Voiko vaihdevuosiin liittyä iho-oireira? Ihon kutinaa/kihelmöintiä?
Vastaukset 2
- Anonyymi
Kyllä. Kun estrogeenin lasku heikentää talirauhasten toimintaa, iho kuivuu ja sen suoja heikkenee. Tämän seurauksena iho voi kutista ja jopa tulehtua. Lisäksi estrogeenin lasku voi heikentää kosteutta sitovan hyaluronihapon ja kollageenin muodostusta, jolloin iho menettää kimmoisuuttaan ja kosteuttaan.
- Anonyymi
Ihan taatusti. Mulla alkoi kaikkinaiset iho oireet vaihdevuosissa. Allergiaa. Kuivuutta. Herkkyyttä kaikelle ja kaikesta. Saunan olen jättänyt pois ja pesut viileällä vedellä. Pesuaineet mietoihin ja allergiatuotteisiin. Paljon korjausliikkeitä joutunut tekemään. Kokeilua ja löytänytkin hyviä tuotteita. Kollageenia.biotiiniä ja allergialääkkeet käytössä. Ja tärkein mulla on että ei aurinkoa!!! Iltap.ja ilta aurinko käy. Iho herkistyi. Meikkejä käytän ja onneksi siedän niitä. Tykkään ehostaa päivittäin. Kyllä ollut uuden opettelua ja pakosta muuttunut monet tavat osittain terveempään suuntaan. Vaihtarit on kyllä todellakin haastavat ajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241476
Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan
Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes hallituspuolueiden omat kannattajat Kes931123Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku1361112Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella521063Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.99762- 67743
- 25726
- 34718
- 8621
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist25619