huuliherpes

mollukkahuuli

nyt se sitten taas iski...siinä se ylähyylessa möllöttää eikä kummene vaikka kuin tarkastelis peilistä et joko se on laskeutunu...nyt kokeilen ekaa kertaa tota valkosipulia,luin tänään siitä vasta täältä ja on kuulema auttanu...saas nähä! hyviä vinkkejä herpekseen?

21

8441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joops?

      Mun paras "lääke" herpekseen on se että vältän mm sokeria ja stressiä. Mistään kokeilemistani oikeista rohdoista en ole apua saanut. Ja koska herpestä ei voida parantaa, eli se pysyy aina elimistössä kun se sinne kerran pääsee, niin en ole kyllä kaikkia rohdoksia kokeillut.

      • mollukkahuuli

        eli tuo stressihän se on kaiken alku. ja sitä kun vielä on luonteeltaan helposti stressautuva niin se on jo otollinen aika herpekselle...löytys joku keino jolla sen sais paranemaan parissa päivässä,itsellä kun se kestää kokonaisuudessaan jopa 2 viikkoa.mut sekin on totta et mitä enemmän sitä ajattelee ja miettii niin sen kauemmin takuulla pysyy! toi sokeri oli uus juttu.


    • honey

      Kokeile ulkoisesti hunajaa herpeksen päälle.
      Luultavasti auttaa!

      • toiminut

        Itse olen menestyksekkäästi kokeillut aivan akuuteimpaan syntyhetkeen karoteenitabletin (carotenoid complex) tummaa tahnaa.
        Sillä olen pienentänyt kosmeettista näkyhaittaa lähes murto-osaan, niin kooltaan kuin ajallisestikin.
        Tulehdukseen vain ko. voidetta ja laastari päälle yöksi. Aamulla puhdistus ja puuteria. Illalla tai heti kun sopii niin operaatio uusiksi, niin pian on tilanne ohi.


      • mollukkahuuli
        toiminut kirjoitti:

        Itse olen menestyksekkäästi kokeillut aivan akuuteimpaan syntyhetkeen karoteenitabletin (carotenoid complex) tummaa tahnaa.
        Sillä olen pienentänyt kosmeettista näkyhaittaa lähes murto-osaan, niin kooltaan kuin ajallisestikin.
        Tulehdukseen vain ko. voidetta ja laastari päälle yöksi. Aamulla puhdistus ja puuteria. Illalla tai heti kun sopii niin operaatio uusiksi, niin pian on tilanne ohi.

        ...seuraavalla kerralla,kiitos vinkistä.se näkyminenhän siinä kaikkein pahinta onkin kun tuntuu ettei töihin kehtaa mennä,mollukka vain on ja pysyy!


      • mollukkahuuli

        hunajallahan pitäs kyllä olla iholle muutenkin hoitava vaikutus.täytyypä kokeilla ton valkosipulioperaation jälkeen jos ja kun tulee seuraavan kerran!


    • Marita

      Hei kertoisitko miten valkosipulia käytetään herpekseen? En ole kuullutkaan? Minulle iskee huuliherpes yleensä kerran kesässä etelänmatkan aikana tai jälkeen. Olen lukenut jostakin, että kova auringonpaiste ja tuuli yhdistettynä laukaisisi herpeksen. Uskon väitteeseen, koska minulle tämä ilmaantuu aina kesällä Kreikanmatkalla. Nyt täyty tänä kesänä varautua ennakkoon jotenkin? Kunpa tietäisi mikä on paras ennaltaehkäisy?

      • karoteeni

        Sanoisin, hauska sattuma.
        Itselleni ongelma ilmeni viime syyskuun alkupäivinä, lentokoneessa. Olin juuri tulossa Kreikan Halkidigista Suomeen.
        Hieno matka mutta se mollukka.


      • mollukkahuuli

        noniin,nyt on kolmas päivä menossa herpeksen kera,kaippa se siitä pikkuhiljaa kuivuu...elikkä luin tällä palstalla et valkosipuli halkastaan ja siitä puristetaan sit sitä mehua ja laitetaan rakkulaan,siis voi puristaa kynttä ja sivellä sitä kynttä suoraan herpekseen. nyt en oo enää valkosipulia laittanu ku ei viitsi joka päivä haista valkosipulille...ainakin tää on hyvä hätävara jos ei muuta oo heti aluks! huomasin myös että pelkkä desinfiointiaine kuivattaa,eli pesun jälkeen vaan sitä ja sit yrittää unohtaa koko rakkulan eikä koske siihen ja tietty kannattaa vältellä peiliä ja koko herpeksen ajattelua...


      • hän
        mollukkahuuli kirjoitti:

        noniin,nyt on kolmas päivä menossa herpeksen kera,kaippa se siitä pikkuhiljaa kuivuu...elikkä luin tällä palstalla et valkosipuli halkastaan ja siitä puristetaan sit sitä mehua ja laitetaan rakkulaan,siis voi puristaa kynttä ja sivellä sitä kynttä suoraan herpekseen. nyt en oo enää valkosipulia laittanu ku ei viitsi joka päivä haista valkosipulille...ainakin tää on hyvä hätävara jos ei muuta oo heti aluks! huomasin myös että pelkkä desinfiointiaine kuivattaa,eli pesun jälkeen vaan sitä ja sit yrittää unohtaa koko rakkulan eikä koske siihen ja tietty kannattaa vältellä peiliä ja koko herpeksen ajattelua...

        Itse kokeilin joskus, valkosipuli ei auttanut ainakaan minua tässä asiassa, ehkä jotakin muuta.


    • Näin meillä

      Parhaan tuloksen olen saanut nonilla. Sen lisäksi saan monen moniin muihinkin ongelmatilanteisiin ratkaisun samalla vaivalla.

      Mies taas Aloe Verageelijuomasta. Silloin kun sillä rupi pamahtaa huuleen, tiedän, että nyt on herpaantunut aloe säännöllinen ottaminen.
      Ja kun sanon, että et oo tainnu vissiin viikkoon ottaa, niin toteaa, että joo, on taas unohtunut. Aloe pitää isännällä herpeksen täysin passiivitilassa, mutta mutta, pieni herpaantuminen säännöllisyydessä, ja silloin se paukahtaa pintaan.

      No, sitten kun on paukahtanut, aloe verageeliä ulkoisesti mm. yöksi niin paksu kerros, että se on aamullakin vielä kostea. Aloe nimittäin tappaa myös viruksia, ollessaan useita tunteja kosketukissa viruksien kanssal

    • Pihkapoika

      Kuusenpihkavoidetta kannattaa kokeilla.

      • se.

        Onko kokemusta, eli toimiiko?


      • Pihkapoika
        se. kirjoitti:

        Onko kokemusta, eli toimiiko?

        Kuusenpihkavoide on ikivanha lappilainen luonnonlääke, joka on nyt jopa lääkäreiden käytössä. Täällä ei saa mainostaa, mutta valmistan ko. tuotetta ja tiedän sen auttavan moniin iho-ongelmiin ja haavoihin. Siitä on ollut keskustelua myös Lääkäripäivillä -05.


      • mr.Herpes
        Pihkapoika kirjoitti:

        Kuusenpihkavoide on ikivanha lappilainen luonnonlääke, joka on nyt jopa lääkäreiden käytössä. Täällä ei saa mainostaa, mutta valmistan ko. tuotetta ja tiedän sen auttavan moniin iho-ongelmiin ja haavoihin. Siitä on ollut keskustelua myös Lääkäripäivillä -05.

        Itse olen kokeillut kanssa kaiken maailman lääkkeet mutta kokeiltuani Chiliä sain herpeksen pysymään loitolla! Huomattuanne rakkulat Hierokaa Chiliä (punainen Tabasco käy kanssa) rakkuloille ja johan syylät tipotiessään!
        Vähän kirvelee mutta kyllä kannatti kärsiä, ei herpestä enää 5 vuoteen!!


      • Hermosärkyinen

        Valkosipuli,hunaja,aloevera.Apteekin lääkkeet,reseptipillerit pahimmassa tapauksessa.Mistä saisin nuita karoteenitabletteja,vai saako sitä porkkanasta?
        Stressi,sokeri,vähäinen uni yms. pahentaa.Aurinko pahentaa.Nykyään varsinkin kun on niin polttavaa.
        Hemmetin kivulias hermosärky.Ei se ulkonäkö vaan kipu.
        kaikki luonnonkeinot sallitaan,ei ole pahasta.Lääkitys vain lääkärin kera keskustellen.
        Kulkee verenperintönä.Aidilläni huuliherpes,itselläni herpes alempana,myös vyöruusuna puhkesi jo parikymppisenä,tyttärellä huuliherpes joka pahimpana levisi kasvoihin.
        Joten kiire pois ja terveelliset elämäntavat,auringosta suojaan.Eli laukeaa stressin jälkitautina.Lisätietoja otan vastaan.Melkein kaikilla piilevänä,mutta puhkeamisesta ei koskaan tiedä.Tarttuu rakkula vaiheessa,neste.varokaa silmiä,voi levitä silmiin ja suuhun.Lääkärikeikka jos näin käy.Pillerit ennakoivana jos tapana levitä tai alkuvaiheessa,ei poista mutta voi helpottaa.Leviää hermoperäisesti.
        Ennakoiva hoito parasta.VALKOSIPULIIN USKON;KAIKKIEN TULEHDUS JUTTUJEN PARAS LUONNONLÄÄKE:Hajulle ei merkitystä,jos häiritsee muita niin pysykööt kaukana.HEHE.Hyvää kevättä.


    • mimmö

      Välitön apu kipuun valkosipulista, puristin kynnen ja painoin kosteaa murskaa huuleen. Ensimmäinen kerta kun kokeilen, "todellisesta tehosta" ei siis tietoa, mutta ilman tykytystä ja kipua patin voi ainakin siihen asti unhoittaa kunnes sattuu katsomaan peiliin!

    • Haba2

      Eikö siis kellään kokemusta kuusenpihkasalvasta huuliherpeksen hoidossa???
      Jos salvaa on jo myyty monia vuosia ja mainostettu tehokkaana, eikö kukaan ole kokeillut herpekseen? Kertokaa nyt ihmeessä kokemuksia

      • Matotaajuus.

        Ei teillä mitään herppestä ole, teillä on mato huulessa, bioresonanssia ja informaatiotipoja, kylä madot lähtee.


    • Anonyymi

      Kokeilin huuliherpekseen niinkin yksinkertaista hoitoa kuin hammastahna.
      Parina päivänä laitoin useampaan kertaan hammastahnaa rakkulan päälle, ja niin se vain katosi.

      Apteekeista saa pieniä huuliherpeksen hoitoon tarkoitettuja voidetuubeja kyllä, n. 10 euron hintaan, eri nimisiä on olemassa.
      Itse en enää aio maksaa vaan käytän hammastahnaa.

    • Anonyymi

      Aivan heti kun rakkula alkaa antaa tietoa itsestään (punoitusta, kutisevaa oireilua),
      Laita pumpulitikkuun puhdistusalkoholia tai alkoholillista suuvettä, Hankaa kunnes saat ihon hiukan rikki ja lakoholi alkaa tuhoamaan muhinoivat ainekset. tee tuo iltapäivällä kun olet jo kotona. Illalla ennen nukkumaan menoa uudestaan.
      Se kirpaisee pahimman kerran, mutta rakkula on historiaa. Se ei koskaan pääse edes kehittymään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1699
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1618
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      8
      1030
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe