onko olemassa koirapassia? niin että voiko hankkia sellasta passia että koira pääsisi mukaan jonnekkin ulkomaille? jos on ilmottakaa kiitos!
onko koirille passeja? niin että pääsee jonnekkin ulkomaille mukaan??
7
376
Vastaukset
- Hessu Hoppeli
koirallesi passia, jos sillä on ajokortti. Se käy henkilötodistuksesta.
- täällä
eikö täällä palstalla voida ikinä enään vastata kunnolla toisten kysymyksiin? tuokin kysymys minkä hän kirjoitti niin oli todella hyvä, koska kaikki ei varmastikaan tollasta tiedä! minä en ainakaan tiedä, ja olis kiva saada tietää. menkää nyt vitsailee välillä johonkin muuhun palstalle!
- kuule
yritän linkittää tähän teille jotain,yritin jo kerran mutta herjasi että oon lähettänyt saman viestin jo.
Sen verran kumminkin sanon,että pelkälle lomamatkalle ei koiraa kannata raahata.
Stressaantuu koira,ja itse ei todellakaan voi lomailla kun pitää koirasta enemmän huolehtia kuin kotona tutussa ympäristössä.
Entäs jos koira lomalla sairastuu,saa oudosta ruuasta tai lämmöstä taudin,kiva sen sitten ripulitautisena loman lopussa lentää kotiin.
http://www.area.fi/atp/20020220080853320701000000
- Eetu
Mun mielestä eläinlääkäriltä saa koiralle sen EU-passin. Muistini mukaan eläilääkäri ottaa koirasta verikokeen jossa selvitetään raivotautivasta-aineet, passiin tulee sitten todistus siitä. Huom. EU-passi on nykyään pakollinen koirilla jos mennään Suomen rajojen ulkopuolelle. Eläinlääkäriltä ja Kennelliitosta voi kysellä tarvittavista rokotuksista ja papereista jotka tulee olla koiralla kunnossa kun lähdetään ulkomaille.
- Ellen
Eläinlääkäristä saat koirallesi passin. Siihen merkitään rokotustodistuksesta kaikki koirasi saamat rokotukset. Koiralla tulee olla myös tunnistusmerkintä eli joko tatuointi tai mikrosiru.
Passi ei välttämättä riitä. Täällä tuonti- ja vientisäädökset: http://www.mmm.fi/el/raj/saadokset.html
Ruotsiin, Norjaan ja Englantiin koira tarvitsee rabieksen vasta-ainetestin. Joihinkin maihin tarvitaan myös terveystodistus. Ja rokotusten tulee tietenkin olla kunnossa.
Hauskaa matkaa! - vielä
se kustannuspuoli... Kuulin tutulta, että oli pulittanut satasen passista juuri muutama viikko sitten. Että kyllä on läpyskällä hintaa, se kun ei kovin kummallinen tekele ole.
- Lissu
Passi maksoi Helsingissä 5 euroa. Veimme rokotustodistuksen pari päivää aiemmin eläinlääkäriin, että siellä ehdittiin ennen rokotuskäyntiämme siirtää rokotusmerkinnät passiin. Passin hinnan lisäksi tuli tietenkin vielä rokotuksen hinta sekä poliklinikkamaksu.
Rabieksen vasta-ainetestit ovat aika kalliit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846