Hei!
Inhoan tapetteja, myös lasikuitutapetteja. Uudessa kodissamme oli makuuhuoneessa tapetti, jota olemme yrittäneet repiä pois. Alla on kipsilevy, joten emme ole kovasti uskaltaneet kostuttaa tapettia. Nyt seinä on ruman riekaleinen, kun tapetin alin kerros ei irtoa millään paikka paikoin.
Kaupoissa olen nähnyt esim. lasikuitutapetin päälle laitettavaa tasoitustapettia. Tuli mieleen, että pääsiskö helpoimmalla, jos sillä "tapetoisi" seinät ja maalaisi sen päälle.
Eli tietääkö kukaan voiko sen tasoitustapetin päälle suoraan maalata (vai onko senkin pintaan aina pakko laittaa joku saamarin tapetti..) ??
tasoitustapetti
4
5971
Vastaukset
- tasoittaja
lasikuitutapetteja ,ja muitakaan mitkä ei lähde kostutamalla helposti pois, ei kannata repiä. tasoite suoraa tapetin päälle, ei tarvi erillisiä tasoitetapetteja.
- alkuper.
Millä aineella tasoitan, miten ja tuleeko siistiä jälkeä? Homman pitäisi siis hoitua taloudellisista syistä ihan omin neuvoin..
Tähänastinen "tasoittelu-kokemukseni" rajoittuu seinien kolojen kittaamiseen ja hiomiseen, joten minkälainen mahtaa olla lopputulos, jos lähden kokonaista seinää vetelemään.
Löytyisikö hyviä vinkkejä?
- Kake
Ehdottomasti suosittelen tasoitetapettia. On aika arvokasta, mutta vanhan lasikuitutapetin yms. ruman vanhan seinäpinnan saa hetkessä loistavaan kuntoon sillä. Suoraan siihen päälle vaan maali ja valmista on! Tasoitetapettia ei mene edes hukkaan juurilainkaan koska pienetkin palaset voidaan käyttää hyväksi! suosittelen lämpimästi!
- -
Olemme laittamassa kuntoon vuokra-asunnon seiniä. Vuokraisäntä haluaa taloudellisen, mutta lopullisen ratkaisun ja siksi toivoi tapettien poistoa ja alla olevan seinän maalaamista. Kävi kuitenkin ilmi, että tapetteja on päälisin neljää erilaista, joista pari viimeistä on lähes mahdotonta irroittaa. Olemme irroittaneet tapetin nyt yhdeltä seinältä tuloksena repimisestä johtuen hyvin epätasainen seinä. Voiko tasoitetapetin laittaa tällaisen seinän päälle suoraan? Entä muiden seinien joissa on vielä se neljä kerrosta tapettia? Mikä olisi paras tapa edetä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938018
- 403842
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241290
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321123Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,301057Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10840Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27752