1.2 Dig moottori laukesi

Anonyymi-ap

Qashqai vm 2016 hyytyi moottoritielle yllättäen. Hinattiin korjaamolle jossa todettiin moottorin olevan tien päässä. Vaihtomoottori sekä työt mukavat 7500 euroa.
Koska autolla ajettu pikkasen yli 100000 km tein reklamaatio maahantuojalle. Tässä vastaus:

"Valmistajan takuun lisäksi Nissan Nordic Europe Oy pyrkii tukemaan Nissan-omistajia korjauksissa myös takuuajan ulkopuolella, arvioiden tapaukset yksilöllisesti. Päätökseen vaikuttavat muun muassa ajoneuvon ikä, omistushistoria, ajetut kilometrit sekä huolto- ja korjaushistoria.

Olemme käsitelleet tapaustanne ja päättäneet, että maahantuoja ei valitettavasti tule osallistumaan ajoneuvonne korjauskustannuksiin."

Tämä oli sitten viimeinen Nissan autoni. Luotto merkkiin mennyt täysin.

45

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      osta n14 ga16de moottorilla oleva vara autoksi

    • Anonyymi

      En halua vääntää veistä haavassa, mutta autonomistajan tulisi nykyaikana entistä aktiivisemmin selvittää autonsa tyyppivikoja ja erityisesti moottorin, koska tiukentuneet päästövaatimukset on tehneet moottoreista monimutkaisia ja vikaherkkiä. Ja niiden korjaaminen on kallista, kuten voimme huomata.

      Tämänkin kyseisen moottorin vioista on kerrottu ympäri internettiä. Itselleni tulee välittömästi epäily siitä, että moottori ei ole pitkäikäinen, jos se on tilavuudeltaan pieni ja turboahdettu ja se on asennettu isohkoon autoon, riippumatta siitä, kuka moottorin on valmistanut.

      Jos vieläjostain autosta löytyy ahtamaton bensamoottori jossa on luotettava jakopää ja sen saa manuaalivaihteistolla niin minä valitsen sen, olkoon tehoton tai väännötön.

      • Anonyymi

        Sähkömoottorilla on kiva ajella kun ei tarvitse huolehtia tuommoisia, ja tehoa ja vääntöä piisaa vaikka muille jakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottorilla on kiva ajella kun ei tarvitse huolehtia tuommoisia, ja tehoa ja vääntöä piisaa vaikka muille jakaa.

        Sähköautoissa on sitten omanlaisensa ongelmat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoissa on sitten omanlaisensa ongelmat

        No eipä ole. Polttomoottoriautoissa oli vaikka mitä ongelmia, sähköautolla on paljon huolettomampaa ollut ajella. En kuuna päivänä vaihtaisi takaisin polttomoottoriin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä ole. Polttomoottoriautoissa oli vaikka mitä ongelmia, sähköautolla on paljon huolettomampaa ollut ajella. En kuuna päivänä vaihtaisi takaisin polttomoottoriin.

        Ensimmäinen ongelma joka kohdalleni tulee, on hankintahinta.

        Kun ajan alle 5000 km vuodessa, on järjetöntä pitää 50t euroa autoa pihassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen ongelma joka kohdalleni tulee, on hankintahinta.

        Kun ajan alle 5000 km vuodessa, on järjetöntä pitää 50t euroa autoa pihassa.

        Se on sinun ongelmasi. Toisilla kelluu 50k€ vene rannassa jolla ajetaan pari kertaa kesässä, toisilla sadantonni mökki jossa käydään kerran kesälomalla jne. Eikä kukaan pidä sitä järjettömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen ongelma joka kohdalleni tulee, on hankintahinta.

        Kun ajan alle 5000 km vuodessa, on järjetöntä pitää 50t euroa autoa pihassa.

        Sähköautojen hintojen pakonomainen liioittelu on jonkinlainen sairaus, sitä on paljon liikkeellä. Uutena sähkikisiä saa alkaen 25 tuhatta €, ja käytettynä jo sitten paljon edullisemminkin.

        Oma sähikäiseni on 40 tuhannen € hintaluokassa, mutta vastaavan tehoinen polttis vastaavilla varusteilla olisi korkeintaan kalliimpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun ongelmasi. Toisilla kelluu 50k€ vene rannassa jolla ajetaan pari kertaa kesässä, toisilla sadantonni mökki jossa käydään kerran kesälomalla jne. Eikä kukaan pidä sitä järjettömänä.

        "Eikä kukaan pidä sitä järjettömänä."

        Sinäpä tiedät hyvin ihmisten asiat ja mielipiteet.

        Saan mielikuvan nyt kirjoittajasta ja hänen asenteistaan, ja kun saan elämässäni päättää kenen kanssa olen tekemisissä, päätän "keskustelun" tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä kukaan pidä sitä järjettömänä."

        Sinäpä tiedät hyvin ihmisten asiat ja mielipiteet.

        Saan mielikuvan nyt kirjoittajasta ja hänen asenteistaan, ja kun saan elämässäni päättää kenen kanssa olen tekemisissä, päätän "keskustelun" tähän.

        Tyyppihän vain sanoi, että järjettömyys oma hyvin suppea tulkintasi. Se että pyrit heti canceloimaan hänet kertoo sinusta kaiken tarpeellisen...

        Samaten se, että yritit selitellä öljykrematointiasi sillä, että ainoa vaihtoehto sähköajeluun olisi muka 50.000 € auto. Itse asiassa (halpa) sähköauto on paljon järkevämpi vaihtoehto vähiin ajoihin, kuin paljon huoltoa vaativa polttomoottoriauto. Diesel onkin sitten se todellinen järjetömyyden kuningas vähiin ajoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen hintojen pakonomainen liioittelu on jonkinlainen sairaus, sitä on paljon liikkeellä. Uutena sähkikisiä saa alkaen 25 tuhatta €, ja käytettynä jo sitten paljon edullisemminkin.

        Oma sähikäiseni on 40 tuhannen € hintaluokassa, mutta vastaavan tehoinen polttis vastaavilla varusteilla olisi korkeintaan kalliimpi.

        Keskimääräisen auton arvo Suomessa on 3.000 euroa, joten tuo 25.000 on pääsääntöisesti kansan saavuttamattomissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppihän vain sanoi, että järjettömyys oma hyvin suppea tulkintasi. Se että pyrit heti canceloimaan hänet kertoo sinusta kaiken tarpeellisen...

        Samaten se, että yritit selitellä öljykrematointiasi sillä, että ainoa vaihtoehto sähköajeluun olisi muka 50.000 € auto. Itse asiassa (halpa) sähköauto on paljon järkevämpi vaihtoehto vähiin ajoihin, kuin paljon huoltoa vaativa polttomoottoriauto. Diesel onkin sitten se todellinen järjetömyyden kuningas vähiin ajoihin.

        "Tyyppihän vain sanoi, että järjettömyys oma hyvin suppea tulkintasi. Se että pyrit heti canceloimaan hänet kertoo sinusta kaiken tarpeellisen..."

        Ei hän noin sanonut, Hän sanoi näin:

        "Se on sinun ongelmasi."
        "Eikä kukaan pidä sitä järjettömänä."

        Siinä hän on oikeassa, että se, että sähköautot maksaa niin paljon, että sellaista ei kannata ostaa pieneen ajoon, on minun ongelmani, mutta samalla se on muidenkin ongelma. Kun vielä huomioidaan että suomalainen keskimääräinen auto on arvoltaan 3000 euron arvoinen, ongelma on todellakin laajojen piirien ongelma.

        Minä en väittänyt mitään asiaa järjettömäksi. Kannattaa opetella lukemaan ja myös ymmärtämään lukemansa.

        Se, että sivuutan tuollaisen ihmisen, on vain seurausta siitä, ettei hän ymmärrä kuin oman elämänsä tilanteen, eikä ymmärrä sitä, että meitä on täällä paljon, joilla on erilaisia elämäntilanteita. Kun hän vielä laittaa ajatuksia esille, joissa hän puhuu kaikkien ihmisten puolesta, puolustaen omaa näkemystään:

        "Eikä kukaan pidä sitä järjettömänä."

        on keskustelua turha jatkaa, koska hänellä on vain oma näkemys, jonka hän itse uskoo olevan kaikkien muidenkin näkemys, mitä se ei kuitenkaan ole. Eli hän toi asiansa jo esille, turha kerrata samaa useampaan kertaan., se on turhaa.

        Sain käsityksen mitä hän on ja mitä edustaa, voin toki olla väärässäkin, mutta siirryn sivulle sen vuoksi, etten jaksa katsella sitä vääntämistä aiheesta jossa hänellä on tarve olla oikeassa, omien erikoisten näkemystensä vuoksi, en vain tarvitse sitä.

        "Samaten se, että yritit selitellä öljykrematointiasi sillä, että ainoa vaihtoehto sähköajeluun olisi muka 50.000 € auto. "

        Olet oikeassa, liioittelin hinnassa, mutta en myöskään väittänyt että 50.000 euron sähköauto olisi ainoa vaihtoehto. Se luetunymmärtäminen....

        " Itse asiassa (halpa) sähköauto on paljon järkevämpi vaihtoehto vähiin ajoihin, kuin paljon huoltoa vaativa polttomoottoriauto."

        Oman polttomoottoriautoni korjauksiin ja huoltoon menee keskimäärin noin 500 euroa vuodessa. Ostamalla 10.000 euron sähköauton, jo pelkkä arvonalennus on enemmän kuin tuo polttomoottoriauton huolto ja korjaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppihän vain sanoi, että järjettömyys oma hyvin suppea tulkintasi. Se että pyrit heti canceloimaan hänet kertoo sinusta kaiken tarpeellisen...

        Samaten se, että yritit selitellä öljykrematointiasi sillä, että ainoa vaihtoehto sähköajeluun olisi muka 50.000 € auto. Itse asiassa (halpa) sähköauto on paljon järkevämpi vaihtoehto vähiin ajoihin, kuin paljon huoltoa vaativa polttomoottoriauto. Diesel onkin sitten se todellinen järjetömyyden kuningas vähiin ajoihin.

        Patterimiehet tuppaa jättämään korjauskulut huomioimatta. Ehkä niitä tulee harvemmin mutta sitten se lompako laulaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottorilla on kiva ajella kun ei tarvitse huolehtia tuommoisia, ja tehoa ja vääntöä piisaa vaikka muille jakaa.

        kumkai oli TM:n 60 000km käyttötestissä ja siitä poksahti sähkömoottori ( e-POWER 2WD Tekna).
        Joten ei se sähköllä ajaminen välttämättä ihan huoletonta ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottorilla on kiva ajella kun ei tarvitse huolehtia tuommoisia, ja tehoa ja vääntöä piisaa vaikka muille jakaa.

        Niin on ja kiva herätä aamulla kun hinnasta on lähtenyt 10000€ yhden yön aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun ongelmasi. Toisilla kelluu 50k€ vene rannassa jolla ajetaan pari kertaa kesässä, toisilla sadantonni mökki jossa käydään kerran kesälomalla jne. Eikä kukaan pidä sitä järjettömänä.

        Niin ja voi tietysti ostaa Teslan jonka arvo putoaa 10 000€ yössä. Ja muutenkin paskaa laatua mitä kukaan ei halua enään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppihän vain sanoi, että järjettömyys oma hyvin suppea tulkintasi. Se että pyrit heti canceloimaan hänet kertoo sinusta kaiken tarpeellisen...

        Samaten se, että yritit selitellä öljykrematointiasi sillä, että ainoa vaihtoehto sähköajeluun olisi muka 50.000 € auto. Itse asiassa (halpa) sähköauto on paljon järkevämpi vaihtoehto vähiin ajoihin, kuin paljon huoltoa vaativa polttomoottoriauto. Diesel onkin sitten se todellinen järjetömyyden kuningas vähiin ajoihin.

        No Teslahan se on se kaikkein viisain kauppa. Siitä kun hinta ei putoa kuin 10-15t yhdessä yössä. Ja laatukin on suorastaan häikäisevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun ongelmasi. Toisilla kelluu 50k€ vene rannassa jolla ajetaan pari kertaa kesässä, toisilla sadantonni mökki jossa käydään kerran kesälomalla jne. Eikä kukaan pidä sitä järjettömänä.

        Ehkä kuitenkin mökki ja vene, pitää arvonsa paremmin kun auto.


      • Anonyymi

        Tämä Nissan on vikatilastoissa siellä mustassa häntäpäässä. Muuten kun ostaa purkamolta ajetun vaihtomoottorin niin siinä säästää tuhansia euroja. Pitää katsoa kuinka paljon sillä on ilmoitettu ajetun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälläkin tietoa näistä moottoreista..

        https://luiginpaja.fi/digt/

        Moottorin jakopää kestää sen mitä auto ainakin Toyotassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Nissan on vikatilastoissa siellä mustassa häntäpäässä. Muuten kun ostaa purkamolta ajetun vaihtomoottorin niin siinä säästää tuhansia euroja. Pitää katsoa kuinka paljon sillä on ilmoitettu ajetun.

        "Tämä Nissan on vikatilastoissa siellä mustassa häntäpäässä. "

        Jos tämä vikalista tarkoittaa katsastuksen vikalistaa niin siinä listassa ei mitenkään huomioida moottorin tai vaihdelaatikon ongelmia.


    • Anonyymi

      Tuon koneen öljymäärä on tsekattava joka tankkauksen yhteydessä.

    • Anonyymi

      Polttopellet taas vauhdissa. Polttoromun kone laukesi taas kerran, ja kulut hirveitä jos sitä yrittää korjata. Lasketaan tuohon konkurssiin vielä päälle ne siihen asti kertyneet polttoaine- ja huoltokulut. Mutta vaikka väkisin polttoromujen kanssa pelaaminen on muka järkevämpää, kuin ajella halvemmin paremmalla ja luotettavammalla sähkömoottorilla.

      • Anonyymi

        No mikä 8500 euron arvoinen sähköauto olisi ollut tuolle Nissanille järkevä vaihtoehto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä 8500 euron arvoinen sähköauto olisi ollut tuolle Nissanille järkevä vaihtoehto?

        Outo kysymys. Kaikki sähköautothan maksavat sinun mukaasi 50.000 €.

        Mitä järkeä on ostaa polttomoottoriauto n. kymppitonnilla, maksaa vähistä ajoista n. 1000 € vuodessa huoltoineen (+ verot ja vakuutukset), sitten menettää koko sijoitettu rahasumma kun se säksätin sanoo sopimuksen irti? Oli halpaa?

        Sähköautoon voi katsos sijoittaa vähän enemmän, koska sen käyttökulut ovat niin paljon edullisemmat. Samalla kokonaispanoksella pääsee sitten ajamaan paremmalla ja luotettavammalla autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outo kysymys. Kaikki sähköautothan maksavat sinun mukaasi 50.000 €.

        Mitä järkeä on ostaa polttomoottoriauto n. kymppitonnilla, maksaa vähistä ajoista n. 1000 € vuodessa huoltoineen ( verot ja vakuutukset), sitten menettää koko sijoitettu rahasumma kun se säksätin sanoo sopimuksen irti? Oli halpaa?

        Sähköautoon voi katsos sijoittaa vähän enemmän, koska sen käyttökulut ovat niin paljon edullisemmat. Samalla kokonaispanoksella pääsee sitten ajamaan paremmalla ja luotettavammalla autolla.

        En ole väittänyt kaikkien sähköautojen maksavan 50.000 euroa.

        Helpotetaan kysymystä, eli jos ei 8500 euron arvoista sähköautoa löydy kyseisen nissanin vastineeksi, niin mikä sitten löytyy? 30.000 euron käytetty tesla?

        Kun kyseinen tesla menettää arvoaan ensimmäisen vuoden aikana 5500 euroa ja jos auton ostaa käteisellä, voi laskea pääomakulua päälle vielä 1800 euroa jos oletetaan että kyseiselle rahamäärälle saisi 6 prosentin tuoton.

        Eli teslan omistaminen on tullut ensimmäisen vuoden omistamisen aikana maksamaan 7300 euroa, eikä tuolla rahalla tesla ole vielä liikkunut metriäkään.

        Jos lasketaan kulu kolmelle vuodelle, joka lienee jonkinlainen normaali autonvaihtoväli, saadaan summaksi 19300 euroa.

        Kun 10,000 euron Nissanille lasketaan sama kulu, saadaan luvuksi 6400 euroa.

        Kolmen vuoden erotuksella, Nissan voi siis käyttää 12900 euroa enemmän polttoaineeseen ja korjauksiin. Kun normaaliajolla, 15tkm vuodessa, polttoaineen ja sähkön eroksi tulee noin 4500 euroa kolmessa vuodessa, jää vieläkin nissanin korjaamiseen 8400 euroa kolmeen vuoteen, ja tuo sillä oletuksella että teslaan ei tule mitään korjattavaa.

        Aika siinä ja siinä, että tuo oletuksen tesla olisi järkevämpi tai edullisempi valinta.

        Nyt alkaa tietysti huuto siitä, että nissanin moottorit ei kestä ja siihen tulee paljon muutakin korjattavaa, mutta tulee huomioida se, että ei noista kaikista moottorit laukea omistusajan puitteissa ja johonkin teslaan, etenkin kun 30,000 euron teslalla on jo jonkun verran kiihdytelty, tulee väkisinkin vikaa vetopyörästöön, moottoriin tai akustoon.

        Sitten toinen huudon aika, että nyt verrataan ihan eri luokan autoja. Totta, mutta ei kukaan esittänyt nissanille mitään järkevää vaihtoehtoa sähköautopuolelta, vaikka sitä pyydettiin.

        Ja jos tesla olisikin nyt jonkun mielestä parempi ajaa ja tehot ihan eri planeetalta ym. niin miten se Maija yksinhuoltaja niihin asioihin suhtautuu? Ei mitenkään, häntä ei kiinnosta autonsa kiihtyvyys, hitaamminkin ehtii prismaan hakemaan lapsille ruokaa.

        Jos automiehelle on teho ja auton status tärkeää, niin miksei niitä voi sanoa suoraan eikä selittää jotain edullisuudesta. Vai onko asia niin, että niihin uskotaan itsekin? Silloinhan markkinakoneisto on tehnyt työnsä loistavasti.

        Tottakai tilanne muuttuu erinäköiseksi jos verrataan 30t euron polttomoottoriautoa ja 30t euron teslaa, mutta tässä esimerkissä ei ollut kyse siitä. Ketjussa on kommenttia siitä, miten aloittajan nissan olisi kannattanut olla sähköauto, mutta yhtään järkevää tai realistista kilpailijaa ei ole mainittu, joka pystyisi olemaan merkittävästi edullisempi kokonaiskustanuksiltaan.


      • Anonyymi

        Kumpi on parempi: sähköromu vai polttoromu, siinäpä pulma.


    • Anonyymi

      Kävin hakemassa autoni pajalta. Moottorin vaihto vei melkein kaksi kuukautta!

      Pääsin noin 10 km niin moottori alkoi nykiä ja tehot hävisi. Moottorin lämpötila tapissa.

      Soitin pajalle joka tilasi hinausauton.

      Olen pettynyt! 7500 euroa meni ja auto ei ole edelleenkään kunnossa.

    • Anonyymi

      Minulla hajosi Toyotan 1.2T moottori mutta Tojoturva ei korvannut mitä tehdä?

    • Anonyymi

      Kaikki pikkukoneet on pieniä päästöiltään ja kulutukseltaan. Hihnoja ja ketjuja saa vaihdella tunnollisesti. Ja öljynvaihtoa ei saa venyttää.

      • Anonyymi

        Olet vähän jälkeenjäänyt? Ei sähköautoissa ole ketjuja eikä hihnoja.
        Niitä muutenkaan turhaa huolleta muita kuin Tojoja!


    • Anonyymi

      Elä kehtoo tuollaista?

    • Anonyymi

      Teslan moottori hajosi kun laitoin halpaa Teboilin öljyä

    • Anonyymi

      Ai sinne latausreikään kaadoit?

    • Anonyymi

      Tuossa taitaa olla rellun motor?🥵

    • Anonyymi

      1000 km ajettu vaihtomoottorilla. Öljyt vaihdettu. Laittoivat Nissan-öljyä, onko kuraa?

      • Anonyymi

        Ei taida datsun tehdä öljyä...


    • Anonyymi

      Perheessä oli 86tkm ajettu vastaava 2016/1,2L Qashgai. Automaattilaatikko laukesi. Kuulemma tyyppivika ja uuden hinta 6500€. Huh, huh nämä japsit..

      • Anonyymi

        Japsi?

        Eikö nuo tehdä Englannissa Renaultin kanssa yhteistyössä.


    • Anonyymi

      Kannattaa vaihtaa toi laatikko

    • Anonyymi

      Huomatkaa myös että Nissan 4v tai 5v jatkoturva ei ole oikeasti takuu, vaikka Nissan itse mainostaa:
      "Tarjoamme uudelle Nissanillesi1 ajoneuvotyypistä riippuen vähintään yleiseurooppalaisen kolmen vuoden valmistajan takuun. Aja huolettomasti ja valitse Nissan 5★ jatkoturva tuomaan mielenrauhaa takuun päättymisen jälkeenkin."

      Tosiasiassa vianmääritys maksaa 183,10EUR/tunti Autokeskuksessa, testerimaksu lisäksi 60EUR vikakoodien lukemiseksi ja sitten tosi tarkasti on rajattu sopimuksessa viat jotka korvataan. Myytäessä annetaan kuva, että kyseessä on oikea takuunlaajennus 3v->max 5v.

      Oma kokemukseni Nissanista omistajana on jäänyt huonoksi, koska huollossa pyritään kokemukseni mukaan rahastamaan. Karttapäivityksissä venkoiltiin (SD korttimallinen navigaattori) ja vika, joka alkoi takuuaikana mutta tuli selkeästi ilmi jatkoturvan aikana pyritään ulosmittaamaan maksimaalisilla tuntihintaveloituksilla.

      SUOSITUKSENI:
      - Nissanista on selkeä älä osta, koska se ei oikeasti kestä ja parempia vaihtoehtoja löytyy.
      - Nissan laatu on surkea ja epäluotettava. Auto ei kestä rikkoutumatta edes halpamerkkien ajomääriä.
      - Autoksekuksesta ja sen huollosta, vältä jos pystyt koska tuntihinnat on uskomattomia ja toiminta surkeaa asiakkaan näkökulmasta.

      Jos ostat siitä huolimatta Nissanin, niin onnea matkalle ja varaudu isoihin korjauskuluihin ajoissa!

    • Anonyymi

      Vaihtomoottori kuluttaa bensaa selkeästi enemmän kuin vanha. Miksiköhän?

    • Anonyymi

      Kaada tiiseliä tankkiin niin ei vie enää. Eikä liikukaan enää.

    • Anonyymi

      Onko asennus hoidettu kunnolla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe