Mitä yhteistä on Suomi24:lla ja Olkiluoto kolmosella?

Anonyymi-ap

Molemmilla toistuu liian usein sama ilmiö:
"Se on rikki nyt!"
Taitaa olla vain ajan kysymys, milloin se onneton ydinvoimalan raato jysähtää ilmaan.

Ja silloin kyllä riittää tuulivoimaa vähäksi aikaa...

15

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olkiluoto sentään toimii...välillä kun korjaillaan, tämä Palsta korjaantuu ikäpolvien vaihtuessa.

    • Anonyymi

      Se että Olkiluodot ovat jatkuvasti esillä kertoo energiantuotantomme riittämättömyydestä. Pellepolitiikasta pelletuloksiin.

    • Anonyymi

      Sieltä on taas löytynyt jonkun venttiilin sisältä asentajan baskeri tai kuivunut eväspatonki.

      • Anonyymi

        Sanovat, että on lentänyt pelikaani turbiiniin.


    • Anonyymi

      Aurinko paneeleita jokaisen katoille turvepelloille niemeen notkoihin.

    • Anonyymi

      -ei ole yllätys et O-3 ei toimi, ei yhtään. Sitä rakennettiin kuin iisakin kirkkoa vuosikausia epäpätevin, ulkomaisin halpistyövoimin, STUK teki useita huomautuksia työnlaadusta tekovaiheessa. O-1 ja O-2 on rakennettu suomalaisin, ruotsalaisin ja saksalaisin voimin pääasiassa, siksi ne ovatkin toimineet hyvin. Olin itsekin hetken aikaa siellä töissä 70-luvun lopulla.
      äijä-

      • Anonyymi

        Siellähän on tiivisteetkin hapertuneet vuosien saatossa.


      • Anonyymi

        Toimi talvella suunnitellusti ja hyvin!
        Esim. OL3:ssa nyt oleva höyryturbiiniongelma ei voi olla halpistyövoimasta johtuvaa sillä sitä turbiinia ei ole Suomessa rakennettu eikä sitä ole muuallakaan halpistyövoimalla rakennettu!


    • Anonyymi

      Kenen syy, rakennuttajaa harmittaa.

      • Anonyymi

        Kyllä tässä järkätään rahaa energiayhtiöille, jotta toiselta kvarttaalilta näkyy jaettavaa tuottoa.
        Meitä pidetään helwetin tyhminä.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tässä järkätään rahaa energiayhtiöille, jotta toiselta kvarttaalilta näkyy jaettavaa tuottoa.
        Meitä pidetään helwetin tyhminä.
        Beng

        Jos pyytäisin kertomaan että miten sitä rahaa nyt "järkätään", et kykenisi selittämään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pyytäisin kertomaan että miten sitä rahaa nyt "järkätään", et kykenisi selittämään...

        18:25
        Kykenisinhän.

        Nostamalla hintoja todella omituiseen aikaan.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18:25
        Kykenisinhän.

        Nostamalla hintoja todella omituiseen aikaan.

        Beng

        Millä tavalla "omituiseen aikaan"? Sähköenergian hinta pohjoismaisessa sähköpörssissä määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan, ei sitä joku taho tuosta vaan nosta tai laske kuten kuvittelet!
        OL3:n vikaantuminen tänään ei itse asiassa ole nostanut hintoja juuri ollenkaan, kenellekään tuottajalle ei kerry siksi siitä mitään ylimääräistä kvartaalissasi jaettavaa...
        Kun iso voimala menee häiriöön teknisen vian seurauksena, yleensä siitä seuraa kuluja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla "omituiseen aikaan"? Sähköenergian hinta pohjoismaisessa sähköpörssissä määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan, ei sitä joku taho tuosta vaan nosta tai laske kuten kuvittelet!
        OL3:n vikaantuminen tänään ei itse asiassa ole nostanut hintoja juuri ollenkaan, kenellekään tuottajalle ei kerry siksi siitä mitään ylimääräistä kvartaalissasi jaettavaa...
        Kun iso voimala menee häiriöön teknisen vian seurauksena, yleensä siitä seuraa kuluja...

        Miksi B ei vastaa..?
        Ei taida tajuta mitä on tullut höpöttäneeksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi B ei vastaa..?
        Ei taida tajuta mitä on tullut höpöttäneeksi...

        Maanantain ja tiistain korotetut hinnat.
        Kylläpä sitä tässä moni on ihmetellyt.
        Mutta sinä/te et/ette.
        Beng
        Olen oikeassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe