Akun latausasetuksissa on ollut valittavana maksimi 85%: lataus. Sitä olen käyttänyt jo kauan. Mutta kun joku virallinen päivitys tulee niin maksimi latausasetus sen jälkeen näyttää 80% eikä 85%:n asetusta ole enää koko valikossa. Jossain vaiheessa kuitenkin 85%:n asetus tulee takaisin uudestaan.
Ei sillä mitään merkitystä minulle ole mutta ihmetyttää moinen sekoilu. Onko joku muu huomannut saman?
Samsungilla sekavaa touhua
9
162
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä tuolla asetuksella ole suurta merkitystä koska puhelimen päivitykset kerkeää loppumaan kauan ennen kuin akku on vaihtokunnossa latasi sitä miten tahansa.
- Anonyymi
Päivityksistä viis! Puhelin kyllä kestää kauemmin kuin akku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivityksistä viis! Puhelin kyllä kestää kauemmin kuin akku.
Ei kestä. Vanhenee kauan ennen sitä..
- Anonyymi
Itse nyt sekoilet. One UI 6.1 -päivityksestä alkaen 85% rajoitus on muutettu 80% rajoitukseksi, ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole. Nykyään suositellaan, että tuona rajana pidetään nimenomaan 80% varaustasoa. Aiemmin ajateltiin, että akun suojaamiseksi 85% on riittävä, mutta sitä rajaa on nyt laskettu.
- Anonyymi
Lisäyksenä se, että jo jonkin aikaa tietotekniikkasivuilla on puhuttu, että akun suojaamiseksi parempi varaustason rajoitus on tuo 80% ja nyt se valinta on siis muutettu puhelimessa tuon suosituksen mukaiseksi.
- Anonyymi
Seuraavassa päivityksessä raja pudotetaan 75%:iin jne. Terveellisempää akun kannalta on ladata se aina täyteen.
- Anonyymi
Mitä vanhempi akku sen alhaisemmalle tasolle se pitääkin ladata.
Näin sanotaan amerikkalaisessa lehdessä. - Anonyymi
Vaan kun älypuhelinten päivitykset loppuu jo kauaa ennen akun huonontumista joten ei noilla asetuksilla ole yhtään mitään merkitystä..
- Anonyymi
Itse en koskaan lataa yliu 40%:iin. Sillei akku kestää näillä näkymin yli 10 vuotta kotimaisen asian tuntian mukaan..
Ainoa haitta että mitä useammin akkua lataa sitä nopeammin se kuluu. Akku ottaa maksimimäärän latauksia vastaan riippumatta siitä kuinka täyteen tai vähiin sen lataa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446