otimme eilen vasta 6-viikkoisen kisunpennun. Se on reilusti alle luovutusikäinen,mutta sen äiti kuoli juuri pari päivää sitten,joten meidän piti ottaa se aivan liian aikaisin :( se on ollut meillä nyt eilisestä klo 6 asti eikä ole syönyt koko aikana mitään!sille on tarjolla piimää,kissanmaitoa ja pennulle tarkoitettua pehmeää liharuokaa,mutta mitään se ei syö..haistelee vain hetken ja maukuu sitten toivottomasti. Äidin maitoahan se kaipailee. Auttaisiko asiaa,jos laittaisi kissanmaitoa tuttipulloon? Niin ja pitäisikö laittaa ihan oikeaa maitoa vai juuri tätä kissanmaitoa?minulla on sellainen käsitys että oikea maito voi aiheuttaa ripulia? Eikä kissa myöskään ole käynyt hädällä koko aikana..alkaa hieman huolestuttaa!Sylissä se alkaa aina näykkiä sormiani ja huonekalujen reunoja ilmeisesti maidon toivossa..harmittaa tämä tilanne,sehän olisi vasta 6 viikon päästä valmis maailmalle.. :( osaatteko auttaa?
kissanpentu ei syö!
8
557
Vastaukset
- -rintintin-
Jos olisi toinen emo ollut saatavilla, joka vielä imettää omia pentujaan, niin olisi voinut koittaa "adoptiota". Tuo on aika surku juttu, koska emonmaidossahan on pennulle tärkeitä vasta-aineita. Tällaisen sivun löysin:
http://www.keuruu.fi/terve/kissaruo.htm
Onhan tuossa urakkaa, mut varmasti tosi palkitsevaa kunhan onnistuu. Toivottavasti saat sen omin avuin syömään, jos et niin fiksuinta käyttää sitten vaikka lääkärissä ja tarkistuttaa että kaikki on kunnossa. Tsemppiä! Kerro, jos onnistui..? - winterpegasos
Koetapas ottaa kissanmaitoa (siis kissan!) sormenpäähäsi ja anna sitten pennun näykkiä sitä.. jos se tepsii anna aina vain lisää maitoa sormenpäästäsi ja jossain vaiheessa voit siirtyä tuttipulloon. Saattaa tehota.
- yrittää
Voisit yrittää antaa ruiskulla maitoa suoraan suuhun, vähän kerrallaan. Ja vesikään ei varmaan olisi pahitteeksi, kuivuminen on vaarana, jos kovin kauan on syömättä/juomatta. Minä jouduin ottamaan 6 viikkoisen pennun aikoinaan, olisi tapettu seuraavana päivänä, joten pelastin sen. Kasvoi iso ja komea kolli, vähän ehkä lapselliseksi jäi eli oli minussa kiinni aika paljon, mutta muuten eli pitkän elämän.
- Feline
Mitä pentu söi syntymäkodissaan? Kai sille siellä jo kiinteää syötettiin. Kannattaisi varmaan kysellä sieltä. Olen hoitanut 3-4 viikkoisia emon hylkäämiä pentuja ja nekin pärjäsivät hyvin, sitä en voi sanoa mitä söivät jotta hengissä pysyivät sillä en halua 'hyeenalaumaa' kimppuuni :)
- minä.
Eli, minulle tuli 5 viikkoinen pentu, löytökissanpentu. Ei myöskään syönyt, koitappa tuttelia ja 4 muksu neljän viljan velliä :) Löytyy vauvanruokaosastolta. Meillä kisu ei muuta syönyt, kun niin pieni oli. Hyvin kisu pärjäsi vellillä, oli oikea pullukka. Siinä 9 viikon iässä alkoi vasta kunnon ruoka maistumaan :)
- Polpetta
saa kissanpennun maitovastiketta. ja se voi olla niin pelästyny uudesta paikasta, että tarvii totuttelua. apteekista saa myös veteen sekotettavaa nutrisal-jauhetta. auttaa kuivumiseen.
se ei ole vielä oppinut syömään kupista!Oletteko yrittäneet juottaa sitä tuttipullosta?
- minä vaan
Jos ihmettelet sitä miksi kissa "imee" huonekalujen reunoja tai tyynyjä niin kyseessä saattaa olla ikävä. kissa ihmettelee aluksi uutta kotiaan mutta kyllä hän viimeistään silloin syö kun on nälkä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu322790- 1332461
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti142041Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151863- 161376
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731327- 1061294
- 931007
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks144985Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20923