Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Micra nykii ja putputtaa

micra k10

Aivan. Vuoden 91 kat Micra alkoi tässä muutama päivä sitten nykiä ja pakoputki putputtaa. Juurikun olin edellisenä sadepäivänä kiinnittänyt huomiota kuinka hyvin moottori käy.

Ulospäin kuuluu melko tasaista putputusta ainakin tyhjäkäynnillä. Sisälle sen huomaa tärinänä/nytkähtelynä. Nykimistä tapahtuu myös pintakaasulla ajaessa, ja ärsyttävimmillään se on moottorijarrutuksessa. Muuten moottori toimii hyvin ja tehot eivät ole ainakaan vähentyneet.

Vaikuttaa aika suoraviivaiselta häiriöltä, osaako joku antaa vikaehdotuksia näillä tiedoilla? En ole autoguru mutta itsekin vois jotain korjata kun ei tuo peukalo ole siunaantunut keskellä kämmentä.

9

5121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lipu

      Olisko yksi pytty pimeänä? Ota vuorotellen tulpanjohdot irti koneen käydessä ja jos jotain irrottaessa ei koneen käynti ensinkään muutu on se pois pelistä. Älä saa sähköiskua, käytä käsinettä tai jotain rättiä eristeenä.

      Tämä on hyvin mahdollista hiukan riippuen mikä pytty on hiljaa. Ajelin itse viikon kolmella pytyllä ja vain tyhjäkäynti kertoi, ettei kaikki ole kunnossa.

      Tietty vika voi olla muuallakin.

      • MicraK10

        Aika mojovia iskuja perus hanskallakin saa. Piti sammuttaa välissä mutta tulos oli seuraava:

        Suuremmilla kierroksilla minkä tahansa pytyn poiskytkeminen tuntuu tärinänä verrattuna perustilanteeseen. Mutta suuremmilla kierroksillahan kaikki olikin ok ajaessa.

        Tyhjäkäynnilla ohjaamosta katsottuna oikeanpuoleisimman pytyn, ja myöskin toiseksioikeanpuoleisimman pytyn poiskytkentä teki tyhjäkäynnistä todella heikkoa ja moottori sammuikin lopulta. Vasemmanpuoleisimman irrotus sai myös heikohkon tyhjäkäynnin mutta ei sammunut. Toiseksi vasemman puoleisimman irrotus oli lähimpänä normaalia tyhjäkäyntiä. Eli jos siinä joku mättää. Vuosi sitten rikoin sen pytyn tulpan johdon ja korjasin itse voisi vaihtaa varmuuden vuoksi piuhat.

        Ja varmaan muutakin sytytyspuolen osia vois vaihtaa .. pyörijää yms. Vai parempia ideoita?

        Vasemmanpuoleisimman pytyn tulppa oli hieman öljyinen toivottavasti kone ei ole finaalissa. Käyntihäiriö kumminkin ilmeentyi täysin yllättäen. Sille luulisi olevan parempi syy kuin pelkkä kuluminen.


    • MicraK10

      Suomi24:n arkiston vuoksi ilmoitettakoon että ongelman aiheutti pari halkeillutta alipaineletkua.

      • niitä löytää

        Ne kun tuntuu olevan suurin syy microjen huonoon käyntiin, niin kuinka monta niitä sieltä löytyy ja mistä? Mä löysin eilen sellasen vajaan kymmenen sentin pätkän joka oli murteella molemmista päistä. Enkä tiedä mistä mihin meni, mutta käynnistä teki ihan kamalan.


      • toinen mies
        niitä löytää kirjoitti:

        Ne kun tuntuu olevan suurin syy microjen huonoon käyntiin, niin kuinka monta niitä sieltä löytyy ja mistä? Mä löysin eilen sellasen vajaan kymmenen sentin pätkän joka oli murteella molemmista päistä. Enkä tiedä mistä mihin meni, mutta käynnistä teki ihan kamalan.

        Ostat Etolasta 1-2 m sopivan kokoista kumiletkua ja vaihdat ne kaikki. Jos yksi on halki, muutkin ovat kohta.

        Yksitellen irti ja leikkaat uudesta aavistuksen pidemmän palan.

        Näet suurimman osan letkuista kun otan ilmansuodattimen kotelon irti.


      • joo..
        toinen mies kirjoitti:

        Ostat Etolasta 1-2 m sopivan kokoista kumiletkua ja vaihdat ne kaikki. Jos yksi on halki, muutkin ovat kohta.

        Yksitellen irti ja leikkaat uudesta aavistuksen pidemmän palan.

        Näet suurimman osan letkuista kun otan ilmansuodattimen kotelon irti.

        Onko ne kaikissa autoissa noin huonoja? Nimittäin kun pajalla eivät osanneet hakea huonon käynnin syytä niistä.
        Ajattelin et micrassa on tyyppivika joka kuluttaa letkuja :-)


      • toinen mies
        joo.. kirjoitti:

        Onko ne kaikissa autoissa noin huonoja? Nimittäin kun pajalla eivät osanneet hakea huonon käynnin syytä niistä.
        Ajattelin et micrassa on tyyppivika joka kuluttaa letkuja :-)

        Tyyppivika joka vaivaa kaikkia tuonikäisiä Nissaneita on juuri tuo alipaineletkujen kutistuminen ja halkeilu.

        Ne pitäisi jokaisen autokorjaamon osata vaihtaa ensimmäiseksi. Jos eivät tuota tiedä, ei kannata siellä autoaan korjauttaa.

        Mutta voit tosiaan vaihtaa ne kaikki itse, ja hintaa tulee 2-3 euroa.


      • ajattelin
        toinen mies kirjoitti:

        Tyyppivika joka vaivaa kaikkia tuonikäisiä Nissaneita on juuri tuo alipaineletkujen kutistuminen ja halkeilu.

        Ne pitäisi jokaisen autokorjaamon osata vaihtaa ensimmäiseksi. Jos eivät tuota tiedä, ei kannata siellä autoaan korjauttaa.

        Mutta voit tosiaan vaihtaa ne kaikki itse, ja hintaa tulee 2-3 euroa.

        Tuli kyllä mieleen itsellekin, et korjaamon taso ei ole kovin korkea. Se on kuitenkin ollut joskus toisen merkin korjaamo, että sekin lie syy...
        Pitää yrittää vaihtaa itse ne, jos löydän ne kaikki sillä siellä on todella paljon letkuja. Kattiko sen tekee.
        Kiitos sinulle ja hyvää kesää :-)


      • micra_k10
        niitä löytää kirjoitti:

        Ne kun tuntuu olevan suurin syy microjen huonoon käyntiin, niin kuinka monta niitä sieltä löytyy ja mistä? Mä löysin eilen sellasen vajaan kymmenen sentin pätkän joka oli murteella molemmista päistä. Enkä tiedä mistä mihin meni, mutta käynnistä teki ihan kamalan.

        Katalysaattorimallin kattavasta Haynes huoltokorjauskirjasta (englannin kielinen) löytyy letkujen oikeat paikat. Niitä letkuja on aika paljon. Vaihdoin puoltoista metriä letkuja yhteensä ja vielä olisi jäänyt vaihdettavaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe