Saako alaikäisenä...

-87--

...lähteä esim. Tallinaan vaikka kahdeksi päiväksi? Tai voiko suomessa alaikäinen(17-vuotias) varata hotellihuoneen tai vastaavan pariksi päiväksi?

Ajateltiin tyttöystävän kanssa lähteä jonnekin pariksi päiväksi elokuun alussa ni olisi tärkeetä saada tosta vähän tietoa että onko mahdollista. Itse olen siis 17 ja hän 16.

Olisiko joku kiltti ja kertoisi..? :)

10

9746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissaaja

kunhan saatte holhoojan allekirjoituksen lupaan, hakemuksen saatte varustamon sivuilta, muuten ei ole asiaa alaikäisillä keskenään.

• -87--

Eli edes Suomessa ei saa yöpyä hotellissa ilman holhoojien allekirjoittamaa lupaa?

• -------

alaikäisinä voitte matkustaa laivassa yksin reittimatkalla, vanhempien kirjallisen luvan kanssa.

risteilyille alaikäisenä ei pääse, ilman mukana olevaa huoltajaa/valvojaa.

reittimatka on siis matka, kun mennään esim helsingistä tallinnaan tai toisinpäin..

risteilyillä on välitön paluu samalla laivalla takaisin..

eli vanhempien luvalla voitte matkustaa viroon.

majoituksesta en tiedä virossa enkä suomessakaan, tuntuisi hassulta, jos alaikäinen ei voisi nukkua yötään hotellissa, kadullako sitä pitäisi nukkua vieraassa kaupungissa ollessaan?

• kokemusta asiasta

Tottakai alaikäisenä voi olla hotellissa keskenään yötä. Ei paljoa hotellin väkeä kiinnosta kunhan vaan huoneet on täynnä ja ei häiriöitä synny... :)

• -87--
        kokemusta asiasta kirjoitti:

Tottakai alaikäisenä voi olla hotellissa keskenään yötä. Ei paljoa hotellin väkeä kiinnosta kunhan vaan huoneet on täynnä ja ei häiriöitä synny... :)

Jos vaikka soittaa johonkin hotelliin ja varaa huoneen niin kysytäänkö siinä missään välissä henkilötunnusta?

• Mari
        -87-- kirjoitti:

Jos vaikka soittaa johonkin hotelliin ja varaa huoneen niin kysytäänkö siinä missään välissä henkilötunnusta?

Itse oon hotellissa töissä eikä me ainakaan kysytä ihmisten ikää, kun ne tulee majoittumaan hotelliin. Eli saa olla ala-ikäinenkin.

• -87--
        Mari kirjoitti:

Itse oon hotellissa töissä eikä me ainakaan kysytä ihmisten ikää, kun ne tulee majoittumaan hotelliin. Eli saa olla ala-ikäinenkin.

Mikä mahtaa olla kyseinen hotelliketju missä oot töissä? :)

• minämatkustankesällä

eli siis voin mennä 15v ikäisenä noin vain hotelliin ja 14v kaverin kanssa?

• niinkuett

siis eli soita sinne hotelliin. ne siis on yksityisiä yrityksiä ja määrittelevät käytäntönsä itse. Laki ei siihen puutu. mut siis aika erikoista, jos 14 voi yöpyä ilman vanhempien tietoa olinpaikasta

• 3+16

Hyvällä todennäköisyydellä et ainakaan varsinaisiin hotelleihin, vaan pitää olla ainakin yhteys huoltajaasi tai muuhun täysi-ikäiseen (puhelin tai nettivaraus).

Sitä vaan googlettamaan, majoitusliikkeita on aikas paljon tässä maassa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      86
      3567
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1919
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1743
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1601
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1468
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1453
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      96
      1406
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1371
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1314
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1267
    Aihe