On selvennyt monia asioita lestadiolaisuudesta kuunnellessani Juuson videoita. https://youtu.be/pkqg_IEehB0
Juuso Lehtola kertoo vanhoillislestadiolaisuudesta
106
1428
Vastaukset
- Anonyymi
Juuso Lehtola on sodassa Jumalan valtakuntaa vastaan näin käy kun sielunvihollinen eroittaa ihmisen elävästä uskosta. Juuso Lehtola esittää valheitaan Jumalan valtakunnasta. Tosiasia on että lestadiolainen usko on sama maailman luomisesta saakka se ei ole muuttunut miksikään. Mooses, Aabraham, Nooa ym olivat vanhoillislestadiolaisia, tämän voi jokainen todeta kun ottaa raamatun ja lukee. Juuso laskee uskomatonta paskaa suustaan, kaikki on valhetta ja paska puhetta. Toivottavasti Juuso saa uudestaan parannuksen armon ja parantuu sekoilustaan. Muuten hän joutuu ikuisesti helvettiin, vanha lestadiolainen usko on ainoa oikea usko
- Anonyymi
Olen päässyt vapaaksi vl-uskon kahleista, Juuson videot on totta.
- Anonyymi
eikä ollut ne oli luterilaisia
- Anonyymi
Advammahaninloisevenstadionallaiskanen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikä ollut ne oli luterilaisia
Lutter oli antikristus
Kuuntelin Lehtolan videon, ja olin tulokseen hyvinkin kiitosmielellä, se oli selkeä Raamatun tekstiä.
Lestadiolaisuutta siinä ei ollut sanaakaan, mutta sitä pakanallista soopaa mitä sinä suollat, ei ei
lestadiolaisuudesta Raamatussa sanota sanaakaan, mitään yhteyksiä Kirjaan ei ole, ei Vanhaan- eikä Uuteen Testamenttiin?
Naurattavaa pimeyttä vastaaja edustaa, ja kun Lehtolan nimestä voi päätellä, Hän on itsekin elänyt sen "helvetin" läpi ja tehnyt lahkosta parannuksen ja löytänyt Jeesuksen Kristuksen.
Kirjoitat "parannuksen armo" ei Raamattu tunne, se on Lahkosi pakanallisia leperryksiä?
Parannus tehdään aina pakanallisuudesta/ lahkolaisuudesta/ tai välinpitämättömyydestä Jeesukseen, joka johtaa aina Kasteeseen jolla ihminen liitetään Jeesukseen?
Luonnollisesti ennen vedenalle painamista, kastettavan on suulla tunnustettava päätöksensä.
Sen vuoksi te repeätte synneissänne, vailla Pyhää Henkeä.
Room. 10:10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
Kirjoitat sekulaarina aivan väärin. Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Pietarikin sanoo "pitää kääntyä" sekä "ottaa kaste" (jota ei vauva ripottelussa ole mahdollista), vasta näiden kautta ihminen saa Pyhän Hengen.
Samaa soopaa, kun puhut "jumalan Valtakunnasta", lue edes sen verran Raamattua, että muistat sen, mikä Jumalan Valtakuntaa Jerusalemiin laskeutumista (ilm 21;1-6) edeltää, se on tuhatvuotinen valtakunta, joko te olette sen "lusineet"?
Ihmetyttää tuo Sinun uskosi perusta, ei yhtään Raamatun jaetta tueksi? Aloite etsimään sieltä Jeesus.
Jollet löydä, olen kyllä valmis auttamaan.
Olen aina paheksunut ihmistä, jotka suoltavat täyttä paskaa, mutta jättävät heikolla kompetenssilla asian kommentoimatta.
Vielä siitä, että uskosi on Raamatun alusta lähtien lestadiolaisuutta. Minä en hebrealaisen ihmisenä tuota soopaa edes hyväksy, ja eikä Laestadius syntynytkin vasta 1860 luvulla?
Jos Sinua vertaa Juusoon, yhteistä teillä on sanomasi mukaan, kuten paskalla ja pannukakulla.
Maista, niin tiedät.
- Anonyymi
Yksi asia joka oli hyvin puhutteleva. Juuso ei löydä raamatusta uskovaisten kokemusta että oman uskon hedelmiä kristitty ei näe.
Matt 25, viimeinen tuomio kertoo nimenomaan juuri siitä mikä on omavanhurskauden tuntomerkki - omien hedelmien näkeminen!- Anonyymi
Tsekkaa tämä Juuson video ni saat uutta näkökulmaa mainitsemaasi Raamatunkohtaan:
https://youtu.be/gTie7PlSYnM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tsekkaa tämä Juuson video ni saat uutta näkökulmaa mainitsemaasi Raamatunkohtaan:
https://youtu.be/gTie7PlSYnMKatsoin tuon videon. Vaikutti että Juuso omia ajatuksia lennosta esitti tuosta matt 25. Oli vähän vaikea seurata sitä mutta sen verran kommenttia videosta että.
1. Kyllä uskovainen voi tutkia itseään ja sanoa asuuko Kristus henkensä kautta hänen sydämessään . Mutta vastaus ei perustu siihen että uskovainen tarkistaa mikäli hän tekee hedelmää vai ei. Se perustuu siihen että on synnit anteeksi ja Jumalan rauha sydämellä. Pelastusvarmuus on siis sydämen tila eikä niinkään aivoilla tarkastelua mikäli hedelmät näkyy.
Kun ihminen on totuudessa Hän näkee itsensä kuin se publikaan (2 rukoiliaa), Mutta taas "ne pienimmät" joista Kristus puhuu uskovainen näkee puhtaana ja hedelmää kantavana.
(Tottakai uskovainen on tietoinen konkrettisista elämäntapamuutoksista jne.. ja siinä mielessä 'näkee' uskon hedelmän, mutta hän ei sitä esittele Herralle eikä itsellekään elävän uskon merkkinä.)
Matt 25 selittämiseen tarvitaan tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet. Muuten selitys on vain järjen päätelmiä ja jää erittäin epämääräiseksi.
On paljon ihmisiä jotka auttavat lähimmäisiä ajallisessa mielessä. Näitä löytyy kaikista uskonnoista ja ateistienkin joukosta. Kyseessä ei ole se että elävän uskon tuntomerkki olisi lähimmäisen auttaminen
Mark 14:7 Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina
Matt 25 puhuukin palveluista joita tehdään uskovaisille.
25: 40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
Jeesus puhuu 18 luvussa "vähemmistä" ja miten Kristuksen otetaan vastaan. (pitää kääntyä ja itse tulla yhdeksi näistä vähemmistä ja ottaa vastaan Jumalan vltakunta niin kuin lapsi)
5. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut. 6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun,
Eli on siis kyseessä ne palvelut joita tehdään Jumalan perheväen kesken. Kristus puhuu Joh 13 tarkemmin palvelemisesta. Mainitsee siellä yhden ihan autuuden kannalta ratkaisevan palvelun, josta hän sanoo
Joh 13: 15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.
(Sanoisin jotenki ) näin:
Kun Kristus joka asuu Jumalan lasten sydämissä henkensä kauttaa kokee synnin aiheuttamaa vaivaa kilvoituksen matkalla niin "häntä" ovat auttaneet muut Jumalan lapset pesemällä jalat ja vahvistaneet voitolla pysymään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin tuon videon. Vaikutti että Juuso omia ajatuksia lennosta esitti tuosta matt 25. Oli vähän vaikea seurata sitä mutta sen verran kommenttia videosta että.
1. Kyllä uskovainen voi tutkia itseään ja sanoa asuuko Kristus henkensä kautta hänen sydämessään . Mutta vastaus ei perustu siihen että uskovainen tarkistaa mikäli hän tekee hedelmää vai ei. Se perustuu siihen että on synnit anteeksi ja Jumalan rauha sydämellä. Pelastusvarmuus on siis sydämen tila eikä niinkään aivoilla tarkastelua mikäli hedelmät näkyy.
Kun ihminen on totuudessa Hän näkee itsensä kuin se publikaan (2 rukoiliaa), Mutta taas "ne pienimmät" joista Kristus puhuu uskovainen näkee puhtaana ja hedelmää kantavana.
(Tottakai uskovainen on tietoinen konkrettisista elämäntapamuutoksista jne.. ja siinä mielessä 'näkee' uskon hedelmän, mutta hän ei sitä esittele Herralle eikä itsellekään elävän uskon merkkinä.)
Matt 25 selittämiseen tarvitaan tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet. Muuten selitys on vain järjen päätelmiä ja jää erittäin epämääräiseksi.
On paljon ihmisiä jotka auttavat lähimmäisiä ajallisessa mielessä. Näitä löytyy kaikista uskonnoista ja ateistienkin joukosta. Kyseessä ei ole se että elävän uskon tuntomerkki olisi lähimmäisen auttaminen
Mark 14:7 Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina
25: 40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
Jeesus puhuu 18 luvussa "vähemmistä" ja miten Kristuksen otetaan vastaan. (pitää kääntyä ja itse tulla yhdeksi näistä vähemmistä ja ottaa vastaan Jumalan vltakunta niin kuin lapsi)
5. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut. 6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun,
Eli on siis kyseessä ne palvelut joita tehdään Jumalan perheväen kesken. Kristus puhuu Joh 13 tarkemmin palvelemisesta. Mainitsee siellä yhden ihan autuuden kannalta ratkaisevan palvelun, josta hän sanoo
Joh 13: 15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
Kun Kristus joka asuu Jumalan lasten sydämissä henkensä kauttaa kokee synnin aiheuttamaa vaivaa kilvoituksen matkalla niin "häntä" ovat auttaneet muut Jumalan lapset pesemällä jalat ja vahvistaneet voitolla pysymään.No sulla se on ainakin kuollut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sulla se on ainakin kuollut
Sisäsiittodia kuolleen ihmisen selityksiä koska ei palvelr kuin mammonaa ut ripisakistanme ette osa pitää huoli kun panettelua me pilale hedeöt näkyy ympäri suomea
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisäsiittodia kuolleen ihmisen selityksiä koska ei palvelr kuin mammonaa ut ripisakistanme ette osa pitää huoli kun panettelua me pilale hedeöt näkyy ympäri suomea
montskohan ootte raiskannu ne lukee tuomioita teille kun paatte helvetissä nokkivat silmänne puhki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin tuon videon. Vaikutti että Juuso omia ajatuksia lennosta esitti tuosta matt 25. Oli vähän vaikea seurata sitä mutta sen verran kommenttia videosta että.
Kun Kristus joka asuu Jumalan lasten sydämissä henkensä kauttaa kokee synnin aiheuttamaa vaivaa kilvoituksen matkalla niin "häntä" ovat auttaneet muut Jumalan lapset pesemällä jalat ja vahvistaneet voitolla pysymään.Ai niin.. tuo palvelu johon Jeesus viittaa
Joh 13:17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.
On juuri se jalkojen pesu.
Matt 25 alkaa 10 neitseen vertauksella. Siinä opetus on että ilman Pyhää Henkeä, öljyä usko on kuollut.
Sama asia viimeisellä tuomiolla - ilman Pyhää Henkeä ( = "kykyä pestä uskovaisten jalkoja") käy huonosti. - Anonyymi
antikristus perkele
- Anonyymi
nyt käsitit kyllä ihan väärin - Kyllä Juamlan sana kehottaa auttamaan lähimmäistä. Mutta tuomiopäivänä niillä sinänsä hyvillä teoilla ole mitään merkitystä. Vain sillä että oletko ollut osana Jumalan perhettä jossa taivaasta lähetetyllä evanakeliumilla palvellaan toisiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nyt käsitit kyllä ihan väärin - Kyllä Juamlan sana kehottaa auttamaan lähimmäistä. Mutta tuomiopäivänä niillä sinänsä hyvillä teoilla ole mitään merkitystä. Vain sillä että oletko ollut osana Jumalan perhettä jossa taivaasta lähetetyllä evanakeliumilla palvellaan toisiaan.
ev.lut kirkko opettaa:
”Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”. Kymmenen käskyn kolme ensimmäistä käskyä liittyvät Jumalan rakastamiseen yli kaiken muun, loput seitsemän käskyä ohjaavat rakastamaan lähimmäistä niin kuin omaa itseä, omaa persoonaa ja omia oikeuksia rakastetaan ja kunnioitetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ev.lut kirkko opettaa:
”Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”. Kymmenen käskyn kolme ensimmäistä käskyä liittyvät Jumalan rakastamiseen yli kaiken muun, loput seitsemän käskyä ohjaavat rakastamaan lähimmäistä niin kuin omaa itseä, omaa persoonaa ja omia oikeuksia rakastetaan ja kunnioitetaan.Tuo on ihan oikein. Mutta ei meistä kenestäkään löydy tuota rakkautta että laki tulisi täytettyä.
Meidän on saatava se lahjana omiin sydämmiimme eka.
1 Joh 4: 10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Miten tarkasti ottaen tuo rakkaus saadaan?
Luuk 7:47. Minä sanon sinulle: sen tähden että hänelle paljo syntiä anteeksi annettiin, niin hän paljon rakasti; mutta jolle vähempi anteeksi annetaan, se vähemmän rakastaa.
Taivaallisen rakkauden ilmenemismuoto on siis anteeksiantamisessa. Nimenomaan sillä rakkaudella Kristus rakasti opetuslapsiaan.
Joh 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne
Jalkojen pesu on tuon rakkauden ilmenemismuoto ja myös opetuslasten tuntomerkki (josta myös palstan pilkkaajat tunnistaa uskovaiset)
Joh 13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.
Matt 25 tuomiopäivä puhuu tästä rakkaudesta (joka konkreettisesti palvelee) jalkojen pesussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on ihan oikein. Mutta ei meistä kenestäkään löydy tuota rakkautta että laki tulisi täytettyä.
1 Joh 4: 10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Luuk 7:47. Minä sanon sinulle: sen tähden että hänelle paljo syntiä anteeksi annettiin, niin hän paljon rakasti; mutta jolle vähempi anteeksi annetaan, se vähemmän rakastaa.
Taivaallisen rakkauden ilmenemismuoto on siis anteeksiantamisessa. Nimenomaan sillä rakkaudella Kristus rakasti opetuslapsiaan.
Joh 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne
Jalkojen pesu on tuon rakkauden ilmenemismuoto ja myös opetuslasten tuntomerkki (josta myös palstan pilkkaajat tunnistaa uskovaiset)
Joh 13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.
Matt 25 tuomiopäivä puhuu tästä rakkaudesta (joka konkreettisesti palvelee) jalkojen pesussa.Minä olen läheltä seurannut vl-ihmisten elämää mm. siskoni miestä en pidä uskovaisena, vaikka hän vl-uskovainen onkin. Tämä vl-synninpäästö antaa luvan elää synnissä, koska ne saa aina uskoa anteeksi.
Anonyymi kirjoitti:
Kun Kristus joka asuu Jumalan lasten sydämissä henkensä kauttaa kokee synnin aiheuttamaa vaivaa kilvoituksen matkalla niin "häntä" ovat auttaneet muut Jumalan lapset pesemällä jalat ja vahvistaneet voitolla pysymään.Täytyy sanoa, että aika pahasti olet hakoteillä tuon sun sepustuksen perusteella.
Sanot ettei hedelmien perusteella voi arvioida sydämentilaa, vaikka Jeesus nimenomaan sanoo että hedelmistään puu tunnetaan.
Mä ei väitä tuossa videoilla, että olennaista on pelkästään ulkonaiset teot, vaan tekojen motiivit. Miksi joku teki hyvää ja miksi joku ei tehnyt hyvää.
Jos omaa sieluntilaa ei voi arvioida hedelmien perusteella vaan sisäisen tunnetilan perusteella, eli että onko synnit anteeksi ja Jumalan rauha, niin aika sekasin siinä menee, tunnetilat kun tulee ja menee. Ja ylipäänsä outo väittämä, kun Paavali sanoo, että yksi Pyhän Hengen hedelmistä ON rauha. Mutta näitä Pyhän Hengen hedelmiä mainitaan roppakaupalla muitakin eikä yhden perusteella vielä voi sanoa juuta tai jaata.
Tunnen monta täysin jumalatonta ihmistä joilla omasta mielestään on (Jumalan) rauha ja synnit anteeksi. Jos nuo on ainoat arviointiperusteet niin pelastusvarmuus on vaikka minkälaisilla jumalattomilla.
Pointti on tämä: ihmisellä voi olla pelastusvarmuus vaikka hän ei ole pelastunut ja juuri tuollaisella tunneanalyysillä kenellä tahansa voi olla pelastusvarmuus.
Eli kyse on seuraavista asioista: onko ihminen koskaan kääntynyt synneistään? Jos on, onko hedelmät näkyvissä, eli onko perusteltua uskoa että ihminen on kääntynyt?
Jos on, niin silloin tulee vasta kyseeseen pelastusvarmuus. Ja pelastusvarmuus ei ole missään muualla kuin Kristuksessa. Mutta ei pelastusvarmuus Kristuksessa kuulu ihmiselle, joka ei koskaan ole pelastunut Kristuksen kautta.
Tuokin on hölynpölyä että uskovainen näkee toiset uskovaiset puhtaina ja hedelmääkantavina jos hän on totuudessa. Ei, vaan jos hän on totuudessa, hän näkee sekä uskovaiset että epäuskoiset totuudessa, sellaisena kuin ne on, ei parempana tai huonompana. Sama pätee myös siihen millainen ihminen itse on, hän näkee myös itsensä totuudessa, ja kyllä, osa sitä totutta on se että minä olen syntinen. Kukaan meistä ei ole puhdas.
Ja ei oman uskon hedelmiä tarvitse muille esitellä kun arvioin oman sielun tilaa, riittää että itse tarkastelen niitä. Mutta kyllä ihmisille voi todistaa Kristuksesta ja sanoa esimerkiksi että pääsin huumeista, alkoholista tms eroon Jumalan avulla, sehän on hyvä todistus. Viimeisellä tuomiolla ne kylläkin tulee esille, halusi tai ei.
Ja tuo koko sepustus siitä kenelle nuo hyvät teot tehdä on aivan epärelevantti. Se on mulle se ja sama kenelle ne tekee, hedelmät on olennaisia. Tuo jalkojenpesun vetäminen tähän on kyllä niin kaukaa haettua että en jaksa edes kommentoida sitä tällä erää muutakuin että joo, sekin on varmasti yksi elävän uskon hedelmä että pesee muiden jalkoja, mitä hyvänsä sen tulkitseekaan tarkoittavan.Anonyymi kirjoitti:
Näin se seurakuntaoppi tuli taas kuvioihin tässä kommentissa ja juuri tuossa jalkojenpesuasiassakin. Tärkeintähän se onkin kuulua oikeaan joukkoon, sehän se tosiaan on tyhmien ja viisaiden neitseiden sekä viimeisen tuomion kuvauksen pointti Jeesuksella. Hehheh taas. Taitaa olla enemmänkin kyse henkilökohtaisesta suhteesta Jumalaan ja sieluntilasta kysymys.
Joo kristitty kuuluu Kristuksen seurakuntaan, mutta kyllä on pihalla sellainen joka tuon joukon vetää joka välissä mukaan, ikäänkuin se olisi joku pyhä lehmä. Kristuksen kautta pelastutaan, ei joukon kautta. Joukossa se on kyllä tyhmyys tiivistyny ku vl-opetusta kattoo.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Näin se seurakuntaoppi tuli taas kuvioihin tässä kommentissa ja juuri tuossa jalkojenpesuasiassakin. Tärkeintähän se onkin kuulua oikeaan joukkoon, sehän se tosiaan on tyhmien ja viisaiden neitseiden sekä viimeisen tuomion kuvauksen pointti Jeesuksella. Hehheh taas. Taitaa olla enemmänkin kyse henkilökohtaisesta suhteesta Jumalaan ja sieluntilasta kysymys.
Joo kristitty kuuluu Kristuksen seurakuntaan, mutta kyllä on pihalla sellainen joka tuon joukon vetää joka välissä mukaan, ikäänkuin se olisi joku pyhä lehmä. Kristuksen kautta pelastutaan, ei joukon kautta. Joukossa se on kyllä tyhmyys tiivistyny ku vl-opetusta kattoo.Tämä on kyllä tyhmä ja turha kysymys, mutta mua sattuu kiinnostamaan sukututkimusasiat. Niin oletko Juuso sukua sukunimen kautta John Lehtolalle joka toimii pastorina Minneapolisin seurakunnassa. Eli onko sama Lehtola-suku kysymyksessä vai eri. Lehtola-sukunimisiä on suomalaisella henkilötunnuksella 3258, eli aika yleinen sukunimi ja varmaan kymmeniä ellei satoja erillisiä sukuja joilla tuo sukunimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on kyllä tyhmä ja turha kysymys, mutta mua sattuu kiinnostamaan sukututkimusasiat. Niin oletko Juuso sukua sukunimen kautta John Lehtolalle joka toimii pastorina Minneapolisin seurakunnassa. Eli onko sama Lehtola-suku kysymyksessä vai eri. Lehtola-sukunimisiä on suomalaisella henkilötunnuksella 3258, eli aika yleinen sukunimi ja varmaan kymmeniä ellei satoja erillisiä sukuja joilla tuo sukunimi.
Sori että unohdin käyttää ksymysmerkkiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä perhe?
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on kyllä tyhmä ja turha kysymys, mutta mua sattuu kiinnostamaan sukututkimusasiat. Niin oletko Juuso sukua sukunimen kautta John Lehtolalle joka toimii pastorina Minneapolisin seurakunnassa. Eli onko sama Lehtola-suku kysymyksessä vai eri. Lehtola-sukunimisiä on suomalaisella henkilötunnuksella 3258, eli aika yleinen sukunimi ja varmaan kymmeniä ellei satoja erillisiä sukuja joilla tuo sukunimi.
Ei tietääkseni ole mitään sukua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä perhe?
Ef. 2:
17 Ja on tullut evankeliumin kautta rauhaa ilmoittamaan teille, jotka taampana olitte, ja niille, jotka läsnä olivat.
18 Sillä hänen kauttansa me molemmin yhdessä hengessä saamme Isää lähestyä.
19 Niin ettepä te silleen ole vieraat ja muukalaiset, vaan pyhäin kylänmiehet ja Jumalan perhe, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ef. 2:
17 Ja on tullut evankeliumin kautta rauhaa ilmoittamaan teille, jotka taampana olitte, ja niille, jotka läsnä olivat.
18 Sillä hänen kauttansa me molemmin yhdessä hengessä saamme Isää lähestyä.
19 Niin ettepä te silleen ole vieraat ja muukalaiset, vaan pyhäin kylänmiehet ja Jumalan perhe,taampana olleet = pakanat
läsnä olleet = juutalaiset
me molemmin = kristityt (pakanakristityt + juutalaiskristityt) - Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Joo kristitty kuuluu Kristuksen seurakuntaan, mutta kyllä on pihalla sellainen joka tuon joukon vetää joka välissä mukaan, ikäänkuin se olisi joku pyhä lehmä. Kristuksen kautta pelastutaan, ei joukon kautta. Joukossa se on kyllä tyhmyys tiivistyny ku vl-opetusta kattoo.Onko Juusolle käynyt näin:
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selkiästi, että viimeisillä ajoilla muutamat luopuvat uskosta ja ottavat vaarin viettelevistä hengistä ja perkeleiden opetuksista, Olipa tyhmä kommentti, hakut lahkoasi, joka on Suomen oma vanhurs- kauttumisen ruumiillistuima.
Anonyymi kirjoitti:
Kun Kristus joka asuu Jumalan lasten sydämissä henkensä kauttaa kokee synnin aiheuttamaa vaivaa kilvoituksen matkalla niin "häntä" ovat auttaneet muut Jumalan lapset pesemällä jalat ja vahvistaneet voitolla pysymään.Tässä Sinulla on aika paljon sanoja, mutta onko Sinulla takana Kaste Jeesukseen, upottamalla; josta
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Jos tämä Sinulta uupuu, olet helisevä vaskin kilisevä kulkunen ainoastaan?Anonyymi kirjoitti:
Ai niin.. tuo palvelu johon Jeesus viittaa
Matt 25 alkaa 10 neitseen vertauksella. Siinä opetus on että ilman Pyhää Henkeä, öljyä usko on kuollut.
Sama asia viimeisellä tuomiolla - ilman Pyhää Henkeä ( = "kykyä pestä uskovaisten jalkoja") käy huonosti.Mitäh` Mihin jae Joh 13 viittaa?
17 Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette autuaat.
Miten se jae viittaa autuuteen.
Jeesushan pesi Opetuslapsiensa jalat Hänen arvoituksestaan opetuslapsien uskollisuuteen Häneen ja Huom, teki sen vain yhden kerran, kun he olivat matkanneet erämaan hikassa pitkän matkan, kysys oli enemmän käytännöllisyyttä, josta enemmän 1 Kor, 13: Paavalin mukaan, joka oli vain käytännön sanoma juttu.
Sitten se ainut kerta; He olivat kokoontuneet aterialle, ja Paholainen oli jo pannut Juudaksen, Simon
Iskariotin pojan, sydämeen ajatuksen, että tämä kavaltaisi Jeesuksen. Jeesus tiesi, että
Isä oli antanut kaiken hänen valtaansa ja että hän oli tullut Jumalan luota ja oli nyt
palaamassa hänen luokseen. Niinpä hän nousi aterialta, riisui viittansa ja kietoi
vyötäisilleen pellavaliinan. Sitten hän kaatoi vettä pesuastiaan, rupesi pesemään
opetuslasten jalkoja ja kuivasi ne vyötäisillään olevalla liinalla (Joh. 13:2-5)
Miten se, että pesettekö te lähimmäistenne jalat?
Vai onko teillä Pyhän Hengen voima pasta jalkoja, sehän on pakanallista soopaa, ja jos ei ole Upotuskastetta, yhtä samaa soopaa on Hengen saaminenkin, se tulee vain Upotuskasteessa.Anonyymi kirjoitti:
Sama asia viimeisellä tuomiolla - ilman Pyhää Henkeä ( = "kykyä pestä uskovaisten jalkoja") käy huonosti.Montako kertaa Jeesus pesi opetuslastensa jalat ja miksi ja sanotaanko siinä "olette autuaita"?
Anonyymi kirjoitti:
Vai ei. Mitä Jeesuksen veli sanoi hyvistä teoista; Jaak. 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
Alkutekstissä; turhanpäiväistä?
Joten uskosi on kuollutta.Anonyymi kirjoitti:
Tuo on ihan oikein. Mutta ei meistä kenestäkään löydy tuota rakkautta että laki tulisi täytettyä.
Matt 25 tuomiopäivä puhuu tästä rakkaudesta (joka konkreettisesti palvelee) jalkojen pesussa.Miksi pohdit Lain täyttämistä?
Meillä kristityillä se on jo täytetty!
Etsi Raamatusta seuraava teksti, kaikki muukin kirjoittelusi on ajankulua ainoastaan.
Joh. 19:30Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä
Toistan vielä sen, monetkinko Jeesus pesi lähimmäistensä jalat?
Toinen siinä, mikä on korrelaatio tuomionpäivään josta uupuu ote Raamatusta, niitähän on siellä 5- 8 jaetta, käännöksestä riippuen?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Vai ei. Mitä Jeesuksen veli sanoi hyvistä teoista; Jaak. 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
Joten uskosi on kuollutta.Kuten lesroilla yleensä
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Joo kristitty kuuluu Kristuksen seurakuntaan, mutta kyllä on pihalla sellainen joka tuon joukon vetää joka välissä mukaan, ikäänkuin se olisi joku pyhä lehmä. Kristuksen kautta pelastutaan, ei joukon kautta. Joukossa se on kyllä tyhmyys tiivistyny ku vl-opetusta kattoo.näin se on kaikki ulos heitety ovat turvassa hoitokoukset olivat siunauksellisia kun kristityt heitettiin pellolle
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Joten uskosi on kuollutta.Hyvä puu kantaa hyvän hedelmän. Jos hengen hedelmät puuttuu usko on kuolutta.
Näin on silloin kun ihminen aktiivisesti tuottaa hedelmää ulkopuolella Jumalan valtakunnan. Jos ei ole Kristuksessa (jäsen) niin ei voi mitään tehdä. - Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Joo kristitty kuuluu Kristuksen seurakuntaan, mutta kyllä on pihalla sellainen joka tuon joukon vetää joka välissä mukaan, ikäänkuin se olisi joku pyhä lehmä. Kristuksen kautta pelastutaan, ei joukon kautta. Joukossa se on kyllä tyhmyys tiivistyny ku vl-opetusta kattoo.Matt 25 selkeästi osoittaa että on vain 2 joukkoa. Olisi kyllä tärkeä löytää se joukko joka pääsee taivaaseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt 25 selkeästi osoittaa että on vain 2 joukkoa. Olisi kyllä tärkeä löytää se joukko joka pääsee taivaaseen.
Kaikki pelastuu
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Tässä Sinulla on aika paljon sanoja, mutta onko Sinulla takana Kaste Jeesukseen, upottamalla; josta
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Jos tämä Sinulta uupuu, olet helisevä vaskin kilisevä kulkunen ainoastaan?ripottelemalla minut on kastettu. Mutta mulla oli PH jo ennen kastetta.
Kun Pietari saarnasi pakanoille Korneliuksen huoneessa hän kertoi että Jeesus oli lähettänyt apostolit todistamaan Jeesuksen nimessä (lähetykäsky).
Pietari sitten saarnassaan lausuu evankeliumin ytimen että jokainen joka uskolla ottaa vastaan todistuksen saa hänen nimensä kautta/voimasta synnit anteeksi niin Pyhä Henki laskeutui kaikkien päälle. Miksi ? Koska he uudestisyntyi uskon kautta ja kun on Pyhä Henki heidät sitten kastettiin.
Sama järjestys on myös Pietarin helluntaiseuroissa. Jos sen muutoin haluaa ymmärtää niin on ristiriita.
Pietari saarnaa:
2:38 "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste ...."
2:41. "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, "
Tässä tapahtui sama asia, ne jotka uskoivat Pietarin saivat Pyhän Hengen lahjan heti kääntymyksessä ja kastettiin jo PH omaavana.
Tiedän että uskot että vasta kasteen jälkeen (kaikki muut paitsi Korneliuksen kodissa olleet) saadaan Pyhä Henki, vaikka siitä seuraa kaikenlaiset paradoksit, kuten että olisi muka Jeesuksen omia joilla ei ole Pyhä Henki. Paavali sanoo olevansa uskovien Isä joka on synnyttänyt uskovaisia totuuden sanalla ja kuitenkin sama Paavali sanoo ettei ole kastanut muuta kuin ihan harvat. Anonyymi kirjoitti:
ripottelemalla minut on kastettu. Mutta mulla oli PH jo ennen kastetta.
Kun Pietari saarnasi pakanoille Korneliuksen huoneessa hän kertoi että Jeesus oli lähettänyt apostolit todistamaan Jeesuksen nimessä (lähetykäsky).
Pietari sitten saarnassaan lausuu evankeliumin ytimen että jokainen joka uskolla ottaa vastaan todistuksen saa hänen nimensä kautta/voimasta synnit anteeksi niin Pyhä Henki laskeutui kaikkien päälle. Miksi ? Koska he uudestisyntyi uskon kautta ja kun on Pyhä Henki heidät sitten kastettiin.
Sama järjestys on myös Pietarin helluntaiseuroissa. Jos sen muutoin haluaa ymmärtää niin on ristiriita.
Pietari saarnaa:
Tässä tapahtui sama asia, ne jotka uskoivat Pietarin saivat Pyhän Hengen lahjan heti kääntymyksessä ja kastettiin jo PH omaavana.
Tiedän että uskot että vasta kasteen jälkeen (kaikki muut paitsi Korneliuksen kodissa olleet) saadaan Pyhä Henki, vaikka siitä seuraa kaikenlaiset paradoksit, kuten että olisi muka Jeesuksen omia joilla ei ole Pyhä Henki. Paavali sanoo olevansa uskovien Isä joka on synnyttänyt uskovaisia totuuden sanalla ja kuitenkin sama Paavali sanoo ettei ole kastanut muuta kuin ihan harvat.Ihanko totta, mittasit viruttelukulhon veden happamuuden Ph arvoin?
Niin sitä pitää, mutta et muista kastajaa, etkä miten vakuutit kuten Cirnelius, että uskoo Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi;
Apt 10;36 Hän lähetti Israelin kansalle sanansa, ilmoitti hyvän sanoman rauhasta, jonka Jeesus Kristus on tuonut -- hän, joka on kaikkien Herra.
37 "Te tiedätte, mitä on tapahtunut ensin Galileassa ja sitten kaikkialla Juudeassa sen jälkeen kun Johannes saarnasi ja kastoi. (huom. Uskonsa Jeesukseen tunnuttaneita Upottamalla heidät veteen)
38 Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan.
( onko tuttu mies?)
39 Tämän me voimme vahvistaa todeksi, kaiken tämän, minkä hän teki Juudean maassa ja Jerusalemissa. Hänet he ripustivat ristinpuulle ja surmasivat,
40 mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä --
41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista.
42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Ei kukaan saarnannut Hänelle syntejä anteeksi, ei missäkään Raamatussa toinen ihminen ole toiselle saarnannut syntejä anteeksi, se on vain Lesta paskaa, suoraan sanoen, epäjumalan palvelua pahimmassa sarjassa.
44 Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
Yhdessäkään Vl seuroissa ei ole Henki laskeutunut ( ellei nyt tupakan savua väliajalla lasketa siihen?
Hengen täyteys tulee vain kasteessa, kuten Gorneliuksen perhekunnankin kasteessa, kaikkiin.
Sinut on vain ripoteltu ja Henki paheksuu tuota pakanallista menettelyä.
45 Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset uskonveljet ihmettelivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin;
Hoksaatko sen, että Gorneliuskin sai Hengen ja ensimmäisenä pakana.
46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:
Olen itse kastanut jopa vanhoja, eronneita lestoja, eikä ole ollenkaan ihme, kun He puhuvat useinkin kielillä, teillähän sitä ei ole, koska Henki uupuu!
Siinä se, asia joka on vain Kristityissä seurakunnissa, ei pakanoissa.
Sitten jatkat, ja luulen, että ole juonut?
Näinhän se menee Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen
Tuokin on ns. portaat Pyhyyteen, ensin usko, sitten Parannus Jeesukseen ja näin voidaan myös kastaa.
Onpa vaikeasti sanottu; mutta parannus Jeesukseen on tehtävä sitten, kun on löytänyt Hänet, vasta sitten kaste on mahdollista.
Parannus on mielenmuutos, teko eikä mikään "parannuksen armo" jota Kirja ei tunne.
Kasteessa pyydetään ihmistä TUNNUTSTAMAAN uskoa Jeesukseen, sitten vasta painetaan vedaan alle; josta Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi PYHÄN HENGEN.
Saitko sinä siinä ripottelussa sen ja mitä armolahjoja tuli lisäksi, kuten nyt Upotuksessa?
Sitten kun selviät, lue loputkin; 1. Piet. 3:21Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,Anonyymi kirjoitti:
Hyvä puu kantaa hyvän hedelmän. Jos hengen hedelmät puuttuu usko on kuolutta.
Näin on silloin kun ihminen aktiivisesti tuottaa hedelmää ulkopuolella Jumalan valtakunnan. Jos ei ole Kristuksessa (jäsen) niin ei voi mitään tehdä.Kristuksen saa jäsenyyden vain Upotuskasteessa
Ap. t. 2:38Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Silloin sinut on kastettu villi viini puun oksana jaloviinipuuhun, eli Jeesukseen.
Onko Sinun vaikea sanoa tai kirjoittaa Jeesuksen nimi?
Jumalan valtakunnat tuloa ennen on millenium, tiedätkö sen, missä sinä elit sen 1000 vuotta?
Oletko huomannut, että SRK saarnaa, että teot ovat omavahurskautta?Anonyymi kirjoitti:
Hyvä puu kantaa hyvän hedelmän. Jos hengen hedelmät puuttuu usko on kuolutta.
Näin on silloin kun ihminen aktiivisesti tuottaa hedelmää ulkopuolella Jumalan valtakunnan. Jos ei ole Kristuksessa (jäsen) niin ei voi mitään tehdä.Jumalan Valtakuntako on nyt jo tullut;
Ilm 21; 9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
11 ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspis-kivi;
12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
13 idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
15 Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
Tuossa vieressä on meri, eikä yhtään porttia näy, joten pakanallista soopaa se teidän jumalanne valtakunta.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ihanko totta, mittasit viruttelukulhon veden happamuuden Ph arvoin?
Niin sitä pitää, mutta et muista kastajaa, etkä miten vakuutit kuten Cirnelius, että uskoo Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi;
Apt 10;36 Hän lähetti Israelin kansalle sanansa, ilmoitti hyvän sanoman rauhasta, jonka Jeesus Kristus on tuonut -- hän, joka on kaikkien Herra.
37 "Te tiedätte, mitä on tapahtunut ensin Galileassa ja sitten kaikkialla Juudeassa sen jälkeen kun Johannes saarnasi ja kastoi. (huom. Uskonsa Jeesukseen tunnuttaneita Upottamalla heidät veteen)
38 Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan.
( onko tuttu mies?)
39 Tämän me voimme vahvistaa todeksi, kaiken tämän, minkä hän teki Juudean maassa ja Jerusalemissa. Hänet he ripustivat ristinpuulle ja surmasivat,
40 mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä --
41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista.
42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Ei kukaan saarnannut Hänelle syntejä anteeksi, ei missäkään Raamatussa toinen ihminen ole toiselle saarnannut syntejä anteeksi, se on vain Lesta paskaa, suoraan sanoen, epäjumalan palvelua pahimmassa sarjassa.
44 Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
Yhdessäkään Vl seuroissa ei ole Henki laskeutunut ( ellei nyt tupakan savua väliajalla lasketa siihen?
Hengen täyteys tulee vain kasteessa, kuten Gorneliuksen perhekunnankin kasteessa, kaikkiin.
Sinut on vain ripoteltu ja Henki paheksuu tuota pakanallista menettelyä.
45 Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset uskonveljet ihmettelivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin;
Hoksaatko sen, että Gorneliuskin sai Hengen ja ensimmäisenä pakana.
46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:
Olen itse kastanut jopa vanhoja, eronneita lestoja, eikä ole ollenkaan ihme, kun He puhuvat useinkin kielillä, teillähän sitä ei ole, koska Henki uupuu!
Siinä se, asia joka on vain Kristityissä seurakunnissa, ei pakanoissa.
Sitten jatkat, ja luulen, että ole juonut?
Näinhän se menee Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen
Tuokin on ns. portaat Pyhyyteen, ensin usko, sitten Parannus Jeesukseen ja näin voidaan myös kastaa.
Onpa vaikeasti sanottu; mutta parannus Jeesukseen on tehtävä sitten, kun on löytänyt Hänet, vasta sitten kaste on mahdollista.
Parannus on mielenmuutos, teko eikä mikään "parannuksen armo" jota Kirja ei tunne.
Kasteessa pyydetään ihmistä TUNNUTSTAMAAN uskoa Jeesukseen, sitten vasta painetaan vedaan alle; josta Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi PYHÄN HENGEN.
Saitko sinä siinä ripottelussa sen ja mitä armolahjoja tuli lisäksi, kuten nyt Upotuksessa?
Sitten kun selviät, lue loputkin; 1. Piet. 3:21Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,////
////
Nyt oot kyllä lapsellinen.
Tuo mihin Pietari viittaa, että he olivat todistajat on luettavissa Luuk 24, Jeesuksen omat sanat:
47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista. 48. Mutta te olette näiden todistajat.49. Ja katso, minä lähetän minun Isäni lupauksen teidän päällenne. Mutta te olkaat Jerusalemissa siihen asti kuin te puetetaan voimalla korkeudesta.
Tarkoitatko ettei tuo toteutunutkaan Pietarin saarnassa "Gorneliuksen" kotona? Ettei Gornelius saanut syntejä anteeksi hänen nimensä voiman kautta?
Kristus voideltiin saarnaamaan. Apostolit voideltiin saarnamaan ja kaikki uskovaiset on voideltu saarnaamaan Hänen nimessään. Anonyymi kirjoitti:
////
////
Nyt oot kyllä lapsellinen.
Tuo mihin Pietari viittaa, että he olivat todistajat on luettavissa Luuk 24, Jeesuksen omat sanat:
47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista. 48. Mutta te olette näiden todistajat.49. Ja katso, minä lähetän minun Isäni lupauksen teidän päällenne. Mutta te olkaat Jerusalemissa siihen asti kuin te puetetaan voimalla korkeudesta.
Tarkoitatko ettei tuo toteutunutkaan Pietarin saarnassa "Gorneliuksen" kotona? Ettei Gornelius saanut syntejä anteeksi hänen nimensä voiman kautta?
Kristus voideltiin saarnaamaan. Apostolit voideltiin saarnamaan ja kaikki uskovaiset on voideltu saarnaamaan Hänen nimessään.Jos sinä et ole lapsellinen, laita paikka näkyviin, missä näin siellä kävi.
Vilkuttelut ja sen kalaiset on epäjumalan palvelua, pakanallista soopaa, koska siinä menee Jeesuksen, kaikkivaltiaan yli.
Kannattaisi panna Raamatun paikka esille, missä ihminen saa toiselta syntinsä anteeksi.
Tänä päivänä Lahkojen toiminta on pääsääntöisesti pakanallista höpötystä.
Kirjoitat> saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta ? Asiaa ei ole näin edes aloitettu Raamatussa?
Mutta jos lukee vl lasit silmillä, niin tulos on teidän synneistä, joilla ei teillä ole sovittajaa.
Kaste on se, joka antaa elävälle ihmiselle synnit anteeksi; Ap. t. 2:38Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Missään ei ole kerrottu että niitä jaeltaisi anteeksi pakanallisesti ihmisen toimesta, sehän on epäjumalan palvelua, jos ja kun Joku menee Jeesuksen yli ja jakelee itse Jeesuksen työn suohon?
Voideltiinko missä kohti Jeesus, jota et edes tunne ja et pysty Hänen nimeään sanomaan, kuten ei juuri koko lahkonne.
Jeesus tuli tänne ja sai Isältään kaiken vallan vedenjakajassa, jolloin Hän uhrasi itsensä, ja jotka Häneen uskoo luvattuna Messiaana ainoastaan pelastuu, jos on kastettu upottamalla, sekä Uudestisyntynyt Ylhäältä.
Mm matt 28. loppuillalla, sekäJoh. 3:3
Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Siinä aluksi.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Jos sinä et ole lapsellinen, laita paikka näkyviin, missä näin siellä kävi.
Vilkuttelut ja sen kalaiset on epäjumalan palvelua, pakanallista soopaa, koska siinä menee Jeesuksen, kaikkivaltiaan yli.
Kannattaisi panna Raamatun paikka esille, missä ihminen saa toiselta syntinsä anteeksi.
Tänä päivänä Lahkojen toiminta on pääsääntöisesti pakanallista höpötystä.
Kirjoitat> saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta ? Asiaa ei ole näin edes aloitettu Raamatussa?
Mutta jos lukee vl lasit silmillä, niin tulos on teidän synneistä, joilla ei teillä ole sovittajaa.
Kaste on se, joka antaa elävälle ihmiselle synnit anteeksi; Ap. t. 2:38Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Missään ei ole kerrottu että niitä jaeltaisi anteeksi pakanallisesti ihmisen toimesta, sehän on epäjumalan palvelua, jos ja kun Joku menee Jeesuksen yli ja jakelee itse Jeesuksen työn suohon?
Voideltiinko missä kohti Jeesus, jota et edes tunne ja et pysty Hänen nimeään sanomaan, kuten ei juuri koko lahkonne.
Jeesus tuli tänne ja sai Isältään kaiken vallan vedenjakajassa, jolloin Hän uhrasi itsensä, ja jotka Häneen uskoo luvattuna Messiaana ainoastaan pelastuu, jos on kastettu upottamalla, sekä Uudestisyntynyt Ylhäältä.
Mm matt 28. loppuillalla, sekäJoh. 3:3
Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Siinä aluksi.Yritä kirjoittaa lyhyesti.
Ennen kuin jatkan tätä niin haluan kuulla mitä ajattelet avainten vallasta, eli Jumalan valtakunnan avaimista. (jotka annettiin Pietarille, apostoleille ja merkkein kera helluntaina Pyhän Hengen vuodatuksen yhteydessä)
Kristuksen oma sana jo riittää toteamaan ettei ole muuta tietä Jumalan valtakuntaan kuin ottaa vastaan se kutsu jota avaintenhaltijat esittää:
Luuk 14:24. sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani.' Anonyymi kirjoitti:
Yritä kirjoittaa lyhyesti.
Ennen kuin jatkan tätä niin haluan kuulla mitä ajattelet avainten vallasta, eli Jumalan valtakunnan avaimista. (jotka annettiin Pietarille, apostoleille ja merkkein kera helluntaina Pyhän Hengen vuodatuksen yhteydessä)
Kristuksen oma sana jo riittää toteamaan ettei ole muuta tietä Jumalan valtakuntaan kuin ottaa vastaan se kutsu jota avaintenhaltijat esittää:
Luuk 14:24. sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani.'No pannaan lyhyesti.
»Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.»
Matt. 16:18-19 "Tälle kalliolle, jossa keskustelu käytiin oli Jerusalem".
Siinä se on. Kallioon ei vaikuta Pietarin nimi, vaan luotettavuus, eikä niitä ole mulla.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
No pannaan lyhyesti.
»Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.»
Matt. 16:18-19 "Tälle kalliolle, jossa keskustelu käytiin oli Jerusalem".
Siinä se on. Kallioon ei vaikuta Pietarin nimi, vaan luotettavuus, eikä niitä ole mulla.Ok.
Entä tämä valta, josta Jeesus puhuu? Onko tämä valta sama asia kuin avainten valta sun mielestä?
Matt 9:6. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin - hän sanoi halvatulle - nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi. - Anonyymi
se pehmentää huomattavasti telian puhelinlaskuja jota kili sinulta karhuaa
Anonyymi kirjoitti:
Sama asia viimeisellä tuomiolla - ilman Pyhää Henkeä ( = "kykyä pestä uskovaisten jalkoja") käy huonosti.Kerropa mikä Korinttolaiskirjeessä oleva ainut kerta, kun Jeesus pesee opetuslastensa (ne jotka olivat mukana) jalat, mitä se hengellistämättä tarkoittaa.
Ja mihin Raamatun tekstiin se viitta?Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten Jeesuksen veli sanoo teoista, juuri teille; Jaak. 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on KUOLLUT
Ja Jaak. 2:20Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on HYÖDYTÖN
Miten siis itse näet tämän asian?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kerropa mikä Korinttolaiskirjeessä oleva ainut kerta, kun Jeesus pesee opetuslastensa (ne jotka olivat mukana) jalat, mitä se hengellistämättä tarkoittaa.
Ja mihin Raamatun tekstiin se viitta?Korinttolaiskirjeessä?
En tiedä siitä mitään. Anonyymi kirjoitti:
Korinttolaiskirjeessä?
En tiedä siitä mitään.Älä sitten kirjoita siitä, mutta onneksi sinunlaista on palastalla valtaosa ja kertoo, että teillä ei ole todellista uskoa, kun ei tiedä mihin?
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Älä sitten kirjoita siitä, mutta onneksi sinunlaista on palastalla valtaosa ja kertoo, että teillä ei ole todellista uskoa, kun ei tiedä mihin?
En tietääkseni ole puhunut muusta kuin Joh 13 ja Matt 25 mitä tulee rakkauden palveluksiin Jumalan perheväen keskellä.
- Anonyymi
Seurakuntaoppi. Kuten jo mainitsin Kristuksen ja Raamatun puheita ei voi ymmärtää jos ei ole löytänyt Jumalan valtakuntaa ja kanna sen salaisuutta puhtaassa omassatunnossa.
1. Hedelmistä puu tunnetaan. Ihan totta mutta tässä keskustelussa on kysymys siitä että yksikään sellainen joka tekee huonoa hedelmää ei sitä itse näe. (Kaikki omavanhurskaat näkevät omat hedelmät hyvinä)
2. Tunne ei ole sama kuin mainitsemani "sydämen tila". Eli Jumalan rauha jonka Kristus antaa omilleen.
3. Kyllä efesolaiskirjeessä on selvästi että emme (uskovaiset keskenämme) tunne toisiamme lihan puolesta (emme näe turmeltuneisuutta) vaan niin kuin Jumala näkee - Kristuksen täydellisyyden omistajina.
Ilman Pyhää Henkeä Jeesuksen aikalaiset eivät nähneet hänessä muuta kuin syntisen ihmisen. Sama tilanne tänään. Jotka ovat hänessä taas näkevät puhtaan ja täydellisen Kristuksen ruumiin seurakunnassa. Muuten on tullut näkövika ja pitää ostaa silmävoidetta.
4. Ai oli "kaukaa haettu" 😊- Anonyymi
No minä nään ainakin syntisiä ihmisiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minä nään ainakin syntisiä ihmisiä
jeesus taas ei tehnyt syntiä niinku lestadiolaiset voittaa eikä se ole muuttunut seurakunnaksi joka ei tee virheitä
Ehhhh juu. Vastaan nyt noiden sun numerointien mukaan vastaus per numero:
1. Eli sun johtopäätöksen mukaisesti kukaan syntinen ei voi kääntyä, koska ellei syntinen näe omia syntejään, eli huonoja hedelmiään, hän ei voi kääntyä. Raamattu kuitenkin opettaa, että täytyy nähdä omat syntinsä että voi kääntyä niistä. Ja näin opettaa kyllä vanhoillislestadiolaisuuskin.
2. Osittain samaa mieltä. Jumalan rauha on sekä että, eli se vaikuttaa kyllä ihmisen tunne-elämään myös, mutta se ei ole yhtäkuin se. Eli selitäppä sinä siis että mitä se sitten on jos se ei liity ollenkaan tunteisiin? Ei riitä että "sydämen tila", kerro mulle mitä se on, kerron sitte mitä se mun mielestä on. Paavalihan sanoo: "Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. " Kyllä nuista suurinosa on ihan selvästi nähtävissäolevia asioita.
3. Eli laitatko vielä että missä kohtaa Efesolaiskirjeessä näin sanotaan? Ja kerro samalla että missä siellä sanottiinkaan, että toiset uskovaiset täytyy nähdä pelkästään täydellisinä?
4. On todella kaukaa haettu, etkä selvästi ole lukenut Raamattua kovin paljon kun tuollaista väität, tai sitten et ole ymmärtänyt mitä olet lukenut. Ymmärrätkö että esimerkiksi Korinttolaiskirjeet, Galatalaiskirje, Jaakobin kirje, Heprealaiskirje ovat kaikki kirjoitettu kirjeen kirjoittajien mukaan "pyhille" ja Jumalan seurakunnalle. No mitä nämä kirjeet sisältää? Kirjallisen selkäsaunan seurakunnille näiden huonoista hedelmistä jotka on SELVÄSTI näkösällä. Kyllä Paavalille, Jaakobille ja Heprealaiskirjeen kirjoittajille olisi tarvinnut jonkun kaupata tuota sun silmävoidetta kun sillä tavalla vikoivat Jumalan seurakuntaa, näkövikahan niillä selkeästi oli sun mukaan.
Ja arvaa mitä: ilmestyskirjassa Jeesuksella itsellään on näkövika kun Hän vikoo Jumalan seurakuntaa! Tsekkaa miten hyvin Hän analysoi TOTUUDESSA esimerkiksi Efesolaisia:
Ilm. 2:
1 "Kirjoita Efesoksen seurakunnan enkelille: "Näin sanoo hän, jolla on oikeassa kädessään seitsemän tähteä ja joka käyskentelee seitsemän kultajalkaisen lampun keskellä:
2 "Minä tiedän sinun tekosi, sinun vaivannäkösi ja kestävyytesi. Minä tiedän, ettet voi sietää pahoja ihmisiä. Sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi vaikka eivät ole, ja olet havainnut heidät valehtelijoiksi.
3 Kestävyyttäkin sinulla on, olethan joutunut moneen vaivaan minun nimeni tunnustamisen tähden etkä ole antanut periksi.
4 Mutta sitä en sinussa hyväksy, että olet luopunut ensi ajan rakkaudesta.
5 Muista siis, mistä olet langennut, käänny ja palaa tekemään ensi ajan tekoja. Ellet tee parannusta, minä tulen luoksesi ja siirrän lamppusi paikaltaan.
6 Siinä teet kuitenkin oikein, että inhoat nikolaiittojen tekoja, joita minäkin inhoan.
7 "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
Eli Jeesus, juuri niinkuin minäkin opetan, analysoi totuudessa Efesolaisia, kertoen sen mistä pitäisi tehdä parannus mutta myöntäen myös sen missä he toimivat oikein. Tätä on TOTUUS. Ei sitä että pitää vängällä nähdä toinen parempana kuin tämä onkaan, vaan juuri sellaisena kuin hän on. Joo kyllä, kristityt on mun sisaria ja veljiä ja meitä yhdistää erityinen rakkaus, mutta ei meitä yhdistä valheeseen perustuva hyminä ja pakottettu yksimielisiyys ja muka-rakkaus, joka ei tahdo nähdä totuutta toisesta.
Miten ylipäänsä vanhoillislestadiolaisten jatkuvasti jankkaama Kristuksen kirkkolakikaan olisi mahdollista, jos toiset pitäisi nähdä vain pyhinä ja puhtaina eikä totuudessa? Eli miten menet ja nuhtelet veljeä joka on harhassa ku sähän et näe sen syntiä ja huonoja hedelmiä, näet vaan kun se on Kristuksessa puhdas (vaikka se juuri teki syntiä)?
Ja oletko lukenut vanhaa testamenttia? Mitä muuta profeetat teki kun "vikoili" Jumalan seurakuntaa? Kirjaimellisesti puolet Raamatusta on Jumalan lähettämien profeettojen, apostolien ja itse Jumalan ja Jumalan Pojan kritiikkiä seurakunnalle, niin miten tyhmänä pidät ihmisiä jotka Raamatun tuntee jos yrität saada ne vakuuttumaan sellaisesta, minkä sokeakin näkee ettei ole totta? Saat varmaan eksytettyä jonkun, mutta et kyllä minua, ja sikäli kuin se minusta riippuu, niin mahdollisimman vähän muitakaan.
Eli tämä sun johtopäätös että mun on pakko nähdä kaikki uskovaiset niinku enkeleinä vaikka ne tekis vaikka mitä syntiä on aivan selvästi VÄÄRÄ. Jeesushan sanoi, että totuus tekee vapaaksi ja TOTUUS täytyy nähdä jotta voi tulla vapaaksi. Tämä onkin se vanhoillislestadiolaisuuden ongelmien ydin: totuus on pakko kieltää.
Ja siellä missä totuus kielletään, ei voi olla elävää uskoa (kovin paljoa). Paino sanalla kovin paljoa, koska aina on muutamia, jotka ei tällaiseen hölynpölyyn lähde mukaan vaikka lestadiolaisia ovatkin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jeesus taas ei tehnyt syntiä niinku lestadiolaiset voittaa eikä se ole muuttunut seurakunnaksi joka ei tee virheitä
Porukassa pyörii ruukilaisia satanisteja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porukassa pyörii ruukilaisia satanisteja
Ne kusettaa porukkaa minkä kerkee saattaa toimia myös puhujina
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kusettaa porukkaa minkä kerkee saattaa toimia myös puhujina
Me on opetellu myös laulamaan ja siionin lauluja laulava saatana on tuttu nöky ryllä ja siihen liittyvät ihmiset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me on opetellu myös laulamaan ja siionin lauluja laulava saatana on tuttu nöky ryllä ja siihen liittyvät ihmiset
Siis ne
- Anonyymi
Mielen vikaiset hihulit voi pysyä pois tältä palstalta. Ei teidän hullujen juttuja kukaan jaksa lukea.
- Anonyymi
Sanoit videolla että olet 25 v. seurannut läheltä VL. Miksi ihmeessä sitten haluat tulkita mitä sanon ihan vastoin VL opetusta ? (Tietenkin huonot (ja hyvät) hedelmät nähdään muissa kun niitä esiintyy mutta nehän korjataan evankaliumilla tai jos pimeys on tullut "hoidetaan ulos" Jumalan valtakunnasta)
1. Kun käy niin onnellisesti että joku näkee omat hedelmät olevan huonot, se on Jumalan teko ja sellainen voi uskoa evankeiumin jos se on läsnä. Tämä on ihan yksinkertainen asia: omavanhurskas tuottamalla tuottaa hyviä hedelmiä, uskovainen varjelee Jumalan valtakunnan salaisuutta sydämellään laittamalla pois synnin joka aina tarttuu ettei se täyttyisi ja synnyttäisi kuoleman.
(Jotenki rönsyilet - en muuta ole väittänyt kuin että uskovainen ei näe (ansiona tai tuntomerkkeinä) *omia* hengen hedelmiä.
2. Tunteet vaihtelee. Kylmyyttä ja joskus lämpöä. Kun tunnolla ei ole kuormaa niin on varmuus miksi pelastun ja myös varma tieto että kuka se on joka pesee jalkani. (Kristus)
3. Tais olla tämä kohta jota ajattelin
2 Kor 516. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Rakkaus (tästä eka ja tärkeimmästä hedelmästä vois ehkä ihanoma keskustelu käydä) peittää monet viat. Jos kerran minä (syntisistä suurin(Paavali)) olen saanut kaikki anteeksi niin ihan varmasti Jumalan armo on riittänyt muillekin. Tämä on lähtökohta. Huonoihin hedelmiin puututaan.
4. Tarkoitin vain että oli huvittava että sun mielestä jalkojen pesu oli kaukaa haettu, vaikka ilmiselvästi siinä palvelussa on kyse juuri samasta kuin mitä mainitaan matt25. Nimittäin molemmissa on kyse sellaisesta joka ei voi puuttua autuaan ihmisen kohdalla, mutta puuttuu jokaisen kohdalla joka menee kadotukseen.- Anonyymi
1. Jooh, sä ite väität kokoajan jotain ihan omituista mitä Raamattu ei sano ja sitte sanot että mä rönsyilen enkä ymmärrä. Tuossa on sun omat vastaukset 1 -kohtaan, lue siitä miten ristiriidassa olet itsesi kanssa:
1. Hedelmistä puu tunnetaan. Ihan totta mutta tässä keskustelussa on kysymys siitä että yksikään sellainen joka tekee huonoa hedelmää ei sitä itse näe. (Kaikki omavanhurskaat näkevät omat hedelmät hyvinä)
1. Kun käy niin onnellisesti että joku näkee omat hedelmät olevan huonot, se on Jumalan teko ja sellainen voi uskoa evankeiumin jos se on läsnä. Tämä on ihan yksinkertainen asia: omavanhurskas tuottamalla tuottaa hyviä hedelmiä, uskovainen varjelee Jumalan valtakunnan salaisuutta sydämellään laittamalla pois synnin joka aina tarttuu ettei se täyttyisi ja synnyttäisi kuoleman.
(Jotenki rönsyilet - en muuta ole väittänyt kuin että uskovainen ei näe (ansiona tai tuntomerkkeinä) *omia* hengen hedelmiä.
Oot täysin ristiriidassa sekä itsesi että Raamatun kanssa joka kohdassa. Otappa nyt silmä kouraan ja lue mitä Raamattu sanoo KRISTITYILLE siitä miten voi arvioida onko elävässä uskossa vai ei:
1. Joh. 2:
3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
20 Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt.
1. Joh. 5:
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on syntynyt Jumalasta, ja jokainen, joka rakastaa isää, rakastaa myös hänen lastaan.
2 Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään.
3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
1. Joh. 3:
10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
Onko tässä siis kysymys siitä että uskovainen ei voi nähdä omia hyviä hedelmiään tai huonoja ja niiden perusteella arvioida omaa sieluntilaansa? EI. Johannes nimenomaan sanoo, että näiden yksinkertaisten asioiden (HEDELMIEN) perusteella voit arvioida oletko elävässä uskossa vai et. Selitä nuo ulos Raamatusta niin selität samalla itsesti ulos kristinuskosta, jos edes noiden harhojen kanssa siihen kuulut enää.
2. Eli varmuus tulee siitä että on ripittäytynyt ahkerasti? Ei mene kyllä mun jakeluun, että varmuus tulisi siitä eikä kyllä Helsingissä edes vanhoillislestadiolaiset opeta tuolla tavalla. Sä opetat jotain ihan 70-lukua vielä, mutta pohjanmaallahan se 70-luku elää vielä ihan hyvin. Tätähän vastaan Lutherkin oli, kun se ei saanut rauhaa ripittäytymällä. Ja niin olen muuten minäkin, mulla kun on myös OCD mikä Lutherillakin aivan selvästi oli.
3. Eli loppujenlopuksi olet samaa mieltä mun kanssa. Miksi sun piti vängällä etsiä vikoja musta?
4. Jalkojen pesu ON kaukaa haettu. Etkö ymmärrä, että vl-tapaa pyytää syntejä anteeksi jatkuvasti ja julistaa yleistä synninpäästöä ei ole ollut ennen vanhoillislestadiolaisuutta missään? Edes Luther, Laestadius, Herrnhutilaiset, Hussilaiset, Lukijaiset tai kukaan ei koskaan harrastanu semmosta. Jalkojen pesu on kristikunnassa kylläkin tulkittu nimenomaan rakkauden teoksi, koska jalkojen pesu oli lähi-idässä todella tärkeää (voit googlata aiheesta). En kyllä ole tietoinen että lestadiolaiset muuten koskaan olisi todellisuudessa pesseet toistensa jalkoja. Yhteisössä, jossa mä olen, meillä kylläkin on tämmönen tilaisuus missä pestään toisten jalkoja.
Ei todellakaan sitä ole tulkittu miksikään synninpäästöksi jota kristityt kyselee toisiltaan (voi olla että joku on tulkinnut sen ripiksi, mutta se nyt on aivan toinen juttu ollu kuin mitä se vl-liikkeessä on nykyään). Ainoastaan siinä mielessä se ei ollut kaukaa haettu, että se on rakkauden teko ja ainoastaan kristityt tekee todellisia rakkauden tekoja kyllä. Mutta siinä mielessä se oli TODELLA kaukaa haettu, kun aloit seurakuntaoppia kutomaan tuohon settiin mukaan tuon jalkojenpesun ja vl-synninpäästö -ja Pyhän Hengen virkaopin kanssa. Hehheh taas.
Olennaista tuossa on katsoa itse asiaa, ei tuoda joidenkin koukeroiden kautta koko kristillistä dogmatiikkaa mukaan keskusteluun. Kaikkihan liittyy kaikkeen kristillisessä dogmatiikassa, että joo kyllä se seurakuntaoppikin tähän liittyy mutta se ei TODELLAKAAN ole se pääpointti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Jooh, sä ite väität kokoajan jotain ihan omituista mitä Raamattu ei sano ja sitte sanot että mä rönsyilen enkä ymmärrä. Tuossa on sun omat vastaukset 1 -kohtaan, lue siitä miten ristiriidassa olet itsesi kanssa:
Oot täysin ristiriidassa sekä itsesi että Raamatun kanssa joka kohdassa. Otappa nyt silmä kouraan ja lue mitä Raamattu sanoo KRISTITYILLE siitä miten voi arvioida onko elävässä uskossa vai ei:
1. Joh. 2:
4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
20 Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt.
1. Joh. 5:
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on syntynyt Jumalasta, ja jokainen, joka rakastaa isää, rakastaa myös hänen lastaan.
2 Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään.
3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
1. Joh. 3:
10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
Onko tässä siis kysymys siitä että uskovainen ei voi nähdä omia hyviä hedelmiään tai huonoja ja niiden perusteella arvioida omaa sieluntilaansa? EI. Johannes nimenomaan sanoo, että näiden yksinkertaisten asioiden (HEDELMIEN) perusteella voit arvioida oletko elävässä uskossa vai et. Selitä nuo ulos Raamatusta niin selität samalla itsesti ulos kristinuskosta, jos edes noiden harhojen kanssa siihen kuulut enää.
2. Eli varmuus tulee siitä että on ripittäytynyt ahkerasti? Ei mene kyllä mun jakeluun, että varmuus tulisi siitä eikä kyllä Helsingissä edes vanhoillislestadiolaiset opeta tuolla tavalla. Sä opetat jotain ihan 70-lukua vielä, mutta pohjanmaallahan se 70-luku elää vielä ihan hyvin. Tätähän vastaan Lutherkin oli, kun se ei saanut rauhaa ripittäytymällä. Ja niin olen muuten minäkin, mulla kun on myös OCD mikä Lutherillakin aivan selvästi oli.
3. Eli loppujenlopuksi olet samaa mieltä mun kanssa. Miksi sun piti vängällä etsiä vikoja musta?
4. Jalkojen pesu ON kaukaa haettu. Etkö ymmärrä, että vl-tapaa pyytää syntejä anteeksi jatkuvasti ja julistaa yleistä synninpäästöä ei ole ollut ennen vanhoillislestadiolaisuutta missään? Edes Luther, Laestadius, Herrnhutilaiset, Hussilaiset, Lukijaiset tai kukaan ei koskaan harrastanu semmosta. Jalkojen pesu on kristikunnassa kylläkin tulkittu nimenomaan rakkauden teoksi, koska jalkojen pesu oli lähi-idässä todella tärkeää (voit googlata aiheesta). En kyllä ole tietoinen että lestadiolaiset muuten koskaan olisi todellisuudessa pesseet toistensa jalkoja. Yhteisössä, jossa mä olen, meillä kylläkin on tämmönen tilaisuus missä pestään toisten jalkoja.
Ei todellakaan sitä ole tulkittu miksikään synninpäästöksi jota kristityt kyselee toisiltaan (voi olla että joku on tulkinnut sen ripiksi, mutta se nyt on aivan toinen juttu ollu kuin mitä se vl-liikkeessä on nykyään). Ainoastaan siinä mielessä se ei ollut kaukaa haettu, että se on rakkauden teko ja ainoastaan kristityt tekee todellisia rakkauden tekoja kyllä. Mutta siinä mielessä se oli TODELLA kaukaa haettu, kun aloit seurakuntaoppia kutomaan tuohon settiin mukaan tuon jalkojenpesun ja vl-synninpäästö -ja Pyhän Hengen virkaopin kanssa. Hehheh taas.
Olennaista tuossa on katsoa itse asiaa, ei tuoda joidenkin koukeroiden kautta koko kristillistä dogmatiikkaa mukaan keskusteluun. Kaikkihan liittyy kaikkeen kristillisessä dogmatiikassa, että joo kyllä se seurakuntaoppikin tähän liittyy mutta se ei TODELLAKAAN ole se pääpointti.Johannes kyllä anto syntejä anteeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 2:
1. Joh. 5:
1. Joh. 3:
Olennaista tuossa on katsoa itse asiaa, ei tuoda joidenkin koukeroiden kautta koko kristillistä dogmatiikkaa mukaan keskusteluun. Kaikkihan liittyy kaikkeen kristillisessä dogmatiikassa, että joo kyllä se seurakuntaoppikin tähän liittyy mutta se ei TODELLAKAAN ole se pääpointti.Mitä tarkoitat OCD'llä?. Jompi kumpi näistäkö?:
pakko-oireinen häiriö (engl. obsessive-compulsive disorder)
karmeliittasisaret (lat. Ordo Carmelitarum Discalceatorum), katolisen kirkon sääntökunta. Anonyymi kirjoitti:
Johannes kyllä anto syntejä anteeksi
Eli missä Johannes antoi syntejä anteeksi. Kerro Raamatunkohta ja selitä miten sen keksit siitä kohdasta.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Eli missä Johannes antoi syntejä anteeksi. Kerro Raamatunkohta ja selitä miten sen keksit siitä kohdasta.
Ehtoollispöydässä se saarnasi juudakselle synnit anteeksi kun se katu et oli tappanut isänsä viinissä oli myrkkyä ja juudas kuoli siihen
Anonyymi kirjoitti:
Ehtoollispöydässä se saarnasi juudakselle synnit anteeksi kun se katu et oli tappanut isänsä viinissä oli myrkkyä ja juudas kuoli siihen
Okei, no tää on kyllä ihan psykoottista settiä, mutta sitähän tällä palstalla riittää.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat OCD'llä?. Jompi kumpi näistäkö?:
pakko-oireinen häiriö (engl. obsessive-compulsive disorder)
karmeliittasisaret (lat. Ordo Carmelitarum Discalceatorum), katolisen kirkon sääntökunta.Luulin vastanneeni jo tuohon OCD -kyssäriin. Pakko-oireista häiriötä tarkotin.
- Anonyymi
Varoituksen sana, nimittäin tämä Juuso Lehtola on Saatanan apostoli ja yrittää eksyttää ihmisiä pois Jumalan sanan perustalta. Hän itse on katolilainen ja paavin uskoinen. Sulkekaa korvanne ja silmänne hänen opetuksilleen.
2. Tim. 2:
16 Vältä epäpyhiä ja tyhjänpäiväisiä puheita, sillä niiden puhujat menevät jumalattomuudessa yhä pitemmälle [1. Tim. 1:4+]
17 ja heidän oppinsa leviää kuin syöpä. Heitä ovat Hymenaios ja Filetos,
Gal. 1:
8 Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. [1. Kor. 16:22]
9 Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Matt. 7:6
"Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.- Anonyymi
Joo enkeliin voi antaa synnit anteeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim mooses eräaassa sai synnit anteeksi kun enkeli kosketti palavalla hiilellä sen huulia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei siihen tarvita ihmistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkelin sana on suurempi kuin ihmisen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkelin sana on suurempi kuin ihmisen
Itse pyydän siltä joka päivä anteeksi
Ööhh miten se tekee musta saatanan apostolin että mä oon katolilainen? Kohtuullista kaksinaismoralismiahan tämä on, itse kun lestadiolaiset kuuluu kirkkoon joka sallii ja siunaa lähes kaiken kuviteltavissa olevan jumalattomuuden. Hehheh, sanon minä.
Ainiin, ja voisit toki kertoa mitä Raamatunvastaista olen täällä opettanut (tai Youtubessa) ni sun väitteillä ois jotain substanssia.Anonyymi kirjoitti:
Jeesus, joka on synnit sovittanut on maan piirin taho, joka voi omistaan antaa ihmiselle synnit anteeksi.
Kaikki muu on epäjumalan palvelua.Anonyymi kirjoitti:
Esim mooses eräaassa sai synnit anteeksi kun enkeli kosketti palavalla hiilellä sen huulia
Kannattaisiko panna paikka näkyviin raamatussa.
- Anonyymi
Pysytään kohdassa #1
Voisitko tarkentaa mikä on ristiriitaista? Itse en sitä näe :-)Jaa-a, ilmaisu "täysin ristiriidassa" oli ehkä hiukan liioiteltu, mutta kyllä tuossa aika monta ristiriitaa mun silmiin osuu:
Raamatun kanssa oot ristiriidassa ensinnäkin siinä, että uskovainen ei voi muuten tutkia itseään kuin sen perusteella kokeeko jotenkin sisäisesti että onko synnit anteeksi ja rauha. Nuo Johanneksen kirjeen kohdat, jotka laitoin, eksplisiittisesti kertoo että uskovainen voi tutkia itseään nimenomaan tekojensa pohjalta "aivoilla".
Seuraavassa kohdassa sanot, että kyse on siitä että YKSIKÄÄN sellainen joka tekee huonoa hedelmää ei sitä itse näe ja vastaavasti omavanhurskas ei näe kuin hyviä tekoja itsellään ja siitä seuraavassa jo sanot, että voikin käydä niin onnellisesti että ne näkeekin. Eli näkeekö vai ei? Kyllä tuossa minun silmiin on selkeä ristiriita.
Tossa kolmannessa ykkösessä vielä tarkennat että uskovainen ei näe ansioina tai tuntomerkkeinä omia hengen hedelmiä. No ansioista ei ole ollut kyse, mutta kyllä nimenomaan, niinkuin jo sanoinkin, Johannes sanoo tuossa että uskovainen nimenomaisesti voi nähdä omat hengen hedelmät elävän uskon tuntemerkkeinä.
Lisäksi tuossa kolmannessa kohdassa on minun mielestä aika outo kahtiajako: "omavanhurskas tuottamalla tuottaa hyviä hedelmiä ja uskovainen varjelee Jumalan valtakunnan salaisuutta sydämellään laittamalla pois synnin joka aina tarttuu..." jne. Ensinnäkin: kristityilläkin on synnin lisäksi myös omavanhurskautta kuolemaan saakka jonkunverran, koska omavanhurskaus ON syntiä, koska se ei tahdo luottaa Kristukseen vaan omiin tekoihin, eli epäjumalaan loppujenlopuksi. Toisena: Usko ei ole vain "Jumalan valtakunnan salaisuuden varjalemista sydämellä synnin poispanemisen kautta". Raamattu kehottaa myös uskovaisia tekemään AKTIIVISESTI hyvää hedelmää lukuisissa kohdissa, eli se että joku tekee aktiivisesti hyvää hedelmää ei tarkoita sitä että tämä olisi omavanhurskas, koska omavanhurskaus liittyy sydämen motiiveihin, joilla joku tekee hyvää, ei siihen tosiasiaan että joku aktiivisesti tahtoo tehdä hyvää. Eli se outo kahtiajako on tämä: uskova ei tee mitään muuta kuin varjelee uskoansa, omavanhurskas vain "tuottamalla tuottaa" hyviä hedelmiä.
Käyppä lukemassa tämän Youtubevideon alta käyttäjän Okole41 -kommenttiketjun alta kommentit (valitse filttereistä ensin uusimmat, muuten et välttämättä näe kaikkia kommentteja, juutuuppi toimii jotenki hassusti). Siinä puhun tuosta uskon ja tekojen suhteesta sekä "synnin poispanemisesta" paljon enemmän. En jaksa alkaa enää tänne kirjottamaan samoja asioita, mutta toteanpahan vain, että hyvin pinnallinen kuva kristinuskosta sulla on:
https://www.youtube.com/watch?v=cGI0_gvm7sQ- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Jaa-a, ilmaisu "täysin ristiriidassa" oli ehkä hiukan liioiteltu, mutta kyllä tuossa aika monta ristiriitaa mun silmiin osuu:
Raamatun kanssa oot ristiriidassa ensinnäkin siinä, että uskovainen ei voi muuten tutkia itseään kuin sen perusteella kokeeko jotenkin sisäisesti että onko synnit anteeksi ja rauha. Nuo Johanneksen kirjeen kohdat, jotka laitoin, eksplisiittisesti kertoo että uskovainen voi tutkia itseään nimenomaan tekojensa pohjalta "aivoilla".
Seuraavassa kohdassa sanot, että kyse on siitä että YKSIKÄÄN sellainen joka tekee huonoa hedelmää ei sitä itse näe ja vastaavasti omavanhurskas ei näe kuin hyviä tekoja itsellään ja siitä seuraavassa jo sanot, että voikin käydä niin onnellisesti että ne näkeekin. Eli näkeekö vai ei? Kyllä tuossa minun silmiin on selkeä ristiriita.
Tossa kolmannessa ykkösessä vielä tarkennat että uskovainen ei näe ansioina tai tuntomerkkeinä omia hengen hedelmiä. No ansioista ei ole ollut kyse, mutta kyllä nimenomaan, niinkuin jo sanoinkin, Johannes sanoo tuossa että uskovainen nimenomaisesti voi nähdä omat hengen hedelmät elävän uskon tuntemerkkeinä.
Lisäksi tuossa kolmannessa kohdassa on minun mielestä aika outo kahtiajako: "omavanhurskas tuottamalla tuottaa hyviä hedelmiä ja uskovainen varjelee Jumalan valtakunnan salaisuutta sydämellään laittamalla pois synnin joka aina tarttuu..." jne. Ensinnäkin: kristityilläkin on synnin lisäksi myös omavanhurskautta kuolemaan saakka jonkunverran, koska omavanhurskaus ON syntiä, koska se ei tahdo luottaa Kristukseen vaan omiin tekoihin, eli epäjumalaan loppujenlopuksi. Toisena: Usko ei ole vain "Jumalan valtakunnan salaisuuden varjalemista sydämellä synnin poispanemisen kautta". Raamattu kehottaa myös uskovaisia tekemään AKTIIVISESTI hyvää hedelmää lukuisissa kohdissa, eli se että joku tekee aktiivisesti hyvää hedelmää ei tarkoita sitä että tämä olisi omavanhurskas, koska omavanhurskaus liittyy sydämen motiiveihin, joilla joku tekee hyvää, ei siihen tosiasiaan että joku aktiivisesti tahtoo tehdä hyvää. Eli se outo kahtiajako on tämä: uskova ei tee mitään muuta kuin varjelee uskoansa, omavanhurskas vain "tuottamalla tuottaa" hyviä hedelmiä.
Käyppä lukemassa tämän Youtubevideon alta käyttäjän Okole41 -kommenttiketjun alta kommentit (valitse filttereistä ensin uusimmat, muuten et välttämättä näe kaikkia kommentteja, juutuuppi toimii jotenki hassusti). Siinä puhun tuosta uskon ja tekojen suhteesta sekä "synnin poispanemisesta" paljon enemmän. En jaksa alkaa enää tänne kirjottamaan samoja asioita, mutta toteanpahan vain, että hyvin pinnallinen kuva kristinuskosta sulla on:
https://www.youtube.com/watch?v=cGI0_gvm7sQrakkaus ja rauha tosin ovat hegen hedelmiä. Ja ne kertoo sydämen tilasta
Mä en näe että minulla olisi yhtäkään tekoa joka osoittaisi että rakastan Jeesuksen vähimpiä veljiä niin kuin Jeesus heitä rakastaa.
Mutta mä koen että minua rakastetaan sillä rakkaudella (anteeksianto) ja siksi Jumalan lapset ovat minulle rakkaita ja minulla on rauha.
Tällaista sisäistä, Ehkä tähän voi lisätä muutakin mutta en todellakaan voi laatia luetteloa teoista jotka kertovat sydämen uskosta.
Kirjoitin jo aiemmin että Jumalan sanaa kehotta hyviin töihin ja auttamaan lähimmäisiä ajallisessakin mielessä. Anonyymi kirjoitti:
rakkaus ja rauha tosin ovat hegen hedelmiä. Ja ne kertoo sydämen tilasta
Mä en näe että minulla olisi yhtäkään tekoa joka osoittaisi että rakastan Jeesuksen vähimpiä veljiä niin kuin Jeesus heitä rakastaa.
Mutta mä koen että minua rakastetaan sillä rakkaudella (anteeksianto) ja siksi Jumalan lapset ovat minulle rakkaita ja minulla on rauha.
Tällaista sisäistä, Ehkä tähän voi lisätä muutakin mutta en todellakaan voi laatia luetteloa teoista jotka kertovat sydämen uskosta.
Kirjoitin jo aiemmin että Jumalan sanaa kehotta hyviin töihin ja auttamaan lähimmäisiä ajallisessakin mielessä.Jos sä et näe että sulla on yhtäkään tekoa ni luultavasti et ole silloin elävässä uskossa.
Sun kirjotukset, rakkaudella sanon tämän, on kaikki semmosia jotka vain keskittyy kokoajan "Jumalan lapsiin" ja joukkoon. Sä saat rakkautta muilta vlliltä ni koet että se on Jumalasta ja luulet että sen takia olet elävässä uskossa.
No selkääntaputtelu omalta porukalta on tietysti ihan OK ja kaikki se rakkaus mitä sieltä saat varmaan on ihan OK, mutta ei se tarkoita että siellä on Jumalan rakkaus.
Mä tiiän, että Jehovan todistajilla keskenään on myös suorastaan ihana keskinäinen rakkaus, mutta ei se kerro heidän uskon oikeellisuudesta yhtään mitään.
Monilla jumalattomillakin on keskenään ihana rakkaus.
Jos elävä usko on sulle yhtäkuin se rakkaus mitä saat muilta uskovaisilta ni sulla ei ole elävää uskoa. Jos tämä usko mikä sulla on ei motivoi sua radikaalisti seuraamaan Jeesusta (mitä se ei selvästi tee) niin sulla ei ole elävää uskoa. Mitä hyvänsä se sun usko sitten onkin niin elävää uskoa se ei ole.
Mieti vakavasti sun tilaa, sun usko on aivan tunnepitoista, ei Raamatun mukaista, eikä todellakaan näytä siltä että sillä olisi Pyhän Hengen kanssa mitään tekemistä.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Jos sä et näe että sulla on yhtäkään tekoa ni luultavasti et ole silloin elävässä uskossa.
Sun kirjotukset, rakkaudella sanon tämän, on kaikki semmosia jotka vain keskittyy kokoajan "Jumalan lapsiin" ja joukkoon. Sä saat rakkautta muilta vlliltä ni koet että se on Jumalasta ja luulet että sen takia olet elävässä uskossa.
No selkääntaputtelu omalta porukalta on tietysti ihan OK ja kaikki se rakkaus mitä sieltä saat varmaan on ihan OK, mutta ei se tarkoita että siellä on Jumalan rakkaus.
Mä tiiän, että Jehovan todistajilla keskenään on myös suorastaan ihana keskinäinen rakkaus, mutta ei se kerro heidän uskon oikeellisuudesta yhtään mitään.
Monilla jumalattomillakin on keskenään ihana rakkaus.
Jos elävä usko on sulle yhtäkuin se rakkaus mitä saat muilta uskovaisilta ni sulla ei ole elävää uskoa. Jos tämä usko mikä sulla on ei motivoi sua radikaalisti seuraamaan Jeesusta (mitä se ei selvästi tee) niin sulla ei ole elävää uskoa. Mitä hyvänsä se sun usko sitten onkin niin elävää uskoa se ei ole.
Mieti vakavasti sun tilaa, sun usko on aivan tunnepitoista, ei Raamatun mukaista, eikä todellakaan näytä siltä että sillä olisi Pyhän Hengen kanssa mitään tekemistä.Niin se on. Ei ole yhtään tekoa. Vain poispantavaa kuormaa ja syntiä. Mutta tässä se taivaallinen rakkaus pilee, että juuri tällaisena on turvallista tehdä matkaa tässä joukossa.
Tuosta mitä sanoit jossaki ripistä. Mulla on sama kokemus kun Johanneksella
21. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan, Anonyymi kirjoitti:
Niin se on. Ei ole yhtään tekoa. Vain poispantavaa kuormaa ja syntiä. Mutta tässä se taivaallinen rakkaus pilee, että juuri tällaisena on turvallista tehdä matkaa tässä joukossa.
Tuosta mitä sanoit jossaki ripistä. Mulla on sama kokemus kun Johanneksella
21. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,Saat uskoa mitä haluat, mutta selvästi on tullut esille, että monet asiat mihin uskot ei tule Raamatusta vaan sun omista luuloista. Jos vielä senkin jälkeen haluat harhassasi pysyä, niin omapa on syntisi.
Mullaki on muuten sama kokemus sekä lestadiolaisesta ripistä että katolilaisesta, molemmat on toiminu ku junan vessa. Mutta on tuo kokemus ilmankin rippiä, ei se rauha ripistä ole kiinni.
Paitsi että jälleen kerran otit korvasyyhyyn tuon jakeen, se ei liity rippiin ja se selviää kun otetaan kontekstikin mukaan:
Ensimmäinen Johanneksen kirje 3:18-22
[18] Lapseni, älkäämme rakastako sanoin ja puheessa, vaan teoin ja totuudessa. [19] Siitä me ymmärrämme, että totuus on meissä, ja me voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme, [20] jos se meitä jostakin syyttää. Jumala on meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken. [21] Rakkaat ystävät, jos sydämemme ei meitä syytä, me voimme rohkeasti lähestyä Jumalaa. [22] Ja mitä pyydämmekin, sen me häneltä saamme, koska noudatamme hänen käskyjään ja teemme sitä, mikä on hänen mielensä mukaista.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Saat uskoa mitä haluat, mutta selvästi on tullut esille, että monet asiat mihin uskot ei tule Raamatusta vaan sun omista luuloista. Jos vielä senkin jälkeen haluat harhassasi pysyä, niin omapa on syntisi.
Mullaki on muuten sama kokemus sekä lestadiolaisesta ripistä että katolilaisesta, molemmat on toiminu ku junan vessa. Mutta on tuo kokemus ilmankin rippiä, ei se rauha ripistä ole kiinni.
Paitsi että jälleen kerran otit korvasyyhyyn tuon jakeen, se ei liity rippiin ja se selviää kun otetaan kontekstikin mukaan:
Ensimmäinen Johanneksen kirje 3:18-22
[18] Lapseni, älkäämme rakastako sanoin ja puheessa, vaan teoin ja totuudessa. [19] Siitä me ymmärrämme, että totuus on meissä, ja me voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme, [20] jos se meitä jostakin syyttää. Jumala on meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken. [21] Rakkaat ystävät, jos sydämemme ei meitä syytä, me voimme rohkeasti lähestyä Jumalaa. [22] Ja mitä pyydämmekin, sen me häneltä saamme, koska noudatamme hänen käskyjään ja teemme sitä, mikä on hänen mielensä mukaista.Hyvä!
Miksi se ei liity rippiin. Itse koet että rippi toimii ku junan vessa. Eikö se juuri tarkoita että kun synti putoaa pois niin sydän ei syytä enää ?
Menipä monen mutkan kautta tämä. Asia on nyt kuitenkin ihan selvä. Minulla ei ole yhtään hyvää tekoa. Tunnen kuitenkin rakkautta ja rauhaa ja uskon että pelastun jos varjellun tällä paikalla.
Sulla on paremmin asiat. Luultavasti luettelo rakkauden töitä. Ootko kuitenkaan ihan 100% varma että niillä olet palvellut itse Kristusta, joka asuu Hänen vähimmissä veljissä? Anonyymi kirjoitti:
Hyvä!
Miksi se ei liity rippiin. Itse koet että rippi toimii ku junan vessa. Eikö se juuri tarkoita että kun synti putoaa pois niin sydän ei syytä enää ?
Menipä monen mutkan kautta tämä. Asia on nyt kuitenkin ihan selvä. Minulla ei ole yhtään hyvää tekoa. Tunnen kuitenkin rakkautta ja rauhaa ja uskon että pelastun jos varjellun tällä paikalla.
Sulla on paremmin asiat. Luultavasti luettelo rakkauden töitä. Ootko kuitenkaan ihan 100% varma että niillä olet palvellut itse Kristusta, joka asuu Hänen vähimmissä veljissä?Siksi koska useimmiten tunnustan suoraan Jumalalle ja sekin toimii. Ylipäänsä jos koen että olen tehnyt kohtuullisen vakavaa syntiä niin sillon käyn ripittäytymässä, muuten aika harvoin, koska Kristuksessa on syntien anteeksiantamus.
Mä luulen että sun rauha on väärää rauhaa, mutta saat levätä siinä väärässä rauhassasi kun Raamatun opetus ei kelpaa.
En mä luettele omia uskon hedelmiä, en mä laskeskele niitä että mitähän hyvää tuota on taas tullu tehtyä, ei mulla ole semmoseen tarvis ku turvaan Kristukseen, mutta mä voin kyllä arvioida omaa sieluntilaa välillä kun esimerkiksi teen omantunnontutkiskelua, että mistä pitäisi tehdä parannus ja silloin myös miettiä onko mun hedelmät ollu hyviä vai huonoja ja mitä se kertoo mun sieluntilasta. Sinä haluat vaan tehä tommosen karikatyyrin mun uskosta, koska sulla on tarve demonisoida mua vängällä ku sulle ei selvä Raamatun opetus kelpaa.
No nämä keskustelut jää tänne kaikkien luettavaksi, ihmiset osaa kyllä tehdä johtopäätöksiä. En mä kuvitellutkaan että sä Raamattuun alkaisit uskomaan, mutta jos joku alkaisi ja sitä kautta Jeesukseen tämän keskustelun luettuaan ni oon tyytyväinen.
- Anonyymi
1. Joh. 2:
1. Joh. 5:
1. Joh. 3:
Nämä kaikki puhuu siitä eka hedelmästä - Jumalan lasten keskinäinen rakkaus jonka ilmentymä on jalkojen pesu.
Näitten jakeitten pohjalta et voi laatia "hyvien tekojen listaa" josta ruksaamalla tarpeeksi monta tekoa päättelet että olen elävässä uskossa. Ei niin, mutta kun olet Siionin rakkaudessa ja annat perheväen palvella sinua taivaallisella jalkojen pesulla niin tiedät ja tunnet että olet raamatun mukaisessa uskossaNo ensinnäkin noiden Johanneksen kirjeen kohtien ilmentymä ei todellakaan ole jalkojen pesu mitenkään ilmeisesti, koska Johannekselle veljen rakastaminen tarkoittaa kaikkea muutakin, esimerkiksi taloudellista tukemista lue vaikka itse:
1. Joh. 3:
14 Me rakastamme veljiämme, ja siitä me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään. Joka ei rakasta, pysyy kuoleman vallassa.
15 Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että Jeesus antoi henkensä meidän puolestamme. Samoin olemme me velvolliset panemaan henkemme alttiiksi veljiemme puolesta.
17 Jos joku, jonka toimeentulo on turvattu, näkee veljensä kärsivän puutetta mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus voisi pysyä hänessä?
18 Lapseni, älkäämme rakastako sanoin ja puheessa, vaan teoin ja totuudessa.
Toisena, Johannes sanoo myös nämä asiat Jumalan tahdon vastaiseksi toiminnaksi, eli Jumalan tahdon pitäminen on näiden asioiden välttämistä myös Johannekselle, ei pelkästään kristittyjen välinen rakkaus:
15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa.
16 Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä.
17 Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti.
Ja tuo nimenomaan kertoo sun pinnallisesta uskosta, että sulle pitäisi olla joku hyvien tekojen lista. Pointti ei ole joku lista joka ruksitaan, vaan rakkaus sisältää kaikenlaisia hyviä tekoja, samoin maailmallisuus sisältää kaiken pahuuden mitä voi olla, ei niitä tarvitse erikseen luetella.
Ylipäänsä tollaiset lauseet kuin "kun olet Siionin rakkaudessa ja annat perheväen palvella sinua taivaallisella jalkojen pesulla niin tiedät ja tunnet että olet raamatun mukaisessa uskossa" kertoo mulle kyllä sen että sun usko on tunnepitoista uskoa, se ei perustu Raamattuun aidosti. Missään ei Raamatussa sanota elävän uskon perusteiksi tuollaisia asioita.
Eli suosittelen sulle, että lopeta jo Raamatun vääristely ja ahtaminen vl-muottiin, mihin se ei todellakaan mene. Ja lue sitä Raamattua. Pakko myöntää, että suorastaan turhauttaa tuollainen venkoilu, että luulet että Johannes tarkoittaa vain jotain yhtä asiaa rakkaudella, hohhoijjaa, käytän nyt jo oikeesti sitä sun järkiä jos sulla sitä yhtään on, se ei ole Raamatussa kielletty.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
No ensinnäkin noiden Johanneksen kirjeen kohtien ilmentymä ei todellakaan ole jalkojen pesu mitenkään ilmeisesti, koska Johannekselle veljen rakastaminen tarkoittaa kaikkea muutakin, esimerkiksi taloudellista tukemista lue vaikka itse:
1. Joh. 3:
14 Me rakastamme veljiämme, ja siitä me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään. Joka ei rakasta, pysyy kuoleman vallassa.
15 Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että Jeesus antoi henkensä meidän puolestamme. Samoin olemme me velvolliset panemaan henkemme alttiiksi veljiemme puolesta.
17 Jos joku, jonka toimeentulo on turvattu, näkee veljensä kärsivän puutetta mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus voisi pysyä hänessä?
18 Lapseni, älkäämme rakastako sanoin ja puheessa, vaan teoin ja totuudessa.
Toisena, Johannes sanoo myös nämä asiat Jumalan tahdon vastaiseksi toiminnaksi, eli Jumalan tahdon pitäminen on näiden asioiden välttämistä myös Johannekselle, ei pelkästään kristittyjen välinen rakkaus:
15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa.
16 Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä.
17 Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti.
Ja tuo nimenomaan kertoo sun pinnallisesta uskosta, että sulle pitäisi olla joku hyvien tekojen lista. Pointti ei ole joku lista joka ruksitaan, vaan rakkaus sisältää kaikenlaisia hyviä tekoja, samoin maailmallisuus sisältää kaiken pahuuden mitä voi olla, ei niitä tarvitse erikseen luetella.
Ylipäänsä tollaiset lauseet kuin "kun olet Siionin rakkaudessa ja annat perheväen palvella sinua taivaallisella jalkojen pesulla niin tiedät ja tunnet että olet raamatun mukaisessa uskossa" kertoo mulle kyllä sen että sun usko on tunnepitoista uskoa, se ei perustu Raamattuun aidosti. Missään ei Raamatussa sanota elävän uskon perusteiksi tuollaisia asioita.
Eli suosittelen sulle, että lopeta jo Raamatun vääristely ja ahtaminen vl-muottiin, mihin se ei todellakaan mene. Ja lue sitä Raamattua. Pakko myöntää, että suorastaan turhauttaa tuollainen venkoilu, että luulet että Johannes tarkoittaa vain jotain yhtä asiaa rakkaudella, hohhoijjaa, käytän nyt jo oikeesti sitä sun järkiä jos sulla sitä yhtään on, se ei ole Raamatussa kielletty.??? Ja tuo nimenomaan kertoo sun pinnallisesta uskosta, että sulle pitäisi olla joku hyvien tekojen lista. ???
Täh? Koko ajan yrittänyt vain sitä kirkastaa että minulla eikä muillakaan pelastuvilla ei ole luetteloa... herra milloin me sitä ja tätä
mutta vuohilla on sellainen luettelo esitettävänä tuomiolla.
Ja sinulla on tälläkin hetkellä juuri sellainen luettelo hyviä hedelmiä tiedossa :-) Anonyymi kirjoitti:
??? Ja tuo nimenomaan kertoo sun pinnallisesta uskosta, että sulle pitäisi olla joku hyvien tekojen lista. ???
Täh? Koko ajan yrittänyt vain sitä kirkastaa että minulla eikä muillakaan pelastuvilla ei ole luetteloa... herra milloin me sitä ja tätä
mutta vuohilla on sellainen luettelo esitettävänä tuomiolla.
Ja sinulla on tälläkin hetkellä juuri sellainen luettelo hyviä hedelmiä tiedossa :-)Puhut nyt huti sen mitä tarkotin. Tarkotin luettelolla sitä että erikseen ei tarvitse selittää että murha on syntiä tai että almujen antaminen on hyvä teko, vaan ne on itsestäänselviä asioita.
Mutta se on toinen asia, että uskovainen kyllä voi nähdä sekä omat synnit (ei kaikkia, koska kukaan ei näe kaikkia syntejään) mutta myös omia hyviä hedelmiä. Sen juuri Johannes sanoo.
Katoppa se mun viimeistä tuomiota koskeva video uudelleen ja kuuntele mitä siinä sanotaan ku et selvästi kuunnellut.
- Anonyymi
#3.
En taida olla samaa mieltä kanssasi tästä. Jos uskovaisen silmissä Jumalan lapsissa näkyy vikoja niin hän ei vaella totuudessa. Totuudessa rakastaminen on sitä että lähestyy tällaista ja korjataan asiat.
En mä oikeastaan sinusta mitään vikoja etsi. Puhun vain uskovaisista.Tarkennatko vielä mitä tarkoitat vioilla? Jos mun mielestä vllät on harhassa ni ketä mä lähestyn? Oon yrittäny puhua monen kanssa ja se ei tuota tulosta, eli yritetty on. Siksi seuraava vaihe onkin ollut siirtyä Youtubeen koska haluan että mahdollisimman moni vl pelastuisi. Tällä hetkellä näyttää siltä, että aika harva on pelastumassa.
Nämä sunkin kirjotukset on vaan sitä samaa kelaa seurakunnasta ja synninpäästöstä alusta loppuun ja todella pinnallinen käsitys synnistä ja kristillisestä elämästä sulla kyllä on.
Vaikea ymmärtää sua ku yhtäältä sanot että kristitytkin on syntisiä ja toisaalta että uskovainen ei voi totuudessa nähdä toisessa uskovaisesta vikoja. Eikö vika oli synti tai harhaoppi? No missä pusikossa se pää täytyy pitää jos niitä ei voi nähdä?
Ymmärrätkö että just tuo mentaliteetti on mahdollistanut kaikki pedofiliatapaukset?- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Tarkennatko vielä mitä tarkoitat vioilla? Jos mun mielestä vllät on harhassa ni ketä mä lähestyn? Oon yrittäny puhua monen kanssa ja se ei tuota tulosta, eli yritetty on. Siksi seuraava vaihe onkin ollut siirtyä Youtubeen koska haluan että mahdollisimman moni vl pelastuisi. Tällä hetkellä näyttää siltä, että aika harva on pelastumassa.
Nämä sunkin kirjotukset on vaan sitä samaa kelaa seurakunnasta ja synninpäästöstä alusta loppuun ja todella pinnallinen käsitys synnistä ja kristillisestä elämästä sulla kyllä on.
Vaikea ymmärtää sua ku yhtäältä sanot että kristitytkin on syntisiä ja toisaalta että uskovainen ei voi totuudessa nähdä toisessa uskovaisesta vikoja. Eikö vika oli synti tai harhaoppi? No missä pusikossa se pää täytyy pitää jos niitä ei voi nähdä?
Ymmärrätkö että just tuo mentaliteetti on mahdollistanut kaikki pedofiliatapaukset?Pinnallistahan se on. Lapsellista jopa. Haluan välttää "saatanan syvyyttä" (Ilm.2:24)
Kun katson omaan sydämeen näen turmeluksen mutta kun katson uskovaisia en näe niitten turmelusta. Hedelmät näen. Ja jos esimerkiksi joku uskovainen tulee kännissä vastaan ja jätän asian silleen ja alan siksi näkemään tahroja kynttilänjalassa niin minä en vaella totuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pinnallistahan se on. Lapsellista jopa. Haluan välttää "saatanan syvyyttä" (Ilm.2:24)
Kun katson omaan sydämeen näen turmeluksen mutta kun katson uskovaisia en näe niitten turmelusta. Hedelmät näen. Ja jos esimerkiksi joku uskovainen tulee kännissä vastaan ja jätän asian silleen ja alan siksi näkemään tahroja kynttilänjalassa niin minä en vaella totuudessa.Ette vaella totuudessa joukossaan on saatana ja kukaan ei näe sitä
- Anonyymi
#4.
joku varhainen 'kirkko-isä', oisko ollut Justus-marttyyri kertoi keisarille laatimassa apologiassaan mitä uskovaisten kokoontumiset olivat. Aluksi he kaikki tunnustivat syntinsä ja rukoiltiin niitä anteeksi. Eikö vielä tänäpäivänä tämä näy Jlan palvelus kaavassa. Alkaa synnin päästöllä.
Jo apostoli Jakob kehottaa
5:16 Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte
joten on varmaa että tätä on 'aina' ollut.
Hebr 12:1 Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee
Ilman jalkojen pesua ei ole osallisuutta Jeesukseen. Sitä on aina harrastettu. Toinen toistemme jalkoja pestään.. ei omia jalkoja voi itse pestä.En mä oo kieltänyt synninpäästön olemassaoloa, vaan sen että sun tulkinta jalkojenpesusta ois muka ollu varhaisessa kirkossa sama. No ei todellakaan ollu.
Eli joo synnit on alkuseurakunnassa tunnustettu julkisesti kaikille seurakuntalaisille ennen messua ja pappi on antanut synninpäästön, mutta ei sillä ole mitään tekemistä tuon vl-käytännön kanssa että ilman rippiä annetaan synninpäästö ja kuka tahansa sen tekee.
Tuo Jaakobin kirjan kohta myös puhuu rukouksesta. Ei vllät rukoile toisen syntejä anteeksi, vaan ne ANTAA ne anteeksi.
Puhut nyt aivan omiasi. Minäkin uskon synninpäästöön, ei tässä siitä ole kyse. Sä oot vaan fiksoitunu siihen etkä näe mitään muuta kuin synninpäästön ja tämän sun ah niin ihanan "Jumalan lasten" joukon.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
En mä oo kieltänyt synninpäästön olemassaoloa, vaan sen että sun tulkinta jalkojenpesusta ois muka ollu varhaisessa kirkossa sama. No ei todellakaan ollu.
Eli joo synnit on alkuseurakunnassa tunnustettu julkisesti kaikille seurakuntalaisille ennen messua ja pappi on antanut synninpäästön, mutta ei sillä ole mitään tekemistä tuon vl-käytännön kanssa että ilman rippiä annetaan synninpäästö ja kuka tahansa sen tekee.
Tuo Jaakobin kirjan kohta myös puhuu rukouksesta. Ei vllät rukoile toisen syntejä anteeksi, vaan ne ANTAA ne anteeksi.
Puhut nyt aivan omiasi. Minäkin uskon synninpäästöön, ei tässä siitä ole kyse. Sä oot vaan fiksoitunu siihen etkä näe mitään muuta kuin synninpäästön ja tämän sun ah niin ihanan "Jumalan lasten" joukon.Joh. 20:23
Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Juuso. Olen jossain määrin kuunnellut sanomaasi ja pidän niistä, vaikka minulla on nyt suuri käännöstyö kesken ja haluaisin antaa sinulle rukoustukea myös nenätysten.
Jos Sinulla on siihen halu, lienee joku menettely, että voimme jakaa SP;n ja tavata.
Olen teologi ja lähellä vapaita suuntia.
pinna.Moi Pinnasänky. Kiitos tarjouksesta, mutta oon kattellu sun juttuja täällä ja vaikka munkin tyyli on provosoiva usein, niin mä en tykkää sun tyylistä, minusta se on usein vain täysin pilkkaava eikä vaikuta olevan Pyhän Hengen työtä ainakaan niiltäosin.
JuusoLehtola kirjoitti:
Moi Pinnasänky. Kiitos tarjouksesta, mutta oon kattellu sun juttuja täällä ja vaikka munkin tyyli on provosoiva usein, niin mä en tykkää sun tyylistä, minusta se on usein vain täysin pilkkaava eikä vaikuta olevan Pyhän Hengen työtä ainakaan niiltäosin.
Sanon totuuden aina kuten Jeesus sen sanoi; - Sanoman pitää mennä perille, jolloin parannusta aletaan etsiä.
Niin paha, kun tuo Lestadiolaislahko on pedofilain oppi- isänä sekä Raamatun raiskaajana, syntiensä anteeksi antajana toiselle ihmiselle, jolloin Jeesus poljetaan selkeästi suohon, eikä muutosta tapahdu.
Jeesus on ilmoittanut sen, että mm tässä synnissä, joita on yhteensä 613 kappaletta, ei ole uhrilahjaa, niin se kertoo heidän pakanauskostaan.
Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa toinen ihminen antoi toiselle ihmiselle synnit anteeksi, eikä siellä ole yhtään lapsikastetta, joten se on etäjumalan palvelusta selkeästi, eikä sitä uskalla monikaan äänen sanoa.
Olen kastanut heidät muutaman he kilon, kun löysivät Jeesuskin ja suurempaa iloa ei kastaja voi muualta löytää.
Tarjottu on, mutta Sinä ratkaiset, Siunausta Jeesuksessa.
- Anonyymi
Kun Juuso nyt vierailee näissä eri lestadiolaisten liikkeiden kesäseuroissa, hän on tervetullut LFF myöhäiskesäseuroihin Kolpissa. Ne ovat suuria seuroja, eivät yhtä suuria kuin kesäseurat Luodossa olivat, mutta monta tuhatta saapuu sinne. Siellä ei saarnata vain-me oppia, ja lain kolmas käyttö on käytössä.
https://www.lff.fi/fi/event/kesaseurat-kolpissa-11-13-8-2022-2-2/Jos oisin siellä suunnalla niin saattaisin tullakkin käymään :). En kuitenkaan ole, kun on vaimon siskon häät toisella puolen Suomea juuri tuona viikonloppuna, mutta kiitos kutsusta!
- Anonyymi
Miten jiuuso noin kauniisti puhuu uskon asioista sydäntä lämmittää kun hän on niin kallis jumalan lapsi
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323837- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151761Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541412Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1271301Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371279VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu971260- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k103999