Perheenjäsenestä etääntyminen

Anonyymi-ap

Tarvitsen neuvoa mitä teen tai vinkkejä.

Tilanne on siis tämä että, en kykene olemaan yhden perheenjäseneni kanssa tekemisissä tai en sitä enään itse halua. Kyllä minä voin häntä nähdä ja olla saman katon alla, ehkäpä :/ mutta haluisin etääntyä hänestä edes vähän. Meillä on niin eri arvot ja moraalit, eikä oma pää kestä hänen juttuja (en nyt tässä kerro tarkemmin mitä nämä jutut on mutta mm. epäinhimillisiä ja moraalittomia juttuja, joiden takia alkaa joka kerta perheelläni käydessä joko harmittamaan, surettamaan tai suututtamaan) Olen todella kauan tukahduttanut vaan tunteeni ja yrittänyt vaan niellä harmituksen tai suuttumuksen mutta en enään jaksaisi. Ja ei, puhuminen hänen kanssa ei auta yhtään mitään, ei ota kuuleviin korviin.

Mutta ongelma on muut perheenjäsenet. Etääntyisin pakolla myös heistäkin, enkä sitä haluaisi missään nimessä. Toinen ongelma on se että, tarvitsen paljon näiden muiden perheenjäsenten apua arjen askareissa, ja jos etääntyisin tästä yhdestä perheenjäsenestä niin tämä kyseinen apukin luultavasti jäisi saamatta. Eikä minulla ole muuta kuin perheeni, luultavasti jäisin aika yksin.

Pahoittelut kirjoitusvirheistä!

5

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ole luonnollinen ja jos joku ei kiinnosta niin älä pakota itseäsi siihen. Asioilla on tapana muokkautua ja ei sille voi mitään. Ei tarvitse kestää sellaista mikä on vasten itseä. Sinulla on 100% oikeus omaan elämääsi. Ei sitä tarvitse uhrata muille. Elät omaa elämääsi koska kukaan muu ei sitä voi tehdä.

      • Anonyymi

        Ihana kommentti. Kiitos vastauksesta.

        Ongelma on vaan se, etten pärjää tällä hetkellä ilman niitä toisia perheenjäseniä :/ Tuntuu siltä että pitää pakottaa itseäni vaan olemaan tämän kanssa, vaikka tuntuu pahalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana kommentti. Kiitos vastauksesta.

        Ongelma on vaan se, etten pärjää tällä hetkellä ilman niitä toisia perheenjäseniä :/ Tuntuu siltä että pitää pakottaa itseäni vaan olemaan tämän kanssa, vaikka tuntuu pahalta.

        Yksi tapa on ryhtyä analysoimaan eli annat hänen esittää itsensä ja juttunsa. Sitten ryhdyt sisäiseen pohdintaan että miksi se sanoo tai toimii juuri noin ja noissa tilanteissa.
        Pääset tavallaan hänen yläpuolelleen kun otat asian "kohteeksi".
        Ei siitä tarvitse sanoa mitään kuten ei taida psykiatrikaan sanoa potilaalleen havaintojaan.
        Ihmisellä kun on taipumus esitellä itsensä.

        Itse teen tätä liikenteessä välillä kun tulee joku kuski mikä alkaa ärsyttämään käytöksellään. Mietin että hänellä on ongelmaa ja se voi olla väsymys, perhesuhteet, psyykkisesti ahdistunut tms ja huomiointikyky heikkenee. Annan hänelle suoriutumispisteitä ajaessa :)
        Jos menee ihan harakoille, niin saa vaan 1 tai 2 pistettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi tapa on ryhtyä analysoimaan eli annat hänen esittää itsensä ja juttunsa. Sitten ryhdyt sisäiseen pohdintaan että miksi se sanoo tai toimii juuri noin ja noissa tilanteissa.
        Pääset tavallaan hänen yläpuolelleen kun otat asian "kohteeksi".
        Ei siitä tarvitse sanoa mitään kuten ei taida psykiatrikaan sanoa potilaalleen havaintojaan.
        Ihmisellä kun on taipumus esitellä itsensä.

        Itse teen tätä liikenteessä välillä kun tulee joku kuski mikä alkaa ärsyttämään käytöksellään. Mietin että hänellä on ongelmaa ja se voi olla väsymys, perhesuhteet, psyykkisesti ahdistunut tms ja huomiointikyky heikkenee. Annan hänelle suoriutumispisteitä ajaessa :)
        Jos menee ihan harakoille, niin saa vaan 1 tai 2 pistettä.

        Hyvä vinkki. Olen tätä itseasiassa tehnyt, aika kartalla olen siitä miksi tämä ihminen tekee näin tai miksi hänen ajatusmallinsa on mikä on. Ikäkin kertoo paljon, sillä hän on jäänyt kiinni vanhoihin sosiaalisiin normeihin ja ajatusmalleihin. Sekä varmaan isoin syy on tiedottomuus asioista.

        Vaikka teen tätä analysointia, niin se ei silti helpota niitä negatiivisia tunteita, mitä tulee kun keskustelen hänen kanssa tai nään miten hän esim lemmikin kanssa käyttäytyy (väkivaltainenkuritus yms)

        En jaksa tuntea huono oloa, joka kerta kun käyn perheen luona kylässä. Alussa jaksoin tätä katsoa, nyt alkaa käydä henkisesti liian raskaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vinkki. Olen tätä itseasiassa tehnyt, aika kartalla olen siitä miksi tämä ihminen tekee näin tai miksi hänen ajatusmallinsa on mikä on. Ikäkin kertoo paljon, sillä hän on jäänyt kiinni vanhoihin sosiaalisiin normeihin ja ajatusmalleihin. Sekä varmaan isoin syy on tiedottomuus asioista.

        Vaikka teen tätä analysointia, niin se ei silti helpota niitä negatiivisia tunteita, mitä tulee kun keskustelen hänen kanssa tai nään miten hän esim lemmikin kanssa käyttäytyy (väkivaltainenkuritus yms)

        En jaksa tuntea huono oloa, joka kerta kun käyn perheen luona kylässä. Alussa jaksoin tätä katsoa, nyt alkaa käydä henkisesti liian raskaaksi.

        Ymmärrän.
        Yritä pitää taukoa jos voit. Kuulostaahan tuo aika vinksahtaneelta.
        Suojele itseäsi.

        Voimia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16695
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2108
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      189
      1709
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      211
      728
    Aihe