Halvin kissanruokamerkki?

Mikä olisi?

Mikä olisi halvin kissanruokamerkki? Marketissa

38

4084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      noh kyllähän niitä halpoja aina jostakin löytyy... mutta siitä ei voi koskaan olla varma pitääkö kissasi siitä.. ja tietysti että mikä on mielestäsi halpaa ja minkä näköistä ruokaa haluat.. kuivaruokaa vai muuta...

      • ...
        Kirjoittanut: Tabby 16.6.2005 klo 09.07

        Ehkä joku Pirkka tai Euroshopper. Ovat siis ostohinnaltaan halvimpia, laadussa toivomisen varaa ja näin ollen tulevat sitten ajan kanssa kalliimmaksi: kissan on syötävä niitä hirveät määrät tunteakseen olonsa täysinäiseksi, sillä kasvikunnan tuotteet eivät vie kissalta nälkää ja lihaahan noissa mainitsemissani (kuivaruoissa) on ihan minimaalisesti. Ovat siis lähinnä vehnäkeksejä. Purkkiruoat vielä menettelevät. En sitten tiedä onko järkeä ostaa "halpaa" ruokaa ja vuosien kuluttua maksaa kissan virtsakivileikkaus (joka on tehtävä nopeasti, muuten kissa kuolee) ja muut väärästä ruokinnasta aiheutuneet vakavat sairaudet. Niiden hoitaminen on kaikkea muuta kuin halpaa, pelkkä virtsakivileikkaus saattaa syödä lompakosta ihan kevyesti 250 €.

        Halvimmaksi tulee varmaankin Acana, jota voi tilata netistäkin. Se on sentään laadukasta ruokaa, jossa on mukana lihaa eikä lainkaan vehnää (vehnä allergisoi erittäin helposti, ja kun kissa on vehnäallergikko, on katsottava todella tarkkaan ettei mikään ruoka mitä se saa, sisällä vehnää tai kissa sairastuu välittömästi). http://www.acanafin.com on osoite.


        Terveisin, MM & kissat.


      • Tabby
        Man-of-Mystery kirjoitti:

        ...
        Kirjoittanut: Tabby 16.6.2005 klo 09.07

        Ehkä joku Pirkka tai Euroshopper. Ovat siis ostohinnaltaan halvimpia, laadussa toivomisen varaa ja näin ollen tulevat sitten ajan kanssa kalliimmaksi: kissan on syötävä niitä hirveät määrät tunteakseen olonsa täysinäiseksi, sillä kasvikunnan tuotteet eivät vie kissalta nälkää ja lihaahan noissa mainitsemissani (kuivaruoissa) on ihan minimaalisesti. Ovat siis lähinnä vehnäkeksejä. Purkkiruoat vielä menettelevät. En sitten tiedä onko järkeä ostaa "halpaa" ruokaa ja vuosien kuluttua maksaa kissan virtsakivileikkaus (joka on tehtävä nopeasti, muuten kissa kuolee) ja muut väärästä ruokinnasta aiheutuneet vakavat sairaudet. Niiden hoitaminen on kaikkea muuta kuin halpaa, pelkkä virtsakivileikkaus saattaa syödä lompakosta ihan kevyesti 250 €.

        Halvimmaksi tulee varmaankin Acana, jota voi tilata netistäkin. Se on sentään laadukasta ruokaa, jossa on mukana lihaa eikä lainkaan vehnää (vehnä allergisoi erittäin helposti, ja kun kissa on vehnäallergikko, on katsottava todella tarkkaan ettei mikään ruoka mitä se saa, sisällä vehnää tai kissa sairastuu välittömästi). http://www.acanafin.com on osoite.


        Terveisin, MM & kissat.

        Tasapuolisuuden nimissä siistit varmaan myös muiden viestit ;) Yleistä kissoista -puolella puhutaan paljon mm. kissank*sesta, joka on ihan vastaava ilmaisu kuin käyttämäni kakka -sanan vähemmän kaunis muoto.


      • Tabby kirjoitti:

        Tasapuolisuuden nimissä siistit varmaan myös muiden viestit ;) Yleistä kissoista -puolella puhutaan paljon mm. kissank*sesta, joka on ihan vastaava ilmaisu kuin käyttämäni kakka -sanan vähemmän kaunis muoto.

        tässä viestisi siistimisessä oli kyse vain ja ainoastaan siitä, että kissanruuasta - halvimmastakin - EI KÄYTETÄ moista törkeää ja alatyylin nimitystä.

        Liian monta kissaa on, jotka eivät koskaan saa edes sitä halvinta kissanruokaa, joten hieman kunnioitusta tälle asialle, kiitos.

        Omalta osaltani en jatka keskustelua tämän pidemmälle.


        Terveisin, MM & kissat.


      • koon
        Tabby kirjoitti:

        Tasapuolisuuden nimissä siistit varmaan myös muiden viestit ;) Yleistä kissoista -puolella puhutaan paljon mm. kissank*sesta, joka on ihan vastaava ilmaisu kuin käyttämäni kakka -sanan vähemmän kaunis muoto.

        jeps, jotain rajaa, kannattais ehkä ajatella asiaa muultakin kuin oman navan kannalta.


    • Hurtta

      on halpa ja suht hyvä ruoka sitä meillä ainakin mirrit syöp ihan hyvin...siinä on lihaa 33,5%
      ja viellä halvempi on euro shopperit mutta jos syöttää näitä raksuja niin kannattaa antaa sit raakaa lihaa ja kalaa ja semmosta lisäksi, koska kisun karva menee huonoon kuntoon...tai ainakin meillä, tosin meillä ei kyllä syötetä pelkkiä raksu ollenkaan vaan aina pannaan aamusella ja illalla kosteaa ruokaa tarjolle...
      Ja tälleen kesällä raksut voi olla "huonompi" merkkisiä kun kissat syö hiiriä ja lintuja ja ties mitä luonnosta niin suavat kyllä ruoka tarpeensa tyydytettyä...
      Talvella sitten kun pitää saada hyvä ja lämmin talviturkki niin satsataan vähän enempi noihin ruokiin...

    • Bulp

      Miksi ostaa sitä halvinta ja laadultaan huonointa kissanruokaa, kun se _voi_ ajan kanssa tulla käytöltään paljon kalliimmaksi, jos kissa esim. sairastuu ruuan huonosta laadusta johtuen erilaisiin puutostiloihin ja sairauksiin.
      Ostamalla laadukasta kissanruokaa, ei välttämättä tule niin suuria eläinlääkärikuluja (jos tulee ollenkaan, perusterveydenhoidon lisäksi tietenkin).

      Ja tottahan se on, että monet kissat ovat eläneet koko elämänsä aivan terveenä syöden markettiruokaa (aina joku tulee sitä huutelemaan ja sillä puolustaa markettiruuan syöttämistä kissalle, kun omalla kohdalla on käynyt niin hyvä tuuri, ettei kissa ole sairastunut). Mutta haluaako todella ottaa sen riskin, että kissa sairastuu omasta typeryydestaan syöttää ala-arvoista kuivaruokaa?

      Sitä sopii jokaisen miettiä, ja jos todella on valmis ottamaan riskin siitä että kissa sairastuu syöttämällä markettiraksuja, niin mikäs siinä. Minulta ei ainakaan heru sellaisille ihmisille sympatiaa, jos tullaan tänne valittelemaan kissan sairastumisesta/ kuolemasta, joka olisi ollut estettävissä oikealla ruokinnalla.

      • letteko ottaneet huomioon, että kaikilla ei ole varaa ruokkia kissaansa eläinkaupan ruoilla? Joo,ehkä silloin ei tarvis ottaa kissaa, mutta minä ainakin otin, koska kissa olis muuten joutunu alkoholisti ämmälle. Eli meidän kissa syö tyytyväisenä marketti ruokaa, koska ei ole ollut varaa mennä edes eläinkauppaan.
        Nyt, kun asutaan paremmalla alueella (lue:kaupungissa) minulla on mahdollisuus mennä eläinkauppaan ruokaostoksille. Ennen jo tämä matka eläinkauppaan ja takaisin olisi maksanut 10 euroa.
        Ennen olin myös opiskelija, eikä opintotuella aina ruokita itseäkään...
        Nyt kuitenkin, kun elämä on helpottunut rahallisesti, alan ruokkimaan kissaani lihapitoisemmilla pöperöillä.
        Pisti muuten toi MM:n kommentti (kissat jotka ei aina saa edes ruokaa) hieman miettimään...


      • jannamarian kirjoitti:

        letteko ottaneet huomioon, että kaikilla ei ole varaa ruokkia kissaansa eläinkaupan ruoilla? Joo,ehkä silloin ei tarvis ottaa kissaa, mutta minä ainakin otin, koska kissa olis muuten joutunu alkoholisti ämmälle. Eli meidän kissa syö tyytyväisenä marketti ruokaa, koska ei ole ollut varaa mennä edes eläinkauppaan.
        Nyt, kun asutaan paremmalla alueella (lue:kaupungissa) minulla on mahdollisuus mennä eläinkauppaan ruokaostoksille. Ennen jo tämä matka eläinkauppaan ja takaisin olisi maksanut 10 euroa.
        Ennen olin myös opiskelija, eikä opintotuella aina ruokita itseäkään...
        Nyt kuitenkin, kun elämä on helpottunut rahallisesti, alan ruokkimaan kissaani lihapitoisemmilla pöperöillä.
        Pisti muuten toi MM:n kommentti (kissat jotka ei aina saa edes ruokaa) hieman miettimään...

        >Pisti muuten toi MM:n kommentti (kissat jotka ei aina saa edes ruokaa) hieman miettimään...<

        Se oli - ja ON edelleen tarkoitukseni. Liian moni kissa ei tosiaankaan koskaan saa edes maistaa sitä halvintakaan ruokaa - joten ruokaa ei halveerata tästä syystä alatyylin nimityksillä - kellään on tuskin varaa moiseen tekstiin.

        Kiitos Sinulle kommentistasi ja terveiset kissallesi myös, t. MM & kissat.


      • Tabby
        jannamarian kirjoitti:

        letteko ottaneet huomioon, että kaikilla ei ole varaa ruokkia kissaansa eläinkaupan ruoilla? Joo,ehkä silloin ei tarvis ottaa kissaa, mutta minä ainakin otin, koska kissa olis muuten joutunu alkoholisti ämmälle. Eli meidän kissa syö tyytyväisenä marketti ruokaa, koska ei ole ollut varaa mennä edes eläinkauppaan.
        Nyt, kun asutaan paremmalla alueella (lue:kaupungissa) minulla on mahdollisuus mennä eläinkauppaan ruokaostoksille. Ennen jo tämä matka eläinkauppaan ja takaisin olisi maksanut 10 euroa.
        Ennen olin myös opiskelija, eikä opintotuella aina ruokita itseäkään...
        Nyt kuitenkin, kun elämä on helpottunut rahallisesti, alan ruokkimaan kissaani lihapitoisemmilla pöperöillä.
        Pisti muuten toi MM:n kommentti (kissat jotka ei aina saa edes ruokaa) hieman miettimään...

        Siis totuushan on, että se on nimenomaan se markettiruoka, joka tulee huomattavasti kalliimmaksi ;) Tein tuossa keväällä erääseen lehteen vertailun kuivaruoista ja kuinka ollakaan - selvisi, että eläinkaupan kuivaruoka tuli pitkällä tähtäimellä halvemmaksi :) Tässä vertailun tuloksia (vertailussa mukana kaksi erittäin tunnettua kuivaruokaa, toinen päivittäistavarakaupan ja toinen eläinkaupan, eläinkaupan ruoka ei ole halvinta mahdollista):

        - päivittäistavarakaupan kuivaruokaa keskikokoinen eli 4-kiloinen kissa tarvitsee 80 g päivässä
        - eläinkaupan kuivaruokaa 4-kiloinen kissa tarvitsee 50 g päivässä
        - päivittäistavarakaupan ruokaa oli saatavilla max. 1,5 kg säkeissä. Sellaisen hinta oli lähes sentilleen 6 €. Kilohinta näin ollen 4 €.
        - eläinkaupan ruokaa myytiin max. 10 kg säkeissä, sellaisella oli hintaa 47 €. Kilohinta näin ollen 4,7 €.

        Kilo päivittäistavarakaupan kuivaruokaa riittää yhdelle 4-kiloiselle kissalle noin 12 päiväksi, kun taas kilo eläinkaupan kuivaruokaa riittää 4-kiloiselle kissalle noin 20 päiväksi. Kuukaudessa menee rahaa päivittäistavarakaupan kuivaruokaan keskimäärin 10 €, eläinkaupan kuivaruokaan keskimäärin 7 €. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että vuodessa päivittäistavarakaupan kuivaruokaan menee 120 € ja eläinkaupan kuivaruokaan 84 €.

        Arvaa, kumman ruokintatavan olen valinnut ;)? Opiskelija olen minäkin ja sillä 300 €:lla on pärjättävä koko kuukausi. Ostan kerralla niitä 10 kg ruokasäkkejä, jotka riittävät sen puolisen vuotta. Ei tarvitse ostaa koko ajan niitä himokalliita pikkuisia ruokapusseja :)

        Minä en ole vielä keksinyt päivittäistavarakaupan kuivaruoalle muuta nimikettä kuin *piip*laatuinen ruoka ja vehnäkeksit. Käytetään täällä sitten sitä vehnäkeksinimitystä, muilla forumeilla käytämme sitä toista ;) Totuus kuitenkin on se, että eräskin päivittäistavarakaupan _kissoille_ tarkoitettu kuivaruoka sisältää vehnää 70 %! Tällaista kuivaruokaa en syöttäisi oikeastaan millekään muulle eläimelle kuin hamsterille, joka on sekasyöjä. Kissan ravinnossa saisi olla kasviksia (joihin vehnä ja muut viljat luetaan myös) prosentin verran. Tuossa on siis 69 % liikaa. On eläinkaupan kuivaruoissakin enemmän kasviksia kuin prosentti, mutta huomattavasti vähemmän kuin 70 %. Eläinkaupan kuivaruokiin on myös käytetty sellaisia viljatuotteita, jotka eivät allergisoi kovin helposti. Näitä on riisi ja maissi. Sen sijaan vehnää allergisoi erittäin helposti ja on yksi suurimmista allergian aiheuttajista kissoille. Eläinkaupan kuivaruoissa ei myöskäänole väriaineita ihmisten mieltä ilostuttamassa.


      • Tabby kirjoitti:

        Siis totuushan on, että se on nimenomaan se markettiruoka, joka tulee huomattavasti kalliimmaksi ;) Tein tuossa keväällä erääseen lehteen vertailun kuivaruoista ja kuinka ollakaan - selvisi, että eläinkaupan kuivaruoka tuli pitkällä tähtäimellä halvemmaksi :) Tässä vertailun tuloksia (vertailussa mukana kaksi erittäin tunnettua kuivaruokaa, toinen päivittäistavarakaupan ja toinen eläinkaupan, eläinkaupan ruoka ei ole halvinta mahdollista):

        - päivittäistavarakaupan kuivaruokaa keskikokoinen eli 4-kiloinen kissa tarvitsee 80 g päivässä
        - eläinkaupan kuivaruokaa 4-kiloinen kissa tarvitsee 50 g päivässä
        - päivittäistavarakaupan ruokaa oli saatavilla max. 1,5 kg säkeissä. Sellaisen hinta oli lähes sentilleen 6 €. Kilohinta näin ollen 4 €.
        - eläinkaupan ruokaa myytiin max. 10 kg säkeissä, sellaisella oli hintaa 47 €. Kilohinta näin ollen 4,7 €.

        Kilo päivittäistavarakaupan kuivaruokaa riittää yhdelle 4-kiloiselle kissalle noin 12 päiväksi, kun taas kilo eläinkaupan kuivaruokaa riittää 4-kiloiselle kissalle noin 20 päiväksi. Kuukaudessa menee rahaa päivittäistavarakaupan kuivaruokaan keskimäärin 10 €, eläinkaupan kuivaruokaan keskimäärin 7 €. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että vuodessa päivittäistavarakaupan kuivaruokaan menee 120 € ja eläinkaupan kuivaruokaan 84 €.

        Arvaa, kumman ruokintatavan olen valinnut ;)? Opiskelija olen minäkin ja sillä 300 €:lla on pärjättävä koko kuukausi. Ostan kerralla niitä 10 kg ruokasäkkejä, jotka riittävät sen puolisen vuotta. Ei tarvitse ostaa koko ajan niitä himokalliita pikkuisia ruokapusseja :)

        Minä en ole vielä keksinyt päivittäistavarakaupan kuivaruoalle muuta nimikettä kuin *piip*laatuinen ruoka ja vehnäkeksit. Käytetään täällä sitten sitä vehnäkeksinimitystä, muilla forumeilla käytämme sitä toista ;) Totuus kuitenkin on se, että eräskin päivittäistavarakaupan _kissoille_ tarkoitettu kuivaruoka sisältää vehnää 70 %! Tällaista kuivaruokaa en syöttäisi oikeastaan millekään muulle eläimelle kuin hamsterille, joka on sekasyöjä. Kissan ravinnossa saisi olla kasviksia (joihin vehnä ja muut viljat luetaan myös) prosentin verran. Tuossa on siis 69 % liikaa. On eläinkaupan kuivaruoissakin enemmän kasviksia kuin prosentti, mutta huomattavasti vähemmän kuin 70 %. Eläinkaupan kuivaruokiin on myös käytetty sellaisia viljatuotteita, jotka eivät allergisoi kovin helposti. Näitä on riisi ja maissi. Sen sijaan vehnää allergisoi erittäin helposti ja on yksi suurimmista allergian aiheuttajista kissoille. Eläinkaupan kuivaruoissa ei myöskäänole väriaineita ihmisten mieltä ilostuttamassa.

        Mulla ei ainakaan ole ollut varaa sijoittaa kerralla paljoa rahaa kissanruokiin. Olen välillä joutunut lainaamaan 5 e, jotta saan kissalle muonat, ja itse vedellyt sitten kirkolta avustuksena saatuja puuroja...
        Uskon kyllä, että pitkällä tähtäimellä tulee halvemmaksi, mutta aina ei ole varaa ostaa 10kg:n säkkiä kerralla.
        Sama on ihmisten ruoissa, sillä mieheni ei voi ymmärtää, että jos on 5 e rahaa, ei voida ostaa kilon jauheliha paketti, vaikka se tulisi kilohinnassa 10 senttiä halvemmaksi.
        Tiedän kyllä, että eläinkaupan ruoka on kissalle parempi, ja siksi pyrinkin nyt käyttämään enimmäkseen sitä.
        Ja tosta opiskelija hommasta...miten niin 300 eurolla? itselle on opintotuesta äänyt normaalisti käteen noin 100 e, mutta se taitaa kyllä kuulua jo toiselle palstalle :)


      • Kate
        jannamarian kirjoitti:

        letteko ottaneet huomioon, että kaikilla ei ole varaa ruokkia kissaansa eläinkaupan ruoilla? Joo,ehkä silloin ei tarvis ottaa kissaa, mutta minä ainakin otin, koska kissa olis muuten joutunu alkoholisti ämmälle. Eli meidän kissa syö tyytyväisenä marketti ruokaa, koska ei ole ollut varaa mennä edes eläinkauppaan.
        Nyt, kun asutaan paremmalla alueella (lue:kaupungissa) minulla on mahdollisuus mennä eläinkauppaan ruokaostoksille. Ennen jo tämä matka eläinkauppaan ja takaisin olisi maksanut 10 euroa.
        Ennen olin myös opiskelija, eikä opintotuella aina ruokita itseäkään...
        Nyt kuitenkin, kun elämä on helpottunut rahallisesti, alan ruokkimaan kissaani lihapitoisemmilla pöperöillä.
        Pisti muuten toi MM:n kommentti (kissat jotka ei aina saa edes ruokaa) hieman miettimään...

        olen opiskelija ja mulla kyllä löytyy rahaa eläinkaupan ruokiin. Ostan opintotuestani ruuat sekä itselleni että kisulleni. Tiukkaahan se on aina, mutta mielessäni ei ole käynyt kertaakaan, että alkaisin säästelemään kissan ruuissa! Päätin alunalkujaan syöttää kissalleni eläinkaupan raksuja todettuani, että ne ovat laadukkaampia...ja siinä päätöksessä olen pysynyt...ja hyvin on rahat riittänyt! Mielestäni tämä on pelkkä asennoitumiskysymys: jos päättää että haluaa säästää lääkärikuluissa ja tahtoo kissalle terveellisempää ruokaa, ei ajattele hintaa vaan maksaa sen mukisematta. Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni, jos joku päättää ostaa markettiraksuja kissalleen, niin sitten ostaa...toivoisin vain, että silloin valitaan markettiraksuistakin se laadukas, se kun tulee kalliiksi jos kissa sairastuu.


      • paino?
        Tabby kirjoitti:

        Siis totuushan on, että se on nimenomaan se markettiruoka, joka tulee huomattavasti kalliimmaksi ;) Tein tuossa keväällä erääseen lehteen vertailun kuivaruoista ja kuinka ollakaan - selvisi, että eläinkaupan kuivaruoka tuli pitkällä tähtäimellä halvemmaksi :) Tässä vertailun tuloksia (vertailussa mukana kaksi erittäin tunnettua kuivaruokaa, toinen päivittäistavarakaupan ja toinen eläinkaupan, eläinkaupan ruoka ei ole halvinta mahdollista):

        - päivittäistavarakaupan kuivaruokaa keskikokoinen eli 4-kiloinen kissa tarvitsee 80 g päivässä
        - eläinkaupan kuivaruokaa 4-kiloinen kissa tarvitsee 50 g päivässä
        - päivittäistavarakaupan ruokaa oli saatavilla max. 1,5 kg säkeissä. Sellaisen hinta oli lähes sentilleen 6 €. Kilohinta näin ollen 4 €.
        - eläinkaupan ruokaa myytiin max. 10 kg säkeissä, sellaisella oli hintaa 47 €. Kilohinta näin ollen 4,7 €.

        Kilo päivittäistavarakaupan kuivaruokaa riittää yhdelle 4-kiloiselle kissalle noin 12 päiväksi, kun taas kilo eläinkaupan kuivaruokaa riittää 4-kiloiselle kissalle noin 20 päiväksi. Kuukaudessa menee rahaa päivittäistavarakaupan kuivaruokaan keskimäärin 10 €, eläinkaupan kuivaruokaan keskimäärin 7 €. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että vuodessa päivittäistavarakaupan kuivaruokaan menee 120 € ja eläinkaupan kuivaruokaan 84 €.

        Arvaa, kumman ruokintatavan olen valinnut ;)? Opiskelija olen minäkin ja sillä 300 €:lla on pärjättävä koko kuukausi. Ostan kerralla niitä 10 kg ruokasäkkejä, jotka riittävät sen puolisen vuotta. Ei tarvitse ostaa koko ajan niitä himokalliita pikkuisia ruokapusseja :)

        Minä en ole vielä keksinyt päivittäistavarakaupan kuivaruoalle muuta nimikettä kuin *piip*laatuinen ruoka ja vehnäkeksit. Käytetään täällä sitten sitä vehnäkeksinimitystä, muilla forumeilla käytämme sitä toista ;) Totuus kuitenkin on se, että eräskin päivittäistavarakaupan _kissoille_ tarkoitettu kuivaruoka sisältää vehnää 70 %! Tällaista kuivaruokaa en syöttäisi oikeastaan millekään muulle eläimelle kuin hamsterille, joka on sekasyöjä. Kissan ravinnossa saisi olla kasviksia (joihin vehnä ja muut viljat luetaan myös) prosentin verran. Tuossa on siis 69 % liikaa. On eläinkaupan kuivaruoissakin enemmän kasviksia kuin prosentti, mutta huomattavasti vähemmän kuin 70 %. Eläinkaupan kuivaruokiin on myös käytetty sellaisia viljatuotteita, jotka eivät allergisoi kovin helposti. Näitä on riisi ja maissi. Sen sijaan vehnää allergisoi erittäin helposti ja on yksi suurimmista allergian aiheuttajista kissoille. Eläinkaupan kuivaruoissa ei myöskäänole väriaineita ihmisten mieltä ilostuttamassa.

        Kuivaruokapusseissa tuo suositus mainitaan tosiaan yleensä grammoina, ja meikäläisellä kun ei tarkoituksenmukaista vaakaa ole niin mututuntumalla menee.. Osaatko sanoa kuinka paljon esim. desi painaa? ja vaihteleeko nappuloitten paino paljonkin merkkien välillä?


      • Tabby
        jannamarian kirjoitti:

        Mulla ei ainakaan ole ollut varaa sijoittaa kerralla paljoa rahaa kissanruokiin. Olen välillä joutunut lainaamaan 5 e, jotta saan kissalle muonat, ja itse vedellyt sitten kirkolta avustuksena saatuja puuroja...
        Uskon kyllä, että pitkällä tähtäimellä tulee halvemmaksi, mutta aina ei ole varaa ostaa 10kg:n säkkiä kerralla.
        Sama on ihmisten ruoissa, sillä mieheni ei voi ymmärtää, että jos on 5 e rahaa, ei voida ostaa kilon jauheliha paketti, vaikka se tulisi kilohinnassa 10 senttiä halvemmaksi.
        Tiedän kyllä, että eläinkaupan ruoka on kissalle parempi, ja siksi pyrinkin nyt käyttämään enimmäkseen sitä.
        Ja tosta opiskelija hommasta...miten niin 300 eurolla? itselle on opintotuesta äänyt normaalisti käteen noin 100 e, mutta se taitaa kyllä kuulua jo toiselle palstalle :)

        300 € sitä opintotukea tulee joka kuukausi (paitsi kesällä). Vuokraa maksetaan 410 € josta minä tietysti maksan puolet ja avokki toisen puolen. Vaan en mä vuokraa opintotuesta sentään maksa, ihan toisenlaiset rahanlähteet löytyy siihen ;)


      • Tabby
        paino? kirjoitti:

        Kuivaruokapusseissa tuo suositus mainitaan tosiaan yleensä grammoina, ja meikäläisellä kun ei tarkoituksenmukaista vaakaa ole niin mututuntumalla menee.. Osaatko sanoa kuinka paljon esim. desi painaa? ja vaihteleeko nappuloitten paino paljonkin merkkien välillä?

        Eri merkkisten kuivaruokanappuloiden paino tosiaan vaihtelee :) Meillä on lähes jokaisen kuivaruokamerkin omat mittapurkit käytössä, niitä saa eläinkaupasta kun ostaa kuivaruokaa. Siihen on viivoin merkitty eri painojen kohdat ja sillä on helppo annostella ruoat. Löytyy meiltä digitaalinen talousvaakain, mutta ei patteria sihen :D Alunperin ostin tuon vaa'an Lakua varten, että pystyimme seuraamaan neidin painonnousua aamuin illoin, mutta olen käyttänyt vaakaa kyllä muuhunkin.


      • Hurtta
        jannamarian kirjoitti:

        Mulla ei ainakaan ole ollut varaa sijoittaa kerralla paljoa rahaa kissanruokiin. Olen välillä joutunut lainaamaan 5 e, jotta saan kissalle muonat, ja itse vedellyt sitten kirkolta avustuksena saatuja puuroja...
        Uskon kyllä, että pitkällä tähtäimellä tulee halvemmaksi, mutta aina ei ole varaa ostaa 10kg:n säkkiä kerralla.
        Sama on ihmisten ruoissa, sillä mieheni ei voi ymmärtää, että jos on 5 e rahaa, ei voida ostaa kilon jauheliha paketti, vaikka se tulisi kilohinnassa 10 senttiä halvemmaksi.
        Tiedän kyllä, että eläinkaupan ruoka on kissalle parempi, ja siksi pyrinkin nyt käyttämään enimmäkseen sitä.
        Ja tosta opiskelija hommasta...miten niin 300 eurolla? itselle on opintotuesta äänyt normaalisti käteen noin 100 e, mutta se taitaa kyllä kuulua jo toiselle palstalle :)

        itsekkin opiskelia ja vaikkei tänne palstalle kuulukkaan mut jos pelkällä op.tuella elelisin niin 364€ kun vähennetään vuokra,vesi,sähkö,laskut niin miinukselle menee...
        Mut noh eipä piipitä pilkkua ;)


      • tyyppi
        Tabby kirjoitti:

        300 € sitä opintotukea tulee joka kuukausi (paitsi kesällä). Vuokraa maksetaan 410 € josta minä tietysti maksan puolet ja avokki toisen puolen. Vaan en mä vuokraa opintotuesta sentään maksa, ihan toisenlaiset rahanlähteet löytyy siihen ;)

        onhan noita tulolähteitä, muttei ainakaan kesätyöpaikkaa tänäkään vuonna... ;) Siitä sitten kissalle ruokaa. kyllä sitä ainakin itse kuvittelisi miettivänsä sijoituksia tarkemmin, mutta jokainen tuhlaa tavallaan. Eipä silti pitäisi arvostella toisten sijoituksia sanalla "paska".


      • Hurtta
        tyyppi kirjoitti:

        onhan noita tulolähteitä, muttei ainakaan kesätyöpaikkaa tänäkään vuonna... ;) Siitä sitten kissalle ruokaa. kyllä sitä ainakin itse kuvittelisi miettivänsä sijoituksia tarkemmin, mutta jokainen tuhlaa tavallaan. Eipä silti pitäisi arvostella toisten sijoituksia sanalla "paska".

        ...pakko painaa pitkää päivää ;)
        eihän tässä muuten noita hukkia ja katteja elätä...en tiedä toisten tulosta, mut meikeläinen on töissä ympäri vuoden ja siinä sitten sivussa opiskelee tai toiste päin ;)
        Kuitenkin pelkästään jo elukoihin menee kepee satanen kuussa ja sit jos on jotain el.lääkäri juttuja ni sit menee jo pari lisää...
        Mut elämä on! =)


      • tyyppi
        tyyppi kirjoitti:

        onhan noita tulolähteitä, muttei ainakaan kesätyöpaikkaa tänäkään vuonna... ;) Siitä sitten kissalle ruokaa. kyllä sitä ainakin itse kuvittelisi miettivänsä sijoituksia tarkemmin, mutta jokainen tuhlaa tavallaan. Eipä silti pitäisi arvostella toisten sijoituksia sanalla "paska".

        ....niin siis minulta kyllä löytyy työpaikka ja koulut ja kissan ruokinta varat ;)


      • Tabby
        tyyppi kirjoitti:

        onhan noita tulolähteitä, muttei ainakaan kesätyöpaikkaa tänäkään vuonna... ;) Siitä sitten kissalle ruokaa. kyllä sitä ainakin itse kuvittelisi miettivänsä sijoituksia tarkemmin, mutta jokainen tuhlaa tavallaan. Eipä silti pitäisi arvostella toisten sijoituksia sanalla "paska".

        Eipä ole kesätyöpaikkaa, mutta olen oppinut elättämään itseni ilman ulkopuolisen tarjoamaa työpaikkaakin ;) Hommia riittää kun on suhteita :)

        Vai että ei pitäisi toisten sijoituksia arvostella sanalla kakka... Kuitenkin silloin kun ostimme tuon ensimmäisen oman automme, muutama ihminen totesi että "Ai sellasen vanhan p*skan ostitte". Myös CD-levyistä yms. on tullut samanlaista kommenttia.

        Jokaisen oma asiahan se tietysi on mihin rahansa sijoittaa, minä sijoitan paljolti kissoihin ja niiden hyvinvointiin :)


      • tyyppi
        Tabby kirjoitti:

        Eipä ole kesätyöpaikkaa, mutta olen oppinut elättämään itseni ilman ulkopuolisen tarjoamaa työpaikkaakin ;) Hommia riittää kun on suhteita :)

        Vai että ei pitäisi toisten sijoituksia arvostella sanalla kakka... Kuitenkin silloin kun ostimme tuon ensimmäisen oman automme, muutama ihminen totesi että "Ai sellasen vanhan p*skan ostitte". Myös CD-levyistä yms. on tullut samanlaista kommenttia.

        Jokaisen oma asiahan se tietysi on mihin rahansa sijoittaa, minä sijoitan paljolti kissoihin ja niiden hyvinvointiin :)

        Sekö on sinun oikeutuksesi täällä moittia toisten valintoja, kun sinun autoasi on joku oma tuttusi sanonut "paskaksi"? Onpa köyhää.


      • sip-su
        jannamarian kirjoitti:

        letteko ottaneet huomioon, että kaikilla ei ole varaa ruokkia kissaansa eläinkaupan ruoilla? Joo,ehkä silloin ei tarvis ottaa kissaa, mutta minä ainakin otin, koska kissa olis muuten joutunu alkoholisti ämmälle. Eli meidän kissa syö tyytyväisenä marketti ruokaa, koska ei ole ollut varaa mennä edes eläinkauppaan.
        Nyt, kun asutaan paremmalla alueella (lue:kaupungissa) minulla on mahdollisuus mennä eläinkauppaan ruokaostoksille. Ennen jo tämä matka eläinkauppaan ja takaisin olisi maksanut 10 euroa.
        Ennen olin myös opiskelija, eikä opintotuella aina ruokita itseäkään...
        Nyt kuitenkin, kun elämä on helpottunut rahallisesti, alan ruokkimaan kissaani lihapitoisemmilla pöperöillä.
        Pisti muuten toi MM:n kommentti (kissat jotka ei aina saa edes ruokaa) hieman miettimään...

        ..että eläinkaupan ruoka tulee paljon halvemmaksi kuin marketin? Onhan tästä puhuttu, miksei se mene perille? Netistä saa tilattua acanaa vaikka asuisi kuinka korvessa, ja sen halvempaa ruokaa ei ole.


      • sip-su
        jannamarian kirjoitti:

        Mulla ei ainakaan ole ollut varaa sijoittaa kerralla paljoa rahaa kissanruokiin. Olen välillä joutunut lainaamaan 5 e, jotta saan kissalle muonat, ja itse vedellyt sitten kirkolta avustuksena saatuja puuroja...
        Uskon kyllä, että pitkällä tähtäimellä tulee halvemmaksi, mutta aina ei ole varaa ostaa 10kg:n säkkiä kerralla.
        Sama on ihmisten ruoissa, sillä mieheni ei voi ymmärtää, että jos on 5 e rahaa, ei voida ostaa kilon jauheliha paketti, vaikka se tulisi kilohinnassa 10 senttiä halvemmaksi.
        Tiedän kyllä, että eläinkaupan ruoka on kissalle parempi, ja siksi pyrinkin nyt käyttämään enimmäkseen sitä.
        Ja tosta opiskelija hommasta...miten niin 300 eurolla? itselle on opintotuesta äänyt normaalisti käteen noin 100 e, mutta se taitaa kyllä kuulua jo toiselle palstalle :)

        Opiskelijahan saa opintotuen ja sen asumislisän. Opintotuella maksetaan vain 82% vuokrasta, joten on teillä aika kallis kämppä jos vain satku jää käteen?
        Kannattaa muuten ottaa opintolainaa tai käydä töissä, niin saa tehdä ihan itse ruokaa ja ostaa kissallekin vähän enemmän vaikka kerralla.


    • sarri.91

      esim.prismasta löytyy halpaa x-tra kissan "märkää" ruokaa.....purkki maksaa 39 senttiä ainakin täällä:)
      mut halpa ei ain ole paras ratkaisu.....
      kannattee kokeilla vähän kalliimpiaki...se riippuu kissasta mitä se syö

      • hartsu 2

        meidän kissat on ainakin niin ronkeleita että mikään muu ei kelpaa kuin lidin pakastekala ja best friend raksut. no ensikuussa on toisella virtsakivi leikkaus todennäköisesti edessä. oisko hyvä vinkkejä?


    • laadukasta ja maistuvaa

      Ei pöllömpää kissanruokaa.

      Myydään paitsi marketeissa niin myös eläin kaupoissa.

      10-12 euroa on 2,5 kg pussi.

      • wattaa

        Kilohinta 5,87 e/kg, 80% lihaa. 4 kiloiselle kissalle päiväannos on 50grammaa. ; )

        Jos ei ole vara ostaa tätä, niin kannattaisi jättää kissa ottamatta.


    • siis miksi

      Jotain neljävuotta vanha alaoitus?

      Keskustelua käyvät mysteerinen mies (?) ja joku juoppoämmä turusta (?) sekä muutama rahaton - vanabee eläintenpelastaja - opiskelija, joilla on elämän realiteetit ja käsitykset eläimistä melkotavalla hukassa.

      • tietäjä

        Pitääkö tulla valittamaan tyhjästä?

        Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin valitus siitä miten joku ketju on muka liian vanha että siihen voisi osallistua.
        IMO ketjuja ei pitäisi lukita koskaan niin kuin sun tyyppisten whinettäjien perustamilla foorumeilla on tapana tehdä!

        Keskusteluun voi ihan hyvin löytyä jotain oleellista sanottavaa vaikka 15v päästä. Tekniikka ja tietämys kehittyy ja asioihin voi tulla uusia näkökantoja jo senkin takia. Puhumattakaan siitä että keskustelun löytää pitkän ajan kuluttua joku joka vain tietää asiasta enemmän kuin muut.

        JOS keskustelu on netissä niin siihen todennäköisesti päätyy joskus joku hakukonetuloksien perusteella -ja kun näin on niin olisi "kiva" jos siihen voisi ottaa osaa ilman besserwisser nörttien ruikutusta.

        Tuo vanhoihin ketjuihin vastaamisesta valittaminen haittaa tiedon kulkua ja leviämistä, samoin kuin se ketjujen lukitseminen. Heittää siis kapuloita yhteisen hyvän rattaisiin.


    • äXDee

      Enne mekin ruokittiin kisuamme tavis marketti ruuilla. Nyt on maksa mennyttä kalua. Ei kissalle sais antaa vehnää eikä niitä kasviksia joita ne niihin pusseihin tuputtaa. Hyvää on tietenkin raaka suolaamaton liha, mutta eläinkaupoista saa ihan halpojakin merkkejä. Ei oo mun ongelma ettette pysty kissaanne kunnolla ruokkii mut yrittäisitte vähän panostaa. Itse ostan n.30 euron pusseja maksavaivaiselle kissalle erikoismuonana. Että ei kannata nyt niissä ruuissa säästellä ettei tarvii sit ruveta ostaa tollasia.

      • .-.

        Jokainen kissa on yksilö, kuten ihmisetkin. Jotkut kisut sietää sitä "huonompaakin" ruokaa hyvin. Mun ensimmäinen kissani eli hyvän ja pitkän elämän markettiruoilla, pienen osan elämästä oli myös ulkokissana. Koskaan ei hän sairastellut eikä tarvinnut eläinlääkärissä sen enempää käydä kuin pakolliset rokotukset yms jotka kuuluu ihan perusjuttuun.

        Kolmas kissani onkin sitte aivan toista luokkaa.. Syvästi kehoitan jokaista ihmistä ajattlemaan, mitä rakkaalle kissalleen syöttää, tämän olen itsekin vasta tässä eläinlääkärikierteessä huomannut. Ethän sinäkään haluaisi syödä päivittäin hesellä ja tunnetko olosi silloin terveeksi ja hyvinvoivaksi? Noin niinkuin esimerkkinä. Oma kissani mitä luultavammin siis sairastui marketin pöperöistä ja nyt olen kyllä kääntänyt kelkkani aivan täysin toiseen suuntaan. Tilaan nykyään zooplussalta kisuille ruokaa mm. applaws (80% lihaa) sekä Orjien yms. Raksut kestävät pidempään kuin marketin ruoat, koska niissä on niin suuri lihapitoisuus, että kisu tulee nopeammin täyteen. Voin valehtelematta sanoa kissaani menneen eläilääkärikuluja ainakin 300-400e ja siihen päälle lisätään lääkkeet, ravintolisät, Feliwaytakin yritin, kissa pilannut kenkiä monen sadan euron edestä pissalla, vuokra-asunnossani on varmaan tulossa todella kallis lattiaremontti kun joskus muutan, ystäviä en halua enää pyytää kylään koska aina täällä haisee enkä saa sitä siivottua pois kun pissa on mennyt lattialautojen väliin sekä mies on myös ihan kypsä. Rahallisesti, olen veloissa. Henkisest, olen loppu. En saa edes kunnollisia yöunia nukuttua, koska kissa pissaa jatkuvasti johonkin ja herään siivoamaan.

        Että silleen.. Jokainen toki tyylillään enkä tuomitse ketään, mutta oma kokemus on nyt kyllä opettanut rankalla kädellä. Ja tuo zooplus kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa, siellä ruoat halvempia kuin eläinkaupoissa. Tuovat paketin aina kotiovelle asti ilman ylimääräisiä maksuja, sekä jos tilaat yli 39 euron edestä myös postituskulut ovat ilmaiset :) Minulle on sieltä tulossa ensiviikolla jumbokokoinen kissan wc, 2,5kg Orjienia sekä 11 kiloa märkää ruokaa eri merkkejä. Nämä maksoivat minulle yhteensä, olisikohan ollut 73 euroa. Ja nuo riittävät kahdelle kissalle KAUAN :)


      • ymmärrän hyvinkin
        .-. kirjoitti:

        Jokainen kissa on yksilö, kuten ihmisetkin. Jotkut kisut sietää sitä "huonompaakin" ruokaa hyvin. Mun ensimmäinen kissani eli hyvän ja pitkän elämän markettiruoilla, pienen osan elämästä oli myös ulkokissana. Koskaan ei hän sairastellut eikä tarvinnut eläinlääkärissä sen enempää käydä kuin pakolliset rokotukset yms jotka kuuluu ihan perusjuttuun.

        Kolmas kissani onkin sitte aivan toista luokkaa.. Syvästi kehoitan jokaista ihmistä ajattlemaan, mitä rakkaalle kissalleen syöttää, tämän olen itsekin vasta tässä eläinlääkärikierteessä huomannut. Ethän sinäkään haluaisi syödä päivittäin hesellä ja tunnetko olosi silloin terveeksi ja hyvinvoivaksi? Noin niinkuin esimerkkinä. Oma kissani mitä luultavammin siis sairastui marketin pöperöistä ja nyt olen kyllä kääntänyt kelkkani aivan täysin toiseen suuntaan. Tilaan nykyään zooplussalta kisuille ruokaa mm. applaws (80% lihaa) sekä Orjien yms. Raksut kestävät pidempään kuin marketin ruoat, koska niissä on niin suuri lihapitoisuus, että kisu tulee nopeammin täyteen. Voin valehtelematta sanoa kissaani menneen eläilääkärikuluja ainakin 300-400e ja siihen päälle lisätään lääkkeet, ravintolisät, Feliwaytakin yritin, kissa pilannut kenkiä monen sadan euron edestä pissalla, vuokra-asunnossani on varmaan tulossa todella kallis lattiaremontti kun joskus muutan, ystäviä en halua enää pyytää kylään koska aina täällä haisee enkä saa sitä siivottua pois kun pissa on mennyt lattialautojen väliin sekä mies on myös ihan kypsä. Rahallisesti, olen veloissa. Henkisest, olen loppu. En saa edes kunnollisia yöunia nukuttua, koska kissa pissaa jatkuvasti johonkin ja herään siivoamaan.

        Että silleen.. Jokainen toki tyylillään enkä tuomitse ketään, mutta oma kokemus on nyt kyllä opettanut rankalla kädellä. Ja tuo zooplus kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa, siellä ruoat halvempia kuin eläinkaupoissa. Tuovat paketin aina kotiovelle asti ilman ylimääräisiä maksuja, sekä jos tilaat yli 39 euron edestä myös postituskulut ovat ilmaiset :) Minulle on sieltä tulossa ensiviikolla jumbokokoinen kissan wc, 2,5kg Orjienia sekä 11 kiloa märkää ruokaa eri merkkejä. Nämä maksoivat minulle yhteensä, olisikohan ollut 73 euroa. Ja nuo riittävät kahdelle kissalle KAUAN :)

        Ai, tuovatko sen ruokapussin ihan ovelle saakka tänne keskelle korpeakin, 35 kilsan päähän postista?
        Täällä on lähin tavallinen ruokakauppakin parinkymmenen kilsan päässä, eläinkaupasta puhumattakaan.
        Enkä ole opiskelija, vaan perheellinen, jolla myös lapsia.
        Ymmärrän kyllä omasta kokemuksestani erinomaisesti sen, että toisilla ei ole varaa laittaa kerralla kissanruokaan suuria summia.
        Meillä on myös koira, joka on sairastunut (ei ruokinnasta johtuva, vaan perinnöllinen sairaus) yllättäen sellaiseen sairauteen, joka myös vaatii ylimääräistä menoa ja erikoisruokaa.
        Samoin muidenkin eläinten kanssa on ollut epäonnea (yksi lopetettu, mutta sitä ennen sen hoitoon meni sievoinen summa), samoin oman terveyden ja yhden lapsen terveyden kanssa (nämäkin ihan geeniperäisiä, mutta ei silti suoraan ennakoitavissa), samoin talon kanssa, yllätyksenä tulleet ylimääräiset remontit edessä, yllätyksenä tullutta työttömyyttä ja vaikeuksia itsellä/miehellä ja samoin yhdellä jo aikuisella lapsella, joka on myös vaatinut tilapäistä taloudellista tukea jne. Ylimääräiset säästössä olleet rahat ovat jo tässä pyörityksessä ehtineet mennä.
        Joskus kaikki vaan kasaantuu joillekin. Ikävä kyllä, vaikka kuinka yrittäisi ennakoida. Meilläkin on kuitenkin eläimiä ihan säädyllinen määrä ja niitä otettaessa on taloudellinen tilanne ollut hyvä ja tulevaisuuskin näyttänyt olevan ihan ok., eikä sentään ihan tällaista epäonnea olisi uskonut kohdalle osuvan. Jos pelkästään näin olisi ajatellut, niin silloin olisi varmaan kannattanut jättää elämä kokonaan elämättä.

        Valitettavasti en siis nykytilanteessa pysty aina hankkimaan kissoille mitään maailman parhainta laatusapuskaa (niin, se pelkkä matka sinne eläinkauppaan maksaa siis meilläkin vähintään sen 10 €), vaan niiden on usein tyytyminen johonkin halvempaan vaihtoehtoon. Ovat kuitenkin terveinä pysyneet. -kop-kop-


      • .-.
        ymmärrän hyvinkin kirjoitti:

        Ai, tuovatko sen ruokapussin ihan ovelle saakka tänne keskelle korpeakin, 35 kilsan päähän postista?
        Täällä on lähin tavallinen ruokakauppakin parinkymmenen kilsan päässä, eläinkaupasta puhumattakaan.
        Enkä ole opiskelija, vaan perheellinen, jolla myös lapsia.
        Ymmärrän kyllä omasta kokemuksestani erinomaisesti sen, että toisilla ei ole varaa laittaa kerralla kissanruokaan suuria summia.
        Meillä on myös koira, joka on sairastunut (ei ruokinnasta johtuva, vaan perinnöllinen sairaus) yllättäen sellaiseen sairauteen, joka myös vaatii ylimääräistä menoa ja erikoisruokaa.
        Samoin muidenkin eläinten kanssa on ollut epäonnea (yksi lopetettu, mutta sitä ennen sen hoitoon meni sievoinen summa), samoin oman terveyden ja yhden lapsen terveyden kanssa (nämäkin ihan geeniperäisiä, mutta ei silti suoraan ennakoitavissa), samoin talon kanssa, yllätyksenä tulleet ylimääräiset remontit edessä, yllätyksenä tullutta työttömyyttä ja vaikeuksia itsellä/miehellä ja samoin yhdellä jo aikuisella lapsella, joka on myös vaatinut tilapäistä taloudellista tukea jne. Ylimääräiset säästössä olleet rahat ovat jo tässä pyörityksessä ehtineet mennä.
        Joskus kaikki vaan kasaantuu joillekin. Ikävä kyllä, vaikka kuinka yrittäisi ennakoida. Meilläkin on kuitenkin eläimiä ihan säädyllinen määrä ja niitä otettaessa on taloudellinen tilanne ollut hyvä ja tulevaisuuskin näyttänyt olevan ihan ok., eikä sentään ihan tällaista epäonnea olisi uskonut kohdalle osuvan. Jos pelkästään näin olisi ajatellut, niin silloin olisi varmaan kannattanut jättää elämä kokonaan elämättä.

        Valitettavasti en siis nykytilanteessa pysty aina hankkimaan kissoille mitään maailman parhainta laatusapuskaa (niin, se pelkkä matka sinne eläinkauppaan maksaa siis meilläkin vähintään sen 10 €), vaan niiden on usein tyytyminen johonkin halvempaan vaihtoehtoon. Ovat kuitenkin terveinä pysyneet. -kop-kop-

        Kuljetusfirmana DHL ja kyllä vaan, he tuovat sen sapuskan kotiovelle asti.. :) Tietääkseni sitten se viedään lähimpään postiin, jos ei kotona satu olemaan. Mulla onneksi käynyt aina hyvä tuuri ja olen kotosalla ollut niin on sitte kisut päässy heti maistamaan mitä uutta mami on taas tilaillut.. :) Suosittelen!


    • siansydän

      Jos syötät kissallesi halpaa ruokaa, jossa on paljon viljaa. Säästät ehkä ruoassa, mutta et lääkärilaskuissa. Satsaa hyvään ruokaan, niin kissasi pysyy terveenä. Halpaa, terveellistä ruokaakin on, esim. siansydän raakana. Itse osta 1-2 siansydäntä. Osan annan heti kaupasta tultuani ja loput pakastan kerta-annoksiin. Toinen kissoistani on hullaantunut pakastettuun seihin - halpaa sekin. Sitä ei voi antaa kuin 1-2 kertaa/viikko

    • Ei kannate ostaa halvinta kissanruokaa.Yleensähän halvimmissa kissanruuissa on kasviksia, ja kissahan on lihansyöjä.

    • some111

      Jos sulla ei oo varaa ostaa kissalles kunnon ruokaa, niin olisi ollut parempi olla hankkimatta koko kissaa. Itse ostan kissalleni vain parasta, koska haluan että se pysyy terveenä ja onnellisena. Halvat markettieväät ovat niin huonolaatuisia, että niitä en syöttäisi kissalleni koskaan. Kissa sairastuu lähes varmasti ennen pitkää sellaisilla ruoilla.

      • KisuLiMIsuLi

        Naulan kantaan, jos on niin varaton että pitää laskea rahoja että saako kissalle ostettua tämän päivän ruokapurkin vai ei, ei pidä ottaa kissaa tai siitä pitää luopua. Kissan omistaminen ei ole toivotaantoivotaan, kädestä suuhun elämää vaan vastuun kantamista elävästä olennosta, siitä että kissalla on ruokaa myös kuukauden päästä ja että huomenna voi tulla 300euron eläinlääkärikeikka.


    • Kartsaijhgfd

      Minulla on kissa ja googlasin tämän sivun hakusanalla "halvinta kissanruokaa" Odotin jotain keskustelua kissan normiruoista jota on ns märkäruoka. Siis niita Lazzeja Wiskaseja ym. Sanaakaan en löytänyt mutta kyllä kuivaruoista ja opiskelijapalkoista. Eli mistä saa halvinta märkäruokaa? Siis sitä jota kissoille joka päivä syötetään

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe