Kalankasvatus allas.

Anonyymi-ap

Hei, olen 21-vuotias yrittäjän alku!
Tarkoituksena olisi perustaa osakeyhtiö mutta liiketoimintasuunnitelmaan tarvitsisin vielä asiakaskarkoituksen. Olisin erittäin kiitollinen jos pystyisit vastaamaan pariin kysymykseen!

Yrityksen päätoimi on kala-altaat / pienlaitokset, yksityisille kuin myös yrityksille! Altaat ovat suunniteltu yksityisille siten että ne olisivat siirrettäviä ja puutarhan / talon ympäristöön sopivia, ilman maankaivamista!
Tavoitteena edistää kalakantoja / kalataloutta sekä luoda työpaikkoja!

Hyötyjä: Itse kasvatettu kala on kotimaista, tiedät kalan alkuperän tarkalleen ja se on todellista lähiruokaa! Lisäksi virtaava vesi luo puutarhaan tunnelmaa, veden pulputus rauhoittaa mieltä sekä tuo uuden mukavan harrastuksen suomen kaloista ( Siika, Ahven, Taimen, Kirjolohi yms!)

Olen suunnitellut ns. valmis altaita joita olisi helppo tilata verkkokaupasta, mutta myös tehdä asiakkaan mitoilla ja muodoilla, juuri heidän tarpeidensa mukaan! Lisäosina mahdollista asentaa vesiputous / puro, lisäksi näihin valmistamme kattoja sekä petoeläin suojia.

Tukuista olen saanut yhteistyökumppaneita, joiden kautta saan hommattua kalojen elinympäristö tarvikkeita ( pohjahiekka, juurakot yms! ). Lisäksi pumppuja ja suodattimia.

Valmis altaiden koot 7000L - jopa aina yli 200 000L

Puutarhaan tarkoitettu pienkala-allas:

3,5m x 2m x 1m Tilavuus: 7000L

Ulkonäöltään näyttää isommalta kasvilaatikolta joka tosiaan sopisi puutarhaan / talon pihapiiriin väreineen päivineen!. Pyrin asiakkaan kaikkiin mahdollisiin toiveisiin mahdollisimman hyvin.

Ulkonäköön voi itse vaikuttaa ja se myös vaikuttaa hintaan. Kuvan malli antaa vain ulkopuolelta vähän hahmotusta.

Kuvan malli on kaikista halvin vaihtoehto jossa ei ole ulkopaneliverhousta eikä kattoa.
( Allasmuovi on musta eikä sininen kuin kuvassa, altaan päällä reunaa kiertävät viimeistely laudat ovat kehikon väriset toisin kuin kuvassa! ).

Sisälle tulee pohja, allasmuovi, ylivuotoputki, pohjaan tyhjennyt putki joka ohjaa veden altaasta sivusta pois!

Veden Suodatus: Pumppu kierrättää läpivirtaus / paine suodattimelle ( riippuu allas koosta ). Suodattimet on varustettu uv-valolla joka hävittää levät!

Materiaalina kehikkoon käytetään 48x148 runkopuuta sekä 47x100 lautaa.
Myöhemmin tarkoituksena ruveta valmistamaan myös metallisia runkoja!

Hintaa en osaa tarkalleen vielä sanoa mutta sanoisin että pumppuineen päivineen 1200€ ja ilman pumppuja 750€ - 800€, näitä on myös mahdollista kytkeä rinnatusten tai jonoon kiertämään samalta suodattimesta!

NYT NE KYSYMYKSET JOITA TARVITSISIN KOVASTI!

1. ) Olisiko tällaiselle tuotteelle yhtään kysyntää?
2. ) Mitä suomalaisia kaloja haluaisit pihapiirissä olevan?

3

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muutama monni ja nahkiainen kävisi.

    • Anonyymi

      1. Uskon että kysyntää voisi olla ainakin noin edullisella hinnalla. Itse arvioisin että tuo hinta on liiketaloudellisesti aivan liian matala että toiminta olisi kannattavaa.

      2.) uskon että ihmisiä kiinnostaisi eniten kasvattaa itse kirjolohensa. Ns. kotimaiset luonnonkalat kasvavat hitaasti, joten niiden kasvattaminen ei taida kotioloissa kannattaa.

      Altaiden olisi oltava ehkä syvempiä, ettei se kesähelteillä lämpene liikaa ja talvella jäädy. Tosin virtaava vesi kyllä pitää veden sulana.

      Ideaa voisi jatkokehittää siten että ainakin suurempi ja syvempi allas voisi toimia samalla myös uima-altaana.

      • Anonyymi

        En tiedä, mutta itse en usko minkään koristealtaan toimivuuteen. Meillä noin viiden hehtaarin metsäjärvi syvemmästä kohtaa 10m johon olemme kokeilleet pariin otteeseen laittaa kirjolohia. Jos eivät jo sulan veden aikaan, niin viimeistään talvella kuolivat kaikki.
        Erikoisinta, että keneltäkään kala alan ammattilaiseltakaan ei saanut koskaan vastausta missä vika miksi kalat ei selviä. Täällä on vakkka millä mitalla erilaisia kuralutakoita mihin myydään kirjolohilupia ja kalaa on, mutta meidän puhtaassa lähdepohjaisessa kirkkaassa järvessä eivät menesty.
        Ajatellut, että eikö kirre pärjää kuin humusvesissä ja suoperäisissä lammikoissa?
        Yksi tuttu laittoi mökkilampeensa kirjoja. Alkoivat kohta kuolemaan. Hän sai vinkiksi, että veden ph arvot pielessä. Hommasi kalkkia ja kalkitti lammikon ja niin vain kirjot alkoivat jäämään henkiin.
        Tuossako siis syy? Kuinka paljon viiden hehtaarin järvi vaatisi kalkkia, että kirret siellä selviäisivät?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe