alkoi möly. Oletteko romaanit kuuroja, kun kaikki asiat pitää mylviä? Astioita on heiteltävä ja joka perkuleen liike tästä perheestä kuuluu asuntooni, vaikka en asu samassa rapussa; desibelit ovat sitä luokkaa. Asunto kai myyntiin, ei tuota mölyä jaksa kuunnella...
Taloyhtiöömme muutti romaniperhe ja
53
4144
Vastaukset
- mä vaan
sun täytyy muuttaa johonkin maaseudun rauhaan.. ja lopettaa valittäminen täällä.
- tavat ne pitää asukkaillaki...
Häiritsee mölyäminen muitakin varmasti.Eiköhän mölyäjille mielummin anneta lähtöpassit! Kyllä ihmisillä pitää asumisrauha olla. Itsekkään et tykkäisi että ympärivuorokauden kolataan ja mellastetaan!!
- mä vaan
tavat ne pitää asukkaillaki... kirjoitti:
Häiritsee mölyäminen muitakin varmasti.Eiköhän mölyäjille mielummin anneta lähtöpassit! Kyllä ihmisillä pitää asumisrauha olla. Itsekkään et tykkäisi että ympärivuorokauden kolataan ja mellastetaan!!
vaan valkoinen osapuoli tekee ryyppää ja räyhää. Sitten on eriksee jotain herneen vetäjiä
- romout
asuuko ne vuokralla vai onko ne tosiaan jotenkin onnistuneet hankkimaan oman asunnon?
- aahoohoo
Ja tuon perusteella kaikki romanit ovat sopeutumattomia kerrostaloasumiseen, niinkö?
Minä olen aikaisemmin kertonut, että seinänaapurinani on asunut kolme eri romaniperhettä ja mitään melua ja meteliä ei kuulunut koskaan.
Ystävällisiäkin olivat. Kun on ihmisten kanssa tekemisissä, niin kannattaa muistaa, että ystävälliseen sanaan vastataan aina ystävällisesti ja hymyyn vastataan hymyllä.
Voi olla, että ennakkoluuloisen ihmisen kuulo tavallaan herkistyy kuulemaan romanin äänen selvemmin, kuin toisten asukkaiden. Eli käytännössä romanien pitäisi olla kuin ku..., eikun pissa sukassa, niinkö?
Taloyhtiön järjestyssäännöistä poikkeamiset ilmoitetaan tietenkin asiaankuuluvalla tavalla.- lähes aina romaneita naapur...
Ei voi mitään, mun kokemus on eri.Jokapaikassa ovat aiheuttaneet metelöimällä ja sotkemalla yleisiä paikkoja kaaoksen.Yöllä alkaa rumba ja musiikin soitto. Aamu seitsämältä heille pitäisi olla hiirenhiljaista...
Naapurista haetaan millon mitäkin, ok jos ei ole jatkuvaa pummaamista.Mutta olipa kyse ruokatarvikkeista tai rahasta, mitään ei makseta takasin.Ikinä.Käytävissä poltetaan tupakkaa ja tumpit jää sinne.Saunavuoroilla mennään toisten vuoroille.Matot pestään saunassa ja jätetään ne sinne??!!! Tungetaan höperöiden tykö ja kupataan niiltä minkä keretään! Ja tätä on harrastaneet ihan vanhatkin!
Täälläpäin kiertelee vanha nainen kapakoita,ajaa "pimeetä taksia" ja voitte arvata että pari kilsaa tulee maksamaan enemmänkuin oikeilla takseilla. Muutama helmikin kyllä on tästä joukosta erottunut, ellen ole ollut sinisilmäinen.
Ja vielä, ne ukot on kovia ollu juoksemaan valkolaisakkojen vällyhin,mikä on kun "kotiruoka" ei tunnu kelpaavan. - poliisiasia
.......hymyyn vastataan hymyllä.....voi kristus sentään miten naiivi mahdat ollakkaan hyvä Arja. Tuon henkilön kuvaus mustalaisten (n.80-90% heistä) asumisesta kerrostalossa on aivan nappinsa kuvattu - HE TOIMIVAT JUURI NIIN-
Mene siinä sitten heille yöllä hymyilemään kun soittavat torviansa pihamaalla klo 01.30!!!!!!
Jep jep jep vaan. Muistan kuinka siskoni kerrankin itki aamulla kun oli mustalaisnaapuriensa takia valvonut KOKO yön ja piti vaan töihin jaksaa lähteä, mutta minkäs näille teet saatana? Hymyilet vai?????? - aahoohoo
poliisiasia kirjoitti:
.......hymyyn vastataan hymyllä.....voi kristus sentään miten naiivi mahdat ollakkaan hyvä Arja. Tuon henkilön kuvaus mustalaisten (n.80-90% heistä) asumisesta kerrostalossa on aivan nappinsa kuvattu - HE TOIMIVAT JUURI NIIN-
Mene siinä sitten heille yöllä hymyilemään kun soittavat torviansa pihamaalla klo 01.30!!!!!!
Jep jep jep vaan. Muistan kuinka siskoni kerrankin itki aamulla kun oli mustalaisnaapuriensa takia valvonut KOKO yön ja piti vaan töihin jaksaa lähteä, mutta minkäs näille teet saatana? Hymyilet vai??????nyt oli minun kokemukseni.
Naivihan minä, mutta useinmiten se toimii. - Huomannut oon
aahoohoo kirjoitti:
nyt oli minun kokemukseni.
Naivihan minä, mutta useinmiten se toimii.Alkkikset ja romanit tuntuu porukoivan kovasti yhdessä, johtuuko että ovat molemmat kuitenkin vähemmistöjä? So..
- Dharma
Huomannut oon kirjoitti:
Alkkikset ja romanit tuntuu porukoivan kovasti yhdessä, johtuuko että ovat molemmat kuitenkin vähemmistöjä? So..
luulisin
- ZiPPo
Dharma kirjoitti:
luulisin
vvvvvvvvvvv
- aahoohoo
Huomannut oon kirjoitti:
Alkkikset ja romanit tuntuu porukoivan kovasti yhdessä, johtuuko että ovat molemmat kuitenkin vähemmistöjä? So..
oikein tarkkaan mietit, niin itsekin ihmisenä kuulut vähemmistöön. Kysy nyt miten niin?
Tuskin minun käymisestäni romano -palstalla kannattaa vetää johtopäätöksiä ja yhtäläisyyksiä alkoholistien ja romanien välillä.
Tämä kiinnostus on aivan henkilökohtaista joskin monesti alkoholisteilla on suuri sydän.
Joku neropatti ehdotteli kiertoajelua romanien asuttamille seuduille. En tarvitse sitä, koska tiedän jo entuudestaan, ettei kukaan ihminen voi hyvin -70 -luvulla rakennetussa lähiössä. - akka
älä puhu paskaa suomen maassa!!!!!
- Huomenta vaan
aahoohoo kirjoitti:
oikein tarkkaan mietit, niin itsekin ihmisenä kuulut vähemmistöön. Kysy nyt miten niin?
Tuskin minun käymisestäni romano -palstalla kannattaa vetää johtopäätöksiä ja yhtäläisyyksiä alkoholistien ja romanien välillä.
Tämä kiinnostus on aivan henkilökohtaista joskin monesti alkoholisteilla on suuri sydän.
Joku neropatti ehdotteli kiertoajelua romanien asuttamille seuduille. En tarvitse sitä, koska tiedän jo entuudestaan, ettei kukaan ihminen voi hyvin -70 -luvulla rakennetussa lähiössä.Alkoholisteilla suuri sydän,hahaaah.Juu on koska ne kärsii siitä sydänlihaksen kasvusta jota vaikka viinakin tekee.
Ja että 70-luvulla rakennetut lähiöt syä ihmisen mieltä jos siellä asuu.Puhut kakkaa,ihan tosi.Ja vaikka asuisikin jossain missä on paljon rupuja,eihän niiden kanssa tarvia hengata.Mites kun niitä asuntoja, parempia siis, saavat sellaiset joilla on maksukykyä-ovat siis tehneet joskus elämässään jotain.
Ennenvanhaan vielä mustalaiset tekivätkin jotain,nyt niistä on tullut laiskoja.Poikkeuksia lukuunottamatta. - aahoohoo
Huomenta vaan kirjoitti:
Alkoholisteilla suuri sydän,hahaaah.Juu on koska ne kärsii siitä sydänlihaksen kasvusta jota vaikka viinakin tekee.
Ja että 70-luvulla rakennetut lähiöt syä ihmisen mieltä jos siellä asuu.Puhut kakkaa,ihan tosi.Ja vaikka asuisikin jossain missä on paljon rupuja,eihän niiden kanssa tarvia hengata.Mites kun niitä asuntoja, parempia siis, saavat sellaiset joilla on maksukykyä-ovat siis tehneet joskus elämässään jotain.
Ennenvanhaan vielä mustalaiset tekivätkin jotain,nyt niistä on tullut laiskoja.Poikkeuksia lukuunottamatta.Jokaisessa maapallon kolkassa ihmistenvälinen rakentava kanssakäyminen alkaa niin yksinkertaisesta asiasta, kuin tervehtimisestä aina tavattaessa ja varsinkin silloin, jos asutaan samassa talossa.
Millään keinoin et saa minun päästäni ajettua sitä viisautta, että ihminen kohtelee sinua samalla tavoin, kun itse kohtelet toista. Piste.
On tutkimuksilla todettu tosiasia, että ihmisten viihtyvyyteen ja ympäristöstä huolehtimiseen vaikuttaa maisema. Toisen kerrostalon harmaa seinä ei kohenna kenenkää mielialaa vaan masentaa.
Puutun tuohon rupu -sanaan vielä siteeraamalla vanhaa suomalaista kansanviisautta: kyllä susi suden tuntee. - vuokranantaja
aahoohoo kirjoitti:
Naivihan minä, mutta useinmiten se toimii.Laitanpa minäkin tähän oman kokemukseni!
Aikoinaan omistimme kerrostalokaksion ja vuokrasimme sen (ilman ennakkoluuloja) mustalaisille.
Mustalaisrouva näytti paperia, jossa oli sopimus, että sosiaalihuolto maksaa kaikki vuokrat.
Sinisilmäisinä uskoimme kaiken olevan ihan ok ja näin mustalaisäiti lapsineen pääsi muuttamaan asuntoomme.
Ensimmäisen kuukauden vuokra tulikin tilille ihan niinkuin pitikin, mutta seuraavia ei näkynyt enään.
Paikanpäälle mentyämme saimme kuulla naapureilta, kuinka häiritsevää mustalaisen eläminen talossa oli ollut....alaoven ikkunat rikottu ja metelöinti jatkunut öisin yms.
Muut asukkaat valittivat, kun asunnossamme olikin asunut ilmeisesti puoli sukua, vaikka vain äidille ja kahdelle lapselle asuntomme vuokrasimmekin.
Useita kertoja saimme käydä postiluukusta tiputtamassa viestin, jossa halusimme purkaa vuokrasopimuksen mutta silti meni useampi kuukausi, ennenkuin saimme arvon vuorkalaiset pihalle.
Ainoa hyvä asia oli, että vaikka vuorat jäivätkin saamatta niin asunto oli kuitenkin kutakuinkin ehjänä, eikä paikkoja siellä ollut rikottu!
Kuitenkin päätimme, ettei enää koskaan romanivuokralaisia...millään lappusilla, niihin ei voi luottaa! - edelliseen palatakseni
aahoohoo kirjoitti:
Jokaisessa maapallon kolkassa ihmistenvälinen rakentava kanssakäyminen alkaa niin yksinkertaisesta asiasta, kuin tervehtimisestä aina tavattaessa ja varsinkin silloin, jos asutaan samassa talossa.
Millään keinoin et saa minun päästäni ajettua sitä viisautta, että ihminen kohtelee sinua samalla tavoin, kun itse kohtelet toista. Piste.
On tutkimuksilla todettu tosiasia, että ihmisten viihtyvyyteen ja ympäristöstä huolehtimiseen vaikuttaa maisema. Toisen kerrostalon harmaa seinä ei kohenna kenenkää mielialaa vaan masentaa.
Puutun tuohon rupu -sanaan vielä siteeraamalla vanhaa suomalaista kansanviisautta: kyllä susi suden tuntee.Ei vielä tervehtimällä mitään aikaseksi saa, alku sekin mutta taas toden nähtynä siteeraan että "susi lampaan vaatteissa" tajuatko?
Äläkä heittäydy vainoharhaiseksi, kukaan ei ole sinun mieltäs kääntämässä, mahdotonta sukeltaa toisen päähän ja deletoida siellä.Vaikka kyllähän se tietty joissain tapauksissa voisi onnistuakkin...
Ja se kerrostalon harmaa seinä, kuka nyt ikkunassa kyttää jatkuvasti? Vaikka sitä seinää, ihmisellä on jo huonosti, jos masikseen asti kattelee seinää...
Ja siksi toisekseen, ihminen ottaa maksukykyään vastaavan asunnon, kaikkihan haluaisivat tietenkin paikan auringossa,eikö?
Ja nyt heitti yli, miten tuo sana rupu liittyy tuohon susi juttuun.Sanoinhan että rupusakkiin ei tarvi uittautua, ei tarvia olla ite samaa kastia kun sellasen linnun tunnistaa...
Tässä tunnistusvinkkejä:
Ellun kana (Callina bohemiae)
On huoleton eläjä, joka kuuluu kantturakoipisten heimoon. Ei muni eikä kotkota. Suo lämpöä harakoillekin. Tavataan yleisesti miltei kaikkialla maailmassa
tai
Viskisieppo (Ballandines preferae)
Kuuluu humalahakuisten heimoon. Syntynyt evoluution tuloksena kännikalasta. Saapunut Suomeen Pohjanmaan kautta. Ääntelee toistuvasti hik. On pontikan serkku
Siipiveikko (Auervarae huijaeus)
On käkien etäinen sukulainen, selkärangattomien alalajeista alhaisin. Vaeltelee toisinaan viskisieppoparvissa. Hämää lipevällä ääntelyllään erityisesti sellaisen naaraan, jolla on iso pesämuna
Ja hyvää perjantaita toivotellen! Kukkuu... - Kukkuu vielä
aahoohoo kirjoitti:
Jokaisessa maapallon kolkassa ihmistenvälinen rakentava kanssakäyminen alkaa niin yksinkertaisesta asiasta, kuin tervehtimisestä aina tavattaessa ja varsinkin silloin, jos asutaan samassa talossa.
Puutun tuohon rupu -sanaan vielä siteeraamalla vanhaa suomalaista kansanviisautta: kyllä susi suden tuntee.Voi ihminen hyvä, viisautesi että kuin kohtelet ihmisiä, niin hekin sinua - ei päde! Ystävällinen ihminen joka vippailee sulle, ruokkii, antaa katon pään päälle jne. Tämä hyvää saanut tulee ja pöllii sulta vaikka mitä ja kaiken huipuksi valehtelee vastaan, mikäli eduksi itselleen.
Oleppa liian sinisilmäinen, ihan varmasti maksat vielä laskun siitä hyveestä! Maailma ei ole ihan niin ruusunpunainen kuin sinä näköjään kuvittelet.
Arvaa vaan onko vaikea elää sellaisessa porukassa, jossa on paljon ulkokultaista ja teeskentelevää touhua.Sellanen sen tietää joka on siinä sisällä. Vaan turpansa on kiinni pidettävä vaikka tekisi mieli puuttua. - mä vaan
vuokranantaja kirjoitti:
Laitanpa minäkin tähän oman kokemukseni!
Aikoinaan omistimme kerrostalokaksion ja vuokrasimme sen (ilman ennakkoluuloja) mustalaisille.
Mustalaisrouva näytti paperia, jossa oli sopimus, että sosiaalihuolto maksaa kaikki vuokrat.
Sinisilmäisinä uskoimme kaiken olevan ihan ok ja näin mustalaisäiti lapsineen pääsi muuttamaan asuntoomme.
Ensimmäisen kuukauden vuokra tulikin tilille ihan niinkuin pitikin, mutta seuraavia ei näkynyt enään.
Paikanpäälle mentyämme saimme kuulla naapureilta, kuinka häiritsevää mustalaisen eläminen talossa oli ollut....alaoven ikkunat rikottu ja metelöinti jatkunut öisin yms.
Muut asukkaat valittivat, kun asunnossamme olikin asunut ilmeisesti puoli sukua, vaikka vain äidille ja kahdelle lapselle asuntomme vuokrasimmekin.
Useita kertoja saimme käydä postiluukusta tiputtamassa viestin, jossa halusimme purkaa vuokrasopimuksen mutta silti meni useampi kuukausi, ennenkuin saimme arvon vuorkalaiset pihalle.
Ainoa hyvä asia oli, että vaikka vuorat jäivätkin saamatta niin asunto oli kuitenkin kutakuinkin ehjänä, eikä paikkoja siellä ollut rikottu!
Kuitenkin päätimme, ettei enää koskaan romanivuokralaisia...millään lappusilla, niihin ei voi luottaa!Olen pahoillani tapauksesta.
- Minä vaan
Kiitos kaunis sinulle...Olet havainnut että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan...10 pistettä sinulle ja oikeen hyvää ja kaunista kesää.
- Minä vain
poliisiasia kirjoitti:
Jep jep jep vaan. Muistan kuinka siskoni kerrankin itki aamulla kun oli mustalaisnaapuriensa takia valvonut KOKO yön ja piti vaan töihin jaksaa lähteä, mutta minkäs näille teet saatana? Hymyilet vai??????Voi sun mongooli sisko parkaa ...Toivottavasti kerkes töihin että sai tienattua lisää verorahoja meille köyhille mustalaisille jota voimme sitten sossussa pyytää...Sä oot typerä mongooli apina joita ei tarviis olla olemassa laisinkaan...Toivottavasti ei kukaan mustalainen ikinä ikinä ikinä tuu sun naapuriksi sillä sulla olis ikävä muuttaa sen jälkeen...heh heh heh
- Minä vain
aahoohoo kirjoitti:
Naivihan minä, mutta useinmiten se toimii.Mongooli apina sä oot...Rasistinen paskaläjä.
- aahoohoo
Minä vain kirjoitti:
Mongooli apina sä oot...Rasistinen paskaläjä.
rasistisella paskaläjällä tarkoitat minua, niin ei voi enempää mennä harhaan.
Sattumoisin asia on päinvastoin. - aahoohoo
Minä vaan kirjoitti:
Kiitos kaunis sinulle...Olet havainnut että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan...10 pistettä sinulle ja oikeen hyvää ja kaunista kesää.
juitsut sinullekin.
Ei oo kesän voittanutta! - näkyy
aahoohoo kirjoitti:
juitsut sinullekin.
Ei oo kesän voittanutta!läpi...pelle mikä pelle.
t.me - aahoohoo
näkyy kirjoitti:
läpi...pelle mikä pelle.
t.mehyvä tapa.
- koskaan
aahoohoo kirjoitti:
hyvä tapa.
oletko koskaan edes tavannut romania,mene hyvä ihminen niitten kanssa keskusteleen markettien invapaikoille ja sano heille että älkää hyvät hyssykät ajako niitä kulkuneuvojanne invapaikoille,ne kuuluu LIIKUNTAVAMMAISILLE ihmisille,kerro sitten palautteesi tälle palstalle kuin sun kävi!!
- mene niitten porukkaan asumaan
koskaan kirjoitti:
oletko koskaan edes tavannut romania,mene hyvä ihminen niitten kanssa keskusteleen markettien invapaikoille ja sano heille että älkää hyvät hyssykät ajako niitä kulkuneuvojanne invapaikoille,ne kuuluu LIIKUNTAVAMMAISILLE ihmisille,kerro sitten palautteesi tälle palstalle kuin sun kävi!!
Mee asumaan samoihin porukoihin, alkaa luulot karista.Ne hyvä tavat häviää hetikun ovi suljetaan, ulkokultaisuutta koko touhu, aika monella.
Ja erilaisuutta ei suvaita, niinettä esim.valkolais-romani parin valkolaisnainen pukeutuisi pitkiin housuihin tai puolihameeseen, saa kyllä kuulla kunniansa.Kyllähän mustalaishame pukee ketä tahansa, siis vartalonmallilla ei ole väliä. Itseasiassa hame on armollinen paksupeffaisille,isomahaisille,vääräsäärisille ja muuten vaan huonokroppaisille. Kaikki peittyy.
Niin, mustalaishame pukee niikun pukee, mutta valkolainen joka pakotetaan johonkin mukaelevaan rättiin, voi näyttää ihan junttitantalta.Ja ehkä hälle sopisikin paremmin lyhyt hame tai sitten jopa mageet pitkät housut.
Meitin kulmilla on useampi romaninainen joka on heittänyt hameet hel......iin ja kulkevat ihan tavallisissa kaajeen vaatteissa, samoin heidän tyttölapset.Muutamalla villikolla on lävistyksiäkin ja tulipunainen lyhyt tukka!! Nasee näky,oikeesti se tyttö on Kaunis.Farkuista ja lävistyksistä huolimatta.
Eksyipä aiheesta...mene aahoohoo asuun porukkaan ja viikko ei riitä, tulet yllättymään kuinka sinisilmäinen olet.Uskot kaiken paskan mitä sulle syötetään. - valkolaine(N)
mene niitten porukkaan asumaan kirjoitti:
Mee asumaan samoihin porukoihin, alkaa luulot karista.Ne hyvä tavat häviää hetikun ovi suljetaan, ulkokultaisuutta koko touhu, aika monella.
Ja erilaisuutta ei suvaita, niinettä esim.valkolais-romani parin valkolaisnainen pukeutuisi pitkiin housuihin tai puolihameeseen, saa kyllä kuulla kunniansa.Kyllähän mustalaishame pukee ketä tahansa, siis vartalonmallilla ei ole väliä. Itseasiassa hame on armollinen paksupeffaisille,isomahaisille,vääräsäärisille ja muuten vaan huonokroppaisille. Kaikki peittyy.
Niin, mustalaishame pukee niikun pukee, mutta valkolainen joka pakotetaan johonkin mukaelevaan rättiin, voi näyttää ihan junttitantalta.Ja ehkä hälle sopisikin paremmin lyhyt hame tai sitten jopa mageet pitkät housut.
Meitin kulmilla on useampi romaninainen joka on heittänyt hameet hel......iin ja kulkevat ihan tavallisissa kaajeen vaatteissa, samoin heidän tyttölapset.Muutamalla villikolla on lävistyksiäkin ja tulipunainen lyhyt tukka!! Nasee näky,oikeesti se tyttö on Kaunis.Farkuista ja lävistyksistä huolimatta.
Eksyipä aiheesta...mene aahoohoo asuun porukkaan ja viikko ei riitä, tulet yllättymään kuinka sinisilmäinen olet.Uskot kaiken paskan mitä sulle syötetään.mikset kerro lisää niistä ulkokultauksista niin ei tarvi kenenkään tuppautua mihinkään porukoihin.
- matti punkari
vuokranantaja kirjoitti:
Laitanpa minäkin tähän oman kokemukseni!
Kuitenkin päätimme, ettei enää koskaan romanivuokralaisia...millään lappusilla, niihin ei voi luottaa!olen omistanut vuokrattavia asuntoja vuodesta 1968,enimmilään huoneistoja on ollut 32kpl, olen vuokrannut myös romani perheille asuntoja.ero vuokralaisten suhteen ovat olleet suuria,etenkin siisteys romaneitten ja muiden suhteen on romaneitten eduksi huikea. vuokranantajana minulla on hyvä kuva romaneista, ei ole tarvinnut täysremonttia heidän jäljiltään tehdä, usein kyllä muiden kyllä.
- siinä muutama
poliisiasia kirjoitti:
Jep jep jep vaan. Muistan kuinka siskoni kerrankin itki aamulla kun oli mustalaisnaapuriensa takia valvonut KOKO yön ja piti vaan töihin jaksaa lähteä, mutta minkäs näille teet saatana? Hymyilet vai??????Niin, me olemme suomenmaan NS: KAUHU.!!! Hyvin te osaatte meidä morkata. Mistä hän se johtuu ? Vastaan itse omaan kysymykseen. Valkosilla kansoilla on yleinen perinne sairaus K-A-D-E-U-S . Se on kamala tauti, Siihen ei ole vielä lääketiede, keksinyt vielä mitään lääkettä. Ja tuskin tule ikinä siihen tautiin keksimään.
Niin,- mitä yhdeyttä on ruotsalaisella valkoisella rotulla, ja suomalaisella rotulla ? Sama on sairaus heillä.
Mistä he ovat kateellisia meille ? Pärjäämme paremmin kuin he. Meillä on komeimat, puhtaammat asunnot kuin, heillä.
Meillä on hienoimmat huonekalut, kuin heillä.
Meillä on paremmat autot, kuin heillä.
Meillä on enemmä ruokaa kaapissa, kuin heillä.
Meillä on hienoimmat vaatteet ,kuin heillä. (tuulipuvut)
Emme ole leipäjonossa, niin kuin he.
Meillä on enemmän rahaa, kuin heillä.
Osamme hommata paremmin rahaa, kuin he.(työn teko ei kuulu meille )
Meillä on enemmä järkiä kuin, heillä.(olemme viisaampia, kuin he)
Osaamme paremmin narrata paremmin narrata hölmöiltä rahaa, kuin he (puhuttaa)
Meillä on suonissamme parempaa verta, kuin heillä(mongoli, metsäkansa)
Osaamme paremmin varastaa, kuin he.(emme jää niin useasti kiini)
Olemme puhtaampia kuin he (näytätte perseenne joka paikassa , teillä ei ole mitään moralia)
Osamme elämisen taidon. (olette tyhmiä houkkia)(haisette pahalle, litkitte kaljaa, kuin pesusieni, kiroilette, teillä on aina vittu sana suussa, sekä saatana ) - dfgthyujio
koskaan kirjoitti:
Onneks ne valkolaiset ei aja koskaan invapaikoille ilman asianmukaista lupaa hohhoijaa
- Äkäinen akka
Tämä on huomattu lukemattomissa eri tilanteissa: romanit ei kunnioita yhtään yleisiä sääntöjä! Autolla ajetaan kaupan eteen ja meidän taloyhtiössä ulko-oven eteen. Kerran romanien sukulaiset tulivat kyläilemään ja ajoivat matkailuautolla nurmikolle ja pistivät pystyyn ihan oikean mustalaisleirin!
Roskat heitellään maahan ja ihan vasta näin kun romanimies pyyhki räkänsä bussin penkkiin. Että se siitä siisteydestä.
Jos te ette yhtään osaa käyttäytyä, niin ei tarvitse ihmetellä, miksei teitä oteta töihin.- Äkainen akka
mainita, että kopsasin tän tuolta viestiketjusta "mielipiteenne varastelusta" anteeksi kopsaus!
- gipsykunkelikank
pyrkii lisää romaneja ja me, pääväestön olisi heidät elätettävä. Jos oppisivat elämään tavoille ja edes siivoamaan jätöksensä, mutta ei käy heiltä edes se. Olisi hyvä, jos jo täällä olevat romanit heti tarjoaisivat asuintilaa omista (sosiaalihuolto) asunnoistaan näille heimolaisilleen, poloisille romaneille kakaroineen, jotka
Euroopasta tänne pyrkivät "sorrettuina ja ahdisteltuina" kotimaistaan. Heh, katsotaan koittaako se päivä...
- ???????????
siis et asu ees samassa rapussa ?????? siinä tapauksessa sinun kannattaisi ehkö ruveta miettimään josko se tulis AINA niin HILJAISILTA suomalaisilta ( mikä on tunnettua ulkomailla asti kun suomi poika saa pullon viinaa... ) ???? mietipä kaks kertaa ennenkuin kirjotat...
- Oikeusk.
Ostakaa osake sellaisesta talosta jossa säännöissä lukee LUNASTUSLAUSEKE.Sinne ei mustalaisilla ole asiaa.
- Hyvä suunta?
Ainoa vaihtoehto on muuttaa pois. Nämä ovat niin tarkkaan yhteiskunnan hyysäämiä että muita vaihtoehtoja ei käytännössä ole.
Kehitys Suomessa on menossa täsmälleen samaan suuntaan kuin muuallakin Euroopassa. Syntyy slummeja joissa elelevät romanit, kelaperäiset maahanmuuttajat, spurgut ja narkkarit, yhteiskunnan kustannuksella. Töissäkäyvät asuvat sitten muualla, omalla kustannuksellaan - eli käytännössä maksavat verojen kautta koko porukan kulut. - tohtorisetä
olipas vatsavaivaisten valitusketjuke PHYI
- Ventin Vihtori
Mulla ei ole kokemusta romaneista naapureina, joten en osaa sitä asiaa kommentoida. Mutta mitä tuohon 70-luvun lähiöarkkitehtuuriin tulee, niin se on kyllä todella masentavaa. Onneksi ei ole semmoisessa ympäristössä tarvinnut asua muutakuin joskus opiskeluaikoina, mutta silloinkin se tuntui jotenkin todella ankealta. Ja niissä taloissa sentään asui nuoria, eläväisiä ja mukavia ihmisiä. Nykyään kun vielä monissa kaupungeissa on lähiöistä lopetettu monia palveluita ja toimintoja, niin se ankeus vaan kasvaa entisestään. Kaupunkirakenne on mennyt semmoiseksi, että esim. monet kauppaliikkeet ovat hävinneet sekä keskustoista että lähiöistä. Nykyään ne sijaitsevat kaupungin liepeillä jossain pellolla tai teollisuusalueen kupeessa. Semmoinen järjestely onkin omiaan parantamaan kaupunkiviihtyvyyttä.
Tuossa aiemmin todettiin, että kukin hankkii maksukykyään vastaavan asunnon. Varmastikin näin, mutta sitä maksukykyä vaan täytyy olla nykyhinnoilla aivan helkkaristi jos meinaa hankkia "hyvän" kämpän "hyvältä" alueelta. Vuokratasokin on esim. pääkaupunkiseudulla helkkarinmoinen. Ja omistusasuntoa jos meinaa hankkia, niin sitä on sitten ihan järkyttävän lainan kanssa naimisissa. Että kyllä niissä lähiöissä joutuu asumaan moni ihan "kunnon ihminen" pelkästään taloudellisten realiteettien vuoksi. - entinen naapuri
Tässä vähän erilaista näkökulmaa asioihin. Itse en ainakaan ole romaneille kateellinen mistään. Aivan samat asiat on itselläkin mitä heillä. Ihmettelen tätä hokemista kateudesta, kun omasta mielestäni romanit juuri itse ovat toisilleen todella kateellisia ja muutenkin riitaista porukkaa.
Tässä vähän vasta-argumentteja nimimerkin "siinä muutama" kirjoitukseen
"Mistä he ovat kateellisia meille ? Pärjäämme paremmin kuin he. Meillä on komeimat, puhtaammat asunnot kuin, heillä.
Meillä on hienoimmat huonekalut, kuin heillä.
Meillä on paremmat autot, kuin heillä."
- Useimmilla tuntemillani ihmisillä on ihan puhtaat asunnot, tarkoituksenmukaiset huonekalut ja autot. Sitten on näitä joilla on vähän hienompaa, ihan vaan halusta sisustaa tai edustaa ulospäin jne. Ja sitten näitä mattimeikäläisiä joilla asiat kunnossa mutta ei mitään glamouria, koska ei ole mitään kiinnostusta sisustaa jotenkin mukahienosti tai ajella "hienoilla" autoilla. Miten joku ketä ei prameilu kiinnosta olisi prameilusta kateellinen?
"Meillä on enemmä ruokaa kaapissa, kuin heillä."
- :D tää ei varmaan tarvitse vasta-argumenttia
"Meillä on hienoimmat vaatteet ,kuin heillä. (tuulipuvut)"
- Se on ihan mielipidekysymys minkälaisista vaatteista pitää. Itse en pidä mekoista enkä siis sellaista haluaisi vaikka se olisi maksanut kuinka paljon. Samaten en tunne yhtään samanikäistä nuorta miestä joka viihtyisi suorissa housuissa, vaan ihan itse valitsevat perusfarkut vaikka rahaa olisi mihin.
En myöskään ymmärrä mitä pahaa on tuulipuvuissa, koska itse ainakin lenkitän koiraani muuallakin kuin takapihalla ja käyn vaeltamassa. Ei sinne korkkareissa ja mekossa lähdetä.
"Emme ole leipäjonossa, niin kuin he."
- suomalainen köyhä on mielummin leipäjonossa kun varastaa, turha siis haukkua moraalittomaksi. Leipäjonot myös ruuan haaskuun vuoksi hyödyllisiä.
Meillä on enemmän rahaa, kuin heillä. Leipäjonosta saat ruoan varmasti, entä jos jäät varastamisesta kiinni? Jäät ilman ja mitäs sitten se vanha mummeli tekee, menee takaisin varkaisiin No ei taida jaksaa, hyvä jos on sitten bussiraha asemalta kotiin.
"Osamme hommata paremmin rahaa, kuin he.(työn teko ei kuulu meille )
Meillä on enemmä järkiä kuin, heillä.(olemme viisaampia, kuin he)
Osaamme paremmin narrata paremmin narrata hölmöiltä rahaa, kuin he (puhuttaa)"
- Hieno homma kehuskella laiskuudella ja taas moraalittomalla käytöksellä, tämäkään ei vasta-argumenttia kaipaa koska sisältö on itsessään jo teitä kohtaan negatiivinen.
"Meillä on suonissamme parempaa verta, kuin heillä(mongoli, metsäkansa)"
- Millä tapaa intialainen tmv veri on suomalaista parempaa, itseasiassa taitaa olla elinikä siellä suunnalla aika reippaasta alhaisempi kun täällä. Ja jos ulkomuotoa tarkoitat niin mennään taas näihin makuasioihin, toiset tykkää tummasta ja toiset vaaleasta :) Ja ruumiinmuoto on teillä kyllä ihan sama kun meillä. Yhtä paljon näkee möhömahoja ja isoja pehvoja ;)
"Osaamme paremmin varastaa, kuin he.(emme jää niin useasti kiini)"
- Mistä sen tiedät jos meneekin toisinpäin? Koska ethän ikinä tiedä kuka on paras varas, sehän ei ikinä sillä retostele tai muuten paljastu ;) Muutenkin varastelu on moraalitonta, jälleen!
"Olemme puhtaampia kuin he (näytätte perseenne joka paikassa , teillä ei ole mitään moralia)"
- Olen nähnyt romaneja ihan samanlaisissa vaatteissa kun meikäläisetkin sillon kun ei muita romaneja lähistöllä. Eli periaatteessa olette täysin samanlaisia kun mekin, vaan esitätte toisillenne olevanne muka puhtoisia. Pukeutumisasioiden pitäisi olla jokaisen oma asia. Teillä kun ei ole niin luulenpa että olette itse kateellisia meille kun voimme laittaa päällemme mitä lystää. Ja moraalin veto tässä vaiheessa on täys vitsi.
"Osamme elämisen taidon. (olette tyhmiä houkkia)(haisette pahalle, litkitte kaljaa, kuin pesusieni, kiroilette, teillä on aina ***** sana suussa, sekä ******* )"
- Kyllä olette pahoja suustanne myös, se että v-sanaa ei ehkä niin hoeta on pientä siihen verrattuna minkälaista henkistä ja fyysistä väkivaltaa itse aiheutatte ja koette valitettavasti. Jos elämisen taito on teistä sitä että aina voidaan juhlia muista välittämättä niin miksi sitten haukut samaan lauseeseen meikäläisiä kaljanjuojia. Teillä kun useinkaan ei ole juomista omissa jatkuvissa juhlissanne pulaa. - Anonyymi00058UUSI
Oma kokemukseni on nyt neljän asunnon jälkeen sama, eli yksi mustamais perhe riittää käynnistämään todella nopean white flight efektin.
Voisin sano sekä kuulemani, että nyt jo varsinkin kokemukseni perusteella, ettei kaaleista saa oikein kerrostalo asujaa.
Kaikkinensa kun tässä lueskelen sosiaali- ja terveysministeriön tuottamaa tutkimusta kaaleisen asumisesta ja asumisen säännöistä ja laista niin eipä valkomaiselle jää oikein muuta vaihtoehtoa, kun maakuoppa tai omakotitalo.
Kaikissa muissa tapauksissa kaaleen oikeudet asumiseen ylittävät sinun oikeutesi kotirauhaan. Itsekkin olen taas muuttamassa tässä, kun saimme uuden mustamais perheen tähän eläkeläisten taloon.
Romanit vain lisääntyvät siten tiuhaan ja, koska eivät saa asua samassa rapussa tai päälekkäi.n tai mitä väliisä niin he myös levittäytyvät lukuisin eri kerrostaloihin.
Nyt, kun vielä vuokraaja vainotaan, on kaikki vuokrasujat siten liipaisimella, että ei kannata kamalasti alkaa muutyolaatikoita purkamaan, koska kaaleet voivat tulla koska tahansa teille asumaan
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931412
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85872
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52791- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253657Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330629Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,8614Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk57609- 53594