10 edullisinta matkakohdetta Forexin indeksin mukaan:

Anonyymi-ap

"Forexin lomaindeksi vertailee muun muassa keskitasoisten hotellien, ravintolakäyntien ja taksimatkojen hintoja eri kohteissa"

Halvimmat kohteet ja niiden lomaindeksi:

Intia (indeksi 18)
Egypti (21)
Indonesia (22)
Vietnam (23)
Nepal (24)
Filippiinit (24)
Pakistan (25)
Thaimaa (25)
Malesia (25)
Kambodža (25)
10 kalleinta matkakohdetta:

Bermuda (indeksi 326)
Caymansaaret (209)
Monaco (172)
Islanti (156)
Sveitsi (153)
Bahama (149)
Kanada (117)
Barbados (116)
Irlanti (112)
Tanska (101)

Veroparatiisit siis kalleimpia. Erot ei ole kamalan suuria noilla indekseillä mitattuna ja olen eri mieltä että Thaimaa kuuluu samaan joukkoon Pakistanin, Kambodzan, Malesian ja Filippiinien kanssa.

Niissä on isojakin eroja. Esimerkiksi Kambodza on reilusti halvempi ruoan ja majoituksen osalta, ellei sitten puhuta ihan turistialueiden ytimestä. Monacossa oli rantabaarissa vitosen pizzat ihan ok, vaikka kallista on.

Nepal on myös vain pisteen verran halvempi kuin Thaimaa. Sekään ei ole totta. Nepal on miltei ilmainen muutoin paitsi kiipeilyyn liittyvä turismi on todella kallista. Islanti ei ole niin ökykallis mitä tuo indeksi antaisi ymmärtää.

Egyptiin ei kannata mennä, ei varsinkaan naisen ja lasten kanssa. Erittäin vaarallinen ja törkeä kohde heti, kun astut hotellialueen ulkopuolelle. Malesian indeksiä nostaa vain se että siellä on Kuala Lumpur, huippumoderni kaupunki ja myös kallis. Laitamilla rutiköyhää.

Jos otetaan sellainen oletus että viiden hengen kostea golfporukka lähtee dokaamaan ja pelaamaan ja naisiin kahdeksi viikoksi, niin Espanja on siihen tehtävään maailman halvin, kun vuokraavat kimpassa talon.
Mikään muu ei ole kallista Espanjassa kuin majoitus, mutta viiteen henkeen kun vuokraa talon, niin sille tulee hintaa vain 20 euroa per yö per henkilö.
Naiset, golf ja viina paljon halvempia kuin Thaimaassa.

54

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hintataso muuttuu todellakin heti kun mennään turistialueiden ulkopuolelle, ei tarvi mennä kuin pari kilsaa keskustasta niin jo putosi hinnat.
      Loputhan on kiinni siitä mitä tekee.

      Matkailun oivaltaja Oiva Matkailija Hua Hinista, on oivaltanut Vietnamin Säästöporsaan kanssa matkailun syvimmän olemuksen ja tarkoituksen:
      -Elekeepä tehkö mittää ni ei tuu virkavirheitä, eikä maksa mitään!
      Neuvokin on ilmainen. Oivallukseen kuuluu se että mitä ilmaisempi, sen parempi.

      Parmasen poikaa kerran kuussa 50 grammaa leivän päälle ja sitten reilusti valokuvia voileivistä eri asennoissa. -Siitä on matkailu tehty!

    • Anonyymi

      Kannattaa huomioida, että Suomi ei ole edes lomakohde. Paremminkin pelkkä murjula. Triplat sun muut on pelkkää slummia periferiassa.

      • Anonyymi

        Matkailu on kohtuullisen merkittävässä roolissa myös Suomessa.

        MATKAILU TYÖLLISTÄÄ:
        Matkailualan työllisten lukumäärä oli Suomessa vuonna 2019 noin 154 000 henkilöä mikä vastasi lähes kuutta prosenttia työvoimasta. Tuoreimman tilinpidon ennakkotietojen 2020 mukaan työllisiä oli 129 000 ja sen osuus työllisistä oli pudonnut hieman alle viiteen prosenttiin. Työtunteja matkailutoimialoilla tehtiin 22 prosenttia (55 milj. tuntia) vähemmän kuin ennen pandemiaa.

        Matkailu on Suomelle suuren potentiaalin omaava palveluala ja kasvava vientiala. Vuonna
        2019 palveluiden vientituloista matkailuvienti muodosti yli 17 prosenttia, matkailun
        kokonaiskysyntä oli yli 16 miljardia euroa ja sen suora osuus BKT:sta 2,7 prosenttia. Matkailu
        työllisti yli 154000 henkilöä. Lisäksi matkailulla on merkittäviä aluetaloudellisia vaikutuksia.

        Lähde: Työ-ja elinkeinoministeriö.

        "Suomen matkailu on nousemassa pandemian aiheuttamasta laskusta. Kysyntää on nostanut ennen kaikkea ulkomaisten matkailijoiden paluu Suomeen. Vuonna 2022 matkailijoiden kulutus Suomessa kasvoi 31 prosenttia (+3,5 mrd. euroa) vuoteen 2021 verrattuna ja matkailutoimialojen työllisten määrä 10 prosenttia (+12 500 työllistä)"

        Lähde: Valtioneuvosto

        Itse asiassa väkilukuun suhteutettuna Suomeen tulee 30% enemmän turisteja kuin Thaimaahan. Lähimaista tietenkin eniten.
        Vapaa-ajan matkoista yli 60 prosenttia (62 %) tehtiin EU-maista. Eniten vapaa-ajan matkailijoita tuli Ruotsista, Virosta, Saksasta, Yhdysvalloista, Britanniasta sekä Ranskasta.


      • Et varmaankaan ole talvia-aikaan käynyt vaikkapa Rovaniemen taikka Kittilän lentokentillä jos näin sanot. Taitaa pelkästään Kittilän kentällä (jossa työskenteleviä henkilöitä tunnen useammankin) joulukuun sesonkiviikoilla tulla luokkaa 20-30 ulkomaanlentoa päivässä ja Rovaniemen kentällä jopa enemmän ja myös kesäisessä Helsingissä kävellessään ei voi välttyä törmäämästä ulkolaisiin turisteihin.
        Ei Suomi mikään megaluokan lomakohde tietysti ole, mutta turha väheksyä sitä ettei Suomessa muka ulkolaisia turisteja kävisi.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Et varmaankaan ole talvia-aikaan käynyt vaikkapa Rovaniemen taikka Kittilän lentokentillä jos näin sanot. Taitaa pelkästään Kittilän kentällä (jossa työskenteleviä henkilöitä tunnen useammankin) joulukuun sesonkiviikoilla tulla luokkaa 20-30 ulkomaanlentoa päivässä ja Rovaniemen kentällä jopa enemmän ja myös kesäisessä Helsingissä kävellessään ei voi välttyä törmäämästä ulkolaisiin turisteihin.
        Ei Suomi mikään megaluokan lomakohde tietysti ole, mutta turha väheksyä sitä ettei Suomessa muka ulkolaisia turisteja kävisi.

        Lappi on varakkaiden, patikoitsijoiden, hiihtäjien, laskettelijoiden ja kelkkailijoiden elämys ja aktiivikohde. Pasasella ei koskaan ole sellaiseen kohteeseen asiaa. Liian kallista maleksimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkailu on kohtuullisen merkittävässä roolissa myös Suomessa.

        MATKAILU TYÖLLISTÄÄ:
        Matkailualan työllisten lukumäärä oli Suomessa vuonna 2019 noin 154 000 henkilöä mikä vastasi lähes kuutta prosenttia työvoimasta. Tuoreimman tilinpidon ennakkotietojen 2020 mukaan työllisiä oli 129 000 ja sen osuus työllisistä oli pudonnut hieman alle viiteen prosenttiin. Työtunteja matkailutoimialoilla tehtiin 22 prosenttia (55 milj. tuntia) vähemmän kuin ennen pandemiaa.

        Matkailu on Suomelle suuren potentiaalin omaava palveluala ja kasvava vientiala. Vuonna
        2019 palveluiden vientituloista matkailuvienti muodosti yli 17 prosenttia, matkailun
        kokonaiskysyntä oli yli 16 miljardia euroa ja sen suora osuus BKT:sta 2,7 prosenttia. Matkailu
        työllisti yli 154000 henkilöä. Lisäksi matkailulla on merkittäviä aluetaloudellisia vaikutuksia.

        Lähde: Työ-ja elinkeinoministeriö.

        "Suomen matkailu on nousemassa pandemian aiheuttamasta laskusta. Kysyntää on nostanut ennen kaikkea ulkomaisten matkailijoiden paluu Suomeen. Vuonna 2022 matkailijoiden kulutus Suomessa kasvoi 31 prosenttia ( 3,5 mrd. euroa) vuoteen 2021 verrattuna ja matkailutoimialojen työllisten määrä 10 prosenttia ( 12 500 työllistä)"

        Lähde: Valtioneuvosto

        Itse asiassa väkilukuun suhteutettuna Suomeen tulee 30% enemmän turisteja kuin Thaimaahan. Lähimaista tietenkin eniten.
        Vapaa-ajan matkoista yli 60 prosenttia (62 %) tehtiin EU-maista. Eniten vapaa-ajan matkailijoita tuli Ruotsista, Virosta, Saksasta, Yhdysvalloista, Britanniasta sekä Ranskasta.

        Kaukana ollaan Pattayan matkailusta. Eräs näkyvä ryhmä suomessa on Romanian turistit, jotka kippoineen ovat julkisilla paikoilla. Sinänsä erilaiset turistit, että suomalaiset veromaksajat joutuvat kustantamaan näiden matkustamista.


    • Anonyymi

      Vaikuttaakos tämä tilasto mitenkään vakioreppanamme kuukausisäästöihin? (400 taalaa)

    • Anonyymi

      Kun hintataso suhteutetaan paikalliseen palkkatasoon, thaimaa on erittäin kallis maa oman maan kansalaisille, jos palkka on 13.000 bahtia kuukaudessa, eli 330 euroa, ja besa maksaa 43 bahtia litra, eli yli euron, ilmiö on tyypillinen kaikissa kehitysmaissa.
      Thaimaa ei ole halpa maa...

      • Anonyymi

        Mitä vuosikymmentä elät, kun kerrot muinaista minimipalkkaa?

        Tässä tämän hetken tiedot.

        Thaimaan tilastotoimiston mukaan keskipalkka Thaimaassa on 29 502 THB vuonna 2023, mikä vastaa 820,41 USD. Korkeammin koulutettujen kuukausipalkka Bangkokissa on 97 300 THB, mikä vastaa 2705,78 USD. Liikutaan jo Suomen keskipalkoissa Bangkokissa koulutettujen piirissä.

        Thaimaan keskipalkka on korkeampi kuin monien muiden Kaakkois-Aasian naapureiden, kuten Vietnamin ja Kambodžan.

        Kotitalouden keskitulot on noin 1200 dollaria Thaimaassa.


    • Anonyymi

      Tämä on oikein kiva keskustelu.. Se on totta ihan kokemuksella, että turistialueet on kalliita ja rajana taivas.

      Vietnamin ja Kambodzan välinen ero on kyllä hiuksen hieno. Taas on kyse siitä, että mistä ostaa ja missä syö ja missä juo. . . Asuminen on aika lailla saman hintaista. Marginaalit tasoittuu aina, kun etsii ja mihin aikaan ja mitä missäkin on tarjolla. Kauppojen tarjoukset toki pitää hyödyntää ja eri kaupoissa on eri hintoja. Torikauppiaatkin myyvät hiukan eri hinnoilla ja samoin on rahanvaihto. Eli sanoisin, että kunta kuinkin tuo kymmenen kärki on samaa, no siellä on sitten eri hintoja, kuten kerroin.

      Thaimaa on kallis . . . Phuket kallein. Parman poikaa löytyy kyllä täällä Vietnamissa myös eri hinnoin ihan samaa tavaraa. Itsellä on ollut tuuria asunnon suhteen ja vuokra ok yksiöstä nyt alle 150 dollaria kuussa on löytö. Siihen kuuluu siivous kerran viikossa ja uudet lakanat ja pyyhkeet. Kaikki herkut on. No, ei voi valittaa ei voi. Myös netti.

      Minä pystyisin kyllä säästämään enemmänkin jos haluaisin ja se on taas kiinni sinusta itsestäsi. . Toki ostin viime viikolla uudet lenkkarit 100 dollaria meni ja uuden kellon. . . Ehkä vieläkin jää yli 400 dollaria säästöön. . Mutta joka kuukausi on jäänyt jo toista vuotta . . . Siinä mielessä kiva, että pankkitili kasvaa. Toki nainen toisi kuluja ja ei varmasti enää jäisi säästöön. Mutta palvelut on keksitty jos niitä tarvitaan. Eikö teillä Pattayalla ole viikkonainen ja sillee. Niin se on vähän sama.

      Elämänlaatu on täällä todella hyvä kun kaiken saa halvemmalla... Huomaa siis saa ihan kaiken halvemmalla ja enemmänkin mitä kommunisti Suomessa.

      Kyllä kyllä onnenmaa rajoittaa muuttoa ulkomaille, että kaikki ei eläkkeellä Luista ulkomaille. Sehän näkyy tuossa listassa se hintataso. Minä luulen, että Digitaalinen seuranta on tulossa jos saa Kela-eläkettä ja varmasti kiristävät ja pelottelevat.. ei sitten epäilystäkään.

      Niin, kuin noista lääkkeistä on kirjoitettu, niin vastaan siihen, että kun ne suu vaahdossa kuolaa pyyhkien hirnuu ja vauhkoaa lääkkeistä, että KELA maksaa... Ja muuta sellaista. Täällä maksaa Marlboxx tupakka-aski joku 1,1 euro ym. Insuliinit esim. 10 dollaria kuukauden satsi ja muut pillerit muutamia senttejä ym. Ne, vaahtoavat suu vaahdossa, että KELA maksaa ja korvaa sum muuta mitä ties . . . Mutta luulen, että et saa tuoda niitä tupakoita tai lääkkeitä myyntiin täältä näillä hinnoilla.. kyllä monet lääkkeet tehdään täällä myös. Eli kaikki on pelkkää paskaa. . Ilman eläkeläisiä joo ...heidän kauttaan koko totuus paljastuisi .. . . Sanoin, kuin se hengityskone .. no, ei siihen kaikki suomalaiset pääse.

      Kyllä se on raha ja sen ostovoima koko hyvinvointi usko tai et.

      • Anonyymi

        "Elämänlaatu on täällä todella hyvä kun kaiken saa halvemmalla"

        Kaikille se ei riitä se "kaikki", mitä sinä saat tuloillasi. Useimmat haluaa muutakin kuin voileipää ja tuoksusaippuaa. Kaikkien unelmien täyttymys ei ole euron Mallu-aski ja insuliini diabetekseen. Suomessa on sitäpaitsi ilmaiset insuliinit diabeetikolle ja röökaaminen on jokaisen oma häpeä, joka tulee kalliiksi yhteiskunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Elämänlaatu on täällä todella hyvä kun kaiken saa halvemmalla"

        Kaikille se ei riitä se "kaikki", mitä sinä saat tuloillasi. Useimmat haluaa muutakin kuin voileipää ja tuoksusaippuaa. Kaikkien unelmien täyttymys ei ole euron Mallu-aski ja insuliini diabetekseen. Suomessa on sitäpaitsi ilmaiset insuliinit diabeetikolle ja röökaaminen on jokaisen oma häpeä, joka tulee kalliiksi yhteiskunnalle.

        Jokainen elää niillä resursseilla mitä kullakin on, voit toki kertoa omasta reissaamisestasi äidin peräkammarista, on helppoa elää kun sen joku kustantaa, tapsa maksaa omat kulunsa, maksa sinäkin, resupekka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen elää niillä resursseilla mitä kullakin on, voit toki kertoa omasta reissaamisestasi äidin peräkammarista, on helppoa elää kun sen joku kustantaa, tapsa maksaa omat kulunsa, maksa sinäkin, resupekka.

        Ihanko itse kustantaa? Minä kun ymmärsin että viiskymppisenä sairaseläkkeelle keinotteli itsensä ja oli ottanut selvää mitä pitää tehdä ja sanoa jotta "pääsee" saieraseläkkeelle.
        Sairaseläkettä ei suinkaan maksa Tapsa itse, vaan sen maksaa eläkeyhtiö niistä rahoista, jotka kerätään työssä käyviltä veronmaksajilta.
        Tapsan tarina on identtinen kanssasi. Reumamiehiä, joita ei naiset kiinnosta eikä mikään muukaan.

        Kerropas Numba, mistä tiedät että Tapsa on edes todellinen, katsos kun hänen useimmat kuvansa ovat netistä kuvakaappauksia joiden kuitenkin väitti olevan omiansa, eikä Tapio tai Tapani nimistä dokumenttia Vietnamista ole näkynyt lukemattomista pyynnöistä huolimatta. Miksi puolustelet tukipummia ja miksi Tapsan kanssa hyökkäätte molemmat esimerkiksi yrittäjien päälle suuna päänä haukkuen heidän "viiden tähden aamiaiset" ja autojen vuokraamiset? Ihannoitte köyhyyttä ja suututte kamalasti rikkaammille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko itse kustantaa? Minä kun ymmärsin että viiskymppisenä sairaseläkkeelle keinotteli itsensä ja oli ottanut selvää mitä pitää tehdä ja sanoa jotta "pääsee" saieraseläkkeelle.
        Sairaseläkettä ei suinkaan maksa Tapsa itse, vaan sen maksaa eläkeyhtiö niistä rahoista, jotka kerätään työssä käyviltä veronmaksajilta.
        Tapsan tarina on identtinen kanssasi. Reumamiehiä, joita ei naiset kiinnosta eikä mikään muukaan.

        Kerropas Numba, mistä tiedät että Tapsa on edes todellinen, katsos kun hänen useimmat kuvansa ovat netistä kuvakaappauksia joiden kuitenkin väitti olevan omiansa, eikä Tapio tai Tapani nimistä dokumenttia Vietnamista ole näkynyt lukemattomista pyynnöistä huolimatta. Miksi puolustelet tukipummia ja miksi Tapsan kanssa hyökkäätte molemmat esimerkiksi yrittäjien päälle suuna päänä haukkuen heidän "viiden tähden aamiaiset" ja autojen vuokraamiset? Ihannoitte köyhyyttä ja suututte kamalasti rikkaammille?

        Kyllä ja ei sinulla on erittäin huonot tiedot suomalaisten eläketurvasta, eläkeyhtiöiden maksama eläketurva on jokaisen työntekijän itsensä maksama, eläkevakuutusyhtiöt kustantaa itse eläketurvamaksuilla ja sijoitustuotoilla maksettavat eläkkeet, yhteiskunta ei liity asiaan mitenkään, lisäksi tk-eläkkeelle on erittäin vaikea päästä, sinne ei niin vaan mennä ensin vakuutusyhtiö ja kela yrittää tehdä kaikkensa että sitä ei tarvitsisi myöntää, koska se maksaa eläkeyhtiöille aivan helvetisti... minun tapauksesta 46 vuotiaasta siihen asti kun delaan, ainoa suunnittelu mitä voi tehdä on saada perussuomalaista parempaa palkkaa, jolloin se eläkekertymä on hyvä ja tuottaa hyvän eläkkeen... tämän minä suunnittelin etukäteen, ja selvitin miten eläketurva maksetaan... ja mitkä sen suuruuteen vaikuttavat.


        En tiedä onko tapsa olemassa, mutta todennäköisesti on, hän on lisäksi hoitanut asiansa varsin hyvin, todennäköisesti paremmin kuin sinä, jos hänellä on tk-eläketasolla 1.800 euroa, ja on minua nuorempi mitä luulen, hän on pitänyt tienata ihan hyvin, muuten ei eläkettä kerry, eikä hän ole ollut huonosti palkatulla alalla, vaan ihan normitöissä, mistä työnantaja on maksanut hänen eläketurvansa... pitää olla hyvä palkkainen että pääsee tuollaiseen eläketasoon, sairaanhoitaja saa 30 vuoden työpanoksestaan alle 2.000 euron eläkkeestä..

        Tuo köyhyysteemasi alkaa olla kulunut, jos saat vaikka 2000 euroa eläkettä, kannattaa laskea montako asuntoa pitää omistaa että saat saman nettona käteen... jos omistat 140.000 euron rivarin kuten minä, se ei ole koskaan tuottanut mitään, pyydän vuokraa 800 euroa kuukaudessa, en kehtaa enempää, asunto on velaton, kerran siellä hajosi huurre kotikylmiö, sen korjaaminen maksoi 3400 euroa... meni kaikki tuotot kerralla...

        Yrittäkään nyt lapsirakkaat ymmärtää että sillä ei ole merkitystä, jos sinulla on oma asunto, se tuotto on niin pieni että tarvitset 5-7 asuntoa että saat tuon 2000 euroa kuukaudessa käteesi, kun maksat verot, ja muut kulut... tuo 5-7...

        Toinen lasketa tapa on laskea että paljon sinulla pitää olla rahaa sijoitettuna että saat sille vaikka 8 % koron, ja tästäkin maksat pääomaverot, en viitsi lukea laskemaan...

        Henkilö ei ole rikas, paitsi kahden viikon miljonääri, ""viiden tähden aamiaiset" ja autojen vuokraamiset? Ihannoitte köyhyyttä ja suututte kamalasti rikkaammille?"" eivät he ole sen rikkaampia, jos osaisit edes hiemaan laskea, huomaat että tilanne on juuri päinvastoin...

        Lapsirakas jos sinulla on 200.000 euron asunto, auto vaikka kaksi, 300.000 euron kesämökki, luuletko että paljonko saat näitä vuokratuottoja, kannat riskin luottotappioista, yhtiövastikkeista, kulumisesta, olet kusessa jos sinulla ei ole kunnollista eläketurvaa, kun se ikä sinulle tulee, ja se tulee varmasti, erota reppana mikä on totta ja mikä fantasiaa... kahden viikon miljonääri...

        Ja tarkasta eläketurvasi... voit hämmästyä, se kasvaa äärettömän hitaasti...

        ja laske poika laske, miten tulet toimeen eläkkeelläsi.

        By NumBall HHN 63v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja ei sinulla on erittäin huonot tiedot suomalaisten eläketurvasta, eläkeyhtiöiden maksama eläketurva on jokaisen työntekijän itsensä maksama, eläkevakuutusyhtiöt kustantaa itse eläketurvamaksuilla ja sijoitustuotoilla maksettavat eläkkeet, yhteiskunta ei liity asiaan mitenkään, lisäksi tk-eläkkeelle on erittäin vaikea päästä, sinne ei niin vaan mennä ensin vakuutusyhtiö ja kela yrittää tehdä kaikkensa että sitä ei tarvitsisi myöntää, koska se maksaa eläkeyhtiöille aivan helvetisti... minun tapauksesta 46 vuotiaasta siihen asti kun delaan, ainoa suunnittelu mitä voi tehdä on saada perussuomalaista parempaa palkkaa, jolloin se eläkekertymä on hyvä ja tuottaa hyvän eläkkeen... tämän minä suunnittelin etukäteen, ja selvitin miten eläketurva maksetaan... ja mitkä sen suuruuteen vaikuttavat.


        En tiedä onko tapsa olemassa, mutta todennäköisesti on, hän on lisäksi hoitanut asiansa varsin hyvin, todennäköisesti paremmin kuin sinä, jos hänellä on tk-eläketasolla 1.800 euroa, ja on minua nuorempi mitä luulen, hän on pitänyt tienata ihan hyvin, muuten ei eläkettä kerry, eikä hän ole ollut huonosti palkatulla alalla, vaan ihan normitöissä, mistä työnantaja on maksanut hänen eläketurvansa... pitää olla hyvä palkkainen että pääsee tuollaiseen eläketasoon, sairaanhoitaja saa 30 vuoden työpanoksestaan alle 2.000 euron eläkkeestä..

        Tuo köyhyysteemasi alkaa olla kulunut, jos saat vaikka 2000 euroa eläkettä, kannattaa laskea montako asuntoa pitää omistaa että saat saman nettona käteen... jos omistat 140.000 euron rivarin kuten minä, se ei ole koskaan tuottanut mitään, pyydän vuokraa 800 euroa kuukaudessa, en kehtaa enempää, asunto on velaton, kerran siellä hajosi huurre kotikylmiö, sen korjaaminen maksoi 3400 euroa... meni kaikki tuotot kerralla...

        Yrittäkään nyt lapsirakkaat ymmärtää että sillä ei ole merkitystä, jos sinulla on oma asunto, se tuotto on niin pieni että tarvitset 5-7 asuntoa että saat tuon 2000 euroa kuukaudessa käteesi, kun maksat verot, ja muut kulut... tuo 5-7...

        Toinen lasketa tapa on laskea että paljon sinulla pitää olla rahaa sijoitettuna että saat sille vaikka 8 % koron, ja tästäkin maksat pääomaverot, en viitsi lukea laskemaan...

        Henkilö ei ole rikas, paitsi kahden viikon miljonääri, ""viiden tähden aamiaiset" ja autojen vuokraamiset? Ihannoitte köyhyyttä ja suututte kamalasti rikkaammille?"" eivät he ole sen rikkaampia, jos osaisit edes hiemaan laskea, huomaat että tilanne on juuri päinvastoin...

        Lapsirakas jos sinulla on 200.000 euron asunto, auto vaikka kaksi, 300.000 euron kesämökki, luuletko että paljonko saat näitä vuokratuottoja, kannat riskin luottotappioista, yhtiövastikkeista, kulumisesta, olet kusessa jos sinulla ei ole kunnollista eläketurvaa, kun se ikä sinulle tulee, ja se tulee varmasti, erota reppana mikä on totta ja mikä fantasiaa... kahden viikon miljonääri...

        Ja tarkasta eläketurvasi... voit hämmästyä, se kasvaa äärettömän hitaasti...

        ja laske poika laske, miten tulet toimeen eläkkeelläsi.

        By NumBall HHN 63v.

        sinulla on velaton asunto jota vuokraa vaikkapa tonnilla, maksat siitä hoitokuluja 680 euroa, asunto kuluu ja oletetaan että arvo ei paljon laske eikä nouse, mutta pitää arvonsa...

        sinulle jää siitä bruttona 320euroa, tästä maksat vielä 100 veroa... eli 220 euroa...

        voit toki myydä asuntosi kun lähdet thaimaahan, saat siitä sen 200.000 euroa, käteistä... jos se on ollut käytössäsi yli kaksi vuotta, jos sijoitusasunto maksat vielä 25% veroa kauppahinnasta, rahat riittää 10 vuotta thaimaassa jos säästeliäästi elät, jos elät huolta vailla huomista se riittää 2-3 vuotta, ilman eläketurvaa olet kusessa...

        BY NumBall HHN 63v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinulla on velaton asunto jota vuokraa vaikkapa tonnilla, maksat siitä hoitokuluja 680 euroa, asunto kuluu ja oletetaan että arvo ei paljon laske eikä nouse, mutta pitää arvonsa...

        sinulle jää siitä bruttona 320euroa, tästä maksat vielä 100 veroa... eli 220 euroa...

        voit toki myydä asuntosi kun lähdet thaimaahan, saat siitä sen 200.000 euroa, käteistä... jos se on ollut käytössäsi yli kaksi vuotta, jos sijoitusasunto maksat vielä 25% veroa kauppahinnasta, rahat riittää 10 vuotta thaimaassa jos säästeliäästi elät, jos elät huolta vailla huomista se riittää 2-3 vuotta, ilman eläketurvaa olet kusessa...

        BY NumBall HHN 63v.

        Alle kaksi tonnia nettoeuroja, niin se raha riittää vain peruselämiseen. Ei mitään voi tehdä eikä harrastella, puhumattakaan golfista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle kaksi tonnia nettoeuroja, niin se raha riittää vain peruselämiseen. Ei mitään voi tehdä eikä harrastella, puhumattakaan golfista.

        No varaudu siihen että sinulla on elintason vaatimukset kattava eläketurva, ja opi ymmärtämään meistä jokaisella on työhistoria, muuten ei voi olla työeläkettäkään, ja opettele laskemaan paljonko voit saada vuokraa nettona, jos vuokraat asuntosi jos sinulla sellainen on, kun vähennät siitä sinun maksusi, tarvitset 2000 euroon monta asuntoa, huomio myös korjauskulut ja taloyhtiön rahoitusvastike... kuten sanoin minulla on vuokralla kolmio, se ei ole 10 vuoden aikana tuottanut senttiäkään, yksi vuokrakohde tuottaa korkeitaan 300 euroa, perusasunnossa... helsingin ulkopuolella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinulla on velaton asunto jota vuokraa vaikkapa tonnilla, maksat siitä hoitokuluja 680 euroa, asunto kuluu ja oletetaan että arvo ei paljon laske eikä nouse, mutta pitää arvonsa...

        sinulle jää siitä bruttona 320euroa, tästä maksat vielä 100 veroa... eli 220 euroa...

        voit toki myydä asuntosi kun lähdet thaimaahan, saat siitä sen 200.000 euroa, käteistä... jos se on ollut käytössäsi yli kaksi vuotta, jos sijoitusasunto maksat vielä 25% veroa kauppahinnasta, rahat riittää 10 vuotta thaimaassa jos säästeliäästi elät, jos elät huolta vailla huomista se riittää 2-3 vuotta, ilman eläketurvaa olet kusessa...

        BY NumBall HHN 63v.

        Ja sekoilu metrisen jälkeen vielä jatkuu...

        Rivitalon pätkä arvoltaan 200 000 euroa josta maksat hoitokuluja 680 euroa, ok?

        Kertoisitko kännispede vielä mistä nuo hoitokulut muodostuvat, uima-altaan hoitokulut kesäisin ovat varmaan kovat, mutta onko se käytössä talvellakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen elää niillä resursseilla mitä kullakin on, voit toki kertoa omasta reissaamisestasi äidin peräkammarista, on helppoa elää kun sen joku kustantaa, tapsa maksaa omat kulunsa, maksa sinäkin, resupekka.

        Halpa Malpertti ja insuliini takaa siis korkean elämänlaadun? Ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sekoilu metrisen jälkeen vielä jatkuu...

        Rivitalon pätkä arvoltaan 200 000 euroa josta maksat hoitokuluja 680 euroa, ok?

        Kertoisitko kännispede vielä mistä nuo hoitokulut muodostuvat, uima-altaan hoitokulut kesäisin ovat varmaan kovat, mutta onko se käytössä talvellakin?

        Taas sinä reppana kiinnitit huomiota epäolennaiseen, 200.000 asunnossa ei ole hoitokulutkaan 680 euroa kuukaudessa, mutta eipä ole vuokrakaan 1000 euroa, olennaista on käsittää että vuokrat eivät ole nettotuloa kuten 2010 väittää, vaan kiinteistöön kuuluu erilaisia kuluja, monessa yhtiössä on lisäksi yhtiölainaa, vaikka remppojen jäljiltä, joka maksetaan rahoitusvastikkeessa, tai ainakin joutuu maksamaan hoitovastiketta...

        lasket vaan rohkeasti paljonko asuntoja pitää olla että saat niistä revittyä 2000 euroa tuottoja kuukaudessa, se tässä oli asiana, summat oli tekaistuja esimerkkejä.

        Suomessa ei ole juurikaan uima-altaallisia asuntoja, jos on ne allas alue pidetään auki ympärivuoden... joten kyllä se aiheuttaa kuluja, myös ympäri vuoden... tosin niitä on harvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sekoilu metrisen jälkeen vielä jatkuu...

        Rivitalon pätkä arvoltaan 200 000 euroa josta maksat hoitokuluja 680 euroa, ok?

        Kertoisitko kännispede vielä mistä nuo hoitokulut muodostuvat, uima-altaan hoitokulut kesäisin ovat varmaan kovat, mutta onko se käytössä talvellakin?

        Ja resuperse minun ei tarvitse mennä mihinkään rannalle ihailemaan niitä sinun niin rakastamia hevosen paskoja, minulla on täällä joka asunnossa uima-allas eikä nyt ole oikein hyvä aika edes uida meressä on liikaa meduusoja, enkä välitä seurustella niiden kanssa... reppana...

        2016-10-24 13:42:43 By NumBall HHN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas sinä reppana kiinnitit huomiota epäolennaiseen, 200.000 asunnossa ei ole hoitokulutkaan 680 euroa kuukaudessa, mutta eipä ole vuokrakaan 1000 euroa, olennaista on käsittää että vuokrat eivät ole nettotuloa kuten 2010 väittää, vaan kiinteistöön kuuluu erilaisia kuluja, monessa yhtiössä on lisäksi yhtiölainaa, vaikka remppojen jäljiltä, joka maksetaan rahoitusvastikkeessa, tai ainakin joutuu maksamaan hoitovastiketta...

        lasket vaan rohkeasti paljonko asuntoja pitää olla että saat niistä revittyä 2000 euroa tuottoja kuukaudessa, se tässä oli asiana, summat oli tekaistuja esimerkkejä.

        Suomessa ei ole juurikaan uima-altaallisia asuntoja, jos on ne allas alue pidetään auki ympärivuoden... joten kyllä se aiheuttaa kuluja, myös ympäri vuoden... tosin niitä on harvassa.

        "Taas sinä reppana kiinnitit huomiota epäolennaiseen, 200.000 asunnossa ei ole hoitokulutkaan 680 euroa kuukaudessa, mutta eipä ole vuokrakaan 1000 euroa, olennaista on käsittää että vuokrat eivät ole nettotuloa kuten 2010 väittää,"

        Minä puolestani kiinnitin huomiota siihen, että sinä olet taas päästellyt oikein urakalla palstalle sitä itteäsi.

        Varmasti moni muu minun lisäksi on kiinnittänyt huomiota tähän, että sinä sekoilet ja kirjoittelet usein miten pelkkää pasasta - ja vastaavasti 2010 kirjoittaa selkeästi ja perustellusti asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas sinä reppana kiinnitit huomiota epäolennaiseen, 200.000 asunnossa ei ole hoitokulutkaan 680 euroa kuukaudessa, mutta eipä ole vuokrakaan 1000 euroa, olennaista on käsittää että vuokrat eivät ole nettotuloa kuten 2010 väittää, vaan kiinteistöön kuuluu erilaisia kuluja, monessa yhtiössä on lisäksi yhtiölainaa, vaikka remppojen jäljiltä, joka maksetaan rahoitusvastikkeessa, tai ainakin joutuu maksamaan hoitovastiketta...

        lasket vaan rohkeasti paljonko asuntoja pitää olla että saat niistä revittyä 2000 euroa tuottoja kuukaudessa, se tässä oli asiana, summat oli tekaistuja esimerkkejä.

        Suomessa ei ole juurikaan uima-altaallisia asuntoja, jos on ne allas alue pidetään auki ympärivuoden... joten kyllä se aiheuttaa kuluja, myös ympäri vuoden... tosin niitä on harvassa.

        Minä kiinnitin huomiota erääseen oleelliseen asiaan.

        Palstan sääntöjen mukaan sinä saat nimitellä täällä ihmisiä miten haluat, mutta sinua kritisoivat viestit poistuvat sääntöjen vastaisina.

        Osaatko arvioida mistä tämä johtuu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja ei sinulla on erittäin huonot tiedot suomalaisten eläketurvasta, eläkeyhtiöiden maksama eläketurva on jokaisen työntekijän itsensä maksama, eläkevakuutusyhtiöt kustantaa itse eläketurvamaksuilla ja sijoitustuotoilla maksettavat eläkkeet, yhteiskunta ei liity asiaan mitenkään, lisäksi tk-eläkkeelle on erittäin vaikea päästä, sinne ei niin vaan mennä ensin vakuutusyhtiö ja kela yrittää tehdä kaikkensa että sitä ei tarvitsisi myöntää, koska se maksaa eläkeyhtiöille aivan helvetisti... minun tapauksesta 46 vuotiaasta siihen asti kun delaan, ainoa suunnittelu mitä voi tehdä on saada perussuomalaista parempaa palkkaa, jolloin se eläkekertymä on hyvä ja tuottaa hyvän eläkkeen... tämän minä suunnittelin etukäteen, ja selvitin miten eläketurva maksetaan... ja mitkä sen suuruuteen vaikuttavat.


        En tiedä onko tapsa olemassa, mutta todennäköisesti on, hän on lisäksi hoitanut asiansa varsin hyvin, todennäköisesti paremmin kuin sinä, jos hänellä on tk-eläketasolla 1.800 euroa, ja on minua nuorempi mitä luulen, hän on pitänyt tienata ihan hyvin, muuten ei eläkettä kerry, eikä hän ole ollut huonosti palkatulla alalla, vaan ihan normitöissä, mistä työnantaja on maksanut hänen eläketurvansa... pitää olla hyvä palkkainen että pääsee tuollaiseen eläketasoon, sairaanhoitaja saa 30 vuoden työpanoksestaan alle 2.000 euron eläkkeestä..

        Tuo köyhyysteemasi alkaa olla kulunut, jos saat vaikka 2000 euroa eläkettä, kannattaa laskea montako asuntoa pitää omistaa että saat saman nettona käteen... jos omistat 140.000 euron rivarin kuten minä, se ei ole koskaan tuottanut mitään, pyydän vuokraa 800 euroa kuukaudessa, en kehtaa enempää, asunto on velaton, kerran siellä hajosi huurre kotikylmiö, sen korjaaminen maksoi 3400 euroa... meni kaikki tuotot kerralla...

        Yrittäkään nyt lapsirakkaat ymmärtää että sillä ei ole merkitystä, jos sinulla on oma asunto, se tuotto on niin pieni että tarvitset 5-7 asuntoa että saat tuon 2000 euroa kuukaudessa käteesi, kun maksat verot, ja muut kulut... tuo 5-7...

        Toinen lasketa tapa on laskea että paljon sinulla pitää olla rahaa sijoitettuna että saat sille vaikka 8 % koron, ja tästäkin maksat pääomaverot, en viitsi lukea laskemaan...

        Henkilö ei ole rikas, paitsi kahden viikon miljonääri, ""viiden tähden aamiaiset" ja autojen vuokraamiset? Ihannoitte köyhyyttä ja suututte kamalasti rikkaammille?"" eivät he ole sen rikkaampia, jos osaisit edes hiemaan laskea, huomaat että tilanne on juuri päinvastoin...

        Lapsirakas jos sinulla on 200.000 euron asunto, auto vaikka kaksi, 300.000 euron kesämökki, luuletko että paljonko saat näitä vuokratuottoja, kannat riskin luottotappioista, yhtiövastikkeista, kulumisesta, olet kusessa jos sinulla ei ole kunnollista eläketurvaa, kun se ikä sinulle tulee, ja se tulee varmasti, erota reppana mikä on totta ja mikä fantasiaa... kahden viikon miljonääri...

        Ja tarkasta eläketurvasi... voit hämmästyä, se kasvaa äärettömän hitaasti...

        ja laske poika laske, miten tulet toimeen eläkkeelläsi.

        By NumBall HHN 63v.

        Jumankekka kuinka uskomattoman sekava kirjoitus.

        Saanen kysyä mikä mikä seuraavista vaihtoehdoista on oikein?

        A.) Kirjoittaja ei ole aivan terve.
        B.) Kirjoittaja on ollut kännissä.
        c.) Kirjoittaja ollut myös lääkkeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taas sinä reppana kiinnitit huomiota epäolennaiseen, 200.000 asunnossa ei ole hoitokulutkaan 680 euroa kuukaudessa, mutta eipä ole vuokrakaan 1000 euroa, olennaista on käsittää että vuokrat eivät ole nettotuloa kuten 2010 väittää,"

        Minä puolestani kiinnitin huomiota siihen, että sinä olet taas päästellyt oikein urakalla palstalle sitä itteäsi.

        Varmasti moni muu minun lisäksi on kiinnittänyt huomiota tähän, että sinä sekoilet ja kirjoittelet usein miten pelkkää pasasta - ja vastaavasti 2010 kirjoittaa selkeästi ja perustellusti asiaa.

        "Varmasti moni muu minun lisäksi on kiinnittänyt huomiota tähän, että sinä sekoilet ja kirjoittelet usein miten pelkkää pasasta - ja vastaavasti 2010 kirjoittaa selkeästi ja perustellusti asiaa."

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Tuossa oli yksi persu-vajakki lehdessä, joka näki ulkomaalaisen naisen ja pikkutytön. Hän kertoi, että suomalaiset on taistellut tämän maan ja hän on suomalainen kuulemma. Tuli talvi ja jatkosota sun muuta.

      Näin, ihmismäisestä kannasta olisin vastannut joo mutta sinä et. Taistellut siis jatko ja talvisodassa. Hän oli kuulemma ihan saanut tai joutunut työhön. Ei ollut omaa autoa ja sellaista määrää romua kantoi bussiin... Eikö ne muut suomalaiset vieneet häntä edes kotiin ?

      Toki tyhmästä päästä kärsii koko ruumis on jo sananlasku. Meni varmasti katsomaan jääkiekkoa miksi ... Eihän hän sitä edes pelaa. ? Toki vajakeilla on perusasiat ihan sekaisin ja tottahan minäkin siinä jouduin elämään. Ei ollut minullekaan helppoa päästä pois valtio propagandasta ja se oli todella vaikeaa. . . Siihen kyllä auttoi kristinusko ja matkustaminen ja sitten siitä seurasi kamala tuska, kun pitää löytää perusasiat uudelleen.

      Suurin osa Suomessa asuvista on sairastunut valtio paskaan ja tämä käy ilmi suoraan PS:n äänestäjä määristä ja hyvänolon epätodellisesta tunteesta .. olla onnellinen sellaisista asioista mitkä ei ole todellisia. Onhan jokaisessa kulmassa ja maitopurkista karkkipussiin suomalainen. Monella on mennyt jopa makuaistit. Veljeni oli yksi tällainen voin näin kertoa hyvin konkreettisesti näistä asioista. Hän oli sairas päästään ja kuvitteli olevansa muuta, kuin oli. Eli myös menneessä .. kuten Suomessa on sota ja toista maailman sotaa uutisoitu. Suomi kyllä itsenäistyi jo 1917. 6.12 ja siinä on kolme kutosta.

      • Anonyymi

        Pasanen herätti taas tämän luuseritapsan henkiin.


    • Anonyymi

      Teillä on liian lyhyet hameet, korvissa.

      Nuo vertailut ovat lähinnä vain viihdettä, mitä tämä shitchat,,,
      ja liian avoimet hameet,,,

      pankaa bordelli sinne Levin päälle, sitten alkaa oikeesti tulla maksuhaluista turrea

      • Anonyymi

        Menepäs taas Näkymätön Anna väistelemään ostarin nistejä sinne Paskilaan


      • Sinulla ei taida olla pienintäkään hajua mitä väkeä isoin osa ulkolaisista turisteista jotka vaikka Levillä käyvät ovat (jos jätetään Norjalaiset nuoret pois jotkä käyvät siellä "halvan viinan" perässä"), ne ovat lapsiperheitä (etenkin Britit luokkaa 90%:a lapsiperheitä) ja aikuisia pariskuntia isoin osa ulkolaisista turisteista. Tuskin sinne kauheasti edes haluttaisiin mitää huorien perässä pörräävää porukkaa.
        Levin yöelämä on siistiytynyt viimeisen reilun kymmenen vuoden aika mistä itselläni on erittäin hyvä tietämys asian suhteen, väkeä käy vuosi vuodelta enemmän ryyppäävien henkilöiden osuus on vähentynyt ja erilaisten aktiviteettien parissa aikansa viettävien osuus on lisääntynyt.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Sinulla ei taida olla pienintäkään hajua mitä väkeä isoin osa ulkolaisista turisteista jotka vaikka Levillä käyvät ovat (jos jätetään Norjalaiset nuoret pois jotkä käyvät siellä "halvan viinan" perässä"), ne ovat lapsiperheitä (etenkin Britit luokkaa 90%:a lapsiperheitä) ja aikuisia pariskuntia isoin osa ulkolaisista turisteista. Tuskin sinne kauheasti edes haluttaisiin mitää huorien perässä pörräävää porukkaa.
        Levin yöelämä on siistiytynyt viimeisen reilun kymmenen vuoden aika mistä itselläni on erittäin hyvä tietämys asian suhteen, väkeä käy vuosi vuodelta enemmän ryyppäävien henkilöiden osuus on vähentynyt ja erilaisten aktiviteettien parissa aikansa viettävien osuus on lisääntynyt.

        Juurikin noin. Oli tutkimus nuorista ja heidän ihanteistaan Suomessa.

        70-80- luvulla nuorison ihanne oli retkut juopot muusikot, tupakointi ja tappelupukarit. Nuorena kuolema oli romanttinen ajatus.

        2020- luvulla terveet nuoret ihailee tietoviisaita tubettajia, urheilijoita, terveitä elämäntapoja ja kehittymistä.

        Nykyinen 12 vuotias tietää maailman asioista enemmän ja ymmärtää enemmän kuin 80- luvun kolmekymppiset, joiden elämään kuului keskimäärin vain työ ja joutenolo.

        Harva harrasti mitään tai kehitti itseään, ei ollut edes mahdollisuuksia sellaiseen. Puitteita ja lajeja ei ollut edes 10% siitä mitä nykyään.

        Jos esim meillä oli yläasteella 550 oppilasta, niin heistä jotakin harrasti max joka kymmenes.

        Informaatioyhteiskunta on myös passivoinut nuoria, mutta tietoa on saatavilla ja mahdollisuuksia on valtavasti, eikä ainoastaan rikkaiden lapsille.

        Nykyään kannustetaan nuoria löytämään se oma juttunsa, eikä pakoteta johonkin luokkaan tai muottiin.

        Suurimmat urheilusankarit historiassa ovat usein tarinoita vaikeuksista voittoon. Pele, Manny Pacquiao, Messi jne.

        Salaisuus suureen menestykseen on rakkaus lajiin.

        Esim minun pojat ei tuhlaa aikaansa baariin eikä turhaan notkumiseen . Tekevät työnsä työnä ja vapaa-aika kuluu prätkän selässä, hiihtäessä, salilla, puulaakissa, lasketellessa maailman hienoimmissa kohteissa.

        He myös heittävät 1-2 pidempää lomaa vuodesta. Ei roiku rööki huulessa ja eivät pelkää tarttua haravaan mökillä.

        Ihailen suuresti nykynuorisoa. Pattayallakin osaavat käyttäytyä, eikä jorise juurissa jossakin kuppilan nurkassa kuten vanha kansa aikoinaan.

        Luojalle kiitos siitä!

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin. Oli tutkimus nuorista ja heidän ihanteistaan Suomessa.

        70-80- luvulla nuorison ihanne oli retkut juopot muusikot, tupakointi ja tappelupukarit. Nuorena kuolema oli romanttinen ajatus.

        2020- luvulla terveet nuoret ihailee tietoviisaita tubettajia, urheilijoita, terveitä elämäntapoja ja kehittymistä.

        Nykyinen 12 vuotias tietää maailman asioista enemmän ja ymmärtää enemmän kuin 80- luvun kolmekymppiset, joiden elämään kuului keskimäärin vain työ ja joutenolo.

        Harva harrasti mitään tai kehitti itseään, ei ollut edes mahdollisuuksia sellaiseen. Puitteita ja lajeja ei ollut edes 10% siitä mitä nykyään.

        Jos esim meillä oli yläasteella 550 oppilasta, niin heistä jotakin harrasti max joka kymmenes.

        Informaatioyhteiskunta on myös passivoinut nuoria, mutta tietoa on saatavilla ja mahdollisuuksia on valtavasti, eikä ainoastaan rikkaiden lapsille.

        Nykyään kannustetaan nuoria löytämään se oma juttunsa, eikä pakoteta johonkin luokkaan tai muottiin.

        Suurimmat urheilusankarit historiassa ovat usein tarinoita vaikeuksista voittoon. Pele, Manny Pacquiao, Messi jne.

        Salaisuus suureen menestykseen on rakkaus lajiin.

        Esim minun pojat ei tuhlaa aikaansa baariin eikä turhaan notkumiseen . Tekevät työnsä työnä ja vapaa-aika kuluu prätkän selässä, hiihtäessä, salilla, puulaakissa, lasketellessa maailman hienoimmissa kohteissa.

        He myös heittävät 1-2 pidempää lomaa vuodesta. Ei roiku rööki huulessa ja eivät pelkää tarttua haravaan mökillä.

        Ihailen suuresti nykynuorisoa. Pattayallakin osaavat käyttäytyä, eikä jorise juurissa jossakin kuppilan nurkassa kuten vanha kansa aikoinaan.

        Luojalle kiitos siitä!

        2010

        Mikähän tämän 2010 ongelmat oikeastaan ovat, jotka johtavat näihin oireiluihin päivittäin, heikko itsetunto, totaali epäonnistuminen elämässään, syitä voi vain arvailla, 555555

        Päteminen pattayapalstalla ei ole varmasti kenenkään tavoitteena elämässään, kaikki on parasta mitä rahalla saa lomakohteet on maailman hienoimpia, pitää olla suurin kaunein ja rikkain pattayapalstalla, kertoa siitä joka päivä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Sinulla ei taida olla pienintäkään hajua mitä väkeä isoin osa ulkolaisista turisteista jotka vaikka Levillä käyvät ovat (jos jätetään Norjalaiset nuoret pois jotkä käyvät siellä "halvan viinan" perässä"), ne ovat lapsiperheitä (etenkin Britit luokkaa 90%:a lapsiperheitä) ja aikuisia pariskuntia isoin osa ulkolaisista turisteista. Tuskin sinne kauheasti edes haluttaisiin mitää huorien perässä pörräävää porukkaa.
        Levin yöelämä on siistiytynyt viimeisen reilun kymmenen vuoden aika mistä itselläni on erittäin hyvä tietämys asian suhteen, väkeä käy vuosi vuodelta enemmän ryyppäävien henkilöiden osuus on vähentynyt ja erilaisten aktiviteettien parissa aikansa viettävien osuus on lisääntynyt.

        Santtu, huomasit kai että vastasit Posso Pasaselle ja olet kai huomannut, ettei tällä ole hajua mistään muustakaan?


      • Anonyymi

        Minä Hesalainen / Puhekktilainen 30v, nainen, hoikka, pienet nepparit, hetero, kielitaito englanti, suomi ja thai, ammattini ja työllisyystilanteen johdosta omavarainen, ajanvietto thaimaassa ja suomessa perustuen aviomiehen ja minun yhteisten liiketoimintojen mukaisesti.
        Mukavaa kun nyt alkaa palaute olemaan jotain muuta kuin pippelin mittaa. KIITOS.

        30.1.2017 8:11 By ThaiLady


      • Anonyymi

        Onko sulla NumBalli kellohame nyt missä?
        Entäs lildo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä Hesalainen / Puhekktilainen 30v, nainen, hoikka, pienet nepparit, hetero, kielitaito englanti, suomi ja thai, ammattini ja työllisyystilanteen johdosta omavarainen, ajanvietto thaimaassa ja suomessa perustuen aviomiehen ja minun yhteisten liiketoimintojen mukaisesti.
        Mukavaa kun nyt alkaa palaute olemaan jotain muuta kuin pippelin mittaa. KIITOS.

        30.1.2017 8:11 By ThaiLady

        Onko sulla yksinäistä ja ikävä jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä Hesalainen / Puhekktilainen 30v, nainen, hoikka, pienet nepparit, hetero, kielitaito englanti, suomi ja thai, ammattini ja työllisyystilanteen johdosta omavarainen, ajanvietto thaimaassa ja suomessa perustuen aviomiehen ja minun yhteisten liiketoimintojen mukaisesti.
        Mukavaa kun nyt alkaa palaute olemaan jotain muuta kuin pippelin mittaa. KIITOS.

        30.1.2017 8:11 By ThaiLady

        Oi niitä aikoja kun kellohameet heilui ja pieru muistutti poikain juhlien jälkeen enemmänkin haukotusta....

        Senssu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tämän 2010 ongelmat oikeastaan ovat, jotka johtavat näihin oireiluihin päivittäin, heikko itsetunto, totaali epäonnistuminen elämässään, syitä voi vain arvailla, 555555

        Päteminen pattayapalstalla ei ole varmasti kenenkään tavoitteena elämässään, kaikki on parasta mitä rahalla saa lomakohteet on maailman hienoimpia, pitää olla suurin kaunein ja rikkain pattayapalstalla, kertoa siitä joka päivä.

        Tervehenkisen nykynuorison ylistäminen johtuu siis heikosta itsetunnosta? Ja millähän logiikalla se sitten vielä on pätemistä? Eikö se sitten sinun mielestäsi ole hyvä asia että nuorisossa on ainesta pitää maapallo pyörimässä ja parempana kuin ennen, vai onko se sinulta jotenkin pois?


    • Anonyymi

      Kohteista puuttuu Savon Pattaya.

    • Anonyymi

      Vuonna 2023, laskettelukauden päättäjäisbileissä Levillä jäi poliisin ratsiassa haaviin 138 huumeidenkäyttäjää. Yhtenä iltana. Testinä pyyhkäisytesti IonScan 600 laitteella. Analyysinä Drugs.

      Levi, entinen Sirkan kylä, on Suomen huumekaupan keskus. Siellä kohtaavat sekä myyjät että ostajat.

      Kaikki muut väitteet ovat valhetta ja sellaisten esittäjien taustat on laitettava tutkintaan. Tilanne Suomessa ei saa kehittyä Ruotsin mallin mukaiseksi tässä asiassa.

      • Kerrotko tuosta lisää missä nuo bileet olivat Levillä ja miten tuo ratsia toteutettu? Kun ilman rikosepäilyä huumeseulonta on suomessa Poliisilta kiellettyä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko tuosta lisää missä nuo bileet olivat Levillä ja miten tuo ratsia toteutettu? Kun ilman rikosepäilyä huumeseulonta on suomessa Poliisilta kiellettyä.

        Kyseessä on Pasasen valeuutiset, jossa yksi tapaus koskee kaikkia, muutama laiton kaatopaikka on satojatuhansia laittomia kaatopaikkoja, lähikaupasta loppunut maito on koko Thaimaan maitotilanne, aamupuuroja keitellään 12 tuntia,
        Ripulitauti tarkoittaa että Thaimaassa on tapana myrkyttää turistit ja Pattayalle mennään vain halvan piparin vuoksi.

        Levilläkään tuo profeetta ei ole koskaan käynyt mutta potee jo syvää vihaa sitäkin kohtaan samoin kuin Pattayaakin kohtaan, jota monipuolisempaa kohdetta ei ole olemassakaan.
        Surullista moinen katkeruuden määrä.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko tuosta lisää missä nuo bileet olivat Levillä ja miten tuo ratsia toteutettu? Kun ilman rikosepäilyä huumeseulonta on suomessa Poliisilta kiellettyä.

        Kyllä Levillä huumeita liikkuu ja suht paljonkin, mutta 138kpl poliisin ratsiassa kiinni jääneitä niin... (saanen hymyillä...)
        Tuossa uutinen viimevuoden kevään huumevalvonnasta Levillä ja Ylläksellä.
        Minun laskujen mukaan heittoa "vain" noin kymmenkertaisesti (ja tuokin useamman päivän aikana),
        https://poliisi.fi/-/tunturikeskuksien-katuvalvonnassa-jai-kiinni-huumeita-ja-etsintakuulutettuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on Pasasen valeuutiset, jossa yksi tapaus koskee kaikkia, muutama laiton kaatopaikka on satojatuhansia laittomia kaatopaikkoja, lähikaupasta loppunut maito on koko Thaimaan maitotilanne, aamupuuroja keitellään 12 tuntia,
        Ripulitauti tarkoittaa että Thaimaassa on tapana myrkyttää turistit ja Pattayalle mennään vain halvan piparin vuoksi.

        Levilläkään tuo profeetta ei ole koskaan käynyt mutta potee jo syvää vihaa sitäkin kohtaan samoin kuin Pattayaakin kohtaan, jota monipuolisempaa kohdetta ei ole olemassakaan.
        Surullista moinen katkeruuden määrä.

        "Surullista moinen katkeruuden määrä." - ja sairasta.


    • Anonyymi

      Santut ja muut satusedät, tutustukkaa poijjaah Lapin Poliisin tiedotteisiin huhtikuu 2023, esimerkiksi. Ja palijon on tietottamatontakin, nykkin kevväälä oli.

      • Juurihan poliisitiedoitteen linkin tuohon laitoin viimevuoden kevää poliisin huumevalvonnasta.

        Kerrotko sitten lisää mitä en tietäisi.


      • Anonyymi

        "Lapissa matkailuyöpymisiä oli viime vuonna 2023 lähes viisi miljoonaa. Se on yhdeksän prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Koronavuosien aiheuttama kuoppa on ylitetty. Lappi kiinnostaa nyt erityisesti muualta Euroopasta tulevia turisteja"

        Poliisin uusimpien vuositilastojen mukaan huumausaineiden käyttörikoksia tulee ylivoimaisesti eniten ilmi Helsingissä. Sen jälkeen tulevat odotetusti Tampere ja Turku.

        Nuorten huumerikoksia johtaa Seinäjoki. Helsingissä tuomitaan 20 x enemmän huumerikollisia kuin Kemissä, 7 x enemmän kuin Oulussa, 14 x enemmän kuin Rovaniemellä.
        Kittilää ei ole millään listoilla.

        Levillä ja Ylläksellä jäi ratsioissa kiinni kymmenkunta käytöstä (lähinnä kannabis) ja yksi myyjä törkeästä huumerikoksesta. Kaikissa maailman bilekeskuksissa on huumeita liikkeellä. Viisi miljoonaa yöpymistä Lapissa viime vuonna. Siihen mahtuu bileet jos toiset.


    • Anonyymi

      Laskettelua harrastavana voin sanoa, että rinteisiin tullaan humaltuneena ja ilmeisesti myös huumeiden vaikutuksen alaisena. Tuo on viime vuosina yleistynyt, valitettavasti ja pahoja tapaturmia, täysin turhia, on sattunut useita.

      Mutta periaatteena on aina ollut se, että mitä tapahtuu Levillä, jää Leville. Ymmärtääkseni myös poliisi on poliittisen ohjauksen kohteena eikä kaikkeen enää uskalleta puuttua.

      • Anonyymi

        Rinnebaarien hinnat on niin karseat että köyhät ei siellä dokaa vakavia onnettomuuksia sattuu todella vähän. Nuoret esittelee taitojaan, eikä ole siellä kännäämässä. After ski on sitten erikseen ja sinne mennään taksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rinnebaarien hinnat on niin karseat että köyhät ei siellä dokaa vakavia onnettomuuksia sattuu todella vähän. Nuoret esittelee taitojaan, eikä ole siellä kännäämässä. After ski on sitten erikseen ja sinne mennään taksilla.

        https://www.is.fi/matkat/art-2000010246195.html

        nuita kannattaa käydä haastattelemassa. Elämäntapaintiaanit ovat palanneet Sirkan rakkaan, jonne normijärkinen ei mene edes kiviä potkimaan.


    • Anonyymi

      Kohta noiden Levin päättäjäisbileitten jälkeen tuotiin tuo laite käymään Rukan Ihkuun, jossa taisi lauleskella ja laskella vesiä Ajan Koko Yön virttä veisaava. Kyllä sielläkin huumesakkoja sai satakunta. Koko Pohjoissuomi on pilekansan knarkkimaata. Myös markiisit oli mukana eli kittilän runkkarit. Oihsivat menheet Pattijoille.

      • Anonyymi

        Lappalaiset on kovia valehtelemaan. Minulla oli töissä aikoinaan kolme lappalaista ja yhden heistä poika vielä pyöri mukana satuilemassa.
        Siellä oli jos jonkinlaista sankaritarinaa kuin suoraan agenttielokuvista tai Navy Seal -sotilaista kertovista dokumenteista. Kerran yksi näistä lapin sankareista kertoi hypänneensä 100 metriä syvään vuonoon Norjassa vaiston varassa, kun aavisti jonkun olevan pulassa. Siellä sitten oli Norjan rikkain mies hukkumassa juuri autoineen, kun tämä sankari sukelsi perään.
        Norjan rikkain mies oli mennyt paniikkiin ja lapin sankari joutui iskemään häneltä karatella tajun pois, etteivät olisi molemmat hukkuneet ja uitti tämän rantaan.
        Illalla saunassa sitten Norjan rikkain mies ylisti pelastajaansa ja palkitsi ruhtinaallisesti jänkhän miehen. Kerran toinen veljeksistä oli tyrmännyt 25 huligaania tavaratalossa siten, että tajuttomat huligaanit muodostivat vartaloillaan kukkasen lattialle ilmakuvasta katsottuna.

        Nämä sadan hengen pidätykset menee aivan samaan kategoriaan tarinoissa.


    • Anonyymi

      Tässä on vähän lapinlissää

      Oisiva testanneet Markiisin kiljut, olisi analysaattori sanonu vaan nyt huilas hyön, lissää

    • Anonyymi

      Levin Revantulet tapahtuma oli kaikenkaikkiaan mainio. Lisää tuollaista koko Suomeen. Petralle lisää nimiä paljasteluun. Ministereistä alkaen. Siinä Vornanenkin kauhistuu.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe