on alkanut seksiasiat kiinnostamaan?
Minkä ikäisenä teidän lapsilla
13
5203
Vastaukset
- äityli
En tiedä minkäikäisenä alkoi kiinnostamaan, mutta seurustelun aloitti poikani 16-vuotiaana (siis vakavan), ja tyttöni 15-vuotiaana. Näiden kumppanien kanssa olivat molempien ekat kerrat. Poika seurusteli parisen vuotta ja tyttö seurustelee edelleen (nyt seurustelleet viitisen vuotta)
- yyy
Vanhempi poikani alkoi "seurustella" ala-asteelle mentyään. Seksi tuli kuvioihin mukaan 14-vuotiaana. Nuorempi poika viihtyy kotona eikä ole vielä kovinkaan kiinnostunut seksistä tai suerustelusta ja on 16-vuotias.
Ikä ei ole niinkään tärkeää, vaan valistus ja oma kehitys haluineen.
- hohhoijaa
hittoa meidän lasten asiat sulle kuuluvat?
- murkuilla
Kun lapsilla alkaa murros-ikä ja hormoonit alkavat jylläämään, niin seksikin alkaa kiinnostamaan. Se on tieteellisesti tutkittu. Poikien testosteroni tasot on murros-iässä korkeimmillaan ja heillä on seksi mielessä joka päivä tavalla tai toisella. Pojat katselevat salaa "tuhmia" lehtiä ja filmejä.
Valistus keskustelut ois hyvä käydä jo ennen tätä murkku-ikää. Sillä murkku ei ole kovin halukas keskustelemaan k.o. asiasta vanhempiensa kanssa mutta muistaa kyllä aiemman valistuksen. Koulussakin asia käsitellään nykyään jo viidennellä luokalla biologian tunneilla ja silloin on itsekkin hyvä keskustella lapsensa kanssa asiasta etukäteen, niin ei ole sitten yllättynyt yöllisistä syöksyistä jne. - Äiti
Kyllä nykykpäivän lapsia seksiasiat kinnostaa jo aika pienenä ja se on vaan fakta joka vanhempien kannattaa kyllä pitää mielessä vaikka kuinka haluaisi lastaan seksiltä "varjella". Ainakin itsetyydytys on tullut meidän tytöillä kuvioihin jo alle 10 vuoden iässä ja "poikaystäviä" on ollut jo ala-asteella. Meillä on ainakin otettu se periaate että lasten kanssa asiasta puhutaan jo aika nuorena ja hyvin on ainakin meillä asia hoitunut. Siinä iässä homma alkaa kuitenkin olla ajankohtainen halusi tai ei ja lisäksi ainakin meillä lasten suhtautuminen asiaan oli vielä siinä vaiheessa hyvin luonnollinen ja asioista kertominen oli varmasti helpompaa kuin pari vuotta myöhemmin jolloin lasten "itsenäisyys" alkaa olla jo aika vahva ja äidin kanssa asiasta puhuminen on noloa.
Meillä lapsille ostettiin seksikirja jota saivat omassa rauhassa tutkia ja seksistä jutellessa tehtiin selväksi että itsetyydytys on normaali ja hyvä tapa silloin kun siltä tuntuu mutta että poikien kanssa touhuaminen olisi hyvä jättää vanhemmalle iälle ja harkita mitä ja kenen kanssa tekee. Tytöt on nyt 13 ja 16 eikä kummallakaan ole ikinä ollut mitään sekoiluja asian suhteen ja edelleen molemmilla on hyvät suhteet äitiin. Nuorimmainen jopa edelleen saunassa kyselee yhtä ja toista ja välillä niin vaikeita että ei tahdo edes osata aina vastata.- Henriika
Mulla on 11V. tyttö, ja mä en voi ymmärtää sitä seksuaalista kiinnostusta tossa iässä!
Mä tiedän, että hän runkkaa, mutta en oo ottanut asiaa puheeksi. Ai, miksikö?
En osaa puhua asiasta sillä kielellä, eli voisitko auttaa, koska teillä ilmeisesti osataan kT:Henkaeskustella?! - Äiti itsekin
Henriika kirjoitti:
Mulla on 11V. tyttö, ja mä en voi ymmärtää sitä seksuaalista kiinnostusta tossa iässä!
Mä tiedän, että hän runkkaa, mutta en oo ottanut asiaa puheeksi. Ai, miksikö?
En osaa puhua asiasta sillä kielellä, eli voisitko auttaa, koska teillä ilmeisesti osataan kT:Henkaeskustella?!Olen 23.v. pienen pojan äiti ja kiinnostukseni heräsi,kun oma siskoni on murrosiässä.
Ihmettelen ja äimistelen,että miten tuon ikäiset TYTÖT tyydyttävät itseään??? Mistä he voivat tietää,mikä tuntuu hyvälle ja mitä pitää tehdä?? Laittaa epäilemään,että mistähän opit on opittu...
Muistan,että ekan kerran "opettelin"tyydyttämään itseäni(kun olin lukenut reginasta,miten se tehdään) 17-vuotiaana!!!!! Menetin neitsyyteni saman ikäisenä.
Kyllä vanhemmat hiukan "haiskahtaa" jos noin pikkuiset lapsoset "osaavat" hommat. - äiti myös
Äiti itsekin kirjoitti:
Olen 23.v. pienen pojan äiti ja kiinnostukseni heräsi,kun oma siskoni on murrosiässä.
Ihmettelen ja äimistelen,että miten tuon ikäiset TYTÖT tyydyttävät itseään??? Mistä he voivat tietää,mikä tuntuu hyvälle ja mitä pitää tehdä?? Laittaa epäilemään,että mistähän opit on opittu...
Muistan,että ekan kerran "opettelin"tyydyttämään itseäni(kun olin lukenut reginasta,miten se tehdään) 17-vuotiaana!!!!! Menetin neitsyyteni saman ikäisenä.
Kyllä vanhemmat hiukan "haiskahtaa" jos noin pikkuiset lapsoset "osaavat" hommat.lapsi ei välttämättä itse tiedosta tyydyttävänsä itseään. Termi viittaa niin suunniteltuun juttuun. Johan leikki-ikäinen voi toimia tavalla, joka sukuelinten kautta tuottaa hyvää oloa. Esim. leikkiä ratsastusleikkejä sohvan käsinojalla tai muuten "jympsyttää" itseään. Ei ole päiväkodissakaan tuntematon juttu. eikä se tarkoita että lapsen kehityksessä tai perheessä olisi jotain outoa. jos toiminta tuntuu muita häiritsevältä tai hallitsee lapsen leikkejä, voi lapsen varmaan ohjata toiseen leikkiin. Hypisteleehän pienet pojatkin pippeliään muulloinkin kuin pissillä käydessään.
- minna
Äiti itsekin kirjoitti:
Olen 23.v. pienen pojan äiti ja kiinnostukseni heräsi,kun oma siskoni on murrosiässä.
Kyllä vanhemmat hiukan "haiskahtaa" jos noin pikkuiset lapsoset "osaavat" hommat.Itse aloittelin itsetyydytyksen jo ala-asteen puolella, tuskin silloin tosin tiesin, mitä se edes oli.
"Mistä he voivat tietää,mikä tuntuu hyvälle ja mitä pitää tehdä??"
Jaa mistä sen tietää, että mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei? Tietysti sen tietää! Sen, että mitä "pitää" tehdä, oppii itse! Koskettelee niin, että tuntuu hyvältä, siinä se!
Pitäisin tuota 17-ikävuotta jopa hieman vanhana siihen nähden, ettei ole milloinkaan itsetyydyttänyt. Toki on eriasia, että saako sitä orgasmin vai onko se vain sellaista hiplausta yms. - ÄityskäiNEN
On vaikeet tajuta mite aikasin lapset/nuoret tyydyttää itteensä,mut mäki olin jotai 6-7 kun muistaakseni tyydytin ekaa kertaa! No panic,mutsit...
- 14-wee
mä tunnen monta 11-wee jätkää jotka parhaimmillaan runkkaa 3 kertaa päivässä. et noi jutut kiinnostaa aikasemmin ku arvaattekaan.. 14-weenä ehkä sit alkaa enemmän kiinnostaa oikeen tytön kanssa noi hommat!
- nisha
lastani alkoi kiinnostaamaan 11-vuotiaana
- Anonyymi
Tytöt ovat olleet aina kiinnostavia, mutta ala-asteen toisella luokalla oli jo tukalaa käyttää verkkareita. Kolmannelta luokalta lähtien ei voinut edes ajatella käyttävänsä verkkareita muuten kun liikuntatunnilla.
Ei varmaan tarvitse selittää miksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984