Mites nää kestää moottori varmaan normi ajossa on hyvä mutta entäs turbo kestävyys,,,, Tossa olen katsellut hintoja alle kymppitonnin saa jopa 40-60tuhatta ajettuja että onko surkeita kestävyydeltän vai??? Mä ite olen rauhan mies ajeleen että ei se vauhti niin,,,ja eikös näissä ole jakopää ketjulla vai :))))))
Renoo 0,9 eli litranen turbo kestävyys
41
1339
Vastaukset
- Anonyymi
Kalliiksi tulee kun pää leviää ku rellu kokoaika rikki ja sitte jouvut pakkopaidassa niuvaan.
- Anonyymi
Ei sovi rellu-ukot ja akat enää Niuvaan niinkuin takavuosina.
Teslan omistajat ovat siellä nykyään yli-edustettuina vahvalla lääkityksellä ja terapialla.
- Anonyymi
0,9 kone on hyvä moottori.
Jakopää kestää, vaikka on ketjulla.
Imusarja ei mene tukkoon, koska suuttimet on imusarjassa.
Turbo kestää saman kuin muissakin turbomoottoreissa.
Tehoa siinä ei hirveästi ole, mutta kyllä sillä Clio ja Captur hyvin kulkee, kun ei liikoja pyydä.
Ja taloudellisesti kulkee.- Anonyymi
tonin karkkirasialla ei pitkälle pötkitä
- Anonyymi
Taloudellisuus riippuu jyrkästi nopeudestaa. Capturissa 100:n vauhdissa hetkellinen kulutus siinä 5-6 litraa sadalla ja 130 taulussa kulutus pomppaa 9:n pintaan. Motarivoittoiseen ajoon kannattaa valita 1.5 dci kiisseliverosta huolimatta. Tai sitten hynnäillä motaripätkät max 100:aa.
- Anonyymi
Hyvin kestää koneet ja muutenkin ovat luotettavia ja mikä parasta, ei ruostu kuten aasialaisperäiset.
Rellu on tehnyt pienikuutioisia koneita todella kauan ja osaa ne hyvin. - Anonyymi
Pierre ja Jaques ovat mekaanikoista parhaimpia. TOP QUALITY .
- Anonyymi
Gÿntheri osaa tehdä autoja jotka KULKEE
- Anonyymi
clio tuolla 0,9 koneella olisi muuten ihan hyvä kottero, mutta alustan kilkkeet ovat erinomaisen huoltajaa työllistäviä. kilkatusta ja kalkatusta kuuluu pienillä kilometreillä ja katsastusukko pistää uusimaan osia jo ensimmäisessä katsastuksessa...siis jos ei ole älynnyt vaihdattaa osia huollossa juuri ennen katsastusta. saattaa jotain mennä takuuseenkin.
- Anonyymi
Alusta ei ole kaikkein järeintä kamaa.
Ekat pallonivelet on vaihtokunnossa jopa 40 000km kohdalla ja kallistuksenvakaajan pystytangoilla ei kovin paljon pidemmälle pääse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alusta ei ole kaikkein järeintä kamaa.
Ekat pallonivelet on vaihtokunnossa jopa 40 000km kohdalla ja kallistuksenvakaajan pystytangoilla ei kovin paljon pidemmälle pääse.Eka pallonivel vaihtoon 36 000 km kohdalla ja molemmat koiranluut 44 000 kohdalla. Ai ai mitä tavaraa ne siellä Rellun kasaamossa käyttävätkään. Onneksi Motonetistä saa sentään alkuperäisiä paremmat koiranluut, taitaisi niitä saada Temustakin...vai mahtaako Rellu tilata orginaalit juuri sieltä?
Kyllä tuollaisiin umpisurkeisiin alustan kilkkeisiin sortuu aina silloin tällöin varsinkin aloittelevat autonvalmistajat, mutta Rellulla pitäisi tuota kokemusta jo olla, eli ilmeisesti tekevät sen tarkoituksella.
- Anonyymi
Kannattaa kysyä saako päänsärkyyn alennusta kun haet niuvan papereilla 800mg buranaa 🤣😆🤣😆🤣😆
- Anonyymi
Täys paska ser jätettä! Kuka vittu miettii jotain ranskalaista perseenreikä tekniikkaa? Niuvalais aloitus?
- Anonyymi
Jonku homppelin provo aloitus ei kukaan tuollaista ongelmajäte pazkaa suunnittele vakavissaan. Täys vitsi suoraan niuvasta koko merkki.
- Anonyymi
Mene sinäkin hoitoon.
- Anonyymi
Toi 0,9 litranen kolmipyttyinen on neloskopan Cliossa ja siitä on otettu 90hv 140 nm väännöllä. Uudemmissa vitoskopan Clioissa ja Captureissa on 1,0 litran kolmipyttyinen turbo 101hv 160 nm väänöllä. Selkeä parannus vanhempaan ja isoin 1,3 litran nelipyttyinen turbo 131hv ja 240 nm väännöllä onkin sitten jo parasta mitä Clioon pelkkänä bensana on saanut. Toki hybridi 1,6 vapari ja sähkömoottori antaa isommat yhteistehot 145hv.
Kestäviä koneita noi rellun pikkukoneet ja aika huoltovapaita ainakin pitkän takuuajan, perustakuu 4 vuotta ja päälle voi ostaa pari vuotta lisää. - Anonyymi
Elf corporeisson turbo on parasta mitä rahalla saa.👮
- Anonyymi
Jakopään ketju 0,9 Tce koneissa eikä niissä ole ollut vikoja. Itsellä oli 2017 Clio Sporttourer ja ajoin sillä satatuhatta itse ja ostettaessa oli kolmekymppiä mittarissa eikä vian vikaa koneessa sinä aikana. 1,2 koneissa on ollut jotain jakopään ongelmia joissain vuosimalleissa mutta tota konettahan ei ole enää uudemmissa malleissa.
- Anonyymi
Meillä toiminut hyvin. 2014 mallinen, kilsoja maltillisesti 70tkm.
Emännän auto ja kun lainaan sitä niin polkea saa että liikkuu.
Muuten ihan hyvä peli. - Anonyymi
2021 0.9 TCE löytyy meikältä. Ihan hemmetin epälooginen kone. Välillä vetää ja kulkee kuin ajatus ja välillä taas tukehtuu ja nytkyttelee, ihme nykäyksiä myös tasakaasulla ajaessa. Vikakoodeja ei ole, mutta jokseenkin vialliselta tuntuu. Kuluttaa omalla ajotyylillä 9L/100km. 100% kaupunkiajoa. Positiivinen puoli, että starttaa kuin ajatus riippumatta lämpötilasta.
Kolmannessa vuosihuollossa ilmeni 35tkm kohdalla: raidetangon pää apparin puolella välyksellinen. Lisäjarruvalo pimeänä. Lisäksi jarrut kitisevät ja käkkärin saa repiä hampaat irvessä jos meinaa ettei lähde mäessä valumaan.
Kyllähän se paikasta a paikkaan b vie, mutta toyotan ostaisin jos saisin uudelleen valita. Tällä mennään nyt niin kauan kun kestää.- Anonyymi
Ei vie millään 9 litraa sadalla. Saa polkea todella paljon että saa yli seiskan menemään kaupungissa.
Sulla on joku vika siinä. - Anonyymi
2021 ei ole 0,9 vaan 1,0 kolmipyttyinen. noi muuttui 2019 kun tuli vitoskopan Clio. 2019-2020 101 heppaisia ja 2021 muuttui jossain välissä 91 heppaisiksi kun tehoja piti pudottaa päästörajoitusten takia. Tolla litraisella on kulutus kaupungissa 5-5,5 litraa ja maantiellä 4,5-5 litraa ellei liikoja polje.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2021 ei ole 0,9 vaan 1,0 kolmipyttyinen. noi muuttui 2019 kun tuli vitoskopan Clio. 2019-2020 101 heppaisia ja 2021 muuttui jossain välissä 91 heppaisiksi kun tehoja piti pudottaa päästörajoitusten takia. Tolla litraisella on kulutus kaupungissa 5-5,5 litraa ja maantiellä 4,5-5 litraa ellei liikoja polje.
MK4 Cliossa oli 899 kuutioinen siis 0,9 ja MK5 999 kuutioinen eli 1,0?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vie millään 9 litraa sadalla. Saa polkea todella paljon että saa yli seiskan menemään kaupungissa.
Sulla on joku vika siinä.Jos ajaa Tanskan motareilla rajoituksen mukaan 130:ä niin lorisee helposti se 9 litraa sadalla. Pikkukone joutuu puurtamaan turbo punasena motarivauhdeissa ja sen takia käy epätehokkaasti. Kannattavampi moottoritielle on ehdottomasti 1.5 dci.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajaa Tanskan motareilla rajoituksen mukaan 130:ä niin lorisee helposti se 9 litraa sadalla. Pikkukone joutuu puurtamaan turbo punasena motarivauhdeissa ja sen takia käy epätehokkaasti. Kannattavampi moottoritielle on ehdottomasti 1.5 dci.
No ei todellakaan vie. Ite olen ajanut Tampere-Helsinki motaria 120-140 useamman kerran ja keskikulutus 6,8 litraa ajotietokoneen mukaan noilla nopeuksilla. Ja mulla on 2022 Clio litran koneella 90 hevosvoimainen kun mallinimi on TCE90.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei todellakaan vie. Ite olen ajanut Tampere-Helsinki motaria 120-140 useamman kerran ja keskikulutus 6,8 litraa ajotietokoneen mukaan noilla nopeuksilla. Ja mulla on 2022 Clio litran koneella 90 hevosvoimainen kun mallinimi on TCE90.
Kannattaa ostaa täyshybridi 145 heppainen, vie kaupungissa 4 tai jopa alle ja motarillakin pääsee 5,5 litralla. Aika hyvin pääsee jopa alle valmistajan lupaaman 40% bensansäästön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa ostaa täyshybridi 145 heppainen, vie kaupungissa 4 tai jopa alle ja motarillakin pääsee 5,5 litralla. Aika hyvin pääsee jopa alle valmistajan lupaaman 40% bensansäästön.
Tää on hyvä pirssi. Itellä ollu nyt joku puoli vuotta 2022 malli ja kivan pirtee peli. Lähtee kivasti sähköllä liikkeelle, sama ku yaris ja corolla mutta vaikka yarikseen verrattuna paljon tyylikkäämpi sisältä ja ulkoa. Vähemmän muovinen.
- Anonyymi
Ostakkee Skoda Fabio niin pääsette vähemmällä päänsäryllä.
- Anonyymi
Ne alustan osat jos menee ei maksa montaa kymppiä tuttu osti uuden Yariksen ja katuu ostostaan varmaan vaihtaa clioon Toyotassa ei saa ajoasentoa kohdilleen ja melu on kovaa
- Anonyymi
kyllä ne alustan osat maksaa satasia merkkipajalla vaihdettuna. alatukivarsien vaihdossa pitää pyörätkin vielä suunnata, joten ei halpojen osien vaihto mitään halpaa hommaa ole.
varmaan nuo alatukivarret voi itsekin vaihtaa jos sitten vahtii renkaiden kulumista kuin haukka, mutta siinä vaiheessa kun sen kulumisen alkaa normitilanteessa huomata, on rengas jo siloittunut jo aika pahasti.
kallistuksenvakaajan koiranluut voi sentään vaihtaa itsekin, jos edes välttävää luottoa on omiin taitoihin ja jokunen perustyökalu löytyy kotoa. ja tuollaisten osien itsevaihdossa homma yleensä helpottuu, mitä paskempia osia on tehtaalla autoon ährätty. ei nimittäin ehdi ruoste raiskaamaan kiinnityspisteitä kulmahiomakonetta vaativaan kuntoon, kuten voi paremmilla osilla joskus olla tilanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä ne alustan osat maksaa satasia merkkipajalla vaihdettuna. alatukivarsien vaihdossa pitää pyörätkin vielä suunnata, joten ei halpojen osien vaihto mitään halpaa hommaa ole.
varmaan nuo alatukivarret voi itsekin vaihtaa jos sitten vahtii renkaiden kulumista kuin haukka, mutta siinä vaiheessa kun sen kulumisen alkaa normitilanteessa huomata, on rengas jo siloittunut jo aika pahasti.
kallistuksenvakaajan koiranluut voi sentään vaihtaa itsekin, jos edes välttävää luottoa on omiin taitoihin ja jokunen perustyökalu löytyy kotoa. ja tuollaisten osien itsevaihdossa homma yleensä helpottuu, mitä paskempia osia on tehtaalla autoon ährätty. ei nimittäin ehdi ruoste raiskaamaan kiinnityspisteitä kulmahiomakonetta vaativaan kuntoon, kuten voi paremmilla osilla joskus olla tilanne.Neljä vuotiaassa autossa koiranluut on jo ruosteessa, joten valomiekka tai rälläkkä. auttaa.
Se putin päässä oleva kuusiokolo on ihan onneton ja murtuu kun vähän enemmän voimaa tarjotaan jumittuneeseen mutteriin.
Toinen vaihtoehto on hakata vasaralla se koiranluu irti, niin että se pallo jää näkyviin ja rälläköidä siihen pari lovea kiintoavaimelle / siirtoleukapihdeille / lukkopihdeille tai jakarille. - Anonyymi
Tää juuri. Clio on paljon hiljaisempi ajossa ja huomattavasti laadukkaamman oloinen sisustaltaan. Yaris on kuin kolho laatikko täynnä kovaa muovia. Ajo-ominaisuudet Cliossa aivan eri luokkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää juuri. Clio on paljon hiljaisempi ajossa ja huomattavasti laadukkaamman oloinen sisustaltaan. Yaris on kuin kolho laatikko täynnä kovaa muovia. Ajo-ominaisuudet Cliossa aivan eri luokkaa.
2019 Clio on muuten ihan kiva ajossa, mutta alusta kolisee oletettavasti kunnossa ollesssaankin.
- Anonyymi
Onkos tuohon edellisen mallisarjan Clioon saatavissa parempia alustanosia kuin orginaalit? Siis ei mitään rata-alustoja vaan ihan vaan orginaalia tukevampia osia? Tuollainen alatukivarsien vaihto alle 40 000 km välein ei oikein vaikuta kustannustehokkaalta.
- Anonyymi
Meillä kaksi clio vuosimallit -14,-17. Vanhemmalla ajettu 165000 toisella 56000. Vanhempaan vaihdettu etu jarrut .Autot on molemmat e85 autoja.Moottoreille ei tehty mitään ylimääräistä normi huoltojen lisäksi. Öljyt on vaihdettu 10000tkm välein . Öljynä Belco 5w-40. Olemme tyytyväisiä autoihin.
- Anonyymi
Itse valitsisin renlluun SP-luokan öljyn, vaikka kyseistä luokkaa ei vielä edes ollut olemassa Clion 0,9 tce moottorin aikaan:
"Introduced in May 2020, designed to provide protection against low-speed pre-ignition (LSPI), timing chain wear protection, improved high temperature deposit protection for pistons and turbochargers, and more stringent sludge and varnish control. API SP with Resource Conserving matches ILSAC GF-6A by combining API SP performance with improved fuel economy, emission control system protection and protection of engines operating on ethanol-containing fuels up to E85."
En tiedä koskiko "pre-ignition" ongelma rellun moottoria, mutta periaatteessa tuo moottorityyppi on juuri sellainen johon korjaussarjana SP-luokka tuli. = suoraruiskutus turbo.
- Anonyymi
Hyvin nuo pikkukoneet kestää, ainakin sellaiset 250tkm jos sitä huoltaa.
Rellu on tehnyt kautta historian pieniä moottoreita, eli osaamista löytyy.- Anonyymi
Ei kestä niuvaan joudut ja ongelmia tiedossa.
- Anonyymi
Juu, en minäkään ole huolissani siitä moottorista, se tuntuu ihan asialliselta. Alustan kilkkeet samassa laitteessa sen sijaan ovat huonointa mitä olen missään autossa tavannut, siis pikkukotteroissa joista on kokemusta aika monesta.
Mahtaisiko Temusta saada tilattua laadukkaampia kuin alkuperäiset?
- Anonyymi
Näitä jakopää kestävyys juttuja ei tojo mies ymmärrä.
- Anonyymi
Ostin oman Clioni uutena 2017 ja hyvin on toiminut. Ei mitään ongelmia. Toki kaikki huollot on tehty ajallaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926