Renoo 0,9 eli litranen turbo kestävyys

Anonyymi-ap

Mites nää kestää moottori varmaan normi ajossa on hyvä mutta entäs turbo kestävyys,,,, Tossa olen katsellut hintoja alle kymppitonnin saa jopa 40-60tuhatta ajettuja että onko surkeita kestävyydeltän vai??? Mä ite olen rauhan mies ajeleen että ei se vauhti niin,,,ja eikös näissä ole jakopää ketjulla vai :))))))

30

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kalliiksi tulee kun pää leviää ku rellu kokoaika rikki ja sitte jouvut pakkopaidassa niuvaan.

      • Anonyymi

        Ei sovi rellu-ukot ja akat enää Niuvaan niinkuin takavuosina.
        Teslan omistajat ovat siellä nykyään yli-edustettuina vahvalla lääkityksellä ja terapialla.


    • Anonyymi

      0,9 kone on hyvä moottori.
      Jakopää kestää, vaikka on ketjulla.
      Imusarja ei mene tukkoon, koska suuttimet on imusarjassa.
      Turbo kestää saman kuin muissakin turbomoottoreissa.

      Tehoa siinä ei hirveästi ole, mutta kyllä sillä Clio ja Captur hyvin kulkee, kun ei liikoja pyydä.
      Ja taloudellisesti kulkee.

      • Anonyymi

        tonin karkkirasialla ei pitkälle pötkitä


      • Anonyymi

        Taloudellisuus riippuu jyrkästi nopeudestaa. Capturissa 100:n vauhdissa hetkellinen kulutus siinä 5-6 litraa sadalla ja 130 taulussa kulutus pomppaa 9:n pintaan. Motarivoittoiseen ajoon kannattaa valita 1.5 dci kiisseliverosta huolimatta. Tai sitten hynnäillä motaripätkät max 100:aa.


    • Anonyymi

      Hyvin kestää koneet ja muutenkin ovat luotettavia ja mikä parasta, ei ruostu kuten aasialaisperäiset.
      Rellu on tehnyt pienikuutioisia koneita todella kauan ja osaa ne hyvin.

    • Anonyymi

      Pierre ja Jaques ovat mekaanikoista parhaimpia. TOP QUALITY .

    • Anonyymi

      Gÿntheri osaa tehdä autoja jotka KULKEE

    • Anonyymi

      clio tuolla 0,9 koneella olisi muuten ihan hyvä kottero, mutta alustan kilkkeet ovat erinomaisen huoltajaa työllistäviä. kilkatusta ja kalkatusta kuuluu pienillä kilometreillä ja katsastusukko pistää uusimaan osia jo ensimmäisessä katsastuksessa...siis jos ei ole älynnyt vaihdattaa osia huollossa juuri ennen katsastusta. saattaa jotain mennä takuuseenkin.

      • Anonyymi

        Alusta ei ole kaikkein järeintä kamaa.
        Ekat pallonivelet on vaihtokunnossa jopa 40 000km kohdalla ja kallistuksenvakaajan pystytangoilla ei kovin paljon pidemmälle pääse.


    • Anonyymi

      Kannattaa kysyä saako päänsärkyyn alennusta kun haet niuvan papereilla 800mg buranaa 🤣😆🤣😆🤣😆

    • Anonyymi

      Täys paska ser jätettä! Kuka vittu miettii jotain ranskalaista perseenreikä tekniikkaa? Niuvalais aloitus?

    • Anonyymi

      Jonku homppelin provo aloitus ei kukaan tuollaista ongelmajäte pazkaa suunnittele vakavissaan. Täys vitsi suoraan niuvasta koko merkki.

      • Anonyymi

        Mene sinäkin hoitoon.


    • Anonyymi

      Toi 0,9 litranen kolmipyttyinen on neloskopan Cliossa ja siitä on otettu 90hv 140 nm väännöllä. Uudemmissa vitoskopan Clioissa ja Captureissa on 1,0 litran kolmipyttyinen turbo 101hv 160 nm väänöllä. Selkeä parannus vanhempaan ja isoin 1,3 litran nelipyttyinen turbo 131hv ja 240 nm väännöllä onkin sitten jo parasta mitä Clioon pelkkänä bensana on saanut. Toki hybridi 1,6 vapari ja sähkömoottori antaa isommat yhteistehot 145hv.
      Kestäviä koneita noi rellun pikkukoneet ja aika huoltovapaita ainakin pitkän takuuajan, perustakuu 4 vuotta ja päälle voi ostaa pari vuotta lisää.

    • Anonyymi

      Elf corporeisson turbo on parasta mitä rahalla saa.👮

    • Anonyymi

      Jakopään ketju 0,9 Tce koneissa eikä niissä ole ollut vikoja. Itsellä oli 2017 Clio Sporttourer ja ajoin sillä satatuhatta itse ja ostettaessa oli kolmekymppiä mittarissa eikä vian vikaa koneessa sinä aikana. 1,2 koneissa on ollut jotain jakopään ongelmia joissain vuosimalleissa mutta tota konettahan ei ole enää uudemmissa malleissa.

    • Anonyymi

      Meillä toiminut hyvin. 2014 mallinen, kilsoja maltillisesti 70tkm.
      Emännän auto ja kun lainaan sitä niin polkea saa että liikkuu.
      Muuten ihan hyvä peli.

    • Anonyymi

      2021 0.9 TCE löytyy meikältä. Ihan hemmetin epälooginen kone. Välillä vetää ja kulkee kuin ajatus ja välillä taas tukehtuu ja nytkyttelee, ihme nykäyksiä myös tasakaasulla ajaessa. Vikakoodeja ei ole, mutta jokseenkin vialliselta tuntuu. Kuluttaa omalla ajotyylillä 9L/100km. 100% kaupunkiajoa. Positiivinen puoli, että starttaa kuin ajatus riippumatta lämpötilasta.

      Kolmannessa vuosihuollossa ilmeni 35tkm kohdalla: raidetangon pää apparin puolella välyksellinen. Lisäjarruvalo pimeänä. Lisäksi jarrut kitisevät ja käkkärin saa repiä hampaat irvessä jos meinaa ettei lähde mäessä valumaan.

      Kyllähän se paikasta a paikkaan b vie, mutta toyotan ostaisin jos saisin uudelleen valita. Tällä mennään nyt niin kauan kun kestää.

      • Anonyymi

        Ei vie millään 9 litraa sadalla. Saa polkea todella paljon että saa yli seiskan menemään kaupungissa.
        Sulla on joku vika siinä.


      • Anonyymi

        2021 ei ole 0,9 vaan 1,0 kolmipyttyinen. noi muuttui 2019 kun tuli vitoskopan Clio. 2019-2020 101 heppaisia ja 2021 muuttui jossain välissä 91 heppaisiksi kun tehoja piti pudottaa päästörajoitusten takia. Tolla litraisella on kulutus kaupungissa 5-5,5 litraa ja maantiellä 4,5-5 litraa ellei liikoja polje.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2021 ei ole 0,9 vaan 1,0 kolmipyttyinen. noi muuttui 2019 kun tuli vitoskopan Clio. 2019-2020 101 heppaisia ja 2021 muuttui jossain välissä 91 heppaisiksi kun tehoja piti pudottaa päästörajoitusten takia. Tolla litraisella on kulutus kaupungissa 5-5,5 litraa ja maantiellä 4,5-5 litraa ellei liikoja polje.

        MK4 Cliossa oli 899 kuutioinen siis 0,9 ja MK5 999 kuutioinen eli 1,0?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vie millään 9 litraa sadalla. Saa polkea todella paljon että saa yli seiskan menemään kaupungissa.
        Sulla on joku vika siinä.

        Jos ajaa Tanskan motareilla rajoituksen mukaan 130:ä niin lorisee helposti se 9 litraa sadalla. Pikkukone joutuu puurtamaan turbo punasena motarivauhdeissa ja sen takia käy epätehokkaasti. Kannattavampi moottoritielle on ehdottomasti 1.5 dci.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa Tanskan motareilla rajoituksen mukaan 130:ä niin lorisee helposti se 9 litraa sadalla. Pikkukone joutuu puurtamaan turbo punasena motarivauhdeissa ja sen takia käy epätehokkaasti. Kannattavampi moottoritielle on ehdottomasti 1.5 dci.

        No ei todellakaan vie. Ite olen ajanut Tampere-Helsinki motaria 120-140 useamman kerran ja keskikulutus 6,8 litraa ajotietokoneen mukaan noilla nopeuksilla. Ja mulla on 2022 Clio litran koneella 90 hevosvoimainen kun mallinimi on TCE90.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei todellakaan vie. Ite olen ajanut Tampere-Helsinki motaria 120-140 useamman kerran ja keskikulutus 6,8 litraa ajotietokoneen mukaan noilla nopeuksilla. Ja mulla on 2022 Clio litran koneella 90 hevosvoimainen kun mallinimi on TCE90.

        Kannattaa ostaa täyshybridi 145 heppainen, vie kaupungissa 4 tai jopa alle ja motarillakin pääsee 5,5 litralla. Aika hyvin pääsee jopa alle valmistajan lupaaman 40% bensansäästön.


    • Anonyymi

      Ostakkee Skoda Fabio niin pääsette vähemmällä päänsäryllä.

    • Anonyymi

      Ne alustan osat jos menee ei maksa montaa kymppiä tuttu osti uuden Yariksen ja katuu ostostaan varmaan vaihtaa clioon Toyotassa ei saa ajoasentoa kohdilleen ja melu on kovaa

      • Anonyymi

        kyllä ne alustan osat maksaa satasia merkkipajalla vaihdettuna. alatukivarsien vaihdossa pitää pyörätkin vielä suunnata, joten ei halpojen osien vaihto mitään halpaa hommaa ole.
        varmaan nuo alatukivarret voi itsekin vaihtaa jos sitten vahtii renkaiden kulumista kuin haukka, mutta siinä vaiheessa kun sen kulumisen alkaa normitilanteessa huomata, on rengas jo siloittunut jo aika pahasti.
        kallistuksenvakaajan koiranluut voi sentään vaihtaa itsekin, jos edes välttävää luottoa on omiin taitoihin ja jokunen perustyökalu löytyy kotoa. ja tuollaisten osien itsevaihdossa homma yleensä helpottuu, mitä paskempia osia on tehtaalla autoon ährätty. ei nimittäin ehdi ruoste raiskaamaan kiinnityspisteitä kulmahiomakonetta vaativaan kuntoon, kuten voi paremmilla osilla joskus olla tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä ne alustan osat maksaa satasia merkkipajalla vaihdettuna. alatukivarsien vaihdossa pitää pyörätkin vielä suunnata, joten ei halpojen osien vaihto mitään halpaa hommaa ole.
        varmaan nuo alatukivarret voi itsekin vaihtaa jos sitten vahtii renkaiden kulumista kuin haukka, mutta siinä vaiheessa kun sen kulumisen alkaa normitilanteessa huomata, on rengas jo siloittunut jo aika pahasti.
        kallistuksenvakaajan koiranluut voi sentään vaihtaa itsekin, jos edes välttävää luottoa on omiin taitoihin ja jokunen perustyökalu löytyy kotoa. ja tuollaisten osien itsevaihdossa homma yleensä helpottuu, mitä paskempia osia on tehtaalla autoon ährätty. ei nimittäin ehdi ruoste raiskaamaan kiinnityspisteitä kulmahiomakonetta vaativaan kuntoon, kuten voi paremmilla osilla joskus olla tilanne.

        Neljä vuotiaassa autossa koiranluut on jo ruosteessa, joten valomiekka tai rälläkkä. auttaa.
        Se putin päässä oleva kuusiokolo on ihan onneton ja murtuu kun vähän enemmän voimaa tarjotaan jumittuneeseen mutteriin.
        Toinen vaihtoehto on hakata vasaralla se koiranluu irti, niin että se pallo jää näkyviin ja rälläköidä siihen pari lovea kiintoavaimelle / siirtoleukapihdeille / lukkopihdeille tai jakarille.


    • Anonyymi

      Onkos tuohon edellisen mallisarjan Clioon saatavissa parempia alustanosia kuin orginaalit? Siis ei mitään rata-alustoja vaan ihan vaan orginaalia tukevampia osia? Tuollainen alatukivarsien vaihto alle 40 000 km välein ei oikein vaikuta kustannustehokkaalta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2518
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      1601
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      170
      1555
    4. 79
      1291
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1005
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      281
      911
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      46
      897
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      176
      837
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      76
      792
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      62
      766
    Aihe