Yleä puntaroidaan

Anonyymi-ap

Ylen on esitettävä tämän kuun aikana missä tilassa se on, yle on hyvä uutisten ja ohjelmiston tuottaja. Ylen rahoitusta uhataan karsia tuntuvasti, voidaan jos hallitus päättää, tyydyttekö huonompaan yleen.

81

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      YLE on eduskunnan alainen laitos. Hallitus ei määräile.....vaikka mieli tekisi:)

    • Anonyymi

      Yle on organisaatioltaan järkyttävän raskas ja kallis ja tuottaa jotain hyvää mutta paljon myös ihan soopaa, esim. ehkä 85- 90 % TV- ohjelmistosta on sitä soopaa, uusintojen uusintojen uusintoja, tuhat tuntia vuodessa musiikkirenkutusohjelmaa ja sillähän radiokanaviakin täytetään.
      Alkuun ainakin TV- puolen voisi supistaa yhdelle kanavalle jossa luettaisiin mahdolliset varoitusilmoitukset, ehkä parit lyhyet uutiset päivittäin eikä juuri muuta. Meillähän on joka tapauksessa sen kymmenen maksullista kanavaa useimpien nähtävänä ja se riittää kyllä.
      Ylen pääjohtaja, palkat ka palkkiot vuodessa liki 400000 ja valtava lössi johtoryhmää ja erilaisia eriarvoisia hyvinsyöneitä johtajia ja....

    • Anonyymi

      Yle voitaisiin alistaa tai yhdistää Suomen uuutisiin.

      • Anonyymi

        Ei ole mahdollista, Yle on suojatyöpaikka tai ainakin hyvä leivän lisä liian monelle poliitikolle...


    • Anonyymi

      Tässä voidaan ohittaa kansalaisten tahto mielipide.

    • Anonyymi
    • Yle olisi pilalla jos muuntuisi kaupalliseksi roskaohjelmien tuottajakasi. Nykymuodoltaan Yleä parempaa ei Suomessa ole, vertailussa muihin pohjoismaihin se ei ole kallis.
      Tämä hallitus huonontaa kaikkea mihin se koskee terveydenhoidosta alkaen, hyökkää eläkeläisten kimppuun, koulutukseen luettelo on pitkä, se onnistuu näissä toimissa kun sillä enemistö hallituksessa.

      Olisi hyvä jos saataisiin kansalaisten mielipide julki, persujen mielipide ei ole kansan mielipide eikä kokoomuksen. Ylen rahoitus kasvaa indeksin mukaan.

      • Anonyymi

        En halua maksaa halujasi
        Yle pannaan osin maksulliseksi
        Saat tilata yleä mutta et minun rahoilla

        Joka paikassa ei pidä olla tulonsiirtoja


      • Anonyymi kirjoitti:

        En halua maksaa halujasi
        Yle pannaan osin maksulliseksi
        Saat tilata yleä mutta et minun rahoilla

        Joka paikassa ei pidä olla tulonsiirtoja

        Minä pystyn olemaan ilman Yleä, katson aika vähän tv:ä valikoiden, uutiset voi lukea Hesarista sen kimppuun ei tämä hallitus pääse.


      • Anonyymi

        Sekin vielä että Ylen rahoitus se sen kun vaan kasvaa "indeksin mukaan", ei siis mitään rajaa.
        Jos minulle yleensä riittää ylen tarjonnasta lyhyt pala uutisten alusta kerran illassa eikä sieltä juuri muuta kiinnostavaa tule, siis sellaista joka ei olisi uusintoja, uusintojen moninkertaisia uusintoja tai minua kiinnostamatonta biisi sitä ja biisi tätä musiikkirimputusta niin miksi minun on maksettava kohtuuhyvästä eläkkeestäni maksimi määrä Yle- veroa, mitä minä saan vastineeksi. Tämähän ei ole edes mitenkään tasapuolista tämä maksutouhu.
        Jos turhia menoja karsitaan, YLE:n on oltava listalla ja sen menoista on karsittava valtava määrä turhia rönsyjä pois.
        Ylelle voisi jäädä yksi TV- kanava tiedotuskanavaksi esim. vaaratiedotteiden antamista varten tarvittaessa, loppuajan voisi soittaa sitä Säkkijärven polkkaa...


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Minä pystyn olemaan ilman Yleä, katson aika vähän tv:ä valikoiden, uutiset voi lukea Hesarista sen kimppuun ei tämä hallitus pääse.

        Saat olla ilman yleä ellei lääkäri määrää

        En halua maksaa halujasi
        Yle pannaan osin maksulliseksi
        Saat tilata yleä mutta et minun rahoilla


      • Anonyymi

        Niitä kaupallisia ohjelmia on ollut iät ajat jo niin paljon että koko YLE ohjelmineen sikäli joutaisi hyvin lopettaa, paljon ei tarjonta vähenisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua maksaa halujasi
        Yle pannaan osin maksulliseksi
        Saat tilata yleä mutta et minun rahoilla

        Joka paikassa ei pidä olla tulonsiirtoja

        Sehän maksaa, joka tilaa.


    • Yle ei ole minun halusta kiinni, ei kenenkään yhden halusta, ei voi olla yhden puoleen halusta kiinni.

      Ylen omistaa Suomen kansa ja siitä mitä koko kansa haluaa, jos leikataan niin paljon että ylestä tulee huono, niin huono ettei kansalaiset siitä tykkää olette mielissänne..

      • Anonyymi

        YLE on jo huono, ei sitä enää tarvitse huonoksi leikata!
        Muistathan katsoa taas vaikka Tanskalainen maajussi, osa nro 375, 28 vuosikertauusinta tai tuhannes Elämäni biisi sadantena uusintana tai....miten tarjonta voi tästä huonontua..?


    • Anonyymi

      Yle paras lopetta nykyisellään .Sionistien aivopesu kanava.

    • Ylen toiminnasta kommentoitu varmaan tuhat kommenttia näinä päivinä.

      Kommentti joka loisti toistui, Persu syyttää Yleä että yle on Persu vastainen, vääristelee sehän ollut vuosien mittaan aina syy.

      Naurettava väite, yle on puolueeton rehellinen, yle kertoo uutisoi niinkuin ne on, korjaa virheensä heti.

      • Anonyymi

        Taas tämä pölöhölön palstalainen latelee suuria tyhmyyksiä.

        Uskotko todella itse tuon kainen roskan mitä tänne kirjoitat.

        Aika laho pää sulla.


    • Anonyymi

      Kun Yle tyrkyttää kirjautumista, voisi ennakoida että kohta on sekin maksullista. Onko teistä joku kirjautunut, minä en. Katson että julkisesti luetun uutisen lisäksi en saa mitään lisäarvoa lukemalla piilokanavasta lisää. Ihan vähän kiinnostaisi miten tarpeellinen kirjautumisen takana oleva tieto on. Ettei vain saisi saman tiedon iltapäivälehtien lööpeistä.
      Aikamoisen rahan saa uppoamaan kun kertoo sillä määrällä joka seisoo omassa veroilmoituksessa ja palkansaajan ansio ja vero on yleensä meidän veroa suurempi.
      Toisaalta olen tyytväinen Ylen tarjontaan kun lisäksi luen omaa Hesaria ja muita lehtiä, taloustaitoa, Suomen kuvalehteä ja tietenkin vähän hömpää eli naistenlehtiä horroskooppeineen kirjastossa. Yhtään maksukanavaa en enää joutaisi katsellakaan joten ei ole niitä.
      Putsauksen kannalla olen, eli pois turhat isopalkkaiset poliitikot Ylen palkkalistoilta ja koulutetut toimittajat tilalle.
      Sitä vähän ihmettelen, eivätkö niin Ylen pomot kuin Hesarinkin toimittajat ole mieluummin vasemmalla, en oikeistoa (persuja) ollenkaan syyttäisi, mutta tuota asiaa en tosin ole kummemmin miettinyt. Saatan olla kokonaan väärässä.

      • Anonyymi

        "Putsauksen kannalla olen, eli pois turhat isopalkkaiset poliitikot Ylen palkkalistoilta ja koulutetut toimittajat tilalle."

        Mainitse isopalkkaiset poliitikot, jotka ovat YLEN palkkalistoilla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Putsauksen kannalla olen, eli pois turhat isopalkkaiset poliitikot Ylen palkkalistoilta ja koulutetut toimittajat tilalle."

        Mainitse isopalkkaiset poliitikot, jotka ovat YLEN palkkalistoilla !

        Kiitos huomiosta! Ei tosiaankaan yhtään poliitikkoa, peruutan sanan kun perehdyin asiaan oheisen liitteen tukemana.


        https://yle.fi/aihe/s/yleisradio/ylen-toimitusjohtaja-ja-johtoryhma


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kirjautumisella on tarkoituksensa, se ei maksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse pakitella:) YLE maksaa monelle poliitikolle kokouspalkkiot...

        https://yle.fi/aihe/s/yleisradio/ylen-hallintoneuvosto

        Hallintoneuvosto, turhuuksien turhuus.
        Suomi on yksi harvoista valtioista jossa mokoma on käytössä.

        Hallintoneuvosto on leimasin joka hyväksyy yhtiön hallituksen päätökset.
        Siis, vain hyväksyy, ei voi hylätä päätöksiä,tms.

        Kokouspalkkiot on mukavat ja kahvia ja pullaa tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallintoneuvosto, turhuuksien turhuus.
        Suomi on yksi harvoista valtioista jossa mokoma on käytössä.

        Hallintoneuvosto on leimasin joka hyväksyy yhtiön hallituksen päätökset.
        Siis, vain hyväksyy, ei voi hylätä päätöksiä,tms.

        Kokouspalkkiot on mukavat ja kahvia ja pullaa tarjolla.

        Onko eduskunta sitten tyhmä, eduskunta voi muuttaa Ylen toiminta tapoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko eduskunta sitten tyhmä, eduskunta voi muuttaa Ylen toiminta tapoja.

        Eduskunta nimen omaan ei ole tyhmä, ei koira koiran etuja näyki, sitähän voi eräänä päivänä olla itsekin sen koiran paikalla...Poliitikot ovat hämmästyttävän yksimielisiä vaikkapa poliittisista virkanimityksistä ja puoluetuesta...


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Saatan olla kokonaan väärässä.''

        Et vain saata vaan olet :))

        https://yle.fi/a/74-20081252

        Ai minä luulin että laitat Ylen hallintoneuvoston porukan edustamat puolueet, jotka sinun mielestäsi sitten kai ovat oikeistoa. Minä en ainakaan noista pysty päättelemään ovat oikeistoa tai vasemmistoa.
        Sitä tarkoitin kun sanoin voin olla väärässä, siis heidän poliittisesta suuntautumisestaan.

        Laitoit ylen kirjautumisohjeet. En kirjaudu kun en ehdi kuitenkaan niitä lukea. Olisin vain silkka uteliaisuuttani kysynyt onko siellä uutisarvoista tietoa mitä ei saa Hesarista ja iltalehdistä.


    • Anonyymi

      Kolmasosa on ihan turhaa. Budjetista 33% pois, niin kansalaisten verotus kevenee.

      • Anonyymi

        Johjelmantaso huononee niin että yle ei kiinnosta, aiempina vuosina oli monta vuotta ettei yle ollut sidottu indeksiin niin jouduttiin ohjelmistoa karsimaan.
        Kolmasosa budjetista romuttaisi Ylen, mitä karsittaisiin miten kansalaisten toiveet huomioitaisiin, eläkeläiset ovat kaikken ahkerimpia ohjelmien TV käyttäjiä.

        Pitäisi kysyä kansalaisten mielipidettä jos kansalaisille kelpaa huonompi ohjelmisto siitä vaan, onko kansalaiset tyytyväisiä jos hallitus leikkaus innossaan leikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johjelmantaso huononee niin että yle ei kiinnosta, aiempina vuosina oli monta vuotta ettei yle ollut sidottu indeksiin niin jouduttiin ohjelmistoa karsimaan.
        Kolmasosa budjetista romuttaisi Ylen, mitä karsittaisiin miten kansalaisten toiveet huomioitaisiin, eläkeläiset ovat kaikken ahkerimpia ohjelmien TV käyttäjiä.

        Pitäisi kysyä kansalaisten mielipidettä jos kansalaisille kelpaa huonompi ohjelmisto siitä vaan, onko kansalaiset tyytyväisiä jos hallitus leikkaus innossaan leikkaa.

        Unohtuiko nimimerkki....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtuiko nimimerkki....

        Ei unohtunut.


    • Anonyymi

      Pilatkaa yle niin ettei se kelpaa kenellekkään, lopettakaa yle säästöillä ette saa maata yhtään paremmaksi.

      • Anonyymi

        Nykyaikaan jolloin niin TV:ssä, radiossa, tietsikkapäätteillä ja älykännyköillä on mahdollista seurata sen sataa ja tuhatta kanavaa, joku YLE on niin aikansa elänyt ja kulahtanut. YLE voitaisiin muuten täysin ajaa alas mutta mahdollisia vaaratiedotteiden lukemisia ym. varten voisi jättää yhden kanavan TV:n ja toisen radion puolelle, kaikki muu valtavasti veronmaksajien varoja kysyvä toiminta satoine kovapalkkaisine johtajineen, johtoryhmineen ja hallintoneuvostoineen alas vaan kylmän viileästi.
        Maksan maksimimäärän YLE- veroa mutta katselenko tai kuuntelenko YLE:n tarjontaa, kyllä mutta minimaalisen vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaan jolloin niin TV:ssä, radiossa, tietsikkapäätteillä ja älykännyköillä on mahdollista seurata sen sataa ja tuhatta kanavaa, joku YLE on niin aikansa elänyt ja kulahtanut. YLE voitaisiin muuten täysin ajaa alas mutta mahdollisia vaaratiedotteiden lukemisia ym. varten voisi jättää yhden kanavan TV:n ja toisen radion puolelle, kaikki muu valtavasti veronmaksajien varoja kysyvä toiminta satoine kovapalkkaisine johtajineen, johtoryhmineen ja hallintoneuvostoineen alas vaan kylmän viileästi.
        Maksan maksimimäärän YLE- veroa mutta katselenko tai kuuntelenko YLE:n tarjontaa, kyllä mutta minimaalisen vähän.

        Joo kaupalliset kanavat niiden huippulaadulliset ohjelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kaupalliset kanavat niiden huippulaadulliset ohjelmat.

        Huippua tai ei, aina ne YLEn biisivingutukset voittavat. Elämäni biisi, biisinikkarit yms. yms, ihan loputtomasti ja uusintojen uusintojen uusintojen uusintoina...


      • Anonyymi

        Jokaiselle yleveron maksajalle jää rahaa käteen, jos yleltä leikataan.
        Tiedän monta parempaa paikkaa, mihin ne rahat käyttäisin.


    • Anonyymi

      Yle-porukka hermostui

      Tapaus Matti Apunen

      Ylen hallintoneuvoston Joakim Vigelius kertoo Apusen lähestyneen häntä viime syksynä, kun jäsenet olivat vierailulla Ylen tiloissa

      Apunen alkoi tivata häneltä ”poikkeuksellisen suorasukaiseen sävyyn”, miksi perussuomalaiset ovat niin ”Yle-vihamielisiä” ja arvosteli samalla PS:n esittämien Yle-leikkausten suuruutta

      – Apunen oli epäilemättä tietoinen, että minut oli paria viikkoa aiemmin nimetty PS:n edustajaksi työryhmään, jossa määritellään muutoksia Ylen rahoitukseen ja lainsäädäntöön, Vigelius kirjoittaa

      https://twitter.com/joakimvigelius/status/1789317872121962634

    • Anonyymi

      En tiedä millä saataisiin kansan ääni mielipide esille, että päättäjät ymmärtäisivät katsojien tarpeet. Yle tekee selvityksen tämän kuun aikana sitten nähdään.

      Pertikki

      • Anonyymi

        Ylen selvitykset tiedetään.

        Vihervasemmiston propakandaa.


    • Anonyymi

      Minulla sama vika, en tiedä mitään siksi kirjoittelen täällä
      päättäjät ovat ihania

      yle tekee omista tuloistaan selvityksen

      ehdotan että myös itse saan määrätä veroni

      teen selvityksen haluistani
      en maksaisi mitään veroja näin alkutuimaan on luja kantani

    • Anonyymi

      Kerron esimerkin siitä miten paljon minä isohkolle YLE- verolleni hankin vastinetta: Tänään olen katsonut ehkä kaksi minuuttia klo 20:30 alkaneen uutislähetyksen alkua, siinä minua tänään kiinnostanut ohjelma, mieluummin kuin haaskaan aikaani YLE- uusintoihin, vaikka luen hyvää kirjaa, historiaa ja sellaista faktaa pääosin.

    • Anonyymi

      Mitä katsottavaa olisi esim. tänään YLE:n TV- tarjonnassa juuri minulle? En löydä mitään kiinnostavaa, esim. yhden kanavan ilta on taas täytetty potkupallolla, viitisen tuntia sitä rataa...mutta YLE- vero se vain juoksee hyvästä eläkkeestä...

    • Anonyymi

      Sinä yksi 5,5 miljoonasta et täytä otantaa kansasta.

    • Anonyymi

      En katsele yleä kuin silloin tällöin.

      Karsittavaa on ja paljon.

      Taitaa olla suojatyöpaikka monelle

      • Anonyymi

        Toivottavasti säästävät suomalaisten rahoja ja puolittavat yle-rahoituksen.

        1000 työntekijäö ajankohtaisohjelmissa.
        Montako huuhaatoimittajaa joukkoo mahtuu.
        Varmasti monta.
        Päälliköilläkin päät kplisee kun niitä on siellä pilvin pimein.
        Puolet pois!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti säästävät suomalaisten rahoja ja puolittavat yle-rahoituksen.

        1000 työntekijäö ajankohtaisohjelmissa.
        Montako huuhaatoimittajaa joukkoo mahtuu.
        Varmasti monta.
        Päälliköilläkin päät kplisee kun niitä on siellä pilvin pimein.
        Puolet pois!!!!!

        Toivottavasti veronmaksajien ei tarvitsisi tukea persujen valemediaa.
        Rahat pois persujen vääristelymedialta !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti veronmaksajien ei tarvitsisi tukea persujen valemediaa.
        Rahat pois persujen vääristelymedialta !!!

        Samalla kun yleltä leikataan lähtee mainitsemasi vääristelymediakin sieltä.
        Ylehän suorastaan on persujen kanava.


    • Anonyymi

      YLE:llä ovat palkat ja palkkiot kohdillaan!

    • Anonyymi

      Yle on ainoa asiallinen, tasapuolisen neutraali uutiskanava. MTV3 on oikeiston äänitorvi.

      • Anonyymi

        Eli jos YLE kertoo uutisissaan että meressä on paljon sinilevää, se on puolueettomasti kerrottu uutinen mutta jos MTV3 kertoo että meressä on paljon sinilevää, se on oikeiston äänitorven puolueellista uutisointia?
        Voisiko olla mahdollista että YLE voisi toimia puolueettomasti myös huomattavasti pienemmillä kustannuksilla, onko aivan ehdottomasti pidettävä esim. pomo puolueettomana liki 400000 Euron vuotuisilla palkoilla ja palkkioilla?
        Ehkä 85- 90 prosenttia TV- kanavien ohjelmista on täytetty uusinnoilla ja niiden uusinnoilla, kuka katsoo 20 vuotta peräjälkeen vaikka sarjan Tanskalainen maajussi- sarjan toistoja ja toistojen toistoja tai musiikkirimputusten toistojen toistoja? TV- maailmassa on tarjontaa nykyään sen sata ja tuhatta kanavaa ja on ohjelmaa laidasta laitaan, tilanne oli eri YLE:n aloittaessa mutta massiivinen YLE- koneisto ja - organisaatio junnaa veronmaksajien varoilla jäykkää ja erittäinkin kallista vanhakantaista toimintaansa.


      • Anonyymi

        Yle on vihervasemmiston äänitorvi.

        Kommarille luten sinulle vihervademmitolainen hörhöily on tasapuolista ja asiallista neutraalia höpölöpinää.


    • Anonyymi

      Yle on paras.

      • Anonyymi

        On helppoa olla paras verovaroilla kustannettu toimija kun ei kilpailijoita ole!
        YLE:n toiminnan tehokkuus ei ei kestäisi vertailua mihinkään vastaavan alan toimintaan ja toimijaan, ohjelmista kustannukset Euro per minuutti- periaatteella jyvitettyinä ovat kammottavan korkeat!


      • Anonyymi kirjoitti:

        On helppoa olla paras verovaroilla kustannettu toimija kun ei kilpailijoita ole!
        YLE:n toiminnan tehokkuus ei ei kestäisi vertailua mihinkään vastaavan alan toimintaan ja toimijaan, ohjelmista kustannukset Euro per minuutti- periaatteella jyvitettyinä ovat kammottavan korkeat!

        Haluaisitko Ylen kaupallisetko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On helppoa olla paras verovaroilla kustannettu toimija kun ei kilpailijoita ole!
        YLE:n toiminnan tehokkuus ei ei kestäisi vertailua mihinkään vastaavan alan toimintaan ja toimijaan, ohjelmista kustannukset Euro per minuutti- periaatteella jyvitettyinä ovat kammottavan korkeat!

        Kammottavan surkea kommentti :))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kammottavan surkea kommentti :))))

        Siis kaupallistaa Ylen, toinen vaihtoehto on huonontaa nykyistä yleä, ohittaako hallitus ylen parlamenttisen päätösvallan ja sen arvion Ylen toiminnasta.
        Tietysti hallitus lohkasee Ylen budjetista osan pois riippumatta minkä yle esittää tämän kuun lopussa.
        Minulle riittää kun radio säilyy nykyisellään, entä jos kun leikataan ohjelmat huononevat kansalaisten tyytymättömyys kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On helppoa olla paras verovaroilla kustannettu toimija kun ei kilpailijoita ole!
        YLE:n toiminnan tehokkuus ei ei kestäisi vertailua mihinkään vastaavan alan toimintaan ja toimijaan, ohjelmista kustannukset Euro per minuutti- periaatteella jyvitettyinä ovat kammottavan korkeat!

        ''On helppoa olla paras verovaroilla kustannettu toimija kun ei kilpailijoita ole!''

        Kaikki kanavat kilpailevat katsojista.

        YLE kilpailee laadulla, muut hömpällä. Jokaiselle jotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''On helppoa olla paras verovaroilla kustannettu toimija kun ei kilpailijoita ole!''

        Kaikki kanavat kilpailevat katsojista.

        YLE kilpailee laadulla, muut hömpällä. Jokaiselle jotakin.

        Selaan mainoskanavat sen jälkeen katson Yleä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kammottavan surkea kommentti :))))

        Samoin!
        Nääs YLE on ainoa toimija jonka maksamista ei voi valita, katsos verovaroista ei kustanneta yhdenkään muun toimijan kuluja! Siis asiakas voi olla maksamatta kaikkien muiden kanavien suhteen joita ei halua seurata, YLE:ä hän ei voi valita pois, eiks ookkin ihmeellinen huomio..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin!
        Nääs YLE on ainoa toimija jonka maksamista ei voi valita, katsos verovaroista ei kustanneta yhdenkään muun toimijan kuluja! Siis asiakas voi olla maksamatta kaikkien muiden kanavien suhteen joita ei halua seurata, YLE:ä hän ei voi valita pois, eiks ookkin ihmeellinen huomio..?

        ''Siis asiakas voi olla maksamatta kaikkien muiden kanavien suhteen joita ei halua seurata''

        Kuinka tämä käytännössä tapahtuu ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Siis asiakas voi olla maksamatta kaikkien muiden kanavien suhteen joita ei halua seurata''

        Kuinka tämä käytännössä tapahtuu ??

        Kuvittelepa seuraavasti: Minun ei ole tarvis maksaa yhdestäkään maksullisesta TV- kanavasta ellen halua, se maksaminen on täysin vapaaehtoista. Mutta hupsis, YLE- vero ei perustu vapaehtoisuuteen vaan minä joudun kohtuullisen hyvästä eläkkeestäni (noin 3600 €/kk) maksamaan aika hyvän määrän YLE- veroa, käytin tai en YLE:n palveluja, minä maksan ja maksan...oletko ymmärtänyt, näin se käytännössä tapahtuu...Vertaapa tilannetta aikaan jolloin meillä oli TV- lupakäytäntö, miten paljon oikeudenmukaisempi se olikaan koska se maksut niiltä jotka palveluja käyttivät...ymmärrätkö vieläkään... (et)...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelepa seuraavasti: Minun ei ole tarvis maksaa yhdestäkään maksullisesta TV- kanavasta ellen halua, se maksaminen on täysin vapaaehtoista. Mutta hupsis, YLE- vero ei perustu vapaehtoisuuteen vaan minä joudun kohtuullisen hyvästä eläkkeestäni (noin 3600 €/kk) maksamaan aika hyvän määrän YLE- veroa, käytin tai en YLE:n palveluja, minä maksan ja maksan...oletko ymmärtänyt, näin se käytännössä tapahtuu...Vertaapa tilannetta aikaan jolloin meillä oli TV- lupakäytäntö, miten paljon oikeudenmukaisempi se olikaan koska se maksut niiltä jotka palveluja käyttivät...ymmärrätkö vieläkään... (et)...

        Kysymys oli ilmeisesti vaikeasti ymmärrettävissä....

        ''Minun ei ole tarvis maksaa yhdestäkään maksullisesta TV- kanavasta ellen halua,....''

        Ei ole tarvis katsoa jos et maksa :))

        YLE maksu on 123€ vuodessa, n.34 senttiä päivässä. On vaikka olisi paremmatkin tulot....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys oli ilmeisesti vaikeasti ymmärrettävissä....

        ''Minun ei ole tarvis maksaa yhdestäkään maksullisesta TV- kanavasta ellen halua,....''

        Ei ole tarvis katsoa jos et maksa :))

        YLE maksu on 123€ vuodessa, n.34 senttiä päivässä. On vaikka olisi paremmatkin tulot....

        Eipä ole, jos ei maksa veroja, ei maksa myöskään YLE-veroa...vaikea tosiaan tajuta että se maksu peritään niiltä jotka maksavat veroja ja täysimääräisenä se peritään niiltä jotka maksavat aika paljon veroja.
        En voi valita maksanko YLE- veroa koska maksan sen veroistani halusin tai en...tasapuolistako, no eipä se ole..
        Onko ihan mahdotonta tajuat että YLE- maksu eli YLE- vero EI ole vapaaehtoinen maksu..
        Mitä itse asiassa tarkoittaa lause "Ei ole tarvis katsoa jos et maksa"? Ei ole tarvis katsoa, ei ole koska ohjelmat ovat roskasontaa...tänään huippuna ovat klo 22:00- 23.30 ohjelma nimeltään "Lauri Mäntyvaaran tuuheet ripset" ja sen perään ohjelma "Osta mun pikkarit"...
        että viihdyttävää iltaa YLE:n laatuohjelmien parissa, ollos hyvä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole, jos ei maksa veroja, ei maksa myöskään YLE-veroa...vaikea tosiaan tajuta että se maksu peritään niiltä jotka maksavat veroja ja täysimääräisenä se peritään niiltä jotka maksavat aika paljon veroja.
        En voi valita maksanko YLE- veroa koska maksan sen veroistani halusin tai en...tasapuolistako, no eipä se ole..
        Onko ihan mahdotonta tajuat että YLE- maksu eli YLE- vero EI ole vapaaehtoinen maksu..
        Mitä itse asiassa tarkoittaa lause "Ei ole tarvis katsoa jos et maksa"? Ei ole tarvis katsoa, ei ole koska ohjelmat ovat roskasontaa...tänään huippuna ovat klo 22:00- 23.30 ohjelma nimeltään "Lauri Mäntyvaaran tuuheet ripset" ja sen perään ohjelma "Osta mun pikkarit"...
        että viihdyttävää iltaa YLE:n laatuohjelmien parissa, ollos hyvä...

        Et edes tiedä ohjelmista mitään mutta tiedät niiden olevan roskaa.
        Toisia on siunattu näkemisen lahjalla....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et edes tiedä ohjelmista mitään mutta tiedät niiden olevan roskaa.
        Toisia on siunattu näkemisen lahjalla....

        Enkö tiedä? Ennen kuin kirjoitin, olin katsonut hetken aikaa niitä tuuheita viiksiä, täyttä roskaa koko ohjelma. Mutta totta, jätin kokonaan katsomatta sitä seuranneen "Osta mun pikkarit"...ehkä sinun lempiohjelmasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kammottavan surkea kommentti :))))

        Tuo kpmmenttisi vasta on kauhea. Ihan puistattaa niin kauhea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''On helppoa olla paras verovaroilla kustannettu toimija kun ei kilpailijoita ole!''

        Kaikki kanavat kilpailevat katsojista.

        YLE kilpailee laadulla, muut hömpällä. Jokaiselle jotakin.

        Ylellä on liikaa hömppää.
        Sen vuoksi en ole halukas maksamaan yleveroa.
        Syljen ylen ohjelmille.


    • Aikomus joidenkin mielestä leikata 30 % ylen budjetista katsojien maksut pysyvät ennallaan ilman muuta se tulee näkymään ohjelmien tasossa, ei muuta.

    • Anonyymi

      Tyydyn ja oikeastaan toivon monta kertaa huonompaa yleä.
      Siltikin sillä on vielä ne tehtävät , joita sen kuuluu hoitaa.

      • Anonyymi

        Tehtävät ovat ne miksi ne määritellään, ei niidenkään tarvitse ikuisuuksiin olla kiveen hakattu, maailma muuttuu, vain YLE ei muutu. YLE vain vähän maalailee ja tapiseeraa studion seiniä kymmenellä miljoonalla ja siinä muutos...
        Kun isosisäni hankki pitäjän ensimmäisiin kuuluneen radion, radiolähetyksiä kerrotaan olleen ensimmäisten vuosien ajan 10- 15 min per päivä. Ne olivat ensisijaisesti uutisia ja uutisten ja
        kanaslaisia koskevien turvallisuustiedotteiden lähettäminen oli se YLE:n alkuperäinen tehtävä ja sillä linjalla se saisi pysyä yhä. Ainakin TV:n puolella yksi kanava riittäisi, palattaisiin pitkälti alkuperäiseen muottiin ja se olisi hyvä ja kustannuksia saataisiin karsittua murto- osaan nykyisen muodottomaksi turvonneen hallinto- sun muun koneiston imemistä kustannuksista.
        TV- tarjontaa meillä on enemmän tai vähemmän kaupallisilla kanavilla sen kymmenillä ja sadoilla kanavilla, seuratkoot niitä keitä se kiinnostaa ja niin niitä seurataankin, voidaan kysyä kuinka moni nuori tuijottaa YLE:n aneemisia uusintoja ja uusintojen uusintoja?
        Muistattehan katsoa kun tänään tulee taas Ellan matkassa- ohjelmasta osa, minä tietysti katson kun olen sen nähnyt aiemmin vain neljä kertaa...ja Murdochin murhamysteereistä tulee tänään kaksikin osaa, nekin katson kun olen ne katsonut aiemmin vain kolme kertaa,,,


    • Säästötalkoot YLE:lle,120milj.eur pois/vuosi,YLE:n hallitus erotkoon toimitusjohtaansa myöten,kallispalkkaista liksaa nostavat mitään tekemättä,onko oikein?Puoluepoliittisesti valutsema hallitus,ammatti porukka hallitukseen,60% työntekijöistä kortistoon,kun nyt 10milj.pistetty uuteen studioon,turhaa joutosakkia varmasti löytyy kun koko laitos on tikitalitekniikalla täytetty,uusinnat pyörii vaan koko ajan,eihän tämmöinen peli vetele,vai MITÄ HÄH??!!

    • Anonyymi

      Tässä ilmapiirissä on kaikenlaista uhkaa.
      Eniten arveluttaa demokratian kutistuminen, ilmaisuvapaus, ihmisten vapaudet ja kuitenkin yhteiskunnan tehtävien romuttaminen ja mitätöiminen ja ennen kaikkea, kun tätä toteuttavat vähemmän skarpit, traumatisoitunert ihmiset.
      Beng

      • Anonyymi

        Mikään noista mainitsemistasi ei katoa mihinkään vaikka yle lopetettaisiin kokonaan.
        Todella juuri kaltaisesi traumatisoituneet vasemmistolaiset ja kommunistit luulevat , että yhteiskunnan pitää hoitaa kaikki media.


    • Yle tarjoaa yhteiskunnallisia palveluja, jossain mielessä samaa kuin terveydenhoitopalvelut, ajanvietettä uutisia, ylen luotettavuus parasta mitä suomessa saatavana. Uskoisin juuri eläkeläiset juuri ajanvietettä tv muodossa.

      Hallituksen leikkaukset ei vissiin mitään kohdetta jätetä huomioimatta, ensimmäisten minkä huomasin osa kansallispuistojen palveluista poistetaan, kuvastaa kuin paljon nähty vaivaa leikkausten eteen.

      Seuraavalla hallituksella työtä korjata leikkausten aiheuttamia virheitä, kun talous taas kukoistaa ja suomi on taas maailman onnellisin kansa ja telkkarista tulee huippu hyvää ohjelmaa ettei malttas lähtee töihin.

      • Anonyymi

        hömppäukko pitää uutisvälitystä neutraalina


      • Anonyymi

        Kun talous taas kukoistaa...nyt saa jo nauraa, erityisesti vasemmistolaiset voimat, kärjessä SDP, ovat turvottaneet valtion menot loputtomilla avustuksillaan ja tukiaisillaan sellaisiksi kuin mitä ne ovat. Edellisen hallituksen velanotto oli silmittömän hallitsematonta.
        YLE ei tarjoa palveluja joita voitaisiin ikipäivinä verrata esim. terveydenhoitopalveluihin, etäisempää vertausta ei olisi mahdollista tehdä!
        YLE on varmaan luotettavuudessaan Suomen paras YLE kun muita YLE:ä ei ole, totta kyllä...


      • Anonyymi

        Kuten pillupäiväkirjaa. Niin hyvää yhteiskunnallista palvelia. Kuten juuri terveyspalvelua.
        Voi hyvät hysdykät mikä pervo toi Pertikki on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun talous taas kukoistaa...nyt saa jo nauraa, erityisesti vasemmistolaiset voimat, kärjessä SDP, ovat turvottaneet valtion menot loputtomilla avustuksillaan ja tukiaisillaan sellaisiksi kuin mitä ne ovat. Edellisen hallituksen velanotto oli silmittömän hallitsematonta.
        YLE ei tarjoa palveluja joita voitaisiin ikipäivinä verrata esim. terveydenhoitopalveluihin, etäisempää vertausta ei olisi mahdollista tehdä!
        YLE on varmaan luotettavuudessaan Suomen paras YLE kun muita YLE:ä ei ole, totta kyllä...

        Yhteiskunta tarjoaa palveluja kuten terveyspalveluja ynnä muita palveluja valtavasti, saitte sen käsityksen että yle olisi yhtä arvokkaampi kuin terveyspalvelut, mikä olisi arvoasteikolla kaikkein arvokkain olisiko puolustusvoimat, pienimmistä päästä joku pitää yleä.


    • Anonyymi

      Meillä ei ole varaa sekundamedia Ylen näin laajaan ylläpitoon
      Epäammattilillen sekunda, joka riitti kekkosaikana tottakai

      Onneksi syntyi Tes-visio eli mtv edes silloin
      siltä oli aluksi kielletty uutiset vuosikausia
      uutisia levitti vain hörhöt Ylessä

      Ylen ja bulkin elämäntavan aika on ohi . Vety kaivokset talvivaarat sellu ... eivät tuota kuin tuskaa
      niitä voi olla marginaalisesti ja maanviljelyäkin osittain tarvitaan ruokaan
      mutta EI TARVITA ELINKEINONA vielä vähemmän tuettuna elämäntapana

      Elämäntapa muuttuu

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe