Suomen peruttava asehankinnat Israelista!

Anonyymi-ap

Suomen hallitus on ostanut ilmatorjuntajärjestelmiä Israelista viimeakoina. Moraalisesti tämä on kestämätöntä ja Suomen on peruttava ostot ja hankittava järjestelmät muualta.

14

671

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyseinen valittu järjestelmä on parhaita, tai ehkäpä jopa paras saatavilla oleva järjestelmä ja Suomen turvallisuuden (Venäjän uhan) takia kyseisellä suorituskyvyllä oleva järjestelmä tulee suomeen hankkia niin pikaisesti kuin mahdollista ja nyt kauppojen peruminen tulisi aivan varmasti myöhästyttämään järjestelmän Suomeen saamista, joten kauppaa ei tule missään tapauksessa perua, eikä sitä tulla myöskään mitä todennäköisimmin perumaan, kun asiasta päättävät tahot eivät ole edes missään sivukeskusteluissakaan asiasta mitää maininneet.

• Anonyymi

Silloin kun on kysymys Suomen puolustamisesta niin kauppoja tehdään vaikka paholaisen kanssa? On ihan sama mitä antisemitistit selittää, Israel on sotinut koko olemassaolonsa. Eiköhän siellä ole asejärjestelmät koitettu. Pitää muistaa miten iran rikkoi diplomatian perussääntöä kun hyökkäsi USAn lähetystöön ja otti panttivankeja? Edes natsit eivät tehneen sellaista? Ilman öljyvaroja olisi pantu maa aisoihin?

• Anonyymi

Sun moraaliongelmat on omien korviesi välisien huonojen arvovalintojen seurausta. Korjaa typerät arvosi, niin helpottaa.

• Anonyymi

Juurihan saimme todisteita kuinka hyvä ilmapuolustusjärjestelmä Israelilla on. Daavidin Linko on osa sitä järjestelmää. Kaikki haluavat nyt saman järjestelmän. Hyvä, että Suomi oli ajoissa liikkeellä. Valinnan ja tilauksen tehneet voivat onnitella itseään hyvästä valinnasta.

• Anonyymi

Toivottavasti ei juoduta käyttämään sitä

• Anonyymi

Suomi hehkuttaa eurooppalaista puolustusmateriaaliyhteistyötä mutta toimii itse juuri päinvastoin hankkimalla kalustoa Koreasta, USA:sta, Israelista... Toteutuu se vanha intin hokema: tehkää niin kuin sanon älkääkä niin kuin teen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi hehkuttaa eurooppalaista puolustusmateriaaliyhteistyötä mutta toimii itse juuri päinvastoin hankkimalla kalustoa Koreasta, USA:sta, Israelista... Toteutuu se vanha intin hokema: tehkää niin kuin sanon älkääkä niin kuin teen.

Hyvä Suomi. Kannattaa hankkia hyviä puolustusjärjestelmiä Israelista,ovat parempia kuin muualta ostetut. Sehän on jo moneen kertaan todistettu.

• Anonyymi

https://archive.is/Jn0rF
      US to redirect Patriot air defence orders to Ukraine

Suomelle ei tule tuosta ongelmia, koska ilmatorjunta tulee Israelista.

• Anonyymi

ministeri valtonen tykkää kun ggassa teurastetaan

• Anonyymi

On se kummallista ,kun säälitään hamasin,hizbollahin terroristeja. Eikö olisi jo aika vaatia panttivangit vapaiksi , Gaza vapaaksi hamasista ja Libanon vapaaksi hizbollahista. Näistä terroristeista kun pääsisi,niin sota loppuisi,kun hamas ja hizbollah laskisi aseensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se kummallista ,kun säälitään hamasin,hizbollahin terroristeja. Eikö olisi jo aika vaatia panttivangit vapaiksi , Gaza vapaaksi hamasista ja Libanon vapaaksi hizbollahista. Näistä terroristeista kun pääsisi,niin sota loppuisi,kun hamas ja hizbollah laskisi aseensa.

Suomen Hamasin tukijat ovat niitä, jotka ei halua maamiinoja, eikä ilmapuolustusjärjestelmiä, eikä itärajan sulkua. Tulkaa kaikki tänne me ollaan valmiita ottamaan vastaan. Ei sitten minkäänlaista isänmaalaisuutta,
        Lukekaa historiaa kuinka Suomesta Venäjälle loikanneiden kommunistienkin kävi ja kuinka Suomi luovutti juutalaisia natseille.

• Anonyymi

Asun Israelissa ja kyllähän se on aika kivaa että on sellainen ilmapuolustusjärjestelmä kuin täällä. Tosin tuo ”Daavidin linko" on ainoastaan osa siitä. Jotta homma toimii kuten täällä, tarvitaan ”Iron Dome" raketteja ja matalalla lentäviä drooneja vastaan, sitten ”Daavidin linko" ja ”Arrow 2", ja ballististen ohjusten torjuntaan vielä ”Arrow 3" joka on pudottanut kaikki paitsi yhden Jemenin Houthien ampumat ballistiset ohjukset.

Tosin maastosta riippuen droonit saattavat lentää niin matalalla ja katvealueissa ettei edes ”Iron domen" tutkat huomaa niitä joten silloin hävittäjät ovat ilmassa ja alas katsovien tutkiensa avulla näkevät droonit ja ampuvat ne alas.

Joten vaikka Daavidin linko hyvä systeemi onkin niin on turha odottaa siltä ihmeitä. Niitä varten pitäisi ostaa koko Israelin monikerroksinen puolustusjärjestelmä.

• Anonyymi

Gaza ei olisi raunioina jos Hamas ei olis hyökännyt 2023 syksyn lopulla Israeliin, tappaen, raiskaten ja panttivankeja ottaen. Hamas tiesi miten Israel reagoi , se oli Hamasin strateginen isku .
      Tänään on euroviisut ja Israel saa minun äänen.

• Anonyymi

Israel on jumalan omaisuuskansa, vaikka onkin pakanakansa tällä hetkellä, mutta on kuitenkin jumalan valitsema kansa. Raamattu sanoo:"joka israelia kiroaa, sitä minä kiroan mutta joka israelia siunaa, sitä minä siunaan" eli nousemalla israelia vastaan nousette jumalaanne vastaan, ja jumalan voiman edessä ihminen nöyrtyy varmasti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      176
      988
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      672
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      74
      657
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      581
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      549
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      530
    7. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      520
    8. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      37
      513
    9. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    10. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      488
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      273
      482
    12. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      464
    13. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      34
      455
    14. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      37
      431
    15. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      428
    16. 21
      422
    17. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      26
      420
    18. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      415
    19. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      24
      406
    20. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      67
      398
    Aihe