Halvan mopon osto Thaimaassa vs Suomessa

Anonyymi-ap

Moi!

Kohtapuoliin Suomeen muuttamassa ollaan ja kaveri laitto kusoja, että nyt olisi halvalla myynnissä nätti mopo.

- VFR 800
- 79 500 km
- 2 890 € käteisellä
- 2000 malli, punainen
- Vaurioituneena liikennekäytöstäpoisto 18.7.2006

Tiedän vähän yhtä jos toista Thaimaassa myytävistä korjatuista mopoista, mutta en vastaavasti Suomessa korjatuista.

Kannattaisikohan kuvailemani mopo ostaa Suomessa?

Kiitos.

37

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rekisteröitävä moottoripyöränä, ei moottoripolkupyöränä eli mopona.

      Siinä voi olla joku varaosaksi kelpaava osa.

      Tarjoa 25 euroa.

    • Anonyymi

      Ei kannata. Hyväkuntoisen gixerin (1100 GSXR-Suzukin) saa 2004 mallia Suomesta huollettuna hintaan 2900 euroa ja se on pyörä joka pärjää teknisessä vertailussa 20 vuotta tuoreemmille pyörille.

      VFR on V-koneella ja vie yli kympin satasella, kun Suzuki menee malttiajossa seitsemällä litralla vaikka on paljon enemmän tehoa. Mitään V-koneella olevaa japsia ei kannata ostaa ainakaan matka-ajoon.

      • Anonyymi

        Mkistähän sinäkin ääliö luulet noin uuden tonnisatkun löytäväsi? 2004 (K4) Gixxeri on vain tonninen, viimiset tonnisatkut tuli tehtaalta 1998. Mulla oli -93 vesi-Gixxeri, kohtuu hätänen peli, mutta nämä tonniset kyllä hakkaa.


      • Kannattaa miettiä minkälaista pyörää olisi tarvitsemassa.
        VFR on sporttinen matkapyörä kun GSXR on taas täysiverinen ratasportti.


      • Anonyymi

        Kiitos hyvästä vastauksesta.

        Nyt taisi löytyä parempi mopo, nimittäin BMW HP4.

        Hintakin alle muutaman kypän alle 2500 €

        Onkohan hyvä, ei ainakaan japsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta.

        Nyt taisi löytyä parempi mopo, nimittäin BMW HP4.

        Hintakin alle muutaman kypän alle 2500 €

        Onkohan hyvä, ei ainakaan japsi.

        Onkohan sinulla käynyt pikku virhe tuon hinnan suhteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan sinulla käynyt pikku virhe tuon hinnan suhteen?

        Hupsista, joo ihan pikku virhe vaan. Oikea ja tarkka hinta on 24 960 €.


    • Anonyymi

      Romun romutusmaksu on suurin menoerä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä noilla molemmilla saa horkkasääskiin kyytiä. Malariasääski hävisi suolta, kun ensimmäiset japskipyörät saatiin Hellsinkiin Kekkosen myötä.

      Metaani karkoittaa malarian.

    • Anonyymi

      Pappa-Tuntsa, se kannattaa viedä Suolta Thaivaaseen. Ilimaset kalijat kaikkialla, etenkin natiivien joukossa oikeassa Thaimaasessa.

    • Anonyymi

      "Mkistähän sinäkin ääliö luulet noin uuden tonnisatkun löytäväsi? 2004 (K4) Gixxeri on vain tonninen, viimiset tonnisatkut tuli tehtaalta 1998. Mulla oli -93 vesi-Gixxeri, kohtuu hätänen peli, mutta nämä tonniset kyllä hakkaa"

      Täällähän on oikein vanhan kansan motoristeja haaveilemassa vanhoista klassikoista.
      Tuo on totta että 04- GSX-R on tonninen, mutta paljon nopeampi, kevyempi ja tehokkaampi kuin 1993- mallinen tonnisatku.

      1993 GSX-R 130 heppaa / 9,500rpm 1998- mallissa jo 155 hevosta.
      Kuivapaino 222 kg. 0-100 2,9 sekuntia.

      2004 GSX-R 162 heppaa / 10,800rpm 2016- mallista lähtien 202 hevosta.
      Kuivapaino 168 kg. 0-100 2,7 sekuntia.

      Pelkällä 4-1 tehoputkella saa molempiin 15 heppaa lisää. 0-100 kiihdytys on kuskista kiinni, mutta 54 kilon painoero pyörissä tonnisen eduksi on täysin musertava radalla.

      Ajo-ominaisuudet radalla ovat aivan eri luokkaa. Itselläni oli Suomessa nuo molemmat pyörät kahtena viimeisenä prätkänä. 1997 mallin GSX-R 1100 ja 2003 mallin GSX-R 1000.

      Isommalla tein kolme reissua Alpeille, kahtena kertana oli daami tarakalla. Tonninen oli huikean tunnokas ja tehokas. Kulki ykkösvaihteella 140kmh ja veti vielä sen jälkeen keulaa kakkosella pelkällä kaasulla, kun istui vähänkin taaempana.

      Hienoja vehkeitä molemmat, Suzukin aikansa lippulaivoja. 800 VFR on hyvä pyörä aloittelijalle, mutta ei ehjästäkään sellaisesta tarvi kahtatonnia enempää maksaa.

      V-kone vie pari litraa enemmän satkulla kuin rivinelonen. Toki jos antaa jengaa kunnolla vaikkapa tuolle GSX-R tonnille, niin tankin saa tunnissa tyhjäksi.

      2010

      • Anonyymi

        Mies joka ei koskaan opetellut keulimaan veti keulaa pelkällä kaasulla istuen hieman taaempana ja kirjoittaa ajo-ominaisuuksista radalla, kun itsellä ei ole ainuttakaan kertaa polvipalanen koskettanut asfalttia.

        Hienoa pätemistä esson baariin kun on noin paljon tietoisuuksia opiskeltuna ihan ulkomuistiin kaikista kiksereistä.

        Niin ja ylivertainen poikansa keulii istuen motossaan takatukka menosuuntaan.

        Anna Tyttö jengaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies joka ei koskaan opetellut keulimaan veti keulaa pelkällä kaasulla istuen hieman taaempana ja kirjoittaa ajo-ominaisuuksista radalla, kun itsellä ei ole ainuttakaan kertaa polvipalanen koskettanut asfalttia.

        Hienoa pätemistä esson baariin kun on noin paljon tietoisuuksia opiskeltuna ihan ulkomuistiin kaikista kiksereistä.

        Niin ja ylivertainen poikansa keulii istuen motossaan takatukka menosuuntaan.

        Anna Tyttö jengaa.

        Pelkällä kaasulla 140 kilsan vauhdista nokkapyörää taivasta kohden, no missä vauhdissa annoit nokkapyörän koskettaa takaisin asfalttiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies joka ei koskaan opetellut keulimaan veti keulaa pelkällä kaasulla istuen hieman taaempana ja kirjoittaa ajo-ominaisuuksista radalla, kun itsellä ei ole ainuttakaan kertaa polvipalanen koskettanut asfalttia.

        Hienoa pätemistä esson baariin kun on noin paljon tietoisuuksia opiskeltuna ihan ulkomuistiin kaikista kiksereistä.

        Niin ja ylivertainen poikansa keulii istuen motossaan takatukka menosuuntaan.

        Anna Tyttö jengaa.

        Gixerille annettiin jengaa tälläkin retkellä jolle kilsoja kertyi sellaiset 8000km.
        https://aijaa.com/12sj7k

        Ei rakas lapsi matka-ajossa eikä muussakaan siviililiikenteessä ajella polvi maassa.
        Se taittuu ihan riittävästi muutenkin.

        Polvella haetaan tuntumaa äärimmäisiin mutkanopeuksiin ja sen lanseerasi Jarno "Paroni" Saarinen rata-ajoon aikoinaan. Se ei ole tarpeellista eikä turvallista maantieajossa varsinkin kun kyydissä on naisseuraa https://aijaa.com/PeGJZZ

        Tuo oli lempipyöräni. Täysikokoinen, riittävän tunnokas ja tehokas, jäykkä runko, hyvät murinat, tärinän tunsi ja voiman kun kierrokset oli hollillaan. 4-1 tehoputken ansiosta kunnioitettavat 170 hevosta. 1997 oli vakiona 155 heppainen.

        Putouskaasareilla oli vielä nuo vehkeet ja vaihdoin tuohon itse kaasareiden kurkut kun pyörä oli Saksassa kuristettu 100 heppaiseksi.

        Kaveri toi maahan Saksasta pyöriä ja soitti että nyt on yhdellä naisella ollut Gixeri joka seissyt 5 vuotta ja jolla ajettu vain 5500km. Pidin myyntipuheina, mutta kun näin pyörän niin se todellakin oli kuin uusi.

        Seuraavaksi naureskelet meidän pakkaukselle pyörän takalaukun ympärille ja sitten naureskelet poskille joita kypärä puristaa, mutta pitäähän sinullakin olla iloa elämässä ja matkakuvia.

        Kun omia sinulla ei ole, niin voit ihailla meidän reissumiesten kuvia.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gixerille annettiin jengaa tälläkin retkellä jolle kilsoja kertyi sellaiset 8000km.
        https://aijaa.com/12sj7k

        Ei rakas lapsi matka-ajossa eikä muussakaan siviililiikenteessä ajella polvi maassa.
        Se taittuu ihan riittävästi muutenkin.

        Polvella haetaan tuntumaa äärimmäisiin mutkanopeuksiin ja sen lanseerasi Jarno "Paroni" Saarinen rata-ajoon aikoinaan. Se ei ole tarpeellista eikä turvallista maantieajossa varsinkin kun kyydissä on naisseuraa https://aijaa.com/PeGJZZ

        Tuo oli lempipyöräni. Täysikokoinen, riittävän tunnokas ja tehokas, jäykkä runko, hyvät murinat, tärinän tunsi ja voiman kun kierrokset oli hollillaan. 4-1 tehoputken ansiosta kunnioitettavat 170 hevosta. 1997 oli vakiona 155 heppainen.

        Putouskaasareilla oli vielä nuo vehkeet ja vaihdoin tuohon itse kaasareiden kurkut kun pyörä oli Saksassa kuristettu 100 heppaiseksi.

        Kaveri toi maahan Saksasta pyöriä ja soitti että nyt on yhdellä naisella ollut Gixeri joka seissyt 5 vuotta ja jolla ajettu vain 5500km. Pidin myyntipuheina, mutta kun näin pyörän niin se todellakin oli kuin uusi.

        Seuraavaksi naureskelet meidän pakkaukselle pyörän takalaukun ympärille ja sitten naureskelet poskille joita kypärä puristaa, mutta pitäähän sinullakin olla iloa elämässä ja matkakuvia.

        Kun omia sinulla ei ole, niin voit ihailla meidän reissumiesten kuvia.

        2010

        Jep sinä olet lanseerannut invahomottelun, mutta kun henkilö bablaa rataominaisuuksista ja keulimisesta, jolla ei ole moottoripyörän hallinnan perustietoja edes ollut tuolloin hallussa edes vahingossa hoksattuna ja mikäli on ollut radalla niin pääpaino kiihdytyksissä ja kurveissa jarruttelu, niin ja kaikkeen kuuluu alpit.

        Kuten sanoin esson baari, nuo juttus huvittaa mua, ei muuta, eli ANNA TYTTÖ JENGAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep sinä olet lanseerannut invahomottelun, mutta kun henkilö bablaa rataominaisuuksista ja keulimisesta, jolla ei ole moottoripyörän hallinnan perustietoja edes ollut tuolloin hallussa edes vahingossa hoksattuna ja mikäli on ollut radalla niin pääpaino kiihdytyksissä ja kurveissa jarruttelu, niin ja kaikkeen kuuluu alpit.

        Kuten sanoin esson baari, nuo juttus huvittaa mua, ei muuta, eli ANNA TYTTÖ JENGAA.

        Polvella tukea matka-ajossa, eikä kyytiläisen kanssa, no ei todellakaan kummassakaan tapauksessa, mutta siitä ei olekaan kyse.

        Henkilö joka bablaa rata-ajamisesta on tietoinen miten moottoripyörää ohjataan, sekä hallitsee rata-ajoon kuuluvat perusasiat.

        Rata-ajoilla saamasta kokemuksesta on hyötyä muussa ajamisessa.

        Kumpi on turvallisempi kuski ...

        Polleileva isukki joka ei tiennyt ohjaustekniikkaa ja joka jää jalkoihin radalla allaan radan tehokkain pyörä.

        Tai poika joka osaa ohjata vahingossa hoksaamatta ja ajaa motoaan istuen väärin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep sinä olet lanseerannut invahomottelun, mutta kun henkilö bablaa rataominaisuuksista ja keulimisesta, jolla ei ole moottoripyörän hallinnan perustietoja edes ollut tuolloin hallussa edes vahingossa hoksattuna ja mikäli on ollut radalla niin pääpaino kiihdytyksissä ja kurveissa jarruttelu, niin ja kaikkeen kuuluu alpit.

        Kuten sanoin esson baari, nuo juttus huvittaa mua, ei muuta, eli ANNA TYTTÖ JENGAA.

        Sinä ja sinun perustietosi. Lehtiä lukemalla invahomolassa ei tulla muuksi kuin lehtiä lukevaksi invahomoksi.

        Olen ajanut viidellä eri radalla neljällä eri pyörällä, mutta kuten sanoin, ei siviilipyörillä vedellä polvi maassa. Vakuutuskaan ei korvaa radalla kaatumisia ja joutuisi maksamaan sairaalahoidotkin itse.

        Olen ajanut myös kahdesti täysimittaisen "Vihreän Helvetin". Voit lukea niistä sinun perustietolehdistäsi mikä se on.

        Koska sinulla on huono muisti ja taipumuksena unohtaa sinua kateeksi laittavat kuvat, niin laitanpas tämän koosteen uudelleen jossa muutamia pyöriäni.
        https://aijaa.com/1Bqnjc

        "Todisteina" Lahti Muay Thai shortsit ja kolme kuvista on otettu saman autotallin vierellä.

        Mitähän olisi prätkillä kilsoja yhteensä... Kotimaassa aika vähän, enemmän Thaimaassakin kuin Suomessa, eniten kilsoja tullut nimenomaan alppireissuilla, joita noin 11 x.

        Ekat kaksi reissua tulevan vaimon kanssa menivät Algarveen saakka ja niille kertyi kilsoja noin 12000km per reissu. Muut retket siellä 8000-9000km paikkeilla.

        Aina Ruotsin kautta, ei koskaan Saksan lautalla. Saksan autobahn syö renkaita reipasta vauhtia heti kun nostaa matkanopeuden yli 160kmh, mutta kertaakaan emme joutuneet vaihtamaan renkaita reissunpäällä.

        Kudokset paistoi pari kertaa takagummissa kotiin saavuttua, mutta prätkän renkaissa niitä on niin monta eri kerrosta, että sillä voisi vielä ajaa tuhansia kilsoja sen jälkeenkin.

        Lue sieltä sinun perustietokirjasta lisää moottoripyöräilystä ja ota sitten vaikka vaateripustin tai harjanvarsi käteesi, päristä suulla ja leiki keulivasi. Minun ei tarvitse.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun perustietosi. Lehtiä lukemalla invahomolassa ei tulla muuksi kuin lehtiä lukevaksi invahomoksi.

        Olen ajanut viidellä eri radalla neljällä eri pyörällä, mutta kuten sanoin, ei siviilipyörillä vedellä polvi maassa. Vakuutuskaan ei korvaa radalla kaatumisia ja joutuisi maksamaan sairaalahoidotkin itse.

        Olen ajanut myös kahdesti täysimittaisen "Vihreän Helvetin". Voit lukea niistä sinun perustietolehdistäsi mikä se on.

        Koska sinulla on huono muisti ja taipumuksena unohtaa sinua kateeksi laittavat kuvat, niin laitanpas tämän koosteen uudelleen jossa muutamia pyöriäni.
        https://aijaa.com/1Bqnjc

        "Todisteina" Lahti Muay Thai shortsit ja kolme kuvista on otettu saman autotallin vierellä.

        Mitähän olisi prätkillä kilsoja yhteensä... Kotimaassa aika vähän, enemmän Thaimaassakin kuin Suomessa, eniten kilsoja tullut nimenomaan alppireissuilla, joita noin 11 x.

        Ekat kaksi reissua tulevan vaimon kanssa menivät Algarveen saakka ja niille kertyi kilsoja noin 12000km per reissu. Muut retket siellä 8000-9000km paikkeilla.

        Aina Ruotsin kautta, ei koskaan Saksan lautalla. Saksan autobahn syö renkaita reipasta vauhtia heti kun nostaa matkanopeuden yli 160kmh, mutta kertaakaan emme joutuneet vaihtamaan renkaita reissunpäällä.

        Kudokset paistoi pari kertaa takagummissa kotiin saavuttua, mutta prätkän renkaissa niitä on niin monta eri kerrosta, että sillä voisi vielä ajaa tuhansia kilsoja sen jälkeenkin.

        Lue sieltä sinun perustietokirjasta lisää moottoripyöräilystä ja ota sitten vaikka vaateripustin tai harjanvarsi käteesi, päristä suulla ja leiki keulivasi. Minun ei tarvitse.

        2010

        Täytyy vielä se mainita noista renkaista ja sinun polvi maassa tarinoistasi, että matka-ajossa käytetään matka-ajoon tarkoitettuja renkaita.

        Ne on kovemmat ja kestävämmät, mutta samalla "liukkaammat". Niitä ei ole tarkoitettu rata-ajoon eikä polvi maassa ajoon.

        Kurkkaa asiasta lisää perustieto-oppaastasi.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun perustietosi. Lehtiä lukemalla invahomolassa ei tulla muuksi kuin lehtiä lukevaksi invahomoksi.

        Olen ajanut viidellä eri radalla neljällä eri pyörällä, mutta kuten sanoin, ei siviilipyörillä vedellä polvi maassa. Vakuutuskaan ei korvaa radalla kaatumisia ja joutuisi maksamaan sairaalahoidotkin itse.

        Olen ajanut myös kahdesti täysimittaisen "Vihreän Helvetin". Voit lukea niistä sinun perustietolehdistäsi mikä se on.

        Koska sinulla on huono muisti ja taipumuksena unohtaa sinua kateeksi laittavat kuvat, niin laitanpas tämän koosteen uudelleen jossa muutamia pyöriäni.
        https://aijaa.com/1Bqnjc

        "Todisteina" Lahti Muay Thai shortsit ja kolme kuvista on otettu saman autotallin vierellä.

        Mitähän olisi prätkillä kilsoja yhteensä... Kotimaassa aika vähän, enemmän Thaimaassakin kuin Suomessa, eniten kilsoja tullut nimenomaan alppireissuilla, joita noin 11 x.

        Ekat kaksi reissua tulevan vaimon kanssa menivät Algarveen saakka ja niille kertyi kilsoja noin 12000km per reissu. Muut retket siellä 8000-9000km paikkeilla.

        Aina Ruotsin kautta, ei koskaan Saksan lautalla. Saksan autobahn syö renkaita reipasta vauhtia heti kun nostaa matkanopeuden yli 160kmh, mutta kertaakaan emme joutuneet vaihtamaan renkaita reissunpäällä.

        Kudokset paistoi pari kertaa takagummissa kotiin saavuttua, mutta prätkän renkaissa niitä on niin monta eri kerrosta, että sillä voisi vielä ajaa tuhansia kilsoja sen jälkeenkin.

        Lue sieltä sinun perustietokirjasta lisää moottoripyöräilystä ja ota sitten vaikka vaateripustin tai harjanvarsi käteesi, päristä suulla ja leiki keulivasi. Minun ei tarvitse.

        2010

        Ei kiinnosta sun matkas ja kilometris.

        Minä otan kantaa siihen, että moottoripyöräilyn perusasioita on pyörän hallinta, ei tehot,

        Täytyy ymmärtää ohjaaminen, kiihdyttäminen kuin myös jarruttaminen, sekä kaikissa tilanteissa myös väistäminen.

        Sinä olet ostanut tehokkainta mitä olet kuolannut ja sitten olet ryhtynyt kaikesta kaikki tietäväksi, sinun edustamasta ihmisryhmästä liian moni on päätynyt jopa vaimoineen mullan alle ennen aikaisesti.

        Kuten sanottu, juttus uppoaa takagummeinesi esson baariin paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta sun matkas ja kilometris.

        Minä otan kantaa siihen, että moottoripyöräilyn perusasioita on pyörän hallinta, ei tehot,

        Täytyy ymmärtää ohjaaminen, kiihdyttäminen kuin myös jarruttaminen, sekä kaikissa tilanteissa myös väistäminen.

        Sinä olet ostanut tehokkainta mitä olet kuolannut ja sitten olet ryhtynyt kaikesta kaikki tietäväksi, sinun edustamasta ihmisryhmästä liian moni on päätynyt jopa vaimoineen mullan alle ennen aikaisesti.

        Kuten sanottu, juttus uppoaa takagummeinesi esson baariin paremmin.

        Laitatko muutaman oman kuvan prätkäreissuiltasi niin vertaillaan? Minulla näitä piisaa.

        Mitä luulet, olenko osannut jarruttaa ja väistää, kun olen selvinnyt 200tkm maailman nopeimmilla autobahnoilla ja vaativimmilla serpentiineillä ilman yhtään onnettomuutta tai kaatumista?

        Prätkälomat Alpeilla sisälsivät aina muutakin kuin prätkäilyä. Patikointia vuorille, raftingia yms. Tässä tulee exä perässä kohti Gardajärven korkeinta vuorta
        https://aijaa.com/Wl9DT9

        Tuonne ei pääse invahomppelit eikä ne ikärajatut miehet joilla on rantapallon kokoinen maksa.

        2010

        PS: Nyt liikenteeseen prätkällä! Tuli kigsit näistä vanhoista kuvista. Minulla on paljon prätkäilykuvia ja videoita myös Thaimaasta, kerro rohkeasti jos haluat nähdä ja kerro perustaidoista lisää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy vielä se mainita noista renkaista ja sinun polvi maassa tarinoistasi, että matka-ajossa käytetään matka-ajoon tarkoitettuja renkaita.

        Ne on kovemmat ja kestävämmät, mutta samalla "liukkaammat". Niitä ei ole tarkoitettu rata-ajoon eikä polvi maassa ajoon.

        Kurkkaa asiasta lisää perustieto-oppaastasi.

        2010

        Ymmärrän kyllä että sua kismittää mun palaute.

        Polvella koskettaminen asalttiin ei edellytä vauhtia, ei edellytä ratarenkaita, sekä asiaan ei millään tavalla liity vakuutuksiin viittaaminen.

        Henkilö joka on vaivautunut harjoittelemaan pyöränsä hallinnan, on turvallisempi myös vaimolleen matka-ajossa, kuin sinun kaltainen tyyppi.

        Kerroit vahingossa hoksanneesi jotain pyörän ohjaukseen liittyvää espanjassa, mitä hoksasit vahingossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun perustietosi. Lehtiä lukemalla invahomolassa ei tulla muuksi kuin lehtiä lukevaksi invahomoksi.

        Olen ajanut viidellä eri radalla neljällä eri pyörällä, mutta kuten sanoin, ei siviilipyörillä vedellä polvi maassa. Vakuutuskaan ei korvaa radalla kaatumisia ja joutuisi maksamaan sairaalahoidotkin itse.

        Olen ajanut myös kahdesti täysimittaisen "Vihreän Helvetin". Voit lukea niistä sinun perustietolehdistäsi mikä se on.

        Koska sinulla on huono muisti ja taipumuksena unohtaa sinua kateeksi laittavat kuvat, niin laitanpas tämän koosteen uudelleen jossa muutamia pyöriäni.
        https://aijaa.com/1Bqnjc

        "Todisteina" Lahti Muay Thai shortsit ja kolme kuvista on otettu saman autotallin vierellä.

        Mitähän olisi prätkillä kilsoja yhteensä... Kotimaassa aika vähän, enemmän Thaimaassakin kuin Suomessa, eniten kilsoja tullut nimenomaan alppireissuilla, joita noin 11 x.

        Ekat kaksi reissua tulevan vaimon kanssa menivät Algarveen saakka ja niille kertyi kilsoja noin 12000km per reissu. Muut retket siellä 8000-9000km paikkeilla.

        Aina Ruotsin kautta, ei koskaan Saksan lautalla. Saksan autobahn syö renkaita reipasta vauhtia heti kun nostaa matkanopeuden yli 160kmh, mutta kertaakaan emme joutuneet vaihtamaan renkaita reissunpäällä.

        Kudokset paistoi pari kertaa takagummissa kotiin saavuttua, mutta prätkän renkaissa niitä on niin monta eri kerrosta, että sillä voisi vielä ajaa tuhansia kilsoja sen jälkeenkin.

        Lue sieltä sinun perustietokirjasta lisää moottoripyöräilystä ja ota sitten vaikka vaateripustin tai harjanvarsi käteesi, päristä suulla ja leiki keulivasi. Minun ei tarvitse.

        2010

        Aika vahvasti viiraa tuolla 2010 kannattaisi varmaa hakea apua, ennen kuin on myöhäistạ̈.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vahvasti viiraa tuolla 2010 kannattaisi varmaa hakea apua, ennen kuin on myöhäistạ̈.

        Totta onkohan yhtään asiaa mistä tuo 2010 ei ymmärrä kaikkea ihan kaikkea, ettei vaan pojat teitä kuseteta luulenpa että kyseessä on vain pelkkä trolli, tosin tuo tietämyksen osumatarkkuus on hyvin heikko, suorastaan olematon, ja asiantuntemus jopa omasta ammatista on hyvin kaukana, pätemistarve taas ei.


    • Anonyymi

      Hyvä Tyttönen2010.

      Kaikilla kulkunevoilla on omat ominaisuudet erittäin ammattitaitoisten suunnittelijoiden työn tuloksena.

      Selväksi on käynyt että olet osannut kiihdytellä, jarrutella, olet tehnyt paljon matka-ajoa, olet 300 kerholainen, sinulla on ollut Busa, olet omasta mielestäsi juttuinesi esimerkillinen opettaja jopa muille, koska sinulla on niin valtavasti kokemusta ja olet jopa hengissä.

      Asia on kuitenkin hieman toisin, koska on myös toisin ajattelevia, toisin toimivia, sekä vahvat perusteet toimia toisin kuin sinä näkökantoinesi.

      Sinulta on puuttunut alusta lukien ja edelleenkin asianmukainen asenne ja perustiedot olet hankkinut ns. kantapään kautta.

      Sinä et ole ollut koskaan kiinnostunut esimerkiksi vaimosi kanssa harjoittelemaan suljetulla alueella, kuin myöskään joitakin asioita liikenteessä, kuten äkkijarrutuksia, esteen väistämistä, jyrkkää ja edelleen vahvasti kaartuvaan kurviin saapumista hieman liian kovalla vauhdilla.

      Sinä et ole koskaan uskaltanut kallistaa pyörääsi ns. polvietäisyydelle radasta eri selityksinesi, mutta olet kertonut olevasi jopa kutsuvieras Ducan ratapyöräkokeiluun.

      Pyörillä siis on kullakin omat ominaisuutensa, mutta sinun kiinnostuksesi on ainoastaan tehot.
      Tiedoksi sinulle mainittuun kallistuskulmaan viitaten, että ei pyörä ole kaatumispisteessä osaavan kuskin käsissä tilanteessa kun jalkatappien alla olevan tapin pää raapaisee asfalttia, se on siellä vain sitä varten että se ilmoittaa tilanteen.
      Kuskista itsestään on kiinni missä vauhdissa ja minkälaisessa kurvissa kyseisen raapaisun antaa tapahtua.
      Sinulla on ollut ja on edelleenkin pelkotila kyseiseen ja selityksiä sille vakuutukset ja matkarenkaat ym. täysin merkityksetöntä.

      Kuten sanoin eri vehkeillä on eri omainaisuudet ja ihmiset hankkivat niitä perustuen omiin tarpeisiinsa tarkoituksella, että hyödyntävät ominaisuuksia.

      Sinun pyörissäsi on ollut ominaisuuksia paljon, mutta et ole osannut etkä uskaltanut niitä hyödyntää, et edes kokeilla, koska sun tärkein kaikessa, myös moottoripyöräilyssä on, tehoja hurjasti ja jengin paras ja kokenein muiden ollen esimerkiksi invahomoja.

      • Anonyymi

        Kun olet ensin tarkistanut yhdyssanavirheet niin omainaisuudet = ominaisuudet.


      • Anonyymi

        Tietämysmiehen katkerat yksinpuhelut ilman lainkaan omaa kokemusta tai kuvaa. Kympillä ollut kaikki maailman parhaat pärrät ja parhaat varusteet. Vance&Hines putkisto Firebladessa, IXS:n kisapuku ja Hayabusan ensimmäisen tuotantoerän pyörä joka oli eka 300km/h ylittävä pyörä.
        Siinä ei Senssun luennot muuta tuota historiaa eikä kateutesi. Ei taida olla sinulla yhtään omaa kuvaa, juttuja vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämysmiehen katkerat yksinpuhelut ilman lainkaan omaa kokemusta tai kuvaa. Kympillä ollut kaikki maailman parhaat pärrät ja parhaat varusteet. Vance&Hines putkisto Firebladessa, IXS:n kisapuku ja Hayabusan ensimmäisen tuotantoerän pyörä joka oli eka 300km/h ylittävä pyörä.
        Siinä ei Senssun luennot muuta tuota historiaa eikä kateutesi. Ei taida olla sinulla yhtään omaa kuvaa, juttuja vaan.

        Ja taas fanitus.

        Jos laittaisin kuvan laatupyörästäni esim. suomesta / matka-ajoistani, niin se kävisi käyntikortistani ja aiheuttaisi kattavan selvityksen tapaan S-mersun rekisteri, ei siis tule tapahtumaan.

        Siitä nimenomaan onkin kyse että on ollut maailman parhaat varusteet, mutta pelkkä robottikävelevä motomannekiini kun parkissa pyörä, jonka takarengas kulunut vain keskeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas fanitus.

        Jos laittaisin kuvan laatupyörästäni esim. suomesta / matka-ajoistani, niin se kävisi käyntikortistani ja aiheuttaisi kattavan selvityksen tapaan S-mersun rekisteri, ei siis tule tapahtumaan.

        Siitä nimenomaan onkin kyse että on ollut maailman parhaat varusteet, mutta pelkkä robottikävelevä motomannekiini kun parkissa pyörä, jonka takarengas kulunut vain keskeltä.

        Menisitkö Laiffi kyytiin maailman parhaan Tytön kyytiin joka ei sen vertaa ole piitannut omasta eikä varsinkaan vaimonsa turvallisuudesta, että on ajanut maailman parhaalla moottoripyörällä takarenkaasta paistaen kudokset?

        "Saksan autobahn syö renkaita reipasta vauhtia heti kun nostaa matkanopeuden yli 160kmh, mutta kertaakaan emme joutuneet vaihtamaan renkaita reissunpäällä.

        Kudokset paistoi pari kertaa takagummissa kotiin saavuttua, mutta prätkän renkaissa niitä on niin monta eri kerrosta, että sillä voisi vielä ajaa tuhansia kilsoja sen jälkeenkin."

        Terveisin: TUHANSIA KILOMETREJÄ .... HAUSKAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menisitkö Laiffi kyytiin maailman parhaan Tytön kyytiin joka ei sen vertaa ole piitannut omasta eikä varsinkaan vaimonsa turvallisuudesta, että on ajanut maailman parhaalla moottoripyörällä takarenkaasta paistaen kudokset?

        "Saksan autobahn syö renkaita reipasta vauhtia heti kun nostaa matkanopeuden yli 160kmh, mutta kertaakaan emme joutuneet vaihtamaan renkaita reissunpäällä.

        Kudokset paistoi pari kertaa takagummissa kotiin saavuttua, mutta prätkän renkaissa niitä on niin monta eri kerrosta, että sillä voisi vielä ajaa tuhansia kilsoja sen jälkeenkin."

        Terveisin: TUHANSIA KILOMETREJÄ .... HAUSKAA.

        Toinen aikaisempi hauskuus oli kun tämä 2010 lainasi kertomansa mukaan pyörää kaverille, ei ei vaimoa, vaan pyörää, niin matkassa oli halvin mahdollinen kypärä, indexin halpahalli malli, muistatko Senssu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen aikaisempi hauskuus oli kun tämä 2010 lainasi kertomansa mukaan pyörää kaverille, ei ei vaimoa, vaan pyörää, niin matkassa oli halvin mahdollinen kypärä, indexin halpahalli malli, muistatko Senssu.

        Jep ja kaveri oli se vaiennut leveäharteinen.

        Tuli myös mieleeni että oli tässä taannoin kuolannut laatupyörää mahdolliseksi eläkepäiviensä motoksi, mutta on se niin väärin että minulla on sellaisia eläkepäivilläni nyt ja jopa aiemmin.
        Ei tartte olla turvareppua selässä, eikä mustekaloilla matkavermeitä takavilkkuihin sidottuina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep ja kaveri oli se vaiennut leveäharteinen.

        Tuli myös mieleeni että oli tässä taannoin kuolannut laatupyörää mahdolliseksi eläkepäiviensä motoksi, mutta on se niin väärin että minulla on sellaisia eläkepäivilläni nyt ja jopa aiemmin.
        Ei tartte olla turvareppua selässä, eikä mustekaloilla matkavermeitä takavilkkuihin sidottuina.

        Ja kyrvånsyylån kamera on edelleen huollossa.


    • Anonyymi

      Katso kristallipallosta niin saat oikean vastauksen.

    • Anonyymi

      Vai on se Saarikuikan sivupersoonan laatupyörä niin hieno, että sitä ei voi kuvata? No onhan teillä niitä pyöriä useita, niin räppää vaikka Indianista kuva kuksa satulalla?

      Mihin on kadonnut tarinoistasi pojan road racing- harrastus, kenelle pystyttelit vaahtomuovisia keiloja salaiselle moottoriradalle?

      Missä on Mopar ja missä T-Rod, jonka ostit Ruotsista? Entä ne supervesijetit joiden "porpeleita" säädit jyrkemmiksi ja laitoit todisteeksi brasilialaisen maailmanmestarin youtube- kanavan?

      Lähinnä pidän uskomattomana sitä että 63 vuotias ukkeli kehtaa satuilla moisia aivan totena, ja alkaa valistaa ihan oikeasti isoilla superpyörillä vuosikymmeniä ajanutta.

      En pidä itseäni erityisen kokeneena kuskina enkä motoristina, sillä aktiiviharrastajilla on miltsi rikki tässä iässä kilometrejä ja he ajaa muulloinkin kuin hyvällä säällä.

      Totean kuitenkin seuraavaa omasta kokemuksesta. -Jos et ole ajanut vuoristojen serpentiiniteillä päivästä toiseen tuhansia kilometrejä saaden tatsia allasi olevaan kulkupeliin, siten että kykenet sovittamaan seuraavan mutkan nopeuden ja ajolinjan senttien tarkkuudella, niin et edes voi ymmärtää mistä puhutaan.

      Suunnitelman pitää kestää myös muutoksia, kun puhutaan kaksisuuntaisesta liikenteestä ja et voi tietää varmuudella joudutko muuttamaan ajolinjaasi.

      Sen takia siviililiikenteessä et voi viedä mutkaa äärirajoille turvallisesti. Siellä saattaa olla vaikka öljyä, viljaa, jokin esine joka on mutkassa pudonnut joltakin.

      Jos vedät mutkaan nopeuden äärirajoilla, ei ajolinjan muutos ole mahdollista, eikä edes nopeuden muutos. Kuten ehkä olet lukenut, mutkassa ei voi jarruttaa ja aina ei edes moottorijarruttaa.

      Ylimääräinen vauhti johtaa jompaan kumpaan: -Syöksyt ulos mutkasta taikka sitten kaadut kun pito loppuu ja syöksyt ulos mutkasta. Jälkimmäinen vaihtoehto olisi parempi, - ainakin yritit.

      Tuollaista tilannetta ei halua kohdata lomamatkalla, kun itsesi lisäksi on vastuulla toisen ihmisen henki, joka siellä kyydissä istuu. Siksi ei koskaan mennä äärirajoilla eikä pimeään mutkaan.

      Ne pari kertaa jolloin olen ajanut liian kovaa mutkaan, ovat tapahtuneet yksin, ja ne säikäytti siten että otin opiksi. Tehokkaalla ja tunnokkaalla pyörällä voi pitää huvipuiston kaltaista kivaa ihan turvallisestikin.

      "Polvella koskettaminen asalttiin ei edellytä vauhtia", -Sanoo mielikuvitusmotoristi Senssu. No tossumopolla se ei aikuisella miehellä edellytä vauhtia, mutta kokeilepas huviksesi vaikka Hayabusalla ajaa kolmeakymppiä polvi maassa mutkaan. Onnea matkaan!

      Katsos kun nopeuden ja mutkan jyrkkyyden suhteen tulee olla sellainen että keskipakovoima tekee painon siirtämisestä luontevan, etkä sinä silloin suinkaan roiku koko painollasi niissä sarvissa.

      Se ei ole edes mahdollista, sillä vastaohjauksessa sisäkurvin puoleinen käsi työntää sarvea ja ulkokurvin puoleinen käsi vetää. Se on hyvin hienovaraista ja voimaa tarvitaan hyvin vähän. Yhdestä muutamaan kiloon riippuen nopeudesta ja mutkasta.

      Loivat kurvit menee vaikka ilman käsiä. Asensin kotitekoisen vakionopeuden säätimen prätkiin reissulle, jotta kaasukäsi sai huilata. Se oli yksinkertainan.

      Vahva helposti irroitettava kumiremmi puristi kaasukahvan "helttaa" juuri sopivasti jotta kaasu pysyi halutessa samassa asennossa. Toimii kuin junan vessa ennenvanhaan.

      Ilman käsiä ajelu edellyttää ohjausiskunvaimentimen, joka löytyy käytännössä kaikista superpyöristä suunnilleen vuoden 1995 jälkeen. Muuten saattaa tulla yllätyksenä se että etupyörä alkaa woblaamaan nopeasti ja holtittomasti.

      Johtuu siitä että teiden kaltevuus ei ole aina sama ja etuypyörä kuluu enemmän keskiviivan puolelta, eikä ole enää symmetrinen, tai vaikka rengas olisi uusi, tie on "kallellaan".

      Nämä asiat oppii vain ajamalla. Superpyörissä on aina haettu sitä fiilistä että pyörä olisi yhtä kuskin kanssa. Sitä kutsutaan myös ajoergonomiaksi. Sinun haaveilemat "laatupyörät" eivät edusta ajoergonomiaa vauhdikkaaseen ajoon, mutta pappa-ajoon kyllä leppoisilla nopeuksilla.

      Soveltuvuus riippuu kuskin pituudesta ja siitä onko mahaa vai ei. Sporttipyörät vaatii sporttisen kuskin, kun taas sohvaperunakin voi ajaa Harleylla.

      2010

    • Anonyymi

      Halvatun Papoilla löytyy vääntöä päästä, joka on edellytys koko harrasteelle. Ei keskenkasvuisille You Pucker Ups.

    • Anonyymi

      Kysy romumetallin hintaa Sumessa niin saat tarkan vastauksen.

    • Anonyymi

      Aloittaja on Senssu joka haaveilee että josko vielä mopon sais tässä elämässä. Uneksi jää. Invamopo on ihan maksimi Senssulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      117
      1709
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1448
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1286
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      145
      1236
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      149
      1201
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1175
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1101
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      989
    Aihe