löytyykö täältä samanlaisia kuin minä jolla kompleksisen monimutkainen pää

Anonyymi-ap

Tässä kerron yhden jutun lapsuudestani. Kerhotädit oli huolissaan minusta. Mun kouluun menoa ekalla luokalle ala-asteelle yritettiin lykätä vuodella(en ole loppuvuodesta syntynyt vaan toukokuussa) ja mun piti käydä äitini kanssa oulussa asti tutkimuksissa kun tutkittiin mun päätä. Oulussa ne sanoi "ei muuta kuin menet kouluun vaan" mut kerhotädit sanoi "jopa erityiskouluun sut pitäs ehkä ohjata"

Se kompleksisuuus/monimutkaisuus ilmenee siten että toiset sanoo toista ja toiset sanoo eri lailla koska se johtuu minusta kun kerhossa olin 2 vuoden ajan käytännössä mykkä mutta kun oulussa käytiin tutkimassa mun pääkoppaa niin siellä puhuin niille. Ilmeisesti sen takia ne oulun tohtorit sanoi että ei muuta kuin menet kouluun. Tämä sama kuvio on jatkunut läpi keskipitkän elämäni eli toisessa paikassa saatan puhua, mutta toisessa paikassa muutun mykäksi. Tämä on hämmentänyt minua usein tosi paljon ja kaikkein pahinta on se, kun menen mykäksi on se, että kärsin siitä valtaisan paljon henkisesti joka johtaa usein vakavaan masennustilaan ja uupumiseen ja itsesyyttelyyn. Koko kehossa tuntuu se jännitys, pelko ja paniikki sillä hetkellä kun menen mykäksi.

Onko täällä muita samanlaisia joilla on monimutkainen pääkoppa ? en usko että se on mikään luonnejuttu että mun kohdalla on kyse ihan siitä etten ole täysinterve.

7

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä vain luule, että olisit ainoa, jolla on tuollaista ongelmaa.
      Ja taidat olla kyllä ihan järjissäsi, kirjoitatkin asiallisesti ja ymmärrettävästi.
      Minäkin kävin lapsena jossain testissä, pääsisinkö jo kuusivuotiaana aloittamaan koulun, en sitten päässyt, menin vuotta myöhemmin.

Siinäkään ei ole mitään pahaa, jos välillä puhuu, välillä on mykkänä. Oikeastaan se voi olla jopa taito, että osaa vaieta joissain tilanteissa, ja puhua silloin kun tilanne vaatii.
      Toiset vain ovat hiljaisempia, toiset puheliaampia.

Miksi olisit sairas ? Onko sinut todettu jotenkin sairaaksi, vai ajatteletko vain itse niin ?

• Anonyymi

olen takuueläkkeellä ja mut on todettu lapsenmieliseksi eli mut todettiin ammattilaisten keskuudessa lapsenmieliseksi, estyneeksi, henkisestä väkivallasta pahoin traumatisoituneeksi, kielteiseksi, passiiviseksi ja on mulla myös lievä skitsofrenia sekä voimakas ahdistus, keskivaikea masennus ja paniikkihäiriö sekä on mahdollista että olen ns nepsy eli neuroottisia sairauksia poteva, mutta mitään neuroottista sairausdiaknoosia ei ole koska ei ole tutkittu enkä jaksa lähteä tutkimuksiin(ne on usein hyvin vaikeita ja henkisesti raskaita prosesseja selvittää sellaisia asioita) mutta on mua sanottu että mulla voi olla aspergerin syndrooma ja tourette syndrooman oireilua kun esim kaksi psykologia oli melko varmoja että mulla on aspergerin syndrooma mutta ei ne voineet sitä diagnosoida koska ei oltu tutkittu mua (perinpohjaisen pilkuntarkasti). Työelämässä olen ollut mutta vain hyvin vähän/osittain.

• Anonyymi

takuueläke myönnettihin minulle koska ammattilaiset päätyi siihen johtopäätökseen että toimintakyky ja sosiaalisuus on niin heikolla tasolla että parempi myöntää takuueläke. En itse alunperin edes lähtenyt hakemaan takuueläkettä vaan ensimmäinen psykologini ehdotti sitä minulle koska koki mun tilanteen niin monimutkaisen vaikeaksi kun mulla on paljon monenlaisia henkisen puolen ja myös mahdollisesti synnynnäisten juttujen takia ongelmia.

• Anonyymi

estyneisyyden, passiiviisyyden ja kielteisyyden takia en koskaan pystynyt ottamaan kovin hyvin mitään ideoita vastaan ammattilaisilta, mutta yhteen minä suostuin eli ryhmäterapiaan, mutta siinäkin kovasti panin hanttiin koska koin heti alkumetreillä että henkisesti pahoinvoin siitä ja siinähän kävi niin että joka ryhmäterapiareissu oli mulle kuin kuolema eli henkisesti kärsin siitä niin paljon, että oli pakko lopettaa ryhmäterapia. Psykologini ymmärsi minua. Hän tosin sanoi kerran minulle että olet juha aika itsepäinen ihminen, mutta en usko että tarkoitti sen pahalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

estyneisyyden, passiiviisyyden ja kielteisyyden takia en koskaan pystynyt ottamaan kovin hyvin mitään ideoita vastaan ammattilaisilta, mutta yhteen minä suostuin eli ryhmäterapiaan, mutta siinäkin kovasti panin hanttiin koska koin heti alkumetreillä että henkisesti pahoinvoin siitä ja siinähän kävi niin että joka ryhmäterapiareissu oli mulle kuin kuolema eli henkisesti kärsin siitä niin paljon, että oli pakko lopettaa ryhmäterapia. Psykologini ymmärsi minua. Hän tosin sanoi kerran minulle että olet juha aika itsepäinen ihminen, mutta en usko että tarkoitti sen pahalla.

Ei se ole sitä pahalla tarkoittanut. Hän oli vaan huomannut, että olet itsepäinen.
        Itsepäisyydessäkään ei ole mitään väärää, jos ei se haittaa suuressa määrin omaa ja muiden elämää.
        Kyllä sä olet Juha vahva ihminen, kun kutenkin pärjäät kaikkien vaivojesi kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole sitä pahalla tarkoittanut. Hän oli vaan huomannut, että olet itsepäinen.
        Itsepäisyydessäkään ei ole mitään väärää, jos ei se haittaa suuressa määrin omaa ja muiden elämää.
        Kyllä sä olet Juha vahva ihminen, kun kutenkin pärjäät kaikkien vaivojesi kanssa.

no itsepäisyys nähhään ussein liian negatiivisena asiana kait, mut on se totta, että se välillä mun elämässä aiheuttaa sen, että voi tulla ongelmia mut ei se aina ole itsepäisyyttä vaan välillä sitä ettei jaksa tehdä asioita kun mieli&kroppa on uupunut. Olen aika hidas mutta toisaalta välillä olen (salaman) noppee ihiminen =) ja tämä ristiriita persoonassani on vähän hämmentäväkin asia ollut minulle ja joskus nopeuteni on sitä luokkaa että uuvun henkisesti ihan alkumetreillä ja hitauteni takia en saa aina aikaiseksi asioita. Omalla painollaan pithää antaa mennä asioiden. Tänäänkin tuntui etten millään pysty oikein mennä ulkotöihin auttamaan isää, mut sain siitten jotenki kaivattua inspiraation ja kävin häntä auttamassa kun pihakuistin kiviä käytiin muokkaamassa parempaan asentoon. Joskus uupumustila voi iskeä ihan heti alussa ja voi viedä aivoni sellaiseen tilaan jossa aivoissa on ihan selvä tunne, että kaikki ei ole ok koska aivot menee ikäänkuin pahasti rikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ossaan myös joustaa asioissa. Jos esim äitini sanoo että hänellä on meno jonnekin niin hän ehdottaa että perutaan tapaaminen niin emmä nyt väkipakolla härkäpäisesti yritä puskea läpi hänen idean vaan osaan joustaa =)
        mut välillä iskee härkäpäisyys minnuun. Esim kun isäni on vähän semmonen että vaatteita yrittää koko ajan melkein päälleni laittaa niin silloin mie hieman suutun ja sanon että älä tule mulle ehdottomaan ja määräileen mitä saan panna ylleni vaan myö haluun itse (omapäisesti) päättää mitä paan ylleni. Myös itsepäisyys ilmaantui tuolla mielenterveystoimistolla siinä että tyrmäsin joskus ammattilaisen esittämän idean, mutta ei se välttämättä ollut pelekästään itsepäisyyttä vaan myös ihan puhttaasti kykenemättömyyttä kun mä tiijän sen, että kaikki semmoset jutut jois on pitäny menhä ryhmäjuttuihin (armeija, sivaripalvelus, ryhmäterapia jne) niin kun semmosia ehdotettu minulle niin suurimman osan melkeinpä tyrmännyt heti mutta ryhmäterapian vaikka aluksi meinasin tyrmätä =) niin sitten mää kuitenki menin sinne ja kävin ryhymäterapias noin 10 kertaa mut aina olotila oli siel tosi ahdistunut ja pelokas ja se näkyi siten että menin ikäänkuin piiloon muita ihmisiä siellä enkä puhunut mittään. Kerran siellä ahdistunut olotilani purkaantui hieman nauruna. Ne katsoi mua kummallisesti eikä ihme kun viärässä paikassa varman mie nauroin =)

Kerran ihan psykiatri ehdotti mulle jotain työtä ja mie tyrmäsin sen sanomalla "no onhan mulla tämä nykyinen työ jota teen isäni kaa" niinb psykiatri vastasi siihen "ei kyllä sun pitää kokeilla jotain muuta koska et sie elätä ittees hyvin tuolla työllä ja voisin yrittää sua houkutella nyt jyväskylään kouluun opiskelemaan että opiskelet ittelles ammatin"
        no mie säikähdin sitä ehdotusta ja menin hieman paniikkitilaan ja sanoin että en uskalla ja kaikki aiemmat kokemukset kuten armeijaanmenoyritys ja sivariinmenoyritys epäonnistui heti alkumetreillä(esim sivarikeskuksesa en pystynyt olemaan kuin yhden yön koska ihan karmea stressi ja paniikki ja peleko iski) niin myö tiesin sen että jos hän ois määrännyt minut sinne kouluun jyväskylää niin oisin varmasti tullut heti seuraavana aamuna kotiin . Ei se siis välttämättä ollut itsepäisyyttä vaikka myös tämä psykiatri sanoi mun olevan itsepäinen ja sitä samaa sanoi mulle myös mun henk kohtainen psykologini.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      3
      7519
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      383
      2018
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      1705
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1663
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      292
      1375
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      74
      1124
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1053
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      61
      809
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      796
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      749
    Aihe