Takavuosina eli tarina liftarista, joka ei ollut aivan tavallinen matkalainen. Sanomalehdissäkin kaverista kirjoitettiin ja poliisilaitos sai useita yhteydenottoja pelästyneiltä/pelotetuilta tiellä liikkujilta.
Ajallisesti tapaus sattui muistaakseni lähelle lisääntyneitä UFO-havaintoja ja yhteyttä näille tapahtumille vilauteltiin yhtenä selityksenä. Itse muistan lukeneeni/kuulleeni ainakin seuraavaa:
Liftari oli mustiin pukeutunut mies (toisinaan myös nainen), liftasi hiljaisilla, pitkillä maantieosuuksilla iltaisin tai öiseen aikaan. Kyytiin otettaessa saattoi vaihtaa paikkaa matkan aikana, eli jos nousi etupenkille, saattoi hetken kuluttua istua takana ja päinvastoin.
Erään tarinan mukaan mies oli otettu kovassa vesisateessa kyytiin, mutta hän oli ollut täysin kuiva, toisen mukaan hänellä oli unohtunut hanskat auton takapenkille ja molemmissa hanskoissa oli kuusi sormenreikää (lehdessä oli oikein kuvakin hanskoista).
Pelottavalta kuulostaa myös versio, jossa kolme autoilijaa oli ajanut lyhyen ajan sisällä poliisilaitokselle tekemään ilmoitusta liftarista, joka oli seissyt tienposkessa ja autojen ajettua pysähtymättä ohi, tämä oli juossut auton täydessä matkavauhdissa ollessa auton rinnalla ja koputellut ikkunoihin vaatien päästä kyytiin.
Kyydistä jäätyään kaveri oli haihtunut välittömästi, keskusteluun ei ollut halukas.
Pääsiköhän kaveri perille, vai miksi jutut loppuivat? Liftareitahan ei nykyään enää juuri näe, ennen tätä kaupunkitarinaa vanhemmat varoittelivat lapsiaan liftaamasta, tämän jälkeen ennemmin autoilijat alkoivat karttaa liftareiden kyyditsemistä.
Muistavatko muut tämän liftarin? Mitä muita versioita tarinasta olette kuulleet? Itselläni on joku epämääräinen muistikuva jostain veitsestä, mutta kun en tarkemmin muista, niin antaapa sen olla.
Liftari
20
5559
Vastaukset
Muistaakseni olen kuullut joitakin variaatioita noista tapauksesta tai jostakin vastaavasta.
Yhdessä tarinassa muistan kuitenkin liftaajan olleen nuori tyttö, joka (yleensä) seisoi myöhään illalla tien vierellä odottaen kyytiä.
Päästyään perille tämä myös haihtui.
Mutta jos alueella tehtiin UFO-havaintoja, niin ehkäpä tämä liittyi jotenkin siihen: joissakin kohtaamistarinoissa on kerrottu olentojen pystyvän kävelevän seinän läpi tai haihtumaan.
Orson- €
Olen taas kuullut tälläisen tarinan:
Eräänä iltana vuonna 1934 nuoritanssijatar riiteli kertoman mukaan poikaystävänsä kanssa tanssiaisissa Chicagossa ja päätti liftata yksin kotiin. Matkalla auto ajoi hänen päälleen, ja hän sai surmansa. Koska kukaan ei tiennyt tytön nimeä, häntä alettiin kutsua Ylösnousemuksen Mariaksi sen jälkeen kun hänet haudattiin Resurrection Cemery- eli Ylösnousemuksen hautausmaalle Chicagon esikaupungille.
Viisi vuotta myöhemmin tyttö alkoi ilmestyä autoilijoille. Moni autoilija kertoi ottaneensa kyytiin valkopukuisen nuoren naisen joka halusi päästä tanssisalille tai suoraan hautausmaalle. Sitten tyttö yllättäen katosi. Liftariaave oli toisaalta etäinen toisaalta ihmeen puhelias. Yleensä tämäntyyppiset aaveet ilmoittavat minne haluavat päästä tai varoittavat vaaroista.
Ylösnousemuksen Maria oli varhainen esimerkki liftariaaveista. Tunnetuimpiin kuuluva tapaus sattui vuonna 1981 Montpellerin lähellä Ranskassa ja sillä oli monta silminnäkijää. Vähän ennen puoltayötä kaksiovisen Renaultin kuljettaja pysäytti autonsa ja otti kyytiin naisen. Autossa oli ennestään neljä ihmistä. He tekivät tilaa liftarille joka asettui takapenkille.
Auto jatkoi matkaa äänekkään musiikin tulviessa nauhurista. Auton lähestyessä jyrkkää mutkaa liftari huusi yhtäkkiä: "Varo mutkaa! Vaarannat henkesi!" Kuljettaja hidasti vauhtia ja selviytyi tirvallisesti mutkasta. Sen jälkeen autossaolijat huomasivat liftarin kadonneen.
Järkyttyneet matkalaiset kävivät ilmoittamassa tapauksesta Montpellerin poliisille.Heidän selontekonsa teki syvän vaikutuksen poliisitarkastaja Lopeziin ja tämä kertoi tutkijoille: "He olivat tosiaan paniikin vallassa ja tajusimme heti että he olivat tosissaan. Silloin mekin huolestuimme." Tapaus jäi kuitenkin selvittämättä.
Liftariaaveet muistuttavat melkoisesti perinteisiä aaveita. Moniin aavetarinoihin liittyy yleensä onneton rakkaus. Liftariaaveet ilmestyvät ja katoavat odottamatta kuten yleensä. Suomessakin on tiensivuilta päässyt lehtiuutisiin Surupukuinen nainen jonka silminnnäkijää on haastayeltu aikakausilehdessä 1970-luvulla...- Maagikko
Ympäri maapallon on näitä tarinoita. Suomestakin löytyy jo 1800 luvulta lähtien, hevoskyyti aikaa.
Tutustu Leea Virtasen kirjoihin, niistä löytyy kaikenlaista. - kukkumaija
ja uskottavan kuuloinen myös poliisitarkastajineen kaikkineen. Tässä tarinassa mielenkiintoni herätti myös mainitsemasi "viive" (tässä tapauksessa viisi vuotta) kuolemantapauksen ja kummittelun välillä.
Mikähän aaveiden "harkinta-aika" tämä sitten onkaan, paljon pitemmistäkin ajanjaksoista tapahtuman ja aaveen ensimmäisen ilmestymisen välillä olen kuullut, kun toisaalta nämä kohtaamiset esim. kuolleiden sukulaisten kanssa ovat usein tapahtuneet välittömästi, joskus jopa samaan aikaan poismenon kanssa. Onkohan ne nämä vuodet vain katoava hetki toisella puolella, vai voisiko olla jopa niin, että mahdollinen "aave" ilmestyisikin toimittamaan "asiansa" joka sitten kertaantuu useana eri tapauksena useille eri ihmisille. Emmepä me taida kyetä oman aikakäsityksemme puitteissa "rajaamaan" näitä ilmestyksiä.
Itse uskon, että sama "henkiolento" voi näkyä eri ihmisille eri hahmossa, silloinhan tämä liftarikin voisi olla yhtä hyvin nuori tyttö kuin surupukuinen nainenkin, saatikka vaikka kuusisorminen mies. Asiana hänellä kuitenkin ollut kai tämä kyytiinpääsy, outo sekin, oikeasti ei hengillä liene tarvetta "liftiin" paikasta toiseen siirtyäkseen. - Ploo
kukkumaija kirjoitti:
ja uskottavan kuuloinen myös poliisitarkastajineen kaikkineen. Tässä tarinassa mielenkiintoni herätti myös mainitsemasi "viive" (tässä tapauksessa viisi vuotta) kuolemantapauksen ja kummittelun välillä.
Mikähän aaveiden "harkinta-aika" tämä sitten onkaan, paljon pitemmistäkin ajanjaksoista tapahtuman ja aaveen ensimmäisen ilmestymisen välillä olen kuullut, kun toisaalta nämä kohtaamiset esim. kuolleiden sukulaisten kanssa ovat usein tapahtuneet välittömästi, joskus jopa samaan aikaan poismenon kanssa. Onkohan ne nämä vuodet vain katoava hetki toisella puolella, vai voisiko olla jopa niin, että mahdollinen "aave" ilmestyisikin toimittamaan "asiansa" joka sitten kertaantuu useana eri tapauksena useille eri ihmisille. Emmepä me taida kyetä oman aikakäsityksemme puitteissa "rajaamaan" näitä ilmestyksiä.
Itse uskon, että sama "henkiolento" voi näkyä eri ihmisille eri hahmossa, silloinhan tämä liftarikin voisi olla yhtä hyvin nuori tyttö kuin surupukuinen nainenkin, saatikka vaikka kuusisorminen mies. Asiana hänellä kuitenkin ollut kai tämä kyytiinpääsy, outo sekin, oikeasti ei hengillä liene tarvetta "liftiin" paikasta toiseen siirtyäkseen.Mulla on villi teoria aiheesta:
Jospa nämä tarinat ovatkin täyttä tuubaa! - kukkumaija
Ploo kirjoitti:
Mulla on villi teoria aiheesta:
Jospa nämä tarinat ovatkin täyttä tuubaa!näin onkin, mainitsinhan minäkin aloituksessani sanan "kaupunkitarina", tuota ylösnousemuksen Mariaa en vain liittäisi samaan kastiin muiden kanssa.
Entäpä jos paralleeniuniversumissa todella kuljetaan peukalokyydillä, kuten täälläkin, silloinhan olisi mahdollista myös, että meidän maailmassamme liftaava "ajautuisi" vahingossa rinnakkaistodellisuudesta olevan ajopelin kyytiin...(Tällä en tarkoita kuitenkaan näitä "jouduin UFOn sieppaamaksi" tarinoita.) - Ploo
kukkumaija kirjoitti:
näin onkin, mainitsinhan minäkin aloituksessani sanan "kaupunkitarina", tuota ylösnousemuksen Mariaa en vain liittäisi samaan kastiin muiden kanssa.
Entäpä jos paralleeniuniversumissa todella kuljetaan peukalokyydillä, kuten täälläkin, silloinhan olisi mahdollista myös, että meidän maailmassamme liftaava "ajautuisi" vahingossa rinnakkaistodellisuudesta olevan ajopelin kyytiin...(Tällä en tarkoita kuitenkaan näitä "jouduin UFOn sieppaamaksi" tarinoita.)minullapa on villi teoria tästäkin aiheesta.
Jospa paralleeniuniversumi on täyttä tuubaa! - kukkumaija
Ploo kirjoitti:
minullapa on villi teoria tästäkin aiheesta.
Jospa paralleeniuniversumi on täyttä tuubaa!minultakin löytyy villi teoria aiheesta, saatat olla katsantokannassasi yhtä rajoittunut kuin verbaliikassasi ja yritys keskustella tästä aiheesta kanssasi on täyttä tuubaa !!!
... niin ja tietysti tämä teoria on täyttä tuubaa myös. :)
Lisäselvityksenä esitän, että meillä paralleeniuniversumissa termi "tuuba" tarkoittaa mitä tahansa, joka on kiistatta todistettu. - Ploo
Ploo kirjoitti:
minullapa on villi teoria tästäkin aiheesta.
Jospa paralleeniuniversumi on täyttä tuubaa!Perustele uskosi yliluonnolliseen.
Tee se vielä niin, että se kestää kriittisen tarkastelun.
Vakuuta minut yliluonnollisen olemassaolosta.
Minulle ei riitä todisteeksi se perinteinen "Jos sitä ei voi todistaa olemattomaksi, on sen oltava olemassa ja jos joku on eri mieltä tästä asiasta, on hän rajoittunut ja väärässä." - kukkumaija
Ploo kirjoitti:
Perustele uskosi yliluonnolliseen.
Minulle ei riitä todisteeksi se perinteinen "Jos sitä ei voi todistaa olemattomaksi, on sen oltava olemassa ja jos joku on eri mieltä tästä asiasta, on hän rajoittunut ja väärässä."Perustele uskosi minun uskooni yliluonnolliseen.
Minulle ei riitä todisteeksi nämä perinteiset "kummittelutapaukset" joita kohdalleni on osunut useita.
Jos olet eri mieltä tässä asiassa, saatat silloin hyvinkin olla samaa mieltä, minulle ei tuota vaikeuksia olla rajoittunut ja väärässä.
Eli: Ymmärrän haasteesi, minulla ei ole resursseja eikä mielenkiintoa vastata siihen, tuskin löydät täältä ketään muutakaan, jolla on palava tarve vakuuttaa sinut yhtään mistään, ihmisiä kun keskimäärin ei kiinnosta pätkääkään toiset ihmiset eikä heidän mielipiteensä suuntaan tai toiseen, elleivät he satu asumaan kanssasi saman katon alla.
- DaigaDuu
Mulle kerrottiin aikoinaan,että liftari olisi tappanut kuskin.
Toisessa tarinassa liftari oli yrittänyt tappaa autoilijan,mutta autoilija oli päässyt karkuun.Liftari oli tarrautunut takapuskuriin kiinni.Kun autoilija oli päässyt kotiin takapuskurista roikkui vain musta hansikas.
En usko että nämä kumpikaan on tosia. - Futuremixer
Syksyllä 1992 lähellä Forssaa otin kyytiin miespuolisen liftarin noin klo.23.30 aikaan. Miehellä ei ollut matkatavaroita mukanaan joten luulin hänen olevan paikallisia ja tarvitsevan kyytiä johonkin lähistölle. Mies nousi autooni takapenkille. Hän oli pukeutunut mustaan pukuun, valkoiseen kauluspaitaan ja mustaan solmioon, hänellä oli aurinkolasit vaikka tuohon kellonaikaan oli jo pimeää. Tämä huomio sai minut varuilleni kyyditettävän suhteen.
Utelin mieheltä minne hän oli matkalla, johon hän vastasi että "aja eteenpäin niin kerron kun jään pois kyydistä". Vilkuilin matkan aikana miestä taustapeilistä ja huomasin hänen ihonsa olevan todella kalpea, melkein valkoinen. Ajattelin että jospa hän on albiino eikä sen vuoksi tee matkaa päivisin, auringolle herkistymisensä vuoksi tms.
Noin 15 min kuluttua mies sanoi "jään tässä pois". Samassa hän oli seisomassa tienpenkalla, hän ei avannut ovea poistuessaan autostani ja ikkunakin oli kiinni, hätkähdin ja lähdin ajamaan säikähdyksissäni. Taustapeilistä näin miten mies katsoi kun ajoin poispäin, hän seurasi katseellaan minua niin pitkään kunnes ajoin näkymättömiin mäen taakse.
Tapaus ahdisti minua monta kuukautta ja saa vieläkin kylmiä väreitä selkäpiihini.- mä..
Uskon että puhut täyttä totta ja mulla itellä ei oo varsinaisesti mitään lisättävää tähän liftari juttuun. Haluun vaan sanoa että kautta aikojen ihmiset on nähny aaveita, kuullu niitä ja erilaiset henget on tehny ties mitä pahaa ihmisille. On se niin kummallista ku heti ihmiset tuomitsee kaiken tällasen huuhaaksi kun eivät itse ole sattumoisin näitä aaveita omin silmin nähneet. Sitten aletaan heittämään läppää siitä miten naapurin pihalle laskeutui aaveperhe piknikille. Sanoisinpa että sellaiset ihmiset ovat erittäin typeriä jotka luottavat vain siihen mitä omin silmin näkevät. Tämä on vain kumminkin minun mielipide.
Olen kyllä itsekin omin silmin nähnyt demonin tai "aaveen" jos siitä puhutaan. Jouduin nimittäin rukoilemaan tyttöystäväni puolesta että hänestä lähtisi pois paha henki joka oli häneen asettunut. Mutta turha minun on tuosta asiasta enemmän tähän kirjoittaa koska en saa kenenkään mieltä muuttumaan. Ne jotka eivät usko.. eivät luultavasti usko edelleenkään. Ne jotka uskovat uskovat edelleenkin. Tärkein asia on kumminkin se ettei ala metsästämään aaveita vaan uskoo jeesukseen kristukseen joka on meidän ainut pelastaja. - kukkumaija
Juuri tämäntyyppisiä kertomuksia minäkin kuulin aikanaan tästä matkalaisesta. Tarinat olivat ristiriitaisia, mutta vilpittömän kuuloisia, kuten sinunkin tarinasi.
Ei tulisi mieleenikään ottaa pimeässä kyytiin mustapukuista aurinkolaseihin sonnustautunutta kyytiinpyrkijää...
Aurinkolaseista ja pimeästä illasta huolimatta näit, miten mies seurasi sinua katseellaan mäen taakse...
Karmivaa joka tapauksessa, tuskin liftareita tällaisen jälkeen tekee mieli kyytiin ottaa. Toisaalta juuri tällainen ristiriitaisuus tekee tarinasta "omanlaisensa" missä kertoja oikeasti selittää omin sanoin tapahtuneen miettimättä sen enempää, kuulostaako se uskottavalta vai eikö. Saa siinä sitten kuulla jälkeenpäin jopa ystäviltään kommentteja tyyliin "niinpä niin ja joopa joo..."
On oikeasti tukalaa olla tilanteessa, jossa on tapahtunut omaa mieltä "mullistava" asia josta on suuri tarve puhua, mutta ympäristön paineessa täytyy sanansa asetella tarkkaan, sekä pohtia se, kenelle kannattaa kertoa ja kenelle ei. "Henkimaailman" asiat taitavat olla juuri tällaisia, mitä "virallisempi" asemasi on, sitä hankalampi on alkaa "haihattelemaan" eli puhua siitä, mitä ei näy. - K.L.J
kukkumaija kirjoitti:
Juuri tämäntyyppisiä kertomuksia minäkin kuulin aikanaan tästä matkalaisesta. Tarinat olivat ristiriitaisia, mutta vilpittömän kuuloisia, kuten sinunkin tarinasi.
Ei tulisi mieleenikään ottaa pimeässä kyytiin mustapukuista aurinkolaseihin sonnustautunutta kyytiinpyrkijää...
Aurinkolaseista ja pimeästä illasta huolimatta näit, miten mies seurasi sinua katseellaan mäen taakse...
Karmivaa joka tapauksessa, tuskin liftareita tällaisen jälkeen tekee mieli kyytiin ottaa. Toisaalta juuri tällainen ristiriitaisuus tekee tarinasta "omanlaisensa" missä kertoja oikeasti selittää omin sanoin tapahtuneen miettimättä sen enempää, kuulostaako se uskottavalta vai eikö. Saa siinä sitten kuulla jälkeenpäin jopa ystäviltään kommentteja tyyliin "niinpä niin ja joopa joo..."
On oikeasti tukalaa olla tilanteessa, jossa on tapahtunut omaa mieltä "mullistava" asia josta on suuri tarve puhua, mutta ympäristön paineessa täytyy sanansa asetella tarkkaan, sekä pohtia se, kenelle kannattaa kertoa ja kenelle ei. "Henkimaailman" asiat taitavat olla juuri tällaisia, mitä "virallisempi" asemasi on, sitä hankalampi on alkaa "haihattelemaan" eli puhua siitä, mitä ei näy.Oma rajakokemukseni ei liity niinkään haamuihin tai kummitteluun, mutta se on kuitenkin niin outo että ajattelin tämän threadin luettuani kirjoittaa siitä tänne.
On todellakin hämmentävää kokea jotain sellaista mitä ei ennen ole edes käynyt mielessä saati sitten ajatellut kokevansa. Vielä hämmentävämmäksi ja jopa vähän epätoivoiseksikin tällaisen kokemuksen jälkeen kokee elämänsä, koska kukaan ei usko mitä kerrot. Sitä jää vähän niin kuin yksin kokemuksensa kanssa, orpo olotila sanoisin.
Kokemukseni oli pelottava ja en haluaisi kokea sitä milloinkaan uudestaan, niin vahvasti se muutti maailmankuvaani.
Vuonna 1987 olin kesämökillämme laittelemassa paikkoja talvikuntoon ja illan jo hiukan hämärtäessä olin mökin yläkerrassa, kun satuin katsahtamaan ikkunasta ulos. Kesämökkitonttimme jatkeena olevan metsän reunassa, vähän metsän siimeksessä, seisoi hahmo jonka kokoa en ensin käsittänyt. Luulin hahmoa ensin hirveksi joka oli noussut takajaloilleen seisomaan.
Hahmon, tai tässä tapauksessa olennon, tullessa kokonaan esiin kuusien takaa, minulta pääsi tahtomattani huuto. Olento joka nyt seisoi kokonaan näkyvissä ja katseli ympärilleen, oli lähes 5 metrin pituinen. Sen päälaki ulottui puoleenpuuhun ja sen erittäin hoikka olemus, pitkäsormiset kädet sekä suuri sipulinmuotoinen pää jossa oli kaksi erittäin suurta täysin mustaa silmää, saivat minut kauhun valtaan. Oliko näkemäni totta, näenkö unta vai mitä tämä on, kyselin itseltäni. Kumarruin vaistomaisesti alemmas, suojaan, ettei olento huomaisi minua.
Kurkistin varovasti ikkunasta kuin pikkulapsi ja näin miten olento lähti liikkeelle pitkin askelin. Sen liikkumatapa toi minulle mieleen urheilukilpailujen hidastukset, liike oli pehmeää ja sulavaa sekä samalla kammottavalla tavalla ei ihmismäistä.
Olento liikkui viistosti kesämökkitonttimme halki kohti kolmen kilometrin päässä sijaitsevaa kylätaajamaa kadoten pihatiemme yli metsään. Olin yhä jollainlailla lamaantunut näkemästäni ja heti kun olento oli kadonnut näköpiiristäni minulle tuli pakottava tarve poistua paikalta ja päästä "turvaan". Ensimmäisen kerran otin pienoiskiväärini mukaan mökiltä kotiin ja pidin sitä vieressäni ladattuna aina kylätaajaman ohitettuani ja suuremmalle tielle päästyäni, jossa otin patruunat pois aseesta ja laitoin sen autoni tavarasäiliöön.
Olen miettinyt kohtaamaani olentoa, mikä se oli. Se ainakin on varmaa ettei se ollut mikään eläin tai muukaan tämän maailman elävä. Asiasta on ollut erittäin vaikeaa puhua kenellekään, edes lähimmilleni. Vaimoni jollain tavalla uskoi tarinani, mutta aikuiset lapseni eivät. He olivat sitä mieltä, ettei minun ainakaan pitäisi mennä kertomaan tarinaani millekään yleiselle taholle. "Rivien välistä" sain huomata että he epäilivät minun olleen joko päihtyneenä tai alkavien skitsofrenisten oireiden kourissa tms. Käytän erittäin harkitusti alkoholia ja tuona iltana en sitä tietenkään käyttänyt koska olin autolla liikkeellä.
Joskus vieläkin, vaikka tapauksesta on aikaa, saan väristyksiä kun katson mökkimme yläkerran ikkunasta metsänreunaan. K.L.J kirjoitti:
Oma rajakokemukseni ei liity niinkään haamuihin tai kummitteluun, mutta se on kuitenkin niin outo että ajattelin tämän threadin luettuani kirjoittaa siitä tänne.
On todellakin hämmentävää kokea jotain sellaista mitä ei ennen ole edes käynyt mielessä saati sitten ajatellut kokevansa. Vielä hämmentävämmäksi ja jopa vähän epätoivoiseksikin tällaisen kokemuksen jälkeen kokee elämänsä, koska kukaan ei usko mitä kerrot. Sitä jää vähän niin kuin yksin kokemuksensa kanssa, orpo olotila sanoisin.
Kokemukseni oli pelottava ja en haluaisi kokea sitä milloinkaan uudestaan, niin vahvasti se muutti maailmankuvaani.
Vuonna 1987 olin kesämökillämme laittelemassa paikkoja talvikuntoon ja illan jo hiukan hämärtäessä olin mökin yläkerrassa, kun satuin katsahtamaan ikkunasta ulos. Kesämökkitonttimme jatkeena olevan metsän reunassa, vähän metsän siimeksessä, seisoi hahmo jonka kokoa en ensin käsittänyt. Luulin hahmoa ensin hirveksi joka oli noussut takajaloilleen seisomaan.
Hahmon, tai tässä tapauksessa olennon, tullessa kokonaan esiin kuusien takaa, minulta pääsi tahtomattani huuto. Olento joka nyt seisoi kokonaan näkyvissä ja katseli ympärilleen, oli lähes 5 metrin pituinen. Sen päälaki ulottui puoleenpuuhun ja sen erittäin hoikka olemus, pitkäsormiset kädet sekä suuri sipulinmuotoinen pää jossa oli kaksi erittäin suurta täysin mustaa silmää, saivat minut kauhun valtaan. Oliko näkemäni totta, näenkö unta vai mitä tämä on, kyselin itseltäni. Kumarruin vaistomaisesti alemmas, suojaan, ettei olento huomaisi minua.
Kurkistin varovasti ikkunasta kuin pikkulapsi ja näin miten olento lähti liikkeelle pitkin askelin. Sen liikkumatapa toi minulle mieleen urheilukilpailujen hidastukset, liike oli pehmeää ja sulavaa sekä samalla kammottavalla tavalla ei ihmismäistä.
Olento liikkui viistosti kesämökkitonttimme halki kohti kolmen kilometrin päässä sijaitsevaa kylätaajamaa kadoten pihatiemme yli metsään. Olin yhä jollainlailla lamaantunut näkemästäni ja heti kun olento oli kadonnut näköpiiristäni minulle tuli pakottava tarve poistua paikalta ja päästä "turvaan". Ensimmäisen kerran otin pienoiskiväärini mukaan mökiltä kotiin ja pidin sitä vieressäni ladattuna aina kylätaajaman ohitettuani ja suuremmalle tielle päästyäni, jossa otin patruunat pois aseesta ja laitoin sen autoni tavarasäiliöön.
Olen miettinyt kohtaamaani olentoa, mikä se oli. Se ainakin on varmaa ettei se ollut mikään eläin tai muukaan tämän maailman elävä. Asiasta on ollut erittäin vaikeaa puhua kenellekään, edes lähimmilleni. Vaimoni jollain tavalla uskoi tarinani, mutta aikuiset lapseni eivät. He olivat sitä mieltä, ettei minun ainakaan pitäisi mennä kertomaan tarinaani millekään yleiselle taholle. "Rivien välistä" sain huomata että he epäilivät minun olleen joko päihtyneenä tai alkavien skitsofrenisten oireiden kourissa tms. Käytän erittäin harkitusti alkoholia ja tuona iltana en sitä tietenkään käyttänyt koska olin autolla liikkeellä.
Joskus vieläkin, vaikka tapauksesta on aikaa, saan väristyksiä kun katson mökkimme yläkerran ikkunasta metsänreunaan.Tuo oli enemmänkin avaruusolento. Onhan niistäkin samalla tavalla juttua kuin kummituksistakin, mutta kukaan ei usko.
K.L.J kirjoitti:
Oma rajakokemukseni ei liity niinkään haamuihin tai kummitteluun, mutta se on kuitenkin niin outo että ajattelin tämän threadin luettuani kirjoittaa siitä tänne.
Joskus vieläkin, vaikka tapauksesta on aikaa, saan väristyksiä kun katson mökkimme yläkerran ikkunasta metsänreunaan.Kiitos kun kerroit tuon.
Kerrassaan pelottava tarina: sai kylmät väreet aikaiseksi ja silmät vettymään.
Arvioisin, että tuo oli avaruusolio, kuten Lammas mainitsi. Niin paljon kuvauksesi sopi ufo/olento havaintoihin.
Ei mitään muuta outoa tapahtunut silloin/muulloin?
Orson- map
K.L.J kirjoitti:
Joskus vieläkin, vaikka tapauksesta on aikaa, saan väristyksiä kun katson mökkimme yläkerran ikkunasta metsänreunaan.Ajattelin itsekin kertoa muutamasta omituisesta asiasta joita elämässäni on sattunut ja joihin en ole keksinyt mitään järkevää selitystä. Ensimmäinen omituinen tapahtuma mikä tulee mieleen vieläkin aika selvästi vaikka tapahtumasta on jo aikaa noin 20v on se kun lapsena(noin 8v) oltiin kyläilemässä isovanhempien luona maalla. Muistan sen että olin leikkimässä tuvan lattialla kunnes yhtäkkiä näin ikkunan läpi taivaalla omituisen kirkkaan punaisen välkkyvän pilven.tapahtuma aika oli siis päivä ja taivas oli muuten aika pilvetön. Pilvi herätti heti kiinnostukseni sen omituisuuden vuoksi.Sitten jostakin syystä se aloitti pelottamaan aivan hirveesti ja lähdin etsimään äitiäni.Menin ulos äitini ja isoäitini luokse ja jostakin ihmeen syystä he eivät sitä nähneet taivaalla ja minä ihmettelin sitä suureesti.Tuntui aivan kuin se olis vahtinut minua ja jostakin syystä sitä ei kukaan muu nähnyt kuin minä.Piilottelin äitini helmoissa kunnes lähdettiin autolla menemään.Menin takapenkille matalaksi ja kun katsoin takaikkunasta niin se pilvi näytti kuin olisi lähtenyt seuraamaan.Pelkäsin aivan hulluna ja äitini ei nähnyt sitä ollenkaan.Pilvi lähestyi kokoajan ja lopulta se peitti kokoauton niin ettei ikkunoista näkynyt muuta kuin punaista. Siihen loppuu minun muistikuvani siitä tapahtumasta. Näin jälkeenpäin ajateltuna tuli mieleeni että olisiko kyse voinut olla jostakin migreeni kohtauksesta kun sillon yleensä näkyy ihmekuvioita ja värejä silmissä,mutta ei se voinut olla sitäkään,kun siellä talossa liikkuessani se pilvi jäi seinän taakse piiloon eikä näkynyt kokoajan silmissä.Samoin autolla ajaessa se pilvi näkyi vain ikkunoissa. Toinen omituinen asia joka sattui pari vuotta myöhemmin oli kanssa aika mielenkiintoinen.Oli talvi pimeää ja oltiin taas kyläilemässä samojen isovanhempien luona.Velipojan kanssa oltiin ulkona leikkimässä.rakentelemassa lumilinnaa sun muuta sellasta.Kiusattiin Isoisää heittelemällä lumipalloja talon ikkunaan ja sit juostiin pellolle piiloon.Ukkia lähinnä härnättiin.Oltiin just heitelty lumipalloja ikkunaan ja juostiin pellolle lumikasan taakse piiloon naureskelee kunnes näin taivaalla jonkun omituisen esineen.Sanoin veljelle että mikä ihme tuo on ja osoitin taivaalle. Pimeessä ei nähnyt mitään tarkkoja muotoja mutta esine ei näyttänyt lentokoneelle koska siinä ei ollut siipiä.Se liikkui hitaasti aivan äänettömästi ja ehkä noin maksimi 100m korkeudessa ja aivan meidän yläpuolella.Siinä näytti olevan muutama ikkunan tyylinen tai sitten ne oli jotain valoja.Sanoin veljelle että Nyt tuli lähtö ja sillo juostiin sen minkä kerettiin takaisin sisälle.Ukki ihmetteli että mikäs poikia noin peloittaa.Kerrottin ukille että mitä oltiin nähty ja sehän tietenkii piti ihan höpöpuheina niitä. Ei o pitkä aika kun juteltiin veljen kanssa vanhoja juttuja niin sekin muistaa vieläkin sen ja ihmeteltiin molemmat mikä se mahtoi olla. Että tämmösiä kokemuksia.uskokoon ken tahtoo,mutta nämä on oikeesti tapahtunu
- Unelias
map kirjoitti:
Ajattelin itsekin kertoa muutamasta omituisesta asiasta joita elämässäni on sattunut ja joihin en ole keksinyt mitään järkevää selitystä. Ensimmäinen omituinen tapahtuma mikä tulee mieleen vieläkin aika selvästi vaikka tapahtumasta on jo aikaa noin 20v on se kun lapsena(noin 8v) oltiin kyläilemässä isovanhempien luona maalla. Muistan sen että olin leikkimässä tuvan lattialla kunnes yhtäkkiä näin ikkunan läpi taivaalla omituisen kirkkaan punaisen välkkyvän pilven.tapahtuma aika oli siis päivä ja taivas oli muuten aika pilvetön. Pilvi herätti heti kiinnostukseni sen omituisuuden vuoksi.Sitten jostakin syystä se aloitti pelottamaan aivan hirveesti ja lähdin etsimään äitiäni.Menin ulos äitini ja isoäitini luokse ja jostakin ihmeen syystä he eivät sitä nähneet taivaalla ja minä ihmettelin sitä suureesti.Tuntui aivan kuin se olis vahtinut minua ja jostakin syystä sitä ei kukaan muu nähnyt kuin minä.Piilottelin äitini helmoissa kunnes lähdettiin autolla menemään.Menin takapenkille matalaksi ja kun katsoin takaikkunasta niin se pilvi näytti kuin olisi lähtenyt seuraamaan.Pelkäsin aivan hulluna ja äitini ei nähnyt sitä ollenkaan.Pilvi lähestyi kokoajan ja lopulta se peitti kokoauton niin ettei ikkunoista näkynyt muuta kuin punaista. Siihen loppuu minun muistikuvani siitä tapahtumasta. Näin jälkeenpäin ajateltuna tuli mieleeni että olisiko kyse voinut olla jostakin migreeni kohtauksesta kun sillon yleensä näkyy ihmekuvioita ja värejä silmissä,mutta ei se voinut olla sitäkään,kun siellä talossa liikkuessani se pilvi jäi seinän taakse piiloon eikä näkynyt kokoajan silmissä.Samoin autolla ajaessa se pilvi näkyi vain ikkunoissa. Toinen omituinen asia joka sattui pari vuotta myöhemmin oli kanssa aika mielenkiintoinen.Oli talvi pimeää ja oltiin taas kyläilemässä samojen isovanhempien luona.Velipojan kanssa oltiin ulkona leikkimässä.rakentelemassa lumilinnaa sun muuta sellasta.Kiusattiin Isoisää heittelemällä lumipalloja talon ikkunaan ja sit juostiin pellolle piiloon.Ukkia lähinnä härnättiin.Oltiin just heitelty lumipalloja ikkunaan ja juostiin pellolle lumikasan taakse piiloon naureskelee kunnes näin taivaalla jonkun omituisen esineen.Sanoin veljelle että mikä ihme tuo on ja osoitin taivaalle. Pimeessä ei nähnyt mitään tarkkoja muotoja mutta esine ei näyttänyt lentokoneelle koska siinä ei ollut siipiä.Se liikkui hitaasti aivan äänettömästi ja ehkä noin maksimi 100m korkeudessa ja aivan meidän yläpuolella.Siinä näytti olevan muutama ikkunan tyylinen tai sitten ne oli jotain valoja.Sanoin veljelle että Nyt tuli lähtö ja sillo juostiin sen minkä kerettiin takaisin sisälle.Ukki ihmetteli että mikäs poikia noin peloittaa.Kerrottin ukille että mitä oltiin nähty ja sehän tietenkii piti ihan höpöpuheina niitä. Ei o pitkä aika kun juteltiin veljen kanssa vanhoja juttuja niin sekin muistaa vieläkin sen ja ihmeteltiin molemmat mikä se mahtoi olla. Että tämmösiä kokemuksia.uskokoon ken tahtoo,mutta nämä on oikeesti tapahtunu
Mä ainaki uskon... Jos nyt pitäis veikata ni luulenpa että sinut on " siepattu " ku oot ollu pieni... Ite tiiän yhden tyypin joka on " siepattu ", hänkään ei muista tapahtumaa kunnolla, mutta hänelle on jäänyt selvät " jäljet " siitä sieppauksesta... Joo mut ei siitä enempää... : )
- Dave_From_Sheffield
Olenpa minäkin kuulut muutaman tarinan tähän liittyen. Toivottavasti ei tule koskaan vastaan... Tulee toisinaan nimittäin aika paljonkin ajettua öiseen aikaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998606Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1682941- 131302
- 761018
- 64958
- 25936
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61913- 55903
- 64852
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72842