Farmasia valintakoe 2024

Anonyymi-ap

Miten meni farmasia valintakoe teillä?
Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.

253

10380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      minun mielestä se oli aika vaikea ainesto osuuden erityisesti

      • Anonyymi

        Joo totta seillä muutama kysymyskest mitä on niin vaikea lyödä niiden vastaukset ainestossa, sitten mä en uskaltanut laita mitään :(


    • Anonyymi

      Mun mielestä kemian osa oli vaikea

      • Anonyymi

        Erityisesti laskut 🥲


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erityisesti laskut 🥲

        Ajatteletko saat riittävät pisteet? Itse en ole varma saan riittävät pisteet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteletko saat riittävät pisteet? Itse en ole varma saan riittävät pisteet

        Varama en saa hyvät pisteet
        Mielestäni jos parjan hyvin ehkä saan noin 10 p :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varama en saa hyvät pisteet
        Mielestäni jos parjan hyvin ehkä saan noin 10 p :(

        Mistä saada mallin vastauksia?


    • Anonyymi

      Milloin julkaistaan valintakoen vastaukset? Ja missä?

    • Anonyymi

      Mielestäni aineisto oli melko helppo. Käytin liikaa aikaa kemiaan kun olisi nopeammin saanut pisteitä aineistosta. Aika vaan loppui kesken enkä saanut vastattua kaikkiin aineistokysymyksiin.

      • Anonyymi

        mutta varma ehdit vastaa muutaman kysymykseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta varma ehdit vastaa muutaman kysymykseen

        Juu sain vastattua, olisin vaan vielä voinut saada lisää pisteitä aineistosta. Nyt käytin noin 2 h kemiaan ja 1 h aineistoon. Epäilen ettei mun pisteet riitä. Proviisoriksi haen, olen jo farmaseutti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu sain vastattua, olisin vaan vielä voinut saada lisää pisteitä aineistosta. Nyt käytin noin 2 h kemiaan ja 1 h aineistoon. Epäilen ettei mun pisteet riitä. Proviisoriksi haen, olen jo farmaseutti.

        harmi:(


    • Anonyymi

      Minun mielestä aineisto oli suhteellisen helpon tuntuinen. Kemia mielestäni ok, mutta siinä aika loppui kesken ja en ehtinyt kaikkia tehtäviä laskemaan. Kemiasta ehkä siis 10p. Vaikea sanoa mihin riittää 🤔

      • Anonyymi

        Joo aika oli niin vähän ja jotkut kysymyksiä vaatii todella paljon aika, sit loppussa ei ehti vastataa kaikki


    • Anonyymi

      mitä teidän mielestä voi olla tään vuoden pisterajat farmaseutti opintoihin?

      • Anonyymi

        Mitä oli viime vuoden pisterajat?
        Missä niitä lyöty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä oli viime vuoden pisterajat?
        Missä niitä lyöty?

        Muistaakseni ensikertalaisille 4 ja kaikille 7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni ensikertalaisille 4 ja kaikille 7

        Vähä tyhmä kysymys mut jos vaik saa yli 4 tai 7 pistettä niin tarkoittaako se että pääsee kokeesta läpi? En jotenkin ymmärrä miten se toimii :0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähä tyhmä kysymys mut jos vaik saa yli 4 tai 7 pistettä niin tarkoittaako se että pääsee kokeesta läpi? En jotenkin ymmärrä miten se toimii :0

        Riippuu pisterajoista, ootko ensikertalainen yms. Farmaseuttihaussa saatava vähintään 1.5 pistettä per osio ja f + p 2 p per osio. Viimevuonna ensikertalainen pääsi Helsinkiin 4 pisteellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu pisterajoista, ootko ensikertalainen yms. Farmaseuttihaussa saatava vähintään 1.5 pistettä per osio ja f p 2 p per osio. Viimevuonna ensikertalainen pääsi Helsinkiin 4 pisteellä.

        Joo ensikertalainen :D ja kiitos nyt ymmärrän miten tää toimii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ensikertalainen :D ja kiitos nyt ymmärrän miten tää toimii

        En ymmärtänyt mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu pisterajoista, ootko ensikertalainen yms. Farmaseuttihaussa saatava vähintään 1.5 pistettä per osio ja f p 2 p per osio. Viimevuonna ensikertalainen pääsi Helsinkiin 4 pisteellä.

        Siis vslehtelet taas itseäsi nostaen, oletko ap? Kirjoitustyylisama!


    • Anonyymi

      muistaako joku kysymys 15 aineistosta mikä oli? tai vaikka sen vastaus?

      • Anonyymi

        En muista suoraan.

        Voitaisi listata kysymyksiä:
        -Tikagrelori ja CYP-yhteisvaikutus
        -fertiliteetti
        -glykoproteiini
        -NNT-arvo
        -OR-arvo
        -munuaisten vajaatoiminta ja annostelu
        -paxlovid-lääkkeen annostelu
        -deksametasonin käyttöryhmät

        Jatka lista! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista suoraan.

        Voitaisi listata kysymyksiä:
        -Tikagrelori ja CYP-yhteisvaikutus
        -fertiliteetti
        -glykoproteiini
        -NNT-arvo
        -OR-arvo
        -munuaisten vajaatoiminta ja annostelu
        -paxlovid-lääkkeen annostelu
        -deksametasonin käyttöryhmät

        Jatka lista! :)

        Mä muistan että vaihtoehtoissa oli joilta puuttuu laktoosi entsyymi Mutta itse kysymys en muista :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista suoraan.

        Voitaisi listata kysymyksiä:
        -Tikagrelori ja CYP-yhteisvaikutus
        -fertiliteetti
        -glykoproteiini
        -NNT-arvo
        -OR-arvo
        -munuaisten vajaatoiminta ja annostelu
        -paxlovid-lääkkeen annostelu
        -deksametasonin käyttöryhmät

        Jatka lista! :)

        Olikohan myös paxlovidin yhteisvaikutus kipulääkkeen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista suoraan.

        Voitaisi listata kysymyksiä:
        -Tikagrelori ja CYP-yhteisvaikutus
        -fertiliteetti
        -glykoproteiini
        -NNT-arvo
        -OR-arvo
        -munuaisten vajaatoiminta ja annostelu
        -paxlovid-lääkkeen annostelu
        -deksametasonin käyttöryhmät

        Jatka lista! :)

        Miten se meni muuten, kun vastauksissa oli että eläinkökokeissa 6ln todettu sikiöpainon alentuneen rotilla vai koneilla? (Ylhäällä hedelmällisyys kohdassa oli, että katso kohta 5.3 niin oliko kokeessa kohta 5.3? Tai oliko se tarkoituksen mukaista katsoa sieltä. Mielestäni terveysportin 5.3 kohdassa oli mainittu kyseinen sikiöpainon aleneminen, mutta mietin etten kokeessa sitä löytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se meni muuten, kun vastauksissa oli että eläinkökokeissa 6ln todettu sikiöpainon alentuneen rotilla vai koneilla? (Ylhäällä hedelmällisyys kohdassa oli, että katso kohta 5.3 niin oliko kokeessa kohta 5.3? Tai oliko se tarkoituksen mukaista katsoa sieltä. Mielestäni terveysportin 5.3 kohdassa oli mainittu kyseinen sikiöpainon aleneminen, mutta mietin etten kokeessa sitä löytänyt.

        Tätä ihmettelin myöskin. Kohta 5.3 puuttui. Kuitenkin yhdessä kohdassa materiaala, hyvin lähellä missä viitattiin kohtaan 5.3 luki jotenkin että rotilla todettu ja kaneilla ei todettu (tai toisinpäin) sikiöpainon aleneminen. Mutta vastausvaihtoehdoissa luki "eläinlajeilla". Mietin siis oliko kompa, kun oli todettu vain yhdellä eläinlajilla, ei eläinlajeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ihmettelin myöskin. Kohta 5.3 puuttui. Kuitenkin yhdessä kohdassa materiaala, hyvin lähellä missä viitattiin kohtaan 5.3 luki jotenkin että rotilla todettu ja kaneilla ei todettu (tai toisinpäin) sikiöpainon aleneminen. Mutta vastausvaihtoehdoissa luki "eläinlajeilla". Mietin siis oliko kompa, kun oli todettu vain yhdellä eläinlajilla, ei eläinlajeilla.

        Materiaalissa luki että Kanilla on todettu mutta rotilla ei. Vastausvaihtoehdoissa haluttiin sekoittaa meidät , Eli sitä vaihtoehto ei ole oikein koska he sanoi eläinlaijeilla ja tarkoituksena on kaikki eläin lajit mitä oli kokeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ihmettelin myöskin. Kohta 5.3 puuttui. Kuitenkin yhdessä kohdassa materiaala, hyvin lähellä missä viitattiin kohtaan 5.3 luki jotenkin että rotilla todettu ja kaneilla ei todettu (tai toisinpäin) sikiöpainon aleneminen. Mutta vastausvaihtoehdoissa luki "eläinlajeilla". Mietin siis oliko kompa, kun oli todettu vain yhdellä eläinlajilla, ei eläinlajeilla.

        Totta, hyvä pointti. Mitä siihen saitte vastauksesta, mikä nostaa Cmax eniten ? ( olikohan se kysymys noin aseteltu). Rasvainen ruoka, CYP3A4 estäjät, maksan tai munuaisten vajaatoiminta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Materiaalissa luki että Kanilla on todettu mutta rotilla ei. Vastausvaihtoehdoissa haluttiin sekoittaa meidät , Eli sitä vaihtoehto ei ole oikein koska he sanoi eläinlaijeilla ja tarkoituksena on kaikki eläin lajit mitä oli kokeessa.

        Mikä sitten oli oikea vaihtoehto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sitten oli oikea vaihtoehto?

        Laitoin että ei tulee raskaaksi 2 viikkoa kuurin aloittamisesta. (2vko paxlovidin aloittamisesta)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin että ei tulee raskaaksi 2 viikkoa kuurin aloittamisesta. (2vko paxlovidin aloittamisesta)

        Ai oliko kysymys muotoiltu noin? "Laitoin että ei tule raskaaksi 2 viikkoa kuurin aloittamisesta. (2vko paxlovidin aloittamisesta)"

        Jos näin niin saan miinuspisteen, koska materiaalissa oli "Siksi naisten, jotka voivat tulla raskaaksi, pitää välttää raskaaksi tuloa Paxlovid-hoidon aikana ja varotoimenpiteenä 7 päivän ajan hoidon päättymisen jälkeen."

        Olen itse harkinnan jälkeen vastannut sikiöpainon aleneminen eläinlajeilla, vaikka huomasin että oli vaikntoisella eläinlajilla todettu. Tämä koska en huomannut että kysymyksessä oli sanottu 2 vk aloittamisesta. Aika oli loppumassa, eli liiaan kiireellä tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, hyvä pointti. Mitä siihen saitte vastauksesta, mikä nostaa Cmax eniten ? ( olikohan se kysymys noin aseteltu). Rasvainen ruoka, CYP3A4 estäjät, maksan tai munuaisten vajaatoiminta.

        Pyörittelin tässä vaihtoehtoa rasvainen ruoka ja CYP. Ja siis mä en muista kumman vastasin. 🙈


    • Anonyymi

      Koe tuntui vähän haastavalta, erityisesti kemia. Milloinkohan valintakoekysymykset tulee näkyviin nettiin?

    • Anonyymi

      Lohduttavaa kuulla, että kemia ollut haastava muillekin. Itselle se tuntui ihan todella vaikealta ja jäi paljon tekemättä. Kaikista ärsyttävintä on näin kokeen jälkeen, kun yhtäkkiä mieleen tulee "no noinhan se olis pitäny tehdä". Olispa vain hoksaus tullut siinä kokeen aikana...

      • Anonyymi

        Joo noin on varmaan kaikilla, mutta paineen alla ei aina keksi ratkaisuja. Yleensä vaikeampi koe näkyy sitten pisterajoissa :)


    • Anonyymi

      Tentti oli vaikea. Vastasin kemiasta ehkä 17 ja aineistosta 9 tai 10… olen farmaseutti enkä tiedä riittääkö pisteet proviisorin koulutusohjelmaan.. :(

    • Anonyymi

      Jep itsekin haen proviisoriksi. Katsotaan

    • Anonyymi

      Kuinka moneen kysymykseen vastasit ja luuletko et tänä vuonna pisterajat laskee?

      • Anonyymi

        Olen vastanut noin 18 kysymys
        Koska en uskaltanut vastaa kun väärin vastaus johta miinuspisteet :(
        Onko minulla mahdollisuus päästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vastanut noin 18 kysymys
        Koska en uskaltanut vastaa kun väärin vastaus johta miinuspisteet :(
        Onko minulla mahdollisuus päästä?

        Siis jos et oo ensikertalainen en usko että proviisorin pisterajat laskee näin paljon. Mulla on yhteensä 27 vastaus ja ehkä 2 on väärää silti tuntuu että en vältämättä pääsis pf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos et oo ensikertalainen en usko että proviisorin pisterajat laskee näin paljon. Mulla on yhteensä 27 vastaus ja ehkä 2 on väärää silti tuntuu että en vältämättä pääsis pf

        Mä olen hakenut farmaseutti sen takia mä mietin että ehkä jos vastaa 18 kysymys, minulla vielä on mahdollisuus.
        Mut nyt en ole varma :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen hakenut farmaseutti sen takia mä mietin että ehkä jos vastaa 18 kysymys, minulla vielä on mahdollisuus.
        Mut nyt en ole varma :(

        jos oot ensikertalainen niin kyllä pitäs päästä ellet oo sit vastannu tosi moneen väärin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos oot ensikertalainen niin kyllä pitäs päästä ellet oo sit vastannu tosi moneen väärin

        Mitä tarkoitit ensikertalainen? Ja miten se vaikuttaa valinta kokeeseen?


    • Anonyymi

      Vastasin ehkä 15-17 kysymykseen aineistossa ja 8-10 kemiasta. Pari meni kyllä vähän lotolla. Luulisi että pisterajat laskee.

      • Anonyymi

        kukaan ei pyytä sinulta lukea meidän kommentit hhh meidän ei tarvi kirjoittaa hyvin tärkeä että me osamme tehdä kaikki mitä sä osat tai ehkä enemmän🙃


    • Anonyymi

      Vähän hirvittää kyllä lukea näitä kommentteja täällä. Niin moni ei osaa edes suomea kirjoittaa kunnolla.

      • Anonyymi

        Ymmärrän kyllä, muakin hirvittää lukea näin omahyväinen kommentti.


      • Anonyymi

        Ainakin he yrittävät oppia ja tehdä parhaansa. Et voi odottaa jonkun puhuvan hyvin kieltä, joka ei ole hänen äidinkielensä.

        Hope that we have more humanity and understand each other situation.😉


      • Anonyymi

        nostan hattua niille jotka edes yrittävät parhaansa puhua suomenkieltä olipa se täydellistä tai ei. :D Mua taas hirvittää lukee tuollainen kommentti ja miettiä, että onks oikeesti tollasia ihmisiä olemassa jotka eivät tiedä, että suomenkielen opiskeleminen/osaaminen saattaa olla vielä hankalaa joillekin joiden äidinkieli on ihan jokin muu.. toihan on ihan perus asia mitä jokaisen pitäs tietää cmon :DD

        T. ihminen joka puhuu yhteensä 5 eri kieltä :)


      • Anonyymi

        Meitä ei kiinnostaa sinun mielipidettä, meillä on tärkeä saada unelmat toteutettu ja onhan meillä oikeus osallistua ja kysyä .

        Kannattaa oppia toinen kieli ja opiskella sillä lukiota sekä osallistu pääsykokeisiin, sen jälkeen ymmärrät miten vaikea se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä ei kiinnostaa sinun mielipidettä, meillä on tärkeä saada unelmat toteutettu ja onhan meillä oikeus osallistua ja kysyä .

        Kannattaa oppia toinen kieli ja opiskella sillä lukiota sekä osallistu pääsykokeisiin, sen jälkeen ymmärrät miten vaikea se on.

        Totta, jotkut ihmiset ei tajua kuinka paljon ahkerasti me yritetään ja kuinka vaikea opiskele lukiossa kun sä et ollut Suomessa vain muutama vuosi ja sun kieli taidot on heikko mut sielti sä yrittät vaikka maailma on epäreilu kun sä oot pääsykoessa kilpailet jonkun kanssa, jonka äidinkieli on suomi, ja sinulla on vaikeuksia lukea nopeasti ja löydät uusia sanoja myös kokeen ainestossa.


        Oikeasti nostan hattua niille jotka yrittävät näin paljon 💪💪💪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin he yrittävät oppia ja tehdä parhaansa. Et voi odottaa jonkun puhuvan hyvin kieltä, joka ei ole hänen äidinkielensä.

        Hope that we have more humanity and understand each other situation.😉

        Asia on ihan toinen, jos suomi ei ole äidinkieli. Jos se on mittapuuna, niin hyvää suomeahan täällä näkyy. Jos suomi taas on äidinkieli, niin sitten hirvittää.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitä ootte saanut pisteiksi? Itse vaikuttaisi, että saisin 12.5p.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ootte saanut pisteiksi? Itse vaikuttaisi, että saisin 12.5p.

        Kemian osuudesta siis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ootte saanut pisteiksi? Itse vaikuttaisi, että saisin 12.5p.

        Koko kokeesta vai kemian osuudesta? Ootko hakemassa farmaseutiksi vai f+ p?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko kokeesta vai kemian osuudesta? Ootko hakemassa farmaseutiksi vai f p?

        Kemian osuudesta, haen f+p. Katsotaan miten aineisto sitten puolestaan meni🙈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemian osuudesta, haen f p. Katsotaan miten aineisto sitten puolestaan meni🙈

        Toivotaan Sulle hyvää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ootte saanut pisteiksi? Itse vaikuttaisi, että saisin 12.5p.

        Mistä saadaan tarkistaa ainosto tuloksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ootte saanut pisteiksi? Itse vaikuttaisi, että saisin 12.5p.

        Vaikuttaa että saisin 10.5 pistettä kemian osuudesta. Proviisoriksi haen.


    • Anonyymi

      Mul on asiaa kysymyksest

      Kun 10 milligrammaa selegiliiniä hajosi elimistössä, muodostui 2,6 milligrammaa yhdistettä A. Kuinka paljon yhdistettä B tällöin muodostui, kun oletetaan, että kaikki selegiliini muuttui joko yhdisteeksi A tai B? M(selegiliini) = 187,3 g/mol.

      Mitä pistitte vastaukseksi?

      • Anonyymi

        Tohon viel ett niit vaihtoehtoja oli

        5,7 mg
        6,3 mg
        6,8 mg
        7,4 mg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohon viel ett niit vaihtoehtoja oli

        5,7 mg
        6,3 mg
        6,8 mg
        7,4 mg

        Jätin vastaamatta, oikea vastaus näytti olevan 5.7mg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätin vastaamatta, oikea vastaus näytti olevan 5.7mg

        Okei nii sen takii kysyin😭 laitoin itse 7,4 mg, tarkistin vielä ton laskun toiselt ja sekin sai 7,4..😟 well 🤷🏻‍♀️


      • Anonyymi

        Sain laskettua 5,7 mg ja vastasin myös näin. Ilmeisesti meni oikein.


    • Anonyymi

      Mitä saitte NNT ja OR arvoista?

      • Anonyymi

        Itse sain NNT arvosta 18, olikohan se vaihtoehto. Mietin laskinkohan sen ihan väärin 😂


    • Anonyymi

      en pääse farmasialle kemia meni miinuspisteille xdddd

      • Anonyymi

        Sama😭😭 puuttuu vaa 0.50 pistettä ett olisin saanu 1,5 pistet


    • Anonyymi

      Hei, mistä näkee pisterajoja viime vuosilta, kun hakee vain maisterivaiheeseen eli olen jo farmaseutti? Todella vaikea löytää. Löydän vain farmaseutti tai farmaseutti+proviisori.

      Kiinnostaa kaikkien Kuopio, Helsinki ja ÅA pisterajat.

      • Anonyymi

        en ole varma mutta ne ehkä sams kuin f+p


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en ole varma mutta ne ehkä sams kuin f p

        Itseasiassa löysin vipunen sivustolta. On eri pisterajat pelkässä maisterihaussa. 😊


    • Anonyymi

      Mimmosetkohan pisterajat tulee olemaan Kuopioon proviisoriopintoihin ensikertalaisena tänä vuonna? Jos luen näitä lähteitä oikein niin 2023 raja oli 14,5, vuonna 2022 raja oli 20,25 ja 2021 raja oli 11,5. Osaako joku veteraani arvata, miksi vuonna 2022 pisterajat oli noin paljon suuremmat? Ainakaan hakijamäärät ei tuota heittelyä näytä selittävän. Noihin muihin arvelisin tulosteni heittämällä yltävän.

      • Anonyymi

        Mietin kanssa toiskertalaisena f+p hakijana, että miten pisterajojen kanssa tulee käymään. Tuleekohan nousemaan? Vai pysyyköhän samana. Aineisto vaikutti helpommalta viime vuoteen verrattuna. En täysin muista vuoden 22 valintakoetta vaikka siinäkin kävin, kemia taisi tuntua silloin menevän ok ja aineisto oli suomeksi hermoista. 23 vuonna aineistoa oli englanniksi jonkin verran ja se tuntui haastavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin kanssa toiskertalaisena f p hakijana, että miten pisterajojen kanssa tulee käymään. Tuleekohan nousemaan? Vai pysyyköhän samana. Aineisto vaikutti helpommalta viime vuoteen verrattuna. En täysin muista vuoden 22 valintakoetta vaikka siinäkin kävin, kemia taisi tuntua silloin menevän ok ja aineisto oli suomeksi hermoista. 23 vuonna aineistoa oli englanniksi jonkin verran ja se tuntui haastavalta.

        tämä vuonna tuli myös englanti texti


      • Anonyymi

        V. 2021 oli koe kaksiosainen pandemian takia, eli tavallaan valmistauduttiin siihen että ensimmäinen osa olisi tehty etänä ja toiseen osioon valikoituisi vain parhaimmat suorittamaan koen paikan päällä. Eli ensimmäisessä osiossa oli mahdollista saada aineistosta 10 pistettä ja kemiasta 10 pistettä. Näiden pisteiden perusteella osa oli vielä mukana ja osa ei. Sisään pääsi kuitenkin pelkästään toisen osion pisteillä. Eli 20 pistettä oli maksimi vuonna 2021, koska ensimmäisen osion pisteet käytettiin pelkästään katsomaan kuka pääsee "jatkoon" ja toisen osion pisteet ratkaisi sisäänpääsyä.

        11.5/20 pistettä v. 2021 on siis hyvin lähellä 20.25/40 pistettä v. 2022. Oikeastaan v. 2023 on se poikkeuksellinen vuosi, todennäköisesti koska oli melko vaikea materiaali englanniksi.

        Olettaisin että taas vaaditaan noin 20 pistettä proviisoriopintoihin tänä vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        V. 2021 oli koe kaksiosainen pandemian takia, eli tavallaan valmistauduttiin siihen että ensimmäinen osa olisi tehty etänä ja toiseen osioon valikoituisi vain parhaimmat suorittamaan koen paikan päällä. Eli ensimmäisessä osiossa oli mahdollista saada aineistosta 10 pistettä ja kemiasta 10 pistettä. Näiden pisteiden perusteella osa oli vielä mukana ja osa ei. Sisään pääsi kuitenkin pelkästään toisen osion pisteillä. Eli 20 pistettä oli maksimi vuonna 2021, koska ensimmäisen osion pisteet käytettiin pelkästään katsomaan kuka pääsee "jatkoon" ja toisen osion pisteet ratkaisi sisäänpääsyä.

        11.5/20 pistettä v. 2021 on siis hyvin lähellä 20.25/40 pistettä v. 2022. Oikeastaan v. 2023 on se poikkeuksellinen vuosi, todennäköisesti koska oli melko vaikea materiaali englanniksi.

        Olettaisin että taas vaaditaan noin 20 pistettä proviisoriopintoihin tänä vuonna.

        Tämä on tosi hyvä tietää, kiitos. Pitääpä alentaa odotuksia. Eiköhän tästä farmaseutiksi kuitenkin lähdetä lukemaan.


    • Anonyymi

      En tajua, miksi tuloksia ei tule viikon sisällä kokeesta. Kyseessä oli kuitenkin monivalintakoe, joka on helppo pisteyttää.

      • Anonyymi

        sama mieltä paljon streessi😭


      • Anonyymi

        No niinpä! Ja piina jatkuu melko pitkään vielä jos joudut varasijalle :(

        Nimim. kokemusta on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sama mieltä paljon streessi😭

        Mä avaan opintopolku.fi joka päivä vaikka mä tiedän että tulokset tulee heinäkuussa ja vaikka mä tiedän että en tule pääsemään 🥲


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä avaan opintopolku.fi joka päivä vaikka mä tiedän että tulokset tulee heinäkuussa ja vaikka mä tiedän että en tule pääsemään 🥲

        ne tulee kesällä ei varma menee heinäkuun asti viime vuonna tulee 22.06


    • Anonyymi

      Tulispa tulokset ennen juhannusta.

      • Anonyymi

        Niinpä, toivotaan ettei tarttis juhannuksen yli odottaa.


      • Anonyymi

        Viime vuosina tulokset on tulleet juhannuksen jälkeisellä viikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime vuosina tulokset on tulleet juhannuksen jälkeisellä viikolla.

        Helsingin tulokset (tai osa niistä?) taisi tulla vasta silloin juhannuksen jälkeen, mut muiden kohteiden tulokset tuli ennen juhannusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin tulokset (tai osa niistä?) taisi tulla vasta silloin juhannuksen jälkeen, mut muiden kohteiden tulokset tuli ennen juhannusta.

        Muistaakseni Kuopion ja Helsingin tulokset pääsykokeella. Viime vuonna ne taisi tulla eri aikoihin (?) mutta yleensähän ne tulee saman päivän aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni Kuopion ja Helsingin tulokset pääsykokeella. Viime vuonna ne taisi tulla eri aikoihin (?) mutta yleensähän ne tulee saman päivän aikana

        Ainakin viime vuodelta löytyy itseltä kuva, missä on päivämäärä 22.6. Ja tulokset. Mietin oliko niin, että Helsingin tulokset tuli hieman jäljessä.


    • Anonyymi

      Nyt näkyy Opintopolussa tulos. Mikä raja Kuopioon oli? Mulla näkyy vaan ÅA pelkkä proviisori linja 19.5 oli raja.

      • Anonyymi

        Million helsingin yliopisto tulokset näkyy. Tää on niin jännittävä 🥲


      • Anonyymi

        saitko opiskelupaikan?


      • Anonyymi

        Onko toi raja ensikertalaisille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko toi raja ensikertalaisille?

        Toi raja oli jo valmistuneille farmaseuteille, jotka haki proviisoriksi eli kukaan ei oo ensikertalainen siinä kiintiössä 😊 Itse en saanut nyt paikkaa, ellei joku peru paikkaansa. Oon silti tyytyväinen tulokseeni. Jäi puuttumaan 0,5pistettä eli se vähän harmittaa, mutta ens vuonna uusiksi!😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi raja oli jo valmistuneille farmaseuteille, jotka haki proviisoriksi eli kukaan ei oo ensikertalainen siinä kiintiössä 😊 Itse en saanut nyt paikkaa, ellei joku peru paikkaansa. Oon silti tyytyväinen tulokseeni. Jäi puuttumaan 0,5pistettä eli se vähän harmittaa, mutta ens vuonna uusiksi!😊

        Kyllä luulen, että pääset sisälle! Rajat tulee todennäköisesti tuosta tippumaan, koska porukka odottelee mahdollisesti ylempien hakutoiveiden tuloksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luulen, että pääset sisälle! Rajat tulee todennäköisesti tuosta tippumaan, koska porukka odottelee mahdollisesti ylempien hakutoiveiden tuloksia.

        Tätä tietysti toivon, mutta asennoidun siihen, että en pääse😊 Hakeeko moni esimerkiks farmasiassa useampaan kohteeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä tietysti toivon, mutta asennoidun siihen, että en pääse😊 Hakeeko moni esimerkiks farmasiassa useampaan kohteeseen?

        Esimerkiksi Helsingin maisterihakuun, ymmärtääkseni ne tulokset ei oo vielä tullu.


    • Anonyymi

      Voi harmi 🙁

    • Anonyymi

      Itse sain 18.5 pistettä. Olen toisella varasijalla ÅA:n proviisorilinjalle (olen jo farmaseutti). On vaikeaa uskoa että 2 henkilöä ei ottaisi paikkansa vastaan.

      • Anonyymi

        Mutta jos siellä on porukkaa jonossa Helsingin maisterihakuun, niin sieltä kiintiöstä voi tipahtaa useampi Helsinkiin.


    • Anonyymi

      Itselleni tuli nyt näkyviin tulokset Helsinkiin . 17.5 pisteellä näytän tulleen valituksi ensikertalaisena farmaseuttiopintoihin. F+p pisteraja 26.75 ensikertalaisilla ja 29.25 muilla.

      • Anonyymi

        miksi mulla ei näkyy mitän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi mulla ei näkyy mitän?

        Kuopion tulokset ei oo vielä tullu. Ja näinköhän on Helsingin pelkkä p tuloksetkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuopion tulokset ei oo vielä tullu. Ja näinköhän on Helsingin pelkkä p tuloksetkaan?

        ei farmaseuttille on tullutkin mutta mulla ei ole ystävälle ainakin :


      • Anonyymi

        Miten tää näkyy vaa osalla porukasta :’) Mulla ei näy tuloksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tää näkyy vaa osalla porukasta :’) Mulla ei näy tuloksia!

        mullakin ei mäkyy vain osalle ehkä nimien mukaan en tiedä:::::::::


    • Anonyymi

      mä oon helsinkiin framaseuttiopintoihin 7. varasijalla 12.25 pisteellä, tulispa kuopionkin jo!!

      • Anonyymi

        ei ole vielä kuopio .. milloin helsinki tulos sulle tuli? koska mä vielä odotan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole vielä kuopio .. milloin helsinki tulos sulle tuli? koska mä vielä odotan

        helsinki tuli about tunti sitten :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helsinki tuli about tunti sitten :)

        meneko etunimi aakosten mukaan!?


    • Anonyymi

      mitä luulette tuleeko kuopio (ja muutkin puuttuvat tulokset) vielä tän päivän aikana? ei millään jaksais oottaa juhannuksen yli..

    • Anonyymi

      Teil jolla proviisorin tulokset tuli jo, mikä oli pisteraja?

      • Anonyymi

        Mula tuli hki ja sinne f+p enskat oli 26,75 kai ja f+p ei enskat 29,75 tyylii. Kuopioo ei näy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mula tuli hki ja sinne f p enskat oli 26,75 kai ja f p ei enskat 29,75 tyylii. Kuopioo ei näy

        Pelkästään proviisorin pisterajat?


    • Anonyymi

      onko joku ensikert. helsinki tulos ei vielä tullut?

    • Anonyymi

      Farmaseutti Helsinki, enskat 14 p., muut 15 p.

      • Anonyymi

        mulla ei vielä tullut tulos vaikka olen ensikerta. en tiedä onko se normaali?:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla ei vielä tullut tulos vaikka olen ensikerta. en tiedä onko se normaali?:(

        Mä jäin varasijalle ja se näkyy siellä opintopolussa hakemuksissa kun skrollaa alaspäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä jäin varasijalle ja se näkyy siellä opintopolussa hakemuksissa kun skrollaa alaspäin.

        tarkistan kokoajan ei ole tullut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä jäin varasijalle ja se näkyy siellä opintopolussa hakemuksissa kun skrollaa alaspäin.

        tuleeko tulos sulle 16 jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tarkistan kokoajan ei ole tullut

        tarkoitatko tämä numero: Koevalintajono ensikertalaisille hakijoille
        14


    • Anonyymi

      Ilmoittaisikos joku ystävällisesti Kuopion pisterajat muiden kuin ensikertalaisten kiintiössä, farmaseuttihaussa?

      • Anonyymi

        ja myös ensikertalaisten :)


      • Anonyymi

        kuopio ei vielä tullut


    • Anonyymi

      Tuleekohan kuopioon vastaukset tänään? Jännän äärellä 1. Varasijalla helsinkiin f+p toiskertalainen.

      • Anonyymi

        Jotenki pikku hiljaa tulee sellane olo, ettei tänää tuu :( Juhannuksena ei yleensä julkaista pisteitä, nii saattaapi olla, et täytyy odottaa maanantaihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenki pikku hiljaa tulee sellane olo, ettei tänää tuu :( Juhannuksena ei yleensä julkaista pisteitä, nii saattaapi olla, et täytyy odottaa maanantaihin

        Jep :/ äh ärsyttävää vaan jäädä odottamaan maanantaihin jos ei nyt tuu, mutta kellokin lähenee jo viittä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenki pikku hiljaa tulee sellane olo, ettei tänää tuu :( Juhannuksena ei yleensä julkaista pisteitä, nii saattaapi olla, et täytyy odottaa maanantaihin

        viime vuonna åbo tuli 21.6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        viime vuonna åbo tuli 21.6

        Niin no viime vuonna se oli keskiviikko ja nyt, 20. päivä on torstai. Toki voi vähä vertailla niihin viimevuotisiin päivämääriin, mutta täytyy ottaa huomioon, että esim. ens vuonna 21. päivä ois lauantai ja samalla juhannus. Ei ne täsmälleen samana päivänä julkase joka vuos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no viime vuonna se oli keskiviikko ja nyt, 20. päivä on torstai. Toki voi vähä vertailla niihin viimevuotisiin päivämääriin, mutta täytyy ottaa huomioon, että esim. ens vuonna 21. päivä ois lauantai ja samalla juhannus. Ei ne täsmälleen samana päivänä julkase joka vuos.

        tiedän mutta kun sanotte että huoemnna ei tulee vastuakset niin sanoin miksi ei ksok se ei ole virallinen vapaapäivä kun viime vuonna 21.6 tuli vastaukset jo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedän mutta kun sanotte että huoemnna ei tulee vastuakset niin sanoin miksi ei ksok se ei ole virallinen vapaapäivä kun viime vuonna 21.6 tuli vastaukset jo

        21.06. on kyllä tänä vuonna juhannusaatto, että tuota noin… vapaapäivä se kyllä useassa työpaikassa on, vaikkakaan ei virallinen pyhäinpäivä. toki mahdollista, että huomenna julkaistaan, mutta sitä on vaikee tietää just sen takii, että joissain paikoissa se on vapaapäivä. 50/50 mahollisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        21.06. on kyllä tänä vuonna juhannusaatto, että tuota noin… vapaapäivä se kyllä useassa työpaikassa on, vaikkakaan ei virallinen pyhäinpäivä. toki mahdollista, että huomenna julkaistaan, mutta sitä on vaikee tietää just sen takii, että joissain paikoissa se on vapaapäivä. 50/50 mahollisuudet.

        toivotaan ne tulee huomenna en jaksa odottaa erityisesti helsingin tulokset ei näkyy mulla😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toivotaan ne tulee huomenna en jaksa odottaa erityisesti helsingin tulokset ei näkyy mulla😭

        Todellaki toivotaan! Ei yhtää jaksais oottaa viikonlopun yli. 🤧


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedän mutta kun sanotte että huoemnna ei tulee vastuakset niin sanoin miksi ei ksok se ei ole virallinen vapaapäivä kun viime vuonna 21.6 tuli vastaukset jo

        HY:n sivuilla näin: ”Kaikkien hakukohteiden tulokset julkaistaan viimeistään 4.7.2024. Ennakkotietoja tulosten julkaisun tarkoista ajankohdista ei ole mahdollista saada. Viikonloppuisin ja juhannusaattona ei julkaista tuloksia.”

        Eli huomenna, 21.6. ei tuu tuloksia.


    • Anonyymi

      Tietääkö joku mihin numeroon varasijan jono pääse sisään yleensä?

    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että f+p (ei-ensikertalainen) ja varmaan myös p pisterajat on aikas korkeat verrattuna viime vuosiin, jolloin 26 pisteellä on päässyt opiskelemaan.

    • Anonyymi

      Luin jostain, että varasijoilta 10-15 on saumaa päästä. Jossain oli kommentti, että varasijat voi liikkua jopa 50+, mutta itselläni ei ole näistä kokemusta... Haitteko ensisijaisesti Helsinkiin vai Kuopioon?

      • Anonyymi

        Mä olen päässyt varasijalta 17 Itä-Suomeen farmaseutiksi opiskelemaan pari vuotta sitten eli mahdollisuutta on :)


      • Anonyymi

        Kuopioon, Mutta helsinkiin varasijalla 32 . Voiko olla että en pääse. Stressa paljon :(


      • Anonyymi

        Kuopioon, Mutta helsinkiin varasijalla 32 .Stressaa tosi paljon :(


    • Anonyymi

      Varasijalla 6. Koejonosta ensikertalaisena helsinkiin farmaseutiks:') onkohan mitään mahiksii pääst sisää

      • Anonyymi

        mihin aika saat vastaus?


      • Anonyymi

        Pääset sisään 99% varmasti. Sillon kun itse hain vuosia sitten f enskojen jonot liikku kymmenillä lääkiksen tulosten jälkeen.


      • Anonyymi

        Miten voin saada tulokset?


      • Anonyymi

        Mistä tiedät joku linkki?


      • Anonyymi

        Mistä näkö nämä tiedot vasta kiitos?


    • Anonyymi

      Paljonko ei-ensikertalaisten jonot liikkuvat?

    • Anonyymi

      Tietääkö joku pystyykö tuloksesta valittamaan? :D tai enemmänkin kokeen jostain tehtävästä valittamaan.

      • Anonyymi

        Pystyy valittamaan. Mutta pitää olla hyvä syy, siis virhe tehtävässä tms.


    • Anonyymi

      Tuliko jo Helsingin ja Kuopion proviisoritulokset? Siis pf-haku/pelkkä maisteriohjelma farmaseuteille?

      • Anonyymi

        Ei oo tullu vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo tullu vielä.

        Kiitos vastauksesta!


    • Anonyymi

      Tämä asia ei kuulu ihan suoraan tälle keskustelupalstalle, mutta otanpa sen kuitenkin esiin, jos muita asian kanssa painijoita: Eli, miten olette ajatelleet pärjätä taloudellisesti, kun aikuiskoulutustuki lakkautetaan? Itse olen tosiaan ei-ensikertalainen, työelämässä, matkaa mahdolliseen opinahjoon n. 200 km. Eli pelkästään kokopäiväiseksi opiskelijaksi en voisi alkaa, töitä olisi haettava opiskelupaikkakunnalta. Talous on tiukilla koko ajan, mutta silti haaveena vielä muu kuin nykyinen ammatti. Säästöjä ei ole ja lainaa en saa...

      • Anonyymi

        Siis onko talous tiukilla jo nyt kun teet 100 % töitä farmaseuttina? Vai onko toinen ala kokonaan (ja ehkä matalampi palkka)? Mietin siis että jos jo nyt on tiukkaa ja meinaat opiskella 100 %, niin ei oikein jää aikaa muuta kun osa-aikatyöhön, jos edes siihen pystyy/jaksaa.


      • Anonyymi

        Helppoa ei ole ollut, itse kulkenut 400km päästä koululle ja tehnyt samaan aikaan 100% töitä. Hyvä asia on ollut, että matalapalkkaisella alalla oli mahdollisuus tehdä vuorotöitä ja viikonloppuisin. Koronan jälkeen toki osa luennoista oli etänä ja suurimmalle osalle tunneista ei osallistumispakkoa. Ryhmätyöt ja laboratoriotunnit erikseen. Vaati siis paljon suunnittelua etukäteen, onneksi pakolliset koulutunnit oli nähtävissä melko ajoissa. Eli jos töitä tekee samanaikaisesti niin suosittelisin toki samaa paikkakuntaa kuin missä koulut on ja vuorotöitä niin pystyisi yhdistämään. Jaksamisen kannalta ei toki helppoa ole ollut.


    • Anonyymi

      Matalapalkka-alalla olen, en farmaseutti.

      • Anonyymi

        Aivan. Kuulostaa tosiaan haastavalta. Mutta jos oikein haluaa luulisi että on mahdollista. Tosin pitää saada kaikki kulut vähennettyä, eli myydä autoa ja tavaraa, asua mahdollisimman halvalla, ei kuluta mitään mitä ei ole välttämätöntä. Ehkä apteekissa voisi tehdä töitä apulaisena iltaisin ja viikonloppuisin. Ja 6 kk harjoittelu-aikana saa edes vähän palkkaa, tosin taitaa olla melko matala palkka.


    • Anonyymi

      miten voin tietää, jos olen jonossa tai en? löytykö linki

      • Anonyymi

        Tarkoitatko varasijoja? Opintopolusta näkee, Itä-Suomen tuloksia ei ole vielä tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko varasijoja? Opintopolusta näkee, Itä-Suomen tuloksia ei ole vielä tullut.

        Missä kohta näkö en löytänyt sen?


    • Anonyymi

      Mä haen maisterihaussa proviisoriksi. En voi muuttaa, ja matkaa tosiaan n. 200km mullakin. Vähän säästöjä, mutta koska perhe, niin kuluja on. Jos paikan saan, niin toivon, että saan sovitettua osa-aikatyöt apteekissa opiskelun lomaan. Niin paljon pyrin tekemään etänä kuin mahdollista, toivottavasti paljon... Mietittyttä myös ne palkkarajat, kun saa opintotukea. Hirvee laskeminen, ettei sitten tee liika töitä, just kun ennen opintoja olevakin tulo lasketaan (osittain) ja kesällä ja joulun ym. aikaan pystyis tekee töitä enempi... Mut nyt vaan ootellaan tuloksia.

    • Anonyymi

      tuliskohan helsingin f tulokset tänään? onko f+p tulokset vielä tulleet?

      • Anonyymi

        Helsingin tulokset tuli jo viime viikolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin tulokset tuli jo viime viikolla

        eiku oho siis kuopion f tuloksia tarkotin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eiku oho siis kuopion f tuloksia tarkotin

        tuli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuli!

        Millaset rajat Kuopioon oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaset rajat Kuopioon oli?

        jos pääsykokeista puhut nii
        farmasia:
        • 12 (ensikertalaiset)
        • 14,5 (kaikki)

        farmasia+proviisori:
        • 23,5 (ensikertalaiset)
        • 27,5 (kaikki)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuli!

        Koskakohan varasijat alkaa liikkumaa? :)


    • Anonyymi

      Joko on Kuopion tullu?😊

      • Anonyymi

        Kuopion farmasia tulokset on tullu.


    • Anonyymi

      tuleeko tänään tulokset?

    • Anonyymi

      Kuinka isot mahollisuudet päästä opiskelee farmasiaa, ensikertalaisena, todistusvalinnan kautta ku ois varasijalla 38? Kuopioon siis.

    • Anonyymi

      Noniin: Pf tulokset Kuopioon tulleet. Omat pisteet 31, valintaraja 30.5..

      Kuopioon pääsy tulee kyllä sotkemaan elämän. Mulla on omistusasunto ja elämä aivan toisella puolen Suomea. Helsingin suunnille elämä olisi vielä sovitettavissa. Mutta vähän jännittää että mihin Helsingin rajat asettuu.

      Mitä luulette, tuleekohan pisterajat elämään vielä kun Helsinki julkaistaan?

      • Anonyymi

        Kuinka paljon maisterihaussa on varasijat yleensä liikkuneet?


    • Anonyymi

      Kuopion pisteet tullut!

    • Anonyymi

      Onko mahdollisuuksia päästä Kuopioon farmaseutiksi ei-ensikertalaisena varasijalta 1?

      • Anonyymi

        Jos joku peruu Helsingin paikkansa, tulen perumaan Kuopion paikkani ja siirryn Helsinkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku peruu Helsingin paikkansa, tulen perumaan Kuopion paikkani ja siirryn Helsinkiin.

        mutta jos saat paikka toinen peruttaa autamatisesti:!


    • Anonyymi

      Kertokaa kun Helsingin proviisoritulokset tulevat (pelkkä maisterohjelma, 2 v.). Ja lääkis.

      Olen varasijalla ja toivon että jonot liikkuisivat :)

    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan, voiko Kuopion f+p hakuun hakea, jos opiskelee jo farmasiaa? Vai onko proviisoreille oma väylä Kuopiossa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Jos opiskelee farmasiaa haetaan f+p, mutta sitten sinä keväänä, kun valmistuu ja siitä eteenpäin valmiit farmaseutit hakevat pf opintoihin omassa maisterihaussa :)


    • Anonyymi

      Varasijat maisterihaussa liikkuneet kymmenellä uefiin

      • Anonyymi

        Onko jono pelkässä farmasiassa liikkunut yhtään?


      • Anonyymi

        Miksiköhän ne nyt jo on liikkuneet? Onko jotain tuloksia tullut?


      • Anonyymi

        Onko lääkiksen tulokset siis tulleet vai miksiköhän on liikkuneet?😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko lääkiksen tulokset siis tulleet vai miksiköhän on liikkuneet?😊

        Hki maisterihakuun palkit tulleet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hki maisterihakuun palkit tulleet

        Mitä eroa on maisteri ja pf-haussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa on maisteri ja pf-haussa?

        En tiedä, onko niillä eroa. Maisterihaku on sen jälkeen kun on valmistunut farmaseutiksi. Ehkä pf-haku käsittää sekä maisterihaun että f+p haun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa on maisteri ja pf-haussa?

        Ne on sama asia, ei mitään eroa


    • Anonyymi

      Koska farmasian Uef varasijat alkaa liikkumaa

      • Anonyymi

        varmaa viimeistää, ku lääkiksen tulokset tulee. eli heinäkuussa


    • Anonyymi

      Miten Helsingin maisteri tulokset ei ole vieläkään tulleet. 😨😨

      • Anonyymi

        Tarkoitatko f+p? Ainakin maisterin tulokset tuli jo pari päivää sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko f p? Ainakin maisterin tulokset tuli jo pari päivää sitten.

        Hän tarkoittaa käsittääkseni pelkkä maisteriohjelma. Eli
        jo valmistuneille farmaseuteille tarkoitettu haku, koulutus kestää 2 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tarkoittaa käsittääkseni pelkkä maisteriohjelma. Eli
        jo valmistuneille farmaseuteille tarkoitettu haku, koulutus kestää 2 vuotta.

        Maisteriohjelman tulokset on tullut jo tiistaina, sekä Hki että Kuopio


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maisteriohjelman tulokset on tullut jo tiistaina, sekä Hki että Kuopio

        Valmistuneille tarkoitettu maisteriohjelma Helsinki ei ole tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmistuneille tarkoitettu maisteriohjelma Helsinki ei ole tullut.

        Itsellä ainakin näkyi jo alkuviikosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä ainakin näkyi jo alkuviikosta

        F+p on eri kuin pelkkä proviisori haku. Ystävä haki hki eikä ole tullut vielä. Palkitkin ilmeistyivät vasta muutama päivä sitten, tarkoittaen, että tulokset vasta tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmistuneille tarkoitettu maisteriohjelma Helsinki ei ole tullut.

        Kyllä on tullut tiistaina🙂


    • Anonyymi

      Tsemppiä kaikille jännän äärellä ja ennen kaikkea -muistetaan, että ei elämä yksiin eikä useampiinkaan pääsykokeisiin kaadu! Uusia tulee ja koko elämä on aikaa kerätä kokemuksia niin työelämässä kuin muutenkin ja miettiä, "mikä minusta isona tulee". T. Alan vaihtoa harkitseva, kohta 4-kymppinen

      • Anonyymi

        Totta! Olen myös vasta lähivuosina tajunnut että voisi opiskella vähän mitä vaan, esim. taloustiedettä, terveystaloustiedettä, valtiotieteitä. Sitten onkin melko uniikki yhdistelmä kun on farmaseuttitutkinto pohjalla.


    • Anonyymi

      Onko jotain tuloksia tullut? Minun f+p jono liikkunut 14:sta 10:en Helsingin Yliopistossa. Ainakin huomasin Helsingin lääketiede tulokset eivät ole tulleet vielä.

      • Anonyymi

        Epäilen että Helsingin maisteritulokset (pelkkä proviisori 2v, ei farm+prov 5 v.) tulivat, koska ÅAn maisterijono liikkui hiukan.

        Olen nyt varasijalla 1 ja 0,25 pisteen päästä rajasta.


    • Anonyymi

      Tänään on lääkiksen palkit ilmestyneet.. Turun haun siis. Selittänee vähän jonojen liikkumista.

    • Anonyymi

      Liikkuuko varasijan jono viikonlopun aikana? En malta odottaa maanantai.:(

    • Anonyymi

      Lääkistulokset tulivat kuulemma tänään. Tietääkö joku liikkuvatko farmasian jonot yleensä heti, vai onko tässä viivettä, että liikkuuvat esim. vasta huomenna?

    • Anonyymi

      Farmasialle varasijalla 1. Liikkuukohan vielä☹️

      • Anonyymi

        ootko helsinkiin vai kuopioon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ootko helsinkiin vai kuopioon?

        Helsinkiin


    • Anonyymi

      ite helsinkiin farmaseitiks 2. varasijalla ja 0.25p päässä rajasta :( jää kyllä harmittamaan jos en pääse. vaikkakin kuopioon pääsin mutta helsinki olis mieluisampi kaupunki :)

      • Anonyymi

        Täällä 3. varasijalla ja 0,5p päässä pisterajasta 🫣


      • Anonyymi

        Kuopio saattaa olla lottovoitto jos miettii asumiskustannuksia. Sulla on sitten oletettavasti pienempi opintolaina maksettavaksi kun valmistut :)


    • Anonyymi

      Taisin nyt jäädä ensimmäiselle varasijalle, 0,25 pisteen päästä sisäänpääsystä. Jono ei liikkunut vaikka lääkistulokset tulivat, joten nyt on erittäin epätodennäköistä että jono enää liikkuisi.

      • Anonyymi

        Kyllä varmasti pääset sisään tuolta sijalta! Ihmiset pystyy vastaanottamaan tai hylkäämään paikkojaan vasta Torstaina. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä varmasti pääset sisään tuolta sijalta! Ihmiset pystyy vastaanottamaan tai hylkäämään paikkojaan vasta Torstaina. :)

        Kiitos positiivisuudesta :) Minkä takia voi vastaanottaa tai hylätä paikkoja vasta torstaina? En ole tästä kuullut aiemmin. Vai tarkoitatko että jos on päässyt esim. 2. hakukohteeseen, niin ei vielä voi ottaa paikkaa vastaan, mutta jos on päässyt 1. hakukohteeseen, niin silloin voi jo vastaanottaa paikan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos positiivisuudesta :) Minkä takia voi vastaanottaa tai hylätä paikkoja vasta torstaina? En ole tästä kuullut aiemmin. Vai tarkoitatko että jos on päässyt esim. 2. hakukohteeseen, niin ei vielä voi ottaa paikkaa vastaan, mutta jos on päässyt 1. hakukohteeseen, niin silloin voi jo vastaanottaa paikan?

        juurikin näin, itsekin melkein jo heitin hanskat tiskiin kun 2. sijalla helsinkiin majailen, kunnes muistin tän! toivoa on vielä :)


    • Anonyymi

      Onks mahollista päästä varasijalt 37 kokeella helsinkiin?

      • Anonyymi

        Kummassa jonossa olet, ensikertalaisten vai kaikkien hakijoiden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummassa jonossa olet, ensikertalaisten vai kaikkien hakijoiden?

        Ensikertalainen


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan miksi farmasian varasijat eivät ole liikkuneet vaikka tänään ilmeisesti tuli kaikkien hakukohteiden tulokset🤔

      Nimimerkillä varasijalla 6 f+p helsinkiin

      • Anonyymi

        en tiedä, samaa itsekin ihmettelen, onkohan mahdollista että kaikki paikat ovat jo menneet, eikä varasijoilta enää hyväksytä? näyttäiskö opintopolku jos tälläinen tilanne olisi?


    • Anonyymi

      Jep.. tätä pohdin kans

    • Anonyymi

      Eikö ne jonot oo vieläkään liikkunu?

      • Anonyymi

        kyllä on liikkunut


    • Anonyymi

      Ei ole liikkuneet..

      En tiedä mikä mättää jos kerran (oletetaan siis) kaikki paikat on menneet jo niin miksei vaan suoraan lue ”peruuntunut”.
      En oikeen tahdo uskoa, että joku arpoo 5 vuotta koulupaikkojen välillä.

      • Anonyymi

        Jos Helsingistä F+P nyt puhutaan, niin tällä hetkellä näyttää siltä että 21 ovat vastaanottaneet paikkansa. 40 paikkaa on kaiken kaikkiaan. Osa on kai näitä lääkiksestä haaveilevia jotka vielä miettivät ottavatko F+P paikan vastaan ja samalla menettävät ensikertalaisuuden, eli mahdollisuudet päästä lääkikseen pienenevät huomattavasti.

        https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/Haku ja valinta - korkeakoulu - live.xlsb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Helsingistä F P nyt puhutaan, niin tällä hetkellä näyttää siltä että 21 ovat vastaanottaneet paikkansa. 40 paikkaa on kaiken kaikkiaan. Osa on kai näitä lääkiksestä haaveilevia jotka vielä miettivät ottavatko F P paikan vastaan ja samalla menettävät ensikertalaisuuden, eli mahdollisuudet päästä lääkikseen pienenevät huomattavasti.

        https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/Haku ja valinta - korkeakoulu - live.xlsb

        Linkki katkesi jostain syystä, yritän uudestaan

        https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/Haku ja valinta - korkeakoulu - live.xlsb


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kiitos linkistä. Yritän saada sen auki koneella.

      Olen siis ei-ensikertalainen ja niitä paikkojahan on tuohon f+p koulutukseen hieman yli 10..? Muistaakseni

    • Anonyymi

      Kyllä noita asioita kannattaa oikeasti miettiä; meneekö ensikertalaisuus, ansaitsisiko välivuotena opintorahaa töissä jne., jos siis nyt saatu opiskelupaikka ei ole ensisijainen toive. Tietenkin opiskelu kannattaa aina -kuten sanotaan- mutta itse näen asian niin, että ottamalla sellaisen paikan vastaan, joka ei ole omien toiveiden mukainen, ei lopulta palvele ketään. Itse menetin ensikertalaisuuteni aikoinani kouluttautumalla alalle, jolla en ole työskennellyt ja jälkimauksi jäi opintolaina, jota maksan edelleen... Sosiaalinen paine sai aikaan sen, että koin opiskelun tarpeelliseksi, vaikka näin jälkeen päin ajateltuna olisi ollut järkevämpää olla töissä ja ottaa opiskelupaikka vastaan siinä vaiheessa, kun se oikeasti tuntuu "omalta".

    • Anonyymi

      Kuinka paljon teidän mielestä vielä jono liikkuu? Onko farmaseutin paikat täytetty jo kaikki? mistä tiedän.

    • Anonyymi

      Onkoha mitää mahollisuuksii päästä f+p varasijalta 4 enskojen koejonossa kuopioon vai otanko vaa helsingin f paikan enkä jää oottelee varasijoi. Kauhee stressi siit saako kämppää ajoissa jos jää oottelee noit varasijoi:/

      • Anonyymi

        Todellakin on mahiksia! Odota nyt ainakin sinne heinäkuun loppuun ennen kuin luovut toivosta. 11.7. klo 15 ja sitä seuraavan viikon aikana tapahtuu viimeistään merkittävää liikettä ja noin hyvistä asemista on mahdollista päästä! Ens vuonna farmasian valintakoe uudistuu ja on ihan kysymysmerkki miten lähelle proviisorilinjaa pääsisit ensi vuonna joten katso tämä nyt loppuun ettei kaduta myöhemmin. Tsemppiä!


    • Anonyymi

      Millä tavalla valintakoe uudistuu?🙄

      • Anonyymi

        Farmasian kokeeseen tulee kemian lisäksi lukion bilsa. Googlella löytyy lisätietoja. Tavoitteena kai yhdenmukaistaa eri alojen kokeita tai jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Farmasian kokeeseen tulee kemian lisäksi lukion bilsa. Googlella löytyy lisätietoja. Tavoitteena kai yhdenmukaistaa eri alojen kokeita tai jotain.

        Niin, että nyt pitää sitten kaikki bilsan kurssitkin itseopiskella. Kemia vielä meni itseopiskellen ja jäikin tosi lähelle pääsy tänä vuonna. Kyllä harmittaa nyt enemmän, että jäi 1,5pisteen päähän oma pääsy.🙄


    • Anonyymi

      En ole koskaan katsonut miltä lääkiksen pääsykoe näyttää. Äsken katsoin esim kemian osuutta ja on ihan eri tasoinen kuin farmasiassa. Eli kun nämä pääsykokeet yhdistyvät ensi vuonna, en tule ikinä pääsemään farmasialle.

      • Anonyymi

        Voi olla ihan yhtä vaikeaa pääsykoe kaikille. Älä luovu haaveista! Suuri muutos on kyllä.


    • Anonyymi

      Osaako joku sanoa minkä takia Kuopion proviisorin maisterihaussa (pelkkä maisterivaihe, 2-vuotinen) on 13 "aloituspaikkaa", mutta "valitut" on vain 12? Tämä siis vipunen-sivun mukaan. Ensisijaisia hakijoita on kuitenkin 63 ja yhteensä 252 hakijaa, joten en jaksa uskoa että vain 12 ovat saaneet riittävästi pisteitä että voitaisin huomioida haussa.

      https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/Haku ja valinta - korkeakoulu - live.xlsb

      • Anonyymi

        Vipunen pyöristää luvut tietosuojasyistä kolmella jaolliseen lukuun.


    • Anonyymi

      Omat tulokset pystyy katsomaan osoitteessa tulokset.korkeakouluun.fi

    • Anonyymi

      Voiko joku selittää miten tehtävää 19, eli Odds Ratioon (OR) liittyvä kysymys lasketaan? Olen laskenut ja vastannut väärin.

    • Anonyymi

      Mitäs nyt tapahtuu, kun tänään ilmeisesti pitää ottaa paikka vastaan klo 15 mennessä niiden joille sitä tarjotaan?

      Eli jos kaikki ottaa paikan vastaan niin se oli siinä tältä erää ja ens vuonna uusiks. Ja jos ei ota paikkaa vastaan niin alkaa varasijat liikkumaan?

      • Anonyymi

        Näin on käsittääkseni. Itse pääsin sisään 1.varasijalta torstaina 11.7, eli joku ei ollut ottanut paikkansa vastaan klo 15 mennessä. Otin itse paikan heti vastaan kun tuli mahdollisuus. Jos en olisi ottanut paikkaa vastaan viimeistään 18.7 olisi paikka siirtynyt vielä seuraavalle jonossa, mutta nyt haku on päättynyt mun hakukohteeseen koska kaikki paikat on täytetty, eli kaikki paikat on jo otettu vastaan.


    • Anonyymi

      Millä varasijoilla olette ja missä valintajonossa?

    • Anonyymi

      Jos saamani pisteet yhtäsuuri kuin alinhyväksytty niin pääsenkö vai ei? Onko kokemuksia

      • Anonyymi

        Muistelen lukeneeni, että jos useammalla on sama pistemäärä, laitetaan heidät paremmuusjärjestykseen sen mukaan, kuka on saanut aineisto-osasta enemmän. Mikäli tämänkin jälkeen ollaan tasatilanteessa, valitaan kaikki samalla pistemäärällä olevat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelen lukeneeni, että jos useammalla on sama pistemäärä, laitetaan heidät paremmuusjärjestykseen sen mukaan, kuka on saanut aineisto-osasta enemmän. Mikäli tämänkin jälkeen ollaan tasatilanteessa, valitaan kaikki samalla pistemäärällä olevat...

        Oon varasijalla 1. Onko mahdollisuus vielä toivoa 😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelen lukeneeni, että jos useammalla on sama pistemäärä, laitetaan heidät paremmuusjärjestykseen sen mukaan, kuka on saanut aineisto-osasta enemmän. Mikäli tämänkin jälkeen ollaan tasatilanteessa, valitaan kaikki samalla pistemäärällä olevat...

        Oon varasijalla 1. Ensikertalainen, Onko mahdollisuus vielä toivoa 😭


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3227
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1086
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1043
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      54
      972
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      934
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      839
    Aihe