pysäköity domain?

juups.

Mulla on domain rackglobalilta ja siinä lisäominaisuutena tuli 2 pysäköitya domainia. Luulen aavistavani mitä tuo käsite "pysäköity domain" tarkoittaa, mutta voiko joku kertoa että pääsen varmuuteen sen tarkoitusperästä?

4

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1245

Ei aavistustakaan, aivan outo käsite.

Ellei sitten tarkoiteta domain parkissa olevaa domainia, sehän on tavallaan pysäköity :)

Siis domain joka on rekisteröity sinulle, mutta ei johda mihinkään, kenties mailit vain toimii siihen osoitteeseen. Siis odottamassa myöhempää käyttötarkoitusta.

• juups

Siitä on käytetty myös nimeä rinnakkaisdomain, katsohan tuolta -> http://www.rackglobal.fi/webhotellit.htm
        Mulla on siis tuo eStandard.

Ja kun rg:n asiakaspalvelusta kysyin asiasta, mulle vastattiin näin: Kun domain on rekisteröity ja nimipalvelimet osoitettu tuohon palvelimeen on
        domain mahdollista pysäköidä. Tämä edellyttää siis domainin
        rekisteröintimaksun maksamista.

Ongelmallista vaan on että kun en oikein ymmärrä mitä tuo pysäköiminen tarkoittaa... :P

• 1245
        juups kirjoitti:

Siitä on käytetty myös nimeä rinnakkaisdomain, katsohan tuolta -> http://www.rackglobal.fi/webhotellit.htm
        Mulla on siis tuo eStandard.

Ja kun rg:n asiakaspalvelusta kysyin asiasta, mulle vastattiin näin: Kun domain on rekisteröity ja nimipalvelimet osoitettu tuohon palvelimeen on
        domain mahdollista pysäköidä. Tämä edellyttää siis domainin
        rekisteröintimaksun maksamista.

Ongelmallista vaan on että kun en oikein ymmärrä mitä tuo pysäköiminen tarkoittaa... :P

Rinnakkaisdomain on tuttu käsite. Siinä sulla esim xxx.com vie samaan paikkaan kuin xxx.org kätevä estämään feikki osoitteet, ja virhe naputtelut jne... Siis sulla on kaks tai useampi domain rinnakkain samalla sivutilalla.

Domain voi olla ihan toinenkin, sen ei tartte välttämättä olla eripäätteinenkään. Sekä usein rinnakkaisdomainin saa asetuksia muokkaamalla (.htaccess) menemään eri kansioon, jolloin kaikki toimii samaan tapaan kuin sinulla olisi kaksi web-hotel pakettia.

Kyllä rinnakkaisdomain käsitteen olis asiakaspalvelu voinut selostaa hieman kansantajuisemminkin ;)

Kun sanatarkasti käännetään, niin tuleehan siitä pysäköity domain (parked domain), mutta edes google ei löydä tuolla mitään ;)

Kysäsehän ihan huvikseen asiakaspalvelusta mikä on pysäköity domain ;)

• juups.
        1245 kirjoitti:

Rinnakkaisdomain on tuttu käsite. Siinä sulla esim xxx.com vie samaan paikkaan kuin xxx.org kätevä estämään feikki osoitteet, ja virhe naputtelut jne... Siis sulla on kaks tai useampi domain rinnakkain samalla sivutilalla.

Domain voi olla ihan toinenkin, sen ei tartte välttämättä olla eripäätteinenkään. Sekä usein rinnakkaisdomainin saa asetuksia muokkaamalla (.htaccess) menemään eri kansioon, jolloin kaikki toimii samaan tapaan kuin sinulla olisi kaksi web-hotel pakettia.

Kyllä rinnakkaisdomain käsitteen olis asiakaspalvelu voinut selostaa hieman kansantajuisemminkin ;)

Kun sanatarkasti käännetään, niin tuleehan siitä pysäköity domain (parked domain), mutta edes google ei löydä tuolla mitään ;)

Kysäsehän ihan huvikseen asiakaspalvelusta mikä on pysäköity domain ;)

Asiakaspalveluun olenkin jo ollut tänään uudelleen yhteydessä ja tuo asia selvisi kyllä nyt :)
        Kiitän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73