miksei virosta tuonti autoa????

jarsi

olen tässä jo kauan ihmetellyt paljon virossa kiertäessäni sekä auto liikkeissä käyneenä.miksi suomalaiset tuovat tuonti autoja vain saksasta tai ruotsista miksei virosta????autoliikkeissä esim volvojen hinnat ihan ruotsin tasoa tai jopa halvempiakin.tiedän että virossa olevia autoja on aika paljon haettu saksasta.mutta niin on myös ruotsissa.haku virosta maksaisi aika paljon vähemmän sekä muut luontais edut....itse hain 3 vuotta sitten ruotsista volvon mutta seuraava taitaa olla virosta......

17

4542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      vastahan se viro liittyi eu:hun... eiköhän sietä ole jo nopeimmat autoja hakeneet.. muutaman vuoden päästä on varmaan yhtä yleistä sieltä hakeminen kuin saksasta/ruotsista.

      • Zikuli.

        Kyllä tuodaan,aika paljonkin,lukuja en tiedä!


    • Mike

      Luulen, että auton tuonti virosta suomeen on vasta aluillaan ja tulevaisuudessa määrät lisääntyy.
      Tässä tulee tietenkin kuvaan myös huijarit ja muut yrittäjät, mutta jos käyttää virossa hyvien liikkeiden palveluja niin varmaan tästäkin ongelmasta päästään.

      Itse ostin auton täältä (Audi A6 Avant) ja homman teki helpoksi se, että ARK:lla rekisteripapereita tehtäessä virkailija puhui suomea :) olipas homma helppoa...

      Autoni hain Tartusta, mutta myös tallinan alueelta löytyy hyviä liikkeitä, jotka tuovat autonsa saksasta.

    • auto Virosta
      • Käynnyt

        Kyllä tuonne on haettu saksan tuontiautoja muuten vähän ennen EU:takin,joku 5 vuotta sitten siellä ei muita juuri ollutkaan.

        EU:n edullisimmat uudet autot on Virossa,ja ruosteisimmat käytetyt joten kannattaa todellakin katsoa mitä tuo.


      • poroporoporo
        Käynnyt kirjoitti:

        Kyllä tuonne on haettu saksan tuontiautoja muuten vähän ennen EU:takin,joku 5 vuotta sitten siellä ei muita juuri ollutkaan.

        EU:n edullisimmat uudet autot on Virossa,ja ruosteisimmat käytetyt joten kannattaa todellakin katsoa mitä tuo.

        Baltian Saksa autot ovat usein ostettu Saksan vakuutusyhtiöiden kolarivarastoista joista niitä saa halvalla ja oiottu sitten jossain päin Baltiaa.

        -Kannattaa ainakin Baltian autoa ostettaessa tarkistaa ettei toinen etupyörä ole muutaman millin edempänä kuin toinen tarkoittaa korioikaisu tehty.

        -Takuuta ei ole ja kilometrilukemat Saksan luokkaa että kaikki alle 200.000km ajettua sillä etenkin digimittareihin saa laittaa mitä vaan lukemaksi.

        Eestissä suolataan nykyisin talvisin tosi reippaasti että talvisin on aina melkein vesikeli.Auton alustat ruostuu herkästi.

        Katso rungon numerot ja paperit ja vakuutus OK.
        Tarkistavat Eestin rajalla.

        Samanlaistahan autokauppa on kaikkialla myös Suomessakin ostajanhan on lopullinen vastuu.


      • poroporoporo kirjoitti:

        Baltian Saksa autot ovat usein ostettu Saksan vakuutusyhtiöiden kolarivarastoista joista niitä saa halvalla ja oiottu sitten jossain päin Baltiaa.

        -Kannattaa ainakin Baltian autoa ostettaessa tarkistaa ettei toinen etupyörä ole muutaman millin edempänä kuin toinen tarkoittaa korioikaisu tehty.

        -Takuuta ei ole ja kilometrilukemat Saksan luokkaa että kaikki alle 200.000km ajettua sillä etenkin digimittareihin saa laittaa mitä vaan lukemaksi.

        Eestissä suolataan nykyisin talvisin tosi reippaasti että talvisin on aina melkein vesikeli.Auton alustat ruostuu herkästi.

        Katso rungon numerot ja paperit ja vakuutus OK.
        Tarkistavat Eestin rajalla.

        Samanlaistahan autokauppa on kaikkialla myös Suomessakin ostajanhan on lopullinen vastuu.

        ne saksan baanatkaan niin suolattomia ole kuin kesäkelillä siellä käyvät luulee, lämpötila menee sielläkin alle 4 asteen, ja silloin lähtee "suolaajat" liikkeelle,,


    • Josut

      Itse olen tuonut useita henkilö ja paketti(kuorma)autoja. Auton haku Eestistä on kätevää ja helppoa.
      Autoa katsomassa voi käydä helposti päivän reissulla. Saksasta ja muualta euroopasta tuotuja on paljon tarjolla. Hintataso saksanluokkaa.
      Järkevää siirtokilpi järjestelmää ei ole.
      Autoliikkeet voi toimittaa auton satamaan jos haluavat, ja onnistut niin neuvottelamaan.
      Kuljetus liikkeitä löytyy jotka kuljettavat autoja edulliseen hintaan.

      • jarsi

        ostellut niitä liikkeistä vai yksityisiltä??käytäntö pelaa varmaan samalla tapaa kuin ruotsin kauttakin.vai mitä??


      • Josut
        jarsi kirjoitti:

        ostellut niitä liikkeistä vai yksityisiltä??käytäntö pelaa varmaan samalla tapaa kuin ruotsin kauttakin.vai mitä??

        on tullut hankittua. Jos auto on eestin rekisterissä se pitää poistaa rekisteristä.
        Myyjät ovat usein itse hoitaneet poiston mutta ostajan pitää olla paikalla myös (ei aina, joskus liike poistanut ilman että olen ollut paikalla).
        Rekisteristä poisto tapahtuu paikallisella ARK toimistolla.
        Jos kyseessä tuontiauto joka ei vielä rekisteröity Eestiin niin eestissä ei mitään toimenpiteitä. Katsot vaan että saksan paperit ok.
        Suomessa kaikki toimii samoin on tuotu auto mistä EU maasta tahansa.


      • jarsi
        Josut kirjoitti:

        on tullut hankittua. Jos auto on eestin rekisterissä se pitää poistaa rekisteristä.
        Myyjät ovat usein itse hoitaneet poiston mutta ostajan pitää olla paikalla myös (ei aina, joskus liike poistanut ilman että olen ollut paikalla).
        Rekisteristä poisto tapahtuu paikallisella ARK toimistolla.
        Jos kyseessä tuontiauto joka ei vielä rekisteröity Eestiin niin eestissä ei mitään toimenpiteitä. Katsot vaan että saksan paperit ok.
        Suomessa kaikki toimii samoin on tuotu auto mistä EU maasta tahansa.

        tarviiko jotain vakuutuksia vai täytyykö trailerilla kuskata


      • Josut
        jarsi kirjoitti:

        tarviiko jotain vakuutuksia vai täytyykö trailerilla kuskata

        Jos kyseessä tuontiauto ei siinä ole mitään kilpiä. Jos eestissä rekisterissä oleva niin siitä pitää poistaa kilvet. Kätevintä on ajaa auto satamaan repiä kilvet irti ja mennä pelkkien kilpien ja papereiden kanssa ARK:hon.
        Siirtokilpi systeemiä eestin sisällä ei ole ainoastaan transport-kilvet joilla ei saa suomessa ajaa(muualla kyllä) ja ne on kohtuuttoman kalliit.
        Sen takia eestissä on kuljetus firmoja jotka siirtelevät kilvettömiä autoja kohtuu hinnalla.
        Voihan mennä myös omalla autolla trailerin kanssa ja tuoda sillä toinen auto. esim Eckeröline trailerin osuus n. 20,-/suunta.


      • jarsi
        Josut kirjoitti:

        Jos kyseessä tuontiauto ei siinä ole mitään kilpiä. Jos eestissä rekisterissä oleva niin siitä pitää poistaa kilvet. Kätevintä on ajaa auto satamaan repiä kilvet irti ja mennä pelkkien kilpien ja papereiden kanssa ARK:hon.
        Siirtokilpi systeemiä eestin sisällä ei ole ainoastaan transport-kilvet joilla ei saa suomessa ajaa(muualla kyllä) ja ne on kohtuuttoman kalliit.
        Sen takia eestissä on kuljetus firmoja jotka siirtelevät kilvettömiä autoja kohtuu hinnalla.
        Voihan mennä myös omalla autolla trailerin kanssa ja tuoda sillä toinen auto. esim Eckeröline trailerin osuus n. 20,-/suunta.

        oma volvo vaan myyntiin ja ensi kesänä auton hakuun...kiitokset josut..


      • sit miten kävi
        jarsi kirjoitti:

        oma volvo vaan myyntiin ja ensi kesänä auton hakuun...kiitokset josut..

        Kiinnostunut tietämään mitä ostit, paljon maksoit, mistä hankit, kuinka tuonti tapahtui yms.


      • Josut
        sit miten kävi kirjoitti:

        Kiinnostunut tietämään mitä ostit, paljon maksoit, mistä hankit, kuinka tuonti tapahtui yms.

        Autoja olen ostanut useista paikoista ja tuonut eritavoin.
        Osan autoista olen ostanut välittäjältä joka tuo autot saksasta 1 tai 2 rekkaa/viikko. kyseessä ollut henkilöautot ja autot olleet etelä eestissä vectra wagon 2,2dti, Audi 100, MB, kupla 1303 cabriolet. Ne olen tuonut omalla trailerilla.
        yksityiseltä tallinnasta Passat VR6, ajamalla. Liikkeestä MB 500 SEC, trailerilla. Liikkeestä pakuja Sprinter, Boxer, Transporter ajamalla.
        Liikkeet voivat tuoda autot koekilvillä satamaan. hinnoista sen verran että vastaavien hinnat mobile.de hausta katsottuna olleet halvimman kolmanneksen kohdilta.esim avo kuplaa ei saksata tahdo löytää edullisesti.


      • WWWW,,,
        Josut kirjoitti:

        Jos kyseessä tuontiauto ei siinä ole mitään kilpiä. Jos eestissä rekisterissä oleva niin siitä pitää poistaa kilvet. Kätevintä on ajaa auto satamaan repiä kilvet irti ja mennä pelkkien kilpien ja papereiden kanssa ARK:hon.
        Siirtokilpi systeemiä eestin sisällä ei ole ainoastaan transport-kilvet joilla ei saa suomessa ajaa(muualla kyllä) ja ne on kohtuuttoman kalliit.
        Sen takia eestissä on kuljetus firmoja jotka siirtelevät kilvettömiä autoja kohtuu hinnalla.
        Voihan mennä myös omalla autolla trailerin kanssa ja tuoda sillä toinen auto. esim Eckeröline trailerin osuus n. 20,-/suunta.

        Autoa ei saa rekisteristä pois kuin ark:ssa satamaan treilerillä tai ostettava transiittokilvet 1600eek.


      • Josut
        WWWW,,, kirjoitti:

        Autoa ei saa rekisteristä pois kuin ark:ssa satamaan treilerillä tai ostettava transiittokilvet 1600eek.

        On onnistunut niin että myyjä ja ostaja auton kilvet ja paperit ARK:ssa auto satamassa.
        En kyllä vanno että aina onnistuu, jos tahtovat nähdä auton niin tuskin heidän päätään kääntää helposti.
        Trailerikuljetukset Tallinnan alueella 250-300
        EEK joten ei kannata siirtokilpiä ottaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe