ampukaa ketut!

kana

Kettu kävi syömässä yöllä silkkikanani. joka oli jo melkein 10 vuotias. mukana mehtyivät myös sen tytär. Kaikista eniten hämmästyttää että se ulkasi tulla pihalle,kun ei edes metsää vieressä,vaan peltoa,lisäksi piha aidattu,täällä on koiria,tosin koirat yöllä sisällä. kanat nukkuivat ulkona kopissa. ja vielä sekin että oli tappanut kaikki,ettei syönyt vaan nälkäänsä yhtä,hyöheniä jokapaikassa..

En ollenkaan sääli enään niitä kettuja,joita ennen lakia engalannissa koirat raatelivat,jos näkisin ketun luonnossa päästäisin oman piskini sen perään ja toivottavasti tappaisi sen,tosin ei se saa edes jäniksiä kiinni..Nykyään tunne vain vihaa kettuja kohtaan.en sääli edes tarhakettuja,homehtukoot vain häkkeihinsä,siellä eivät voi vahingoittaa ketään.

Tuo silkkikana oli ollut poikasesta asti.

24

1966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se elämä

      on ei siinä auta itku eikä parku.

      • kana

        niin ja sinulla tuskin on edes kanoja.joten mene muualle laukomaan typeryyksiäsi.


      • kissanainen
        kana kirjoitti:

        niin ja sinulla tuskin on edes kanoja.joten mene muualle laukomaan typeryyksiäsi.

        turha vikistä..suojaa kanas paremmin tästedes!!


      • kana
        kissanainen kirjoitti:

        turha vikistä..suojaa kanas paremmin tästedes!!

        no mitä tekisit jos kettu nappaisi kissasi?
        et olisi ollenkaan vihainen? sanoisitko vaan että semmoista elämä on?

        sillä ketut nappaavat kissojakin,etenkin pentuja,mutta myös aikuisia,jos kissa ei pääse puuhun pakoon.


      • kissanainen
        kana kirjoitti:

        no mitä tekisit jos kettu nappaisi kissasi?
        et olisi ollenkaan vihainen? sanoisitko vaan että semmoista elämä on?

        sillä ketut nappaavat kissojakin,etenkin pentuja,mutta myös aikuisia,jos kissa ei pääse puuhun pakoon.

        no ei nappaa,koska mä pidän fiksuna kisuni sisäkissoina! :)


      • minä
        kissanainen kirjoitti:

        no ei nappaa,koska mä pidän fiksuna kisuni sisäkissoina! :)

        Meiltä meno supi häkistä läpi ja tappoi 21 kanaa, eli koko lauman. siinä pääsi itku ja parku seuraavana aamuna sit.


      • Anonyymi
        kissanainen kirjoitti:

        no ei nappaa,koska mä pidän fiksuna kisuni sisäkissoina! :)

        Eläinrääkkäystä


    • Keiko

      Ei kukaan toivo lemmikkinsä päätyvän ketun suuhun, se on selvä. Tuskin se kuitenkaan on syy tappaa sukupuuttoon eläinlajia, vai mitä? Sekä ketuilla että kanoilla on paikkansa tässä maailmassa, niiden yhteentörmäys vain pitää pyrkiä estämään. Vahinkoja silti sattuu, valitettavasti.

      • husgvarna

        riittäähän niitä kettuja vielä tapettavaksi,kunnon verikoira "luolakoira" vaan luolaan tappaa ketun itsekkin ei tarvi edes ampua.puhumattakaan et "kettuterroristit"ns, vihreät"teinit" silloin tallöin päästävät tarhaajien kettuja vapaaksi.tosin tarhaajatkin ovat jo aseistautuneet, terroisteja vastaan.


      • kissanainen
        husgvarna kirjoitti:

        riittäähän niitä kettuja vielä tapettavaksi,kunnon verikoira "luolakoira" vaan luolaan tappaa ketun itsekkin ei tarvi edes ampua.puhumattakaan et "kettuterroristit"ns, vihreät"teinit" silloin tallöin päästävät tarhaajien kettuja vapaaksi.tosin tarhaajatkin ovat jo aseistautuneet, terroisteja vastaan.

        joo mä en sit oo mikää kettutyttö..tosin toivoisin tarhaketuille suuremmat ja luonnonmukaisemmat häkit..uskon,et sit vähenis myöskin tarhausten vastustus aika paljon!


    • Sako123

      Oletko ihan varma että se oli kettu? Kettu ei tietääkseni tapa kuin yhden kanan, ei koko tarhaa.

      Sitäpaitsi kettu tai mikä se nyt olikaan, tappoi nälkäänsä. Olisit suojannut kanasi paremmin. Antaako kanasi kuolema sinulle nyt oikeuden tappaa kaikki ketut? Varsin keskenkasvuinen ajattelutapa sinulla, toivottavasti kasvat aikuiseksi.

      Tapahtuma oli täysin sinun omaa syytäsi.

    • Wendela

      toimii kuvaamallasi tavalla. Tappaa huvikseen ja menee kanakopin aidan läpi.

      Minkit saiskin hävittää. Ne eivät kuulu Suomen luontoon. Kiitos aktiivisten kettutyttöjen saamme nauttia yhä enenevässä määrin luonnossa tuhoaan tekevistä minkeistä. Karkaahan niitä tarhoilta muutenkin, joten loukkua vaan.

      • kana

        ei ollut minkki,vaan kettu nähtiin ikkunasta,tosin liian myöhään.

        siis aita,ei ole mikään puuaita,vaan siinä verkkoa välissä ulottuu maahan asti,koirien takia laitettu,verkko tiheää alhaalta,ja ihan tolppien yläosissa reiät isompia,aita ylimetrin korkuinen,joten ihmetyttää ketun tulo,mutta ilmeisesti oli päässytkin,portin alta,löytyi kaivuujälkiä sieltä.ja luulisi jo koirien hajunkin pelottavan ketut pois.


      • bgt
        kana kirjoitti:

        ei ollut minkki,vaan kettu nähtiin ikkunasta,tosin liian myöhään.

        siis aita,ei ole mikään puuaita,vaan siinä verkkoa välissä ulottuu maahan asti,koirien takia laitettu,verkko tiheää alhaalta,ja ihan tolppien yläosissa reiät isompia,aita ylimetrin korkuinen,joten ihmetyttää ketun tulo,mutta ilmeisesti oli päässytkin,portin alta,löytyi kaivuujälkiä sieltä.ja luulisi jo koirien hajunkin pelottavan ketut pois.

        Kettu se ei ollut. Vaikka olisit nähnyt ketun, niin kettu ei sitä tehnyt.

        Ja suhtautumisesi koko asiaan on aikalailla ääliömäinen.


      • cad
        bgt kirjoitti:

        Kettu se ei ollut. Vaikka olisit nähnyt ketun, niin kettu ei sitä tehnyt.

        Ja suhtautumisesi koko asiaan on aikalailla ääliömäinen.

        ketut pitää tappaa, pienpedot ovat päässeet räjähdysmäisesti lisääntymään viime aikoina


      • ketut tauteja?
        cad kirjoitti:

        ketut pitää tappaa, pienpedot ovat päässeet räjähdysmäisesti lisääntymään viime aikoina

        mieki tässä yhtenä aamuna kattelin kettua silmiin keittiön ikkunan läpi. Pystykorva oli haukkunu ulkon häkissä koko yön ja aamulla minäki sitte näin sen syyn. Kertokaa te jos tiedätte että levittääkö ne jotain tauteja ja kuinka aggressiivisia ne on ja onko se jollain lailla viallinen yksilö kun tulee nuin parin metrin päähän koiran häkistä pyöriin. Mie olen eläinrakas ihminen, mulla on paljon eläimiä, mutta jos se jollain lailla on meidän perheelle haitaksi tahi vaaraksi, se lähtee kettujen taivaaseen.


      • Rauh
        ketut tauteja? kirjoitti:

        mieki tässä yhtenä aamuna kattelin kettua silmiin keittiön ikkunan läpi. Pystykorva oli haukkunu ulkon häkissä koko yön ja aamulla minäki sitte näin sen syyn. Kertokaa te jos tiedätte että levittääkö ne jotain tauteja ja kuinka aggressiivisia ne on ja onko se jollain lailla viallinen yksilö kun tulee nuin parin metrin päähän koiran häkistä pyöriin. Mie olen eläinrakas ihminen, mulla on paljon eläimiä, mutta jos se jollain lailla on meidän perheelle haitaksi tahi vaaraksi, se lähtee kettujen taivaaseen.

        Minkälainen sen turkki oli? Kapi vaivaa etenkin kettuja, kerran meidänkin pellolla käveli lähes karvaton, kapinen kettu. (vain kerran vilaukselta ketun ennen nähnyt) Lisäksi niillä voi olla vesikauhua, tosin mielestäni aika harvoin (supilla sitä on enemmän). Kannattaa kysyä jonkin luotettavan tahon mielipide ketun terveydestä, ei ole kovin normaalia, että tulee noin lähelle koiraa ja asutusta keskellä päivää (?). Tosin voi olla tietysti rohkea tapaus kyseessä. Mutta ei kettu kimppuun käy, silloin -ehkä-, jos on vesikauhu (mitä en kyllä usko!).


    • Rauh

      Kukaan ei sitten kertonut, että Suomen luonnossa on myös villieläimiä? Sehän on selvä, että elukat laitetaan yöksi suojaan, kunnon häkkeihin tai vastaavaan. (Ei ilm. sinulle...)

      Kyseessä saattaa sitä paitsi olla myös muukin eläin kuin kettu. Esim. minkki, supi? Älä yleistä ja yllytä ihmisiä harkitsemattomiin tekoihin. Mistäköhän aikoinaan susiviha johtui... Ei muusta kuin ihmisten järjettömistä ja perustelemattomista peloista. Myös ketulla on mielestäni sijaa täällä.

      Kanasi olisivat voineet kuolla vaikka johonkin virukseen. Mitä olisit silloin raateluttanut? Salmonella- virukset? Heh.

      • kana

        ei täällä ole supia,eikä ollut minkki,eiköhän se kettu ollut jos se nähtiin,turha etsiä syyllistä muualta,meillä ei nimittäin koskaan pihassa ollut kettuja.

        kyllä näillä oli kanalakin,mutta ovat kesäisin aina nukkuneet ulkona vanhassa kopissa missä orsi,eivät halua mennä kanalaan,viihtyvät ulkona.

        ei minulla ole mitään susia vastaan,mutta kettuja,minkkejä kyllä on.


    • kärppä

      Laita yöksi aina kanalan ovi kiinni.Meillä kävi parivuotta sitten että kärppä pääsi kanamökkiin sisälle ja täppoi kolme kanaa yöllä. Oli tullut tosi pienestä reiästä ja kukko ja kaksi kanaa säästyi mutta kärppä saatiin ammuttua sinne. Se on sellainen saalistaja joka ei syö tappaa vain

      • orrelle

        Saako kärpät, ketut, minkit jne. kanat orreltakin, joka on 1,2-1,6 metrin korkeudella maasta?


    • Anonyymi

      No sais kyllä ketut oikeesti tappaa sillä tänään aamulla kun heräsin niin menin katsomaan missä minun kanani on mutta en löytänyt kanaa. Pääaikalta löytyi vain verta ja sulkia nugetti oli vasta 3kk vanha ja oli minulle tosi tärkeä

    • Anonyymi

      Aloitus vuodelta 2005?

      • Anonyymi

        Onko jotain muuttunut? Kettuja on edelleen, ja kotitarvekanoja tarhataan pihalla. Ihmiset vaatii tuotantoeläimiäkin pääsemään ulos, ja sitten syyttelee petovahingon käytyä, että 'olisit suojannut paremmin'.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe