Hyvä Mikaela ja Jarmo + muut

Porvoolainen

Pitäkää pintanne kaupukijohtajan valinnassa.

Olen "kurkua myöden täynä" demareiden toimia.

12

1151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sit. veronmaksaja

      Eräs ex-kaupunginjohtajista totesi UM:ssa, että 1,5 vuoden aikana kokemuksen puutteen ehtii paikata perehtymällä kunnallisasioihin.

      Kysyn vaan kenen rahoilla tuo perehtyminen tapahtuu jos ja kun se pitää aloittaa kaduntallaajan tasolta perusasioista?

      Veronmaksajien rahoilla tietenkin, perehtyjän ja perehdyttäjien palkat ja palkkiot ylimenokauden "tyhjäkäyntivaiheesta".

      • Sosiaalikansalainen

        Ihan sama kuka silläkin pallilla istuu. Ehkä olisi hyvä vaan jos joku, kenellä ei ole paljoa kokemusta asioista eikä ole edes Porvoolainen - toivottavasti ei koskaan tänne muutakaan (ei millään pahalla). Kyllä täällä on nähty mitä siitä tulee kun asioita johdetaan pienissä piireissä ja samalla tavalla kun on tehty 300 vuotta sitten koska niin vaan on tapana. Kaupunginjohtajaksi sopii ehdokkaista nuorin kenellä on tilaa kehittyä eikä kangistua vanhoihin kaavoihin. Elämänarvot miehellä muutenkin kaikin mallin kohdallaan. Jostain se on joskus aloitettava, miksei Porvoosta? Vanhat jäärät ja puoluepolitiikka suohon nyt vaan ja järki käteen.

        Omien puolueidensa kannattajat voivat mennä itseensä. Kansalaisten valitsema pormestari olisi muutenkin parempi vaihtoehto.

        Että näin kesän keskeltä...


      • sit. veronmaksaja
        Sosiaalikansalainen kirjoitti:

        Ihan sama kuka silläkin pallilla istuu. Ehkä olisi hyvä vaan jos joku, kenellä ei ole paljoa kokemusta asioista eikä ole edes Porvoolainen - toivottavasti ei koskaan tänne muutakaan (ei millään pahalla). Kyllä täällä on nähty mitä siitä tulee kun asioita johdetaan pienissä piireissä ja samalla tavalla kun on tehty 300 vuotta sitten koska niin vaan on tapana. Kaupunginjohtajaksi sopii ehdokkaista nuorin kenellä on tilaa kehittyä eikä kangistua vanhoihin kaavoihin. Elämänarvot miehellä muutenkin kaikin mallin kohdallaan. Jostain se on joskus aloitettava, miksei Porvoosta? Vanhat jäärät ja puoluepolitiikka suohon nyt vaan ja järki käteen.

        Omien puolueidensa kannattajat voivat mennä itseensä. Kansalaisten valitsema pormestari olisi muutenkin parempi vaihtoehto.

        Että näin kesän keskeltä...

        Ai miksikö oppipoika ei saisi aloittaa Porvoosta? No siksi, että noviisien tulee aloittaa jostain pikkukunnasta. Kokematonta voidaan viedä kuin pässiä narussa, jos ei valtaa osaa ottaa haltuun ja käyttää sitä niin joku muu sen kyllä tekee. Mutta ehkä tuo onkin osa suunnitelmaa...

        Puolueet ei kiinnosta, olen edelleen nimimerkkini mukaan sitoutumaton. Kunpa kaikki muutkin olisivat...


      • sit. veronmaksaja
        sit. veronmaksaja kirjoitti:

        Ai miksikö oppipoika ei saisi aloittaa Porvoosta? No siksi, että noviisien tulee aloittaa jostain pikkukunnasta. Kokematonta voidaan viedä kuin pässiä narussa, jos ei valtaa osaa ottaa haltuun ja käyttää sitä niin joku muu sen kyllä tekee. Mutta ehkä tuo onkin osa suunnitelmaa...

        Puolueet ei kiinnosta, olen edelleen nimimerkkini mukaan sitoutumaton. Kunpa kaikki muutkin olisivat...

        Jotain pikkukuntaa suosittaisin edelleen Teirille opettelupaikaksi. Sitä puoltaa hänen mainintansa, että hänellä on tällä hetkelläkin kunnallinen luottamustoimi: Iniön kunnan ja Folkhälsanin monitoimitalohankkeen rakennustoimikunnan jäsen. (Uusimaassa tänään).

        Jos tuollaisen pestin henkilö itse mainitsee meriitikseen, niin ei ihan viittaa Porvoon kokoisen kaupungin korkeaan tehtävään...


      • Sosiaalikansalainen
        sit. veronmaksaja kirjoitti:

        Jotain pikkukuntaa suosittaisin edelleen Teirille opettelupaikaksi. Sitä puoltaa hänen mainintansa, että hänellä on tällä hetkelläkin kunnallinen luottamustoimi: Iniön kunnan ja Folkhälsanin monitoimitalohankkeen rakennustoimikunnan jäsen. (Uusimaassa tänään).

        Jos tuollaisen pestin henkilö itse mainitsee meriitikseen, niin ei ihan viittaa Porvoon kokoisen kaupungin korkeaan tehtävään...

        Mitä sillä on oikeasti edes väliä kuka siellä istuu? Eiköhän ne oikeat päätökset tehdä jossain muualla. Koska olet viimeksi kuullut että kaupunginjohtaja olisi päättänyt jostain ihan oikeasta asiasta.

        Minusta harjoittelu pikkukunnassa ei ollenkaan ole huono asia - nyt vaan on kyse Porvoon kaupunginjohtajuudesta -johon Teir on mielestäni näistä kolmesta paras vaihtoehto, oli kokemusta vai ei. En halua kaupungin johtoon 60 ikäistä politiikan pelaajaa jonka mielipiteet ovat yhtä vanhoja kuin ehdokas itse.


      • sit. veronmaksaja
        Sosiaalikansalainen kirjoitti:

        Mitä sillä on oikeasti edes väliä kuka siellä istuu? Eiköhän ne oikeat päätökset tehdä jossain muualla. Koska olet viimeksi kuullut että kaupunginjohtaja olisi päättänyt jostain ihan oikeasta asiasta.

        Minusta harjoittelu pikkukunnassa ei ollenkaan ole huono asia - nyt vaan on kyse Porvoon kaupunginjohtajuudesta -johon Teir on mielestäni näistä kolmesta paras vaihtoehto, oli kokemusta vai ei. En halua kaupungin johtoon 60 ikäistä politiikan pelaajaa jonka mielipiteet ovat yhtä vanhoja kuin ehdokas itse.

        "Mitä sillä on oikeasti edes väliä kuka siellä istuu?"

        Kyllä on väliä, harjoittelijalle harjoittelijan hommat ja palkka (jota minäkin olen maksamassa omalta osaltani). Ja kovin iso numero tuosta on tehty puolueissakin, ja tiettyjen luottamushenkilöiden taholta, jos sillä ei olisi mitään väliä. Teirin ikäisiä ja hänen "kokemuksellaan" varustettuja henkilöitä on maa pullollaan eli heistä sitten kuka vaan kaupunkia johtamaan. Vaikka sitten koko valintaprosessi uusiksi puhtaalta pöydältä, onhan kuulemma 1,5 vuotta aikaa.

        Moneenko työhön otetaan nykyään kokematon henkilö ja miksi...ainakin moneen kesäharjoittelupaikkaan...tutunkauppana...


      • Jussi
        sit. veronmaksaja kirjoitti:

        "Mitä sillä on oikeasti edes väliä kuka siellä istuu?"

        Kyllä on väliä, harjoittelijalle harjoittelijan hommat ja palkka (jota minäkin olen maksamassa omalta osaltani). Ja kovin iso numero tuosta on tehty puolueissakin, ja tiettyjen luottamushenkilöiden taholta, jos sillä ei olisi mitään väliä. Teirin ikäisiä ja hänen "kokemuksellaan" varustettuja henkilöitä on maa pullollaan eli heistä sitten kuka vaan kaupunkia johtamaan. Vaikka sitten koko valintaprosessi uusiksi puhtaalta pöydältä, onhan kuulemma 1,5 vuotta aikaa.

        Moneenko työhön otetaan nykyään kokematon henkilö ja miksi...ainakin moneen kesäharjoittelupaikkaan...tutunkauppana...

        Se hyvä puoli tuossa on, että tuollaiselle kokemattomalle nuorelle ei tarvinne maksaa puoliakaan siitä, mitä Bärlundi olisi halunnut. Olen muuten sitä mieltä, että se paikka on luvattu Teirille jo ennen kuin hän edes lähetti papereitaan. Teir,Teir, teir... jotenkin tutun tuntuinen rkp-nimi...


      • Sosiaalikansalainen
        sit. veronmaksaja kirjoitti:

        "Mitä sillä on oikeasti edes väliä kuka siellä istuu?"

        Kyllä on väliä, harjoittelijalle harjoittelijan hommat ja palkka (jota minäkin olen maksamassa omalta osaltani). Ja kovin iso numero tuosta on tehty puolueissakin, ja tiettyjen luottamushenkilöiden taholta, jos sillä ei olisi mitään väliä. Teirin ikäisiä ja hänen "kokemuksellaan" varustettuja henkilöitä on maa pullollaan eli heistä sitten kuka vaan kaupunkia johtamaan. Vaikka sitten koko valintaprosessi uusiksi puhtaalta pöydältä, onhan kuulemma 1,5 vuotta aikaa.

        Moneenko työhön otetaan nykyään kokematon henkilö ja miksi...ainakin moneen kesäharjoittelupaikkaan...tutunkauppana...

        Rahastako tässä nyt siis on kysymys? Ja kateudesta? Että palkka sen mukaan montaako kaupunkia olet johtanut?

        Esitän kysymykseni uudestaan. Mitä sillä on sinulle sit.veronmaksajana oikeasti mitään väliä, kuka Porvoon kaupunginjohtajana on. Kolmen vuoden kuluttua valinnasta et edes muista kys. henkilön nimeä kun sitä sinulta kysytään.

        Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että varmasti olisi parempi jos Teir olisi harjoitellut ensin vaikka jossain Yli-Kiimingissä. Esitin vaan mielipiteenäni, että näistä kolmesta tuore vaihtoehto vaikuttaa tällä hetkellä parhaimmilta. Joku heitti lehdessä ajatuksen kansanvaalista - sitä kannatan, samoin kuin valintaprosessin uusimista. Ehkä päteviä, sopivia hakijoita jostain vielä voisi löytyä.

        Minua ei myöskään kiinnosta sekään, onko Teirin valinta sovittu ennakkoon. Jos on tai ei, sillä ei ole minun elämälleni mitään merkitystä. Poliitikot pelaavat aina omaa peliänsä. Pääajatukseni on, että ansioluettelon sijaan voi myös keskittyä itse ihmiseen.


      • virkamies
        Sosiaalikansalainen kirjoitti:

        Rahastako tässä nyt siis on kysymys? Ja kateudesta? Että palkka sen mukaan montaako kaupunkia olet johtanut?

        Esitän kysymykseni uudestaan. Mitä sillä on sinulle sit.veronmaksajana oikeasti mitään väliä, kuka Porvoon kaupunginjohtajana on. Kolmen vuoden kuluttua valinnasta et edes muista kys. henkilön nimeä kun sitä sinulta kysytään.

        Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että varmasti olisi parempi jos Teir olisi harjoitellut ensin vaikka jossain Yli-Kiimingissä. Esitin vaan mielipiteenäni, että näistä kolmesta tuore vaihtoehto vaikuttaa tällä hetkellä parhaimmilta. Joku heitti lehdessä ajatuksen kansanvaalista - sitä kannatan, samoin kuin valintaprosessin uusimista. Ehkä päteviä, sopivia hakijoita jostain vielä voisi löytyä.

        Minua ei myöskään kiinnosta sekään, onko Teirin valinta sovittu ennakkoon. Jos on tai ei, sillä ei ole minun elämälleni mitään merkitystä. Poliitikot pelaavat aina omaa peliänsä. Pääajatukseni on, että ansioluettelon sijaan voi myös keskittyä itse ihmiseen.

        On merkitystä kuka johtaa 2 800 työntekijän organisaatio. Työntekijöille, taloudelle, veronmaksajille, palvelujen käyttäjille. Esim. tällä hetkellä kapunki velkaantuu 15-20 M e vuodessa. On mahdollista, että se ei olisi tarpeellista jos talouden hoito olisi kunnossa. Siihen voi myös kapunginjohtaja vaikuttaa.


      • sit. veronmaksaja
        Sosiaalikansalainen kirjoitti:

        Rahastako tässä nyt siis on kysymys? Ja kateudesta? Että palkka sen mukaan montaako kaupunkia olet johtanut?

        Esitän kysymykseni uudestaan. Mitä sillä on sinulle sit.veronmaksajana oikeasti mitään väliä, kuka Porvoon kaupunginjohtajana on. Kolmen vuoden kuluttua valinnasta et edes muista kys. henkilön nimeä kun sitä sinulta kysytään.

        Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että varmasti olisi parempi jos Teir olisi harjoitellut ensin vaikka jossain Yli-Kiimingissä. Esitin vaan mielipiteenäni, että näistä kolmesta tuore vaihtoehto vaikuttaa tällä hetkellä parhaimmilta. Joku heitti lehdessä ajatuksen kansanvaalista - sitä kannatan, samoin kuin valintaprosessin uusimista. Ehkä päteviä, sopivia hakijoita jostain vielä voisi löytyä.

        Minua ei myöskään kiinnosta sekään, onko Teirin valinta sovittu ennakkoon. Jos on tai ei, sillä ei ole minun elämälleni mitään merkitystä. Poliitikot pelaavat aina omaa peliänsä. Pääajatukseni on, että ansioluettelon sijaan voi myös keskittyä itse ihmiseen.

        "Rahastako tässä nyt siis on kysymys?"

        Osittain. Minun ja muiden veronmaksajien rahoista.

        "Ja kateudesta?"

        Kateuskortti on jo käytetty:
        http://www.uusimaa.fi/arkisto/uutinen.php?id=1013
        Taas se vaan tuli näköjään esiin.

        "Että palkka sen mukaan montaako kaupunkia olet johtanut?"

        Yksi osatekijä sekin palkan muodostumisessa, ihan kuin muillakin aloilla: cv.

        "Esitän kysymykseni uudestaan. Mitä sillä on sinulle sit.veronmaksajana oikeasti mitään väliä, kuka Porvoon kaupunginjohtajana on."

        Toistan vastaukseni: Kyllä on väliä, harjoittelijalle harjoittelijan hommat ja palkka (jota minäkin olen maksamassa omalta osaltani).
        Jos saan vapauutuksen kunnallisveron maksamisesta niin ei ole väliä, tai ainakin vähemmän.

        "Kolmen vuoden kuluttua valinnasta et edes muista kys. henkilön nimeä kun sitä sinulta kysytään."

        Kyllä tasan tarkkaan muistan, eikös se ole vaalivuosi...

        "Pääajatukseni on, että ansioluettelon sijaan voi myös keskittyä itse ihmiseen."

        Myös ihmiseen, siis jos ko. ihmisen tuntisi. Ja moniko puolueeton tuntee...

        Kirjoitit tuossa aiemmin myös:
        "Mitä sillä on oikeasti edes väliä kuka siellä istuu?"
        "En halua kaupungin johtoon 60 ikäistä politiikan pelaajaa jonka mielipiteet ovat yhtä vanhoja kuin ehdokas itse."
        Siis onko sillä väliä vai ei ;-)

        No pikapuoliinhan tuo tuosta valitaan ja päästään ennakkospekuloinnista jälkipeleihin.


    • Maksaja

      valoisaa / valloittavaa persoonaasi
      tiedoitusvälineissä.Jatka samaan mal-
      liin.
      Katso kuitenkin että kaupungin asiat
      hoidetaan lailisella ja oikeuden-
      mukaisella tavalla.
      EN OLE ÄÄNESTÄNYT VUSIKYMMENIIN,
      syy en hyvähsy sitä "kähmintää"
      mitä Porvoossa on harjoitettu.

      • ..jonka olet jättänyt äänestämättä, ei todellakaan ole merkinnyt muutosta suuntaan tai toiseen mutta, aatteles jos teitä on useita.....
        jo vain vaikuttaa vaalitulokseen....
        Vuosikymmeniä äänestämässä käynyt....joskus muutoksiakin tullut...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe