Tai meillä päin perunamuusia sanotaan pottuvoiksi.
Laitatteko perunamuusiin sipulia
36
691
Vastaukset
- Anonyymi
Joskus laitan sipulia, joskus pinaattia, joskus persiljaa.......milloin mitäkin mutta maitoa tai muutakaan nestettä en koskaan, ainoastaan perunaa ja voita perusmuusiin.
ent kyökkipiikaMinä tein muusia just äsken ja laitoin 10% ruokakermaa. Runsaasti sipulisilppua ja kuumensin sen kattilassa. Ja tietenki voita muusiin. Ja minun suun mukaista tuli.
- Anonyymi
En voi sietää raakaa sipulia. Maitoa + voita laitan.
- Anonyymi
Riippuu siitä minkä kanssa se tarjoillaan.
Opin tuon sipulin laitoin lapista lähtöisin olevalta henkilöltä. Raaka sipulisilppu juuri ennen survomista - Anonyymi
En missään nimessä laita sipulia. Meillä pottuvoi on uudet perunat + voi + sipuli. Perunamuussi taas on perunat, voi ja maito.
- Anonyymi
Kokeilkaapa joskus laittaa osaksi palsternakkaa, tulee todella maukasta.
Sipulia en käytä.
Ainoa oikea muusiperuna on Lapin puikula. - Anonyymi
Onko tämä joku siilipalsta?
- Anonyymi
Siilinjärvellä aivoja sanotaan potaattimuusiksi
- ja syystä!!!! - Anonyymi
Kyllä laitan pottumuussiin sipulia raakana kuten myös hernekeittoon.
- Anonyymi
Nimenomaan, myös hernekeittoon. Heti huomaa, jos ei ole laitettu sipulia. Perunamuusiin niin paljon voita, kun sulaa. Tv:ssä kertoi eräs kokki, niin tehdään ravintolassa ja olen huomannut, että puolisollekin maistuu, aikaisemmin ei maistunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan, myös hernekeittoon. Heti huomaa, jos ei ole laitettu sipulia. Perunamuusiin niin paljon voita, kun sulaa. Tv:ssä kertoi eräs kokki, niin tehdään ravintolassa ja olen huomannut, että puolisollekin maistuu, aikaisemmin ei maistunut.
Kunnon perunamuussiin tulee vain perunoita, suolaa ja voita, ei siis maitoa
Eikä kermoja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä kermojaSuolaakaan ei tarvitse lisätä kun voissa on riittävästi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä kermojaNo, silloin se on kyllä vain pottuvoita eikä perunamuussia.
- Anonyymi
Makuja on monia. Kukaan ei ole oikeassa tai väärässä.
- Anonyymi
En syö mitään mössöjä tai muusseja.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
No ei siinä mitään kaikki ei ymmärrä hyvän päälle 😁.
Jep. Antaa lapsien ja vanhusten mässyttää mössöjään, minä syön lihaa.
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Antaa lapsien ja vanhusten mässyttää mössöjään, minä syön lihaa.
Minä syön perunamuusia myös lihan esim. Karjalanpaistin tai makkarankin kanssa.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Minä syön perunamuusia myös lihan esim. Karjalanpaistin tai makkarankin kanssa.
Jätän suomalaisen makkaran ja suomalaisen tehotuotetun sian hyllyyn. Täysin luokattomia Eurooppalaisilla standardeilla.
- Anonyymi
Joo valkosipulin hitusia.
- Anonyymi
Ehdottomasti iso sipuli hyvin pieneksi pilkottuna ja punasta maitoo ja iso voi nokare.
- Anonyymi
Elämäni parhaan muusin söin vuosia sitten Luostolla kotaillallisella poronkäristyksen kanssa. Kokilta kysyin mitä muusiin on laitettu, niin kertoi olevan pelkästään puikulaperunaa ja voita.
- Anonyymi
Kyllä oli hyvää lapsena, nyt vatsa ei kestä sipulia vanhana.
- Anonyymi
Lasten takia en Mutta laitan porkkana raastetta.
- Anonyymi
Tunisiassa sai oivaa kuskusia, turposi ihan mahottomasti. Kittasin punkkua ihan sikana, kahtovat vähän vinosti. Mikä lie ollut syynä, punkku kai .
- Anonyymi
Perussuomijuoppo.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-185908Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite845522- 1253534
Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin943504- 1211281
- 571227
Miksi miehen on hankala ymmärtää
Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.1301152- 38959
- 45943
- 25909