Siis jouduin viikko sitten kiireelliseen sijoitukseen vaikka mä itse koen mun oloni kotona turvalliseksi. Se syy oli se että multa oltiin otettu avaimet pois oman käytökseni takia ja joku nimetön oli tehny lasun asiasta?(mä veikkaan et naapurit kuuli riidan tai jotai). Täällä on siis ihan hirveetä olla ja oon sen verran kaukana mun kotikaupungista että en pääse kunnolla kavereitakaan näkemään. Ne kans vaatii mua lopettamaan mun kesätyöt jotka alkaa ensi viikolla vaikka soppari ja kaikki ollaan jo tehty ja mun mielestä tää on tosi sairasta puuhaa. Pystynkö mitenkään pääsemään pois täältä edes ennen kesän alkua? Niinku pystynkö mä vaikuttamaan mitenkään et pystyn asumaan kotona tai mitään. (oon 15-vuotias). Ne kans sano kaikkee et en pääse varmaan näkemään ees mun kavereita kesällä koska sossut ei päästä mua mun kotikaupunkiin…
Mitä teen sossujenkaa
3
197
Vastaukset
- Anonyymi
No. Eikö sinulle ole kerrottu oikeuksistasi? Kannattaa keskustella asioista omien vanhempien kanssa. Aika hurja syy on, jos avainten puuttumisten takia sijoitetaan. Toisaalta on aika erikoinen tapa kasvattaa. Miksi teet töitä ala-ikäisenä? Onko perheelläsi toimeentulo-ongelmia?
- Anonyymi
Miten sinä opettaisit tyhmää nuorta tottelemaan kotiintuloaikoja? Kun ei ole omaa avainta, on soitettava kelloa, ja silloin ei voi livahtaa sisään aamuyöllä. Ihan järkevää. Nuoren toiminta on varmaan ollut vähemmän järkevää. Vanhemmat haluavat suojella lapsiaan. Alaikäisenä sitä moni kuvittelee olevansa haavoittumaton. Siitä sitten voi koko elämä mennä toisille raiteille, voi vammautua, voi joutua yksinhuoltajaksi alaikäisenä ym.
Parhaat nuoret aloittavat työuransa nuorena. Kunpa itsekin olisin niin tehnyt. Olisin saanut työkokemusta ja oppinut työelämän ihmissuhdetaitoja ja tienannut rahaakin. Sen sijaan elin isän rahojen turvin.
Suomen lasten 'huostaan' otto kuulostaa järjettömältä tyrannialta. Häpeä sille naapurille, joka on toiminut stasin agenttina tässä. Eri asia, jos nuori olisi pyytänyt naapurilta apua. Ei pidä sekaantua asioihin, joista ei tiedä tarpeeksi.
- Anonyymi
Tietääkö joku, miten aloituksen nuori ihminen voi saada apua mielivaltaisten virkailijoiden aiheuttamaan (!) tilanteeseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399