Pietariin maailman toiseksi korkein pilvenpiirtäjä 703 m

Anonyymi-ap

SPIEFissä allekirjoitettiin sopimus kahden Lakhta Centerin tornin rakentamisesta
Tulevien pilvenpiirtäjien korkeus Suomenlahden rannoilla on 703 ja 555 metriä


Pietarin kansainvälisen talousfoorumin paikalla kaupungin viranomaiset allekirjoittivat yhdessä Synergy JSC:n kanssa sopimuksen kahden pilvenpiirtäjän rakentamisesta Suomenlahden rantaan - Lakhta Center-2 ja Lakhta Center-3. Varakuvernööri Nikolai Lyntšenko ilmoitti asiasta Telegram-kanavallaan.

- Hanke luoda maailmanluokan monitoimikeskuksia, joiden korkeus on 703 ja 555 metriä, muuttaa kaupungin historiallisen esikaupungin tulevaisuuden bisnesalueeksi. Osana toteutusta luodaan kaikki tarvittava infrastruktuuri käyttämällä edistyneimmällä rakennusteknologioilla ja toteutetaan laadukas maisemointi”, Lyntšenko selvensi.


Muuten, tietoa Lakhta Center-2 pilvenpiirtäjän rakentamisesta Suomenlahden rannoille ilmestyi jo vuonna 2021. Rakennus tulee olemaan maailman toiseksi korkein Dubain Burj Khalifan jälkeen. Rakennuksen ulkokuoren oletetaan muodostuvan kierretyistä pylväistä ja itse pilvenpiirtäjästä löytyy kahdeksan 16 kerroksen osaa. Yhteensä torniin tulee 150 kerrosta.

Hieman myöhemmin tuli tiedoksi, että arkkitehtonista kokonaisuutta täydentää Lakhta Center-3, jonka korkeus on 555 metriä. Pilvenpiirtäjän odotetaan ilmestyvän eksponentiaalisen logaritmisen spiraalin muodossa.

Tällä hetkellä Lakhta-keskus, jonka korkeus on 462 metriä, sijaitsee Primorskyn alueella. Sen rakentaminen valmistui vuonna 2021. Tämä on julkinen ja liike-elämän kompleksi, jossa Gazprom-konsernin pääkonttori sijaitsee. Tällä hetkellä torni on sekä Venäjän että Euroopan korkein. Kompleksin kokonaiskustannusarvio oli 155 miljardia ruplaa.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siihen on sitten ohjuksilla hyvä tähtäillä.

    • Anonyymi

      Kun nyt saisivat lopullisesti valmiiksi edes sen ensimmäisen tornin ja sitä ympäröivän alueen. Vielä usean vuoden jälkeenkin alue on todella keskeneräinen varsinkin toimien kulkuyhteyksien ja parkkialueiden osalta. Viherrakentamisessa olisi myös toivomisen varaa.

      Nuo suunnitelmat kakkostornista (ovat ottaneet mallia Malesian Kuala Lumpurin kaksoistorneista) ovat olleet jo kauan olemassa, mutta ei Gazpromilla tai venäjällä ole osaamista tai varaa rakentaa niitä. Nytkin Gazprom tekee huikeaa miljardiluokan tappiota dollareissa ja euroissakin mitattuna ja venäläiset itse ovat myöntäneet että kestää ainakin vuoteen 2035 ennenkuin yhtiön kaasunvienti palaa vuoden 2022 tasolle.

      Eli saahan sitä Potemkinin kulisseja suunnitella, mutta toista tornia ei tulla rakentamaan kyllä vähään aikaan, jos koskaan. Vähän epäilyttää sen ensimmäisenkin perustojen kunto kun routa ja suomaa pari vuotta tekee rospuuttoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      149
      3044
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2102
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      92
      2087
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      2007
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1240
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      28
      1210
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1009
    Aihe