Kahdet lasit yksien hinnalla

Onko noissa tarjouksissa koira haudattuna. Kahdet peruslasit mutta molempiin pitää ostaa erikseen kaikki "mausteet",?

83

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tokmannelta mie klasit haen alta vitoseuron.

      • No hyvä jos niillä pärjäät😁.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No hyvä jos niillä pärjäät😁.

        Ollaan ostettu aikoinan vaimon kanssa niitä halpalaseja. Nyt 75v ja 77v ei enää tarvita , eikä ole tarvita 10vuoteen. Luetan lehte ilman lasia ja rekka auton korttin riittävästi ä näkö , 75v.

        Ei ne kalliit lasit paljoa kalliimpia ole, mutta koko kaupallinen systeemi ja suuret tuotot.
        Ota selvää.


    • Oli ajankohtainen joku päivä sitten tulin kauppa asialta, sisällä huomasin missä silmälasit, ei löytyynyt. Soitin kauppakeskuksen neuvontaan ei siellä ymmärrys hoi, joko tässä lähdettävä silmälasien ostoon. Vetkuttelin muutaman päivän ovi kello soi, talon asukas oli kopullut asukkainen ovia " onko sulta silmälasit hukassa " helpotuksen huokaus nämähän ne ei maksanut kuin 700 € kuusi vuotta vanhat, toimivat.

      • Kävin tänään sisareni makutuomarina katsastamassa silmälaseja. Vaikein homma pokien valinta. Tarjouskampanja kahdet lasit yksien hinnalla. Jos olisi ostanut yhdet hinta olisi ollut 1250. Jos kahdet 1500. Jäi vielä miettimään.


      • Siili2 kirjoitti:

        Kävin tänään sisareni makutuomarina katsastamassa silmälaseja. Vaikein homma pokien valinta. Tarjouskampanja kahdet lasit yksien hinnalla. Jos olisi ostanut yhdet hinta olisi ollut 1250. Jos kahdet 1500. Jäi vielä miettimään.

        Ompa hintavat, mikä vika entisissä.


      • Pertikki kirjoitti:

        Ompa hintavat, mikä vika entisissä.

        Kymmenen vuotta vanhat ja naarmuiset😁. Ja silmälasiresepti vähän muuttunut.


      • Siili2 kirjoitti:

        Kymmenen vuotta vanhat ja naarmuiset😁. Ja silmälasiresepti vähän muuttunut.

        Minä sain noin vuosi sitten lasit alle 800 euron.


      • Siili2 kirjoitti:

        Kymmenen vuotta vanhat ja naarmuiset😁. Ja silmälasiresepti vähän muuttunut.

        Arvot, kävin vuosi sitten silmälääkärilä arvuuttaa näköni kaihin takia, ei vielä, viime syksyllä kun diabetes tuli ilmi jouduin jonoon silmäpohjan kuvausta varten, mitä sekin merkkaa.


      • Pertikki kirjoitti:

        Arvot, kävin vuosi sitten silmälääkärilä arvuuttaa näköni kaihin takia, ei vielä, viime syksyllä kun diabetes tuli ilmi jouduin jonoon silmäpohjan kuvausta varten, mitä sekin merkkaa.

        Diabetes saattaa aiheuttaa silmänpohjiin muutoksia.

        Minä joudun mittauttamaan silmänpaineet puolen vuoden välein optikolla ja kahden vuoden välein painekuvaukset silmäpolilla. Potilasvahinkona laser-toimenpiteessä verenvuoto hyfeema toiseen silmään minkä seurauksena glaukoomaepäily ja traumakaihi.


      • Siili2 kirjoitti:

        Diabetes saattaa aiheuttaa silmänpohjiin muutoksia.

        Minä joudun mittauttamaan silmänpaineet puolen vuoden välein optikolla ja kahden vuoden välein painekuvaukset silmäpolilla. Potilasvahinkona laser-toimenpiteessä verenvuoto hyfeema toiseen silmään minkä seurauksena glaukoomaepäily ja traumakaihi.

        Siis lisään vielä minullakin dm2 tuli kutsu sen tiimoilta silmänpohjakuvauksiin mutta koska käyn silmäpolilla muutoinkin en käy molemmissa.


      • Anonyymi

        Arvatenkin 500 e ylihintaa , osakkeen omistajat kiitää.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Kävin tänään sisareni makutuomarina katsastamassa silmälaseja. Vaikein homma pokien valinta. Tarjouskampanja kahdet lasit yksien hinnalla. Jos olisi ostanut yhdet hinta olisi ollut 1250. Jos kahdet 1500. Jäi vielä miettimään.

        No kannatta ostaa Orpon tms malliset lasit, helpo valinta.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Minä sain noin vuosi sitten lasit alle 800 euron.

        Minä sain noin vuosi sitten lasit alle 800 euron.


        Kämppä ostamassa, kun sulla varmaan on vielä muutama kymppi,
        Halpalasit.
        Ja vertaile, aivan varman yllätyt.


    • Vielä laseista, nykyisiin silmälaseihin en alunperin ollut tyytyväinen, vuosi sitten silmätarkastusessa kysyin eikö mahdollista parempiin laseihin kun kaihi leikkaus ei vielä ajankohtainen. Ei ole vastaus, olisiko silmäpohjat jotenkin rapputuneet.

      • Silmälaseilla ei taida voida korjata kaihin sumentamaa näköä, vasta kaihileikkaus parantaa.
        Omakannassa pitäisi näkyä silmälääkärin lausunto silmiesi tilasta. Vai kävitkö silmälääkärillä vai optikolla?


      • Siili2 kirjoitti:

        Silmälaseilla ei taida voida korjata kaihin sumentamaa näköä, vasta kaihileikkaus parantaa.
        Omakannassa pitäisi näkyä silmälääkärin lausunto silmiesi tilasta. Vai kävitkö silmälääkärillä vai optikolla?

        Silmälääkäriä käyttänyt kymmeniä vuosia, optikosta ei hyötyä, neijävuotta sitten sanottiin parin vuoden sisällä kaihin leikkaus.
        Tuo sumentuminen ulkona kävellessä on otettava lasit päästä, oikein pientä tekstiä apuna suurennuslasi.
        Oikeesti turhaan valitan kun näen vielä, iän myötä ilmenee puutteita pystyn kävelemään ilman keppiä, ilman hyvää terveydenhoito palveluamme ja lääkitystä tuskin tässä olisin kirjoittelemassa


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Silmälaseilla ei taida voida korjata kaihin sumentamaa näköä, vasta kaihileikkaus parantaa.
        Omakannassa pitäisi näkyä silmälääkärin lausunto silmiesi tilasta. Vai kävitkö silmälääkärillä vai optikolla?

        Ei kaikki lääkärit käytä omakantaa, yksityisistä silmälääkäreistä varsinkaan.


      • Pertikki kirjoitti:

        Silmälääkäriä käyttänyt kymmeniä vuosia, optikosta ei hyötyä, neijävuotta sitten sanottiin parin vuoden sisällä kaihin leikkaus.
        Tuo sumentuminen ulkona kävellessä on otettava lasit päästä, oikein pientä tekstiä apuna suurennuslasi.
        Oikeesti turhaan valitan kun näen vielä, iän myötä ilmenee puutteita pystyn kävelemään ilman keppiä, ilman hyvää terveydenhoito palveluamme ja lääkitystä tuskin tässä olisin kirjoittelemassa

        Eikö kriteeri julkisella puolella ole kaihileikkaukseen pääsylle se että kaihi alkaa haitata jokapäiväistä selviytymistä näkökyvyn suhteen. Vai tuijotetaanko siellä vaan jotain numeroa jonka alle näkökyvyn pitää mennä? Yksityisellehän pääsee aiemmin mutta se aika kallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki lääkärit käytä omakantaa, yksityisistä silmälääkäreistä varsinkaan.

        Aijaa. Minun yksityiset silmälääkärikäyntiki näkyvät ja kaikki muutkin yksityislääkärikäynnit.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Aijaa. Minun yksityiset silmälääkärikäyntiki näkyvät ja kaikki muutkin yksityislääkärikäynnit.

        Terveystaloista ei kaikki toimipisteet käytä. Lienee rahakysymys.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Aijaa. Minun yksityiset silmälääkärikäyntiki näkyvät ja kaikki muutkin yksityislääkärikäynnit.

        Minulla ei näy, eikä saa näkyäkkään.
        Oletko mennyt julkisella lähetteellä yksityiselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei näy, eikä saa näkyäkkään.
        Oletko mennyt julkisella lähetteellä yksityiselle.

        No en kuule ole ku ihan ite tilannu ajan😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei näy, eikä saa näkyäkkään.
        Oletko mennyt julkisella lähetteellä yksityiselle.

        Siis miksi ei saa sinun omakannassasi sinulle näkyä?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Siis miksi ei saa sinun omakannassasi sinulle näkyä?

        Mitenkäs tämä asia sinua kiinnostaa?

        Kaikki eivät halua, että tiedot ovat "kaikkien" luettavissa. MM. pienen paikkakunnan asiakkaat ym. sekalainen seurakunta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs tämä asia sinua kiinnostaa?

        Kaikki eivät halua, että tiedot ovat "kaikkien" luettavissa. MM. pienen paikkakunnan asiakkaat ym. sekalainen seurakunta.

        Mites se sinua kiinnostaa mikä minua kiinnostaa 😄.

        Ei kai omakannassa näkyvät tekstit näy kaikille etenkin jos olet itse rajannut kannassa niiden näkyvyyttä. Ja sinun tai minun tietoja voivat katsella vain he joilla on meihin hoitosuhde ei sinne kuka tahansa pääse katsomaan.

        Kyllä minä ainakin haluan että minun asioistani näkyy epikriisit minulle. Itse tarvittaessa rajaan mitä näkyy muille ja mitäSiellä ne ovat tallessa ja nähtävillä mutta se on mielipiteeni minun asioistani jollakulla voi olla toinen ja
        asiasta voitaneen keskustella.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Mites se sinua kiinnostaa mikä minua kiinnostaa 😄.

        Ei kai omakannassa näkyvät tekstit näy kaikille etenkin jos olet itse rajannut kannassa niiden näkyvyyttä. Ja sinun tai minun tietoja voivat katsella vain he joilla on meihin hoitosuhde ei sinne kuka tahansa pääse katsomaan.

        Kyllä minä ainakin haluan että minun asioistani näkyy epikriisit minulle. Itse tarvittaessa rajaan mitä näkyy muille ja mitäSiellä ne ovat tallessa ja nähtävillä mutta se on mielipiteeni minun asioistani jollakulla voi olla toinen ja
        asiasta voitaneen keskustella.

        Niinhän sinä luulet - rajaavasi.

        Kyllä ne tiedot ovat aika julkista kauraa, kun joudut esim. työttömäksi/työkyvyttömyysarviossa ja sinun katsotaan tarvitsevan vaikka päihdeterapiaa tms. Tai olet käynyt terapiassa tai muuta arkaluontoista tietoa.

        Kela, te-viranomaiset ja mietipä vaikka, miten Vastaamolle kävi.

        "potilaan hoitoon tai siihen liittyviin tehtäviin osallistuvat henkilöt" - tämä on todella laaja käsite.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet - rajaavasi.

        Kyllä ne tiedot ovat aika julkista kauraa, kun joudut esim. työttömäksi/työkyvyttömyysarviossa ja sinun katsotaan tarvitsevan vaikka päihdeterapiaa tms. Tai olet käynyt terapiassa tai muuta arkaluontoista tietoa.

        Kela, te-viranomaiset ja mietipä vaikka, miten Vastaamolle kävi.

        "potilaan hoitoon tai siihen liittyviin tehtäviin osallistuvat henkilöt" - tämä on todella laaja käsite.

        Ok. Voiko kieltäytyä kannasta? Eikö terveydenhuollossa ja sos-huollossakin ole ollut ennen kantaakin potilastietojärjestelmät?

        Olen eri mieltä tuosta että tiedot olisivat "julkista kauraa". Sinähän voit halutessasi vaatia lokitiedot kuka on tiedoissasi vieraillut.

        Itse koen omakannan/kannan hyvänä. Sinne kertyy epikriisit kaikista käynneistä. En koe että minulla olisi mitään erityisen salassa pidettäviä tietoja siellä. Jota meikäläisen taviksen sairaushistoria kiinnostaa niin pienet on
        Elämän ympyrät😁. Toki en toivo että he joilla ei ole minuun asiakassuhdetta tietojani menisivät urkkimaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveystaloista ei kaikki toimipisteet käytä. Lienee rahakysymys.

        Kaikki käyttävät...

        Palvelun­antaja Liittymis­päivämäärä

        Suomen Terveystalo Oy 28.4.2016
        Terveystalo Julkiset palvelut Oy 20.3.2017


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki käyttävät...

        Palvelun­antaja Liittymis­päivämäärä

        Suomen Terveystalo Oy 28.4.2016
        Terveystalo Julkiset palvelut Oy 20.3.2017

        Meillä on työterveyshuolto ollut vuosia Terveystalolla, mutta kantaa eivät käytä. On toimipistekohtainen ja maksaako työnantaja tämän - riippuu aina sopimuksesta.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Silmälääkäriä käyttänyt kymmeniä vuosia, optikosta ei hyötyä, neijävuotta sitten sanottiin parin vuoden sisällä kaihin leikkaus.
        Tuo sumentuminen ulkona kävellessä on otettava lasit päästä, oikein pientä tekstiä apuna suurennuslasi.
        Oikeesti turhaan valitan kun näen vielä, iän myötä ilmenee puutteita pystyn kävelemään ilman keppiä, ilman hyvää terveydenhoito palveluamme ja lääkitystä tuskin tässä olisin kirjoittelemassa

        Kannattaa vaihtaa silmälääkäri.
        Nuoret nelikymppiset lienee pätevämpiä uusi opi ja vielä jaksaa kiinnostua.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Aijaa. Minun yksityiset silmälääkärikäyntiki näkyvät ja kaikki muutkin yksityislääkärikäynnit.

        Jos annat luvan .
        Ainakaan hammashoidosa ei kannata antaa lupaa. Me käymme molemmissa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos annat luvan .
        Ainakaan hammashoidosa ei kannata antaa lupaa. Me käymme molemmissa .

        En ole kieltänyt ja hammaslääkärikäynnit meillä ei näy.

        Miksi ei hammashoidossa kannattaisi antaa lupaa?


    • Anonyymi

      KUN SAISI EDES YHDET LASIT KALLIILLA HINNALLA!
      Pieni kunta.

      • Pienestä kunnasta voi matkustaa silmälasiostoksille isompaan.


      • Anonyymi

        Näinhän se on monella. Lasit on kalliita ja sitten vielä kaksi keikkaa joutuu niiden takia tekemään. Maksaa ne matkatkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on monella. Lasit on kalliita ja sitten vielä kaksi keikkaa joutuu niiden takia tekemään. Maksaa ne matkatkin.

        No näinhän se on. Ajatteletko että yhteiskunnan pitäisi sinulle maksaa matkat lasinostoon?


      • Siili2 kirjoitti:

        No näinhän se on. Ajatteletko että yhteiskunnan pitäisi sinulle maksaa matkat lasinostoon?

        Voithan riskillä tilata verkosta.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No näinhän se on. Ajatteletko että yhteiskunnan pitäisi sinulle maksaa matkat lasinostoon?

        En ajattele, koska en käytä silmälaseja.
        Toisekseen tuossa 400 metrin päässä on neljä liikettä, jos tarve olisi. Olen leikkauttanut silmäni, jotta en laseja tarvitse.
        Vastasin hänelle, joka ei laseja paikkakunnaltaan saa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ajattele, koska en käytä silmälaseja.
        Toisekseen tuossa 400 metrin päässä on neljä liikettä, jos tarve olisi. Olen leikkauttanut silmäni, jotta en laseja tarvitse.
        Vastasin hänelle, joka ei laseja paikkakunnaltaan saa.

        Kysyn uudelleen. Ajatteletko että yhteiskunnan pitäisi maksaa lasien ostajalle matkat lasien ostoon?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Kysyn uudelleen. Ajatteletko että yhteiskunnan pitäisi maksaa lasien ostajalle matkat lasien ostoon?

        Etkö osaa lukea? Johan se vastattiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa lukea? Johan se vastattiin.

        Eipä vastattu jos luet ja ymmärrät mitä kirjoitettiin.vastaaja vastasi vaan omalta kannaltaan mutta minä halusin tietää yleisesti.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Eipä vastattu jos luet ja ymmärrät mitä kirjoitettiin.vastaaja vastasi vaan omalta kannaltaan mutta minä halusin tietää yleisesti.

        Haluat tietää yleisesti ja yhden mielipide on sama, kuin yleisesti? Niinkö?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No näinhän se on. Ajatteletko että yhteiskunnan pitäisi sinulle maksaa matkat lasinostoon?

        Minusta tuo kysymyksesi on asiaton.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuo kysymyksesi on asiaton.

        kylmätotuus

        Mitennii?
        Kysyin että onko hän sitä mieltä että pieneltä paikkakunnalta pitäisi saada esim kelakorvaus silmälasien ostoon jos omalla paikkakunnalla ei ole silmälasiliikettä. Älä laita siihen sellaista arvolatausta mitä siinä ei ole. Epä-asiallista kyynistä käytöstä sinulta.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Mitennii?
        Kysyin että onko hän sitä mieltä että pieneltä paikkakunnalta pitäisi saada esim kelakorvaus silmälasien ostoon jos omalla paikkakunnalla ei ole silmälasiliikettä. Älä laita siihen sellaista arvolatausta mitä siinä ei ole. Epä-asiallista kyynistä käytöstä sinulta.

        Empatia? Vieras sana sinulle?

        Yritä nyt ymmärtää, että sana kallis ei ole sama, kuin Kela!
        Minun pitäisi ostaa uudet farkut, mutta haluamani ovat kalliit. Kysytkö minulta nyt, että pitäisikö Kelan maksaa niistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Empatia? Vieras sana sinulle?

        Yritä nyt ymmärtää, että sana kallis ei ole sama, kuin Kela!
        Minun pitäisi ostaa uudet farkut, mutta haluamani ovat kalliit. Kysytkö minulta nyt, että pitäisikö Kelan maksaa niistä?

        Eläpä laajenna aihetta omien ajatustesi suuntaisesti äläkä laita arvo-tai arvostelulatausta minun kirjoituksiini.

        Toistan kysymyksen mahdollisimman paljon yksinkertaistaen:

        Jos pienellä paikkakunnalla ei ole silmälasiliikettä pitäisikö asukkaalle maksaa kyyti laseja ostamaan. Ei kai tämä voi olla noin vaikeaa.

        Mukavaa aurinkoista kesäpäivää!


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Eläpä laajenna aihetta omien ajatustesi suuntaisesti äläkä laita arvo-tai arvostelulatausta minun kirjoituksiini.

        Toistan kysymyksen mahdollisimman paljon yksinkertaistaen:

        Jos pienellä paikkakunnalla ei ole silmälasiliikettä pitäisikö asukkaalle maksaa kyyti laseja ostamaan. Ei kai tämä voi olla noin vaikeaa.

        Mukavaa aurinkoista kesäpäivää!

        Josko itse vastaisit tuohon, koska sinähän tuo esille toit?

        Kysymyksesihän oli ihan aiheeton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on monella. Lasit on kalliita ja sitten vielä kaksi keikkaa joutuu niiden takia tekemään. Maksaa ne matkatkin.

        Silmälaseissa lasitavara on lähes halpaa.

        Vajaa metri kiilloitettua rautalankaa maksaa maltaita:))


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Mitennii?
        Kysyin että onko hän sitä mieltä että pieneltä paikkakunnalta pitäisi saada esim kelakorvaus silmälasien ostoon jos omalla paikkakunnalla ei ole silmälasiliikettä. Älä laita siihen sellaista arvolatausta mitä siinä ei ole. Epä-asiallista kyynistä käytöstä sinulta.

        Et sinä noin kysynyt, vaan kirjoitit näin: " Ajatteletko että yhteiskunnan pitäisi sinulle maksaa matkat lasinostoon?" Esitit kysymyksen juuri Anonyymille 2024-06-02 17:09:40, et "yleiselle taholle". Ko. Anonyymi ei kirjoittanut, että hän itse olisi menossa silmälaseja ostamaan, vaan totesi kommentissaan mm. : " Maksaa ne matkatkin."

        En koe, että käytökseni olisi ollut epäasiallista tai kyynistä. Kirjoitin ainoastaan oman mielipiteeni kysymyksestäsi, eikä se ole muuttunut.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Jos kahdet lasit saa yksien hinnalla, niin ainakin hinnoissa on paljon ilmaa.

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        Minä sain yhdet lasit tosi halvalla, sankojen/aisojen tilalla oli kylläkin kuminauha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain yhdet lasit tosi halvalla, sankojen/aisojen tilalla oli kylläkin kuminauha.

        Uimalasit😁?


      • Totta. Erikoista tuossa oli että jos ostit yhdet lasit ne olisivat maksaneet 1250. Mutta jos ostit kahdet yksien hinnalla hinta oli 250 egee kalliimpi, ei siis 1250.
        Ja muutoinkin taisi olla kesätyöntekijä linssien lisäominaisuuksia esittelemässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain yhdet lasit tosi halvalla, sankojen/aisojen tilalla oli kylläkin kuminauha.

        Sinullapa kävi tuuri!
        Ovatko lasit käytössä miellyttävät?

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Lopetin kalliiden lasien hankkimisen optikkojen kautta kun huomasin miten heppoisia ne lasit yleensä olivat. Nyt jotain ainakin 15 vuotta olen ostellut tarvittaessa vähän suurentavat 10- 15 Euron rillit ruokakaupasta ja hyvin toimii, semmoiset noin 20000- 25000 sivullista pelkästään kirjan sivuja niillä tulee vuosittain luettua, kaikki muu lukeminen siihen sitten lisukkeeksi.

      • Anonyymi

        Mitähän tuo ”hepposia” pitää sisällään?

        Itse en voi noita ruokakaupan laseja käyttää, koska niissä sama vahvuus molemmissa linsseissä. Toinen silmäni vaatii eri vahvuuden, kuin toinen ja siten nämä ruokakaupan lasit saa aiheuttaa päänsärkyä.


      • Paljon ihmiset iitä käyttävät. Itselläni on kuitenkin laseissa sylinterivahvuutta mitä ei näistä markettien laseista löydy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tuo ”hepposia” pitää sisällään?

        Itse en voi noita ruokakaupan laseja käyttää, koska niissä sama vahvuus molemmissa linsseissä. Toinen silmäni vaatii eri vahvuuden, kuin toinen ja siten nämä ruokakaupan lasit saa aiheuttaa päänsärkyä.

        Sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tuo ”hepposia” pitää sisällään?

        Itse en voi noita ruokakaupan laseja käyttää, koska niissä sama vahvuus molemmissa linsseissä. Toinen silmäni vaatii eri vahvuuden, kuin toinen ja siten nämä ruokakaupan lasit saa aiheuttaa päänsärkyä.

        Esim. sankojen irtoilua tms.


    • Anonyymi

      Ei minulla ainakaan ole ollut mitään koiraa haudattuna. Vuosi sitten keväällä specsaversista kahdet lasit yksien hinnalla vajaa 6oo€ ja molemmissa samat "mausteet". Ainoa ero on erilaiset kehykset. Hinta ei ollut edes yllätys kun olin jo valmiiksi katsonut liikkeen nettisivulta paljonko laseille tulee hintaa.

      • Anonyymi

        Lisään vielä että olen aina ottanut lasit tuollaisella tarjouksella siitä asti kun jouduin monitehot ottamaan jo yli 20 vuotta sitten, koska tarvitsen ne varalasit jos toiset sattuu hajoamaan.


      • 600 euroa kohtuunhinta varsinkin kaksista.


    • Anonyymi

      Rillien hinta riippuu paljon näöstä, onko esim. taittovirheitä. Hionta maksaa.
      Kyllä Tokmannilta halvalla saa rillit jos ei tarvitse kuin normaalit suurennuslasit.

    • Anonyymi

      Kun suunnittelee uusien silmälasien ostamista, kannattaa ensin vertailla eri liikkeiden hintoja. Hintaerot voivat olla satoja euroja.

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        Yleensä tuotteissa kuin tuotteissa maahantuoja määrittelee vähintään alimmat myyntihinnat ja kun tuon alan toimijaketjuja ei maassa montaa ole, loppu on taiteilua sen kanssa miten erihintaiset hiuksenhienosti eroavat toisistaan.
        Alennusprosentit ovat usein olevinaan valtavat koska tuulesta temmattu lähtöhinta on asetettu pilviin.


      • Anonyymi

        Itse en ole koskaan maksanut kehyksistä maltaita, linssit on sitten se mihin on rahaa uponnut.

        Linssejähän ei ole vuosiin enää kotimaassamme hiottu, vaan ne lähetetään muualle. Enimmäkseen Viroon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole koskaan maksanut kehyksistä maltaita, linssit on sitten se mihin on rahaa uponnut.

        Linssejähän ei ole vuosiin enää kotimaassamme hiottu, vaan ne lähetetään muualle. Enimmäkseen Viroon.

        Minä valitsen myös kohtuuhintaiset mutta lieluisat sangat. Linsseissä sen sijaan en kauheasti säästele. Otan kaiken tarpeelliseksi katsomani.


    • Anonyymi

      Myös titaaniset lasit ovat arvokkaampia, allergian vuoksi en muita pysty käyttämään. Kaikissa on jossain nurkassa nikkeliä.

      • Sama mulla.


      • Anonyymi

        Minä otan nykyään aina muovisankaiset kun kyllästyin korjauttamaan metallisankaisten nenätyynyjä ja ne painoi aina ikävästi nenävarteen vaikka miten sääti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä otan nykyään aina muovisankaiset kun kyllästyin korjauttamaan metallisankaisten nenätyynyjä ja ne painoi aina ikävästi nenävarteen vaikka miten sääti.

        Niissä muovisissakin on ruuveissa nikkeliä.
        Siksi on oltava kaikki osat näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä muovisissakin on ruuveissa nikkeliä.
        Siksi on oltava kaikki osat näin.

        Eipä ne ruuvit ole koskaan iholle tulleet kun on ainoastaan sankojen kiinnityksessä


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Reilu vuosi sitten hommasin "kahdet yhden hinnalla" -tarjouksesta monitehot silmä- ja aurinkolasit. Vajaa 400 €.
      Minusta tuntuu, että minua on "viilattu linssiin" vuosien saatossa sillä, että olen uusinut lasit vaikkei olisi vielä ollut tarvetta. Sitäkö varten aina pyytävät vanhojen lasien voimakkuudet, että pistetään piiru lisää. Ehkä ei. Lasien pintakäsittelyt, hionnat ja kovuus vaikuttavat paljon itselläni ainakin.

      • Käytkö silmälääkärillä? En usko että silmälääkäri laittaisi piirua lisää jos ei ole tarvis. 400 euroa laseista on edullinen hinta.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Käytkö silmälääkärillä? En usko että silmälääkäri laittaisi piirua lisää jos ei ole tarvis. 400 euroa laseista on edullinen hinta.

        Käyn silmälääkärillä kyllä. Minulla on pysähdyksissä oleva kaihi.
        Kävin jossain vaiheessa optikolla ja aina määrättiin uudet lasit.
        Oli todella edullinen tuo 400 €, poistuva mallisto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käyn silmälääkärillä kyllä. Minulla on pysähdyksissä oleva kaihi.
        Kävin jossain vaiheessa optikolla ja aina määrättiin uudet lasit.
        Oli todella edullinen tuo 400 €, poistuva mallisto.

        Voiko optikko määrätä lasit?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Voiko optikko määrätä lasit?

        Voi tokkiisa määrätä lasit. Tutkii näön ja määrää lasit jollei ole mitään epäilyttävää. Ohjaa silmälääkärille, jos jotain tavallisuudesta poikkeavaa epäilee. Optikkoliikkeitä paljon ja aika usein "kiertävä" silmälääkäri, jolla vastaanottoja useammassa optikkoliikkeessä. Kytköskauppaa.
        Meidän paikkakunnalla ei silmälääkäriä, jolla olisi vain vastaanotto erikseen eikä jonkun silmälasiliikkeen yhteydessä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi tokkiisa määrätä lasit. Tutkii näön ja määrää lasit jollei ole mitään epäilyttävää. Ohjaa silmälääkärille, jos jotain tavallisuudesta poikkeavaa epäilee. Optikkoliikkeitä paljon ja aika usein "kiertävä" silmälääkäri, jolla vastaanottoja useammassa optikkoliikkeessä. Kytköskauppaa.
        Meidän paikkakunnalla ei silmälääkäriä, jolla olisi vain vastaanotto erikseen eikä jonkun silmälasiliikkeen yhteydessä.

        Ok. Minä olen käyny kaksikymppisestä silmälääkärin kautta lasit.sen verran sylinterivahvuutta sun muuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe