Ulkomaisia iskelmiä jotka kuulostaa taivaalliseslta?

Anonyymi-ap

Olen ihastunut kappaleeseen "Lei balla sola", jonka on laulanut levylle Fabio Vanni kultaisella 1980-luvulla. Mielestäni tuon kappaleen tunnelmassa kiteytyy kaikki se elämisen kauneus ja herkkyys, joka nykymaailmastamme on kadonnut. Hyvin rauhallinen, kuin lipuva laine aavalla merellä. Toinen samansuuntainen on Francesco Napolin "Balla Mix". Löytyvät molemmat Youtubesta. Kaipaisin lisää vastaavia, ehkä italialaisia, samanlaisen tunnelman välittäviä seesteisiä iskelmiä sillä en tiedä oikeastaan muita vastaavia.

2

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen itsekin kuunnellut tämän kappaleen YouTubesta, koska itse rakastan kovasti San Remon laulufestivaalien 1980-luvun kappaleita (vuodelta 1985 ovat Riccardo Foglin Sulla buona strada (yksi esittäjänsä mielestäni komeimmista kappaleista) sekä New Trollsin Faccia di cane (mieleenpainuva ja todella vaikuttava kappale) ovat komeita), mutta myös Ricchi e Poverin koko 1980-luvun tuotanto on aivan mahtavaa materiaalia. Myös Cutugnon tuotanto kyseiseltä aikakaudelta on todella loistavaa. Al Banon ja Romina Powerin materiaali kyseiseltä aikakaudelta on myös aivan omaa luokkaansa. Vuoden 1982 suosikkini on Milk and Coffeen Quando incontri l'amore ja vuoden 1983 suosikkini on Tiziana Rivalen Sarà quel che sarà (upea kappale kerta kaikkiaan). Vuonna 1984 oli myös loistavia kappaleita, mukaan lukien tämä Fabio Vannin Lei balla sola. Itse olen sen kuunnellut muutaman kerran ja pidän siitä kovasti. Rytmi on rauhallinen ja keinahteleva, mutta myös tanssittava. Myös laulajan tulkinnasta pidän. Ikävää, että kappale on jäänyt meillä näin tuntemattomaksi kappaleeksi, vaikka itse olisin toivonut siitä suurempaa hittiä. Oli sen vuoden festivaaleilla siellä myös muita yhtä loistavia kappaleita, kuten Cutugnon Serenata, Bobby Solon Ancora ti vorrei, edesmenneen Marisa Sannian Amore amore (myös Tarja Jykylän suomeksi laulama versio Kädestä päivää on aivan mahtava) ja myös Rodolfo Banchellin Madame on hyvä.

• Anonyymi00002

onhan niitä valovuodepituinen lista etten kaikkia muista. Tunnetuista paul Anka ainaki yksi mut ei edes paras ole että enempi omat makumieltymykset menee italo ja romanialais-iskelmän puolelle. Anka kuitenki osas tehdä hittejä että hänet tunnetaan ainaki siitä vaikkei välttämättä ollu se lahjakkain.

kotimainen paras ulkomaalais-iskelmä on kari tapion olen suomalainen joka on alunperin italoiskelmä jos ette tienneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      174
      5008
    2. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      15
      1620
    3. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      62
      1595
    4. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      121
      1451
    5. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      9
      1283
    6. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      93
      1046
    7. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      48
      1036
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      297
      932
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      181
      901
    10. Hinduille tiedoksi

USA Pressa sanoi '' kansakuntaa ei voi johtaa ilman Raamattua''. Tämä löytyy sitaateista. Raamatusta tulee kaikki julmu
      Hindulaisuus
      279
      757
    Aihe