Haluatko muuttaa keittokomeroon

Anonyymi-ap

Kelan tai halltituksen asettama ylin vuokra 428 euroa kuussa on naurettava.
Luuletteko että moderni ihminen haluaa jossain 30 neliöisessä keittokomeron kokoisessa kälyisessä asunnossa asua, jota ei ole koskaan remontoitu eikä edes ole suunnitelmissa.
Itselläni ei ole edes älypuhelinta joten miten otan kuvakaappauksia hausta.
Mihkä sitä ihminen kotoaa muuttaa ei tässä mitään evakkoja sentään olla.
Eli en muuta.

56

1124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moderni ihminen ei myöskään valita jostain kelan tuista ja kämppien koosta tai vuokrien suuruuksista tai pienuuksista. Moderni ihminen hankkii kunnollisen koulutuksen, tekee kunnollista työtä elääkseen ja hankkii itselleen oman asunnon.

      • Anonyymi

        heh heh, huh-huh-huh-huh hih hih hih.


      • Anonyymi

        Kuule, olen nuoruudessani hoitanut asiani niin ettei tarvitse nyt ajatella talouspuolta mitenkään, voin olla ja tehdä melkein mitä haluan.
        tee sinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh heh, huh-huh-huh-huh hih hih hih.

        Nimenomaan nyt pomppas onko jämpsässä älykkäitä ihmisiä hehehee 😅🤣


      • Anonyymi

        Mielenkiintoinen tuo kunnon työ? Kerrotko millaista se on? Ja mitä itse teet? Siirteletkö itse papereita toiselta toiselle. Sanotko sitä kunnon työksi?


      • Anonyymi

        Ja koiran ja kaks autoo ja pari mukulaa jaloissa pyörimään sekä loppuiän velat ja ehkä joku kesäpaikan röttelö.
        Ja ollaan olevinaan niin onnellisia että...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen tuo kunnon työ? Kerrotko millaista se on? Ja mitä itse teet? Siirteletkö itse papereita toiselta toiselle. Sanotko sitä kunnon työksi?

        Niin. Kunnon työ oli ainakin entisaikaan ojankaivuuta lapiolla. Kaikki jotka ovat rakentaneet talon tai olleet siinä mukana tietävät että se on kunnon työtä. Tuntuu kuin hartiat tippuis. Toki nykyään on vähän toisenlaiset välineet, mutta kovaa työtä se on katselukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen tuo kunnon työ? Kerrotko millaista se on? Ja mitä itse teet? Siirteletkö itse papereita toiselta toiselle. Sanotko sitä kunnon työksi?

        juu, ei työnteossa pidä hiki, eikä kiirekkään tulla


    • Anonyymi

      Itse asuin takavuosina useita vuosia pelkässä maakuopassa.

      • Anonyymi

        No mutta sehän on hyvä, sulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta sehän on hyvä, sulle

        Osui ja upposi kjäh kjäh 😅🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta sehän on hyvä, sulle

        Pääasia että itse viihtyy valitsemallaan tiellä!


    • Anonyymi

      Aivan sama, mikä vuokra on, kunhan maksaa sen itse.

      • Anonyymi

        Vaan kela se maksaa sinunkin pikku koppisi vuokran


    • Anonyymi

      Pienessä kusiluukussa on hyvä maata ja naukkailla tenttua

    • Anonyymi

      Kela kustantakaa älypuhelin jotta pystyn täyttämään vaatimuksenne.
      En oo kuiteskaan muuttamassa, ihan vaan tiedoksi.

      • Anonyymi

        Firmathan kustantaa työntekijöiden puhelimet, kuka kustantaa huonosti toimeentulevan. Aivan. Ei kukaan.


      • Anonyymi

        Vain unelmissas sossu pummi


    • Anonyymi

      Piina se on demokraattien ohjenuora ja väkivallan miekka. Älkää uskoko.

    • Anonyymi

      Jos on niin perseaukinen, ettei oo varaa ostaa omaa asuntoa, niin aina voi asua vaikka sillan alla.

      • Anonyymi

        Polta kukkaa se kasvattaa tukkaa ja rahapussia ja asut kartanossa yeah


    • Anonyymi

      Ni,ei minusta työnteko ole mitenkään vastenmielistä,sitä on ihan mukava katsella.

      • Anonyymi

        On, varsinkin kaupungintyöntekijöiden. Neljä kokoontuu rinkiin ja muut kuuntelee olisko sillä yhdellä jotain asiaa.


    • Anonyymi

      Ihan puolitosissani olen saalistanut vanhaa puusohvaa. Sen kun laittais keittiön seinustalle ja jos olis vielä pien pöytä, mahtuis jo aika pienessäkin kopissa elään ja oleen

      • Anonyymi

        Toi olis hyvä, saisi elpyä seisoalteen sohvalla.


    • Anonyymi

      Sais lopettaa kaikki tuet, jos vaikka työt maittas sitten.

      • Anonyymi

        Kyllä, saatana, täällä vaan loisitaan tuilla, nykyään ei haluta edes muuttaa työn perässä muualle kun ei ole pakko eikä kouluttauduta uuteen ammattiin, jossa olisi hyvä työllisyys kun ollaan niin patalaiskoja ja tuet juoksevat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, saatana, täällä vaan loisitaan tuilla, nykyään ei haluta edes muuttaa työn perässä muualle kun ei ole pakko eikä kouluttauduta uuteen ammattiin, jossa olisi hyvä työllisyys kun ollaan niin patalaiskoja ja tuet juoksevat

        Johan hallitus just lopetti koulutustuet. Ja ei se uudelleen kouluttautuminen ilmaista ole, kaikkea muuta.


    • Anonyymi

      Eläkeläisenä veronmaksajana, joka asuu ok-talossaan ilman velkaa ja tukia, en halua olla rahoittamassa kenenkään asumistukia.
      Asumis- ym tuet ovat vinouttaneet tietylle joukolle käsityksen siitä, mihin heillä oikeasti on varaa. Joten hallituksen tekemä korjausliike on paikallaan ja tarpeellinen.

      • Anonyymi

        Puhut kuin meikäläinen, no eläke alkaa 3v päästä. Tuet pois vaan. ei meitäkään kukaan tukennu kun oli lainat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut kuin meikäläinen, no eläke alkaa 3v päästä. Tuet pois vaan. ei meitäkään kukaan tukennu kun oli lainat.

        Höpöhöpö, sait lainallesi korkovähennykset, eli yhteiskunnan tukea, mutta minäpä en saanut, koska ostin asuntoni ja taloni käteisellä:-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, sait lainallesi korkovähennykset, eli yhteiskunnan tukea, mutta minäpä en saanut, koska ostin asuntoni ja taloni käteisellä:-D

        5%koroista vähennyskelpoisia...tuskin ostit, miten kaupanvahvistaja suhtautuu käteiskauppaan, rahanalkuperä ym selvitykset? Otit pinkan sukanvarresta(ko)...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut kuin meikäläinen, no eläke alkaa 3v päästä. Tuet pois vaan. ei meitäkään kukaan tukennu kun oli lainat.

        Punaniska sovinisti kaipolasta!!!!! Yhdellä sanalla oksettava, jopa jämsän mittapuussa


    • Anonyymi

      Töihin en mene... Hoh, hoo...

      • Anonyymi

        tuo on miehen puhetta.


    • Anonyymi

      Pakolaisille paremmat ja isommat asunnot yli 200 jää Jämsää voi V....

    • Anonyymi

      Jokohan sitä olisi aika yrittää pärjätä omillaan...

    • Anonyymi

      Minä asun teltassa alivuokralaisena.

    • Anonyymi

      Sitten tienaamaan, hopihopi laiskuri!!

    • Anonyymi

      Turvapaikan haku ja tuet jatkettiin vuoden 2026 loppuun

      • Anonyymi

        Vieraat ensin, omista ei niin väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieraat ensin, omista ei niin väliä.

        voi kulta,suomalainen on vaan rasistinen juntti,näin se vaan menee...


    • Anonyymi

      Purra on viisa muija. Vielä kun se tajuais poistaa kaikki avustukset niiltä mitkä pystyisi käymään töissä.

    • Anonyymi

      Töihin nahjukset!!

    • Anonyymi

      Jos ei kannata asumistukia tai muita vastikkeettomia tukia, niin onko silloin ’punaniskasovinistikaipolasta’?

      En asu kaipolassa enkä ole ollut työssä missään tekemisissä tehtaiden kanssa.
      Asustelen silti velattomassa ok-talossa ja ilman tukia.

      Ja edelleen olen sitä mieltä, että tuet vääristävät niiden saajien käsitystä siitä, mihin heillä on oikeasti varaa. Hyvä korjausliike hallitukselta.

    • Anonyymi

      Tää meidän presidentti pistää kohta meidät poteroihin nukkumaan, noilla kommenteillaan. Siinähän yt. tappelette jostain ukrainan sii tos pojista vähän lempeä antamaan, kun muut on menneet

    • Anonyymi

      Ennen pärjättiin ihan isokin katras uunin päällä maaten talvet. Ei ollu elmonettiä, uberia, tinteriä. Kylälle jos halus oli sukset/polkupyörä/kävely vaihtoehto. No silloin ei ollut iskelmiä/himosta. Akka piti löytää, vaikka naapurin irmasta. Ei se uuninpankkokaan ollu sen keitokomeroa sen isompi. Myöhemmin kun teki ihan oikeita töitä, niin oli rahaa ostaa oma asunto. Menisitte valittajat ihan oikeisiin töihin, tai jos ei peruspalkka käy, niin koulutautukaa. Ihan ihme ninininää, jos kaikki pitäs teille ilmasiksi tulla?

    • Anonyymi

      Minä asun 63 neliön kaksiossa yksin, vuokra on 645 euroa kk. Ei ole kela mitään kysellyt.

      • Anonyymi

        Kyllä ne kohta muistuttaa, kesälomien jälkeen.


    • Anonyymi

      Sais nuo tulijat lähtee takas täältä ryyppäämästä ja metelöimästä... Meteli ja musiikki raikaa

    • Anonyymi

      Minäkin muutin pienempään asuntoon, nyt on enää 155m2. Uusi omakotitalo ja velaton.

      • Anonyymi

        Mutta oletko itse velaton? Hyvähän sekin tietenkin on, jos talo on velaton. Vai antaakohan kukaan talolle velkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oletko itse velaton? Hyvähän sekin tietenkin on, jos talo on velaton. Vai antaakohan kukaan talolle velkaa.

        Kyllä, olen myös itse velaton.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe