Lopeta kaikki asiointi lastensuojelun työntekijöiden kanssa. He eivät ole turvallisia

Lopeta asioimasta lastensuojelun työntekijöiden kanssa. He eivät ole turvallisia. Liity sen sijaan taisteluun lastensuojelun alistamiseksi perhelaitoksen alaisuuteen. Heti kun lastensuojelun työntekijöille sanoo jotain muuta kuin mitä liittyy prosessin toteuttamiseen ilman mitään vastalauseita ja kyseenalaistamatta, niin he katsoo alas ja käpertyy kuoreensa. Kun johtava sosiaalityöntekijä ja sosiaalityöntekijä panivat päänsä alas epätoivoisina, niin minä sanoin heille toimistossa 8.1.2024, että te voitte tuhota minut. Minä en ole ansainnut tätä. En ole tehnyt mitään pahaa. He ovat luoneet koko tämän jutun. Niin kauan kuin he keksivät rajoituspäätöksiä, huostaanottoja ja mielenterveysongelmia rangaistuksena siitä, että heidän kontrollinsa epäonnistuu niin he tuhoavat minut. Niin kauan kuin he kieltäytyvät keskustelemasta niistä valheistaan ja sitten syyttävät minua siitä, että minä en suostu yhteistyöhön, niin he tuhoavat minut. Kun minä sanon niin, tarkoitan sitä, että minä en ota tukea vastaan mihinkään valheisiin. Heidän pitää lopettaa valehtelu ja antaa minun ja Toivon olla yhdessä ja sitten vaikka kasvattaa minua sillä tavalla. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, koska jos minä teen niin kuin he haluavat, niin he voivat silti valehdella. Sitten minä menettäisin kokonaan oman toimijuuteni ja päätöksentekokykyni.

Se ei ole edes niiden työntekijöiden hallinnassa. 8.1.2024 nostin käteni ilmaan ja vihjasin, että "mitä? Te ette voi väittää, että minulla on jotain ongelmia. Te olette itse luoneet koko tämän jutun. Poistakaa rajoituspäätöksenne ja vastatkaa minun kirjeisiini. En sanonut sitä ihan noilla sanoilla, mutta ennen kuin menin sinne toimistoon sille miehelle puhelimessa samana talvipäivänä. Hän sanoi, "eiii". Hän on muutama vuosi minua nuorempi. .

Tämä meidän perheen sorto ei ole edes sen johtavan sosiaalityöntekijän hallinnassa eikä sen kohta 32-vuotiaan sosiaalityöntekijän hallinnassa. Se koko lastensuojelujärjestelmä perustuu tällaisiin ääneenlausumattomiin, pakottaviin itsestäänselvyyksiin. Sen näkee, että ne lastensuojelun työntekijät eivät ole valittu aikuisia varten. Heidän toimintapansa, fraasit ja valheet on tarkoitettu juuri lapsensa saaneille parikymppisille, joiden kanssa ei tarvitse käydä syvällistä keskustelua. Ja vielä mahdollisesti ongelmaisia, epävakaita, epävarmoja, hämmentyneitä parikymppisiä. Juuri heille ne 29-vuotiaat sosiaalityöntekijät sopivat. He voivat holhota heitä. Sitten kun minä kieltäydyin kontrollista 41-vuotiaana, niin ne samat lässyttävät kersat tulevat esittämään minulle ne samat valheelliset fraasit, enkä minä niele niitä, niin sitten he käpertyvät kuoreensa ja katsovat epätoivoina lattiaan.

Heillä on taustalla se organisaatio. Luulen nähneeni heidät kerran. He ovat ne aivot, jotka päättävät muiden työntekijöiden toimintatavat. Se oli yksi tapaaminen keväällä 2021 ennen huostaanottoa. Siellä oli jotain naisia, joita me emme saa tietää. Heitä ei koskaan esitelty. Emme ole tavanneet heitä ennen. Heihin ei saa itse yhteyttä. Se on toimiston tai kunnan väki, kunnan yli lastensuojelun johtaja, eli sosiaalilautakunta. Nainen katsoi minua tuomitsevasti käsi leualla. Sitten he keksivät sen valheen, että kun minä halunnut puhua heille ja käänsin heille selkäni, mutta naamani Toivoa kohti. Minä ajattelin, että minua kiinnostaa olla täällä vain Toivoa kanssa ja pidin huolta siitä, että Toivo ei ole siinä huoneessa yksin. Minä en koskaan jätä Toivoa yksin. Minua ei kiinnosta olla edes heidän edessään vastentahtoisesti siten, että 3-vuotias Toivo olisi yksin. Minä olen aina Toivon kanssa, koska minä ole hyvä isä. Sitten he vain valehtelivat, että Teemu käyttäytyy epäasiallisesti lastensuojelun työntekijöitä kohtaan eikä suostu katsomaan sosiaalityöntekijöitä. Teemu istuu selkä sosiaalityöntekijöitä päin. He eivät ajatelleet lapsen etua. Minä pidin Toivolle seuraa ja samalla osoitin heille mieltäni, etten halua puhua heidän kanssaan. Menin sinne kuitenkin läsnäolevaksi perheeni takia. Se nainen oli keski-ikäinen eikä nuori. Hän oli kohta 50. Siinä iässä ihmisillä on eniten valtaa ja statusta. He päättävät asiat.

Se johtava sosiaalityöntekijäkin on kersa. Edellinen johtava sosiaalityöntekijä valehteli, kun olimme , äidin kanssa oven takana, koska Toivo oli viety kiireelliseen sijoitukseen, että vanhemmilla on vain tunnereaktio. Hän kieltäytyi tapaamasta meitä. Sain tiedon siitä sosiaalityöntekijän päätöksestä. Hänet korvattiin 10 vuotta nuoremmalla johtavalla sosiaalityöntekijällä. Kaikki sosiaalityöntekijätkin ovat sen systeemin armoilla. Ja se systeemi on juuri sellainen, jossa on välttämättömiä itsestäänselvyyksiä, joista ei saa puhua ja jossa kansalaiset alistavat sataprosenttisesti. Lastensuojelutoimisto oikein mässäilee sillä byrokraattisella vallalla. Heillä ei ole mitään tekemistä minkään tuen, yhteistyön, vanhempien ja lasten kuulemisen, dialogisen työotteen, sosiaalipedagogiaan, ihmisten potentiaalien esiintuomisen ja itsekasvatuksen kanssa. Lastensuojelutoimiston toi

12

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Karheaa aluetta.

      • Anonyymi

        Vyömäistä? Mutta hei, se lepää.


    • Anonyymi

      Voin kuvitella, että lastensuojelun työntekijät ovat vain tyytyväisiä siihen, että lopetat asioinnin heidän kanssaan. Enää ei tarvitse olla sormen hälytysnapilla ja vartijan viereisessä huoneessa ohjeistettuna käyttämään tarvittaessa ylimitoitettuja voimakeinoja (kaikki paikalla olleet todistavat tarvittaessa niiden olleen tarpeellisia), mikäli punainen hälytys koodinimellä "klonkku mulkku" sattuisi eskaloitumaan.

    • Anonyymi

      Kyllä on taas niin huvittavaa settiä. Preeme osoittanut mieltään kuin pikkulapsi. Varo, kohta olet itse päiväkodissa hoidossa :D

    • Anonyymi

      Tavallisiin, hyviin käytöstapoihin ei kuulu selän kääntäminen niille, joiden kanssa ollaan asioimassa. Ei tuo koko juttu muutenkaan etene, jos erimerkiksi heität viranomaisten kirjeet lukematta roskiin, kuten olet kehunut tekeväsi. Toiminnallasi pidät huolen vain siitä, että huostaanotto jatkuu vastaisuudessakin, mikä ei oikein vaikuta hyvän isän tekemisiltä.

      On muuten jonkin tason mysteeri yhä, miksi huostaanottoon todellisuudessa edes päädyttiin. Millaiset olivat viranomaisten kirjalliset perusteet ratkaisulle? Kyse ei nimittäin voi olla pelkästä vainoamisesta tai ilkeilystä. Olet myös joskus kirjoittanut, kuinka ensimmäinen lastensuojeluilmoitus tehtiin jo synnytysosastolla. Mitä siellä oikein tapahtui?

      • Anonyymi

        Joka paikassa, jossa Meemu on ollut perheensä kanssa on tehty lastensuojeluilmoitus: synnytysosasto, neuvola ja päiväkoti! Eli käytös on ollut sellaista, että puusilmäisemmälläkin hoitajalla on alkanut hälytyskellot soida! Mutta Meemu pitää tätä vain kiusantekona ja vainona!


    • Anonyymi

      Älkääs nyt viittikö. Isällä kova huoli lapsestaan. Jos noin tulehtunut tilanne, pitäisi jo kutsua ulkopuolinen selvittelijä.

      Voimia sinulle. Ikävä, kun ei voida käsitellä tätä juttua enempää tietosuojan takia.

      Itse en uskaltas lasta nykypäivänä hankkia. Pitää olla täydellinen.

      • Anonyymi

        Minulla on huoli Teemusta. Toivo on hyvässä hoidossa, joten hänen puolestaan ei tarvitse pelätä, enää.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Teemun touhut menee usein hölmöilyn puolelle, mutta jotain itua niissä myös on.
        Taustalla on myös aito hätä lapsenriistosta. Olen samaa mieltä siitäkin, että Suomen byrokratia on jäykkää ja vaikea voittaa jos sen kanssa tulee ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Teemun touhut menee usein hölmöilyn puolelle, mutta jotain itua niissä myös on.
        Taustalla on myös aito hätä lapsenriistosta. Olen samaa mieltä siitäkin, että Suomen byrokratia on jäykkää ja vaikea voittaa jos sen kanssa tulee ongelmia.

        Ei ole sattumaa, että jokainen Teemun kanssa tekemisissä ollut instanssi on tehnyt juuri hänestä lastensuojeluilmoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sattumaa, että jokainen Teemun kanssa tekemisissä ollut instanssi on tehnyt juuri hänestä lastensuojeluilmoituksen.

        Oletko varma? Sattumanvaraisuuteen kuuluu myös tapahtumien kertyminen ryppäiksi silloin tällöin.
        Ehkä Teemu on uhri.


    • Anonyymi

      Hallinto-oikeus: Meemun ongelmat liian isoja korjattaviksi!

      Olen täysin samaa mieltä Hao:n kanssa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe