En saa toimeentulotukea enkä hyvinvointiauleelta kohtuullistamista maksuista

Anonyymi-ap

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen, ahdistuneisuushäiriön, nuorena koetun psykoosin ja autismin vuoksi(minua kiusattiin lapsena ja nuorena ja olen kokenut myös seksuaalista hyväksikäyttöä jotka tuhosivat mielenterveyteni) ja jotenkin pärjäillyt pienellä takuueläkkeellä ja eläkkeensaajan asumistuella vaikka ruuan hinnannousu iskenyt kovaa, täytynyt syödä epäterveellisemmin mutta nyt alkanut tulla fyysisiä sairauksia joiden kustannukset huimia: yhdestä lääkkeestä en saa kelakorvausta ja se maksaa yli satasen kuussa ja yhteensä lääkemenot keskimäärin kuukaudessa yli 160 euroa, hoito- ja lääkärikäynneistä tullut isoja laskuja yhteensä useita satoja euroja alkuvuodesta lähtien joista hakenut turhaan hyvinvointiauleelta kohtuullistamista ja vuokra asuntoni reilusti alle ns hyväksyttyjen asumismenojen joten ei muuttaminen vieläkään pienempään kaninkoloon auta. Olen myös hakenut toimeentulotukea sekä täydentävää toimeentulotukea mutta mitään en ole saanut. Diakoniasta sain yhden kerran pienen maksun kaupassa käyntiin josta oli vähän apua mutta heillä ei ole resursseja antaa niitä useasti ikävä kyllä. Hoitotukea auttoivat minua hakemaan mutta sitäkään en ole saanut.

Dosetti loppui ja itselläni on sitä superkallista lääkettä vain 6 kpl jäljellä enkä ole ahdistukseni takia pystynyt laittamaan dosettia ja ottamaan lääkkeitä kolmeen päivään. Laskenut että jos ostan sen lääkkeen niin sitten täytyy syödä vain joka toinen päivä jotain puuroa ja makaronivelliä. Kunnassani ei ole myöskään mitään ruokajakeluita köyhille.


Kävin eilen päivystyksessä ja ei siellä mitään apua ollut muuta kuin että mene huomenna lääkärille terveyskeskukseen jonne menin tänään ja nyt psykiatrialle lähete enkä tiedä koska voin sinnekään mennä mutta en tiedä miten he pystyvät auttamaan rahavaikeuksiini, olen kuulemma(vielä) liian hyvässä kunnossa jotta ottaisivat minut osastolle, tosin en tiedä auttaako se rahavaikeuksiini muutakuin että he katsovat että otan lääkkeet, siitäkin tulisi satojen eurojen laskut jos olisin vain muutaman viikon siellä...

Todella heittopussi olo, en tiedä pitääkö kuinka huonoksi kuntoni käydä ennenkuin joku päättää että nyt hoidetaan minun asiat kuntoon, esimerkiksi voi olla että minulle pitäisi hankkia jokin tuettu asunto ja varmistetaan että minulla on tarpeeksi rahaa lääkkeisiin ja ruokaan yms ja että otan lääkkeet myös, tosin itselläni ei ikinä ole ollut ongelmia ennen että en pystyisi itse laittamaan dosettia ja ottamaan lääkkeet ja jotenkin pärjäämään omillani, nyt vain tuntuu että ei vaan jaksa tätä oloa, toki se että en ole ottanut masennus, ahdistuneisuus ja psykoosilääkkeitäni voi aiheuttaa huonoa oloa, no toivonmukaan en vahingossa tapa ketään, viimeksi kun nuorena olin psykoosissa olin kuulemma(en muista itse siitä mitään) heilunut ison keittiöveitsen kanssa koulussa...

7

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onkohan tämä trolli, vai tosissaan otettava uhkaus, Joka pitää ilmoittaa netti poliisille..

      • Anonyymi

        No vittu aion mennä kelaan ja leikata etuuskäsittelijän pään irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vittu aion mennä kelaan ja leikata etuuskäsittelijän pään irti.

        Vankilassa saat asunnon, ruuan, vaatteet ja lääkkeet ja eläke jää kokonaan omaan käyttöön.


      • Anonyymi

        Voi kuule, siinähän se poliisien aika meniskin, ja tämmösiä piiloagressiivisia on vaikka miten paljon just johtuen esimerkiks avaajan kaltaisista kokemuksista ja ylipäänsä kaikesta mihin ihminen ei itse ole syypää ja sit oo ikiköyhä vielä mikä entisestään syrjäyttää, jos asuu yksin, eikä elämä paremmaksi voi muuttua. Ei se homma niin mene, että kun ihminen on hiljaa niin kaikki on hyvin. Kyllä tässä on uudella tavalla vaaran vuodet edessä, jos huono-osaisuus kasvaa, kun Suomi ja valtiontalous ei saa kännettä aikaiseksi

        Ei se vankila tai Niuva ole oikeesti mikään rangaistus ja paha juttu heille ja meille jketä jo on pohjalla. Voihan sitä sitten puhua jostain keva-jutuista, kun ei mukisematta hyväksy huonoa kohtelua ja tilannetta, mutta sitähän se ei oikeesti ole eikä se mitään muuta, vaan pikemminkin kevoja on monet heistä, jotka on aikaansaanut kaiken sotkun. Samaan aikaan sitten paapotaan toisia hepposin perustein tai on jotain vornasia

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Olisi kamala harmi jos väkivalta kohdistuisi poliitikkoja kohtaan ja ei ei saa missään nimessä tehdä Suomessa, maailman onnellisimmassa valtiossa

      • Anonyymi

        Ketään kohtaan ei saa kohdistaa väkivaltaa.
        Onko se muka joku ratkaisu omiin ongelmiin ?
        Jos itsellä on paha olla, miksi pitäisi satuttaa muita ?
        Itselleen siinä vain haittaa tekisi, elämä muuttuisi entistä kurjemmaksi.


    • Anonyymi

      🌞🌞🌞 Tästä saa ainakin jonkin verran varmaa tuloa:

      I’m inviting you to join AttaPoll. Get paid to take surveys. Download the app here: https://attapoll.app/join/etwcp

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe