Esinahan kireys 2024

Olen 18 vuotias ja kärsinyt koko elämän kireästä esinahasta ja nyt olen miettinyt lääkärin menoa, koska haluan päästä tästä vaivasta eroon ja uskon sen helpottavan elämänlaatua heti kun saa korjattua asian. Minulla on ongelmana se että olen nyt venytellyt nahkaa päivittäin ja hieman tulosta alkaa näkyä. Saan puoleenväliin terskaa jo vedettyä esinahan mutta siihen se jääkin. Varmaan tosi keskusteltu aihe jo mutta haluaisin kuulla mielipiteenne asiaan?

9

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikset oo runkuttanut sitä jo nuorempana löysäksi? Kortisoonivoidetta voi uroloogilta pyytää avuksi. Hyvä kun kysyit kuitenkin, ei ole liian myöhäistä korjata asiaa.

    • Anonyymi

      Esinahka taitaa olla meidän nuorten miesten suurimpia ongelmia. Luultavasti joka toinen poika kärsii siitä ja joutuu venyytystyöhön. Minullekin tuotti suuria vaikeuksia asian suhteen. En halunut, edes ajatella leikkausta, joten aloitin jo murrosiässä venytyksen. Tein sitä varmaan yli vuoden ja lähes päivittäin. Suihkussa se kävi helpoisti. Muulloin sivellin terskan pintaa joko lämmintä vettä tai öljyä. Ajattelin, että esinahka on vain ohutta nahkaa, joten kyllä minä sen selätän ja niin myös kävi. Nahka alkoi antaa periksi milli milliltä ja vihdoin terska paljastui kokonaan. Nahka oli kiinni osittain myös jossain kohtaan pienillä kiinnikkeillä, jotka vähän kirpasi kun irtosi. Suurin syy esinahan kireyteen taitaa olla terskan malli ja koko. Esinahan hyvien puolien vuoksi on mahdotonta antaa sulle neuvoja. Päätät itse. Onko terskasi halkaisija yli vai ali 4 cm, Se ratkaisee paljon.

      • Kiitos teille vastauksista! arvostan. Oon siis murrosiästä asti noh. runkkaillut/venytellyt ja päätin kuukaus sitte kunnolla alottaa venyttelyn ja saan taakse esinahan kun muna on veltto mutta erektiossa se on vielä aika kireä. Olen saanut sen erektiossakin jo taakse mutta niinkuin sanoin niin se hieman kiristää vielä. Vielä kysyisin onko mitään "tippejä" miten sais helposti ton arkuuden pois terskasta. Se kun vielä tuntuu jopa sattuvan kun siihen koskee. Ja en ole mitannut halkaisijaa että en voi sitä kertoa.


      • Anonyymi
        alex0444 kirjoitti:

        Kiitos teille vastauksista! arvostan. Oon siis murrosiästä asti noh. runkkaillut/venytellyt ja päätin kuukaus sitte kunnolla alottaa venyttelyn ja saan taakse esinahan kun muna on veltto mutta erektiossa se on vielä aika kireä. Olen saanut sen erektiossakin jo taakse mutta niinkuin sanoin niin se hieman kiristää vielä. Vielä kysyisin onko mitään "tippejä" miten sais helposti ton arkuuden pois terskasta. Se kun vielä tuntuu jopa sattuvan kun siihen koskee. Ja en ole mitannut halkaisijaa että en voi sitä kertoa.

        Minua ihmetyttää, mitä tarkoitat terskan arkuudesta. Missä vaiheessa se kipu iskee. Seisokissako?. Jokaisella nuorella terska on herkintä alueetta peniksessä. Se, että saat esinahan velttona pois päältä kertoo sen, että olet jo voiton puolella. Pyytäisin Sinua kuitenkin mittaamaan sen terska halkaisijan tai ympäryys mitan jaettuna piillä. Viivottimella saa noin mitan helposti päältä päin katsottuna. Se mitta on aika ratkaiseva ennakoidessa pitkäänkö vielä pitää venyyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua ihmetyttää, mitä tarkoitat terskan arkuudesta. Missä vaiheessa se kipu iskee. Seisokissako?. Jokaisella nuorella terska on herkintä alueetta peniksessä. Se, että saat esinahan velttona pois päältä kertoo sen, että olet jo voiton puolella. Pyytäisin Sinua kuitenkin mittaamaan sen terska halkaisijan tai ympäryys mitan jaettuna piillä. Viivottimella saa noin mitan helposti päältä päin katsottuna. Se mitta on aika ratkaiseva ennakoidessa pitkäänkö vielä pitää venyyttää.

        Mittaan myöhemmin. Tiedän että terskan kuuluu olla "arka", mutta kosketus terskaan enemmänkin sattuu eikä siihen tee mieli koskea. Pestessäkin pitää suihkun paine laittaa mahdollisimman matalalle ettei sattuisi niin paljoa.


      • Anonyymi
        alex0444 kirjoitti:

        Mittaan myöhemmin. Tiedän että terskan kuuluu olla "arka", mutta kosketus terskaan enemmänkin sattuu eikä siihen tee mieli koskea. Pestessäkin pitää suihkun paine laittaa mahdollisimman matalalle ettei sattuisi niin paljoa.

        Sun terska on varmaan erityisen herkkä siksi, koska esinahka on peittänyt sitä niin pitkään. Tällöin siihen ei ole päässyt koskemaan ja nyt koskeminen tuntuu tosi herkästi. Luulisin, että terskan arkuus hieman helpottaa, jos se alkaa nyt saada vähän kosketusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun terska on varmaan erityisen herkkä siksi, koska esinahka on peittänyt sitä niin pitkään. Tällöin siihen ei ole päässyt koskemaan ja nyt koskeminen tuntuu tosi herkästi. Luulisin, että terskan arkuus hieman helpottaa, jos se alkaa nyt saada vähän kosketusta.

        Näin mäkin luulen. Mutta vähän inhottavaa koittaa sitä arkuutta saada lievenemään kun se ottaa kipeetä. Mutta pikkuhiljaa ehkäpä


    • Anonyymi

      Kyllä varmaan kannattaa mennä lääkäriin, jos vaan uskallat kertoa siitä. Mutta toi venyttely on kyl tosi hyvä juttu ja on auttanut itelläkin

      • kiitos sullekkin vastauksesta. Ylemmässä viestissä vastasin niin sama vastaus sulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe