Ohjelma käsitteli kotona asuvien vanhusten kotipalvelua,
mutta
EN ymmärtäny o t s i k k o a mitä otsikko tarkotti tai tarkottaa ?
mitä tarkottaa " rajauksen ulkopuolella " ?
kun ohjelma on vanhusten konona asuvien kotihoidosta ?
olen itsekki vanhus 85v. täysin omatominen kaikissa hommissani vielä,
kauhituttava tuli näkemys jos minusta tulee tommonen,
mieluummin haluan kuolla TREVEENÄ , ikä on jo sen verran että mun luolema on jo ihan luonnollinen,
miksi yhteiskuntamme PAKOTTAA meitä vanhuksia elämään vielä silloin kun olemme TÄYSIN ulkopuolisten avun tarpeessa,
voi vain IHMETELLÄ
miksi suomessa eduskuntaa myötten jotkut politikot haluaa kiduttaa vanhuskia viimeseen hengenvetoon asti,
mun vahva MIELIPIDE ON
MINULLE MYRKKYPILLERI sitten ja silloin kun MINÄ ITSE SITÄ PYYDÄN ja ITSE SEN NIELASEN OMALLA KÄDELLÄNI !
EN halua tulla muista riippuvaikseksi, olen jo kunnioitetun ijän saanu ja TYÖNI TEHNY YHTEISKUNNALLE KUNNIALLA
ole 85v ja kun tulee aika jolloin pyydän pillerin se tulisi myöntää !
" RAJAUKSEN ULKOPUOLELLA " TV:1 :llä oli ohjelma !
5
192
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä että tommosia ohjelmia esitettään julkisuuteen,
ohjelmasta kävi hyvin ilmi mahdollinen kotihoito ,
katsoja voiki arvostella
haluaako omalle kohdalleen vastavaa
vai olisko jokin muu katsojan oma ajatus omalta kohdaltaan vastaavassa tilanteesta,
ohjelma antaaki polttavan keskustelunaiheen
vanhusten hoivasta ja huolenpidosta suomen yhteiskunnassa,
oma uteliaisuus heräsi, myös kysymyksiä tulvii,
MINKÄLAINEN on vanhusten hoiva MUUALLA MAAILMASSA ?
Suomessa on ollu kymmeniä vuosia keskustelun aiheena eutanasia,
ikävä kyllä suomessa kyseinen laki ei ole saanu siipiä alleen, aina on löytyny vastusajia asian tiimoilta,
kysyä voiki, miksi suomessa vastutetaan kyseistä lakia ?
Vaikka kyseinen laki on ollu muualla maailmassa voimassa kymmeniä kymmeniä vuosia, EIKÄ niissä maissa kuole ihmisiä silti YHTÄÄ NORMMAALIA poistumista enempää,
MIKSI suomessa haltaan vanhuksia KIDUTTAA viimeseen hengenvetoonasti?
ONKO se jotenki moraalisti enemmä Jumalan silmien edessä kuin että jos sairas jo täysin dementoinu henkilö pääsisisi nukkumaan ijäistä auntaan kivuttomasti,
miksi eläimet ovat tässäsuhteessa arvokkaampia kuin ihminen ?
halutaan vastuksia lakia vastustavilta,
onko heillä OMATUNTO ja rauha sydämmessä parempi luuleeko ne että JUMALA ei näe teenäisten ihmiseten siellu ? - Anonyymi
Suututtaa nykyisen hallituksen meininki. Rahaa lykätään yksityislääkärillä
käyvin KELA-korvauksen nostoon puoli miljardia, vaikka äveriäillä on muutenkin
varaa käydä yksityisillä ja se 1,4 miljardia minkä hallitus kaikkiaan leikkasi sotesta
on poissa myös vanhushoivasta.
Hoitajillakin on vaikeaa, kun heitä ei ole tarpeeksi. Kotihoidossa ei ole riittävästi henkilökuntaa ja kotihoitoakin on jouduttu karsimaan, koska hallitus leikkaa
julkisesta eli kunnallisesta terveydenhuollosta rahaa.
Eutanasiasta on lakipykälät olemassa. Lääkärien on pakko noudattaa niitä.
Eniten eutanasiaa vastustavat kristillisten puolue, muun muassa Essayah
ja Räsänen.
Minä armahtaisin kaikkia kärsiviä, joilla ei ole paranemisen toivoa ja jotka
itse valitsisivat eutanasian. - Anonyymi
Yksinäisyys, voiko siitä seota ? Joka kolmas päivä vanhus tekee itsemurhan.
Oletan, että syy on usein yksinäisyys ja sairaudet.- Anonyymi
Höpön höpö
ei se ole sekoamista, VAAN ELÄMISEEN VÄSYMISTÄ
jokainen vanhus kyllä tietää milloin ELÄMÄ ON ELETTY
ja vellvollisuus elämälle SUORITETTU,
ja kun vanhuksen voimat hiippu ja elämä ON PELKKÄÄ KÄRSIMYSTÄ
ja kun ihminen tuntee ja tietää ITSE että loppuelämä on pelkkää muitten avun varassa elämistä ja KITUMISTA
niin on ihan JÄRKEVÄÄ jos vanhuksella on tieto ja keino itse lopettaa oma kärsimyksensä,
se JOKAISELLE vanhukselle suotakoon, siis itsemääräämisoikeus omasta loppuelämästään ja LOPUTA,
mutta
sitä keinoa ja tietoa EI ole kaikilla vanhuksilla jotka HALUAISIVAT JO POIS kitumasta
kun loppuelämä on SURKEAA KITUMISTA ja muitten ja yhteiskunnan RIESANA elämistä,
ei ole ollenkaan ihme jos ja kun
järkevä vanhus haluaa kuolla pois
jeesuksen sanoin voi vanhus sanoa " SE ON TÄYTETTY "
ja ELÄMÄ ON ELETTY
KIITOS LUOJALLE KAIKESTA
anna minun nyt kuolla ja ota luoksesi, anna kaikki virheeni anteeksi, olen vain ihminen mutta luotin aina JeesukseenKristukseen ja tein parhaani minkä osasin,
luojaani luottaen,
AAMEN !
- Anonyymi
Kinnostaa tietää mitä tarkottaa otsikko
" Rajauksen ulkopuolella " ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226352Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604052Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503345Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4852871Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2781868Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341546- 871426
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1721369Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141323