olen tässä jo kauan ihmetellyt paljon virossa kiertäessäni sekä auto liikkeissä käyneenä.miksi suomalaiset tuovat tuonti autoja vain saksasta tai ruotsista miksei virosta????autoliikkeissä esim volvojen hinnat ihan ruotsin tasoa tai jopa halvempiakin.tiedän että virossa olevia autoja on aika paljon haettu saksasta.mutta niin on myös ruotsissa.haku virosta maksaisi aika paljon vähemmän sekä muut luontais edut....itse hain 3 vuotta sitten ruotsista volvon mutta seuraava taitaa olla virosta......
miksei virosta tuonti autoa????
17
4121
Vastaukset
- ----
vastahan se viro liittyi eu:hun... eiköhän sietä ole jo nopeimmat autoja hakeneet.. muutaman vuoden päästä on varmaan yhtä yleistä sieltä hakeminen kuin saksasta/ruotsista.
- Zikuli.
Kyllä tuodaan,aika paljonkin,lukuja en tiedä!
- Mike
Luulen, että auton tuonti virosta suomeen on vasta aluillaan ja tulevaisuudessa määrät lisääntyy.
Tässä tulee tietenkin kuvaan myös huijarit ja muut yrittäjät, mutta jos käyttää virossa hyvien liikkeiden palveluja niin varmaan tästäkin ongelmasta päästään.
Itse ostin auton täältä (Audi A6 Avant) ja homman teki helpoksi se, että ARK:lla rekisteripapereita tehtäessä virkailija puhui suomea :) olipas homma helppoa...
Autoni hain Tartusta, mutta myös tallinan alueelta löytyy hyviä liikkeitä, jotka tuovat autonsa saksasta. - auto Virosta
Varmin tapa välttää kuprut on vuokrata / rentimine http://www.infopluss.ee/navigate.asp?SearchType=&Cat=420&loc= auto Virosta matkan ajaksi . Alkuasukasrosmot kyttää ulkomaalaisten rekkaria.
EUn myötä ovat virolaiset hakeneet autonsa Saksasta. Jos rahkeet ei kestä ylläpitoon, se myydään kasutatud autod http://www.infopluss.ee/navigate.asp?SearchType=&Cat=330&loc=- Käynnyt
Kyllä tuonne on haettu saksan tuontiautoja muuten vähän ennen EU:takin,joku 5 vuotta sitten siellä ei muita juuri ollutkaan.
EU:n edullisimmat uudet autot on Virossa,ja ruosteisimmat käytetyt joten kannattaa todellakin katsoa mitä tuo. - poroporoporo
Käynnyt kirjoitti:
Kyllä tuonne on haettu saksan tuontiautoja muuten vähän ennen EU:takin,joku 5 vuotta sitten siellä ei muita juuri ollutkaan.
EU:n edullisimmat uudet autot on Virossa,ja ruosteisimmat käytetyt joten kannattaa todellakin katsoa mitä tuo.Baltian Saksa autot ovat usein ostettu Saksan vakuutusyhtiöiden kolarivarastoista joista niitä saa halvalla ja oiottu sitten jossain päin Baltiaa.
-Kannattaa ainakin Baltian autoa ostettaessa tarkistaa ettei toinen etupyörä ole muutaman millin edempänä kuin toinen tarkoittaa korioikaisu tehty.
-Takuuta ei ole ja kilometrilukemat Saksan luokkaa että kaikki alle 200.000km ajettua sillä etenkin digimittareihin saa laittaa mitä vaan lukemaksi.
Eestissä suolataan nykyisin talvisin tosi reippaasti että talvisin on aina melkein vesikeli.Auton alustat ruostuu herkästi.
Katso rungon numerot ja paperit ja vakuutus OK.
Tarkistavat Eestin rajalla.
Samanlaistahan autokauppa on kaikkialla myös Suomessakin ostajanhan on lopullinen vastuu. poroporoporo kirjoitti:
Baltian Saksa autot ovat usein ostettu Saksan vakuutusyhtiöiden kolarivarastoista joista niitä saa halvalla ja oiottu sitten jossain päin Baltiaa.
-Kannattaa ainakin Baltian autoa ostettaessa tarkistaa ettei toinen etupyörä ole muutaman millin edempänä kuin toinen tarkoittaa korioikaisu tehty.
-Takuuta ei ole ja kilometrilukemat Saksan luokkaa että kaikki alle 200.000km ajettua sillä etenkin digimittareihin saa laittaa mitä vaan lukemaksi.
Eestissä suolataan nykyisin talvisin tosi reippaasti että talvisin on aina melkein vesikeli.Auton alustat ruostuu herkästi.
Katso rungon numerot ja paperit ja vakuutus OK.
Tarkistavat Eestin rajalla.
Samanlaistahan autokauppa on kaikkialla myös Suomessakin ostajanhan on lopullinen vastuu.ne saksan baanatkaan niin suolattomia ole kuin kesäkelillä siellä käyvät luulee, lämpötila menee sielläkin alle 4 asteen, ja silloin lähtee "suolaajat" liikkeelle,,
- Josut
Itse olen tuonut useita henkilö ja paketti(kuorma)autoja. Auton haku Eestistä on kätevää ja helppoa.
Autoa katsomassa voi käydä helposti päivän reissulla. Saksasta ja muualta euroopasta tuotuja on paljon tarjolla. Hintataso saksanluokkaa.
Järkevää siirtokilpi järjestelmää ei ole.
Autoliikkeet voi toimittaa auton satamaan jos haluavat, ja onnistut niin neuvottelamaan.
Kuljetus liikkeitä löytyy jotka kuljettavat autoja edulliseen hintaan.- jarsi
ostellut niitä liikkeistä vai yksityisiltä??käytäntö pelaa varmaan samalla tapaa kuin ruotsin kauttakin.vai mitä??
- Josut
jarsi kirjoitti:
ostellut niitä liikkeistä vai yksityisiltä??käytäntö pelaa varmaan samalla tapaa kuin ruotsin kauttakin.vai mitä??
on tullut hankittua. Jos auto on eestin rekisterissä se pitää poistaa rekisteristä.
Myyjät ovat usein itse hoitaneet poiston mutta ostajan pitää olla paikalla myös (ei aina, joskus liike poistanut ilman että olen ollut paikalla).
Rekisteristä poisto tapahtuu paikallisella ARK toimistolla.
Jos kyseessä tuontiauto joka ei vielä rekisteröity Eestiin niin eestissä ei mitään toimenpiteitä. Katsot vaan että saksan paperit ok.
Suomessa kaikki toimii samoin on tuotu auto mistä EU maasta tahansa. - jarsi
Josut kirjoitti:
on tullut hankittua. Jos auto on eestin rekisterissä se pitää poistaa rekisteristä.
Myyjät ovat usein itse hoitaneet poiston mutta ostajan pitää olla paikalla myös (ei aina, joskus liike poistanut ilman että olen ollut paikalla).
Rekisteristä poisto tapahtuu paikallisella ARK toimistolla.
Jos kyseessä tuontiauto joka ei vielä rekisteröity Eestiin niin eestissä ei mitään toimenpiteitä. Katsot vaan että saksan paperit ok.
Suomessa kaikki toimii samoin on tuotu auto mistä EU maasta tahansa.tarviiko jotain vakuutuksia vai täytyykö trailerilla kuskata
- Josut
jarsi kirjoitti:
tarviiko jotain vakuutuksia vai täytyykö trailerilla kuskata
Jos kyseessä tuontiauto ei siinä ole mitään kilpiä. Jos eestissä rekisterissä oleva niin siitä pitää poistaa kilvet. Kätevintä on ajaa auto satamaan repiä kilvet irti ja mennä pelkkien kilpien ja papereiden kanssa ARK:hon.
Siirtokilpi systeemiä eestin sisällä ei ole ainoastaan transport-kilvet joilla ei saa suomessa ajaa(muualla kyllä) ja ne on kohtuuttoman kalliit.
Sen takia eestissä on kuljetus firmoja jotka siirtelevät kilvettömiä autoja kohtuu hinnalla.
Voihan mennä myös omalla autolla trailerin kanssa ja tuoda sillä toinen auto. esim Eckeröline trailerin osuus n. 20,-/suunta. - jarsi
Josut kirjoitti:
Jos kyseessä tuontiauto ei siinä ole mitään kilpiä. Jos eestissä rekisterissä oleva niin siitä pitää poistaa kilvet. Kätevintä on ajaa auto satamaan repiä kilvet irti ja mennä pelkkien kilpien ja papereiden kanssa ARK:hon.
Siirtokilpi systeemiä eestin sisällä ei ole ainoastaan transport-kilvet joilla ei saa suomessa ajaa(muualla kyllä) ja ne on kohtuuttoman kalliit.
Sen takia eestissä on kuljetus firmoja jotka siirtelevät kilvettömiä autoja kohtuu hinnalla.
Voihan mennä myös omalla autolla trailerin kanssa ja tuoda sillä toinen auto. esim Eckeröline trailerin osuus n. 20,-/suunta.oma volvo vaan myyntiin ja ensi kesänä auton hakuun...kiitokset josut..
- sit miten kävi
jarsi kirjoitti:
oma volvo vaan myyntiin ja ensi kesänä auton hakuun...kiitokset josut..
Kiinnostunut tietämään mitä ostit, paljon maksoit, mistä hankit, kuinka tuonti tapahtui yms.
- Josut
sit miten kävi kirjoitti:
Kiinnostunut tietämään mitä ostit, paljon maksoit, mistä hankit, kuinka tuonti tapahtui yms.
Autoja olen ostanut useista paikoista ja tuonut eritavoin.
Osan autoista olen ostanut välittäjältä joka tuo autot saksasta 1 tai 2 rekkaa/viikko. kyseessä ollut henkilöautot ja autot olleet etelä eestissä vectra wagon 2,2dti, Audi 100, MB, kupla 1303 cabriolet. Ne olen tuonut omalla trailerilla.
yksityiseltä tallinnasta Passat VR6, ajamalla. Liikkeestä MB 500 SEC, trailerilla. Liikkeestä pakuja Sprinter, Boxer, Transporter ajamalla.
Liikkeet voivat tuoda autot koekilvillä satamaan. hinnoista sen verran että vastaavien hinnat mobile.de hausta katsottuna olleet halvimman kolmanneksen kohdilta.esim avo kuplaa ei saksata tahdo löytää edullisesti. - WWWW,,,
Josut kirjoitti:
Voihan mennä myös omalla autolla trailerin kanssa ja tuoda sillä toinen auto. esim Eckeröline trailerin osuus n. 20,-/suunta.Autoa ei saa rekisteristä pois kuin ark:ssa satamaan treilerillä tai ostettava transiittokilvet 1600eek.
- Josut
WWWW,,, kirjoitti:
Autoa ei saa rekisteristä pois kuin ark:ssa satamaan treilerillä tai ostettava transiittokilvet 1600eek.
On onnistunut niin että myyjä ja ostaja auton kilvet ja paperit ARK:ssa auto satamassa.
En kyllä vanno että aina onnistuu, jos tahtovat nähdä auton niin tuskin heidän päätään kääntää helposti.
Trailerikuljetukset Tallinnan alueella 250-300
EEK joten ei kannata siirtokilpiä ottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2271983Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561251Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801075Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42794