On se hienoa et nämä ns. paremmat merkit osaa.
Lue koeajo ja kedehdi kun Toyotakuskit katteelisina kuolaa vain parempia autoja. Kai Tojokuskit ymmärtää ettei he saa muuta kuin sääliä.
https://moottori.fi/koeajo/koeajo-hyundai-ioniq-5-n-sahkoautokin-paranee-vaihtamalla/
Toyota ei osaa tehdä hyvää autoa?
59
555
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta Toyota tekee autonsa halvimmalla ja silti hölmöt suomalaiset ostavat niitä ylihintaan, Hyvin Toyota on hoitanut mainettaan ja mainostustaan.
- Anonyymi
Toyota tekee kestäviä, viattomia ja pitkäikäisiä autoja. Tämän vuoksi Toyota on Suomessa suosituin automerkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tekee kestäviä, viattomia ja pitkäikäisiä autoja. Tämän vuoksi Toyota on Suomessa suosituin automerkki.
Se on sellainen asia että ei oteta selvää muista automerkeistä. Luulenpa vaan että Toyota kuskit on niin syvällä omassa kuplassaan ettäivät nää muuta kuin oman automerkkinsä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sellainen asia että ei oteta selvää muista automerkeistä. Luulenpa vaan että Toyota kuskit on niin syvällä omassa kuplassaan ettäivät nää muuta kuin oman automerkkinsä
Tieto kulkee nykyisin valon nopeudella. Tieto Toyotasta niinkuin muistakin merkeistä. Puskaradiosta tulee se luotettavin ja maksetuilta mainoslehdiltä sellainen tieto, mitä mainostaja haluaa ja mistä se maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieto kulkee nykyisin valon nopeudella. Tieto Toyotasta niinkuin muistakin merkeistä. Puskaradiosta tulee se luotettavin ja maksetuilta mainoslehdiltä sellainen tieto, mitä mainostaja haluaa ja mistä se maksaa.
Onhan Hyundai saanut paljon palkintoja mutta ihmiset vain ostaa muita merkkejä
Ulkomailla Hyundaita myydään todella paljon.
Hyundailla on paljon malleja mitä ei edes tuoda Suomeen
Hyundai on Kian emoyhtiö.
Maailman suurin laivanrakentaja.Valmistaa
todella kaikkea muutakin.
Valnistaa Linja-autoja kaivikoneita Kuorma!-autoja ym.ym. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tekee kestäviä, viattomia ja pitkäikäisiä autoja. Tämän vuoksi Toyota on Suomessa suosituin automerkki.
Ehkä pitkäikäisiä mutta romutetaan kuitenkin pienillä kilometrillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä pitkäikäisiä mutta romutetaan kuitenkin pienillä kilometrillä.
Enemmän niillä ajetaan kuin esim. Skodilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sellainen asia että ei oteta selvää muista automerkeistä. Luulenpa vaan että Toyota kuskit on niin syvällä omassa kuplassaan ettäivät nää muuta kuin oman automerkkinsä
No enpä tiedä....minä olen asunut Ruotsissa ja siellä Toyota on paljon arvostetumpi auto kuin Suomessa. Autojen hintaskaalakin kapeampi eli arvoauto ei kaukana Toyotan hinnasta. Toyota siis aika kallis auto Ruotsissa. Silti niitä on paljon siellä. Minulla on ollut 4 Volvoa, Saab, VW, Fiat ja 3 Tojoa. Tällä hetkellä ajan Toyotalla.
Niin isoa eroa en huomaa, mitä useilla palstoilla annetaan ymmärtää.
Suomessa on joku kunnallinen japsiautojen hyljeksintä ollut 1960 luvulta asti. Tämä, vaikka Japsit nyt kohtuu hyvin osaa valmistaa kaikkea muuta laadukasta. Eipä moottoripyöriäkään kovin moitita.
Meillä autovero tekee hinnoista suuremnan eron, kuin se oikeasti tehtaalla aikaansaadaan.
Minulla ei ole mitään Toyota intoa tai tarvetta mainostaa tai riisikupitella. Mielestäni laatua saa vain rahalla. Mutta Suomen vero on laittanut laadulle liian korkean hinnan.
Myös moottorin koko ratkaisee. Ja kun rajoitukset ovat luokkaa 120km/h niin pieninkin auto ylittää reilusti sen, mikä on sallittua.
Automiehet ovat aina merkkiuskollisia ja pitävät omaansa parhaana ja muita lytätään. Tällaista en nähnyt Ruotsissa. Heillä on aivan erilainen suhtautuminen autoon ja autoiluun. Kohteliaisuus on heillä tapana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä pitkäikäisiä mutta romutetaan kuitenkin pienillä kilometrillä.
No enpä tiiä. Olin Kanarialla. Siellä halpaa ajaa taksilla. Taksimiehet sanoivat, että kun auto on ajettu 300 tuhatta km, se on vasta sisäänajettu. Olivat pyörtyä kun kerroin, että meillä auto menee taksilla vaihtoon. No, katsoin taksien ajettuja kilometrejä. 750 tuhatta oli pienin lukema, isoin 1,3 miljoonaa km. Ja millä ne siellä enimmäkseen ajaa? No Toyota farmari Corollaa. Yhdessäkään autossa, ei mersussakaan ollut iskarit kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tekee kestäviä, viattomia ja pitkäikäisiä autoja. Tämän vuoksi Toyota on Suomessa suosituin automerkki.
Näinhän se. Mersut ja bemarit tekee kalliita ja kalliita on viatkin. Kohta menee tonni jos toinenkin vuodessa huoltoihin ja korjauksiin.
- Anonyymi
Trafi on julkaissut henkilöautojen mallikohtaiset katsastuksen vikatilastot viime vuodelta. Tilastoissa on nyt mukana myös keskimääräiset mallikohtaiset ajokilometrit.
Tilastoista selviää, että yksi merkki on vähävikaisuudessa ykkönen vuodesta toiseen, ja se on tietysti Toyota.- Anonyymi
Unohdit jostain syytä kopioida sen Trafin sivuilta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit jostain syytä kopioida sen Trafin sivuilta?
Senhän näkee tuolla tienpäällä. Aina, kun auto on tienposkessa konepelti pystyssä tai Hinausauton kyydissa..se on Saksalaisvalmistetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senhän näkee tuolla tienpäällä. Aina, kun auto on tienposkessa konepelti pystyssä tai Hinausauton kyydissa..se on Saksalaisvalmistetta.
Toyotat tuntuu viihtyvän korjaamolla ja seisovat kaupoissa odottamassa myyntiä.
Ei se mihinkään muutu.
Nettiautossa on myynnissä yli 290 Corollaa Vm 2023 ja uudempia!?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senhän näkee tuolla tienpäällä. Aina, kun auto on tienposkessa konepelti pystyssä tai Hinausauton kyydissa..se on Saksalaisvalmistetta.
Toyotat seisoo pihoissa ja sieltä hinataan korjaamolle.
- Anonyymi
Katsastustilasto ei tiedä kuinka paljon autoja on korjattu ennen katsastusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat tuntuu viihtyvän korjaamolla ja seisovat kaupoissa odottamassa myyntiä.
Ei se mihinkään muutu.
Nettiautossa on myynnissä yli 290 Corollaa Vm 2023 ja uudempia!?!Hihii, taas suollat täyttä tuubaa...
– Karrikoidusti voisi sanoa, että halutuin auto Baanassa on alle 200 000 km ajettu, vuoden 2018 hybridi-Toyota, Vähämaa sanoo.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/eafe4977-a043-4707-a896-07c799e56ddf - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, taas suollat täyttä tuubaa...
– Karrikoidusti voisi sanoa, että halutuin auto Baanassa on alle 200 000 km ajettu, vuoden 2018 hybridi-Toyota, Vähämaa sanoo.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/eafe4977-a043-4707-a896-07c799e56ddfEipä tuo kerro kuin uskosta menneeseen.
Paska auto ja vikoja riittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuo kerro kuin uskosta menneeseen.
Paska auto ja vikoja riittää.Tarkoitat tuolla luonnollisesti Vag Ag:n romuautoja.
- Anonyymi
Vähävikaisuus katsastuksessa ei kerro totuutta, tiedät sen ihan hyvin itsekin.
- Anonyymi
Töyota juttua tässä, muiden auto mobiilien ohessa.
Corolla on perus toyota !
https://youtu.be/i0_9Rz78sLw?si=hVdv7TRZeWxYpG4W- Anonyymi
Corolla on rämisevä ohutpeltinen ämpäri.
Ilmaisesta muoviämpäreistä kierrätetty sisustus.
Hyvä auto marjanpoimijoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla on rämisevä ohutpeltinen ämpäri.
Ilmaisesta muoviämpäreistä kierrätetty sisustus.
Hyvä auto marjanpoimijoille.Millä perusteella ohutpeltinen ja miten ulkokuoren pellin paksuus vaikutta johonkin (mihin)?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla on rämisevä ohutpeltinen ämpäri.
Ilmaisesta muoviämpäreistä kierrätetty sisustus.
Hyvä auto marjanpoimijoille.Lapsellinen mies kertakaikkiaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä perusteella ohutpeltinen ja miten ulkokuoren pellin paksuus vaikutta johonkin (mihin)?
Ei tainnut tulla pojulta vastausta...
- Anonyymi
Mutta Toyota tekee vastaavasti paljon paskaa ja huijauksia ennätysmäärin.
- Anonyymi
Tässä kun ilmeisesti on läsnä kaiken autoista tietäviä niin kertokaahan mikä olisi joka suhteessa parempi kuin RAV4 plugari mutta saman hintainen?
- Anonyymi
Pojat vain itkee mutta kun kysytään niin pakenevat paikalta. Pelkkiä trollaattoreita ovatten.
- Anonyymi
Kaikki muut vastaavat. Helppo vastaus.
- Anonyymi
Toyta vain huijaa eikä edes halua panostaa laatuun.
Eikä luotettavuus ole Toyotan ominaisuus.
Vikoja vain ei päästetä julkisuuteen.
Onneksi on automerkkejä mitkä ei tingi laafusta.- Anonyymi
Omkahtaiseten kokemusten perusteella eräs saksalaismerkki on se mikä ei panosta laatuun vaan vain laatuvaikutelmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omkahtaiseten kokemusten perusteella eräs saksalaismerkki on se mikä ei panosta laatuun vaan vain laatuvaikutelmaan.
Saksalaiset nimenomaan ovat laadukkaita. Niistä on pitkä omakohtainen kokemus. Toyotasta vain karmeat kokemukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalaiset nimenomaan ovat laadukkaita. Niistä on pitkä omakohtainen kokemus. Toyotasta vain karmeat kokemukset.
Miten se ilmenee? Päästöhuijauksina, DSG vikoina, alle 40tkm ajetuissa täytenä kansirempnttina "ikuisen" noppaketjun katkettua, kolaritilanteessa itsestään avautuvina takapenkin turvavöinä, softabugeina mitkä esti jopa ID.3 myynnin, vai jonain muuna?
Ehkä se ilmenee palavina autoina kuten BMW:llä oli dieselien kanssa tapana tai sitä ennen hajoavina jakopäinä.
Mutta jos germaanit on niin hyviä niin miksi asiaa pitää jatkuvasti toistella tojo-palstalla? Ehkä syy onkin se että ne onkin aika huonolaatuisia ja se iskee volkkaritrollaattorien egoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se ilmenee? Päästöhuijauksina, DSG vikoina, alle 40tkm ajetuissa täytenä kansirempnttina "ikuisen" noppaketjun katkettua, kolaritilanteessa itsestään avautuvina takapenkin turvavöinä, softabugeina mitkä esti jopa ID.3 myynnin, vai jonain muuna?
Ehkä se ilmenee palavina autoina kuten BMW:llä oli dieselien kanssa tapana tai sitä ennen hajoavina jakopäinä.
Mutta jos germaanit on niin hyviä niin miksi asiaa pitää jatkuvasti toistella tojo-palstalla? Ehkä syy onkin se että ne onkin aika huonolaatuisia ja se iskee volkkaritrollaattorien egoon.Poksvagen, klonksvagen, vikavagen, vilppivagen, vilunkivagen ja hitlerinkosto. Näillä ansioilla ynnämuut- kerhoon pääsee jo meillä Suomessa saamaan ansaittua sääliä. Merkin kaikki jo tietänevätkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poksvagen, klonksvagen, vikavagen, vilppivagen, vilunkivagen ja hitlerinkosto. Näillä ansioilla ynnämuut- kerhoon pääsee jo meillä Suomessa saamaan ansaittua sääliä. Merkin kaikki jo tietänevätkin?
Tuhnu, Tohjoloota, ruosteen kemiallinen merkki jne. Merkki tiedetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poksvagen, klonksvagen, vikavagen, vilppivagen, vilunkivagen ja hitlerinkosto. Näillä ansioilla ynnämuut- kerhoon pääsee jo meillä Suomessa saamaan ansaittua sääliä. Merkin kaikki jo tietänevätkin?
Mitä merkitystä on teknisellä kehityksellä kun ei Toyota osaa sitä siirtää myytäviin autoihin.
Fakta on se että muut merkit tekee parempia ja kestävämpiä autoja mitkä on parempia ajaa.
Ovat mukavampia (hiljaisempia) ergonomia on parempi. Maalipinta paksumpi ym ym ym
Tämä on niin loputon lista ettei tässä ole edes mitään järkevää syytä väitellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä merkitystä on teknisellä kehityksellä kun ei Toyota osaa sitä siirtää myytäviin autoihin.
Fakta on se että muut merkit tekee parempia ja kestävämpiä autoja mitkä on parempia ajaa.
Ovat mukavampia (hiljaisempia) ergonomia on parempi. Maalipinta paksumpi ym ym ym
Tämä on niin loputon lista ettei tässä ole edes mitään järkevää syytä väitellä.Muut merkit vs. Toyota jossa kansa on päättänyt Toyotan ylivoimaisesta ylivoimasta joka saa röllin pienen mielen panikoimaan. Kyllä kansa tietää....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhnu, Tohjoloota, ruosteen kemiallinen merkki jne. Merkki tiedetään.
Ylivoimaisen ykkösen menestystäkö kadehdit vai mitä? Toki merkki tiedetään ja tunnetaan kaikkialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivoimaisen ykkösen menestystäkö kadehdit vai mitä? Toki merkki tiedetään ja tunnetaan kaikkialla.
Kadehdin vain länsiautomerkkejä. En itäaasialaista halpatuotetta joka on suunnattu kehitysmaihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kadehdin vain länsiautomerkkejä. En itäaasialaista halpatuotetta joka on suunnattu kehitysmaihin.
Lapsiko siellä höpöttämässä jostain itäaasiasta . Ei tiedä että Toyotaa valmistetaan kaikilla asutuilla mantereilla ja joissakin saarissakin. Skodaa kyhäillään ainoastaan vanhassa neukkulan , varsovanliiton kommarimaassa, nyrkkipajassa, pääasiassa itäeuroopan tovereille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsiko siellä höpöttämässä jostain itäaasiasta . Ei tiedä että Toyotaa valmistetaan kaikilla asutuilla mantereilla ja joissakin saarissakin. Skodaa kyhäillään ainoastaan vanhassa neukkulan , varsovanliiton kommarimaassa, nyrkkipajassa, pääasiassa itäeuroopan tovereille!
Niin niitä Toyotia kyhätään esim. Turkissa pääasiassa Itä-Euroopan myyntiin ja Suomen entisille ladisteille. Skoda on taas myynnin kärjessä Länsi-Euroopan rikkaissa valtioissa, esim. Sveitsissä ja Luxenburgissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin niitä Toyotia kyhätään esim. Turkissa pääasiassa Itä-Euroopan myyntiin ja Suomen entisille ladisteille. Skoda on taas myynnin kärjessä Länsi-Euroopan rikkaissa valtioissa, esim. Sveitsissä ja Luxenburgissa.
Villi veikkaukseni on että skoda -da-da, vanhan kommarimaan sosialismin mahtavana saavutuksena on ihan ylivoimainen toverien ykkösmerkki punaisena. Melko hävettävä fakta! Ei kai oikeistolaisen keisarikunnan tuote ole hyväksyttävissä vasemman laidan kulkijoilla. En usko.
- Anonyymi
VAG konserni sijoitti jättisumman RIVIAN autotehtaaseen.
Et taida Yojomies edes ymmärtää mikä RIVIAN oikeasti on.
Tästä se selvii https://youtu.be/4TCtDkBYQ0g- Anonyymi
Mihin Toyta sijoittaa samaan aikaan kun VAG konserni sijoittaa PREMIUM automerkkiin?
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/bc1536a4-87f1-44b1-94c4-e50b57170c4e
- Anonyymi
Nyky volkkari on jokseenkin paska laadultaan. Ensimmäisen omistajan auto. Toisella menee viimeistään hermo vikoihin kun maksaa ne omasta pussistaan. Tämä on niin nähty. Ei enää koskaan saksalaista autoa.
- Anonyymi
Tojo loistaa myös autourheilupuolella niin menneessä kuin tulevassa ja mikä historia sillä onkaan.
- Anonyymi
Olisko ehdottaa RAV4 plugarille sellsita parempaa vaihtoehtoa, sellaista mikä on kaikessa parempi koska sellaisia ilmeisesti on vaikka kuinka paljon.
- Anonyymi
Kaikki muut merkit joilla on tarjota kilpailija RAVin luokkaan, aika helppo vastaus. Testit ja vertailut sen kertoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki muut merkit joilla on tarjota kilpailija RAVin luokkaan, aika helppo vastaus. Testit ja vertailut sen kertoo.
En löytänyt sellaista merkkiä kuin "kaikki muut merkit".
Eikö tämänyt olekaan niin helppo asia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki muut merkit joilla on tarjota kilpailija RAVin luokkaan, aika helppo vastaus. Testit ja vertailut sen kertoo.
Niin Ravista sanottiin talvitestissä " Hurja jatkaa kun meno käy hurjaksi"
- Anonyymi
Mua harmitaa ku tarfi kom julkisee ensi rekisterin kuuen päevän päästä mitä tehdä nyt jo nytte ku harmitaa?
- Anonyymi
On sulla ongelmat ja kuvitelmat.
- Anonyymi
Sanompa vaan, että uusi farkku-Corolla on lapsiperhekäyttöön täysin kelvoton auto. Se on matala lättänä ja siihen ei saa edes kunnollisia turvaistuimia. Siihen ei kertakaikkiaan mahdu kunnolla yhtään mitään. Tilasuunnittelu surkea, epäkäytännöllinen, suorastaan tyhmä. Pakko ostaa Eurooppalainen auto, PASSAT/SUPERB. Ne oikeasti tilavia autoja ja maksavat vain hieman enemmän kuin helvetin loukoksi paljastunut Rolla.
- Anonyymi
Toyota ei ole pitkään aikaa valmistanut lapsiperheille sopivia malleja. Avensiksen farkku oli hyvä lapsiperheauto, samoin aikoinaan Camryn farkku. Toyota lopetti kaikkien kunnollisten farkkujen valmistamisen ja väittää, että muka Rolla korvaa kaiken. Se on saatanallinen vale. Rollassa ei ole tilaa mihinkään. Muut merkit huomioivat lapsiperheetkin, mutta Toyota ei. Rollan Cross on myös heikko esitys. Sehän suuresta rengasmelusta kärsivä pintapelleilyyn tarkoitettu turhake. Tilaa ei ole tarjolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota ei ole pitkään aikaa valmistanut lapsiperheille sopivia malleja. Avensiksen farkku oli hyvä lapsiperheauto, samoin aikoinaan Camryn farkku. Toyota lopetti kaikkien kunnollisten farkkujen valmistamisen ja väittää, että muka Rolla korvaa kaiken. Se on saatanallinen vale. Rollassa ei ole tilaa mihinkään. Muut merkit huomioivat lapsiperheetkin, mutta Toyota ei. Rollan Cross on myös heikko esitys. Sehän suuresta rengasmelusta kärsivä pintapelleilyyn tarkoitettu turhake. Tilaa ei ole tarjolla.
Kyllä ne kiljukaulat saa tungettua vaikka 60-luvun kuplavolkkariin, niin tekivät ennnenkin. Nyt pitäisi kakaraperheellä olla 7-metrinen smurffibussi jossa vielä 2500 litran takaloota niille neljälle vasikan kokoiselle haisevalle kuolaavalle piskille.
- Anonyymi
Kylläpä taas suvereeni Toyota herättää kateutta.
- Anonyymi
No ei herätä kuin sääliä. Mutta on Toyotallakin sähköauto:
”Älä höngi tai auto huurtuu”, eli näin pilaat hiihtolomareissun Toyotan bZ4X:llä
Paras tapa pilata hiihtolomareissunsa Helsingistä Ouluun on tehdä se Toyotan bZ4X-sähköautolla, kirjoittaa kommentissaan Tekniikan Maailman kuvapäällikkö Mirva Kakko.
Toyotan ensimmäinen täyssähköauto on Tekniikan Maailman käyttötestissä ja koeajoissa osoittautunut ongelmalliseksi heikkojen latausominaisuuksiensa vuoksi, mistä lisää ainakin täällä ja täällä. Tässä on yksi tosielämän kertomus hiihtolomalomamatkasta bZ4X:llä:
SILLÄ AIKAA, kun äitini kotona käynnissä on suvun ristiseiskan mestaruuskisat, minä raaputan Limingantullin Prisman pihalla Toyotan sivulaseja paksusta jäästä – sisäpuolelta.
Laturi kertoo akkua olevan jäljellä 25 prosenttia, auto ilmoittaa toimintamatkaksi 22 kilometriä. Ulkona on 19 astetta pakkasta. Auto lataa ’hurjaa’ 41 kW vauhtia ja toivon, että viereen tuleva Tesla-kuski ei vilkaise laturin näyttöä, koska hävettää Toyotan hidas latausteho. Lataus 80 prosenttiin kestää tunnin ja 26 minuuttia.
Ja miksi sitten sivulasit ovat jäässä sisäpuolelta? Senkin kun tietäisi. Kolmen peräkkäisen ajopäivän jälkeen, kun kyydissä on ollut 3–4 henkilöä, en ole vielä löytänyt ilmastoinnista asetusta, jolla ne pysyisivät vapaana huurteesta tai jäästä silloin kun ulkona on ollut yli kymmenen astetta pakkasta. Tuulilasissa sentään on sähkövastus, mutta sitäkään ei viitsi pitää (jos edes pysyisi) koko ajan päällä, ettei se vaikuta toimintamatkaan. Ilman sähkövastusta tuulilasikin huurtuu yläosasta puoliväliin saakka.
(Samanlaisista ongelmista lämmityslaitteiden kanssa ovat kärsineet Toyotan autoista muutkin kuin bZ4X, muun muassa TM:n käyttötestissä ollut Yaris. Yariksessa huurtutumista voi helpottaa nostamalla automaatti-ilmastoinnin voimakkuutta perusasennosta tai kytkemään tuulilasin huurteenpoiston.)
Olimme jo ennen Prisman pihan myöhäisillan latausta joutuneet jättämään välistä sukulaisten kanssa suunnitellun Iso-Syötteen laskettelureissun, koska muiden aikatauluun ei sopinut kahden tunnin latailua matkalla. Murtomaahiihto ei riittänyt kirkastamaan teini-ikäisten mieltä, ja odotetun loman sijaan tilalle tuli karvas pettymys. Mutta hauskuutta oli tarjolla vielä monta tuntia paluumatkan muodossa.
OULUN PÄÄSSÄ oli 15 astetta pakkasta, kun lähdimme kotia kohti. Pakkanen vaikutti sekä toimintamatkan pituuteen että latausnopeuteen.
Olimme suunnitelleet matkan lataukset tarkasti ja sitä silmällä pitäen, että pääsisimme mahdollisimman pitkälle ennen kuin rajoitettu kolmas lataus alkaisi. Ei päästy. Edes 15 asteeseen laskettu sisälämpötila ei riittänyt viemään meitä suunnitellulle ensimmäiselle pikalaturille.
Lähtiessämme sieltä suunniteltu toinen pysähdys Jyväskylän Palokassa näytti olevan jo lähtiessä liian kaukana, mutta optimistisesti ajattelin, että nouseva lämpötila saisi toimintamatkan riittämään. Saimme eteemme suuren säiliörekan ja sen peesi tuntui antavan meille kuin lahjana lisää toimintamatkaa.
Eipä aikaakaan, kun kuului kammottava räjähdys ja säiliörekka jäi tien sivuun. Sen rengas räjähti! Tuli tunne, että universumikin on erimieltä Toyotan mahdollisuudesta sujuvaan kotimatkaan.
50 KILOMETRIÄ ennen Palokkaa otin lämmityslaitteen kokonaan pois päältä ja sain kolmanneksen lisää kilometrejä toimintamatkaan. Auto uhkasi taas jäätyä, mutta laitoimme lasten kanssa maskit suun eteen, ettei auto huuruuntuisi. Kun poika yritti kommentoida katsomaansa hauskaa videota, huusin jo hänen avatessaan suuta: ”Älä höngi tai auto huurtuu.”
Hiljaisuuden vallitessa matkamme eteni kuin unelma. Kunnes aikaisemmin täysin rekisteröintini ulkopuolelle jäänyt kilometrien mittainen ylämäki ennen Jyväskylää koitui Toyotan ja sen jäätyneen matkustajakunnan harmiksi. Auto nieli kolminkertaista nopeutta toimintamatkaa, ja lopulta jouduimme toimintamatkan näyttäessä kahta kilometriä kurvaamaan hakemaan 22 kW laturilta hätäapua.
Palokkaankin päästiin lopulta, Lahdessa ladattiin tunti 24 minuuttia. Kotiin päästiin, kun matkaa oli kestänyt 13 tuntia 9 minuuttia, joista latauksiin kului 4 tuntia 7 minuuttia.
Paska reissu, mutta tulipa tehtyä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei herätä kuin sääliä. Mutta on Toyotallakin sähköauto:
”Älä höngi tai auto huurtuu”, eli näin pilaat hiihtolomareissun Toyotan bZ4X:llä
Paras tapa pilata hiihtolomareissunsa Helsingistä Ouluun on tehdä se Toyotan bZ4X-sähköautolla, kirjoittaa kommentissaan Tekniikan Maailman kuvapäällikkö Mirva Kakko.
Toyotan ensimmäinen täyssähköauto on Tekniikan Maailman käyttötestissä ja koeajoissa osoittautunut ongelmalliseksi heikkojen latausominaisuuksiensa vuoksi, mistä lisää ainakin täällä ja täällä. Tässä on yksi tosielämän kertomus hiihtolomalomamatkasta bZ4X:llä:
SILLÄ AIKAA, kun äitini kotona käynnissä on suvun ristiseiskan mestaruuskisat, minä raaputan Limingantullin Prisman pihalla Toyotan sivulaseja paksusta jäästä – sisäpuolelta.
Laturi kertoo akkua olevan jäljellä 25 prosenttia, auto ilmoittaa toimintamatkaksi 22 kilometriä. Ulkona on 19 astetta pakkasta. Auto lataa ’hurjaa’ 41 kW vauhtia ja toivon, että viereen tuleva Tesla-kuski ei vilkaise laturin näyttöä, koska hävettää Toyotan hidas latausteho. Lataus 80 prosenttiin kestää tunnin ja 26 minuuttia.
Ja miksi sitten sivulasit ovat jäässä sisäpuolelta? Senkin kun tietäisi. Kolmen peräkkäisen ajopäivän jälkeen, kun kyydissä on ollut 3–4 henkilöä, en ole vielä löytänyt ilmastoinnista asetusta, jolla ne pysyisivät vapaana huurteesta tai jäästä silloin kun ulkona on ollut yli kymmenen astetta pakkasta. Tuulilasissa sentään on sähkövastus, mutta sitäkään ei viitsi pitää (jos edes pysyisi) koko ajan päällä, ettei se vaikuta toimintamatkaan. Ilman sähkövastusta tuulilasikin huurtuu yläosasta puoliväliin saakka.
(Samanlaisista ongelmista lämmityslaitteiden kanssa ovat kärsineet Toyotan autoista muutkin kuin bZ4X, muun muassa TM:n käyttötestissä ollut Yaris. Yariksessa huurtutumista voi helpottaa nostamalla automaatti-ilmastoinnin voimakkuutta perusasennosta tai kytkemään tuulilasin huurteenpoiston.)
Olimme jo ennen Prisman pihan myöhäisillan latausta joutuneet jättämään välistä sukulaisten kanssa suunnitellun Iso-Syötteen laskettelureissun, koska muiden aikatauluun ei sopinut kahden tunnin latailua matkalla. Murtomaahiihto ei riittänyt kirkastamaan teini-ikäisten mieltä, ja odotetun loman sijaan tilalle tuli karvas pettymys. Mutta hauskuutta oli tarjolla vielä monta tuntia paluumatkan muodossa.
OULUN PÄÄSSÄ oli 15 astetta pakkasta, kun lähdimme kotia kohti. Pakkanen vaikutti sekä toimintamatkan pituuteen että latausnopeuteen.
Olimme suunnitelleet matkan lataukset tarkasti ja sitä silmällä pitäen, että pääsisimme mahdollisimman pitkälle ennen kuin rajoitettu kolmas lataus alkaisi. Ei päästy. Edes 15 asteeseen laskettu sisälämpötila ei riittänyt viemään meitä suunnitellulle ensimmäiselle pikalaturille.
Lähtiessämme sieltä suunniteltu toinen pysähdys Jyväskylän Palokassa näytti olevan jo lähtiessä liian kaukana, mutta optimistisesti ajattelin, että nouseva lämpötila saisi toimintamatkan riittämään. Saimme eteemme suuren säiliörekan ja sen peesi tuntui antavan meille kuin lahjana lisää toimintamatkaa.
Eipä aikaakaan, kun kuului kammottava räjähdys ja säiliörekka jäi tien sivuun. Sen rengas räjähti! Tuli tunne, että universumikin on erimieltä Toyotan mahdollisuudesta sujuvaan kotimatkaan.
50 KILOMETRIÄ ennen Palokkaa otin lämmityslaitteen kokonaan pois päältä ja sain kolmanneksen lisää kilometrejä toimintamatkaan. Auto uhkasi taas jäätyä, mutta laitoimme lasten kanssa maskit suun eteen, ettei auto huuruuntuisi. Kun poika yritti kommentoida katsomaansa hauskaa videota, huusin jo hänen avatessaan suuta: ”Älä höngi tai auto huurtuu.”
Hiljaisuuden vallitessa matkamme eteni kuin unelma. Kunnes aikaisemmin täysin rekisteröintini ulkopuolelle jäänyt kilometrien mittainen ylämäki ennen Jyväskylää koitui Toyotan ja sen jäätyneen matkustajakunnan harmiksi. Auto nieli kolminkertaista nopeutta toimintamatkaa, ja lopulta jouduimme toimintamatkan näyttäessä kahta kilometriä kurvaamaan hakemaan 22 kW laturilta hätäapua.
Palokkaankin päästiin lopulta, Lahdessa ladattiin tunti 24 minuuttia. Kotiin päästiin, kun matkaa oli kestänyt 13 tuntia 9 minuuttia, joista latauksiin kului 4 tuntia 7 minuuttia.
Paska reissu, mutta tulipa tehtyä."Onhan tuo parempi kuin tesla, kuuluisa siperian juna.
TM:n Team Teslan kotimatka alkoi: Autossa oli ”kylmempi kuin Siperian junassa”!
Auton sisälämpötila asetettiin arvoon ”high”. Silti Teslan lasit huurtuivat ja miehillä autossa oli paikka paikoin melkoisen kylmä. Antti ajoi Teslaa lapaset kädessä.
”Mennessäni junalla Siperian halki Mongoliaan oli lämpimämpää kuin nyt Teslassa. Samovaarissa oli lämmintä vettä, ja muutenkin oli mukavaa”, muisteli Antti ajon aikana.
Sinne taisi teslaattori hyytyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo parempi kuin tesla, kuuluisa siperian juna.
TM:n Team Teslan kotimatka alkoi: Autossa oli ”kylmempi kuin Siperian junassa”!
Auton sisälämpötila asetettiin arvoon ”high”. Silti Teslan lasit huurtuivat ja miehillä autossa oli paikka paikoin melkoisen kylmä. Antti ajoi Teslaa lapaset kädessä.
”Mennessäni junalla Siperian halki Mongoliaan oli lämpimämpää kuin nyt Teslassa. Samovaarissa oli lämmintä vettä, ja muutenkin oli mukavaa”, muisteli Antti ajon aikana.
Sinne taisi teslaattori hyytyä.En ole koskaan ajanut pirkanmaalta lappiin, en Ähtäriä pohjoisemmaksi. En oikein näe mitään syytä miksi pitäisi ajaa 1000km päivässä.
Pitäisikö minun ostaa auto jonkun toisen tarpeiden perusteella.
Kannattaa muutes lukea Moottorilehdesä ollut 6 sähköauton vertailu. Testillä on pituutta 17 sivua ja siinä oikeasti avataan asioita. Ei se BZ niin kovin huono ole. Itseasiassa vallan mainio peli missä on tietysti omat vahvuudet ja heikkoudet niin kuin kaikissa muissakin autoissa. Sähköauton on myös auto eikä joku pitkän matkan talvilatausominaisuudet ole kuin pieni osa sitä autoa.
Mutta jos on päättänyt että haluaa olla trolli niin mikäpä siinä sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152101Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi822033- 1011357
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1301145Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771097Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen91064Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 61798
- 59741
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.244708