höh, hassua

piipatipaapati

Ystävättäreni ja hänen sulhasensa menevät naimisiin heinäkuun lopulla Suomessa. Koska he asuvat Englannissa ja osa vieraistakin tulee sieltä, he lähettivät kutsut jo toukokuun alussa. Lähettivät tosiaan kaikille samalla kertaa, eivät Suomessa asuville erikseen...

Morsian vieraili Suomessa viimeksi huhtikuussa, jolloin hän myös kävi lahjalistaa askartelemassa Carlsonilla. Kertoi kyllä, että juhlat ovat vasta heinäkuun lopussa. Nyt kun käytiin eilen mieheni kanssa ostamassa heille häälahjaa, selvisi, että yli puolet listan tuotteista ovat poistuneet valikoimasta. Melko samanlaisia kyllä löytyy, mutta ei juuri niitä toivottuja. Tämähän ei sinäällään ole ongelma, koska jos paistinpannua toivotaan lahjaksi, niin en tiedä onko sillä suurta merkitystä onko se halkaisijaltaan 26 vai 30 cm. Mutta olisi luullut, että olisivat liikkeessä osanneet varoittaa, ettei listan tuotteita myydä kuin kuukauden päivät listan tekemisestä eteenpäin?

Pyysivät sitten meitä kertomaan hääparille sellaiset terveiset, että voisivat soittaa ja päivittää listaansa. Eikö heillä itsellään ole puhelinnumeroa? Hoidentaanko "ongelmakohdat" niin, että odotetaan että joku hääparin tuttu tulee putiikkiin ja sälytetään homma hänelle? Siis minua ei todellakaan häiritse viedä tätä viestiä eteenpäin, mutta mietin vain että jos joku päivä itse päätyisin liikkeessä ylläpidettävään häälahjalistaan, niin olettaisin kyllä, että osaisivat soittaa minulle epäselvissä tapauksissa.

Hohhoh. Miksihän ihmeessä edes kirjoitin tämän tänne =) Mua taitaa todella vaivata tekemisen puute.

11

2626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdentekevää

      onko paistinpannu 30 vai 26 cm halkaisijaltaan.
      Kaikki keittoastiat täytyisi olla sopivia käytettävissä olevan lieden keittolevyihin ja niiden tilavuus tietenkin mitoitettu käyttötarpeeseen.

      • Vastarannankiiskitär

        No ainaskin paistinpannussa on ihan sama onks se 26 vai 30cm!! Astian on hyvä ollakkin isompi kuin keittolevy, tiesitkö? Ja jokaisella liedellä on eri kokoisia keittopisteitä,yleensä.


      • yhdentekevää
        Vastarannankiiskitär kirjoitti:

        No ainaskin paistinpannussa on ihan sama onks se 26 vai 30cm!! Astian on hyvä ollakkin isompi kuin keittolevy, tiesitkö? Ja jokaisella liedellä on eri kokoisia keittopisteitä,yleensä.

        Todellakin tiedän. Kattiloita ja pannuja yms. tehdään standardi mitoin. Keittoastia joka on tarkoitettu ko. keittolövylle on standardimitoin kyseistä keittolövyä noin sentin halkaisijaltaan isompi (ylikiehuminen).

        Ei kai siinä tapauksessa ole niin väliä koolla jos keittolövy ja paistinpannu ovat jo olemassa.

        Keittoastian ollessa sopiva keittolövyyn saadaan mahdollisimman taloudellinen tulos. Jos vielä osataan säätää lämpötilat oikein ja ymmärretään jälkilämmön merkitys ollaan jo melko hyviä "kokkeja".

        Jos keittoastia on halkaisijaltaan liian iso on myös hankalampaa keitellä yhtäaikaa useammalla keittolövyllä koska käytännössä liesi käy fyysisesti ahtaaksi.

        Kun Vastarannankiiskitär on keitelyt yhtäkauan kuin minä niin eiköhän asia sitten valkene.

        Ps. omassa keraamisessa tasossani on neljä keittopistettä ja kahta eri kokoa, siis isompia kaksi ja pienempiä kaksi.


      • Vastarannankiiskitär
        yhdentekevää kirjoitti:

        Todellakin tiedän. Kattiloita ja pannuja yms. tehdään standardi mitoin. Keittoastia joka on tarkoitettu ko. keittolövylle on standardimitoin kyseistä keittolövyä noin sentin halkaisijaltaan isompi (ylikiehuminen).

        Ei kai siinä tapauksessa ole niin väliä koolla jos keittolövy ja paistinpannu ovat jo olemassa.

        Keittoastian ollessa sopiva keittolövyyn saadaan mahdollisimman taloudellinen tulos. Jos vielä osataan säätää lämpötilat oikein ja ymmärretään jälkilämmön merkitys ollaan jo melko hyviä "kokkeja".

        Jos keittoastia on halkaisijaltaan liian iso on myös hankalampaa keitellä yhtäaikaa useammalla keittolövyllä koska käytännössä liesi käy fyysisesti ahtaaksi.

        Kun Vastarannankiiskitär on keitelyt yhtäkauan kuin minä niin eiköhän asia sitten valkene.

        Ps. omassa keraamisessa tasossani on neljä keittopistettä ja kahta eri kokoa, siis isompia kaksi ja pienempiä kaksi.

        Meillä keraamisessa tasossa on 3kokoa ja kyllä keittoastia tai pannu saa mielummin olla isompi kuin pienempi pintaa.

        Kauankos olet keitellyt omia sapuskoita, minä 21 vuotta-muutin 17 vuotiaana kotoa pois.Sitä ennenkin kokkailin kotona.Joten on jo kokemusta jonkin verran.


      • yhdentekevää
        Vastarannankiiskitär kirjoitti:

        Meillä keraamisessa tasossa on 3kokoa ja kyllä keittoastia tai pannu saa mielummin olla isompi kuin pienempi pintaa.

        Kauankos olet keitellyt omia sapuskoita, minä 21 vuotta-muutin 17 vuotiaana kotoa pois.Sitä ennenkin kokkailin kotona.Joten on jo kokemusta jonkin verran.

        Tämä nyt menee alkuperäisen kirjoittajan tarkoituksen ohi, mutta vastaan, kun kysyt.

        Tietenkin on parempi, että keittoastia on mieluimmin keittolövyä isompi. Kysymys oli alkujaan uuden ostamisesta lahjaksi, jota morsiuspari on toivonut. Oletan heidän toivoneen tiettyä kokoa joka on heille sopiva. Joten uudesta kun on kysymys ja kestokulutustavarasta niin mielestäni sen on oltava justiinsa sopiva eikä sinnepäin.

        Mitä ruoanlaittovuosiin tulee niin kyllähän noilla sinun vuosillasi jo pärjää, mutta taidan kuitenkin olla kauemmin keitellyt jo ikäni puolesta. Ammattini ei ole kokki eikä keittäjä, mutta ammatikseni olen ruoan kanssa tekemisissä ja koulutuksen saanut alalle. Että, eiköhän pätevyys riitä tänne palstalle mielipiteen ilmaisuun.


    • Weddingday

      Ei mitään merkitystä onks se pannu 26-30cm, osta kumman saat.Ihan pilkun nussimista tollanen tärkeily.

    • Tuleva hääpari

      Nyt tuli todistettua että ei se "maan mainio" valmis lahjalista olekaan niin hyvä *naureskelee* Porukka täälä sitä ylistää ja kehuu, mutta hyvä että totuuskin kuullaan. n_n

    • just joo

      osta lettu pannu, jos ei muuta löydy :))

      • yhden munan...

        pikkarainen pannu;)


      • ja lukutaitoo??!
        yhden munan... kirjoitti:

        pikkarainen pannu;)

        Niin. Minustakin on outoa, että liikkeessä ei kerrottu hääparille, että heidän toivomastaan lahjalistasta on mahdollista ostaa vain puolet. Puolet tavaroista kun poistui valikoimista heti listan teon jälkeen. Liikkeele kannattaisi antaa suoraa palautetta. Missä tälläinen liike on? Ja mitä hölövetin paistinpannukeskustelua te käytte? Eihän se todellakaan ollut alkuperäisen jutun pointti! Pari viimeistä vastaajaa ovat, kuin eivät olisi edes alkup. viestiä nähneetkään?


      • elämä on......
        ja lukutaitoo??! kirjoitti:

        Niin. Minustakin on outoa, että liikkeessä ei kerrottu hääparille, että heidän toivomastaan lahjalistasta on mahdollista ostaa vain puolet. Puolet tavaroista kun poistui valikoimista heti listan teon jälkeen. Liikkeele kannattaisi antaa suoraa palautetta. Missä tälläinen liike on? Ja mitä hölövetin paistinpannukeskustelua te käytte? Eihän se todellakaan ollut alkuperäisen jutun pointti! Pari viimeistä vastaajaa ovat, kuin eivät olisi edes alkup. viestiä nähneetkään?

        joskus vaikeeta....Älä hanki ennenaikaisia ryppyjä-tajuutko?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe