Varoitus: Carcavedos

loma pilalla

Olin lomalla Lissabonissa, ja perjantaina olin Carcavedos-nimisessä paikassa.
Olin rannalla, oli joku lomapäivä paikallisilla, muutenkin todella mukavaa oli.
Ilman mitään varoitusta alkoi kuulua huutoa ja mekastusta, katsoin, niin mustia poikia/miehiä juoksi rannalle.
Siis ei muutamia, vaan aivan valtava määrä, ryöstelivät ihmisiä samalla, minulta sellainen nappasi reppuni jossa oli vaatteitani ja vähän rahaa, onneksi kaikki oleellinen oli hotellilla, vieressä olevaa löivät kun ei tarpeeksi nopeasti luovuttanut tavaroitaan.
En edes lähtenyt seuraamaan varasta, koska katosi niiden muiden sekaan niin äkkiä, olin jokseenkin häkeltynyt, joten juoksin rannalta pois.
Katselin välimatkan päästä toimintaa, poliiseja saapui rannalle ja nämä kävivät poliisienkin kimppuun, koska poliiseja oli vain muutama.
Sitten kait poliisit ampuivat varoituslaukauksia, kuitenkin joku ampui, poliiseja alkoi saapua enemmän ja mustat lähtivät pois rannalta, ohimennen löivät satunnaisia ihmisiä.
Minulla oli kiva loma ennen tuota, mutta en koskaan tule menemään takaisin Portugaliin.
Ehkä minulla vain oli huono mäihä, mutta kyllä kertaheitolla muuttui asenteet.
En tajua kuinka tuollaisia ihmisiä edes päästävät maahansa, taidampa olla tuore rasisti, koska Suomeen en ainakaan enää tahdo yhtään mustaa lisää.

4

1903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiina

      Mustista (ja niiden jengeistä) Lissabonissa varoitellaan paljonkin, ainakin paikalliset ovat hyvin varuillaan noiden suhteen. Carcavedosta en tunne, minkälainen paikka on kyseessä? Ethän sekoita Carcavelosiin Lissabonin ja Cascaisin välillä. Muuten kertomasi ei tosin estä minua menemästä Portugaliin ja juuri samoille seuduille. Harmittavaa, että sinulle sattui huonosti ja vieläpä Portugalin kansallispäivänä.

      • cascais

        Se on ranta ihan Cascaisin vieressä.
        Eli varmaankin sama paikka, mutta kirjoitusvirhe.


    • annika

      puhutteko nyt ihan tummaihoisista vai mustalaisista romaneista? olen menossa reilaamaan sinnekkin päin. ja hiukan pelottaa kyllä nuo varkaat,onneks mulla on lihaksikas mies matkassa ;)

      • tiina

        Juu, tiedän kyllä Carcavelos-rannan. Sitä tutumpia ovat kuitenkin Estorilin ja Cascaisin auringonottopaikat. En ole ennen kuullut, saati kokenut, tuollaisista jengihyökkäyksistä rannoilla, mutta esim. Lissabonin Bairro Altossa kehoitetaan varomaan mustia (eipä itselleni tosin sielläkään ole mitään sattunut). Joko huonoa tuuria, tai sitten rikollisuus kärjistyy aina vain tuolla alueella. Lissabonissa on ollut (afrikkalaisperäisiä?) mustia niin kauan kuin muistan, nuorempana se vähän hirvittikin, mutta nyt on kai jo tottunut. Inhottavalta kyllä kuulostaa, mutta kuten sanoin aiemmin, tämän takia en muuta matkasuunnitelmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe