Muistelin nuoruutta kun siivoamisen kanssa ei ollut ongelmia. Töiden jälkeen perjantaisin jaksoi vielä siivota koko huushollin. Tampata matot, tuulettaa vuodevaatteet ja vaihtaa lakanat, imuroida ja pestä lattiat, pyyhkiä pölyt. Kaikki ikkunat jaksoi pestä kaksi kertaa vuodessa. Se on mennyttä aikaa nyt. Harmittaa, ettei tähän enää ole voimia. Ylläpitosiivousta jaksan tehdä enää kahden viikon välein ja silloinkin jaan siivouksen kahdelle päivälle. Tykkäsin ennen siivoamisesta. Se ihana tunne kun kaikki oli puhdasta! Onneksi vielä jaksan sinnitellä ilman ulkopuolista apua. Se maksaa vaikka siitä saakin verotuksessa kotitalousvähennystä. Jotenkin en tykkäisi, että tuntematon ihminen tulisi siivoamaan koska on ollut paljon juttuja vanhuksia hyväksi käyttävistä, varkauksista jne. ja vaikuttaahan se käytettävissä olevaan eläkkeeseenkin vähentävästi. Miten te muut, vieläkö on voimia siivota itse, pitää koti puhtaana vai käytättekö siivousyrityksiä ja mitkä ovat kokemuksenne niistä? Piipa
Siivoaminen vanhalla iällä - onnistuuko?
164
1244
Vastaukset
- Anonyymi
-sattuipas, kun justiin äsken imuroin loput kämpästä, niin se on; ei jaksa kaikkea kerralla, mut ei tarvikaan, ei siivoamisesta stressiä kannata ottaa.
äijä- - Anonyymi
Juurikin näin, kun ap kertoo. En sentään illalla siivonnut koko kotia, mutta vapaspäivänä tuon jaksoin tehdä pesten jopa ikkunat , joita oli 4 suurehkoa ikkunaa ja pintoja monta. Toki siinä meni silloin aamusta iltaan ja illalla olin rätti/ poikki. Koti oli 86m2, EI tuollaista siivousta usein tarvinnut tehdä, kun olemme kaikki siistiä porukkaa.
MUTTA, entäpä nyt? Teen yhtenä päivänä yhtä ja toisena toista. Toki nyt meitä on vain kaksi ja edelleen kumpikin siistejä ja toimivia. Nyt on kyllä runsaasti aikaa kaiket päivät , jollei ole kuntoilemassa tai muuta kivaa tee. Siis ihan leppoisasti.
Ihanaa ,kun voi vielä tehdä, mutta todella hanakasti ostan palveluita ,kun sen aika tulee.
Olemmekin jo neljä vuotta tilanneet ruokakassit kotiin cittarista 4 vk välen. Se on huisin helppoa ja mukavaa palvelua. Olen järjestelmällinen, sen se vaatii.- Anonyymi
Kerralla tai pätkittäin.
Yhtenä imurointi, toisena pyyhkiminen ja pölyt samantien tai seuraavana päivänä.
Jos on kyläilijöitä tulossa täytyy tiivistää, muutoin rennoin rantein.
Ja oikeastaan, jos pitää yllä siisteyttä, ei tarvitse hosua.
Ikkunat pitäisi pestä.
Fundeeraan ensin ja mietin missä järjestyksessä.
Parit verhot siinä samassa.
Beng
Onhan sitä kaikenlaista, mitä pitäisi, jos itseä haluaa niuhottaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerralla tai pätkittäin.
Yhtenä imurointi, toisena pyyhkiminen ja pölyt samantien tai seuraavana päivänä.
Jos on kyläilijöitä tulossa täytyy tiivistää, muutoin rennoin rantein.
Ja oikeastaan, jos pitää yllä siisteyttä, ei tarvitse hosua.
Ikkunat pitäisi pestä.
Fundeeraan ensin ja mietin missä järjestyksessä.
Parit verhot siinä samassa.
Beng
Onhan sitä kaikenlaista, mitä pitäisi, jos itseä haluaa niuhottaa.Imurit on kamalan kovaäänisiä, meluherkkää jurppii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Imurit on kamalan kovaäänisiä, meluherkkää jurppii.
Keskuspölynimurin ääni ei kuulu sisällä, suhina vain. Imuri huutaa toisaalla.
- Anonyymi
Ei ongelmia koti askareissa, ikkunat pesen kun siitepöly kausi ohitse, tekemisen puute ihan hyvin ajankuluksi siivota laittaa ruokaa. Talvella tilaan ruuat cittarista, aamulla kävin pyörällä viikon lopun ruuat ainoa mikä harmi sattui silmälasit hävisi, jos ei mistään ilmaannu on hankittava uudet silmälasit voi että harmittaa.
- Anonyymi
5 ikkunaa, joista neljässä on 6 pintaa kussakin. Lisäksi 6 parvekelasia. Semmonen urakka ettei päivässä tee. Ikkuna kerrallaan. Siitepöly ajan jälkeen kun alottaa niin syksyyn mennessä on pesty. Parvekelaseissa on kaihtimet. Nekin ottaa aikansa. Yksi per päivä ennen lasien pesua. Tiedä sitten kuinka kauan tätä jaksaa.
- Anonyymi
Rankkaa jos on pölyä aina ilmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rankkaa jos on pölyä aina ilmassa.
Pöly on ikuista, ei pääse eroon millään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on maailman tosi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pöllyä tietysti riittää, mutta ikkunain pesijä puhuu siitepölystä, joka on runsaimmin keväällä eikä talvella ollenkaan.
- Anonyymi
Siivon nurkan kerrallaan, en mitään isoa kertasiivousta. Eilen roskakaappi, joskus kuiva-ainelaatikot jne. Ravistelen aina pikkumatot kun imuroin, se on kaikkein nopeinta ja helpointa. Joskus pyyhin vapaita lattiapintoja. Kaksi isohkoa mattoa käyvät ulkona 4 krt/v. Ikkunat olen jo pessyt, jos tulee siitepölyä, pesen taas. Ei ole hassumpaa hommaa kun pääsee alkuun.
Vielä jaksan siivota, ei oikeastaan ole koskaan likaista, mutta järjestys on sinnepäin. Se ei meinaa pysyä hallinnassa. Nakkaan tavarat hyllyille eikä todellakaan viikattuna. Mutta annan itselleni anteeksi, kun hyllyt ovat puhtaat. Toinen epäsiistiys on että pidän päivittäistavaroita näkysällä jonkun päällä, en kertakaikkiaan jaksa asettaa kaappeihin ja laatikoihin, sen kokisin työlääksi.
Jos joku tulee yllättäen, en pyytele anteeksi eikä hävetä yhtään.- Anonyymi
Ihan samaa monella muulla. Kerralla ei paljon jaksa. Osissa menee kaikki.
- Anonyymi
>>Siivon nurkan kerrallaan, en mitään isoa kertasiivousta.<<
Tämä on kyllä hyvä konsti. Nurkka kerrallaan ja hyvin.
Ja tuo kalenteriin ennalta suunnitteleminen, tämä on itselläni toiminut. Jokainen päivä on (ollut) kotityöpäivä. Näin asiat sujuvat ajallaan, kun aloittaa ajoissa.
Tuota rojua kun on itsellenikin kertynyt, niin itsehankkimiani, kuin perittyjäkin, 3-4 sukupolvessa... - Anonyymi
Kai ne työt on jotenkin jaettava osiin niin ei tule kaikki samana päivänä puhdistettua.
Minulla on niin paljon ikkunoita talossa että oikein hirvittää, aina kun niitä on pestävä. Pelottaa nousta emännän jatkokselle kun on lukenut ikääntyvien onnettomuuksista kun ovat kiipeillen tuolille . Imuroinnin kyllä teen ihan niinkuin nuorempanakin joka huoneessa ja moppaan lattiat . Usein sitä,ihmettelee että miten voi olla sekaista kun asuu yksin , mutta toisinaan vaan on .
Leipomisesta tykkään mutta taikinat ovat tulleet pienemmäksi mitä ne oli ennen, itse en pahemmasti välitä leivonnaisista mutta hyvä on olla pakasteessa kun tulee vieraita . Ne piha työt sitten taas ovat niitä että niistä on luovuttava jotenkin pala kerrallaan .
Onneksi lapset leikkaavat ruohokentän , en ole pyytänyt mutta auttavat siinä kuitenkin .ä kyllähän tämä vanhuus tuo tullessaaan kaiken laista .
Olen huomannut että kun katselen televisiota niin en aina erota sanoja jos naiset puhuu , mutta
Kun mies puhuu niin saan selvää .
- Anonyymi
Siivoaminen on voimia vievää (ikä 70 v.). Teen ison siivousurakan useissa eri osissa.
Pölyt huiskin pari päivää sitten. Nyt on imurointi meneillään, selkä kipeytyy. Pidän taukoa, huilin bunkalla, vedän henkeä ja jatkan kohta.
Suunnittelen jokapäiväiset työni ennalta kännyn kalenteriin, niin, ettei yhdelle päivälle osu kovin paljon.
Teen kotityöni voimieni mukaan. - Anonyymi
Järjestys tärkeintä.
Siis kamat paikoillaan, se sama jollekin pölyhiukkaselle. Ikävä kyllä, nykyisin sekä epäjärjestystä, että pölyä. Pitänee palkata joku hoiteleen hommat, ite ei enää viitti liikä isoja projekteja alkaa vetään..
Perusongelma liika kama. Ei edes mahdu siivoomaan. Pitäis käydä kamat läpi, mutta kun kaks hamsteria samassa huushollissa, tilanne ei häävi. Joskus päästy etitäpäin nurkka kerrallaan, mutta muutama viikko ja tilanne ennallaan.
Pitäis aluks tilata roskalava ja roudata puolet "omaisuudesta" ainakin sinne. Sitten vois alkaa saivarteleen pölyhiukkasista.
Tuskin mitenkään uniikki ongelma.
=Dw= - Anonyymi
Ei tahdo onnistua: Aina kun yritän tarttua imurin varteen tms. niin keksin helposti jotain paljon mukavampaa ulkotyötä ja lähden tekemään sitä, varsinkin nyt kun ilmatkin suosivat.
- Anonyymi
Perusteellinen imurointi parin kuukauden välein, välillä kohdelakaisua ja paikkojen kohennusta.
- Anonyymi
Hyvä mainio taktiikka!
- Anonyymi
Kyllähän siivoaminen onnistuu. Tykkään siivota kotiani. Onneksi olen päässyt pois pakkosiivoamisesta/neuroosista. Nyt on järkevissä mitoissa siivoushommat.
- Anonyymi
Vanhemmiten neuroosit joko vähenee tai lisääntyy...
- Anonyymi
Kukas muu sen hoitaisi? Kahden viikon välein. Noiden väleissä tarpeen mukaan.
Vaimoni vastaa vuodevaatteiden vaihdosta avustuksellani ja hoitaa pyykit. Pussilakanat kuskaan taloyhtiön kuivaushuoneeseen ja kuivettuaan pois sieltä. - Anonyymi
Minä en kyllä nuoruuden ajoista muistele siivoamista. Onneksi on jotain
muutakin muistella.- Anonyymi
Jos muistelee siivoamisen helppoutta verrattuna nykyhetkeen niin eihän se sulje pois etteikö muistelisi muitakin asioita. 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos muistelee siivoamisen helppoutta verrattuna nykyhetkeen niin eihän se sulje pois etteikö muistelisi muitakin asioita. 🤔
tuu tuu tupakkirulla ....
- Anonyymi
Minä taas muistan nuoruuden ajoista sen perjantain siivoamisen jos oli vapaa päivä töistä niin kaikki huoneet siivottiin ja lattiat pestiin , ja taikinaksi oli nousemassa saman aikaisestim. Ja sitten siitä munkkeja leivoin ä oli kiva aina istahtaa iltaisin television ääreen kun koti oli puhdas ja hyvältä tuoksuva. Pakasteessa 100 munkkia ja sängyissään puhtaat lakaanat ja ne likaiset pestynä ja kuivattuna kaapissa . Joskus sitä ihmettelee että mistä sen energian sai niihin perjantain siivouspäiviin .
Ja lapsetkin olivat silloin pieniä, ja kukin sai siivota oman huoneensa, se tarkoitti että leikkikalut omille paikoilleen lattialta .
Nyt kun nämä lapset ovat jo olleet aikuisia kauan niin kaikkia on aina paikat siivossa . Niin että kai he oppivat jo lapsena että kodissa viihtyy kun on järjestys
Mutta toisinaan nykyään laiskottele ja otan hyvän kirjan käteen ja en siivoile , se ei ole enää niin tärkeää kun nuorena, pää asia että että itse viihtyy kodissaan . Ja kyllä se siivoaminen vieläkin onnistuu mutta toisilla ehdoilla .
- Anonyymi
Kyllä huonommaksi on itsellänikin mennyt . Mutta kunhan jollain tavalla suht koht kunnossa pysyisi
- Anonyymi
Pienessä yksiössä ei onneksi ole paljoa siivottavaa.
- Anonyymi
Laistan mahollisimman pitkään, kunnes pölypallot lattialla alkavat liikaa häiritä.
- Anonyymi
Kaiken muun voin jättää myöhempään mutta vessan siivoan kerran viikossa. Vaikka menis viimeiset voimat.
- Anonyymi
Näin on tehtävä, ettei mene pahaksi.
- Anonyymi
Ei viitsi siivoilla kovinkaan usein enää.
- Anonyymi
hankalinta on puhdistaa katon rajassa olevat ilmastointi venttiilit, vielä pari vuotta sitten onnistuin en enää
- Anonyymi
Ihan niin venttiilit on. Puhdistettava samoin kun katto listankin jotka keräävät pölyä ihan hirveästi. Mutta minä ainakin pelkään kiipeillä tuoleilla joten yritän laistaa niitä hommia. Joskus joku lasten lapsi kyllä auttaa niissäkin asioissa .
- Anonyymi
Talkkari apuun ?
- Anonyymi
Ei kiinnosta joskus saatan vähän lakasta pahimpia roskia.
- Anonyymi
Miten niin että onnistuuko enää?
Ellei ole oikein koskaankaan onnistunut, miten se nytkään onnistuisi?
Eilen kun sisällä ollessa vähän uhkasi tulla imurointi ajatuksiin, hoksasin että lähdenpäs istuttamaan perunat.- Anonyymi
9:19
Kiva. Kaiken voi tehdä 'paremmalla ajalla'.
Minulla on verhot tuossa, mitkä pitäisi silittää ja sitten, ah, ripustaa, eikä yhtään nappaa.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on verhot tuossa, mitkä pitäisi silittää ja sitten, ah, ripustaa, eikä yhtään nappaa.
BengJoskus tylsyyden selättää siivoamisella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BengMinulla on hallin verhot jo olleet tuolin karmilla kaksi viikkoa , ja joka päivä ajattelen että huomenna sitten , vaan ei ole tullut inspiraatiota .
Muissa asioissa kun laiskottaa niin alan aina laskemaan miten monta minuuttia se asia oikeastaan ottaisi tehdä Esim tiskikoneen tyhjentäminen , ja silloin huomaa että ne asiat ottaa niin lyhyen ajan että saan itseni tekemään ne , ei se tuo verhon vaihtokaan ottaisi kun 15 minuuttia ikkunan pesun kanssa , vaan odottelen inspistä tässä
. Lapsen lapsi kun tulee käymään niin saattaa sanoa että aina vaanko nuo verhot odottaa ikkunaan pääsyä , ja usein tekee sen sitten itse. Kerran kun olin kaupassa naapurin rouvan kanssa ja katseltiin siellä pari tuntia , niin kun tulin kotiin niin. Heti oven aukaistuani tulvahti puhdas tuoksu vastaan . Lapsenlapsi oli tullut ja ajatellut että taas on mummo kaupassa pällistelemässä ja oli siivonnut koko alakerran , se oli kiva yllätys minulle ja sen illan oikein nautin kun katselin huoneita , kun kaikki oli puhdasta . Niin ne nuoret ehtii lyhyessä ajassa siivota .
Toinen lapsenlapsi kun oli tullut kerran ja olin nukahtanut terassille lämpöisenä päivänä
Niin ei ollut herättänyt minua vaan alkoi laittamaan ruokaa ja sitten kun ruoka oli valmista niin tuli herättämään sanoilla nyt mummo on ruoka valmista , mikä tunne nousta päikkäreiltä valmiiseen ruokapöytään . Oli tehnyt tacko puffeen ja se maistui todella mahtavalta . Niin että pieniä ilon hetkiä tämä jälkikasvu antaa aina välillä ja niistä saa itselleen energiaa ja taas jaksaa itsekkin touhuta sitä sun tätä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on hallin verhot jo olleet tuolin karmilla kaksi viikkoa , ja joka päivä ajattelen että huomenna sitten , vaan ei ole tullut inspiraatiota .
Muissa asioissa kun laiskottaa niin alan aina laskemaan miten monta minuuttia se asia oikeastaan ottaisi tehdä Esim tiskikoneen tyhjentäminen , ja silloin huomaa että ne asiat ottaa niin lyhyen ajan että saan itseni tekemään ne , ei se tuo verhon vaihtokaan ottaisi kun 15 minuuttia ikkunan pesun kanssa , vaan odottelen inspistä tässä
. Lapsen lapsi kun tulee käymään niin saattaa sanoa että aina vaanko nuo verhot odottaa ikkunaan pääsyä , ja usein tekee sen sitten itse. Kerran kun olin kaupassa naapurin rouvan kanssa ja katseltiin siellä pari tuntia , niin kun tulin kotiin niin. Heti oven aukaistuani tulvahti puhdas tuoksu vastaan . Lapsenlapsi oli tullut ja ajatellut että taas on mummo kaupassa pällistelemässä ja oli siivonnut koko alakerran , se oli kiva yllätys minulle ja sen illan oikein nautin kun katselin huoneita , kun kaikki oli puhdasta . Niin ne nuoret ehtii lyhyessä ajassa siivota .
Toinen lapsenlapsi kun oli tullut kerran ja olin nukahtanut terassille lämpöisenä päivänä
Niin ei ollut herättänyt minua vaan alkoi laittamaan ruokaa ja sitten kun ruoka oli valmista niin tuli herättämään sanoilla nyt mummo on ruoka valmista , mikä tunne nousta päikkäreiltä valmiiseen ruokapöytään . Oli tehnyt tacko puffeen ja se maistui todella mahtavalta . Niin että pieniä ilon hetkiä tämä jälkikasvu antaa aina välillä ja niistä saa itselleen energiaa ja taas jaksaa itsekkin touhuta sitä sun tätä,kivaa.....!
- Anonyymi
Siivousinto loppu siihen kun jo ex-puoliso huiteli minua pyykinkuivaustelineellä. Olin viikonloppuisin vihainen ja siivosin, en ymärtänyt levätä, jokainen maton hampsu piti olla suorassa ja ei ihme kun se parisuhde loppu. No, jälkeenpäinhän sitä huomaa virheensä 😊
- Anonyymi
10:41
Ehket voinut tietää, mitä paketti sisälsi.
Beng - Anonyymi
Minulla oli kerran myös työkaveri joka siivosi miehensä ulos talosta , vaan ei itse ymmörtänyt miksi mies jätti . Myöhemmin oli käynyt terapiassa ja ymmärtänyt sen ettei kukaan viihdy kotonanjos koko ajanpitää varoa ettei sotke maton hapsuja epäjärjestykseen, Eija vessakäynnit jälkeen on pestään käsienpesun jälkeen lavuaati ymnnä muita asiaoita mitä toisen on varottava koko ajan.
Tänään tömä ihminen on löytänyt kaltaisensa , siivoavat yhdessä oikein vessan pönttökään irroitetaan lattiasta että saa pestä sieltäkin lattian . Kun on kaksi jotka omaavat saman asian kuten näillä sen siivoamisen niin ehkä suhde kestää . Siellä sitten ynnä ja yhtenä ovat varovaisia etteivät sotke mattojen hapsuja ja ettei tiskipöydälle tule vesipisaraa vahingossa ja jne. Joten meitä on monenlaista tallustajaa tässä maailmassa kaikilla omat tapansa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli kerran myös työkaveri joka siivosi miehensä ulos talosta , vaan ei itse ymmörtänyt miksi mies jätti . Myöhemmin oli käynyt terapiassa ja ymmärtänyt sen ettei kukaan viihdy kotonanjos koko ajanpitää varoa ettei sotke maton hapsuja epäjärjestykseen, Eija vessakäynnit jälkeen on pestään käsienpesun jälkeen lavuaati ymnnä muita asiaoita mitä toisen on varottava koko ajan.
Tänään tömä ihminen on löytänyt kaltaisensa , siivoavat yhdessä oikein vessan pönttökään irroitetaan lattiasta että saa pestä sieltäkin lattian . Kun on kaksi jotka omaavat saman asian kuten näillä sen siivoamisen niin ehkä suhde kestää . Siellä sitten ynnä ja yhtenä ovat varovaisia etteivät sotke mattojen hapsuja ja ettei tiskipöydälle tule vesipisaraa vahingossa ja jne. Joten meitä on monenlaista tallustajaa tässä maailmassa kaikilla omat tapansa .Sielunkumppanin voi löytää....!
- Anonyymi
alottajalle :
EI ONNISTU ENÄÄN,
nuorena ja terveenä siivosin kerranviikossa huushollin perustuksia myöten, matot ulos ja vuodevaatteet vaihtoon ja pesukoneeseen, ym.
nyt tommonen siivous OLISI meikäläisen asunnossa SUURSIIVOUS
harmi
vanhauksena EI jaksa enään itseäkään, syöminenki käy työstä,,
hirvee kärsimys on olla vanha raihnainen ihminen,
ja kaikken kamalinta on sitten JOS joutuu laitokseen muitten hoitajien pyöriteltäväksi, sitä ei kestä vanha ihminen, mieluummin kuolee pois
ÄKKI KUOLEMA OLISI PARASTA mitä minä tiedän omalla kohdallani, toivon hartaasti ÄKKI LÄHTÖÄ omalle kohdalle.- Anonyymi
ottakaa vähän konjakkia välillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ottakaa vähän konjakkia välillä
Konjakit kantsii ottaa vasta siivouksen lopuksi, kiitokseksi hyvästä työstä. Työ ei nimittäin välttämättä tule loppuun asti tehdyksi, kun alkaa kompastelemaan yms. Saattaa joutua vaikka sairaalaan, kun pahasti käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konjakit kantsii ottaa vasta siivouksen lopuksi, kiitokseksi hyvästä työstä. Työ ei nimittäin välttämättä tule loppuun asti tehdyksi, kun alkaa kompastelemaan yms. Saattaa joutua vaikka sairaalaan, kun pahasti käy.
En ota, kuin kahvit!
- Anonyymi
Kerran viikoss siivotaan - suuremmat siivoukset, joulu- ja kevät/kesä tilataan ammattilaisilta.
Mies imuroi, pesee ikkunat, minä luutuan ja pyyhin pölyt. Pyykirumbaa tanssitaan yhdessä .- Anonyymi
Isossa huushollissa on tekemistä.
- Anonyymi
Hei! Tuo on hyvä idea! Suursiivouksen tilaan joltakin firmalta heti, kun en enää jaksa. Minulla on selässä skolioosi. Olen miettinyt, että ostan varsi-imurin, niin saa tehdä suoralla selällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei! Tuo on hyvä idea! Suursiivouksen tilaan joltakin firmalta heti, kun en enää jaksa. Minulla on selässä skolioosi. Olen miettinyt, että ostan varsi-imurin, niin saa tehdä suoralla selällä.
Herkästi menee itteltäkin selkä, jos ei varo imuroidessa.
- Anonyymi
Taistelin verhot ylös.
Beng- Anonyymi
Se on oivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on oivaa.
Vaarallista se on. Oikeasti. Iäkkään ei ehkä enää pitäisi ollenkaan kavuta "ylös".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaarallista se on. Oikeasti. Iäkkään ei ehkä enää pitäisi ollenkaan kavuta "ylös".
Kun tekee varoen ja etukäteen suunnitellen niin toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tekee varoen ja etukäteen suunnitellen niin toimii.
Miten suunnittelet sen, jos yhtäkkiä päässä heittää tai vippastaa ja olet keikkumassa jollakin keittiöjakkaralla kaukana lattiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten suunnittelet sen, jos yhtäkkiä päässä heittää tai vippastaa ja olet keikkumassa jollakin keittiöjakkaralla kaukana lattiasta?
Jos on niin huonossa kunnossa, niin eihän sit voi muuta kuin maata sängyssä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on niin huonossa kunnossa, niin eihän sit voi muuta kuin maata sängyssä?
Kyllä siinä välissä on monta mahista. Petipotilas ei tee enää mitään muutakaan, kävelevä ja toimiva voi tehdä monenlaista, mutta kiipeillä ei kannata. Ainakaan, jos ei ole teräskunnossa niin lihaksiltaan kuin muiltakin fyysisiltä ominaisuuksiltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä välissä on monta mahista. Petipotilas ei tee enää mitään muutakaan, kävelevä ja toimiva voi tehdä monenlaista, mutta kiipeillä ei kannata. Ainakaan, jos ei ole teräskunnossa niin lihaksiltaan kuin muiltakin fyysisiltä ominaisuuksiltaan.
Se on hyötyliikuntaa kun hieman kiipeilee, eikä vain istu perseellään....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse pitelen ikkunan karkista kiinni aina toisella kädellä jos kiipeillen keittiö jakkaralle Kerran astuin tyhjään kun tulin alas jakkaralta se oli kurja kokemus ja sen jälkeen olen ollut liiankin varovainen jos tarttee kiipeillä.äajatuskuåin että katkaisin jalan pudotessani puistattaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse pitelen ikkunan karkista kiinni aina toisella kädellä jos kiipeillen keittiö jakkaralle Kerran astuin tyhjään kun tulin alas jakkaralta se oli kurja kokemus ja sen jälkeen olen ollut liiankin varovainen jos tarttee kiipeillä.äajatuskuåin että katkaisin jalan pudotessani puistattaa
Korjaan —- ikkunan karmista—- eikä karkista. Tämä tabletti muuttelee sanoja koko ajan
Enkä aina huomaa ennen kun klikkaan menemään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin on käynyt mullekin joskus kauan sitten. Nyt ei enää passaisi käydä, ei ehkä selviäisi niiin pienellä peljästyksellä putoamisesta. Ja matkalla on nähnyt tarpeeksi niitä, jotka ovat pudonneet ja pahemmin kuin pahasti on käynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nousen pöydälle, niin on turvallisempaa. Keittiössä on noustava pikku-rappusilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nousen pöydälle, niin on turvallisempaa. Keittiössä on noustava pikku-rappusilla.
Meinaatko, että pöydältä putoaminen on jotenkin turvallisempaa.
- Anonyymi
Onko aviovuode kylmä?
- Anonyymi
ON, kylmä ja yksinäinen, kylläki viihdyn jo yksinki, koska olen VANHA ja ehdittiin elää lähes kuudenkymmen vuoden avioliitti, joka päättyi toisen kuolemaan,
niin siis
koska puoliso on kuollu, ei lämmitä enään haudanpohjalta mua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ON, kylmä ja yksinäinen, kylläki viihdyn jo yksinki, koska olen VANHA ja ehdittiin elää lähes kuudenkymmen vuoden avioliitti, joka päättyi toisen kuolemaan,
niin siis
koska puoliso on kuollu, ei lämmitä enään haudanpohjalta mua.Halauksia sinulle 2024-05-21 18:12:33,
minäkin olen jäänyt yksin ja elämänhalut on vähissä,
siivoushaluja ei ole enää ollenkaan.
Siivoan, kun tuntuu siltä, että on pakko vähän siivota
Enkä ota stressiä, vaikken "hulluna" siivoa.
Se taisi mennä nuoremmassa elämässä överiksikin.
Vähempikin olisi riittänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halauksia sinulle 2024-05-21 18:12:33,
minäkin olen jäänyt yksin ja elämänhalut on vähissä,
siivoushaluja ei ole enää ollenkaan.
Siivoan, kun tuntuu siltä, että on pakko vähän siivota
Enkä ota stressiä, vaikken "hulluna" siivoa.
Se taisi mennä nuoremmassa elämässä överiksikin.
Vähempikin olisi riittänyt.Joskus on pakko vain ryhtyä toimeen ja siivota hieman, muuten ei saa rauhaa.
- Anonyymi
Sadepäivän kunniaksi imurin laitoin huutamaan ja imemään.
- Anonyymi
Kyllähän pölyjä sais pyyhkiä vaikka joka päivä, jos sille linjalle lähtee, ei viitsi. Mitäpä niistä, aina kerkee myöhemminkin.
- Anonyymi
Meikä ei enään siivoa, ei paljoo muutakaan jaksa enään,
eilen tilasin ammati-siivon tulee viikonpäästä,
se on loppu ny tänäänki oli niin huono päivä että luulin jo että kuolen tuhohon sohvalle,
nyt kaikki on loppu kohdallani, muut ihmiset saa tehdä mun ympärillä siivoukset ym.
tälle vanhuudelle kun en enään mahda mitään, voimat ovat kadonneet,
senku vievät vaikka suoraan krematorioon jos eivät muuta hoitoa keksi, se on loppu nyt.- Anonyymi
Ei muutaku lepoa ja rauhaa.
- Anonyymi
Kyse on siitä mitä viitsii ja miten usein.
57v alkaen tein noin 65:een saakka perussiistit kahden viikon välein ja täyssiistin kahdesti vuodessa. Ml. matot ulos tai pesulaan.
Viimeiset 15 vuotta olen siivonnut kahden viikon välein. Näkyvät roskat pois ja nurkkien imurointi omantunnon rauhoittamiseksi.
On kelvannut vaimolleni toistaiseksi.- Anonyymi
Minulla ei ole ollut mattoja isohkossa ok- talossa ainakaan 20 vuoteen, kauniit kauniisti punertaviksi ajan saatossa muuttuneet massiiviset mäntylankkulattiat ovat paljon upeammat. Parhaillaan ovat ovet ja tuuletusikkunat auki talon molemmin puolin ja pieni tuulenviima mukavasti kuljettaa pölyjä pois...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole ollut mattoja isohkossa ok- talossa ainakaan 20 vuoteen, kauniit kauniisti punertaviksi ajan saatossa muuttuneet massiiviset mäntylankkulattiat ovat paljon upeammat. Parhaillaan ovat ovet ja tuuletusikkunat auki talon molemmin puolin ja pieni tuulenviima mukavasti kuljettaa pölyjä pois...
Rättimatot ovat riesa. Olen sanonut vaimolleni, että jos lesleytyisin niin imuroidessa kasaan menevät tättikeksinnöt häipyisivät ja nykyisen yhden kookkaan tehdasvalmiseisen kaveriksi ilmestyisi muutama ryhdikäs tehdasvalmisteinen.
Espanjan asunnollamme on muutama riittvän kankea ja jalan alla mukava tehdasmatto. Kiittotettu kivilattia ei ole mukava paljaan jalan alla,
Alkuasukkat itse kopsuttelevat asunnoissaan kengät jaloissa. Naisten korkeakorkoisten äänistä ei voi erehtyä.
Kerrostalon ylimmän kerroksen kulmahuoneustossa ei ole mahdollisuutta läpituuletukseen.
Kaikki suuret ikkunat ovat etelälounaaseen joten tuuletusten ja paahteen kesken on taiteiltava. Käyttämämme makuuhuoneen ikkunaan olen teipannut kirkkaan alumiinfolion haijastavampi puoli ulospäin. Pelkät sälekaihtimet ja tummat verhot ovat tehottomia. - Anonyymi
Kahden viikon välein siivoaminen on itsensäkiduttamista....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahden viikon välein siivoaminen on itsensäkiduttamista....
Voisitko valaista miten se tekee minusta masokistin!
Tietenkin siivous käsitteenä saattaa merkitä eri ihmisille eri asioita.
Riippuu myös tottumuksista. Jos esineet ja tavarat käsittelee siten, että lopettaessaan käytön sijoittaa ne suoran oikeille paikoille niin se puoli on kerralla selvä.
Valitettavasti me, kokoaikaiset kotieläkeläiset tuotamme eri latuista roskaa niin hirvittävät määrät, että niiden poistaminen on paikallaan parin viikon välein.
- Anonyymi
Käyttäkää rahanne siivouspalveluiden ostamiseen ammattilaisilta.
Miten voitte nuukailla oman asumisenne vuoksi? Onhan se miellyttävämpi olla kun paikat ovat siistit ja terveelliset. ON YEILLÄ VARAA,H6VÖT ihmiset järki käteen, Ottaaka selvää hyvistä työntekijöistä, kyselkää tutuilt.
Jos ei miellytä niin vaihtakaa tekijää tai tekijöitä.
Jos rajat ei kuka riitä karsiaka lotot yms karkit,pullot,herkut ja pitsat niin riittää.- Anonyymi
Ammattilaisilta, tai sukulaisilta, kyllä apua saa.
- Anonyymi
Minä en halua kenenkään ulkopuolisen tulevan sokkimaan asuntooni.
Vaimoni päästessä 2:n kuukauden sairalalreisun jälkeen kotiin, niin lähtöjututtelussa meiltä kysyttiin tarvetta kodinhoidon apuun.
Paikalla oli kaksi naisihmistä joista toinen oli ulkonäöltä tuttu tippaiita mutta toista en tuntenut.
Kysyin tarjoajilta josko heillä olisi ko. kodinhoidon apulaisista kuvastoa henkilötietoineen. Mulkaisivat vihamielisen näköisinä eivätkä vastanneet mitään.
Hoidan kaiken muun mutta rätteihin en puutu. Vaimoni on vielä sen verran voimissaan, että hoitaa pesukoneen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en halua kenenkään ulkopuolisen tulevan sokkimaan asuntooni.
Vaimoni päästessä 2:n kuukauden sairalalreisun jälkeen kotiin, niin lähtöjututtelussa meiltä kysyttiin tarvetta kodinhoidon apuun.
Paikalla oli kaksi naisihmistä joista toinen oli ulkonäöltä tuttu tippaiita mutta toista en tuntenut.
Kysyin tarjoajilta josko heillä olisi ko. kodinhoidon apulaisista kuvastoa henkilötietoineen. Mulkaisivat vihamielisen näköisinä eivätkä vastanneet mitään.
Hoidan kaiken muun mutta rätteihin en puutu. Vaimoni on vielä sen verran voimissaan, että hoitaa pesukoneen.No onhan se aina ajatusta aiheuttava asia josko haluaa vierasta , maksaan mieluiten lastenlapsille siivous palkan jos tarve tulee .
Sitten juuri se ettei tiedä millaisia ihmisiä ne vieraat ihmiset ovat.
Ja kun n tottunut siihen omaan piiriinsä niin ei monikaan halua siivous apua .
Mutta yleensä siivoojat ovat ystävällistä väkeä , meillä kun oli töissä siivooja joka päivä niin aina olivat hyvin ystävällinen . Joten se mitä tekevät vapaa aikana ei minua kiinnosta , ainoastaan miten tekevät työnsä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onhan se aina ajatusta aiheuttava asia josko haluaa vierasta , maksaan mieluiten lastenlapsille siivous palkan jos tarve tulee .
Sitten juuri se ettei tiedä millaisia ihmisiä ne vieraat ihmiset ovat.
Ja kun n tottunut siihen omaan piiriinsä niin ei monikaan halua siivous apua .
Mutta yleensä siivoojat ovat ystävällistä väkeä , meillä kun oli töissä siivooja joka päivä niin aina olivat hyvin ystävällinen . Joten se mitä tekevät vapaa aikana ei minua kiinnosta , ainoastaan miten tekevät työnsä .Vasta jos tulee ihan pakko niin muut saa tulla siivoon....
- Anonyymi
Minulla on mattoina joitakin pieniä, ei räsymattoja. Missä sellaisia enää pesee. Huonon selän vuoksi imuroiminen on työlästä. Minä vain luutuan lattiat varrellisen lastan ja rätin kanssa. Enkä koko lattioita kerrallaSiivoan erissä.
Tavaraa minulla lojuu pöydillä. En pyytele niitä anteeksi, kun joku tulee. Ikkunoita on onneksi suht helppo pestä, kun eivät ole niin korkealla. Olen teettänyt matalan, tukevan rahin, ja siitä kun lastan kanssa vähän kurkottaa, niin hyvä tulee.
Verhot on kyllä kamalat vaihtaa. Nytkin en kesäksi vaihtanut. Talossa oli putkiremontti, ja se otti voimille.
Oli kiva lukea,että muillakin on ongelmia. Tuo ikkunan pesu ja verhojen laitto on kyllä ensimmäinen, jota alan teettämään ulkopuolisella. - Anonyymi
Tänään pyristelin irti luokse pyrkivästä siivousajatuksesta painumalla hetkeksi mustikkaan pihan perälle. Tämmöisillä jutuilla ja pienillä ulkotöillä ym. kykenee pitkään sivuuttamaan ne typerät siivousajatukset.
- Anonyymi
Siivoaminen on yliarvostettua, joku tv-ohjelmaki kai jossa maaniset mammat siivoo ja päivittelee pölyjä...pah.
- Anonyymi
Kehtaatko kertoa, millaisessa kunnossa kotisi on? Olen kuullut niistä, joissa on vain käytävät kaiken rojun seassa. Sellainenko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehtaatko kertoa, millaisessa kunnossa kotisi on? Olen kuullut niistä, joissa on vain käytävät kaiken rojun seassa. Sellainenko.
Jos kysyt minulta joka muuten menen mustikkaan taas hetken kuluttua, kerron että ihan asiallisessa kunnossa on vajaa 200 neliön talo. Melko päivittäin otan isompia karvakoiria tms. lattioilta pois myös ihan vaan harjalla ja kihvelillä, ruokahuollossa noudatan puhtautta, WC on kohtuu puhdas ja WC- pyttykin vailla pinttymiä.
Pärjäillään... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kysyt minulta joka muuten menen mustikkaan taas hetken kuluttua, kerron että ihan asiallisessa kunnossa on vajaa 200 neliön talo. Melko päivittäin otan isompia karvakoiria tms. lattioilta pois myös ihan vaan harjalla ja kihvelillä, ruokahuollossa noudatan puhtautta, WC on kohtuu puhdas ja WC- pyttykin vailla pinttymiä.
Pärjäillään...Jotkut kai luulee et, jos ei joka päivä imuroi ja siivoa, niin koti on kuin romukasa, jossa ei pääse kävelemäänkään enää kunnolla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut kai luulee et, jos ei joka päivä imuroi ja siivoa, niin koti on kuin romukasa, jossa ei pääse kävelemäänkään enää kunnolla!
Kammottavin epäsiisteys syntyy liiasta tavaramäärästä, tuhannen huonekalunjalan keskellä ei kyllä mahdu siivoamaankaan.
Muistan edesmenneen Pentti Haanpään eräässä kirjassaan kertoneen kokemuksia käynnistään Helsingissä, saattoi olla että oli ensimmäinen käynti. Hän kertoi saaneensa yösijan jonkun puolituttunsa silloin tyhjillään olleesta mutta kalustetusta asunnosta mutta että pienessä huoneistossa oli niin paljon "jalkoja" että hänen oli ihan vaan siksi lähdettävä vielä iltamyöhällä hetkeksi ulos kävelylle.
Väljyyteen tottunut saattaa kokea lähes ahdistusta liian täyteen kalustetusta ja kaikella krääsällä täytetystä kämpästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kammottavin epäsiisteys syntyy liiasta tavaramäärästä, tuhannen huonekalunjalan keskellä ei kyllä mahdu siivoamaankaan.
Muistan edesmenneen Pentti Haanpään eräässä kirjassaan kertoneen kokemuksia käynnistään Helsingissä, saattoi olla että oli ensimmäinen käynti. Hän kertoi saaneensa yösijan jonkun puolituttunsa silloin tyhjillään olleesta mutta kalustetusta asunnosta mutta että pienessä huoneistossa oli niin paljon "jalkoja" että hänen oli ihan vaan siksi lähdettävä vielä iltamyöhällä hetkeksi ulos kävelylle.
Väljyyteen tottunut saattaa kokea lähes ahdistusta liian täyteen kalustetusta ja kaikella krääsällä täytetystä kämpästä.Se on tottumisjuttu, kaikkeen tottuu kyllä.
- Anonyymi
Meillä on todella siisti ja mielestäni kauniskin koti. En todellakaan imuroi kuin harvoin. Pölyhuiskulla otan makkarin ja joitain muita paikkoja minne pöly kerääntyy ja huiskutan terassin ulkopuolelle illan tullen.
Wc :t ovat puhtaita , lavuaarit ja pytyt valkoiset , ne lähtee pyykkipulverilla ( asuttu tässä jo kolmekymmentä vuotta.
Koskaan ei mitään vaatteita roiku muualla kuin naulakossa peililiukuovien takana.
Kaikki ruuat teen ukon kanssa kahden ( minä enimmäkseen), mutta keittiön pöydillä ei ole muuta kuin leivänpaahdin +kahvinkeitin sekä rosterinen kippo haarukoita,veitsiä ja lusikoita varten
Koneet pesee astiat ja vaatteet. Helppoa,kun olemme samanluonteinen vanha pari ( yli 50 v naimisissa) . Neliöitä meillä on hiukan yli 100.- Anonyymi
Pytyn kun putsaa pari kertaa kkdessa, niin ei pääse pahaksi.
- Anonyymi
26 neliötä on helppo siivota. Senkun sammuu kerran viikossa lattialle ja pyörii
siinä yön niin puhdasta tulee.- Anonyymi
Koppi kaupungissa...!
- Anonyymi
siivoaminen ei enään vanhalta onnistu, kohta tulee armeija mun huushollia siivoomaan kun itte en enään jaksa, mä köllögttelen sohvalla ja oota että kaikki on puhdasta ja sitten vasta nousen syömään jotain jos ei kovin pahoin yökötä ruoka,
- Anonyymi
Toivotaan että ruokakin maistuu hyvin, kun koti on kiiltävän puhdas. Hyvä että sait siivoojat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivotaan että ruokakin maistuu hyvin, kun koti on kiiltävän puhdas. Hyvä että sait siivoojat.
Puhtaushan on puoli ruokaa.
- Anonyymi
Minä siivoan säännöllisesti. Kyllä tuo pölyallergia laittaa viimeistään imuroimaan ja moppaamaan lattiat. Näin kesällä pölyä tulee sisälle avoimista ikkunoista ja parvekkeen ovikin tietty on oltava öisin auki, muuten kämppä on kuuma kuin "huonosti lämmitetty sauna". Onneksi neliöitä on vain 43, joten ei niin työläs homma kuitenkaan.
- Anonyymi
Säännöllinen siivous on ok, teen sen pari kertaa vuodessa.
- Anonyymi
Siivoan viikottain, mutta vain keveästi, imuroin, pyyhin pölyt ja "swifferoin". kuivalla mopilla tai joka toinen viikko, kostealla. Meillä tosin on neliöitä ja sotkupekkoja, joten otan yläkerran ja alakerran eri päivinä, vessat kolmantena. Ikkunanpesu kerran tai kahdesti vuodessa, ulkoistan työn. Vuodevaatteet vaihdan tarpeen mukaan, noin joka kolmas viikko, samlla tuuletan täkit ja tyynyt parvekkeella. Pyykkiä pesen joka toinen viikko, koska mieheni urheiluharrastuksen takia pyykkiä kerääntyy aina pari, kolme koneellista kahden viikon välein.
Pal-lo-ma- Anonyymi
Onha se hyötyliikuntaa sekin, kyllä. Pitää vain työntää tylsyys pois ja asenteella mennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onha se hyötyliikuntaa sekin, kyllä. Pitää vain työntää tylsyys pois ja asenteella mennä.
Kunto huononee nopeasti ja lihaskato alkaa, ellei mitään liikuntaa harrasta ja hyötyliikunta korvaa vakituisen treenauksen ainakin osittain. Minua vaivaa lähinnä saamattomuus ja laiskuus ja se että en malta, elikkä muut asiat tuntuvat tärkeämmiltä, mutta sekasotkun ja likaisuuden aiheuttama stressi on minullekin liikaa: pölyhuisku vaanheilumaan ja imuri esille.
Pa-lo-ma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunto huononee nopeasti ja lihaskato alkaa, ellei mitään liikuntaa harrasta ja hyötyliikunta korvaa vakituisen treenauksen ainakin osittain. Minua vaivaa lähinnä saamattomuus ja laiskuus ja se että en malta, elikkä muut asiat tuntuvat tärkeämmiltä, mutta sekasotkun ja likaisuuden aiheuttama stressi on minullekin liikaa: pölyhuisku vaanheilumaan ja imuri esille.
Pa-lo-maJo vain, niin kauan ku jaksaa niin ainaki vähä pitää siivota, olen kuolinpesien tyhjennyksiä tehneenä törmännyt asuntoihin jotka olivat kaameassa kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pa-lo-maYhtä ole aina ihmetellyt: Miten pölyhuisku häivyttää pölyt?
Eikö ideana ole siivota pölyt pois eikä laittaa niitä leijumaan sinne tänne? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä ole aina ihmetellyt: Miten pölyhuisku häivyttää pölyt?
Eikö ideana ole siivota pölyt pois eikä laittaa niitä leijumaan sinne tänne?Jos pölyhuisku on oikeaa materiaalia, niin pöly tarttuu siihen kiinni. Ilmaan lentelevä pöly laskeutuu esmeks lattialle, joka imuroidaan huiskutuksen jälkeen. Kostealla voi myös pyyhkäistä, tarpeen mukaan.
(Huiskuun vaihdetaan sitten aina tarpeen mukaan pestävä mikrokuituinen osa, jonka voi heittää pesukoneeseen.)
Nimimerkki "ei pölyjä ilmaan leijumaan" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pölyhuisku on oikeaa materiaalia, niin pöly tarttuu siihen kiinni. Ilmaan lentelevä pöly laskeutuu esmeks lattialle, joka imuroidaan huiskutuksen jälkeen. Kostealla voi myös pyyhkäistä, tarpeen mukaan.
(Huiskuun vaihdetaan sitten aina tarpeen mukaan pestävä mikrokuituinen osa, jonka voi heittää pesukoneeseen.)
Nimimerkki "ei pölyjä ilmaan leijumaan"Sähköisyys sitoo pölyä huiskussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköisyys sitoo pölyä huiskussa.
Eikö kissallakin voisi siivota, sitä kun hankaa niin siihen kehittyy sähköä ja olisi kissallekin vaihtelua tuo heiluttelu...
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kissallakin voisi siivota, sitä kun hankaa niin siihen kehittyy sähköä ja olisi kissallekin vaihtelua tuo heiluttelu...
Kyllä, mutta sitten kissakin pitäisi siivota ja sitä ei oikein voi heittää pesukoneeseen?
Eikö kissat inhoa vettä?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivouskissa vois olla kova joululahjaidea....!
- Anonyymi
Olishan tuo kuolinsiivous pitänyt aloittaa jo 8 vuotta sitten kun jäin eläkkeelle :(
Gubbe 75- Anonyymi
Älähän hättäile, ehtii myöhemminki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä sitä vaan täytyy jaksaa siivoilla , se vaan harmittaa kun ei löydy sellaista yleispesuainetta tai siis pakkausta , että olisi se pullo alhaalta päin leveämpi , että pysyisi pystyssä , kun siivoilee ovia , keittökaapiston ovia myös , ja kun laittaa sen pullon käsistään lattialle , niin johan se on kohta nurin ja pesuaineet sitten valuu , noh , lattialle tietenkin , jne . . .
eihän siivoaminen nyt muutenkaan niin "siistiä hommaa" ole , mutta olisi siistimpää kun tuotepakkaukset olisi senverran leveämpiä että pullot pysyisi pystyssä , eikä kumolleen . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä sitä vaan täytyy jaksaa siivoilla , se vaan harmittaa kun ei löydy sellaista yleispesuainetta tai siis pakkausta , että olisi se pullo alhaalta päin leveämpi , että pysyisi pystyssä , kun siivoilee ovia , keittökaapiston ovia myös , ja kun laittaa sen pullon käsistään lattialle , niin johan se on kohta nurin ja pesuaineet sitten valuu , noh , lattialle tietenkin , jne . . .
eihän siivoaminen nyt muutenkaan niin "siistiä hommaa" ole , mutta olisi siistimpää kun tuotepakkaukset olisi senverran leveämpiä että pullot pysyisi pystyssä , eikä kumolleen .Kysy myyjältä jos et ite löydä, kyllä kaupas puteleita piisaa vaikka mitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy myyjältä jos et ite löydä, kyllä kaupas puteleita piisaa vaikka mitä.
hyllyrivit täynnä , ja pakkaukset vaan pienenee ja pienenee . valitse siitä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyllyrivit täynnä , ja pakkaukset vaan pienenee ja pienenee . valitse siitä .
Mee isoon kauppaan, siellä on!
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten antaa mennä vaan vanhan kaavan mukaan: minä kerään ja sotken, ne jotka tulevat jälkeemme siivoavat ja heittävät menemään.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Tai sitten antaa mennä vaan vanhan kaavan mukaan: minä kerään ja sotken, ne jotka tulevat jälkeemme siivoavat ja heittävät menemään.
vanha kaava ei huono tapa sekään, ei kai....
- Anonyymi
Mulla käy vakituisesti ammatti siivoojat,
tulee tosi puhdasta,
ikkunatki nyt kävivät pesemässä
nyt ikkunan puitteetki näyttää kuin uudelta ja just maalatulat niin puhdasta tuli
suur kiitos ammattilaisille !- Anonyymi
tuohon lisäys,,, itse en enään jaksisi sivota,
kohta ne tulee tekemään suursiivouksenki jonka teetän kerran vuodessa,
muinoin siivosin itse, nyt olen vanha ja voimat hukassa, en pysty enään itse siivoomaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuohon lisäys,,, itse en enään jaksisi sivota,
kohta ne tulee tekemään suursiivouksenki jonka teetän kerran vuodessa,
muinoin siivosin itse, nyt olen vanha ja voimat hukassa, en pysty enään itse siivoomaan.Oleilemiseen pikkuhiljaa päädymme, iän karttuessa, pitäis muistaa olla kiitollinen kuinka kauas ollaan päästy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oleilemiseen pikkuhiljaa päädymme, iän karttuessa, pitäis muistaa olla kiitollinen kuinka kauas ollaan päästy.
Niin,
mutta minulle oli yllätys ja pettymys kuinka kivulias uupunu ja voimattomaksi ihminen muuttu ijän karttuessa,
en pidä vanhan ihmisen elämästä, vaikka en tätä vanhuutta ja avuttomuutta p a k o o n k a a pääse, tässä olen ja oottelen äkkilähtöä tuonpuoleiseen
usein jo rukoilen itarukouksessa luojaa hakemaan minut pois, sanon että olen jo niin väsyny,
kyllä se hakee kun aika on jumalan mielestä täysi,
siihen asti on pakko vaan ootella ja tehdä jotain jos vielä JAKSAA,
huonosti jaksaa enään mitään suurempaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin,
mutta minulle oli yllätys ja pettymys kuinka kivulias uupunu ja voimattomaksi ihminen muuttu ijän karttuessa,
en pidä vanhan ihmisen elämästä, vaikka en tätä vanhuutta ja avuttomuutta p a k o o n k a a pääse, tässä olen ja oottelen äkkilähtöä tuonpuoleiseen
usein jo rukoilen itarukouksessa luojaa hakemaan minut pois, sanon että olen jo niin väsyny,
huonosti jaksaa enään mitään suurempaa.Luonnollisstahan se vaan on, kukaan ei elä ikuisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin,
huonosti jaksaa enään mitään suurempaa.Kivuliaisuus, uupumus ja voimattomuus voivat johtua, ei niinkään iästä kuin vääristä elämäntapavalinnoista. Perusjutut: ravinto, liikunta ja uni, ovatko ne olleet kunnossa menneinä vuosina.
Pahat laiminlyönnit kostautuvat iäkkäänä suurella varmuudella, koska kropassa ja elimistössä kaikki on jämähtänyt hoitamattomuuden ja huolehtimattomuuden seurauksena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kivuliaisuus, uupumus ja voimattomuus voivat johtua, ei niinkään iästä kuin vääristä elämäntapavalinnoista. Perusjutut: ravinto, liikunta ja uni, ovatko ne olleet kunnossa menneinä vuosina.
Pahat laiminlyönnit kostautuvat iäkkäänä suurella varmuudella, koska kropassa ja elimistössä kaikki on jämähtänyt hoitamattomuuden ja huolehtimattomuuden seurauksena.Se on monen kohdalla totta, ei kaikkien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on monen kohdalla totta, ei kaikkien.
Aivan kaikki hyötyvät liikkeestä, se on elämää yllä pitävä voima ja lääke. Jopa vuodepotilaita koetetaan pitää liikkeessä eli jumppauttaa toisen toimesta.
- Anonyymi
Siivoaminen on niin raskasta työtä.
Henkisesti raskasta...ja tylsää...- Anonyymi
Olet väärässä. Et taida tuntea / tietää siivouskuningatarta. Ota mallia asenteesta ym. toiminnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä. Et taida tuntea / tietää siivouskuningatarta. Ota mallia asenteesta ym. toiminnasta.
Ihan totta kyllä, en tunne kuninkaallisia silleen henkilökohtaisesti, en kuninkaita enkä kuningattaria enkä tiedä heidän siivousasennettaan, epäilen sitä löytyvän enempi vähempi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan totta kyllä, en tunne kuninkaallisia silleen henkilökohtaisesti, en kuninkaita enkä kuningattaria enkä tiedä heidän siivousasennettaan, epäilen sitä löytyvän enempi vähempi...
KVG ! Missä kellarissa / maakuopassa sinä elät? Googleta nyt vaikka siivouskuningatarta, että pääset tähän päivään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KVG ! Missä kellarissa / maakuopassa sinä elät? Googleta nyt vaikka siivouskuningatarta, että pääset tähän päivään.
Kellarini huonekorkeus on molemmissa kerroksissa inan vajaa kolme metriä.
Ns. arvomme vaikuttaisivat olevan perin erilaiset, pidä sinä vaan se siivouskuningattaresi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellarini huonekorkeus on molemmissa kerroksissa inan vajaa kolme metriä.
Ns. arvomme vaikuttaisivat olevan perin erilaiset, pidä sinä vaan se siivouskuningattaresi.Miljoonat pitävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miljoonat pitävät.
EVVK!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EVVK!
Mutta pitäisi kovasti kyllä, jos siivoaminen rasittaa henkisesti. Vai onko fysiikka siinä kunnossa, ettei sen takia jaksa. Molempia kantsis hoitaa ja huolehtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta pitäisi kovasti kyllä, jos siivoaminen rasittaa henkisesti. Vai onko fysiikka siinä kunnossa, ettei sen takia jaksa. Molempia kantsis hoitaa ja huolehtia.
Siis mitä jankkaat, pitäisi kyllä? Mistä pitäisi pitää?
Minä en pidä siivouksesta, tajuatko juntti?
Minä olen hyväkuntoinen liikunnallinen ihminen ja jaksaisin kyllä siivota mutta kun pidän siivoamista henkisesti raskaana eli vastenmielisenä sekä tylsänä puuhana niin tässä ollaan. Jos sinä juntti tykkäät siivota niin otan osaa tylsämielisyyteesi niiltä osin kuin osaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kunigatarsiivooja on kai joku tv-tähti? Kun ei telkkaria ole vuosiin enää ollut, niin ei sellaisesita mitään voi tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kunigatarsiivooja on kai joku tv-tähti? Kun ei telkkaria ole vuosiin enää ollut, niin ei sellaisesita mitään voi tietää.
Siivoojat on supertärkeitä, hyvä jos ammatin arvostus nousee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivoojat on supertärkeitä, hyvä jos ammatin arvostus nousee.
Joka laitos olisi sekasortoinen ilman siivoojia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka laitos olisi sekasortoinen ilman siivoojia.
samaa mieltä,
siivot ovat hyvin tärkeä työ-ryhmä suomessa,
siivoojien ammatti ANSAITSEE suurta arvostusta,
sillä suomi hukkuis paskaan ilman siivoojia ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
samaa mieltä,
siivot ovat hyvin tärkeä työ-ryhmä suomessa,
siivoojien ammatti ANSAITSEE suurta arvostusta,
sillä suomi hukkuis paskaan ilman siivoojia !Sairaaloissa on siivoaminen tosi tärkeä asia, hygienian on oltava kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä enemmän some-tähti ja / tai -vaikuttaja kuin tv-töllötintyyppi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä enemmän some-tähti ja / tai -vaikuttaja kuin tv-töllötintyyppi.
Kaikkea mahtuu nykymaailman menoon. Joo.
- Anonyymi
Pesin parvekkeeni laudoituksen ammoniakkivedellä ja kovalla harjalla , puhdasta tuli eikä yhtään nuha ennään :)
Gubbe 75- Anonyymi
Ruokasooda ja etikka toimii myös moneen mm. wc-pyttyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruokasooda ja etikka toimii myös moneen mm. wc-pyttyyn.
Laittaa muhimaan tunniksi, sit hinkkaa liat pois.
- Anonyymi
Nuorella iällä siivomaninen oli ihan yhtä hankalaa, toisista syistä vain.
- Anonyymi
Varsinkin mattojen piiskaus on yhtä kidutusta....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinkin mattojen piiskaus on yhtä kidutusta....
Mattoja ei pidä eikä saa piiskata eli käyttää paljon voimaa, ne(kin) kärsivät pahoinpitelystä. Imuroi, vie ulos tuulettumaan, pieni läpsyttely ja harjaaminen riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mattoja ei pidä eikä saa piiskata eli käyttää paljon voimaa, ne(kin) kärsivät pahoinpitelystä. Imuroi, vie ulos tuulettumaan, pieni läpsyttely ja harjaaminen riittää.
Joitakin mattoja ei lujaa piiskta, joitakin pitää hartiavoimin, ennekuin pölyt saa pois. Puolison läpsyttely ja harjaaminen kannattaa aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joitakin mattoja ei lujaa piiskta, joitakin pitää hartiavoimin, ennekuin pölyt saa pois. Puolison läpsyttely ja harjaaminen kannattaa aina.
Mitään mattoja ei tule hakata kunnolla kovaa. Nukkamatto pitää imuroinnin jälkeen läpsytellä nurjalta puolelta, kun sen on vienyt ulos mattotelineelle. Kiva kun läpsyttelet puolisoasi, mutta onko hän karvainen, kun harjaatkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään mattoja ei tule hakata kunnolla kovaa. Nukkamatto pitää imuroinnin jälkeen läpsytellä nurjalta puolelta, kun sen on vienyt ulos mattotelineelle. Kiva kun läpsyttelet puolisoasi, mutta onko hän karvainen, kun harjaatkin.
Eteisen matto on pakko hakata, tosin ei enää viitsi, mieluummin vaihtaa.
- Anonyymi
Suurkiitos näistä kommentoinneista. Sain niistä ideoita.
- Anonyymi
Enpä ole 10 vuoteen mattojani piiskannut. Pidän hyvin vaaleita mattoja ja mahtuvat isohkoon koneeseen. No olkkarin nukkamatto vaan imuroidaan . Ei ole meillä mitään allergioita ja siistiltä näyttää ja tuntuu.
- Anonyymi
Kevytsiivous on sitä mitä nyt jaksaa.
- Anonyymi
Lämpimiä ja kauniita päiviä on ollut joten hyvin on kyennyt siivoukseen ryhtymisen himoa jarruttelemaan ulkohommissa mm. perunannostossa, aroniamarjojen keruussa ja pihlajissa kiipeillessä niiden runsasta satoa keräten
- Anonyymi
Onneksi vielä jaksaa kaikenlaista pientä ja sievää, moni ei enää tässä iässä pärjää.
- Anonyymi
Välttävästi onnistuu, mut sehän riittää, kun ei ole sotkuista menoa kämpässä.
- Anonyymi
ei enään onnistu,
vanha oottaa kuolemaa se sentään vanhanki joskus armahtaa pois näistä maailista vaivoista,
olen kokonaan lopettanu siivoamisen,
olen tilannu fiman joka käy silloin tällöin siivoomassa,
mä ootan vain kuolemaa enään,
sen verran liikun että jotain syötävää käyn joskus kaupasta hakemasta, seki tuotta jo suuria vaikeuksia,
vanhuudelle ku ihminen EI voi mitään, elämä ku on nääs rajallista jokaisella.- Anonyymi
Siivotaan ku keretään.
- Anonyymi
eipä enään siivoominen onnistu
ja sekös vanhaa harmittaa,
kai sitä vanhan pitää paskaan hukkua,
ku ei jaksa siivotakkaa,- Anonyymi
jooo ja ku siivojat tulee avuksi
arvatkaa vain kuinka vanhaa ihmistä hävettää istua tollottaa ja sivusta kattoa ku noret terveet siivoaa huushollia,
kaikkea sitä vanha ihminen jotuu kestämään, kuin omaa avuttomuutaanki, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jooo ja ku siivojat tulee avuksi
arvatkaa vain kuinka vanhaa ihmistä hävettää istua tollottaa ja sivusta kattoa ku noret terveet siivoaa huushollia,
kaikkea sitä vanha ihminen jotuu kestämään, kuin omaa avuttomuutaanki,Minä lähden pihalle penkille istumaan ja luen kirjaa sen aikaa kun siivojat siivoo. Penkki sijaitsee tuossa sisäpihan auringonvalossa tuulen suojassa. Ei tarvi palella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136