miksei virosta tuonti autoa????

jarsi

olen tässä jo kauan ihmetellyt paljon virossa kiertäessäni sekä auto liikkeissä käyneenä.miksi suomalaiset tuovat tuonti autoja vain saksasta tai ruotsista miksei virosta????autoliikkeissä esim volvojen hinnat ihan ruotsin tasoa tai jopa halvempiakin.tiedän että virossa olevia autoja on aika paljon haettu saksasta.mutta niin on myös ruotsissa.haku virosta maksaisi aika paljon vähemmän sekä muut luontais edut....itse hain 3 vuotta sitten ruotsista volvon mutta seuraava taitaa olla virosta......

17

4443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      vastahan se viro liittyi eu:hun... eiköhän sietä ole jo nopeimmat autoja hakeneet.. muutaman vuoden päästä on varmaan yhtä yleistä sieltä hakeminen kuin saksasta/ruotsista.

      • Zikuli.

        Kyllä tuodaan,aika paljonkin,lukuja en tiedä!


    • Mike

      Luulen, että auton tuonti virosta suomeen on vasta aluillaan ja tulevaisuudessa määrät lisääntyy.
      Tässä tulee tietenkin kuvaan myös huijarit ja muut yrittäjät, mutta jos käyttää virossa hyvien liikkeiden palveluja niin varmaan tästäkin ongelmasta päästään.

      Itse ostin auton täältä (Audi A6 Avant) ja homman teki helpoksi se, että ARK:lla rekisteripapereita tehtäessä virkailija puhui suomea :) olipas homma helppoa...

      Autoni hain Tartusta, mutta myös tallinan alueelta löytyy hyviä liikkeitä, jotka tuovat autonsa saksasta.

    • auto Virosta
      • Käynnyt

        Kyllä tuonne on haettu saksan tuontiautoja muuten vähän ennen EU:takin,joku 5 vuotta sitten siellä ei muita juuri ollutkaan.

        EU:n edullisimmat uudet autot on Virossa,ja ruosteisimmat käytetyt joten kannattaa todellakin katsoa mitä tuo.


      • poroporoporo
        Käynnyt kirjoitti:

        Kyllä tuonne on haettu saksan tuontiautoja muuten vähän ennen EU:takin,joku 5 vuotta sitten siellä ei muita juuri ollutkaan.

        EU:n edullisimmat uudet autot on Virossa,ja ruosteisimmat käytetyt joten kannattaa todellakin katsoa mitä tuo.

        Baltian Saksa autot ovat usein ostettu Saksan vakuutusyhtiöiden kolarivarastoista joista niitä saa halvalla ja oiottu sitten jossain päin Baltiaa.

        -Kannattaa ainakin Baltian autoa ostettaessa tarkistaa ettei toinen etupyörä ole muutaman millin edempänä kuin toinen tarkoittaa korioikaisu tehty.

        -Takuuta ei ole ja kilometrilukemat Saksan luokkaa että kaikki alle 200.000km ajettua sillä etenkin digimittareihin saa laittaa mitä vaan lukemaksi.

        Eestissä suolataan nykyisin talvisin tosi reippaasti että talvisin on aina melkein vesikeli.Auton alustat ruostuu herkästi.

        Katso rungon numerot ja paperit ja vakuutus OK.
        Tarkistavat Eestin rajalla.

        Samanlaistahan autokauppa on kaikkialla myös Suomessakin ostajanhan on lopullinen vastuu.


      • poroporoporo kirjoitti:

        Baltian Saksa autot ovat usein ostettu Saksan vakuutusyhtiöiden kolarivarastoista joista niitä saa halvalla ja oiottu sitten jossain päin Baltiaa.

        -Kannattaa ainakin Baltian autoa ostettaessa tarkistaa ettei toinen etupyörä ole muutaman millin edempänä kuin toinen tarkoittaa korioikaisu tehty.

        -Takuuta ei ole ja kilometrilukemat Saksan luokkaa että kaikki alle 200.000km ajettua sillä etenkin digimittareihin saa laittaa mitä vaan lukemaksi.

        Eestissä suolataan nykyisin talvisin tosi reippaasti että talvisin on aina melkein vesikeli.Auton alustat ruostuu herkästi.

        Katso rungon numerot ja paperit ja vakuutus OK.
        Tarkistavat Eestin rajalla.

        Samanlaistahan autokauppa on kaikkialla myös Suomessakin ostajanhan on lopullinen vastuu.

        ne saksan baanatkaan niin suolattomia ole kuin kesäkelillä siellä käyvät luulee, lämpötila menee sielläkin alle 4 asteen, ja silloin lähtee "suolaajat" liikkeelle,,


    • Josut

      Itse olen tuonut useita henkilö ja paketti(kuorma)autoja. Auton haku Eestistä on kätevää ja helppoa.
      Autoa katsomassa voi käydä helposti päivän reissulla. Saksasta ja muualta euroopasta tuotuja on paljon tarjolla. Hintataso saksanluokkaa.
      Järkevää siirtokilpi järjestelmää ei ole.
      Autoliikkeet voi toimittaa auton satamaan jos haluavat, ja onnistut niin neuvottelamaan.
      Kuljetus liikkeitä löytyy jotka kuljettavat autoja edulliseen hintaan.

      • jarsi

        ostellut niitä liikkeistä vai yksityisiltä??käytäntö pelaa varmaan samalla tapaa kuin ruotsin kauttakin.vai mitä??


      • Josut
        jarsi kirjoitti:

        ostellut niitä liikkeistä vai yksityisiltä??käytäntö pelaa varmaan samalla tapaa kuin ruotsin kauttakin.vai mitä??

        on tullut hankittua. Jos auto on eestin rekisterissä se pitää poistaa rekisteristä.
        Myyjät ovat usein itse hoitaneet poiston mutta ostajan pitää olla paikalla myös (ei aina, joskus liike poistanut ilman että olen ollut paikalla).
        Rekisteristä poisto tapahtuu paikallisella ARK toimistolla.
        Jos kyseessä tuontiauto joka ei vielä rekisteröity Eestiin niin eestissä ei mitään toimenpiteitä. Katsot vaan että saksan paperit ok.
        Suomessa kaikki toimii samoin on tuotu auto mistä EU maasta tahansa.


      • jarsi
        Josut kirjoitti:

        on tullut hankittua. Jos auto on eestin rekisterissä se pitää poistaa rekisteristä.
        Myyjät ovat usein itse hoitaneet poiston mutta ostajan pitää olla paikalla myös (ei aina, joskus liike poistanut ilman että olen ollut paikalla).
        Rekisteristä poisto tapahtuu paikallisella ARK toimistolla.
        Jos kyseessä tuontiauto joka ei vielä rekisteröity Eestiin niin eestissä ei mitään toimenpiteitä. Katsot vaan että saksan paperit ok.
        Suomessa kaikki toimii samoin on tuotu auto mistä EU maasta tahansa.

        tarviiko jotain vakuutuksia vai täytyykö trailerilla kuskata


      • Josut
        jarsi kirjoitti:

        tarviiko jotain vakuutuksia vai täytyykö trailerilla kuskata

        Jos kyseessä tuontiauto ei siinä ole mitään kilpiä. Jos eestissä rekisterissä oleva niin siitä pitää poistaa kilvet. Kätevintä on ajaa auto satamaan repiä kilvet irti ja mennä pelkkien kilpien ja papereiden kanssa ARK:hon.
        Siirtokilpi systeemiä eestin sisällä ei ole ainoastaan transport-kilvet joilla ei saa suomessa ajaa(muualla kyllä) ja ne on kohtuuttoman kalliit.
        Sen takia eestissä on kuljetus firmoja jotka siirtelevät kilvettömiä autoja kohtuu hinnalla.
        Voihan mennä myös omalla autolla trailerin kanssa ja tuoda sillä toinen auto. esim Eckeröline trailerin osuus n. 20,-/suunta.


      • jarsi
        Josut kirjoitti:

        Jos kyseessä tuontiauto ei siinä ole mitään kilpiä. Jos eestissä rekisterissä oleva niin siitä pitää poistaa kilvet. Kätevintä on ajaa auto satamaan repiä kilvet irti ja mennä pelkkien kilpien ja papereiden kanssa ARK:hon.
        Siirtokilpi systeemiä eestin sisällä ei ole ainoastaan transport-kilvet joilla ei saa suomessa ajaa(muualla kyllä) ja ne on kohtuuttoman kalliit.
        Sen takia eestissä on kuljetus firmoja jotka siirtelevät kilvettömiä autoja kohtuu hinnalla.
        Voihan mennä myös omalla autolla trailerin kanssa ja tuoda sillä toinen auto. esim Eckeröline trailerin osuus n. 20,-/suunta.

        oma volvo vaan myyntiin ja ensi kesänä auton hakuun...kiitokset josut..


      • sit miten kävi
        jarsi kirjoitti:

        oma volvo vaan myyntiin ja ensi kesänä auton hakuun...kiitokset josut..

        Kiinnostunut tietämään mitä ostit, paljon maksoit, mistä hankit, kuinka tuonti tapahtui yms.


      • Josut
        sit miten kävi kirjoitti:

        Kiinnostunut tietämään mitä ostit, paljon maksoit, mistä hankit, kuinka tuonti tapahtui yms.

        Autoja olen ostanut useista paikoista ja tuonut eritavoin.
        Osan autoista olen ostanut välittäjältä joka tuo autot saksasta 1 tai 2 rekkaa/viikko. kyseessä ollut henkilöautot ja autot olleet etelä eestissä vectra wagon 2,2dti, Audi 100, MB, kupla 1303 cabriolet. Ne olen tuonut omalla trailerilla.
        yksityiseltä tallinnasta Passat VR6, ajamalla. Liikkeestä MB 500 SEC, trailerilla. Liikkeestä pakuja Sprinter, Boxer, Transporter ajamalla.
        Liikkeet voivat tuoda autot koekilvillä satamaan. hinnoista sen verran että vastaavien hinnat mobile.de hausta katsottuna olleet halvimman kolmanneksen kohdilta.esim avo kuplaa ei saksata tahdo löytää edullisesti.


      • WWWW,,,
        Josut kirjoitti:

        Jos kyseessä tuontiauto ei siinä ole mitään kilpiä. Jos eestissä rekisterissä oleva niin siitä pitää poistaa kilvet. Kätevintä on ajaa auto satamaan repiä kilvet irti ja mennä pelkkien kilpien ja papereiden kanssa ARK:hon.
        Siirtokilpi systeemiä eestin sisällä ei ole ainoastaan transport-kilvet joilla ei saa suomessa ajaa(muualla kyllä) ja ne on kohtuuttoman kalliit.
        Sen takia eestissä on kuljetus firmoja jotka siirtelevät kilvettömiä autoja kohtuu hinnalla.
        Voihan mennä myös omalla autolla trailerin kanssa ja tuoda sillä toinen auto. esim Eckeröline trailerin osuus n. 20,-/suunta.

        Autoa ei saa rekisteristä pois kuin ark:ssa satamaan treilerillä tai ostettava transiittokilvet 1600eek.


      • Josut
        WWWW,,, kirjoitti:

        Autoa ei saa rekisteristä pois kuin ark:ssa satamaan treilerillä tai ostettava transiittokilvet 1600eek.

        On onnistunut niin että myyjä ja ostaja auton kilvet ja paperit ARK:ssa auto satamassa.
        En kyllä vanno että aina onnistuu, jos tahtovat nähdä auton niin tuskin heidän päätään kääntää helposti.
        Trailerikuljetukset Tallinnan alueella 250-300
        EEK joten ei kannata siirtokilpiä ottaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      74
      7989
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      89
      6053
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      83
      5531
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      67
      5446
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4700
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      121
      2452
    7. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      5
      1329
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1314
    9. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      43
      1144
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

      Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      51
      1128
    Aihe