beattaBarbara
Joskus kauan, kauan sitten olin tullut ulkoisilta mailta kotisuomeen.
Jo Seutulaan laskeutuessa neitseellisen vihreät koivut tervehtivät tulijaa.
Juhannusaattona istuin junaan.
Liki tyhjässä junavaunussa kiisin läpi Suomen.
Juhannuskokot vaihtuivat silmissä panoraaman tavoin.
Tulenliekit yrittävät kiemurrella käärmetanssiaan kohti korkeutta.
Malleissa ja muodoissa löytyi, oli risua ja puuta, venettä pystyyn ja poikittain
eri arkkitehtuurien mukaan.
Niin montaa kokkoa en ole samana juhannusaattona sen jälkeen enää nähnyt.
Aurinko veitikkakin unohti mennä nukkumaan.
Se oli nykyajan termein sanottuna ns. elämysmatkailua.
Tunsin kesäyön sykkeen.
beataB ( kunhan muistelin…)
Erikoinen juhannus,
5
586
Vastaukset
- mumeli
Se oli 60 luvun alkua,olimme J:npäässä.Läksimme mieheni kanssa Vanhanklän niemeen juhannus kokolle.Ei siellä kulkenut mitään kyytiä ,vaan kävellen menimme ja eikösmitä vettärupesitulemaan oikein tosissaan,muttamennä piti.ku vielä Tapio Rautavaaran piti tulla sinne.Kokkoa emme nähneet ja emme myöskään Rautavaaraa.Tallustimme kuraisina ja vettä tippuvina kotia kohti.sen jälkeen ei tullut läehdettyä siellä kokoille.
- Hintriika
Elettiin 50-luvun alkupuolta. Asuttiin Lapissa ja oltiin isän ja äidin kanssa lähdössä Aavasaksalle keskiyön aurinkoa katsomaan. Äiti pakotti panemaan villahousut jalkaan! Melkein itkun kanssa ne puin ylleni. Vaan kyllä olin salaa äidille kiitollinen sitten yöllä. Eikä tainnut se keskiyön aurinkokaan näyttäytyä...
- kyllikki
Yoton yo Yyterin sannoilla 50-luvulla. Lavatanssit,valittin myos santojen kunigatar,hanesta tuli Miss Suomi ja Miss Europa.Komea juhannus kokko ihan merenrannassa.Yovyttiin teltassa,juhannuspaivana otettiin aurinkoa Yyterin sannoilla,ah se oli aikaa se.Sita vielakin muistelen haikeana taalla kaukana
- beataBabara*
Kyllä niitä villahousuja Suomen kesässä monesti kaipaa,
kun tuuli käy läpi uuden, ohuen kesähepenen.
Katselin ulos lämpimästä junanvaunusta,
ja vaaleanpunaisten silmälasien läpi.
Ja olin oikeesti onnellinen.
- 60-luvun opiskelija
Olin kesätöissä tehtaan porttivahtina. Se oli vielä sitä aikaa, kun juhannusta vietettiin sen "oikeana" päivänä keskellä viikkoakin. Minulle sattui juhannusvuoro, (mikä oli onnenpotku, koska juhannus oli kesän rahakkain päivä ja yö). Olin pitkässä päivä- ja yövuorossa, ja aamulla varhain soi puhelin. Firman toimitusjohtaja soitti Amerikasta. Hän pyysi puhelimeen jotakuta tehtaassa työskentelevää henkilöä. Vastasin, ettei asianomainen ole tänään töissä, kun tehdas on suljettu.
"MITÄ HELVETTIÄ SIELLÄ OIKEIN TAPAHTUU? MIKSI TEHDAS ON SULJETTU?", toimitusjohtaja huusi korvaani. Vastasin, että nyt on juhannuspäivän aamu.
No, hän oli vähän nolo ja sanoi soittavansa uudelleen arkipäivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192