Apuja avensiksen hankintaan

tojotako?

Harkinnassa sijoittaa 118km ajettuun -00 D4D Avensikseen. Onko jotain tyyppivikoja joita kannattais tsekata? 120 tkm huoltoa ei tehty eli onko tietoa onko 120:ssä jokin iso huolto?

kiitti etukäteen!

5

2014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihdettu?

      Muuten ei kai ole mitään.
      Itse vaihdoin myös laatikon öljyt. 200t tosin oli jo ostettaessa.
      T. D4D wagon

    • Kannattaa selailla tältä palstalta vanhoja viestejä, vaikka osa onkin täynnä provoilijoiden kinastelua. Ainakin tässä ketjussa on muutamia todellisten Ave-omistajien kommentteja:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000799&posting=22000000008582565

      Niin kuin joku jo kertoikin, katso että jakohihna on vaihdettu tai jos ei ole niin suosittelen vaihtamaan heti. Kokeile myös, lämpiääkö penkinlämmittimet. Ajotietokone saattaa näyttää väärin, mutta siitä en osaa tarkemmin kertoa kun mulla ei moista ole. Jos kyseessä on farkku, tsekkaa että takalasinpyyhin toimii. Uusi takapyyhkimen moottori maksaa yli 300e.

      • ave-99

        Virtalukon pohja on ollut avessa tyyppivika. Alkaa ilmeneen niin että ei starttaa heti eka kerralla. 100 euroa maksoi uusi ja kuulemma erillainen kuin alkuperäinen , se oli onneksi helppo ite vaihtaa.


    • Ave 7 vuotta

      Tarkasta onko tyyppivikoja
      - kytkimen ääni lähdettäessä hitaasti liikkelle, tärinätaipumus
      - ovien suojalistojen kiinnitys
      - penkinlämmittimet
      - jarrujen ravistus
      - renkaiden ravistus
      - vesipumpun vuoto
      - ohjausakselin natina
      - bensiiniluukun vivun umpiruostuminen penkin alla
      - kojelaudan natinat

      • ruostetta

        Etupenkin tuet(ne joilla penkki mutteroidaan lattiaan) näkyvät olevan jo muutaman vuoden ikäisissä avensiksissa pahasti ruosteessa. Metalliosien maali on halpaa ja pohjustus on huonosti tehty. Tämä vika koskee käytännössä kaikkia ensimmäisen korimallin avensiksia. Ehkä uusiakin. Ja älä osta autoa, jota ei ole asianmukaisesti ruostesuojattu ennen kolmen vuoden ikää. Ruostesuojaamattomissa autoissa pohja alkaa kukkia jo kolmen vuoden iässä ja ruoste etenee aven pohjarakenteissa todella nopeasti. Valmistaja on selvästi jättänyt massauksen asiakkaan vastuulle. Myös bensatankki ja tankin kiinnitysraudat kannattaa tutkia huolella. Tankin kiinnitysraudat on tehty halvasta brittiläisestä teräksestä. Teräs on on tutkittu ja se on laadultaan huonoa. Myös avensiksen nuoviosat kannattaa nykyisin käydä tarkalla silmällä läpi. Tojo on nimittäin heikentänyt muoviosien laatua merkittävästi. Sitä vain tavalliset pulliaiset osaa edes tutkia, Ihmettelevät vain miksi auton laittialla saattaa löytä rikkoutuneita muoviosia, nipsuja jne. Myös turvavoiden toiminta on avensiksissa usien heikkoa. Jousi ei kelaa vöitä kunnolla takaisin. Aikaisemmin tojoissa ei ollut tuollaisia vikoja. Tojo on eurooppalaistunut myös laadullisesti ja euroopan talousongelmat johtuvat siitä, että täällä ei osata enää tehdä edullisesti laadukkaita tuotteita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe