Saksan ennätys

ylinopeudessa

Saksalainen moottoripyöräilijä rikkoi ylinopeusennätyksen

Saksalainen moottoripyöräilijä teki maansa uuden epävirallisen ylinopeusennätyksen maanantaina lähellä Berliiniä. Motoristin vauhti oli hulppeat 250 kilometriä tunnissa.

Vaikka moottoripyöräilijän vauhti olisi ollut vain puolet nyt mitatusta, hän olisi silti huristellut kirkkaasti ylinopeuden puolella. Moottoripyöräilijä päätyi videonauhalle, mutta poliisi ei toistaiseksi ole pystynyt selvittämään hänen henkilöyttään.

Videonauhalle päätyneet saksalaiset autoilijat joutuvat aina maksamaan sakkonsa. Autoissa kun on rekisterikilvet myös edessä, mutta moottoripyörissä ei. Eturekkarin puuttumisen ansiosta moottoripyöräilijät välttyvät usein sakoilta.

Tuollainen ilmoitus löytyy tämän päivän Verkko-Kalevasta. Ei tunnu mitenkään lyömättömältä tuo sakemannin "ennätys", joten aloinkin miettimään mikähän on SE kyseisessä lajissa.

15

2365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylinopeudessa

      Ei mennyt viesti keskustelusivulle ainakaan ylinopeutta, kun ehdin ihmettelyn jälkeen väsätä viestini uudelleen.

    • reissaaja

      tuo varmaan pitää paikkaansa. Saksahan on niin erilainen maa kuin suomi, siellä on mahdollista ajaa siis ilman rajoitusta tuhansia kilometrejä, tuo sakko on tullut varmaan jossain pienellä tiellä jossa on ollut rajoitus esim. 80 km. Se että Saksassa voi ajaa huoleti yli 300km/t jos vain pyörä kulkee ja kuskin taidot riittää

      • Taitoa

        Ei tollanen 300 km/h vaadi mitään taitoa, jos tie on suora. Riittävästi tyhjää tilaa ja tarpeeksi kaakkeja. Jokainen, joka mp:tä on ajanut pystyy suoriutumaan tollasista nopeuksista. Jos sama nopeus ajetaan mutkissa, niin silloin jo vaaditaankin taitoa.


      • oho
        Taitoa kirjoitti:

        Ei tollanen 300 km/h vaadi mitään taitoa, jos tie on suora. Riittävästi tyhjää tilaa ja tarpeeksi kaakkeja. Jokainen, joka mp:tä on ajanut pystyy suoriutumaan tollasista nopeuksista. Jos sama nopeus ajetaan mutkissa, niin silloin jo vaaditaankin taitoa.

        Uutinen ei kerro, onko kyseessä saksalainen motoristi?
        Eikös saksassa ollut tai onko vieläkin 100 kaakin rajoitus moottoripyörillä? remnetia vaivaa kun ei muista tuota.


      • spade11
        oho kirjoitti:

        Uutinen ei kerro, onko kyseessä saksalainen motoristi?
        Eikös saksassa ollut tai onko vieläkin 100 kaakin rajoitus moottoripyörillä? remnetia vaivaa kun ei muista tuota.

        tuo Saksan ennätys ei ole tuon kovempi, tuohonhan vauhtiin voi jollain 100-heppaisella juuri ja juuri päästä.


      • kokeileen..
        Taitoa kirjoitti:

        Ei tollanen 300 km/h vaadi mitään taitoa, jos tie on suora. Riittävästi tyhjää tilaa ja tarpeeksi kaakkeja. Jokainen, joka mp:tä on ajanut pystyy suoriutumaan tollasista nopeuksista. Jos sama nopeus ajetaan mutkissa, niin silloin jo vaaditaankin taitoa.

        Taidat olla joku bemarikuski joka ajelee normaalisti jonon mukana..

        300 on niin vitusti.. vähän nostat päätä katteen takaa niin jopa alkaa tuuli riepottaa..
        ja kun lähestytään sitä 300 alkaa suoratkin tiet tuntua tavallisen mutkaisilta. Eikä pyörä oo kauheen näppärä käänneltävä enää siinä vauhdissa, tuntuu haluavan mennä enempi suoraa...

        300 motarilla on paljon ja vaatii pyörän lisäksi aimo annoksen urheiluhenkeä.

        Alota sä vaikka ostamalla oikea moottoripyörä!!
        Viime bikessä oli testi 4:stä vaihtoehdosta..
        Tosin niistäkin vaan 2 meni yli 300. Ja sitä paitsi kaikissa suomipyörissä pukkaa se rajoitin estämään 300 ylitykset..

        Ei muuta kuin kokeilemaan, kyllä suomessa teitä riittää...


      • oho kirjoitti:

        Uutinen ei kerro, onko kyseessä saksalainen motoristi?
        Eikös saksassa ollut tai onko vieläkin 100 kaakin rajoitus moottoripyörillä? remnetia vaivaa kun ei muista tuota.

        Jostain syystä Suomessa on valloillaan sellainen käsitys että Saksassa olisi jotenkin lailla rajoitettu moottoreiden tehoja pyörissä.

        Tämä väite EI PIDÄ paikkaansa. Saksalaisissa pyörissä törmätään kuitenkin monesti juuri tähän maagiseen sadan hevosvoiman rajaan, mutta jos pyörä on vajaatehoinen se on pyörän omistajan oma valinta, ei lain laatijan.

        Tämä perustuu saksalaiseen vakuutuskäytäntöön. Suomessahan vakuutusmaksu määräytyy kuutioiden mukaan, Saksassa tehon mukaan. Yli sata hevosvoimaisen pyörän vakuutusmaksu on todella kallis verrattuna alempitehoiseen. Sen vuoksi siellä suositaan vajaatehoisia pyöriä.


      • Ei miltään
        kokeileen.. kirjoitti:

        Taidat olla joku bemarikuski joka ajelee normaalisti jonon mukana..

        300 on niin vitusti.. vähän nostat päätä katteen takaa niin jopa alkaa tuuli riepottaa..
        ja kun lähestytään sitä 300 alkaa suoratkin tiet tuntua tavallisen mutkaisilta. Eikä pyörä oo kauheen näppärä käänneltävä enää siinä vauhdissa, tuntuu haluavan mennä enempi suoraa...

        300 motarilla on paljon ja vaatii pyörän lisäksi aimo annoksen urheiluhenkeä.

        Alota sä vaikka ostamalla oikea moottoripyörä!!
        Viime bikessä oli testi 4:stä vaihtoehdosta..
        Tosin niistäkin vaan 2 meni yli 300. Ja sitä paitsi kaikissa suomipyörissä pukkaa se rajoitin estämään 300 ylitykset..

        Ei muuta kuin kokeilemaan, kyllä suomessa teitä riittää...

        Yli 300 ei tunnu miltään eikä todellakaan vaadi muuta ajotaitoa kuin oppia ottaa vauhtia pois ajoissa,menee jo siinä vauhdissa pitempi matka ja samaan suuntaan kulkeva on todellakin kuin vastaan tulija.Puavo on paavo,moottoritie on yksi pahimpia paikkoja testata pyörän kulkua.Jos on kunnon pyörä ja taitoa hallita,ei ne moottoritien mutkat mitään ole,mutta kaiken pitää olla kunnossa.Ajotaito ennen kaikkea.Menkää ensin radalle ajamaan johonkin A/B luokkaan kisaa,siellä sitä ajotaitoa oppii.


      • asia
        mopomies08 kirjoitti:

        Jostain syystä Suomessa on valloillaan sellainen käsitys että Saksassa olisi jotenkin lailla rajoitettu moottoreiden tehoja pyörissä.

        Tämä väite EI PIDÄ paikkaansa. Saksalaisissa pyörissä törmätään kuitenkin monesti juuri tähän maagiseen sadan hevosvoiman rajaan, mutta jos pyörä on vajaatehoinen se on pyörän omistajan oma valinta, ei lain laatijan.

        Tämä perustuu saksalaiseen vakuutuskäytäntöön. Suomessahan vakuutusmaksu määräytyy kuutioiden mukaan, Saksassa tehon mukaan. Yli sata hevosvoimaisen pyörän vakuutusmaksu on todella kallis verrattuna alempitehoiseen. Sen vuoksi siellä suositaan vajaatehoisia pyöriä.

        Saksassa saa olla tehoa aivan täys ja ylikin.Siitä vaan pitää maksaa valtiolle ekstraa.Käytäntö siis vero useassa muussakin maassa e-euroopassa sama.


      • vauhtia pois
        Ei miltään kirjoitti:

        Yli 300 ei tunnu miltään eikä todellakaan vaadi muuta ajotaitoa kuin oppia ottaa vauhtia pois ajoissa,menee jo siinä vauhdissa pitempi matka ja samaan suuntaan kulkeva on todellakin kuin vastaan tulija.Puavo on paavo,moottoritie on yksi pahimpia paikkoja testata pyörän kulkua.Jos on kunnon pyörä ja taitoa hallita,ei ne moottoritien mutkat mitään ole,mutta kaiken pitää olla kunnossa.Ajotaito ennen kaikkea.Menkää ensin radalle ajamaan johonkin A/B luokkaan kisaa,siellä sitä ajotaitoa oppii.

        300:ssa menee kivasti jo nenä lyttyyn kypärää vasten, hauskaa on. Vielä kun ei tarvis koko ajan yrittää tarkkailla niitä skoudeja. Se on oikeesti vaarallisin vaihe.

        Mitä sä selität, että vauhdin pidossa on opittava ottamaan vauhti pois ajoissa. Sehän on helppoo, mutta opettele pitämään sitä vauhtia, ei mitään 2 km matkalla huippujen testaamista..

        Kun annetaan mennä, niin annetaan mennä. Ei himmata..


    • tietää..

      Olis mukava tietää millaset sanktiot tollasesta ylinopeudesta saa.

      Veikkaan sadasosaa suomen maksuista, eikä varmaan käy edes niin paljon kortin päälle?

      • Nimetön

        Niin, kyllä Suomessa on asiat paremmin, rikollisia rangaistan niinkuin kuuluukin.


      • on paras
        Nimetön kirjoitti:

        Niin, kyllä Suomessa on asiat paremmin, rikollisia rangaistan niinkuin kuuluukin.

        Niin ja meillä on kovempi ennätys kuin joku vaivainen 250.. on se niksmanni onneton pyöränkin kanssa.. ;)

        Meidän sakoilla ja kortinkuivumisajoilla täytyy vaan puskea karkuun.. aina...


    • oho

      Kun nopeus yli kolmesataa, on tapanani ottaa kypärä pois päästä ja kastella sormi suussa ja nostaa ilmavirtaan, siitä mikä puoli sormesta kylmenee, tietää mihin mennään.
      Tiedän, kukaan tänne kirjoittavista ei ole kokenut moottoripyörällä yli 300 todellista nopeutta.

      • mennä sanoon

        Voi joku niistä hurjistakin tänne kirjottaa, vai onko tää palsta niin onnettomien itkijöiden kansoittama ettei todelliset motoristit kusekkaan tänne päin.

        Ite oon sentään menny mittarin mukaan sen 300. En tiedä mitä todellinen nopeus oli, mutta kyllä siinä maisema vaihtuu ja kypärä painaa nenänpäätä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

      Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      43
      9648
    2. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

      Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      63
      4344
    3. "Mä elän vieläkin"

      Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      58
      4294
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

      Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      137
      2776
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

      Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      116
      2593
    6. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

      Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      157
      2387
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

      Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      21
      1770
    8. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

      Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      33
      1517
    9. Milloin näit kaivattusi edellisen kerran?

      Olitteko juttusilla vai sivusta vain? Miten reagoit?
      Ikävä
      19
      1306
    10. Älä nyt ainakaan pelkää

      että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava
      Ikävä
      72
      940
    Aihe