Jos kuolinpesää ei saa jaettua? Apua kaivataan..

Anonyymi-ap

Asiaa pitää hoitaa todella kierojen sukulaisten kanssa, jotka sähläävät ja kieroilevat jatkuvasti kokoajan niin mahdottomasti, että alkaa jo oikeasti järki mennä.

Kuolinpesään kuuluu mm. talo, joka vie kuolinpesän kuluja kokoajan, kun eivät saa (tai halua saada..) myytyä sitä . Mitä jos kuolinpesä menee miinukselle siksi, että perintöä ei kertakaikkiaan saada jaettua? Tuleeko perillisille tällöin jotain kuluja? :(

Nämä sukulaiset eivät suostu hakemaan pesänjakajaa, ja minun pitäisi käsittääkseni kustantaa se itse jos haen, eikä ole mitenkään varaa.

Olen miettinyt myös perinnöstä kieltäytymistä, mutta se taas sitten vissiinkin voisi vaikuttaa esim. toimeentulotukeen yms niin, että voisi tulla todella suuria taloudellisia ongelmia . Tietääkö kukaan tästä?

Lakimieheen ei ole varaa (en ole oikeutettu ilmaiseen oikeusapuun) ja mitään ilmaista lakipuhelinta en ainakaan ole löytänyt?

Olen ihan loppu ja tosi ahdistunut ja peloissani, että miten noiden sukulaisten ja kuolinpesän kanssa oikein käy. . Minulla ei missään nimessä ole varaa mihinkään kuluihin siitä :(

Kiitos jos voisi saada jotain asiallisia vastauksia täältä? Ei ilkeilyä kiitos, olen jo tarpeeksi surullinen muutenkin.

9

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinun ei tarvitse kustantaa pesänjakajaa vaan se maksetaan kuolinpesän varoista. Voit hakea sitä maistraatista. Hakemus maksanee 100 euroa. Siihen on jokaisella osakkaalla oikeus. Toislta ei tarvitse kysyä lupaa.

• Anonyymi

Jos en väärin muista, hakija maksaa kulut jos pesästä loppuu varat. Kannattaa tehdä muille osakkaille selväksi tilanne eli vaadit pesän jakoa ja jos eivät suostu, niin selvitä ja selitä heille kustannusten jakautuminen ennen kuin haet pesänjakajaa. Voi alkaa mieli muuttua. Kuluja voi helposti tosin tulla kymmeniä tuhansia tai enemmänkin, riippuen ihan pesästä ja miten paljon haluatte riidellä.

• Anonyymi

Maistraatteja ei ole olemassa. Maistraatit korvaa Digi- ja väestötietovirasto, DVV.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maistraatteja ei ole olemassa. Maistraatit korvaa Digi- ja väestötietovirasto, DVV.

Joku hautauspalvelu tai sellainen kertoo että kuka niitä tekee. Kannattaa kysyä sieltä. Myös varmistaa että varoja on koska muuten joudutte maksamaan. Perinnöstäkannattaa kieltäytyä jos varoja ei ole ja ehkä velkaa vain?

• Anonyymi

Olemme seitsemän seinähullu sisarusta. Tappelemme verissäpäin homeisesta tönöstä eikä saada sitä jaettua. Jokainen jurnuttaa omassa nurkassaan ja osa pihan perällä. Vaikka kukaan ei edes asu mökkirähjässä. Niin on sillä tunnearvoa.

• Anonyymi

Älä hätäile. Hae pesänjakajaa. Virallisjaon kulut menee pesästä päältä ensin. Elleivät pesän varat riitä, sitten vasta hakija maksaa loput.
      Täällä vähän sama juttu, en saa pyytämällä osuuttani pesästä. Joten on jotain keksittävä.

• Anonyymi

Voi meitä. Ne jyrää meitin!
      Tuntuisiko helpommalta,jos
      Valtio "perisi" kaiken? Jos
      sukulaiset ei pysty sopimaan?

• Anonyymi

Aikoinaan vähävaraisen pesän osakkaana kieltäydyin kaikista maksuista ja hain kaikki lakimiesinstanssit avuksi pesän kustannuksella kun muuta sopua ei löytynyt. Kuolinpesän varattomuuden takia lopulta kai valtio kärsi kaiken tappion koska minulle ei ainakaan koitunut mitään kustannuksia koko revohkasta. Tuli kuitenkin melkoinen potti yllätyksenä joka lämmitti mieltäni.

• Anonyymi

Onko perukirja jo tehty?

Anonyymi-ap, jos olet toimeentulon saaja saat itsellesi ja samalla kuolinpesälle Oikeusavusta ilmaisen pesänjakajan. Ota yhteyttä Oikeusapuun Suomi.fi-palvelun kautta lähettämällä sinne viesti ja selitä asiasi. Toimeentulotukipäätös liitetään viestiin mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      63
      3903
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3030
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2961
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      384
      2055
    5. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1163
    6. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1156
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      28
      983
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      50
      951
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      110
      944
    Aihe