Torin kahviloista tarinaa

Anonyymi-ap

Tähän ketjuun kiinnostavia huomioita torielämästä: torilla kahviloissa kahvinjuojien parlamentin parhaimpia paloja.

131

2034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miellyttävää että erilaisten tapahtumien ja menojen sarjailmoittaja ei ole spämmännyt tänne. Nykyisellä menolla Heinolan asukkaat eivät ehdi käymään edes kotona, kun koko ajan on mentävä eri tapahtumiin!

    • Anonyymi

      Totta. Ajatukset liitävät kohti uusia menoja ja menomestoja, että kohta kukin ei enää muista Sulkavankoskelta kadonnutta laituria!?!

      • Anonyymi

        Ketä kiinnosta sun laituris, rupee aituriks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnosta sun laituris, rupee aituriks.

        Meidän kaikkien yhteinen laituri. Meitä kaikkia se kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän kaikkien yhteinen laituri. Meitä kaikkia se kiinnostaa.

        Siellä on uusi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on uusi

        Kesäkodin laituri ei ole myllyn rannan laituri. Ei Kesäkodin laituri ole enää uusi. Ei myöskään betonista tehty pontooni laituri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on uusi

        Kyllä lisää, vastaa kansainvälinen huippututkimus. Suurempi määrä vihapuhetta tarkoitaa suurempaa määrää viharikoksia, havaitaan huippututkimuksessa. Se sopii myös viharikosten viimeisimpä piikkiin Suomessa.


    • Anonyymi

      Nettomuutto Heinolaan on kasvava, mutta väkiluku silti vähenevä. Tästä puhutaan.

      • Anonyymi

        Huolestuttavaa, ei ole ruokailutavat kunnossa
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010491761.html
        Huolestuttava ilmiö leviää Suomessa – jo 2-vuotiailta joudutaan poistamaan hampaita
        Yli 2 000 lasta saa vuosittain lähetteen nukutushammashoitoon, paljastuu Hus Helsingin tiedoista. Silloin hampaat ovat yleensä hälyttävän huonossa kunnossa.
        KASVU on ollut hurjaa, sillä vuonna 2019 nukutushoidossa hoidettiin noin 1 100 lapsen hampaat. Alapulli arvioi vuoden 2024 ensimmäisten kuukausien perusteella, että tilanne ei ole helpottamassa.
        Kuluvana vuonna Hus on vastaanottanut kuukaudessa keskimäärin 180 lähetettä lasten nukutushammashoitoon.


      • Anonyymi

        Suomessa on holhous ja hyysäysyhteiskunta jossa rahaa saa tekemättä mitään.
        Työttömät velvoitetyöhon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on holhous ja hyysäysyhteiskunta jossa rahaa saa tekemättä mitään.
        Työttömät velvoitetyöhon!

        Eräs nuori totesi puiston penkillä häneltä kysyttäessä elämästään, "olen sosialisti, en demari" , kyllä siinä valkuaiset hetken aikaa pyöriskeli, ihan mahtava tulevaisuus nuorilla edessä. Hienoa jatkakaa samaan malliin👍


      • Anonyymi

        Sama tapahtuu kaikissa länsimaissa ja selvää mistä johtuu.


    • Anonyymi

      Hyvää juttuseuraa löytyy kirkonkylän alkemistit rekisteröimättömän yhdistyksen jäsenistä torikahvilassa.

    • Anonyymi

      Kiva lukea mitä aiheita on ajankohtaisena torikansan jutuissa.

    • Anonyymi

      Juhannuksen jälkeen kaikki taas torille turisemaan. Vaikkapa kadonneesta laiturista! Hyvää juhannusta kaikille.

      • Anonyymi

        eikös se juuri jussin kunniaksi liputakin yöttömän yön ?


    • Anonyymi

      Syksy häämöttää! Kohta kesä on mennyt, eikä olla vielä päästy Sulkavankosken laiturille kesäisille laituritansseille! Onko tietoa onko totuuskomissio jo perustettu?

    • Anonyymi

      Kovaa peliä Bostonissa, ei kun Heinolassa! Heinolassa jyrää muukin kuin rokki.

      • Anonyymi

        Ja banjo soi..


    • Anonyymi

      Torilla on elämää, ei kukaan juoruista ilman jää. Vaikka heimojen välillä on uoma, on sankarimme houkuttelevan kotivävyyden tuoma.

      • Anonyymi

        Rydmanin luottamusäänestyksessä löytyi Kokoomuksen riveistä yksi loikkari. Kokoomusta äänestäneenä rohkenen toivoa, että puolueella on ryhtiä kurinpalautukseen. Hallituksen luottamus ei ole oikea paikka sooloilla.


    • Anonyymi

      Hyvinvointilääkäri Pippa Laukka auttaa terveellisten elämäntapojen ja hyvinvoinnin äärelle Olet mitä syöt -ohjelmassa. Aikojen alussa ohjelmassa keskityttiin usein ylipainoon ja julkkisosallistujilla oli kiloja kannettavanaan.

    • Anonyymi

      Hyvinvointilääkäri Pippa Laukka auttaa terveellisten elämäntapojen ja hyvinvoinnin äärelle!!

    • Anonyymi

      ihan hyvä homma kun naisen lapsettomuudesta alkaneet kiusanteot saatiin tapetille, puheille ja myöskin oikeutta valvovan henkilön oikeusturvan vastaiset päätökset ns. silmäätekevän eduksi saatiin keskusteluun. Kaikin puolin oikeudellinen ratkaisu.

    • Anonyymi

      Joskus ostin jäätelökiskista jäätelön helteisenä päivänä. Siinä joku tuvassa nuokkuja kommentoi pitäisikö ostaa jäätelö kesäpäivän kunniaksi. Teki mieli sanoa että se ostanko minä kioskista jäätelön on oma asiani. En köyhdy tai rikastu maksoiko se 7 euroa vai 10 euroa. Ymmärsin kyllä kyseessä olevan isännän joka on tottunut puhumaan kovalla äänellä ja siiehen että häntä aina kuunnellaan. Olen nähnyt saman ilmiön kahvilla käydessäkin.

      • Anonyymi

        meillä ei kukaan möykkää kun menen sisälle kahville.


    • Anonyymi

      Ilokaasu on lääketieteellisessä käytössä lähinnä synnytyskivun hoidossa. Ilokaasulla on anesteettisen ja analgeettisen vaikutuksensa vuoksi myös päihdekäyttöpotentiaalia. Ilokaasu vaikuttaa hermostossa ja luuytimessä inaktivoimalla B12-vitamiinia, jonka puute voi aiheuttaa megaloblastisen anemian tai neurologisia oireita. Kuvaamme potilastapauksen, jossa ilokaasun päihdekäyttö johti nuoren potilaan osittaiseen sensomotoriseen tetrapareesiin, jonka taustalla epäiltiin aluksi polyradikuliittia. Kaulaytimen magneettikuvauksessa nähtiin B12-vitamiinin puutokselle tyypillinen kaulaytimen takaosan runsassignaalinen muutos, ja hermoratatutkimuksessa todettiin akuutti vahva-asteinen polyneuropatia. Ilokaasun päihdekäyttö kävelyvaikeuden ja perifeerisen neuropatian taustalla on hyvä muistaa, etenkin jos taustalla on muutakin päihdekäyttöä.

      • Anonyymi

        Liikunta ja glukoosin hallinta tyypin 2 diabeteksessa
        Liikunnalla on merkittävä rooli tyypin 2 diabeteksen hoidossa. Äskettäin julkaistussa meta-analyysissa, johon sisältyi 126 tutkimusta ja yhteensä 6 718 tutkittavaa, selvitettiin optimaalista liikuntamäärää tyypin 2 diabetesta sairastavien glukoosinhallinnan kannalta. Optimaalista liikuntamäärää arvioitaessa huomioitiin tutkittavien HbA1c-lähtötaso, liikunnan laatu (aerobinen/anaerobinen) ja intensiteeti. Havaittiin, että optimaalinen HbA1c-tason lasku saavutettiin liikunnalla, joka vastaa 1100 MET-minuuttia viikossa. Suurin HbA1c-lasku tapahtui niillä, joilla oli korkein HbA1c-lähtötaso. Jos HbA1c oli yli 64 mmol/mol, liikunnan avulla laskua tuli noin 8 mmol/mol. HbA1c-lasku ei ollut lineaarinen, vaan lievästi J-käyrän muotoinen. Mitä määrää liikuntaa 1 100 MET-minuuttia viikossa sitten vastaa? Se riippuu lajista ja intensiteetistä - esimerkiksi kohtalaisesti reipasta kävelyä 256 minuuttia viikossa, hyvin reipasta kävelyä 157 minuuttia viikossa, kohtalaisesti rasittavaa aerobista liikuntaa 244 minuuttia viikossa, intensiivistä aerobista liikuntaa 157 minuuttia viikossa, yhdistelmää kohtalaisesti rasittavaa aerobista ja voimaliikuntaa 314 minuuttia viikossa ja yhdistelmää intensiivistä aerobista ja voimaliikuntaa 138 minuuttia viikossa. On kuitenkin huomioitava, että tässä meta-analyysissa tarkasteltiin vain liikuntatutkimuksia, ja olisi kiinnostavaa nähdä tulokset yhdistettynä ruokavalioon ja uneen. (Gallardo-Gomez D ym. Diabetes Care 2024:47;295)


    • Anonyymi

      Omituisia teoreettikoja.

    • Anonyymi

      Älkää helvetissä jättäkö korjuukuormaa metsään heinäkuussa, ajojärjestelyllä heti kuormat sahalle ettei lankku sinisty.

      • Anonyymi

        Ethän kiroile


    • Anonyymi

      Nyt on sellaista settiä että oksat pois! Parhaat juorut kerrotaan keskustan kahviporukoissa, se on salatisti näin.

    • Anonyymi

      kuusen oksa ja männyn oksa sisältää parhaat lämpöarvot.

    • Anonyymi

      Sateenkaari porukka, kahvittelee.

    • Anonyymi

      tukkikaupan ajojärjestelyn hoitaja istuu pankin päällä....

      • Anonyymi

        hänellä on merkittävä pankki....


    • Anonyymi

      Torilla kahvi maistuu aina paremmalta. Kahvipullan voi hyvin korvata mehevällä juorulla, joita kafferingìssä kuulee.

    • Anonyymi

      Puufirmoista Versolla on hyvä maine. Heidän piiri ei ole täällä kirjoittelemassa.

    • Anonyymi

      Torilla kahvin juonti käy myös laihdutuskeinoksi, sillä meheviä paikallisjuoruja kuunnellessa ei edes ehdi ajatella rähmäsilmäpullaa tai muuta herkkua.

      • Anonyymi

        herkkua isännän kanssa ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        herkkua isännän kanssa ??

        heh heh ai että heinolassa näitä vitsiniekkoja riittää heh heh


    • Anonyymi

      isäntä toi edellisen päivän vanhoja rähmäsilmäpullia meille peräkärryllisen taas leipomosta.

      • Anonyymi

        Sateenkaari porukka!


    • Anonyymi

      Heinolan QAnon porukka kokoontuu, tori kahvilassa.

      • Anonyymi

        Ufo juttuja, puhuvat.


    • Anonyymi

      Entäpä lintupuisto keskustelun aiheena, suurin vetonaula Heinolassa.

      • Anonyymi

        olisiko lintupuiston korppi pystynyt pölyttämään siemenet humanoidille ?


      • Anonyymi

        Näin on.


    • Anonyymi

      Tapahtuman tiedot
      Olkkari-ilta on noin kuukausittainen kohtaamispaikka heinolalaisille. Illoissa keskustellaan ajankohtaisista aiheista tee-tai kahvikupposen äärellä. Illoissa tarjolla pientä iltapalaa.

      • Anonyymi

        Teetä ja juttelua jeesuksesta. Voi pers..


    • Anonyymi

      Heinolan Vapaaseurakunta
      Kristillinen seurakunta
      ETUSIVU
      TAPAHTUMAT
      HENKILÖT
      TIETOA MEISTÄ
      YHTEYDENOTTO
      Säännöllinen toiminta: jumalanpalvelukset joka sunnuntai klo 16.00, rukousillat joka keskiviikko klo 17.00, rukousillat kesällä kodeissa

      • Anonyymi

        Onko illalla disko?


      • Anonyymi

        MIKSI PELKÄISIT? … ET OLE YKSIN: joka askeleella, jokaisena päivänä, kaikkialla, Jeesus kulkee kanssasi!
        Älä pelkää vastuksia, koetuksen myrskytuulta. Se katkoo vain kuivat oksat elämästäsi, jotka eivät voi tuottaa mitään hyvää. Silloin jäljelle jää parhain; olet puhdas oksa Viinipuussa, joka on Kristus.
        Hän kannattelee elämäsi purtta. Siksi älä pelkää meren raivoa, sen pauhaavia aaltoja. Kun ne yrittävät hukuttaa sinut, on Herrasi voima suurempi mitään muuta. Vain yksi Hänen sanansa, se riittää. Silloin kaiken muun on vaiettava! Katso Häneen, kuinka levollinen Hän on. Täynnä rauhaa.
        Ja jos Hän sallii olosuhteiden iskeytyä sinuun niin, että voit mennä rikki jostakin, jää jäljelle kuitenkin aina se, mikä on tärkeää. Ja loppujen lopuksi se, minkä luulit särkyneen käyttökelvottomaksi, sen Hän kokoaa niin kuin särkyneen astian sirpaleet. Sitten sinut, murretun astian, Hän tekee ehjäksi jälleen. Ja tekee sinusta entistä vahvemman: Hänessä vahvemman!
        Joskus niitä tulee; sateisia, pimeitä päiviä, kun itket salassa, kenenkään huomaamatta. Mutta taivas näkee kyyneleesi. Niinä hetkinä Vapahtaja on hyvin lähellä sinua ja sanoo: ”Minä näen. Minä ymmärrän...” Hän kuivaa kyyneleesi ja pesee elämäsi purjeet jälleen puhtaan valkoisiksi.
        Ja mitä vaikeampaa sinulla on, sen tiukemmin Hän pitää sinusta kiinni, sen lähemmäksi Hän tulee; suojellakseen sinua. Ja jos elämän myrsky ja tuulet yhä yltyvät, Hän sulkee minut syliinsä aivan kokonaan, aivan kokonaan.
        Miksi siis pelkäisit tummia pilviä elämässäsi, paistaahan aurinko niiden yläpuolella? Ja vielä varmempi on Herrasi ikuinen valo, sillä aurinkokin sammuu joskus, mutta Hänen valkeutensa ei milloinkaan!
        En tiedä, mitä tulevaisuus tuo, mutta voit tietää, kuka pitää sinusta kiinni. Siksi älä katso omaan itseesi, älä katoaviin voimiin, vaan nostan katseesi Häneen, jonka kädessä on kaikki elämä.
        Kun olet särkyneenä, voimattomana, vailla ihmiskäden apua, Hän tulee ihan lähellesi ja sanoo: ”Olen tässä… sinua varten. Sinä olet minun. Minä autan sinua.” Voi, kuinka onnellinen oletkaan, vaikka sinä et todellakaan tiedä edes seuraavaa sydämenlyöntiä, mutta sinä tiedät, kuka pitää sinusta huolta.
        Koska toivosi elää Hänessä, joka sinua rakastaa, et voi hukkua Häneltä milloinkaan. Sinun Varjelijasi ei torku, eikä nuku. Sinun Lunastajani elää! Siksi vaikka ET TIEDÄ, mitä huominen tuo tullessaan niin sinä TIEDÄT kuka pitää sinusta kiinni. Hän on Herra, Jeesus, Valkeus sinun teilläsi. Hän on Immanuel, Jumala meidän kanssamme. Meitä kaikkia varten…
        Jeesus tahtoo olla sinun kanssasi. Päätä lakata pelkäämästä ihmisiä, tätä maailmaa ja sen menoa. Turvaudu Häneen, joka poistaa kaikki pelot, suojelee ja auttaa kaikissa tilanteissa, kaikkina aikoina, kaikkialla! Hän on Herra, Jeesus, Jumalan Poika. Hän on enemmän kuin riittävästi. Avaa sydämesi Hänelle, tartu uskossa ja luottamuksessa Häneen. Hän kuulee rukouksesi ja vastaa sinulle. Hän tekee sinusta onnellisen ihmisen…
        ”Suo minun varhain kuulla sinun armoasi,
        sillä sinuun minä turvaan.
        Osoita minulle tie, jota minun tulee käydä,
        sillä sinun tykösi minä ylennän sieluni.
        – Ps. 143:8
        ”Kaikesta sydämestäni minä kiitän sinua,
        Herra, minun Jumalani,
        ja kunnioitan sinun nimeäsi iankaikkisesti;
        sillä sinun armosi on suuri minua kohtaan,
        sinä olet pelastanut minun sieluni tuonelan syvyydestä.”
        – Ps. 86:12-13


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIKSI PELKÄISIT? … ET OLE YKSIN: joka askeleella, jokaisena päivänä, kaikkialla, Jeesus kulkee kanssasi!
        Älä pelkää vastuksia, koetuksen myrskytuulta. Se katkoo vain kuivat oksat elämästäsi, jotka eivät voi tuottaa mitään hyvää. Silloin jäljelle jää parhain; olet puhdas oksa Viinipuussa, joka on Kristus.
        Hän kannattelee elämäsi purtta. Siksi älä pelkää meren raivoa, sen pauhaavia aaltoja. Kun ne yrittävät hukuttaa sinut, on Herrasi voima suurempi mitään muuta. Vain yksi Hänen sanansa, se riittää. Silloin kaiken muun on vaiettava! Katso Häneen, kuinka levollinen Hän on. Täynnä rauhaa.
        Ja jos Hän sallii olosuhteiden iskeytyä sinuun niin, että voit mennä rikki jostakin, jää jäljelle kuitenkin aina se, mikä on tärkeää. Ja loppujen lopuksi se, minkä luulit särkyneen käyttökelvottomaksi, sen Hän kokoaa niin kuin särkyneen astian sirpaleet. Sitten sinut, murretun astian, Hän tekee ehjäksi jälleen. Ja tekee sinusta entistä vahvemman: Hänessä vahvemman!
        Joskus niitä tulee; sateisia, pimeitä päiviä, kun itket salassa, kenenkään huomaamatta. Mutta taivas näkee kyyneleesi. Niinä hetkinä Vapahtaja on hyvin lähellä sinua ja sanoo: ”Minä näen. Minä ymmärrän...” Hän kuivaa kyyneleesi ja pesee elämäsi purjeet jälleen puhtaan valkoisiksi.
        Ja mitä vaikeampaa sinulla on, sen tiukemmin Hän pitää sinusta kiinni, sen lähemmäksi Hän tulee; suojellakseen sinua. Ja jos elämän myrsky ja tuulet yhä yltyvät, Hän sulkee minut syliinsä aivan kokonaan, aivan kokonaan.
        Miksi siis pelkäisit tummia pilviä elämässäsi, paistaahan aurinko niiden yläpuolella? Ja vielä varmempi on Herrasi ikuinen valo, sillä aurinkokin sammuu joskus, mutta Hänen valkeutensa ei milloinkaan!
        En tiedä, mitä tulevaisuus tuo, mutta voit tietää, kuka pitää sinusta kiinni. Siksi älä katso omaan itseesi, älä katoaviin voimiin, vaan nostan katseesi Häneen, jonka kädessä on kaikki elämä.
        Kun olet särkyneenä, voimattomana, vailla ihmiskäden apua, Hän tulee ihan lähellesi ja sanoo: ”Olen tässä… sinua varten. Sinä olet minun. Minä autan sinua.” Voi, kuinka onnellinen oletkaan, vaikka sinä et todellakaan tiedä edes seuraavaa sydämenlyöntiä, mutta sinä tiedät, kuka pitää sinusta huolta.
        Koska toivosi elää Hänessä, joka sinua rakastaa, et voi hukkua Häneltä milloinkaan. Sinun Varjelijasi ei torku, eikä nuku. Sinun Lunastajani elää! Siksi vaikka ET TIEDÄ, mitä huominen tuo tullessaan niin sinä TIEDÄT kuka pitää sinusta kiinni. Hän on Herra, Jeesus, Valkeus sinun teilläsi. Hän on Immanuel, Jumala meidän kanssamme. Meitä kaikkia varten…
        Jeesus tahtoo olla sinun kanssasi. Päätä lakata pelkäämästä ihmisiä, tätä maailmaa ja sen menoa. Turvaudu Häneen, joka poistaa kaikki pelot, suojelee ja auttaa kaikissa tilanteissa, kaikkina aikoina, kaikkialla! Hän on Herra, Jeesus, Jumalan Poika. Hän on enemmän kuin riittävästi. Avaa sydämesi Hänelle, tartu uskossa ja luottamuksessa Häneen. Hän kuulee rukouksesi ja vastaa sinulle. Hän tekee sinusta onnellisen ihmisen…
        ”Suo minun varhain kuulla sinun armoasi,
        sillä sinuun minä turvaan.
        Osoita minulle tie, jota minun tulee käydä,
        sillä sinun tykösi minä ylennän sieluni.
        – Ps. 143:8
        ”Kaikesta sydämestäni minä kiitän sinua,
        Herra, minun Jumalani,
        ja kunnioitan sinun nimeäsi iankaikkisesti;
        sillä sinun armosi on suuri minua kohtaan,
        sinä olet pelastanut minun sieluni tuonelan syvyydestä.”
        – Ps. 86:12-13

        JOSKUS ON HILJAINEN OLO... Lyö sanattomaksi. Väsyttää. Käsikään ei nouse. Joskus tuntuu kuin itkisi sisäänpäin, ettei vain kukaan huomaa. Ja sitten sitä särkyy niin helposti. Oletko kokenut saman? Särkyneisyydessä on kuitenkin suuri siunaus. Se on siinä, että Jumala voi tulla paremmin lähelle kun ”lihan” vastustus heikkenee, ”lihan”, joka ei koskaan pyhity. Raamattu sanoo: ”Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.” [Ps.34:19]
        Kun (ei jos) JOSKUS KOET KOLAUKSIA elämässäsi, törmäyksiä, kolareita, karille ajoja tai loukkaannut ja ylpeyteesi sattuu, älä lannistu; olet Jumalan työpöydällä ja sinusta tehdään vahvempaa, jotain parempaa.
        JOSKUS SIELU parkasi ON MURHEELLINEN, masentunut ja olet allapäin. Silloin voit olla niin rikki, että sydämesi särkyy sirpaleiksi jo pienestä hipaisusta, ja voi tuntua, että elämäsi kaatamiseen ei tarvita kuin höyhen. Tiedät tunteen kun yksi pisara on liikaa. Muista silloin, että kaikki tämä on vain osa elämää ja kasvamista suurempaa päämäärää varten. Olet Jumalan työpöydällä ja sinusta tehdään vahvempaa: vahvempaa Kristuksessa. Sinun nykyinen tilanteesi ei ole sinun lopullinen tilanteesi. Olet tulossa joksikin…
        "Elinikäinen etuoikeutesi on tulla sellaiseksi kuin olet." – C.G.Jung (eikä kuolema ei ole loppu).
        ÄLÄ PELKÄÄ SÄRKYÄ, sillä juuri särkyneisyydessä Herra tulee kaikkein lähimmäs sinua. Juuri silloin kun omat voimasi loppuvat - kun lanka on katkeamaisillaan - Hän tulee avuksesi. Hän ojentaa kätensä ja ottaa kämmenelleen kuin avuttoman, siipirikkoisen linnun poikasen. Ja kun Hänen henkäyksensä puhaltaa sinuun, hiipunut elämän liekki syttyy jälleen loistamaan, valaisten ja karkottaen kaiken pimeyden.
        Jos meiltä särkyy astia, heitämme sen käyttökelvottomana pois. Mutta JOS SINÄ OLET SÄRKYNYT jotenkin, jossakin, sinä olet kultaakin kallisarvoisempi Mestarin kädessä, eikä Hän koskaan heitä sinua pois. Mikään sinussa ei ole vähäpätöistä Hänelle. Hän tulee lähelle ja antaa sinulle kaiken tarvitsemasi lohdutuksen. Hän kokoaa sinut ehjäksi jälleen ja virvoittaa sinun sielusi. Hän saa sydämesi hehkumaan rakkautta ja voit vain katsella, kuinka Hän kantaa sinua… alusta loppuun asti.
        Ei sinua ole kutsuttu kulkemaan pimeydessä ja pää maan tomussa. Kuningas kutsuu sinua… Ja vaikka joskus onkin hiljainen olo, HILJAISUUS PÄÄTTYY pian ja saat korottaa riemuhuudon ja ylistyksen Yljälle.
        Nosta pääsi. ”Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee.” KUNINKAAN KÄSI on ojentunut sinulle (niin kuin Pietarille, joka oli hukkumaisillaan)… tartu siihen, nyt!
        “Tiedän, että olet elämässäsi käymässä läpi vaikeaa aikaa ja monenlaiset olosuhteet ja tunnekivut painavat sinua. Voi näyttää siltä, että ennen kuin pääset yhden asian läpi, tapahtuu toinen asia… En ole aina myrsky ympärilläsi, elämässäsi, sillä joskus myrsky raivoaa sinussa. Mutta älä anna periksi. Vahvistan sinua alueilla, joita et edes voi nähdä nyt. Sinä ja Minä, pääset läpi tämän yhdessä Minun kanssani, kuten aina. Kaikki tulee olemaan hyvin. Luota minuun."
        ”Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä,
        joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin
        nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.”
        – Jes.57:15
        ”Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi;
        älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi:
        minä vahvistan sinua, minä autan sinua,
        minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.”
        – Jes.41:10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOSKUS ON HILJAINEN OLO... Lyö sanattomaksi. Väsyttää. Käsikään ei nouse. Joskus tuntuu kuin itkisi sisäänpäin, ettei vain kukaan huomaa. Ja sitten sitä särkyy niin helposti. Oletko kokenut saman? Särkyneisyydessä on kuitenkin suuri siunaus. Se on siinä, että Jumala voi tulla paremmin lähelle kun ”lihan” vastustus heikkenee, ”lihan”, joka ei koskaan pyhity. Raamattu sanoo: ”Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.” [Ps.34:19]
        Kun (ei jos) JOSKUS KOET KOLAUKSIA elämässäsi, törmäyksiä, kolareita, karille ajoja tai loukkaannut ja ylpeyteesi sattuu, älä lannistu; olet Jumalan työpöydällä ja sinusta tehdään vahvempaa, jotain parempaa.
        JOSKUS SIELU parkasi ON MURHEELLINEN, masentunut ja olet allapäin. Silloin voit olla niin rikki, että sydämesi särkyy sirpaleiksi jo pienestä hipaisusta, ja voi tuntua, että elämäsi kaatamiseen ei tarvita kuin höyhen. Tiedät tunteen kun yksi pisara on liikaa. Muista silloin, että kaikki tämä on vain osa elämää ja kasvamista suurempaa päämäärää varten. Olet Jumalan työpöydällä ja sinusta tehdään vahvempaa: vahvempaa Kristuksessa. Sinun nykyinen tilanteesi ei ole sinun lopullinen tilanteesi. Olet tulossa joksikin…
        "Elinikäinen etuoikeutesi on tulla sellaiseksi kuin olet." – C.G.Jung (eikä kuolema ei ole loppu).
        ÄLÄ PELKÄÄ SÄRKYÄ, sillä juuri särkyneisyydessä Herra tulee kaikkein lähimmäs sinua. Juuri silloin kun omat voimasi loppuvat - kun lanka on katkeamaisillaan - Hän tulee avuksesi. Hän ojentaa kätensä ja ottaa kämmenelleen kuin avuttoman, siipirikkoisen linnun poikasen. Ja kun Hänen henkäyksensä puhaltaa sinuun, hiipunut elämän liekki syttyy jälleen loistamaan, valaisten ja karkottaen kaiken pimeyden.
        Jos meiltä särkyy astia, heitämme sen käyttökelvottomana pois. Mutta JOS SINÄ OLET SÄRKYNYT jotenkin, jossakin, sinä olet kultaakin kallisarvoisempi Mestarin kädessä, eikä Hän koskaan heitä sinua pois. Mikään sinussa ei ole vähäpätöistä Hänelle. Hän tulee lähelle ja antaa sinulle kaiken tarvitsemasi lohdutuksen. Hän kokoaa sinut ehjäksi jälleen ja virvoittaa sinun sielusi. Hän saa sydämesi hehkumaan rakkautta ja voit vain katsella, kuinka Hän kantaa sinua… alusta loppuun asti.
        Ei sinua ole kutsuttu kulkemaan pimeydessä ja pää maan tomussa. Kuningas kutsuu sinua… Ja vaikka joskus onkin hiljainen olo, HILJAISUUS PÄÄTTYY pian ja saat korottaa riemuhuudon ja ylistyksen Yljälle.
        Nosta pääsi. ”Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee.” KUNINKAAN KÄSI on ojentunut sinulle (niin kuin Pietarille, joka oli hukkumaisillaan)… tartu siihen, nyt!
        “Tiedän, että olet elämässäsi käymässä läpi vaikeaa aikaa ja monenlaiset olosuhteet ja tunnekivut painavat sinua. Voi näyttää siltä, että ennen kuin pääset yhden asian läpi, tapahtuu toinen asia… En ole aina myrsky ympärilläsi, elämässäsi, sillä joskus myrsky raivoaa sinussa. Mutta älä anna periksi. Vahvistan sinua alueilla, joita et edes voi nähdä nyt. Sinä ja Minä, pääset läpi tämän yhdessä Minun kanssani, kuten aina. Kaikki tulee olemaan hyvin. Luota minuun."
        ”Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä,
        joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin
        nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.”
        – Jes.57:15
        ”Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi;
        älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi:
        minä vahvistan sinua, minä autan sinua,
        minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.”
        – Jes.41:10

        RAKKAUS ANTAA, ei ota pois. Rakkaus antaa ja saa ihmeitä aikaan...

        Minä polvistun Herran edessä ja vuodatan sydämeni Hänelle, sillä Hän ymmärtää minun jokaisen kyyneleeni ja HÄN ANTAA MINULLE SUUREMMAN ILON kuin mikään muu tässä katoavassa maailmassa. Joskus suru ja murehtiminen voivat tehdä sokeaksi näkemään Jumalan hyvyyttä tai kuuroksi kuulemaan Hänen rakastavaa ääntään. Jumala on nähtävissä monin tavoin ja Hän kyllä puhuu, jos me vain tahdomme kuunnella Häntä. Kuunteleminen on eri asia kuin vain kuuleminen. [Room.1:20]

        Herra sanoo: ”Kuulkaa tämä,
        te tyhmä ja ymmärtämätön kansa,
        te, joilla on silmät, mutta ette näe,
        joilla on korvat, mutta ette kuule.”
        – Jer.5:21


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAKKAUS ANTAA, ei ota pois. Rakkaus antaa ja saa ihmeitä aikaan...

        Minä polvistun Herran edessä ja vuodatan sydämeni Hänelle, sillä Hän ymmärtää minun jokaisen kyyneleeni ja HÄN ANTAA MINULLE SUUREMMAN ILON kuin mikään muu tässä katoavassa maailmassa. Joskus suru ja murehtiminen voivat tehdä sokeaksi näkemään Jumalan hyvyyttä tai kuuroksi kuulemaan Hänen rakastavaa ääntään. Jumala on nähtävissä monin tavoin ja Hän kyllä puhuu, jos me vain tahdomme kuunnella Häntä. Kuunteleminen on eri asia kuin vain kuuleminen. [Room.1:20]

        Herra sanoo: ”Kuulkaa tämä,
        te tyhmä ja ymmärtämätön kansa,
        te, joilla on silmät, mutta ette näe,
        joilla on korvat, mutta ette kuule.”
        – Jer.5:21

        Ja nyt Herra sanoo: ”Te kuurot, kuulkaa,
        ja te sokeat, katsokaa ja nähkää.”
        – Jes. 42:18


    • Anonyymi

      pyrkikö myös pitkähameinen fitnestä ja hiihtoa harrastava audilla ajellut kaunotar puunkaatourakoitsijaksi taannoin ?

    • Anonyymi

      Herra sanoo: ”Kuulkaa tämä,
      te tyhmä ja ymmärtämätön kansa,
      te, joilla on silmät, mutta ette näe,
      joilla on korvat, mutta ette kuule.”
      – Jer.5:21

      • Anonyymi

        RAKKAUS ANTAA, ei ota pois. Rakkaus antaa ja saa ihmeitä aikaan...

        Minä polvistun Herran edessä ja vuodatan sydämeni Hänelle, sillä Hän ymmärtää minun jokaisen kyyneleeni ja HÄN ANTAA MINULLE SUUREMMAN ILON kuin mikään muu tässä katoavassa maailmassa. Joskus suru ja murehtiminen voivat tehdä sokeaksi näkemään Jumalan hyvyyttä tai kuuroksi kuulemaan Hänen rakastavaa ääntään. Jumala on nähtävissä monin tavoin ja Hän kyllä puhuu, jos me vain tahdomme kuunnella Häntä. Kuunteleminen on eri asia kuin vain kuuleminen. [Room.1:20]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAKKAUS ANTAA, ei ota pois. Rakkaus antaa ja saa ihmeitä aikaan...

        Minä polvistun Herran edessä ja vuodatan sydämeni Hänelle, sillä Hän ymmärtää minun jokaisen kyyneleeni ja HÄN ANTAA MINULLE SUUREMMAN ILON kuin mikään muu tässä katoavassa maailmassa. Joskus suru ja murehtiminen voivat tehdä sokeaksi näkemään Jumalan hyvyyttä tai kuuroksi kuulemaan Hänen rakastavaa ääntään. Jumala on nähtävissä monin tavoin ja Hän kyllä puhuu, jos me vain tahdomme kuunnella Häntä. Kuunteleminen on eri asia kuin vain kuuleminen. [Room.1:20]

        Aidon ja elävän USKON TUNNUSMERKKEINÄ ovat Pyhän Hengen vaikuttamat rauha ja tyytyväisyys.

        Se on RAUHA Jumalan kanssa ja rauha ihmisten välillä. Silloin omatunto ei syytä ja on uskallus kaikessa kääntyä Jumalan puoleen: pyytää ja Isä antaa lapselleen. [1.Joh.3:21-22]

        Pyhän Hengen vaikuttama TYYTYVÄISYYS on erilaista kuin mitä maailmalliset ihmiset himoitsevat, huutaen epätoivoisina kilpaa: ”Lisää, lisää… Minulle, minulle, ei muille. Vain minulle…” Jopa monet kristityt ovat muuttuneet tämänkaltaisiksi. Katsele heidän elämäänsä hetki ja huomaat, mikä heille on tärkeintä. Se on: he keräävät aarteita maan päälle. Ja siellä, missä on ihmisen aarre, siellä on aina heidän sydämensä ja elämänsä keskipiste. [Matt.6:19-21]

        ME SUOMALAISET - jopa kristityt - olemme hyvin kiittämättömiä siitä, mitä meillä on. Me mieluummin valitamme sitä, mitä meiltä puuttuu ja se lista on loputon. Tuollainen on ahneutta, joka ei tule koskaan tyydytetyksi. Meille olisi hyvin tarpeellista avata silmämme näkemään, mikä on todella tarpeellista ja tärkeää, ja mikä ei. Mitä itse tarvitsen ja mitä voin antaa tarvitsevalle. [vrt. Luuk.10:41-42]

        ”JOKA KÖYHÄLLE ANTAA,
        se ei puutteeseen joudu; mutta
        JOKA SILMÄNSÄ HÄNELTÄ SULKEE,
        saa kirouksia paljon.”
        – Snl.28:27 [Fil.4:19, vrt. Aam.4:8]

        Tyytyväinen ihminen on aina onnellinen ihminen. Tyytyväinen ihminen on kiitollinen ihminen. Mutta sellainen voi olla vain jos IHMISEN SYVIN TARVE on tyydytetty. Mikä se on? Se on rakkaus! Ei mikä tahansa rakkaus, vaan täydellinen rakkaus. Mistä sellaisen löytää? Et löydä sitä ihmisistä, sillä kukaan ihminen ei osaa rakastaa täydellisesti.

        MAAILMAN ONNELLISIMMAT IHMISET ovat Jumalan lapsia, jotka ammentavat tyytyväisyytensä, ilonsa ja elämänsä Jumalan rakkaudesta. Sellainen tyytyväisyys lähtee Jumalasta ja saa täyttymyksensä Hänessä, sillä Herra itse on jokaisen Jumalan lapsen rikkaus, terveys, lohdutus, apu, kunnia ja päämäärä. Jumala itsessään on aina riittävä! [Ps.103:5]

        JUMALAN RAKKAUDEN KOKEMINEN on sielulle kuin aamunkoitto pimeän yön jälkeen. Se on kuin sade, joka antaa erämaalle uuden elämän. Siinä syy, miksi myös minä janoan Hänen Henkeään yhä enemmän ja enemmän. Ja sitä rukoilen, että yhteys Hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa tulisi vieläkin elävämmäksi.

        Sinä Jumalan lapsi, joka olet TAISTELUISSA VÄSYNYT ja MURHEISSASI UUPUNUT, siirrä katseesi pois tästä maanpäällisestä tuskasta, jossa pedot ulvovat ja katso enkelten lailla ylöspäin kohti Jumalaa… Sillä kun etsit Häntä, löydät Hänet. Kohtaat Hänen täydellisen rakkautensa. Hän ymmärtää sinun kyyneleesi ja antaa sinulle suuremman ilon kuin mikään muu tässä maailmassa. Katso kohti Jumalan Karitsaa, joka antaa levon ja rauhan.

        Katso kohti Jumalan Poikaa ja näe, kuinka Hänestä loistaa sinuun kirkkaus jo aamun varhaisina hetkinä aina siihen asti kun käyt levolle ja nukkumaan. Koe Hänen puhdas rakkautensa, kuinka Hän sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään!

        ”Moni sanoo: ’Kuka antaa meille sitä, mikä hyvä on?’
        Herra, käännä sinä meihin kasvojesi valkeus.
        Sinä annat minun sydämeeni suuremman ilon,
        kuin heillä on runsaasta viljasta ja viinistä.
        Rauhassa minä käyn levolle ja nukun,
        sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua.”
        – Ps.4:7-9

        ”Suo minun varhain kuulla sinun armoasi,
        sillä sinuun minä turvaan.
        Osoita minulle tie, jota minun tulee käydä,
        sillä sinun tykösi minä ylennän sieluni.”
        – Ps.143:8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aidon ja elävän USKON TUNNUSMERKKEINÄ ovat Pyhän Hengen vaikuttamat rauha ja tyytyväisyys.

        Se on RAUHA Jumalan kanssa ja rauha ihmisten välillä. Silloin omatunto ei syytä ja on uskallus kaikessa kääntyä Jumalan puoleen: pyytää ja Isä antaa lapselleen. [1.Joh.3:21-22]

        Pyhän Hengen vaikuttama TYYTYVÄISYYS on erilaista kuin mitä maailmalliset ihmiset himoitsevat, huutaen epätoivoisina kilpaa: ”Lisää, lisää… Minulle, minulle, ei muille. Vain minulle…” Jopa monet kristityt ovat muuttuneet tämänkaltaisiksi. Katsele heidän elämäänsä hetki ja huomaat, mikä heille on tärkeintä. Se on: he keräävät aarteita maan päälle. Ja siellä, missä on ihmisen aarre, siellä on aina heidän sydämensä ja elämänsä keskipiste. [Matt.6:19-21]

        ME SUOMALAISET - jopa kristityt - olemme hyvin kiittämättömiä siitä, mitä meillä on. Me mieluummin valitamme sitä, mitä meiltä puuttuu ja se lista on loputon. Tuollainen on ahneutta, joka ei tule koskaan tyydytetyksi. Meille olisi hyvin tarpeellista avata silmämme näkemään, mikä on todella tarpeellista ja tärkeää, ja mikä ei. Mitä itse tarvitsen ja mitä voin antaa tarvitsevalle. [vrt. Luuk.10:41-42]

        ”JOKA KÖYHÄLLE ANTAA,
        se ei puutteeseen joudu; mutta
        JOKA SILMÄNSÄ HÄNELTÄ SULKEE,
        saa kirouksia paljon.”
        – Snl.28:27 [Fil.4:19, vrt. Aam.4:8]

        Tyytyväinen ihminen on aina onnellinen ihminen. Tyytyväinen ihminen on kiitollinen ihminen. Mutta sellainen voi olla vain jos IHMISEN SYVIN TARVE on tyydytetty. Mikä se on? Se on rakkaus! Ei mikä tahansa rakkaus, vaan täydellinen rakkaus. Mistä sellaisen löytää? Et löydä sitä ihmisistä, sillä kukaan ihminen ei osaa rakastaa täydellisesti.

        MAAILMAN ONNELLISIMMAT IHMISET ovat Jumalan lapsia, jotka ammentavat tyytyväisyytensä, ilonsa ja elämänsä Jumalan rakkaudesta. Sellainen tyytyväisyys lähtee Jumalasta ja saa täyttymyksensä Hänessä, sillä Herra itse on jokaisen Jumalan lapsen rikkaus, terveys, lohdutus, apu, kunnia ja päämäärä. Jumala itsessään on aina riittävä! [Ps.103:5]

        JUMALAN RAKKAUDEN KOKEMINEN on sielulle kuin aamunkoitto pimeän yön jälkeen. Se on kuin sade, joka antaa erämaalle uuden elämän. Siinä syy, miksi myös minä janoan Hänen Henkeään yhä enemmän ja enemmän. Ja sitä rukoilen, että yhteys Hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa tulisi vieläkin elävämmäksi.

        Sinä Jumalan lapsi, joka olet TAISTELUISSA VÄSYNYT ja MURHEISSASI UUPUNUT, siirrä katseesi pois tästä maanpäällisestä tuskasta, jossa pedot ulvovat ja katso enkelten lailla ylöspäin kohti Jumalaa… Sillä kun etsit Häntä, löydät Hänet. Kohtaat Hänen täydellisen rakkautensa. Hän ymmärtää sinun kyyneleesi ja antaa sinulle suuremman ilon kuin mikään muu tässä maailmassa. Katso kohti Jumalan Karitsaa, joka antaa levon ja rauhan.

        Katso kohti Jumalan Poikaa ja näe, kuinka Hänestä loistaa sinuun kirkkaus jo aamun varhaisina hetkinä aina siihen asti kun käyt levolle ja nukkumaan. Koe Hänen puhdas rakkautensa, kuinka Hän sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään!

        ”Moni sanoo: ’Kuka antaa meille sitä, mikä hyvä on?’
        Herra, käännä sinä meihin kasvojesi valkeus.
        Sinä annat minun sydämeeni suuremman ilon,
        kuin heillä on runsaasta viljasta ja viinistä.
        Rauhassa minä käyn levolle ja nukun,
        sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua.”
        – Ps.4:7-9

        ”Suo minun varhain kuulla sinun armoasi,
        sillä sinuun minä turvaan.
        Osoita minulle tie, jota minun tulee käydä,
        sillä sinun tykösi minä ylennän sieluni.”
        – Ps.143:8

        Tietäkää, että Herra on Jumala

        Jumalan tunteminen on iankaikkinen elämä. Joka ei tunne elävää Jumalaa, on kuollut. Joka tuntee Jumalan, hän elää iankaikkisesti. Niin on Kristus itse sanonut. Tämä aika on herättävää aikaa; se herättää Jumalan tuntemiseen kansat ja yksityiset. Eikös ole mielesi ollut raskas monta kertaa näinä aikoina? Onko sinun oikein hyvä olla? Eikös tule väkistenkin tarjoksi ajatus: Mitä tämä aika on, mitä tällä tarkoitetaan, mikä tästä tulee, minkälaisiksi ihmiset ovat muuttuneet, päästäänkö tästä koskaan selville? Kuule, on monta ihmistä, joita tämä on ruvennut painamaan nykyaikana. Ja kun se on aikansa painanut mieltä, niin rupeavat vähitellen tunkemaan esiin kysymykset: Kenenkä on tähän kaikkeen syy? Entä jos on minun? Millainen on minun oma tilani, millainen minun suhteeni Jumalaan, mihin päin olen tekemässä matkaa? Tulee hätää ja se painaa. Nämä nykyajan tapahtumat tukkivat likelle sielua ja alkavat ahdistaa Herraa kohti. Tunto herää, oma syntisyys tulee näkyviin, entinen elämä alkaa kauhistaa, rupeaa kypsymään sielussa päätös: tässä täytyy tulla muutos. -Mitä tämä on?

        Se on Herran vaikutusta sielussa. Herra rupeaa näin tekemään laitumensa lampaiksi, omaksensa, vetämään pois maailmasta tekemällä maailman niin ahtaaksi, että sitä pitää ruveta pakenemaan, tahtoi tai ei. Mieli alkaa ikävöidä Herran sanaa, jota ei ennen tarvinnut; tulee käteen pyhä kirja monivuotisten pölyjen alta; alkavat notkistua polvet, joissa ennen oli rustot, kun piti Herraa lähestyä; alkaa lähennellä niitä, jotka ovat Herraa lähellä, kysyen, mitä pitää tehdä, että sielu pelastuisi; rupeaa muuttumaan mieli ja elämä; koti, jota ennen oli kirous painanut, muuttuu Herran majaksi. Voi, jos tämä kaataisi Herran käsiin maailman kansoja yhä enemmän ja enemmän! Silloin olisivat kärsityt vaivat vaikuttaneet sen, mitä Herra niillä tarkoitti. Herra pääsisi tarjoamaan itseänsä meille niinkuin lapsillensa kurituksensa kärsittyämme. Sillä samalla kuin Herra tekstimme kautta huutaa: Tietäkää, että Herra on Jumala, tarjoaa Hän tuota kallista totuutta: Hänen me olemme. Et ole omasi, et saatanan oma, sinä olet Herran oma ja Hänen laitumensa lauma. Hän sinuakin vetää voimallaan puoleensa juuri nykyaikana. Saa nähdä, saako menestyä vai oletko tuominnut itsesi iankaikkiseen kuolemaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietäkää, että Herra on Jumala

        Jumalan tunteminen on iankaikkinen elämä. Joka ei tunne elävää Jumalaa, on kuollut. Joka tuntee Jumalan, hän elää iankaikkisesti. Niin on Kristus itse sanonut. Tämä aika on herättävää aikaa; se herättää Jumalan tuntemiseen kansat ja yksityiset. Eikös ole mielesi ollut raskas monta kertaa näinä aikoina? Onko sinun oikein hyvä olla? Eikös tule väkistenkin tarjoksi ajatus: Mitä tämä aika on, mitä tällä tarkoitetaan, mikä tästä tulee, minkälaisiksi ihmiset ovat muuttuneet, päästäänkö tästä koskaan selville? Kuule, on monta ihmistä, joita tämä on ruvennut painamaan nykyaikana. Ja kun se on aikansa painanut mieltä, niin rupeavat vähitellen tunkemaan esiin kysymykset: Kenenkä on tähän kaikkeen syy? Entä jos on minun? Millainen on minun oma tilani, millainen minun suhteeni Jumalaan, mihin päin olen tekemässä matkaa? Tulee hätää ja se painaa. Nämä nykyajan tapahtumat tukkivat likelle sielua ja alkavat ahdistaa Herraa kohti. Tunto herää, oma syntisyys tulee näkyviin, entinen elämä alkaa kauhistaa, rupeaa kypsymään sielussa päätös: tässä täytyy tulla muutos. -Mitä tämä on?

        Se on Herran vaikutusta sielussa. Herra rupeaa näin tekemään laitumensa lampaiksi, omaksensa, vetämään pois maailmasta tekemällä maailman niin ahtaaksi, että sitä pitää ruveta pakenemaan, tahtoi tai ei. Mieli alkaa ikävöidä Herran sanaa, jota ei ennen tarvinnut; tulee käteen pyhä kirja monivuotisten pölyjen alta; alkavat notkistua polvet, joissa ennen oli rustot, kun piti Herraa lähestyä; alkaa lähennellä niitä, jotka ovat Herraa lähellä, kysyen, mitä pitää tehdä, että sielu pelastuisi; rupeaa muuttumaan mieli ja elämä; koti, jota ennen oli kirous painanut, muuttuu Herran majaksi. Voi, jos tämä kaataisi Herran käsiin maailman kansoja yhä enemmän ja enemmän! Silloin olisivat kärsityt vaivat vaikuttaneet sen, mitä Herra niillä tarkoitti. Herra pääsisi tarjoamaan itseänsä meille niinkuin lapsillensa kurituksensa kärsittyämme. Sillä samalla kuin Herra tekstimme kautta huutaa: Tietäkää, että Herra on Jumala, tarjoaa Hän tuota kallista totuutta: Hänen me olemme. Et ole omasi, et saatanan oma, sinä olet Herran oma ja Hänen laitumensa lauma. Hän sinuakin vetää voimallaan puoleensa juuri nykyaikana. Saa nähdä, saako menestyä vai oletko tuominnut itsesi iankaikkiseen kuolemaan?

        Syvyys ja korkeus
        Jumalan ja ihmisen kohtaamisen vaikeudesta on tuskani.
        Huuto syvyydestä
        Syvyydestä huudetaan korkeuteen,
        pimeydestä valkeuteen.
        Korkeuden vastaus ei tavoita huutajaa,
        syvyys ei ymmärrä korkeutta.
        Korkeudesta huudetaan syvyyteen,
        valkeudesta pimeyteen.
        Valkeuden huuto ei tavoita pimeyttä.
        Pimeys ei käsitä valkeuden puhetta.


        Huokaus syvyydessä: Miksi hän ei vastaa!
        Murhe korkeudessa: Hän ei ymmärrä puhettani!
        Korkeudesta kuuluu huuto syvyyteen:
        Katso minä tulen alas, valkeus pimeyden keskelle.
        Syvyydestä kuuluu katkera valitus:
        Jumala ei vastaa minulle. Häntä ei siis ole.
        Miten Jumala ja ihminen ymmärtäisivät toisiaan?

        Jumalasta lähti ulos Sana, ihmisen muotoinen.
        Hän tuli sisään maailmaan Marian kohdusta.
        Jumala tuli ihmiseksi,
        että syvyys voisi ymmärtää korkeuden puhetta.
        Syvyyden keskellä on korkeus,
        syntisten keskellä synnitön,
        ihmisten keskellä Jumala, Jeesus Kristus.

        Golgatalta huudetaan anovasti korkeuteen.
        Vastaus korkeudesta tavoittaa huutajan.
        Aurinko pimenee ja kalliot halkeavat,
        kun korkeuden Sana astuu syvimpään syvyyteen
        ja vie vastauksen kaikille huutajille.
        Syvyys ei ole enää vastausta vailla.

        Korkeudesta huudetaan syvimpään pimeyteen:
        Se on täytetty! Nouse ylös Jumalan valtaistuimelle!
        Kunnia Jumalan Karitsalle korkeudessa!
        Jeesus Kristus hallitkoon maan päällä!
        Hänellä on syvyydenkin avaimet.

        Syvyydessä kaikuu korkeuden kutsu.
        Valkeus on lähellä pimeyden vankeja.
        Minä vastasin sinun kutsuusi, Jeesus.
        Sinä olet minun Herrani ja Jumalani.
        Kiitos että ilmoitit minulle Jumalan,
        toit minut pimeydestä valkeuteen.
        Sydämeni syvyydet murtuivat sinun uhrisi edessä.
        Nyt sinä valkeus olet luonani kun asun pimeydessä.
        Sinä, Korkeus, olet lähelläni syvyydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syvyys ja korkeus
        Jumalan ja ihmisen kohtaamisen vaikeudesta on tuskani.
        Huuto syvyydestä
        Syvyydestä huudetaan korkeuteen,
        pimeydestä valkeuteen.
        Korkeuden vastaus ei tavoita huutajaa,
        syvyys ei ymmärrä korkeutta.
        Korkeudesta huudetaan syvyyteen,
        valkeudesta pimeyteen.
        Valkeuden huuto ei tavoita pimeyttä.
        Pimeys ei käsitä valkeuden puhetta.


        Huokaus syvyydessä: Miksi hän ei vastaa!
        Murhe korkeudessa: Hän ei ymmärrä puhettani!
        Korkeudesta kuuluu huuto syvyyteen:
        Katso minä tulen alas, valkeus pimeyden keskelle.
        Syvyydestä kuuluu katkera valitus:
        Jumala ei vastaa minulle. Häntä ei siis ole.
        Miten Jumala ja ihminen ymmärtäisivät toisiaan?

        Jumalasta lähti ulos Sana, ihmisen muotoinen.
        Hän tuli sisään maailmaan Marian kohdusta.
        Jumala tuli ihmiseksi,
        että syvyys voisi ymmärtää korkeuden puhetta.
        Syvyyden keskellä on korkeus,
        syntisten keskellä synnitön,
        ihmisten keskellä Jumala, Jeesus Kristus.

        Golgatalta huudetaan anovasti korkeuteen.
        Vastaus korkeudesta tavoittaa huutajan.
        Aurinko pimenee ja kalliot halkeavat,
        kun korkeuden Sana astuu syvimpään syvyyteen
        ja vie vastauksen kaikille huutajille.
        Syvyys ei ole enää vastausta vailla.

        Korkeudesta huudetaan syvimpään pimeyteen:
        Se on täytetty! Nouse ylös Jumalan valtaistuimelle!
        Kunnia Jumalan Karitsalle korkeudessa!
        Jeesus Kristus hallitkoon maan päällä!
        Hänellä on syvyydenkin avaimet.

        Syvyydessä kaikuu korkeuden kutsu.
        Valkeus on lähellä pimeyden vankeja.
        Minä vastasin sinun kutsuusi, Jeesus.
        Sinä olet minun Herrani ja Jumalani.
        Kiitos että ilmoitit minulle Jumalan,
        toit minut pimeydestä valkeuteen.
        Sydämeni syvyydet murtuivat sinun uhrisi edessä.
        Nyt sinä valkeus olet luonani kun asun pimeydessä.
        Sinä, Korkeus, olet lähelläni syvyydessä.

        "Näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: 'Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niiden tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.'" Jes.57.15

        Älä sano sydämessäsi: "Kuka nousee taivaaseen? se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: Kuka astuu syvyyteen? se on: nostamaan Kristusta kuolleista." Mutta sano sydämessäsi: "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi. Se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut." Room.10:6-9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: 'Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niiden tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.'" Jes.57.15

        Älä sano sydämessäsi: "Kuka nousee taivaaseen? se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: Kuka astuu syvyyteen? se on: nostamaan Kristusta kuolleista." Mutta sano sydämessäsi: "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi. Se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut." Room.10:6-9

        Koettakaamme kiinnittää huomiotamme tuohon Kuninkaaseen, kun Hän lähestyy Jerusalemia, lähestyy sinua. Hän on sävyisä. Hän itkee, mutta vain rakkaudenkyyneleitä, samoja, joita äidit itkevät, kun lapsi on vaarassa, mutta vielä paljon hellempiä. Hän kohottaa kätensä auttaakseen. Minä tahdon kantaa sinua - Hän lausuu. Ja Hän tulee niinkuin ylkä häihin, vaikka kulkee kohti kärsimyksiänsä Golgatalle. Hän lähenee juhla saatossa kuolinpaikkaansa rakkaudesta sinuun. Hänellä olisi ollut vapaus kieltää sinut niinkuin sinä teet Hänelle, mutta Hän ei sitä raaskinut, vaan meni kohti hääpäiväänsä - ja kenet kihlataksensa? Oi sinut, syntinen, saadaksensa sinun kanssasi häitä viettää. Sitä varten Hän itsensä uhraa.


    • Anonyymi

      Tänään luulin että, pyhähenki leijui ympärillän. Kunnes tajusin, minulta pääsi pieru.

    • Anonyymi

      me saadaan isännille puusta paras raha

    • Anonyymi

      Esimerkiksi jehovien mielestä vapaaseurakuntalaiset ovat vääräoppisia ja siksi palavat helvetissä. Karu kohtalo, mutta mikäs sitä uskon hairahdukselleen voi?
      Sen sijaan keskitytään nyt oleelliseen eli torin kahvirinki parlamenttiin. Mikä on ollut viimeisen viikon kuumin puheenaihe torikansan keskuudessa? Onko se hedelmättömyys ja siitä seuraava lapsiraivo, vai onko se kadonnut laituri? Anna kuulua mielipiteesi mitä herkullisia uutisia olet kuullut torilla!

      • Anonyymi

        Sana sinulle, joka olet sydämessäsi aralla tunnolla, koet riittämättömyyttä ja ehkä vähän siipi maassa… Kuule, kuinka Jeesus tahtoo rohkaista ja vahvistaa sinua,
        sillä sinä olet äärettömän rakas Hänelle:

        ”Anna sinun heikkoutesi olla avoin ovi minun tulla Läsnäolollani sinuun. Aina, kun tunnet riittämättömyyttä, muista lapseni, että Minä Olen - jokaisena elämäsi hetkenä
        - aina sinun läsnä oleva Apusi!”

        ”..älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi;
        älä arkana pälyile,
        sillä minä olen sinun Jumalasi:
        minä vahvistan sinua,
        minä autan sinua,
        minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.”
        – Jes.41:10

        ”Ja hän sanoi minulle:
        ’Minun armossani on sinulle kyllin;
        sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa.’
        Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani,
        että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana sinulle, joka olet sydämessäsi aralla tunnolla, koet riittämättömyyttä ja ehkä vähän siipi maassa… Kuule, kuinka Jeesus tahtoo rohkaista ja vahvistaa sinua,
        sillä sinä olet äärettömän rakas Hänelle:

        ”Anna sinun heikkoutesi olla avoin ovi minun tulla Läsnäolollani sinuun. Aina, kun tunnet riittämättömyyttä, muista lapseni, että Minä Olen - jokaisena elämäsi hetkenä
        - aina sinun läsnä oleva Apusi!”

        ”..älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi;
        älä arkana pälyile,
        sillä minä olen sinun Jumalasi:
        minä vahvistan sinua,
        minä autan sinua,
        minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.”
        – Jes.41:10

        ”Ja hän sanoi minulle:
        ’Minun armossani on sinulle kyllin;
        sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa.’
        Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani,
        että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.”.

        Uskovaiset ovat raha-anneita, toisten mieliä manipuloivia ihmisiä. Iskevät kyntensä heikkoihin ihmisiin, esim . sairaisiin ja ihmisiin jotka ovat menettäneet omaisensa.Ovat olevinaan parempia ihmisiä, jotka piiloutuvat raamatun taakse.


    • Anonyymi

      Niin se on, uskovaisten porukassa henkinen väkivalta ja keinotekoisesti luotu tarve lahjoittaa rahaa muodostaa ainutlaatuiset olosuhteet rikollisen mielen omaaville.

      • Anonyymi

        Pidä kiinni Jumalan Sanasta

        ”Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.” (Matt. 24:12-13)
        Nämä jakeet liittyvät Jeesuksen opetukseen Hänen tuloaan edeltävistä tapahtumista. On hätkähdyttävää, huomata, että laittomuuden päästessä valtaan, ei ainoastaan joidenkin, vaan USEIMPIEN rakkaus kylmenee. Jäin miettimään: mistä tämä johtuu?

        Elämme yhä pimeneviä aikoja. Jumalan Sanan antamista hyvistä ohjenuorista on luovuttu monin paikoin. Jumalan Sana on Suomen sekä monien muiden valtioiden lainsäädännössä hylätty vanhanaikaisena, ja lakeja on säädetty vallitsevien ilmavirtausten ja ihmisten mielihalujen mukaan. Myös seurakunnissa on esiintynyt vaarallista Jumalan Sanasta luopumista. Raamattu antaa kuitenkin ymmärtää, että tämä on vasta alkua. ”Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää.” (2. Tess. 2: 7)

        Niin kauan kuin Jumalan Sanasta pidetään kiinni niin yhteiskunnissa, valtioissa kuin seurakunnissakin, ei laittomuus pääse vallitsemaan maailmassa. Mutta kun Jumalan Sanan auktoriteettiä murennetaan, kun Jumalan Sanasta luovutaan monin paikoin, tulee poistetuksi se, mikä vielä estää ja laittomuus pääsee valtaan. Laittomuuden seuraukset ovat hyvin nähtävissä tämän päivän yhteiskunnassa. Mutta, miksi laittomuuden lisääntyminen kylmentää monen uskovankin rakkauden Jumalaan? Johannes kirjoittaa: ”Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat.” (1. Joh. 5: 3)
        Laittomuuden päästessä valtaan, Jeesuksen seuraamisesta joutuu maksamaan yhä kovempaa hintaa. Se ettei suostu toimimaan vastoin Jumalan Sanaa saattaa maksaa ihmiselle hänen maineensa, työpaikkansa jopa henkensäkin. Tulevina aikoina Ihminen joka haluaa pitää Jumalan Sanasta kiinni saa kokea yhä enemmän vainoa uskonsa tähden. ”Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa joutuvat vainottaviksi.” (3. Tim. 3: 12)

        Kylväjävertaus opettaa meille, että ellei ihminen ole päässyt syvästi juurtumaan Jeesukseen, kun tulee ahdistus tai vaino Sanan tähden, ihmisen rakkaus Jeesukseen kylmenee ja hän lankeaa pois. Siksi, kun meillä vielä on aikaa, meidän tulisi pyrkiä juurtumaan syvälle Jeesukseen ja Jumalan Sanaan. Meidät uskovat on kutsuttu vaeltamaan uskossa. Vaikka koko maailma huutaisi toista, meidän on pidettävä kiinni Jumalan sanasta – tuosta ainoasta perustasta, joka kestää muuttumattomana halki vuosituhansien. Vain siten voimme pelastaa sekä itsemme että auttaa toisiakin sisälle pelastukseen.
        Tulee mieleen kertomus, jonka luin norjalaisen herätyssaarnaajan Albert Lunden kirjasta: ”Herra auta” . Siinä kirjoittaja kertoo miehestä, jolla oli tapana osoittaa suurta vastenmielisyyttä kristittyjä kohtaan. Yhtä hän kuitenkin ihaili – tämä oli rehellinen ja suora, mutta ”maailman mukainen” pappi. Tästä papista hänellä oli tapana sanoa: ”Se mies on esikuva kristityille – sellaisia kaikkien kristittyjen tulisi olla.” Sitten tämä mies sairastui ja hänen vaimonsa kysyi: ”Tahdotko, että haen papin?” Mies vastasi: ”En, vaan pyydä sen sijaan tuolta se vanha mummo.” Tiedätkö minkä tähden? Sen tähden, että hän tiesi ainakin tämän vanhan mummon elävän kokonaan Herran yhteydessä, mutta hän epäili, löytäisikö mitään elämää Jumalassa siinä miehessä, jonka kanssa hän oli paljon seurustellut.”


      • Anonyymi

        "Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi." Ilm.22:17

        Sinun on tehtävä valinta, päätös tulla tai olla tulematta.
        Jumala ei pakota ketään, Hän tahtoo kyllä että kaikki tulisivat tuntemaan totuuden.
        Kun tunnet, että hengelliset asiat rupeaa kiinnostamaan,
        kun tunnet, että tämä maailma ei anna sinulle sitä, mitä
        syvällä sisimmässäsi kaipaat, se on merkki, että Jumala kutsuu sinua,
        vetää sinua rakkauden köysillä lähelleen.
        Rukoile, lue Raamattua, kuuntele mitä Jumala puhuu sydämellesi.
        Hän sanoo: "Lähestykää minua, niin minä lähestyn teitä."
        Valinta on sinulla!
        Ota ensimmäinen askel, on kysymys sinun elämästäsi ja sinun iankaikkisuudestasi.
        Ja Raamattu sanoo vielä senkin, että kun me käännymme Jumalan tykö,
        peite otetaan pois meidän sydämen päältä.
        Ja mitä tapahtuu kun peite otetaan pois?
        Meidän ymmärryksemme avataan hengellisille asioille.
        Asioille, joita emme ennen ymmärtäneet.
        Hämmästelemme: "Miten en tätä ennen ole tajunnut!"
        Sinua siunata tahdon.

        Kirjoittanut Eila


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi." Ilm.22:17

        Sinun on tehtävä valinta, päätös tulla tai olla tulematta.
        Jumala ei pakota ketään, Hän tahtoo kyllä että kaikki tulisivat tuntemaan totuuden.
        Kun tunnet, että hengelliset asiat rupeaa kiinnostamaan,
        kun tunnet, että tämä maailma ei anna sinulle sitä, mitä
        syvällä sisimmässäsi kaipaat, se on merkki, että Jumala kutsuu sinua,
        vetää sinua rakkauden köysillä lähelleen.
        Rukoile, lue Raamattua, kuuntele mitä Jumala puhuu sydämellesi.
        Hän sanoo: "Lähestykää minua, niin minä lähestyn teitä."
        Valinta on sinulla!
        Ota ensimmäinen askel, on kysymys sinun elämästäsi ja sinun iankaikkisuudestasi.
        Ja Raamattu sanoo vielä senkin, että kun me käännymme Jumalan tykö,
        peite otetaan pois meidän sydämen päältä.
        Ja mitä tapahtuu kun peite otetaan pois?
        Meidän ymmärryksemme avataan hengellisille asioille.
        Asioille, joita emme ennen ymmärtäneet.
        Hämmästelemme: "Miten en tätä ennen ole tajunnut!"
        Sinua siunata tahdon.

        Kirjoittanut Eila

        Taas yksi aivopesty, kannattaa kirjoittaa hengellisissä ryhmissä. Täällä ei kannata yrittää tehdä käännytys työtä.


    • Anonyymi

      Joskus on tehtävä jotakin toisin, mutta TIETYT ASIAT EIVÄT MUUTU…

      --> Joskus on astuttava kauemmas, että voi nähdä lähelle,
      eikä saa huutaa jos tahtoo kuulla.
      --> Joskus on pysähdyttävä, että voi mennä ehjänä eteenpäin,
      ja joskus on istuttava heikkona alas, että voi voimassa nousta ylös.

      --> Ensin on tyhjennettävä, jotta voi täyttää,
      ja ensin on täytettävä, että voi käyttää,
      sillä ei voi antaa jos ei ole ensin saanut.

      --> Niin kuin tie aamuvaloon kulkee yön pimeyden kautta,
      samoin on kuoltava hetkeksi, jotta voi elää ikuisesti.
      --> Niin kuin et voi nähdä sateenkaarta ilman sadetta,
      samoin jos et koskaan ole itkenyt, et tiedä, mitä oikea ilo on.

      --> Joskus Jumala särkee, että voi tehdä uutta,
      ja joskus Hän ottaa pois ajallista, että voi antaa iankaikkista.
      --> Joskus Jumala sulkee oven, avatakseen uuden ja paremman,
      ja joskus Hän painaa alaspäin, että voi olla nöyrä nousta ylöspäin.

      On asioita, jotka eivät koskaan muutu: Jumala ja Hänen sanansa... aina meidän parhaaksemme! [Mal.3:6]

      ”Herran neuvo pysyy iankaikkisesti,
      hänen sydämensä aivoitukset suvusta sukuun.”
      – Ps.33:11

      ”Herra Sebaot on vannonut sanoen:
      Totisesti, mitä minä olen ajatellut, se tapahtuu,
      mitä minä olen päättänyt, se toteutuu:”
      – Jes.14:24

      • Anonyymi

        Suomi ei tarvitse onnea. Se ei menesty onnella. SUOMI TARVITSEE ennen kaikkea JUMALAA! Jos Jumala on meidän kanssamme, onnellisuus tulee sen ohessa. On suurta Jumalan armoa, että olemme saaneet olla itsenäinen kansa 100 vuotta. Tässä maassa on ollut ihmisiä, jotka ovat rukoilleet ja Jumala on kuullut heitä. Siksi tämä kansa, tämä maa voi olla tänään vapaa sortajista.

        SUOMI TARVITSEE RUKOILIJOITA! Eilinen on mennyt, huomisesta emme tiedä, mutta tänään auttaa Herra... JOS me rukoilemme! Ja juuri tänään - ja tästä eteenpäin - Suomi tarvitsee rukoilijoita, jotka lakkaamatta huutavat sydämissään Jumalan puoleen ja pyytävät suojelemaan maatamme ja johdattamaan tämän kansan aidosti kristityksi kansaksi. Silloin voimme sanoja: ”Koska Jumala on kanssamme, kuka voi olla meitä vastaa?” [Room.8:31] Vastaus: vaikka koko maailma, mutta Jumala voittaa aina ja se, joka on Hänen kanssaan!

        ”Halleluja! Ylistäkää, te Herran palvelijat,
        ylistäkää Herran nimeä.
        Siunattu olkoon Herran nimi nyt ja iankaikkisesti.
        Auringon noususta sen laskuun
        saakka olkoon Herran nimi ylistetty.
        Herra on korkea yli kaikkien pakanakansain,
        yli taivasten kohoaa hänen kunniansa.
        Kuka on niinkuin Herra, meidän Jumalamme,
        joka korkealla asuu ja katsoo syvälle - taivaassa ja maassa?
        Hän, joka tomusta nostaa alhaisen,
        korottaa loasta köyhän
        asettaaksensa hänet ruhtinasten rinnalle,
        hänen kansansa ruhtinasten rinnalle,
        joka antaa hedelmättömän asua kodissa,
        iloisena lasten äitinä! Halleluja!

        ”Vaan etsikää ENSIN
        Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa,
        niin myös kaikki tämä teille annetaan.”
        – Matt.6:33

        Markku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi ei tarvitse onnea. Se ei menesty onnella. SUOMI TARVITSEE ennen kaikkea JUMALAA! Jos Jumala on meidän kanssamme, onnellisuus tulee sen ohessa. On suurta Jumalan armoa, että olemme saaneet olla itsenäinen kansa 100 vuotta. Tässä maassa on ollut ihmisiä, jotka ovat rukoilleet ja Jumala on kuullut heitä. Siksi tämä kansa, tämä maa voi olla tänään vapaa sortajista.

        SUOMI TARVITSEE RUKOILIJOITA! Eilinen on mennyt, huomisesta emme tiedä, mutta tänään auttaa Herra... JOS me rukoilemme! Ja juuri tänään - ja tästä eteenpäin - Suomi tarvitsee rukoilijoita, jotka lakkaamatta huutavat sydämissään Jumalan puoleen ja pyytävät suojelemaan maatamme ja johdattamaan tämän kansan aidosti kristityksi kansaksi. Silloin voimme sanoja: ”Koska Jumala on kanssamme, kuka voi olla meitä vastaa?” [Room.8:31] Vastaus: vaikka koko maailma, mutta Jumala voittaa aina ja se, joka on Hänen kanssaan!

        ”Halleluja! Ylistäkää, te Herran palvelijat,
        ylistäkää Herran nimeä.
        Siunattu olkoon Herran nimi nyt ja iankaikkisesti.
        Auringon noususta sen laskuun
        saakka olkoon Herran nimi ylistetty.
        Herra on korkea yli kaikkien pakanakansain,
        yli taivasten kohoaa hänen kunniansa.
        Kuka on niinkuin Herra, meidän Jumalamme,
        joka korkealla asuu ja katsoo syvälle - taivaassa ja maassa?
        Hän, joka tomusta nostaa alhaisen,
        korottaa loasta köyhän
        asettaaksensa hänet ruhtinasten rinnalle,
        hänen kansansa ruhtinasten rinnalle,
        joka antaa hedelmättömän asua kodissa,
        iloisena lasten äitinä! Halleluja!

        ”Vaan etsikää ENSIN
        Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa,
        niin myös kaikki tämä teille annetaan.”
        – Matt.6:33

        Markku

        Se, että Jumala näkee minut, on sanoinkuvaamaton SIUNAUS. Voin kulkea eteenpäin rauhallisin mielin, vaikka edessä olisi vaivaa ja ponnistuksia, sillä Jumala seuraa minun jokaista askeltani. En tarvitse omaa askelmittaria, minulla on Jumala, joka laskee kaiken, myös askeleeni. Ja Hän tietää jos poikkean oikealta tieltä tai jos yksikin hius putoaa päästäni. Minun turvani on Hänen taivaallinen voimansa. Vaikka edessä on tuntematon huominen, minun KAIKKI TULEVAISUUTENI on Hänen kädessään. Joskus en ymmärrä, mutta luotan, että Hän kyllä ymmärtää...

        ”Eikö hän näkisi minun teitäni
        ja laskisi kaikkia minun askeleitani?”
        – Job.31:4 [Matt.10:30]

        Jos pelko yrittää viedä rauhani tai jalkani horjahtaa, silloin JEESUS muistuttaa minua: ”Olen sinun Turvakalliosi.” Hän ei pelkää eikä vapise koskaan. Olen Hänessä, Jeesuksessa, paremmassa turvassa kuin kallioluolassa ja kuitenkaan Hänessä ei ole yhtään pimeyttä. Hän on kaiken elämäni Valkeus!

        ”Hän yksin on minun kallioni,
        minun apuni ja turvani: en minä horju.”
        – Ps.62:7

        On ihmeellistä ajatella, että en ainoastaan ole Jeesuksen kanssa, vaan ASUN HÄNESSÄ ja Hän ASUU MINUSSA! Vaikka vihollinen ympäröisi minut, olen Hänessä kuin vahva soturi. Mahtavimmat tornit tai vahvimmat muurit eivät voi suojella minua kaikelta, mutta Hän voi! Kyllä, Hän voi ja Hän niin tahtoo! [Joh.15:3, 17:26, Joel 3:10]

        Olen turvassa, koska minun Herrani ja Kuninkaani on aina uskollinen. Hän ei ole vain Turvani, vaan Hän on myös minun siunattu Rauhani, ihana Toivoni, suurin Iloni, voimakkain Puolustajani ja KAIKKI MITÄ TARVITSEN! Kaiken tämän saan omistaa – itse asiassa se on: Hänet itsensä – Jumalan suuresta armosta!

        ”.. minun onneni on olla Jumalaa lähellä”
        – Ps.73:26

        Tahdothan sinäkin niin? Kukaan ei ole niin alhaalla, liian kaukana tai liian syntinen, ettei Jumalan rakkaus Kristuksessa ulottuisi häneen! Jumala lupaa lähesty niitä, jotka lähestyvät Häntä. Jumala lupaa pelastaa jokaisen joka sitä pyytää. Jumala lupaa siunata ja auttaa. Hän lupaa parantaa, johdattaa, opettaa… ja tuhansia muita hyviä asioita. Voit lukea ne kaikki Raamatusta… [Joh.1:12, 3:16-18, Fil.4:13]

        ”Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät;
        sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
        Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset,
        ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
        Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni,
        jota sinä, Herra, et täysin tunne.
        Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa
        ja laskenut kätesi minun päälleni.
        Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen,
        ylen korkea käsittääkseni sen.”
        – Ps.92:2-6

        Markku


    • Anonyymi

      Jeesus tulee, oletko valmis?
      Virit virtes, osaatko psalmis?
      Jeesus tulee, vaihda jo pukua
      Alahan treenata ulkolukua
      Jeesus tulee, tullessaan laulaa ilosanomaa
      Taivaan is ja poika Oy rakkautta tnn halvalla myy
      Taivaan is ja poika Oy ratkaisut halvat meilt lytyy
      Jeesus tulee, tulee pian
      Puhdistaa tahrat ja poistaa lian
      Tule Jeesus, tss m oon
      Itseni sullonut kukkaroon
      Tule Jeesus, tss on hintaa
      Onnea vaadin, en reitt en rintaa
      Jeesus tulee, tulee kuin ohjus
      Parantaa stressis ja suonikohjus
      Jeesus tulee paatoksella
      Ei tarvitse en ajatella
      Jeesus tulee, kenen on vastuu
      kun kansa tehtyyn rooliin astuu?
      Meilt lytyy, meilt lytyy, lytyy...

      • Anonyymi

        Unohtui mainita Hassisen kone, rumat sävelet 1981.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui mainita Hassisen kone, rumat sävelet 1981.

        Tekeekö Hassisen kone millaista hommaa, puunkorjuuta, käsittelyä, haketusta tai ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekeekö Hassisen kone millaista hommaa, puunkorjuuta, käsittelyä, haketusta tai ?

        Heh, hyvä vitsi, googlaa pappa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, hyvä vitsi, googlaa pappa.

        Hassisen kone on puunkorjuun ykönen Heinolassa.


    • Anonyymi

      Torille voi ottaa mukaan pienen jakkaran ja sen päältä julistaa saarnansa? Ei tarvitsisi täällä anonyymisti saarnata, vai Häpeätkö omia juttujasi?

      • Anonyymi

        PELASTAAKO SUUN TUNNUSTUS? Aiheen kirjoitukseeni sain erään henkilön FB kirjoituksesta, jossa hän vertasi seuraavassa Raamatun kohdassa olevaa suun tunnustusta ihmisen teoksi ja kertoi Paavalin tarkoittavan, että se tuo pelastuksen. Onko asia todella näin?

        ”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.” Room.10:9-10. Tämä on mielenkiintoinen kohta. Voiko siis suun tunnustuksella pelastua? Ei tietenkään! Yksin suun tunnustus ei pelasta ketään. Sydämen usko ja suun tunnustus kuuluvat yhteen. Tuossa järjestyksessä.

        MITÄ tämä suun tunnustus TARKOITTAA? Se tarkoittaa sitä, että se on USKON JULKINEN - sydämen uskoon perustuva - henkilökohtainen TAHDON ILMAUS, jossa ihminen TUNNUSTAUTUU Jeesuksen Kristuksen seuraajaksi ja ilmaisee samalla, että Jeesus Kristus on hänen Herransa!

        Suun tunnustus EI VOI TAPAHTUA SALASSA tai yksin ollessa. Elävää uskoa, jonka Jumala vaikuttaa, ei ole tarkoitettu peiteltäväksi ja/tai salattavaksi! Vaikka asia - suun tunnustus - on vapaaehtoista, se on kuitenkin täysin luonnollista - jopa mieluista - niille, joissa on Pyhä Henki.

        ELÄVÄSSÄ USKOSSA OLEVA Jumalan lapsi todistaa mielellään julkisesti Herrastaan, Jeesuksesta, kun siihen on mahdollisuus ja tunnustautuu näin aidoksi kristityksi (erotuksena nimikristitylle). Se ei ole hänelle vaikeaa, eikä sitä tarvitse mitenkään mistään puristaa, sillä Pyhä Henki hänessä vaikuttaa tämänkin asian tahtomisen ja tekemisen Jumalan kunniaksi. Oikea suun tunnustus on aina YHTÄ PITÄVÄ sydämen uskon kanssa.

        TUNNUSTUS ILMAN USKOA on kerskaamista, itsepetosta tai valehtelua! Kenenkään ei tule tunnustautua mihinkään sellaiseen, mihin ei itse usko (se olisi hulluutta). Monesti tällaiset ihmiset ovat itse kehitelleet itselleen omat jumalansa ja jumalanpalvelusmuotonsa omien mieltymystensä mukaan. [Kol.2:23]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PELASTAAKO SUUN TUNNUSTUS? Aiheen kirjoitukseeni sain erään henkilön FB kirjoituksesta, jossa hän vertasi seuraavassa Raamatun kohdassa olevaa suun tunnustusta ihmisen teoksi ja kertoi Paavalin tarkoittavan, että se tuo pelastuksen. Onko asia todella näin?

        ”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.” Room.10:9-10. Tämä on mielenkiintoinen kohta. Voiko siis suun tunnustuksella pelastua? Ei tietenkään! Yksin suun tunnustus ei pelasta ketään. Sydämen usko ja suun tunnustus kuuluvat yhteen. Tuossa järjestyksessä.

        MITÄ tämä suun tunnustus TARKOITTAA? Se tarkoittaa sitä, että se on USKON JULKINEN - sydämen uskoon perustuva - henkilökohtainen TAHDON ILMAUS, jossa ihminen TUNNUSTAUTUU Jeesuksen Kristuksen seuraajaksi ja ilmaisee samalla, että Jeesus Kristus on hänen Herransa!

        Suun tunnustus EI VOI TAPAHTUA SALASSA tai yksin ollessa. Elävää uskoa, jonka Jumala vaikuttaa, ei ole tarkoitettu peiteltäväksi ja/tai salattavaksi! Vaikka asia - suun tunnustus - on vapaaehtoista, se on kuitenkin täysin luonnollista - jopa mieluista - niille, joissa on Pyhä Henki.

        ELÄVÄSSÄ USKOSSA OLEVA Jumalan lapsi todistaa mielellään julkisesti Herrastaan, Jeesuksesta, kun siihen on mahdollisuus ja tunnustautuu näin aidoksi kristityksi (erotuksena nimikristitylle). Se ei ole hänelle vaikeaa, eikä sitä tarvitse mitenkään mistään puristaa, sillä Pyhä Henki hänessä vaikuttaa tämänkin asian tahtomisen ja tekemisen Jumalan kunniaksi. Oikea suun tunnustus on aina YHTÄ PITÄVÄ sydämen uskon kanssa.

        TUNNUSTUS ILMAN USKOA on kerskaamista, itsepetosta tai valehtelua! Kenenkään ei tule tunnustautua mihinkään sellaiseen, mihin ei itse usko (se olisi hulluutta). Monesti tällaiset ihmiset ovat itse kehitelleet itselleen omat jumalansa ja jumalanpalvelusmuotonsa omien mieltymystensä mukaan. [Kol.2:23]

        USKO ILMAN TUNNUSTUSTA voi olla pelkuruuden tai epäuskon syntiä! Jeesus sanoi: ”..pelkurien ja epäuskoisten… ja kaikkien valehtelijoiden osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." Ilm.21:8. Niinpä: ”Minä uskon, sentähden minä puhun” 2.Kor.4:13.

        Eli vielä: suun tunnustuksen tulee olla SOPUSOINNUSSA todellisen sydämen uskon kanssa! Käännettynä tämä tarkoittaa, että joka ei tunnusta julkisesti (”todista” fyysisellä tavalla) Jeesusta Herrakseen, hänellä ei ole lainkaan Jumalan vaikuttamaa, pelastavaa uskoa. Tämä Jeesuksesta ”todistaminen” ei ole umpimähkään hosumista, eikä se tapahdu joka käänteessä ja kaikille. Kun Pyhä Henki johtaa ”todistamista” (suun tunnustus), silloin se tapahtuu aina oikeaan aikaan, oikeassa paikassa.

        Ihmisellä joka tunnustautuu Jeesukseen uskovaksi, EI OLE MITÄÄN SYYTÄ PELÄTÄ, sillä Jumala on kyllin suuri ja voimakas poistamaan kaikki pelot. [Luuk12:5, 1.Piet.3:14] Elävässä uskossa oleva kristitty tietää, että hänen ei koskaan tarvitse pettyä Jeesukseen, eikä hän milloinkaan joudu häpeään Jeesuksen tähden. [Room.10:11] Suun tunnustus on Jumalan lapsille luontevaa, luonnollista, pyhää iloa tuottavaa ja aivan spontaania!

        JOTKUT TAHTOVAT SALATA USKONSA Jeesukseen. He kieltäytyvät (syystä tai toisesta) tunnustamasta suullaan, että Jeesus Kristus on heidän Herransa ja he Hänen seuraajiaan. Syy on ymmärrettävä: Jeesus ei ole todellisuudessa heidän Herransa, eivätkä he Hänen seuraajiaan. Jotkut ihmiset kuvittelevat, että usko on niin perin yksityisasia, että sen voi salata ja piilottaa tuosta vaan, ILMAN MITÄÄN SEURAAMUKSIA. Asia ei kuitenkaan ole näin!

        JEESUS SANOI: ”jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.” Luuk.12:8-9 [Matt.10:32-33] Huomio, että tunnustaminen ”ihmisten (monikko) edessä” tässä tarkoittaa julkista, näkyvää ja/tai kuuluvaa tapahtumaa!

        EDELLISESSÄ Raamatun kohdassa (kuten myös Room.10:9-10) sana ”tunnustaa” on kreikaksi ”homologeó” ja tarkoittaa ”sanoa samaa, tunnustaa, myöntää, luvata”, esim. ”myöntää olevansa Kristuksen seuraaja” [Apt.24:14--]. JOKAPÄIVÄISESSÄ PUHEESSA se merkitsee ”myöntää, yhtyä toisen mielipiteeseen, vahvistaa, varmistaa”.

        Silloin kun tarkoitamme kristillistä USKONTUNNUSTUSTA, on sanalla ”homologeó” aivan erityinen merkitys ja painoarvo (Matt.10:32, Luuk.12:8-9, Ilm.3:5]. Silloin sillä tarkoitetaan yhtäpitävää tunnustusta sen kanssa, minkä tunnustuksen Jeesus antoi [1.Tim.6:13] --> JEESUS TUNNUSTI SUULLAAN olevansa Ihmisen Poika, joka on istuva Jumalan oikealla puolella ja tuleva taivaan pilvissä [Matt.26:64, vrt. 16:16-17, Mark.15:2].

        TUNNUSTAUTUMINEN Jeesukseen, Kristuksena, Jumalan ainoana Poikana, (”Kyrios”) EI OLE MEISTÄ LÄHTÖISIN, ikään kuin me itsestämme sanoisimme sen, vaan me sanomme sen yhdessä (homologia) Jeesuksen oman tunnustuksen (homologia) kanssa, jonka Hän antoi Isästään [Joh.5:30 (Matt.3:17), Joh.8:14, 18, 25].

        JEESUS ITSE on suun TUNNUSTUKSEMME ALKUUNPANIJA ja välittäjä ja me voimme tunnustaa kristillisen uskomme vain sen perusteella, että Jeesus Kristus on esittänyt tunnustuksen ensin sanoillaan ja Hengellään. Me saamme ”sanoa samoin”, toistaa sen, mitä Jeesus on sanonut.
        T.s. elävässä uskossa oleva kristitty on yhtä mieltä Raamatun ilmoituksen kanssa, yhtyy täysin Jeesuksen mielipiteisiin ja vahvistaa nämä asiat antamalla tästä todistuksen suun tunnustuksen kautta!

        - vrt. 1.Joh.2:23 – TUNNUSTUS PERUSTUU kokonaan sille, että Jeesus on Jumalan Poika. 1.Joh.4:2-3 sanotaan, että vain Jumalan Henki tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, ihmiseksi tulleeksi Jumalan Pojaksi.

        Suun tunnustajien joukossa on olemassa KAUHISTUTTAVA OMA RYHMÄ: ne, jotka tunnustavat uskovansa kristittyjä, mutta ovat teeskentelijöitä, kaksinaamaisia, kahden tien horjahtelevia kulkijoita. He ovat valehtelijoita, jotka elämällään häpäisevät Kristuksen ja todelliset kristityt! Heille Raamattu ja Jumalan tahdon noudattaminen ei merkitse mitään. He ovat kääntäneet armon irstaudeksi ja teoillaan he kieltävät Jeesuksen. Heidän hedelmistään voit tunnistaa heidät. [Tiit.1:16, 2.Tim.3:5, Juuda 1:4, vrt. 1.Joh.2:22-23, Matt.7:15-27]

        Aika tulee, jolloin aivan jokaisen ihmisen on polvistuttava Jumalan edessä ja annettava SUULLINEN TUNNUSTUS, että Jeesus Kristus on Herra! Se tapahtuu Jumalan tuomioistuimen edessä [Fil.2:11] … mutta on hyvä jos teemme sen jo tänään… koko SYDÄMEN USKOLLA!

        Markku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USKO ILMAN TUNNUSTUSTA voi olla pelkuruuden tai epäuskon syntiä! Jeesus sanoi: ”..pelkurien ja epäuskoisten… ja kaikkien valehtelijoiden osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." Ilm.21:8. Niinpä: ”Minä uskon, sentähden minä puhun” 2.Kor.4:13.

        Eli vielä: suun tunnustuksen tulee olla SOPUSOINNUSSA todellisen sydämen uskon kanssa! Käännettynä tämä tarkoittaa, että joka ei tunnusta julkisesti (”todista” fyysisellä tavalla) Jeesusta Herrakseen, hänellä ei ole lainkaan Jumalan vaikuttamaa, pelastavaa uskoa. Tämä Jeesuksesta ”todistaminen” ei ole umpimähkään hosumista, eikä se tapahdu joka käänteessä ja kaikille. Kun Pyhä Henki johtaa ”todistamista” (suun tunnustus), silloin se tapahtuu aina oikeaan aikaan, oikeassa paikassa.

        Ihmisellä joka tunnustautuu Jeesukseen uskovaksi, EI OLE MITÄÄN SYYTÄ PELÄTÄ, sillä Jumala on kyllin suuri ja voimakas poistamaan kaikki pelot. [Luuk12:5, 1.Piet.3:14] Elävässä uskossa oleva kristitty tietää, että hänen ei koskaan tarvitse pettyä Jeesukseen, eikä hän milloinkaan joudu häpeään Jeesuksen tähden. [Room.10:11] Suun tunnustus on Jumalan lapsille luontevaa, luonnollista, pyhää iloa tuottavaa ja aivan spontaania!

        JOTKUT TAHTOVAT SALATA USKONSA Jeesukseen. He kieltäytyvät (syystä tai toisesta) tunnustamasta suullaan, että Jeesus Kristus on heidän Herransa ja he Hänen seuraajiaan. Syy on ymmärrettävä: Jeesus ei ole todellisuudessa heidän Herransa, eivätkä he Hänen seuraajiaan. Jotkut ihmiset kuvittelevat, että usko on niin perin yksityisasia, että sen voi salata ja piilottaa tuosta vaan, ILMAN MITÄÄN SEURAAMUKSIA. Asia ei kuitenkaan ole näin!

        JEESUS SANOI: ”jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.” Luuk.12:8-9 [Matt.10:32-33] Huomio, että tunnustaminen ”ihmisten (monikko) edessä” tässä tarkoittaa julkista, näkyvää ja/tai kuuluvaa tapahtumaa!

        EDELLISESSÄ Raamatun kohdassa (kuten myös Room.10:9-10) sana ”tunnustaa” on kreikaksi ”homologeó” ja tarkoittaa ”sanoa samaa, tunnustaa, myöntää, luvata”, esim. ”myöntää olevansa Kristuksen seuraaja” [Apt.24:14--]. JOKAPÄIVÄISESSÄ PUHEESSA se merkitsee ”myöntää, yhtyä toisen mielipiteeseen, vahvistaa, varmistaa”.

        Silloin kun tarkoitamme kristillistä USKONTUNNUSTUSTA, on sanalla ”homologeó” aivan erityinen merkitys ja painoarvo (Matt.10:32, Luuk.12:8-9, Ilm.3:5]. Silloin sillä tarkoitetaan yhtäpitävää tunnustusta sen kanssa, minkä tunnustuksen Jeesus antoi [1.Tim.6:13] --> JEESUS TUNNUSTI SUULLAAN olevansa Ihmisen Poika, joka on istuva Jumalan oikealla puolella ja tuleva taivaan pilvissä [Matt.26:64, vrt. 16:16-17, Mark.15:2].

        TUNNUSTAUTUMINEN Jeesukseen, Kristuksena, Jumalan ainoana Poikana, (”Kyrios”) EI OLE MEISTÄ LÄHTÖISIN, ikään kuin me itsestämme sanoisimme sen, vaan me sanomme sen yhdessä (homologia) Jeesuksen oman tunnustuksen (homologia) kanssa, jonka Hän antoi Isästään [Joh.5:30 (Matt.3:17), Joh.8:14, 18, 25].

        JEESUS ITSE on suun TUNNUSTUKSEMME ALKUUNPANIJA ja välittäjä ja me voimme tunnustaa kristillisen uskomme vain sen perusteella, että Jeesus Kristus on esittänyt tunnustuksen ensin sanoillaan ja Hengellään. Me saamme ”sanoa samoin”, toistaa sen, mitä Jeesus on sanonut.
        T.s. elävässä uskossa oleva kristitty on yhtä mieltä Raamatun ilmoituksen kanssa, yhtyy täysin Jeesuksen mielipiteisiin ja vahvistaa nämä asiat antamalla tästä todistuksen suun tunnustuksen kautta!

        - vrt. 1.Joh.2:23 – TUNNUSTUS PERUSTUU kokonaan sille, että Jeesus on Jumalan Poika. 1.Joh.4:2-3 sanotaan, että vain Jumalan Henki tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, ihmiseksi tulleeksi Jumalan Pojaksi.

        Suun tunnustajien joukossa on olemassa KAUHISTUTTAVA OMA RYHMÄ: ne, jotka tunnustavat uskovansa kristittyjä, mutta ovat teeskentelijöitä, kaksinaamaisia, kahden tien horjahtelevia kulkijoita. He ovat valehtelijoita, jotka elämällään häpäisevät Kristuksen ja todelliset kristityt! Heille Raamattu ja Jumalan tahdon noudattaminen ei merkitse mitään. He ovat kääntäneet armon irstaudeksi ja teoillaan he kieltävät Jeesuksen. Heidän hedelmistään voit tunnistaa heidät. [Tiit.1:16, 2.Tim.3:5, Juuda 1:4, vrt. 1.Joh.2:22-23, Matt.7:15-27]

        Aika tulee, jolloin aivan jokaisen ihmisen on polvistuttava Jumalan edessä ja annettava SUULLINEN TUNNUSTUS, että Jeesus Kristus on Herra! Se tapahtuu Jumalan tuomioistuimen edessä [Fil.2:11] … mutta on hyvä jos teemme sen jo tänään… koko SYDÄMEN USKOLLA!

        Markku

        Oletko joskus tullut ajatelleeksi, että MAA, jolla seisot, ei ole sinun? Vaikka kuinka sanoisit, että jo isäni ja isäni isät ovat omistaneet tämän maan, kuitenkin sinä tallaat toisen omistamalla maalla. Miten niin? Siksi, koska Jumala sanoo niin! Maa ja KAIKKI, mitä niissä on, on Herran. [1] Kun nyt ajattelen tätä tarkemmin, kaikessa rauhassa...

        Ehkä joskus voisi askeltaa hieman varovaisemmin, kuin tunnustellen. Hidastaa vähän, kenties pysähtyä ja koskettaa vaikka sormenpäällä maata, erilailla. Ottaa kourallinen hiekkaa ja katsella tarkemmin. Kuinka helposti jää huomaamatta... Miljoonia jyväsiä. Kuka ne laskea taitaa? Jos yksi katoaa, kuka sen enää löytää? Jumala sen tietää, tarkasti, ehkä nimeltä
        ja jokaisen paikan niin kuin tähdet avaruudessa. [2]

        Tiedätkö metsän? Kulje sen hiljaisuudessa ja kuuntele, mitä Jumala kuiskaa kun latvoissa tuulee. Ja katsele sammalta siellä, joka on hattuna kiven päällä. Silitä sitä; pehmeää ja samettista. Ihmeellistä. Vähän niin kuin rakkaus… Mutta Rakkaus on enemmän: kiinnittyen joka puolelta elävään kiveen – sinuun ja minuun - suojelee ja siunaa. Osallistuu. Ihana Jumalan Rakkaus. [3]

        Nosta katseesi ja katsele kallioita; korkeita ja mahtavia. Ikuisiako? Ehei. Meille ehkä ajattomia, mutta ei Tekijälle. Mikä on ihminen? Ei koskaan kallio, vaan kuin kalliosta louhittu lohkare. Vähän niinkuin Pietari: rosoinen, hiomaton, siellä täällä teräviä särmiä. Kova kuin kivi, mutta jos osuu herkkään kohtaan: hyvin hauras, helposti mureneva ja loukkaantuu. Sellaisen Jumala loi rakkautensa kohteeksi. Ja antoi sitten Poikansa - elämälle Kallion; kestävän, ikuisen,
        jolle koko seurakuntansa rakentaa. [4]

        Sataa. Maa juo janoonsa, multapaakut pehmenevät. Paljain jaloin lapsi leikkii kuralätäkössä ja vähän ohi. Kutittaa kun savi pursuaa varpaiden välistä. Se tekee kiekuroita, aina erilaisia. Niin juuri; savi. Se hyvin muovautuu sille, joka sen taidolla osaa. Savea on ihminen ja oh… kuin taideteoksia on Jumala tehnyt: niin kauniita, ihmeellisiä ja erilaisia. Sinäkin. Katso peiliin ja kiitä Jumalaa joka kerta. [5]

        Tomua ja tuhkaa. Tuuli sen puhaltaa minne tahtoo. Nostaa korkeuksiin ja viskaa kauas, joskus vieraisiin maihin. Niin katoavaa, ettei sitä enää löydä. Aivan kuin ihminen: maan tomusta tehty ja niin häviävän pieni. Kun hän on poissa, ei häntä kohta muisteta. Mutta Jumala kyllä muistaa. Hän ei unohda koskaan, ei pienintäkään. Eikä kadota sitä yhtäkään,
        jota myrskyt ovat riepotelleet. Turvallista tietää.

        Hän näkee hetken kun hius putoaa, kerää kyyneleet kämmenelleen… Ja vie omansa pois - kunkin vuorollaan - lapsensa kotiin. Jäähyväiset. Miksi itkeä enää silloin kun on jo itkenyt tänne tullessa? Herra, kaiken Luoja, lupaa: ”Itkien he tuleva, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen.” Matka jatkuu. Loputtomiinko? Ei, mutta jonkin aikaa. Taivas on kotimme; se määränpää,
        johon uskon kädet kurottavat ja henki jo nyt ulottuu… [6]

        ”Riisu kengät, sillä maa, jolla seisot on Herran; pyhää ja puhdasta maata… vaikka paljon et ymmärtää saata.”, laulaa kauniisti Pekka Simojoki. [7]

        [1= 5.Moos.10:14, Ps.24:1, 1.Kor.10:26]
        [2= Ps.147:4, Jes.40:26, Job.38:26]
        [3= 1.Joh.4:8-11, Matt.28:20]
        [4= Jes.51:1, Ps.40:3, Matt.16:18, 1.Piet.2:5]
        [5= 1.Moos.1:27, Jer.18:6]
        [6= 1.Moos.2:7, 18:27, Apt.17:26-27, Jer.31:9]
        [7= Matt.24:14, 1.Piet.4:7, Ilm.22:13]

        Markku


      • Anonyymi

        Menis torille saarnaa Raamatusta.


    • Anonyymi

      Ymmärrä nyt hyvä Markku, että hyvin monen eri uskontokunnan, kuten jehovien ja muslimien, silmissä
      olet täysin vääräoppinen noissa pitkissä saarnoissasi ja ikuisuuskohtalosi on hyvin karu, jollet tee parannusta ja käänny pois harhaopeistasi!

    • Anonyymi

      Rakastu Raamattuun! Ei ole sattumaa - kuten ei mikään Raamatussa - että Psalmien kirjan ensimmäiseen lukuun, sen kolmeen ensimmäiseen jakeeseen on kirjoitettu:

      ”Autuas se mies,
      joka ei vaella jumalattomien neuvon mukaan,
      eikä astu syntisten teitä eikä istu,
      missä pilkkaajat istuvat,
      vaan rakastaa Herran lakia
      ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
      Hän on kuin vesipurojen ääreen istutettu puu,
      joka antaa hedelmänsä ajallaan
      ja jonka lehti ei lakastu;
      ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.”
      – Ps.1:1-3

      Eikä tämä ole menetysteologiaa, vaan Jumalan lupaus:

      ”Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko,
      vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt,
      että tarkoin noudattaisit kaikkea,
      mitä siihen on kirjoitettu,
      sillä silloin sinä onnistut teilläsi
      ja silloin sinä menestyt.”
      – Joos.1:9
      --> mutta huomaa, että tuossa sanotaan: ”että tarkoin noudattaisit kaikkea”.
      Eli pelkkä Raamatun opiskelu, - edes ulkoa osaaminen - ei vielä takaa mitään.
      Luetun sanan on saatava tulla ”lihaksi”. Silloin se hyödyttää sekä itseä, että muita.

      Jumalan sana, Raamattu, ei ole tarkoitettu orjuuden kahleeksi tai painolastiksi elämään, vaan se on tarkoitettu siunaukseksi tekemään elämästä parempaa ja helpompaa! Lue sitä paljon. Tutki sitä. Noudata sitä. Puhu siitä. Jaa sitä. Iloitse siitä… Se on rakastavan Isän ja Jeesuksen Kristuksen suurenmoinen ilmoitus ja jokaiselle ihmiselle tarkoitettu!

      ”Jos te pidätte minun käskyni,
      niin te pysytte minun rakkaudessani,
      niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt
      ja pysyn hänen rakkaudessaan.
      Tämän minä olen teille puhunut,
      että minun iloni olisi teissä
      ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi”
      – Joh.15:10-11

      • Anonyymi

        Ootko höyrypää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko höyrypää?

        Seksuaalisessa paljasteluhäiriössä henkilöllä ilmenee pakonomaisesti toistuvia ja voimakkaita seksuaalisesti kiihottavia mielikuvia tai käyttäytymistä, jossa hän paljastaa sukupuolielimensä tuntemattomille ihmisille, jotka eivät osaa sitä odottaa, ja joiden kanssa henkilö ei havittele suhdetta. Paljastelua seuraa usein itsetyydytys. Häiriötä kuvataan lähes ainoastaan heteroseksuaalisilla miehillä. Osalla itsensä paljastelu on ainoa seksuaalisen toiminnan muoto, ja osa taas kykenee muodostamaan tämän rinnalla toimivia parisuhteita.


    • Anonyymi

      ”Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko,
      vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt,
      että tarkoin noudattaisit kaikkea,
      mitä siihen on kirjoitettu,
      sillä silloin sinä onnistut teilläsi
      ja silloin sinä menestyt.”
      – Joos.1:9

      • Anonyymi

        Et koskaan löydä Mustanaamiota – hän löytää sinut.
        Kun Mustanaamio kysyy, silloin vastataan.
        Mustanaamion ääni saa veren hyytymään.
        Mustanaamiolla on kymmenen tiikerin voimat.


    • Anonyymi

      Onko uskonto-keskusteluissa osiota, jossa voisi keskustella Heinolan asioista? Täällä keskustelu ei onnistu, sillä tätä häiritään uskonnollisella pommittamisella. Hyvin ikävää, että moderaattori sallii uskonnolla häiriköinnin.

      • Anonyymi

        Totta, olen samaa mieltä. Heinolan asiat kuuluu tänne. Uskon asiat, sinne missä niistä ollaan kiinnostuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, olen samaa mieltä. Heinolan asiat kuuluu tänne. Uskon asiat, sinne missä niistä ollaan kiinnostuneita.

        Poikkeavan tai häiriintyneen seksuaalisuuden määritelmät ovat vaihdelleet ajasta, paikasta ja kulttuurista riippuen.
        Tavallisuudesta poikkeavat seksuaaliset mielikuvat ovat sinänsä hyvin yleisiä, eivätkä ne yksinään viittaa häiriöön.
        Ongelmana sukupuolisissa kohdehäiriöissä on halun pakonomaisuus ja voimakkuus, sekä toisaalta henkilön kyky kontrolloida käyttäytymistään.
        Seksuaalisiin kohdehäiriöihin kuuluvat tautiluokituksen mukaan lapsikohteinen seksuaalihäiriö eli pedofilia,seksuaalinen paljasteluhäiriö eli ekshibitionismi ja seksuaalinen tirkistelyhäiriö eli voyerismi.
        Jos ajatukset ovat liian pakonomaisia tai johtavat haittoja aiheuttavaan käytökseen kannattaa hakea apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeavan tai häiriintyneen seksuaalisuuden määritelmät ovat vaihdelleet ajasta, paikasta ja kulttuurista riippuen.
        Tavallisuudesta poikkeavat seksuaaliset mielikuvat ovat sinänsä hyvin yleisiä, eivätkä ne yksinään viittaa häiriöön.
        Ongelmana sukupuolisissa kohdehäiriöissä on halun pakonomaisuus ja voimakkuus, sekä toisaalta henkilön kyky kontrolloida käyttäytymistään.
        Seksuaalisiin kohdehäiriöihin kuuluvat tautiluokituksen mukaan lapsikohteinen seksuaalihäiriö eli pedofilia,seksuaalinen paljasteluhäiriö eli ekshibitionismi ja seksuaalinen tirkistelyhäiriö eli voyerismi.
        Jos ajatukset ovat liian pakonomaisia tai johtavat haittoja aiheuttavaan käytökseen kannattaa hakea apua.

        Onko sulla näitä ongelmia? Kannattaisi hakeutua hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla näitä ongelmia? Kannattaisi hakeutua hoitoon.

        Poikkeavan tai häiriintyneen seksuaalisuuden määritelmät ovat vaihdelleet ajasta, paikasta ja kulttuurista riippuen. Nykyisin tavanomaisina pidettäviä seksuaalisen suuntautumisen muotoja on aikaisemmin saatettu pitää häiriöinä. Osa näistä ovat olleet psykiatrisissa tautiluokituksissakin.

        Nykyisen määritelmän mukaan seksuaalisissa kohdehäiriöissä eli parafilioissa henkilö kokee jatkuvia, pakottavia seksuaalisia haluja ja fantasioita, joihin liittyvät kohteet ja toiminnat ovat epätavallisia. Lisäksi henkilö joko toimii halujensa mukaan tai ne aiheuttavat huomattavaa kärsimystä. Tämä määritelmä ei ole aivan yksiselitteinen, koska se mitä ajatellaan olevan epätavallista tai kärsimystä on aina tulkinnanvaraista.

        On muistettava, että seksuaaliset mielikuvat tai satunnainen kohteeltaan poikkeava seksuaalinen käytös ei ole häiriö tai sairaus, mikäli se ei muodostu pakonomaiseksi tai aiheuta toisille ihmisille kärsimystä. Erilaiset seksuaaliset mielikuvat ovat hyvin yleisiä ja normaaleja. Seksuaalisen vietin suuntautumisen kohde ei välttämättä olekaan keskeisin ongelma. Suuremmaksi ongelmaksi voi muodostua nimenomaan vietin pakonomaisuus ja voimakkuus, sekä toisaalta henkilön kyky hallita viettiä ja kontrolloida käyttäytymistään. Nämä vaikeudet voivat johtaa sosiaalisten suhteiden kaventumiseen ja vaikeuksiin muodostaa toimivia parisuhteita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, olen samaa mieltä. Heinolan asiat kuuluu tänne. Uskon asiat, sinne missä niistä ollaan kiinnostuneita.

        Seksuaalisiin kohdehäiriöihin kuuluvat tautiluokituksen mukaan lapsikohteinen seksuaalihäiriö eli pedofilia, seksuaalinenpaljasteluhäiriö eli ekshibitionismi ja seksuaalinen tirkistelyhäiriö eli voyerismi.

        Tautiluokituksessa on myös muu ja määrittämätön seksuaalinen kohdehäiriö. Tätä nimitystä voidaan käyttää harvinaisempien seksuaalisten erityismieltymysten kanssa, jotka eivät välttämättä ole sellaisenaan psykiatrisia häiriöitä, mutta saattavat ilmetä häiriötasoisina. Näitä ovat esimerkiksi puhelinskatologia (pakonomainen rivojen puheluiden soittelu), nekrofilia (kuolleisiin kohdistuva seksuaalisuus), partialismi (kehon osiin kohdistuva seksuaalisuus), zoofilia (eläimiin kohdistuva seksuaalisuus), koprofilia (ulosteisiin kohdistuva seksuaalisuus), urofilia(virtsaan kohdistuva seksuaalisuus) ja klismafilia (peräruiskeiden erotisoituminen). Kihnuttamispakossa eli frotteurismissa yleensä nuori mies hieroo julkisessa liikennevälineessä tai ihmisjoukossa pakonomaisesti sukuelimiään tuntemattoman naisen reisiä tai pakaroita vasten tai koskettelee käsin tämän rintoja, pakaroita tai sukuelimen seutua. Tämä pakonomainen tapa kiihottaa itseään häviää yleensä iän myötä.

        Toisaalta tavanomaiseenkin kohteeseen suuntautuva seksuaalisuus voi ilmetä haitallisena, jos siihen liittyy pakonomaisuutta, tai se on niin hallitsevaa, että elämä ja ihmissuhteet kapeutuvat tämän takia. Tällöin ei ole kyseessä seksuaalinen kohdehäiriö, vaan ongelmaa tulee ymmärtää laajemmin ja arvioida mm. persoonallisuuteen ja tunne-elämään liittyviä seikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, olen samaa mieltä. Heinolan asiat kuuluu tänne. Uskon asiat, sinne missä niistä ollaan kiinnostuneita.

        Seksuaalisesta kohdehäiriöstä kärsivä joutuu usein salaamaan taipumustaan, ja osalla tämä aiheuttaa häpeää ja syyllisyyttä, vaikka henkilö ei olisikaan toiminut halujensa mukaan. Luottamuksellinen suhde ammattilaisen kanssa voi jo itsessään helpottaa asian kanssa pärjäämistä ja parantaa henkilön kykyä hallita käyttäytymistään. Hoitosuhde seksuaali- tai psykoterapeutin kanssa voi olla osalle henkilöistä yksinään jo riittävä hoitomuoto.

        Osalla parafilioita kokevista on muita hoitoa vaativia psykiatrisia häiriöitä, joilla voi olla vaikutusta myös parafilian ilmenemisessä. Tällöin näiden häiriöiden hoito voi auttaa parafilian hallitsemisessa. Tämän kaltaiset henkilöt hyötyvät usein psykiatrisesta hoidosta. Mikäli henkilöllä on lisäksi kiinnostusta normatiiviseen seksuaalisuuteen, tulisi tätä tukea ja vahvistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksuaalisiin kohdehäiriöihin kuuluvat tautiluokituksen mukaan lapsikohteinen seksuaalihäiriö eli pedofilia, seksuaalinenpaljasteluhäiriö eli ekshibitionismi ja seksuaalinen tirkistelyhäiriö eli voyerismi.

        Tautiluokituksessa on myös muu ja määrittämätön seksuaalinen kohdehäiriö. Tätä nimitystä voidaan käyttää harvinaisempien seksuaalisten erityismieltymysten kanssa, jotka eivät välttämättä ole sellaisenaan psykiatrisia häiriöitä, mutta saattavat ilmetä häiriötasoisina. Näitä ovat esimerkiksi puhelinskatologia (pakonomainen rivojen puheluiden soittelu), nekrofilia (kuolleisiin kohdistuva seksuaalisuus), partialismi (kehon osiin kohdistuva seksuaalisuus), zoofilia (eläimiin kohdistuva seksuaalisuus), koprofilia (ulosteisiin kohdistuva seksuaalisuus), urofilia(virtsaan kohdistuva seksuaalisuus) ja klismafilia (peräruiskeiden erotisoituminen). Kihnuttamispakossa eli frotteurismissa yleensä nuori mies hieroo julkisessa liikennevälineessä tai ihmisjoukossa pakonomaisesti sukuelimiään tuntemattoman naisen reisiä tai pakaroita vasten tai koskettelee käsin tämän rintoja, pakaroita tai sukuelimen seutua. Tämä pakonomainen tapa kiihottaa itseään häviää yleensä iän myötä.

        Toisaalta tavanomaiseenkin kohteeseen suuntautuva seksuaalisuus voi ilmetä haitallisena, jos siihen liittyy pakonomaisuutta, tai se on niin hallitsevaa, että elämä ja ihmissuhteet kapeutuvat tämän takia. Tällöin ei ole kyseessä seksuaalinen kohdehäiriö, vaan ongelmaa tulee ymmärtää laajemmin ja arvioida mm. persoonallisuuteen ja tunne-elämään liittyviä seikkoja.

        Seksuaalisista mielikuvistaan ahdistuvien on tärkeätä muistaa, että pelkät mielikuvat eivät sellaisenaan ole koskaan häiriö. Erilaiset mielikuvat ovat päinvastoin hyvinkin tavallisia ja jaettuina voivat olla myös kumppanien eroottista elämää rikastuttavia. Ongelmaksi tai häiriöksi ne muodostuvat vasta, jos ne ovat pakonomaisia ja johtavat käytökseen, joka aiheuttaa itselle tai toisille kärsimystä. Kyseessä ei ole mielenterveyden häiriö, jos käytös ei tuota kärsimystä itselle tai toisille eikä haittaa henkilön toimintakykyä.

        Jos ajatukset ovat liian pakonomaisia tai johtavat haittoja aiheuttavaan käytökseen kannattaa siihen hakea terapeuttista tukea. Seksuaaliterapiasta ja psykoterapioista voi saada apua seksuaalikäyttäytymisen hallintaan ja tasapainoisempaan elämään.

        Pedofilia ja vastoin toisen tahtoa toteutetut seksuaaliset teot ovat rikoksia, joista tulee tehdä ilmoitus sosiaaliviranomaisille tai poliisille. Toistuvia seksuaalisia rikoksia tehneiden henkilöiden hoidossa on käytetty myös testosteronin vaikutuksia lamaavia antiandrogeenisia lääkkeitä.

        Sexpon palvelusta voi hakea apua nimettömänä, mikäli on huolissaan omasta lapsikohteisesta seksuaalisuudestaan tai on muutoin huolta herättävää seksuaalisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksuaalisista mielikuvistaan ahdistuvien on tärkeätä muistaa, että pelkät mielikuvat eivät sellaisenaan ole koskaan häiriö. Erilaiset mielikuvat ovat päinvastoin hyvinkin tavallisia ja jaettuina voivat olla myös kumppanien eroottista elämää rikastuttavia. Ongelmaksi tai häiriöksi ne muodostuvat vasta, jos ne ovat pakonomaisia ja johtavat käytökseen, joka aiheuttaa itselle tai toisille kärsimystä. Kyseessä ei ole mielenterveyden häiriö, jos käytös ei tuota kärsimystä itselle tai toisille eikä haittaa henkilön toimintakykyä.

        Jos ajatukset ovat liian pakonomaisia tai johtavat haittoja aiheuttavaan käytökseen kannattaa siihen hakea terapeuttista tukea. Seksuaaliterapiasta ja psykoterapioista voi saada apua seksuaalikäyttäytymisen hallintaan ja tasapainoisempaan elämään.

        Pedofilia ja vastoin toisen tahtoa toteutetut seksuaaliset teot ovat rikoksia, joista tulee tehdä ilmoitus sosiaaliviranomaisille tai poliisille. Toistuvia seksuaalisia rikoksia tehneiden henkilöiden hoidossa on käytetty myös testosteronin vaikutuksia lamaavia antiandrogeenisia lääkkeitä.

        Sexpon palvelusta voi hakea apua nimettömänä, mikäli on huolissaan omasta lapsikohteisesta seksuaalisuudestaan tai on muutoin huolta herättävää seksuaalisuutta.

        Sun varmaan pitää tulla kaapista ulos ja olla sinut seksuaalisuutesi kanssa.


    • Anonyymi

      Jumalan sana, Raamattu, ei ole tarkoitettu orjuuden kahleeksi tai painolastiksi elämään, vaan se on tarkoitettu siunaukseksi tekemään elämästä parempaa ja helpompaa! Lue sitä paljon. Tutki sitä. Noudata sitä. Puhu siitä. Jaa sitä. Iloitse siitä… Se on rakastavan Isän ja Jeesuksen Kristuksen suurenmoinen ilmoitus ja jokaiselle ihmiselle tarkoitettu!

      • Anonyymi

        Lukeeko siellä että pakota kaikki sinun kevittämään sanomaan? Lyötkö vastaantulijoita raamatulla päähän? Huomaathan Markku, että 97% olet väärässä monien uskontokuntien näkemyksen mukaan ja joudut ikuisiksi ajoiksi kärsimään suuria tuskia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukeeko siellä että pakota kaikki sinun kevittämään sanomaan? Lyötkö vastaantulijoita raamatulla päähän? Huomaathan Markku, että 97% olet väärässä monien uskontokuntien näkemyksen mukaan ja joudut ikuisiksi ajoiksi kärsimään suuria tuskia!

        Sexpon palvelusta voi hakea apua nimettömänä, mikäli on huolissaan omasta lapsikohteisesta seksuaalisuudestaan tai on muutoin huolta herättävää seksuaalisuutta.


    • Anonyymi

      Puuta ostetaan nyt paljon ja sitä pitää korjata metsästä kiireesti. Korjuukoneet laulaa yötäpäivää.

    • Anonyymi

      Seksuaalisuuden ongelmat ja siitä tulleet lapsettomuuden tuomat ongelmat voivat tuoda paljon häirintätekijöitä ongelman omistajalta syyttömille kohteille.

    • Anonyymi

      Jos ajatukset ovat liian pakonomaisia tai johtavat haittoja aiheuttavaan käytökseen kannattaa siihen hakea terapeuttista tukea. Seksuaaliterapiasta ja psykoterapioista voi saada apua seksuaalikäyttäytymisen hallintaan ja tasapainoisempaan elämään.

      • Anonyymi

        saisiko Pippa Laukka puurouvalle avun ?


    • Anonyymi

      Tästä tulee hieno päivä kokoontua torin kahvirinkiin keskustelemaan kaupunkimme asukkaita askarruttavista päivänpolttavista aiheista! Mikä lienee suosituin aihe, onko se lapsettomuuden aiheuttama halu kaahata autolla pelotellen lapsia, vai kenties kadonnut laituri? Se selviää vain torilla kahvia hörppiessä!

      • Anonyymi

        Seksuaalinen paljasteluhäiriö
        Seksuaalisessa paljasteluhäiriössä henkilöllä ilmenee pakonomaisesti toistuvia ja voimakkaita seksuaalisesti kiihottavia mielikuvia tai käyttäytymistä, jossa hän paljastaa sukupuolielimensä tuntemattomille ihmisille, jotka eivät osaa sitä odottaa, ja joiden kanssa henkilö ei havittele suhdetta. Paljastelua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksuaalinen paljasteluhäiriö
        Seksuaalisessa paljasteluhäiriössä henkilöllä ilmenee pakonomaisesti toistuvia ja voimakkaita seksuaalisesti kiihottavia mielikuvia tai käyttäytymistä, jossa hän paljastaa sukupuolielimensä tuntemattomille ihmisille, jotka eivät osaa sitä odottaa, ja joiden kanssa henkilö ei havittele suhdetta. Paljastelua

        Joo, älä heiluta vehjettäs ja laita housut jalkaan.


      • Anonyymi

        Kun itse et saa lapsia syystä tai toisesta, saattaa tulla ylitsekäymätön inho naapurin lapsiin ja jos vika miehessä niin inho naapurin lasten isään. Inholla saattaa olla traagiset seuraukset jos inhoa ja itsehillintää ei ongelmainen hallitse. Vakavasti olisi virkavallan otettava isokenkäisen temppuilu yleisellä tieosuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun itse et saa lapsia syystä tai toisesta, saattaa tulla ylitsekäymätön inho naapurin lapsiin ja jos vika miehessä niin inho naapurin lasten isään. Inholla saattaa olla traagiset seuraukset jos inhoa ja itsehillintää ei ongelmainen hallitse. Vakavasti olisi virkavallan otettava isokenkäisen temppuilu yleisellä tieosuudella.

        Heinolalaismies ehdotteli torilla sukupuoliyhteyttä koulutytöille ja masturboi tultuaan torjutuksi!!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Heinolalaismies ehdotteli torilla sukupuoliyhteyttä koulutytöille ja masturboi tultuaan torjutuksi!!

        juu tuo oli hyvä tarina, josta manne tyttö äitineen nettosi kuulema tuhansien auton isokenkäiseltä jos saisi naapurista pilan läpi. iso komee audi tuli voimistelevalle pommitalon liepeillä kurvailevalle. Sai pilan läpi jolla raukka koetti purkaa paineitaan.


    • Anonyymi

      Seksuaalinen paljasteluhäiriö
      Seksuaalisessa paljasteluhäiriössä henkilöllä ilmenee pakonomaisesti toistuvia ja voimakkaita seksuaalisesti kiihottavia mielikuvia tai käyttäytymistä, jossa hän paljastaa sukupuolielimensä tuntemattomille ihmisille, jotka eivät osaa sitä odottaa, ja joiden kanssa henkilö ei havittele suhdetta. Paljastelua seuraa usein itsetyydytys. Häiriötä kuvataan lähes ainoastaan heteroseksuaalisilla miehillä. Osalla itsensä paljastelu on ainoa seksuaalisen toiminnan muoto, ja osa taas kykenee muodostamaan tämän rinnalla toimivia parisuhteita.

    • Anonyymi

      Tirkistelyhäiriöstä kärsivä etsii pakonomaisesti seksuaalisesti kiihottuakseen toistuvasti ja usein läpi elämänsä tilanteita, joissa hän voi salaa seurata yleensä tuntemattoman naisen riisuutumista tai tuntemattomien parien rakastelua. Tilanteeseen tai sen muisteluun liittyy usein itsetyydytys ja orgasmi.

    • Anonyymi

      27.7. klo 11:00 - 28.7.2024 klo 16:00 Lusin Kylätalon Kesäpäivät Lusin Kylätalo

    • Anonyymi

      Sama tyyppi kirjoittaa näistä menovinkeistä ja seksuaaliterapiasta. Jännä yhdistelmä, mutta kaipa molempi tarve ja pakkomielle voi yhdistyä samassa henkilössä?

    • Anonyymi

      saisiko Pippa Laukka avun ?

    • Anonyymi

      Menovinkkien ja seksuaaliterapian pommittaja on myös vankkumaton frisbeegolfin harrastaja. Ei jää huomaamatta.

    • Anonyymi

      Kesän kuumin puheenaihe on FUNKY MARUSCHKA 2:n perustaminen kirkonkylään!

    • Anonyymi

      puun korjuu metsästä ei liity seksuaaliterapiaan. Tukki on arvossa, seksuaaliterapiaa terapiavastaanotolta.

      • Anonyymi

        Latviassa oikeustieteitä opiskellut kaveri tekee hieman poikkeavia tutkinnanjohtoja, ilman poliisin koulutusta.


    • Anonyymi

      27.7. klo 11:00 - 28.7.2024 klo 16:00 Lusin Kylätalon Kesäpäivät Lusin Kylätalo!

      • Anonyymi
        UUSI

        Lusin Kylätalon Kesäpäivät Lusin Kylätalo!


    • Anonyymi
      UUSI

      mitenkäs metsästä korjataan nykyään puut, klapeina vai tukkipuuna, tai energiaa , tietääkö metsäammattilainen ? Motot isoja ja klapikoneet kehittyneet paljon.

    Ketjusta on poistettu 66 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe