Päivän hölmöily

Minulla on siis tänään lääkärillä käynti, hyvä on, istun ja nautiskelen
aamukahvia kaikessa rauhassa, sillä vielä on aikaa .

Kännykkä alkaa täristä. Hyppäys pystyyn. Kiireinen etsiminen,
että missä se soi, minkä lehtikasan, vaatekasan alla se pirisee?.

No niin, hätäinen vilkaisu näyttöön, jossa lukee lääkäri,
kappas vaan lääkäri soittaa, peruuntuukohan vastaanottoaika?
( ” Hello,The beata recidence, the lady of the house speaking.”
Opittu - Pokka pitää - sarjasta)

Halloo , halloo, ei kuulu mitään!
Onko akku loppu tai kentät vähissä, vai koko kapula rikki?
Kummallista, hermostunut vilkaisu jälleen näyttöön.

Oh my dear, sehän on minun oma muistutus,
laitettu aikoja sitten, että tänään on lääkäri.

Ihmeellisiä nuo nykyajan keksinnöt!

Kaiken ne muistaa, mutteivät vastaa.

beataB (sinne sitä vaan turhaan huutelin!..)

30

1862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikki

hölmöily minulla, kiukkuani lähdin metsään purkamaan kerran ja taisin huutaa niin kaiku vastasi, hetken kuuntelin ja jatkoin huutoani, mieli parani ja kaikukin alkoi vastata mieleisiäni vastauksia kun niitä huutelin:)))

• soilike

Missä se pirisee.
        Toisella ohjaan, toisella ongin, hemmetin puhelin.
        Mitä, tärinäraita tiessä, hupsista ja onneks on.
        Tuollahan se vilkahtaa, laukunpohjalla, mummopuhelin.
        Mitä?? Muistutus: AS.Oy. kokous klo 17.00.
        Ja minä ”huit´hemmetissä``
        Ohi män, mut mänköön, tuleehan niitä vielä, toivottavasti.

• beataBarbara*
        soilike kirjoitti:

Missä se pirisee.

Että toisillekin sattuu.

- Kokous klo 17 ja sinä "huit' hemmetissä ´".-

Minä olin kuitenkin laittanut muistutuksen ajoissa
        heti aamutuimaan,
        hätäinen kun olen, etten vaan myöhästy,
        vaikka lääkäriaika oli vasta iltapäivällä.

Hekotukselle ei tule loppua, apua!

beataB(vatsalihakset kramppaa…)

• beataBarbara*
        soilike kirjoitti:

Missä se pirisee.

Kokouksia tulee ja menee,
        vai oliko kovinkin tärkeä?

mutta lääkärin aikoja
        on vaikea saada uusia
        joten paras vaan vastailla.

beataB (tällä hetkellä ei pirise...)

• mumeli

Matkustan paljon junassa.aina kun jollakin pirisee niin monella alkaa vimmattu hakeminen missä se on.Kiva seurailla ihmisten touhotusta.

• beataBarbara*

Minäkin hyppään aina puolimetriä ilmaan,
        kun junassa pirisee.

Oliko se ehkä minun?

Myös tv:ssä tulee jokus soittoja,
        joihin pitää yrittää vastata.

• madre
        beataBarbara* kirjoitti:

Minäkin hyppään aina puolimetriä ilmaan,
        kun junassa pirisee.

Oliko se ehkä minun?

Myös tv:ssä tulee jokus soittoja,
        joihin pitää yrittää vastata.

On siitä pirinästä hyötyäkin, pudotin lapissa metsään kännukän ja ajoimme pari kilometriä takaisin ,mieheni soitti ja siellä se pirinä kuului

• beataBarbara*
        madre kirjoitti:

On siitä pirinästä hyötyäkin, pudotin lapissa metsään kännukän ja ajoimme pari kilometriä takaisin ,mieheni soitti ja siellä se pirinä kuului

Lankapuhelimen aikaan jouduin usein kotona soittamaan itselleni,
        että mihin se kapula on hävinnyt? Tässä se äsken vielä oli.

Kesällä ja varsinkin naisilla kevyissä kesähepenissä
        ei ole kännylle passelia säilytys paikkaa.
        Miesten paidan rintatasku on kätevä, siitä sen helposti nappaa.

Laukun pohjalta kaivaminen on työlästä.

Rannekänny pysyisi ehkä hyvin mukana?

beataB

• Harvapuheinen

Minulla kännykkä soi niin harvoin, että julkisissa liikennevälineissä katselen ympärilleni ja ihmettelen, miksei kukaan vastaa. Usein soittaja herpaantuu ja lopettaa ennen kuin älyän, että hälytys kuuluu minun kännykästäni.

• Leny
        Harvapuheinen kirjoitti:

Minulla kännykkä soi niin harvoin, että julkisissa liikennevälineissä katselen ympärilleni ja ihmettelen, miksei kukaan vastaa. Usein soittaja herpaantuu ja lopettaa ennen kuin älyän, että hälytys kuuluu minun kännykästäni.

Tuosta tuli mieleen, kun keväällä olimme kävelemässä jonossa lentokoneeseen Espanjalaisella lentokentällä matkatoverini herätyskello alkoi soida hänen käsipakaasissaan. Kesti kauan ennenkuin hän tajusi, että hänen kassissaanhan se peijakas soi. Ehdittiin lentokoneessa paikoillemme asti ennenkuin hän sen sai kaivettua esiin ja sammutettua. Herätti hilpeyttä suuresti.

• Jossain vaiheessa rupesin ihmettelemään "pulikoitten" määrää. TV, digi-box, radio ja kaksi kännykkää taskulaskin.

Yhtenä päivänä näppäilin numeroa taskulaskimeen soittamistarkoituksessa!

Sähköpartakonekin on pulikkamainen, kohta kai yritän soittaa silläkin, no, tuleepa korvakarvat ajettua!

• 4t4y4ury

Minkähän ihmeen takia uuden tekniikan omaksuminen on aina niin vaikeaa ikäihmisille? Eihän kyseessä edes ole mitkään henkimaailman ilmiöt, vaan ihan yksinkertaiset tekniset innovaatiot. Itsekin olen jo melko iäkäs, mutta eipä ole vielä insinööri keksinyt sellaista laitetta, jota en osaisi pienen opiskelun jälkeen käyttää ja jonka toimintaperiaatetta en ymmärtäisi ainakin suurin piirtein.

Ihmisen pitäisi vaan pystyä oppimaan uutta koko ikänsä. Vaikka silloin kultaisella 60-luvulla lankapuhelin pirisi ja musiikki tuli vinyyliltä, ei kännykän ja MP3-soittimen pitäisi olla niin kauhean vaikeasti omaksuttavia laitteita? Molempien toimintaperiaate on kuitenkin ihan yksinkertainen ja looginen ja yhtä lailla ymmärrettävissä niin 15 kuin 60-vuotiaallakin? Vai häh?

• mutta kun ei muista,ei sovi tai jää päähän.

• beataBarbara*

Opimmehan me, ainakin jotain.

Nuo lärpyttimet ovat vaan kaikkia niin samankaltaisia,
        että kun ajatuksissaan jonkun sieppaa, niin ei aina se oikea käteen osu.
        Tv:n ja video:n ovat joskus aivan kaksosia,
        että täytyy oikein katsoa, kumpi on kumpi.

Onhan se myös jonkunlaista hajamielisyyttä,
        kuten sillä kuuluisalla professorilla, joka aamiaispöydässä,
        suuteli kananmunaa ja koputti vaimoaan lusikalla päähän.

beataB

• osaava1
        beataBarbara* kirjoitti:

beataB

Ei sitä kaikkea voi muistaa tällä ikää enää,
        mutta oppia ikä kaikki.
        kun vain muisti pelaa.

• sii.
        beataBarbara* kirjoitti:

beataB

Minä olin kerran vahtimassa lapsen-lapsia kun huomasin kauhuissani kauhuissani ne kaikki kuusi kapulaa, minun olisi siitä pitänyt osata laittaa lapsille joku nauha pyörimään,joko tv-hen,videoon,tvd-hen,tai seinälle heijastavaan,tai mihin lieneekään ,niin eihän siitä tullut mitään.
        Kaikenlisäksi silmälasit olivat kotona, että sadutkin täytyi unohtaa.
        Mutta lopulta keksin että kerroin itse.
        Siinä he sitten silmät ymmyrkäisenä katsoivat minun ilmeitä ,eivätkä malttaneet edes nukkua.

• Leny
        beataBarbara* kirjoitti:

beataB

Heh,heh,hih,hih,hiiii..
        Taas tuli ikää lisäää. Ei tässää auta kun alkaa nauraa itsellen, niin helpottaa. Eilen kävin maksamassa oven aukaisijan laskun 35 euroa. Kävi nyt kerran näinkin, että avain jäi kotiin kun lenkille lähdin. Onneksi oli känny taskussa, ettei tavinnut naapureille paljastaa unohdustaan. No tuli sieltä kaksi komeaa Engelin poikaa, ja sisälle pääsin. Ei ne kaikkia sisälle olisi päästänyt. Henkkari piti näyttää. Ja lasku kouraan.

• beataBarbara*
        osaava1 kirjoitti:

Ei sitä kaikkea voi muistaa tällä ikää enää,
        mutta oppia ikä kaikki.
        kun vain muisti pelaa.

Ja tekevälle sattuu!
        kaikenlaista.

beataB

• mumeli
        Leny kirjoitti:

Heh,heh,hih,hih,hiiii..
        Taas tuli ikää lisäää. Ei tässää auta kun alkaa nauraa itsellen, niin helpottaa. Eilen kävin maksamassa oven aukaisijan laskun 35 euroa. Kävi nyt kerran näinkin, että avain jäi kotiin kun lenkille lähdin. Onneksi oli känny taskussa, ettei tavinnut naapureille paljastaa unohdustaan. No tuli sieltä kaksi komeaa Engelin poikaa, ja sisälle pääsin. Ei ne kaikkia sisälle olisi päästänyt. Henkkari piti näyttää. Ja lasku kouraan.

sain josku 90luvulla kelansanomat jossa luki:vanhemmila ihmisillä on niin pljon sitä tietoa päässä että kestää ennen kun jokin asia tulee mieleen.Nuorilla taas vielä niin "tyhjä"pää että ne saa äkkiä asiasta kiinni.Elikkä nää meidän"tietsikat"on jo niin ladattuja et odotellaan vaan kyllä se tieto sielt tulee.

• Leny
        mumeli kirjoitti:

sain josku 90luvulla kelansanomat jossa luki:vanhemmila ihmisillä on niin pljon sitä tietoa päässä että kestää ennen kun jokin asia tulee mieleen.Nuorilla taas vielä niin "tyhjä"pää että ne saa äkkiä asiasta kiinni.Elikkä nää meidän"tietsikat"on jo niin ladattuja et odotellaan vaan kyllä se tieto sielt tulee.

Että joskus ottaa pattiin, kun ei saa jotain nimeä mieleensä. Esim. vanhaa työkaveria tai jotain vaikka julkisuuden henkilöä. Oikein pitää kalenterista kahlata nimet läpi. Usein muistaa alkukirjaimen ja se auttaa. Sitten lohduttelee itseään, että pitääkö sitä jotain 20 vuotta sitten tavattua muistaakaan.

• laitteet rivis
        beataBarbara* kirjoitti:

beataB

Vähäkö piti nauraa,tietysti nyt yksikseen koneen äärellä.Taas tuli sukulaisien kiusaksi muutama vuosi lisää(jos nauru lisää ikää...=) ).
        Oma hauska juttu oli sellainen,että tässä taannoin laitoin talon kaikki palikat olkkarinpöydälle,josta ne on sitte helppo löytää mitä kulloinkin sit tarvii.Ja aina yleensä puhelinta,varsinkin silloon kun tulee hyvä elokuva joku osuu soittamaan.Palikat ja ohjaimet olivat siis rivissä.Ukon kans siinä katteltiin tv.tä ja ukon kännykkä alkoi soimaan,ukko kraappas ensimmäisen palikan käteen ja sitä paineleen ja huutaan kuin meri hädäs:No haloo mikä on ettei mitään kuulu vaikka kuinka painelee..ja ainavaan jossain kännykkä hälyyttää...Ukko oli ottanu tv.n kaukosäätimen käteensä ja huutaa siihen ja sekin oli vielä väärinpäin...isäntähän siitä melkeen hermostumaan kun mä nauraa kräkätän sohvalla vetet silimis.Enkä saa sanotuksi että puhelin on ainavaan pöyrällä joka soi..Avioeroa ei tullu mut kovin montaa kertaa ei uskaltanu sinä päivänä tv.n kaukosäädintä korvalla pitää,ei eres omalla korvalla .Tietysti asiaa toimitettiin kaikille jokka sinäpäivänä kylähän tuli...ja kylläme papit naurettiin. =) Hauskoja arkipäivän tilanteita kaikille ja aurinkoista kesää.

• beataBarbara*
        laitteet rivis kirjoitti:

Vähäkö piti nauraa,tietysti nyt yksikseen koneen äärellä.Taas tuli sukulaisien kiusaksi muutama vuosi lisää(jos nauru lisää ikää...=) ).
        Oma hauska juttu oli sellainen,että tässä taannoin laitoin talon kaikki palikat olkkarinpöydälle,josta ne on sitte helppo löytää mitä kulloinkin sit tarvii.Ja aina yleensä puhelinta,varsinkin silloon kun tulee hyvä elokuva joku osuu soittamaan.Palikat ja ohjaimet olivat siis rivissä.Ukon kans siinä katteltiin tv.tä ja ukon kännykkä alkoi soimaan,ukko kraappas ensimmäisen palikan käteen ja sitä paineleen ja huutaan kuin meri hädäs:No haloo mikä on ettei mitään kuulu vaikka kuinka painelee..ja ainavaan jossain kännykkä hälyyttää...Ukko oli ottanu tv.n kaukosäätimen käteensä ja huutaa siihen ja sekin oli vielä väärinpäin...isäntähän siitä melkeen hermostumaan kun mä nauraa kräkätän sohvalla vetet silimis.Enkä saa sanotuksi että puhelin on ainavaan pöyrällä joka soi..Avioeroa ei tullu mut kovin montaa kertaa ei uskaltanu sinä päivänä tv.n kaukosäädintä korvalla pitää,ei eres omalla korvalla .Tietysti asiaa toimitettiin kaikille jokka sinäpäivänä kylähän tuli...ja kylläme papit naurettiin. =) Hauskoja arkipäivän tilanteita kaikille ja aurinkoista kesää.

Hölmöily harmittaa aina silloin,
        kun sen toinenkin näkee.

Jos yksin hölmöilee,
        nauraa vaan itse itselleen.

Muistaa vilkaista,
        ettei kukaan vaan nähnyt.

Aina ei parane toisen mokalle
        liikaa hihitellä.

• Eva-Mari

Minkä tänään opit, sen huomenna olet jo unohtanut, näin on marjat.

• Leny

Onko kellään käynyt näin kun minulle. Vastaan tulee ihminen, joka iloisesti tervehtii ja jää juttelemaan." Hei Leny, näkee sinuakin. Ei ollakaan nähty moneen herran vuoteen,juttu jatkuu...Pääsi sisällä releet lyö tyhjää..sanoisi nyt jotain sellaista, että pääsisin jyvälle kuka ihmeessä hän on. Huumorillahan tästäkin selviää, ellei sitten jätä itseään epätietoisuuteen.

• beataBarbara*

Voi, melkein joka päivä.
        Kuinkas siitä kunnialla selviäisi?

Kehtaako sanoa, anteeksi mikä sun nyt nimi olikaan tai
        missä sinä asuitkaan?

beataB (voi,voi..)

• Minä vaan
        beataBarbara* kirjoitti:

Voi, melkein joka päivä.
        Kuinkas siitä kunnialla selviäisi?

Kehtaako sanoa, anteeksi mikä sun nyt nimi olikaan tai
        missä sinä asuitkaan?

beataB (voi,voi..)

Jos vastaan tulija sanoo etunimensä niin sano että kyllä minä sinun etunimesi tiedän ,mutta mikä olikaan sukunimesi.ja päin vastoin . Näin säästyt paljastumisesta .Konsti se on tämäkin .

• Hintriika

Ei ilmiö välttämättä liity ikään, jos joku meinaa sitä vanhuuden huonomuistisuudeksi. Muistan, että minulle on käynyt niin ensimmäisiä kertoja jo alle kolmekymppisenä. Varmasti etenkin silloin, jos ammattinsa puitteissa tapaa paljon ihmisiä, tilanne tulee eteen usein.

Moniko on tuijotellut kadulla kaupan "kassaa" ja miettinyt, kuka hemmetti tuo on, kun näyttää niin tutulta!?

• Leny
        Hintriika kirjoitti:

Ei ilmiö välttämättä liity ikään, jos joku meinaa sitä vanhuuden huonomuistisuudeksi. Muistan, että minulle on käynyt niin ensimmäisiä kertoja jo alle kolmekymppisenä. Varmasti etenkin silloin, jos ammattinsa puitteissa tapaa paljon ihmisiä, tilanne tulee eteen usein.

Moniko on tuijotellut kadulla kaupan "kassaa" ja miettinyt, kuka hemmetti tuo on, kun näyttää niin tutulta!?

Et usko, että lohdutti. Mulla on myös ollut semmoinen työ, jossa on tavannut tosi paljon ihmisiä, joiden kanssa on ollut tekemisissä lyhyempiä ja pitempiä aikoja,

• Hintriika
        Leny kirjoitti:

Et usko, että lohdutti. Mulla on myös ollut semmoinen työ, jossa on tavannut tosi paljon ihmisiä, joiden kanssa on ollut tekemisissä lyhyempiä ja pitempiä aikoja,

Ole hyvä vaín. Voisin vielä jatkaa, että minulla ainakin hajamielisyys on syntymävika. Koulussa sain muikkareita, kun aina jokin kirja tai vihko tai palautettava koepaperi puuttui. Sitten tein itselleni systeemin, jolla aamulla tarkistin kaiken mahdollisen. Samanlaisia systeemejä olen tehnyt sitten koko ikäni.

Silti ei auta, kun kävelee touhuissaan toiseen huoneeseen ja jää ihmettelemään, minkä kumman takia minä tänne läksin. Usein se tulee mieleen, kun ottaa pakkia ja yrittää uudestaan...

• soilike

Mut kuka hän olikaan.
        Koulukaveri, naapuri edellisessä kodissa, asiakas , tuttu kurssilta, huh, vai entinen poikaystävä?
        Mulla kun on hyvä muisti, mut valikoiva.
        Jotensakin, muistan hyvin jopa perhosten latinalaisia nimiä, mut kun….

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      118
      6229
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      3992
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3325
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      476
      2812
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      276
      1823
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1486
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1416
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      163
      1327
    10. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1283
    Aihe