Maisterihaku 2024

Anonyymi-ap

Tuloksia alkaa hiljalleen tippumaan kevään 2024 toisessa yhteishaussa maisteriohjelmiin. Mihin olette hakeneet ja mille aloille? Itse odottelen tuloksia KTM paikkojen osalta markkinointiin Vaasa, Turku, Jyväskylä ja Pori.

81

3261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä hain vain Poriin (KTM johtamisen ja organisoinnin puolelle), mut en päässy sisään. Pitänee siis käydä avoimessa suorittamassa kursseja, ja hakea ens vuonna uudelleen. Vähän vaa epäselvää, mitkä kurssit niihin pisteisiin oikein lasketaan?! :D Eli jos saan nyt YAMK:n paikan jota vielä odottelen, ja käyn siellä johtamisen kursseja, niin lasketaanko ne mukaan pisteisiin?

      LABia ja HAMKia (YAMK) vielä siis odottelen, mutta maisteriksi haluan joka tapauksessa opiskella, ja ensi vuonna haen ehdottomasti uudelleen. :)

      • Anonyymi

        Kannattaa kysyä opintotoimistosta tuota asiaa, jos suostuvat kommentoimaan. Ainakin avoimen yliopiston puolella käydyt kurssit lasketaan mukaan, jos ovat haetun opintosuunnan kursseja.


      • Anonyymi

        Ammattikorkeakoulun kurssit eivät kelpaa yliopistossa. Toisen yliopiston (myös avoimen) kurssit voivat juuri ja juuri kelvata, jos ne vastaavat jotain tiettyä yliopiston kurssia.

        Kannattaa selvittää, mitkä kurssit (opintojaksot) vaaditaan avoimen väylän opinnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattikorkeakoulun kurssit eivät kelpaa yliopistossa. Toisen yliopiston (myös avoimen) kurssit voivat juuri ja juuri kelvata, jos ne vastaavat jotain tiettyä yliopiston kurssia.

        Kannattaa selvittää, mitkä kurssit (opintojaksot) vaaditaan avoimen väylän opinnoissa.

        Kyllä mulla tuli haluaisteitä yli 60 AMK-kursseista, kun tradenomina hain ja pari kurssia YAMK:n puolelta. Ei ole muita vaihtoehtoja mistä nuo pisteet olisi tulleet.

        Kyllähän siellä lukeekin, että pisteitä voi saada myös avoimen alemman tai ylemmän korkeakoulu n opinnoista. Ei lue, että pitää olla yliopiston.


      • Anonyymi

        Opiskelen Porissa KTM -tutkintoa (johtaminen ja organisointi). Pisterajat ylittyi reilusti sinä vuonna kun sisään pääsin. Taustalla hallintotieteen tutkinto. Painotus itsellä oli enemmän kurssien määrässä kuin keskiarvossa.

        Kannattaa kysyä opintotoimistosta, että mitkä kurssit huomioitiin valinnassa ja sitten kuroa kiinni vaje esim avoimen opinnoilla.


    • Anonyymi

      Hyvinvointi politiikan maisteriohjelmaan Tampereen yliopisto, Porin Kampus. Ei tuloksia vielä.


      Kannattaa selvittää kyllä yamk kurssiasia yliopistossa. Osa Yamk kursseista on myös yliopiston kurssitarjonnassa, esim valinnaiset. Itsellä yamk takana, joten varmaan alakynnessä maisterihaussa "ensikertalaisiin" verrattuna...

    • Anonyymi

      Tradenomijonossa saadaan kyl pisteet ihan amk-opinnoista, eihän siinä ole paljoa muita vaihtoehtojakaan. Syventäviä kursseja ei edes saa tehdä avoimessa yliopistossa, toisiin kuin joitain YAMK:n saa.

    • Anonyymi

      Mikä siinä on että tuloksissa aina menee sinne juhannusviikolle saakka?

      • Anonyymi

        Mietin ihan samaa. Etenkin kun ei ole niitä valintakokeita arvioitavana, vaan aiemman opinnot ja motivaatiokirje (joka ei useassa ilmeisesti ole edes kovin suuressa roolissa loppuviimeeksi). Ihmettelen suuresti, kun esim. itse hakenut kohteisiin, joissa ei ole ollut edes useita satoja hakijoita.
        No, itse kyllä olen heittänyt jo osaltani aikalailla kirveen kaivoon tämän haun osalta useammastakin syystä - tosin keksin hakea opiskelemaan aika viime metreillä ja paikkoja on jaossa vain muutamia. Vaikka realistisesti tiedän, että vielä tuskin nappaa opiskelupaikan suhteen, niin kyllä tässä pientä jännitystä ja odottamista tulosten suhteen pidetään yllä, jotta saisi edes tietää, että onko järkeä lähteä hakemaan tulevaisuudessa uusiksi, vai kuulunko häntäpään kymmenikköön :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin ihan samaa. Etenkin kun ei ole niitä valintakokeita arvioitavana, vaan aiemman opinnot ja motivaatiokirje (joka ei useassa ilmeisesti ole edes kovin suuressa roolissa loppuviimeeksi). Ihmettelen suuresti, kun esim. itse hakenut kohteisiin, joissa ei ole ollut edes useita satoja hakijoita.
        No, itse kyllä olen heittänyt jo osaltani aikalailla kirveen kaivoon tämän haun osalta useammastakin syystä - tosin keksin hakea opiskelemaan aika viime metreillä ja paikkoja on jaossa vain muutamia. Vaikka realistisesti tiedän, että vielä tuskin nappaa opiskelupaikan suhteen, niin kyllä tässä pientä jännitystä ja odottamista tulosten suhteen pidetään yllä, jotta saisi edes tietää, että onko järkeä lähteä hakemaan tulevaisuudessa uusiksi, vai kuulunko häntäpään kymmenikköön :D

        Niinpä. Olisi hienoa saada tietää vähän lisää sisäänpääsykriteereistä ylipäänsä. Osa kertoo, et päässyt huonommallakin todistuksella maisteriopintoihin ja pääpaino ollutkin motivaatiokirjeellä. Osalla taas kokemus enemmän siitä, et haussa valikoitunut vaan 5 ka porukkaa. Yksi (ytm) hakukohde oli viime vuonna ilmeisesti painottanut työkokemuksen tärkeyttä ja sen esilletuomista motivaatiokirjeessään ja joskus on katsottu myös potentiaalina mainintaa lähiopetukseen osallistumisesta ja pääsystä paikalle. Vaikeahan sitä koskaan olla just se mitä halutaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Olisi hienoa saada tietää vähän lisää sisäänpääsykriteereistä ylipäänsä. Osa kertoo, et päässyt huonommallakin todistuksella maisteriopintoihin ja pääpaino ollutkin motivaatiokirjeellä. Osalla taas kokemus enemmän siitä, et haussa valikoitunut vaan 5 ka porukkaa. Yksi (ytm) hakukohde oli viime vuonna ilmeisesti painottanut työkokemuksen tärkeyttä ja sen esilletuomista motivaatiokirjeessään ja joskus on katsottu myös potentiaalina mainintaa lähiopetukseen osallistumisesta ja pääsystä paikalle. Vaikeahan sitä koskaan olla just se mitä halutaan?

        Tätä juuri. Itse kuullut ristiriitaista tietoa juuri tuosta motivaatiokirjeestä. Vaikka lukisi hakukohteena sivuilla, että ”valitaan ansioituneimmat”, niin silti tuttavapiirissä näitä yksilöitä, joiden ka ollut noin 3(1-5 asteikolla) ja juurikin se työ on merkannut älyttömästi, jonka tuoneet esille motivaatiokirjeessä. Olen kylläkin tähän asti ollut aika skeptinen asiaan, mutta kun tuntuu, että yhä laajemmin kuulee tätä, niin ei voi olla ihmettelemättä. Tietysti hyvä, jos oikeasti sillä motivaatiokirjeellä on arvoa enemmän kuin olen ymmärtänyt(eli ei lähes mitään hakemiini kohteisiin), sillä voihan moni olla vaikka työskennellyt hakemallaan alalla jo vuositolkulla, mutta nyt haluaa vaa hakea lisäpätevyyttä ja ne paperit.

        Nyt en enempää täytä tätä keskustelua turhilla pohtimisillani! Kertoilkaa tosiaan kun jotai kuuluu taas jostai koulusta tulosten suhteen!


    • Anonyymi

      Millainen keskiarvo / opintomenestys (esim. Oppari) teillä on? Ite kans odottelen tuloksia.

      • Anonyymi

        Minne olet hakenut?

        Itsellä ei oo parasta mahdollista kyllä ka tai amk opparikaan. Yamk meni paljon paremmin, mutta se tuskin haussa vaikuttaa kuin korkeintaan kielteisesti (koska ei ole ensikertalainen ylemmässä haussa)


    • Anonyymi

      Jäin Porista varasijalle 13. Amk-taustaa ja pisteitä sain 69. Oottelen vielä Turusta ja Vaasasta tuloksia, vaikka odotukset eivät ole korkealla. Johtamiseen hain.

    • Anonyymi

      Itse olen Porissa varasijalla 7 tällä hetkellä, pisteitä 89, raja nyt 95. (Markkinointi)

    • Anonyymi

      Tampereen yliopisto (Tampereen ja Porin kampukset) ei kummastakaan tullut vielä yhteiskuntatieteellisen tuloksia.

    • Anonyymi

      Täällä odotellaan turhautuneena tuloksia - miksi näissä aina kestää 😄 Menee kesäkuu opintopolkua kytäten

      • Anonyymi

        Ihmettelen samaa. Ymmärrän lääketieteen ja muut joihin monta sataa hakijaa ja arvioivat valintakokeita. Nämä maisteritutkinnot joihin itse haen on hakijoita 20-60 ja lukevat motivaatiokirjeitä siellä? Ei auta muu kuin odottaa.


    • Anonyymi

      Täällä yksi Tampereelle sosiaalipsykologiaan hakenut! Olen aika varma etten paikkaa saa niin en ole seuraillut opintopolkuakaan 😅
      Miltä pohjalta muut haette yhteiskuntatieteisiin?

      • Anonyymi

        Jes ihanaa, joku muukin hakenut täällä sosiaalipsykologiaan 😄 mä hain geronomin tutkinnolla, eli aika ohuet on mahdollisuudet päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jes ihanaa, joku muukin hakenut täällä sosiaalipsykologiaan 😄 mä hain geronomin tutkinnolla, eli aika ohuet on mahdollisuudet päästä.

        Hei mahtava kuulla että täällä joku muukin sinne hakenut! 😍 Oletko ihan Tampereelta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei mahtava kuulla että täällä joku muukin sinne hakenut! 😍 Oletko ihan Tampereelta?

        Juu Tampereelta :). Mistäpäin sä oot ja millä taustakoulutuksella haet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu Tampereelta :). Mistäpäin sä oot ja millä taustakoulutuksella haet

        Mä oon Kangasalta ja psykiatrinen sairaanhoitaja 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon Kangasalta ja psykiatrinen sairaanhoitaja 😊

        Sulla taustakoulutus tosi hyvä tuohon 😍 nyt vaan hurjasti tsemppiä, toivottavasti tulokset tulisi nyt nopeesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla taustakoulutus tosi hyvä tuohon 😍 nyt vaan hurjasti tsemppiä, toivottavasti tulokset tulisi nyt nopeesti!

        Voi kovasti tsemppiä sinullekin! Toivotaan parasta 😍


    • Anonyymi

      Ensi viikolla juhannusviikko. Olisikohan se viimeinen odotteluviikko? Usein ennen juhannusta tulleet.

    • Anonyymi

      Viime vuonna osasta tuli tulokset toiseksi viimeisenä päivänä heinäkuun alussa :D

    • Anonyymi

      Voikohan tuksien julkaisuun vaikuttaa esimerkiksi kesälomat. Moni jää juhannukselta lomalle? Muistelen et ytm linjat tulivat vuosi sitten ennen juhannusta myös. Aina toki niitäkin on, missä sit venyy heinäkuulle

    • Anonyymi

      Mielestäni voisivat tehdä vaikka niin, että uudet tulokset päivittyvät sivuille aina klo 16.00. Riittäisi, että sivua päivittää vain kerran päivässä.

    • Anonyymi

      Voiskos Turun ktm tulokset jo tulla

    • Anonyymi

      Täällä odotellaan Tampereen tuloksia. Lisätietopalkki ilmesty aamulla mut muuta ei olekaan tapahtunut.

      • Anonyymi

        Johtamisen ja talouden tiedekunnan maisteriohjelmiin ei ole vielä ilmestynyt lisätietopalkkiakaan :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtamisen ja talouden tiedekunnan maisteriohjelmiin ei ole vielä ilmestynyt lisätietopalkkiakaan :(

        Okei, myös tänne ilmestyi tänään aamulla!


    • Anonyymi

      Yhteiskuntatieteissä myös lisätietopalkki. Voisi uskoa tulosten tulevan tällä viikolla.

      • Anonyymi

        Tampere& Pori


    • Anonyymi

      Lisätietopalkki myös vaan näkymissä ja tampere ktm tuli haettua🥲

    • Anonyymi

      Nää pari kuukautta on mennyt tosi nopee eikä oo edes miettinyt koko asiaa mutta nyt nää viime pari päivää tuntunut tosi tuskallisen pitkiltä odotellessa?!😂

    • Anonyymi

      Kauan palkkien ilmestymisestä keskimäärin menee tulosten ilmestymiseen?

      • Anonyymi

        Vauva.fi sivun vastaavasta keskustelusta lainaten "Tulospalkkien" ilmestyminen Opintopolun hakemusnäkymään indikoi, että tuloksia on alettu siirtää Opintopolkuun. Palkkien ilmestymisestä voi mennä muutamista tunneista jopa viikkoihin, että tulos ilmestyy näkyviin.


    • Anonyymi

      Vaasa ja Itä-Suomen KTM ei palkkeja vieläkään.

    • Anonyymi

      Turku KTM tulokset tuli viime vuonna 26.6.

    • Anonyymi

      Onko kellään kokemusta Hankenin maisterihausta? Kuinka usein varasijat liikkuu ja onko mitään mahkuja jos on tällä hetkellä varasijalla 7? :(

      • Anonyymi

        Mun ystävä pääs varasijalta 12! Mihin ohjelmaan oot hakenut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ystävä pääs varasijalta 12! Mihin ohjelmaan oot hakenut?

        Laskikseen hain :c Siellä on vipusen mukaan ainakin 15 vastaanottanut paikan. Onkohan tuo edes oikea luku vai pyöristääkö vipunen?


    • Anonyymi

      Apua tuleekohan tänään Tampereen tulokset!!!! Jännityksellä odotan :D

      • Anonyymi

        Toivottavasti!! Jännittää


    • Anonyymi

      Jos tarkastajat on liian nopeita niitä budjetoidaa seuraavalle kesälle yks vähemmän. Vikat tulokset tulee varmasti vasta vikana päivänä 🥱.

    • Anonyymi

      Turku KTM palkit tullu!!!

      • Anonyymi

        Kauankohan kestää tuosta et varsinaiset tulokset näkyy?


    • Anonyymi

      Tuli tieto että en päässyt laskikseen tampereelle :(

      • Anonyymi

        Haitko sekä normi laskikseen että Tilintarkastus ja arviointi -laskikseen? Mä pääsin jälkimmäiseen, mutta itellä tuo normi oli ykkösenä. Pisteitä ei kuitenkaan näy, joten ovatko edes lopulliset tulokset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haitko sekä normi laskikseen että Tilintarkastus ja arviointi -laskikseen? Mä pääsin jälkimmäiseen, mutta itellä tuo normi oli ykkösenä. Pisteitä ei kuitenkaan näy, joten ovatko edes lopulliset tulokset?

        Hain vaan laskikseen ei toi tilintarkastus kuitenkaan oo se oma juttu. Ei näy pisteitä joo, tuleekohan vielä näkyviin vai täytyykö niitä kysellä erikseen. Millainen sun kaikkien aineiden painotettu ka ja opparin arvosana? Ja tuliko siis ilmotusta että laskikseen et päässyt vai siitä ei mitään infoa vielä? Harmittaa :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain vaan laskikseen ei toi tilintarkastus kuitenkaan oo se oma juttu. Ei näy pisteitä joo, tuleekohan vielä näkyviin vai täytyykö niitä kysellä erikseen. Millainen sun kaikkien aineiden painotettu ka ja opparin arvosana? Ja tuliko siis ilmotusta että laskikseen et päässyt vai siitä ei mitään infoa vielä? Harmittaa :(

        Normi laskiksen kohdalla lukee "et saanut opiskelupaikkaa". Varsinaisen laskiksen kursseja mulla oli 45op ka 4,9 (laskentatoimi oli minulle vain sivuaine). Kandista viitonen ja kaikki opinnot päälle nelosen keskiarvolla. Olen kyllä tutuilta kuullut, että tähän ohjelmaan riittää vähempikin. Tuo normi laskentatoimihan ei välttämättä ota sisään edes kolmea, joten ennakoinkin että sinne tarvii tasan vitosen tai jotain :d. Tai ehkei siellä vaan ollut tänä vuonna tilaa.


    • Anonyymi

      Sama juttu täällä, en päässyt Tampere laskentatoimeen, jonne olisin halunnut sijainnin vuoksi, sillä Nokialta olisi ollut helppo kulkea. Tilintarkastus ja arviointiin pääsin myös, mutta aikaisemmin keväällä tullut tieto Lutin laskentatoimeen pääsystä taitaa viedä kyllä voiton. Omituinen muutenkin tuo hallinto-/kauppatiede yhteiskoulutus🤔
      Jos joku laskentatoimeen sisään päässyt voisi tähän kertoa millaisella keskiarvolla pääsi?

      • Anonyymi

        Käsittääkseni sisällöltään tuo on hyvin samankaltainen kuin normi laskis. Ei pakollisia kieliopintoja, mutta ilmeisesti yhtiöoikeuden kurssi on pakollinen. Pääaine ja gradu tehdään kuitenkin yhdessä kaikkien laskentatoimen opiskelijoiden kanssa.


    • Anonyymi

      Tampereen DI-maisterihaun tulokset ovat tulleet! Itellä tärppäs nyt toisella yrityksellä paikka:)

      • Anonyymi
        UUSI

        Hurjasti onnea paikasta! 😊


    • Anonyymi

      Turku KTM tulokset tulleet tänään!

    • Anonyymi

      Tänään tuli Vaasasta teknisen viestinnän tulokset, FM

    • Anonyymi

      Onko Itä-Suomen yliopistosta saatu vielä tuloksia?

    • Anonyymi

      En ole saanut. Hakenut Joensuu ja Kuopio

    • Anonyymi

      Jyväskylästä tuli tulokset

      • Anonyymi

        Mikä linja? Ei näy vielä KTM markkinointi


    • Anonyymi

      Vieläkään ei ole Vaasan eikä Jyväskylän ktm tuloksia. Josko ennen torstaita saisi infoa. :D

    • Anonyymi

      Eikä itä-Suomen ktm edelleenkään 😩

      • Anonyymi

        Oho! Sieltäkin vielä saamatta. Toivottavasti tulisi pian.


    • Anonyymi
      UUSI

      Tänään ilmestynyt lisätietopalkit Vaasa ja Jkl ktm. Mites Itä-Suomen tilanne?

      • Anonyymi
        UUSI

        Itä-Suomesta tulokset tulleet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Itä-Suomesta tulokset tulleet.

        Itä-Suomesta jonossa 15. Ja 17.
        Vaasa 1. Mutta tulokset puuttuu, sinne ollut yleensä vaikeampi päästä, joten näyttää siltä, että opiskelupaikkaa ei nyt heru


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Itä-Suomesta jonossa 15. Ja 17.
        Vaasa 1. Mutta tulokset puuttuu, sinne ollut yleensä vaikeampi päästä, joten näyttää siltä, että opiskelupaikkaa ei nyt heru

        Mitkä linjat? Mulla ei näytä kumpaankaan vielä mitään...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä linjat? Mulla ei näytä kumpaankaan vielä mitään...

        Innovaatio johtaminen ja moderni johtaminen


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Innovaatio johtaminen ja moderni johtaminen

        Mulla Vaasasta henkilöstöjohtaminen ja Itä-Suomesta tuo moderni johtaminen. Kummastakaan mitään...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla Vaasasta henkilöstöjohtaminen ja Itä-Suomesta tuo moderni johtaminen. Kummastakaan mitään...

        Mulla myös Vaasan hlöstöjohtaminen. Siinä näkyy lisätiedot palkki. Eli huomenna tulee tulokset todennäköisesti


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla myös Vaasan hlöstöjohtaminen. Siinä näkyy lisätiedot palkki. Eli huomenna tulee tulokset todennäköisesti

        Nyt on tullut Vaasan kohdalle outoja numeroita. Pisteraja puuttuu, joka on 34 ja omalla kohdalla lukee pisteesi -61 ja varasijalla 14. Onpa outoa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on tullut Vaasan kohdalle outoja numeroita. Pisteraja puuttuu, joka on 34 ja omalla kohdalla lukee pisteesi -61 ja varasijalla 14. Onpa outoa

        Ja siis mun pisteet tulee olemaan 30-32 riippuen siitä miten motivaatiokirje on arvioitu, niin todella outoja nuo luvut nyt tuolla


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis mun pisteet tulee olemaan 30-32 riippuen siitä miten motivaatiokirje on arvioitu, niin todella outoja nuo luvut nyt tuolla

        Jes paikka napsahti Vaasasta!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jes paikka napsahti Vaasasta!

        Onneksi olkoon! Mitä sulla lukee alimmat hyväksytyt pisteet? Mulla on tyhjänä ja tosiaan pisteet edelleen -61


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olkoon! Mitä sulla lukee alimmat hyväksytyt pisteet? Mulla on tyhjänä ja tosiaan pisteet edelleen -61

        Otin paikan niin huumassa vastaan etten huomannut edes katsoa. Nyt ei näytä enää mitään. Viime vuonna sain täydet pisteet kaikesta paitsi pääaineopintojen määrästä. Tankkasin niitä syksyllä ja hain samalla motivaatiokirjeellä, niin oletan pisteiden olleen nyt sen 32/32 jos on sama pisteytys kuin viime vuonna.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kumpi tutkinto kannattavampi työllistymistä ajatellen, Ktm johtaminen ja organisointi (pori) vai Ktm innovaatiojohtaminen (kuopio)?

      • Anonyymi
        UUSI

        Se joka kiinnostaa sua enemmän. Sisäinen motivaatio vaikuttaa siihen miten menestyt


    • Anonyymi
      UUSI

      Multa katosi nyt yhdestä hakukohteesta jonotus kokonaan? Ennen oli valintajono 10, nyt lukee vaan opiskelijavalinta kesken? Mitä meinaa?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe